بهترین دانشگاه های آمریکا 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    فکر کردن در مورد مهاجرت تحصیلی به بهترین دانشگاه‌های آمریکا ممکن است کار سختی باشد. زیرا ایالات متحده آمریکا بالغ بر 300 دانشگاه و کالج برتر دنیا را در خود داشته که برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی و صدور ویزا سختگیری‌های زیادی به خرج می‌دهد. این سختگیری برای متقاضیان ایرانی همواره و به ویژه در سال‌های اخیر (و چند کشور دیگر) به مراتب بیشتر از دیگر متقاضیان از سراسر دنیاست. اگر که صحبت 10 دانشگاه برتر آمریکا در میان باشد، این سختگیری‌ها چندان برابر می‌شود؛ حتی برای یک شهروند آمریکایی. ما در این مطلب به معرفی بهترین دانشگاه‌های آمریکا در سال جاری میلادی خواهیم پرداخت. ما در این بررسی از رتبه بندی کیو اس (QS) که مشهورترین و ملاک‌ترین رتبه بندی حال حاضر است، استفاده کرده‌ایم.

    برخی از رتبه بندی‌ها مانند رتبه بندی دانشگاهی کیو اس (QS Universities Rankings) برحسب عملکرد تحقیقاتی، کیفیت تدریس، محیط یادگیری، منابع علمی، تنوع در رشته‌های تحصیلی، افزایش حقوق، تأثیر اجتماعی و اهداف توسعه پایدار اقدام به ترتیب بندی دانشگاه‌های جهان از جمله آمریکا کرده‌اند. ما نیز از این رتبه بندی برای معرفی دانشگاه‌های معتبر آمریکا و 10 دانشگاه برتر از لیست منتشر شده QS استفاده می‌کنیم. با مقاله‌ای دیگر از وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    10- دانشگاه پرینستون (Princeton University)

    10- دانشگاه پرینستون (Princeton University)

    • رتبه کشوری: 10
    • رتبه جهانی: 17

    دانشگاه پرینستون واقع در شهر پرینستون در ایالت نیوجرسی در رتبه دهم این لیست قرار گرفته است. دانشگاه نیوجرسی طبق رتبه بندی کیو اس (QS) دارای رتبه جهانی 17 و رتبه 10 کشوری می‌باشد. دانشگاه پرینستون از سال 1747 تاسیس گردید که از جمله دانشگاه‌های قدیمی آمریکا به شمار می‌رود. دانشگاه پرینستون در مجموع حدود بیش از 9 هزار دانشجو را در مقاطع تحصیلی مختلف در خود جای داده است که نسبت به این رقم، دانشگاه بزرگی از نظر ظرفیت و مساحت به حساب نمی‌آید. نرخ پذیرش دانشگاه پرینستون در سال جاری میلادی 4.4 درصد بوده است. پرینستون یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی جهان است که دو رئیس جمهور آمریکا یعنی جیمز مدیسون و وودرو ویلسون از این دانشگاه فارغ تحصیل شده‌اند.

    9- دانشگاه ییل (Yale University)

    9- دانشگاه ییل (Yale University)

    • رتبه کشوری: 9
    • رتبه جهانی: 16

    دانشگاه ییل یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی عضو لیگ آیوی در شهر نیوهیون واقع در ایالت کانکتیکات (کنتیکت ) آمریکا است. (آیوی لیگ یک کنفرانس ورزشی دانشگاهی آمریکایی است که شامل هشت دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در شمال شرقی ایالات متحده است.) دانشگاه ییل که در سال 1701 تاسیس شده، بدین ترتیب سومین موسسه قدیمی آموزش عالی در کل ایالات متحده آمریکا به شمار آمده و یکی از 9 کالج استعماری است که قبل از انقلاب و استقلال آمریکا تاسیس شده بود. دانشگاه ییل در جایگاه نهم 10 دانشگاه برتر آمریکا قرار گرفته است که دارای رتبه 16 جهانی می‌باشد. دانشگاه ییل دارای بیش از 12 هزار نفر دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در خود می‌باشد. دانشگاه ییل دارای نرخ پذیرش 5 درصد می‌باشد و در نتیجه دانشگاهی با رقابت بالا برای اخذ پذیرش تحصیلی به شمار می‌رود. این دانشگاه در شاخص یادگیری نمره کامل را به دست آورده است و بالاترین رتبه را در میان دانشگاه‌های آمریکا در سال گذشته میلادی داشته است. دانشگاه ییل همچنین دارای رتبه چهارم کشوری در شاخص اشتغال است. دانشگاه ییل در شهر نیوهیون از ایالت کنتیکت قرار دارد.

    8- موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology)

    8- موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology)

    • رتبه کشوری: 8
    • رتبه جهانی: 15

    موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology) در هشتمین جایگاه از لیست 10 دانشگاه برتر آمریکا در سال جاری میلادی قرار دارد. موسسه فناوری کالیفرنیا (با نام‌های اختصاری و تجاری Caltech یا CIT) یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در شهر پاسادنا واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا است. این دانشگاه مسئول بسیاری از پیشرفت‌های علمی مدرن در دنیای امروز این کشور و چه بسا جهان می‌باشد و در میان گروه کوچکی از موسسات فناوری در ایالات متحده است که به شدت به آموزش علوم کاربردی اختصاص دارد. با توجه به تاریخچه نوآوری در فناوری، موسسه فناوری کالیفرنیا به طور گسترده به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان در این راستا در نظر گرفته می شود.

    موسسه فناوری کالیفرنیا در سال 1891 میلادی تاسیس شده و سپتامبر همان سال شروع به پذیرش دانشجو و برگزاری اولین کلاس‌های درسی خود نمود. موسسه فناوری کالیفرنیا دارای رتبه 8 کشوری و رتبه 15 جهانی می‌باشد. این دانشگاه از بابت جمعیت جزء دانشگاه‌های کوچک آمریکا به شمار می‌رود که جمعا در حدود فقط 2500 دانشجو را در خود جای داده است. موسسه فناوری کالیفرنیا دارای نرخ پذیرش 3.9 درصد می‌باشد و در نتیجه جزء دانشگاه‌های با رقابت بالا برای اخذ پذیرش تحصیلی در ایالت متحده آمریکا به شمار می‌رود.

    7- دانشگاه کرنل (Cornell University)

    7- دانشگاه کرنل (Cornell University)

    • رتبه کشوری: 7
    • رتبه جهانی: 13

    در لیست 10 دانشگاه برتر آمریکا، دانشگاه کرنل در رتبه هفتم قرار دارد. دانشگاه کرنل یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی عضو Ivy League (لیگ آیوی) است که در شهر ایتاکا واقع در ایالت نیویورک واقع شده است. (آیوی لیگ یک کنفرانس ورزشی دانشگاهی آمریکایی است که شامل هشت دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در شمال شرقی ایالات متحده می‌باشد). این دانشگاه در سال 1865 توسط ازرا کرنل و اندرو دیکسون وایت تاسیس شد. از زمان تاسیس این مرکز آموزشی، دانشگاه کرنل به عنوان یک موسسه آموزشی مشترک و غیر فرقه‌ای تلقی شده است که پذیرش دانشجویان در آن بر اساس عقاید، مذهب یا نژاد محدود نشده است. بدنه دانشجویی دانشگاه کرنل برای ترم اخیر متشکل از بیش از 17000 دانشجوی کارشناسی و 8000 دانشجوی کارشناسی ارشد از 50 ایالت آمریکا و 130 کشور مختلف در جهان بوده است و در مجموع دارای 25 هزار دانشجو می‌باشد.

    دانشگاه کرنل دارای رتبه 7 کشوری و رتبه 13 جهانی می‌باشد و نرخ پذیرش دانشگاه کرنل در حدود 8.7 درصد می‌باشد که نرخ پذیرش خوبی به نسبت دیگر دانشگاه‌های در لیست 10 دانشگاه برتر آمریکا می‌باشد. این دانشگاه به طور انحصاری در شاخص‌های تحقیق و اشتغال همیشه و هر ساله رتبه بندی های بسیار عالی و بالایی را کسب می‌نماید و برای هر دو شاخص نامبرده دارای رتبه 10 کشوری می‌باشد. محوطه اصلی دانشگاه کرنل در ایست هیل در شهر ایتاکای نیویورک قرار دارد که مشرف به شهر و دریاچه کایوگا می‌باشد. محوطه پردیس این دانشگاه بیش از 2300 هکتار وسعت دارد که شامل آزمایشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری، کلیه دانشکده‌‌ها، امکانات و محوطه‌های ورزشی، سالن‌های نمایش، موزه‌ها و غیره می‌گردد.

    6- دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania)

    6- دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania)

    • رتبه کشوری: 6
    • رتبه جهانی: 12

    دانشگاه پنسیلوانیا که اغلب با عناوین اختصاری Penn یا UPenn نیز نامیده و شناخته می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی جزء لیگ آیوی واقع در شهر فیلادلفیا و ایالت پنسیلوانیای آمریکا می‌باشد. دانشگاه پنسیلوانیا در واقع یکی از 9 کالج قبل از اعلامیه استقلال ایالات متحده بوده است. آن هم در زمانی که بنجامین فرانکلین موسس و اولین رئیس دانشگاه، از آن به عنوان یک موسسه آموزشی مستقل حمایت کرد که رهبران دانشگاهی، بازرگانی و خدمات عمومی را آموزش می‌داد. دانشگاه پنسیلوانیا به عنوان چهارمین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده شناخته می‌شود، اگرچه که این انحصار توسط سایر دانشگاه‌ها به چالش کشیده شده است. بنجامین فرانکلین به همراه چندی دیگر از مردم فیلادلفیا این دانشگاه را در سال 1749 میلادی تاسیس کردند که آن را به پنجمین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده تبدیل کرده است.

    دانشگاه پنسیلوانیا، در جایگاه ششم لیست بهترین دانشگاه‌های آمریکا قرار دارد. دانشگاه پنسیلوانیا با رتبه 6 کشوری، دارای رتبه 12 جهانی می‌باشد. دانشگاه پنسیلوانیا چیزی در حدود 22 هزار دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه دارای نرخ پذیرش معادل 5.9 درصد می‌باشد. دانشگاه پنسیلوانیا از نظر تجربه یادگیری رتبه ششم و از نظر اشتغال، در رتبه پنجم دانشگاه‌های برتر ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. این دانشگاه دارای چهار مدرسه کارشناسی و 12 مدرسه کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی است. "قوانین بدون اخلاق بی فایده است" شعار دانشگاه پنسیلوانیا است.

    5- دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)

    5- دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)

    • رتبه کشوری: 5
    • رتبه جهانی: 11

    دانشگاه شیکاگو (که با عناوین اختصاری و القاب UChicago, Chicago ،U of C, یا UChi نیز شناخته شده) یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در شهر شیکاگو ایالت ایلینوی در ایالات متحده آمریکا است. این دانشگاه از جمله بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا به شمار می‌رود. دانشگاه شیکاگو  پردیس اصلی خود را در محله هاید پارک این شهر زیبا و کم نظیر مستقر ساخته و گسترش داده است. دانشگاه شیکاگو در واقع از یک کالج برای تحصیل در مقطع کارشناسی و پنج بخش تحقیقاتی برای مقاطع تحصیلی بالاتر تشکیل شده است که شامل تمام برنامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه و کمیته‌های بین رشته‌ای در این دانشگاه می‌شوند. دانشگاه شیکاگو همچنین دارای 8 مدرسه حرفه‌ای مستقل است. این دانشگاه دارای پردیس‌ها و مراکز دیگری در شهر لندن انگلیس، شهر پاریس فرانسه، شهر پکن در چین، شهر دهلی در هند و در هنگ کنگ نیز می‌باشد.

    دانشگاه شیکاگو در سال 1890 میلادی تاسیس شده و شروع به فعالیت آکادمیک خود و ارائه اولین دوره‌های درسی خود نمود. این دانشگاه در مجموع چیزی در حدود 19 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف را در خود جای داده است. دانشگاه شیکاگو  در لیست 10 دانشگاه برتر آمریکا دارای رتبه 5 کشوری و رتبه 11 جهانی می‌باشد. نرخ پذیرش این دانشگاه در حدود 6 درصد می‌باشد که دانشگاهی رقابتی برای اخذ پذیرش به حساب می‌آید.

    4- دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

    4- دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

    • رتبه کشوری: 4
    • رتبه جهانی: 10

    دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (که با عناوین اختصاری UC ،Berkeley، Berkeley، Cal و California نیز شناخته شده) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر برکلی ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در سال 1868 با عنوان دانشگاه کالیفرنیا تاسیس شد که اولین دانشگاه با زمین اعطایی در این ایالت و به عنوان موسس سیستم دانشگاهی ایالت کالیفرنیا به حساب می‌آید. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی همه ساله در میان 10 الی 20 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می‌شود که در لیست 10 دانشگاه برتر آمریکا در سال جاری میلادی، رتبه 4 کشوری و رتبه جهانی 10 را از آن خود نموده است.

    دانشگاه کالیفرنیا برکلی یکی از اعضای موسس انجمن دانشگاه‌های آمریکا است و این دانشگاه میزبان موسسات تحقیقاتی بسیار معتبری است که به علوم، مهندسی و ریاضیات اختصاص یافته‌اند. این دانشگاه ارتباط خود را با 3 آزمایشگاه ملی معتبر و با ارزش در برکلی، لیورمور و لوس آلاموس ایجاد و حفظ کرده است. همچنین دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در پروژه منهتن و کشف 16 عنصر شیمیایی نقش داشت. تیم‌های ورزشی برکلی، که با عنوان خرس طلایی کالیفرنیا عمدتا در کنفرانس Pac-12 رقابت می‌کنند، 107 قهرمانی ملی را به دست آورده‌اند و دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه 223 مدال المپیک (از جمله 121 مدال طلا) را کسب کرده‌اند.

    دانشگاه کالیفرنیا برکلی در مجموع تعداد 24 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف را در خود جای داده است. دانشگاه دانشگاه کالیفرنیا برکلی دارای نرخ پذیرش 14 درصدی می‌باشد که دارای بالاترین نرخ پذیرش در میان 10 دانشگاه برتر در ایالت متحده‌ی آمریکا می‌باشد. این دانشگاه دارای اعتبار تحقیقاتی چشمگیری است و مقام سوم کشوری را برای این شاخص به خود اختصاص داده است. همچنین دانشگاه کالیفرنیا برکلی یکی از 14 عضو موسس انجمن دانشگاه‌های آمریکا است.

    3- دانشگاه استنفورد (Stanford University)

    3- دانشگاه استنفورد (Stanford University)

    • رتبه کشوری: 3
    • رتبه جهانی: 5

    دانشگاه استنفورد (به عنوان کامل و رسمی Leland Stanford Junior University) یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی واقع در شهر استنفورد ایالت کالیفرنیای آمریکا می‌باشد. پردیس دانشگاه استنفورد مساحتی معادل 8180 هکتار از این شهر را اشغال می‌کند که به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌ها در کل ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. دانشگاه استنفورد بیش از 17 هزار دانشجو را در خود جای داده و این دانشگاه به طور گسترده و همواره به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان در نظر گرفته می‌شود. این دانشگاه در سال 1885 توسط لیلاند و جین استنفورد به یاد تنها فرزندشان، لیلاند استنفورد جونیور که در سن 15 سالگی بر اثر تب حصبه درگذشت، تاسیس شد. تا قبل از آن، لیلند یک سناتور آمریکایی بوده که در سمت فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا نیز بوده است که ثروت خود را به عنوان یک سرمایه‌دار از طریق صنعت راه آهن به دست آورد. 

    دانشگاه استنفورد اولین دانشجویان خود را در تاریخ 1 اکتبر 1891 به عنوان یک موسسه مختلط و غیر مذهبی پذیرفت و شروع به ارائه دوره‌های درسی خود نمود. دانشگاه استنفورد در تقریبا همه سال‌های تحصیلی جزء 5 دانشگاه برتر رتبه بندی می‌شود که در سال جاری میلادی رتبه 3 کشوری و رتبه 5 جهانی را از آن خود نموده است. نرخ پذیرش دانشگاه استنفورد در حدود 3.9 درصد است و در نتیجه این دانشگاه یک دانشگاه بسیار قوی و عالی رتبه با رقابتی بسیار بالا و سخت برای اخذ پذیرش تحصیلی به شمار می‌رود. این مرکز علمی همچنین در شاخص‌های استخدام و تحقیق، مقام دوم را به خود اختصاص داده است. دانشگاه استنفورد دارای 18 موسسه تحقیقاتی بین رشته‌ای و 7 دانشکده اعم از دانشکده کسب و کار، دانشکده علوم زمینی، انرژی و محیط زیست، تحصیلات تکمیلی آموزشی، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق و دانشکده پزشکی می‌باشد.

    2- دانشگاه هاروارد (Harvard University)

    2- دانشگاه هاروارد (Harvard University)

    • رتبه کشوری: 2
    • رتبه جهانی: 4

    دانشگاه هاروارد که بسیاری از سال‌ها رتبه 1 کشور و جهان بوده، یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی جزء آیوی لیگ واقع در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکا می‌باشد. دانشگاه در سال 1636 تحت عنوان کالج هاروارد تاسیس شد و شروع به فعالیت و ارائه دوره‌های آموزشی خود نمود. این دانشگاه به نام اولین خیر آن که یک روحانی به نام پیوریتن جان هاروارد بوده، نامگذاری شد. علاوه بر جایگاه و رتبه، چیز دیگری که این دانشگاه را مشهور ساخته، قدمت آن است که قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در کل ایالات متحده، همین دانشگاه هاروارد می‌باشد. در کل قدرت نفوذ، ثروت و رتبه‌بندی دانشگاه هاروارد، آن را به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های موجود در کل جهان تبدیل کرده است.

    تاسیس دانشگاه هاروارد توسط یک قانونگذار استعماری ماساچوست در ایالت ماساچوست مجوز داده شد. اگرچه که دانشگاه هاروارد از همان ابتدای تاسیس هم هرگز به طور رسمی به هیچ فرقه‌ای وابسته نبود، اما در سال‌های اولیه، کالج هاروارد بیشتر و عمدتا چهره‌های مذهبی را آموزش می‌داد. اما برنامه درسی و بدنه دانشجویی این دانشگاه به تدریج در طول قرن 18 سکولار شد. در قرن نوزدهم، هاروارد به عنوان برجسته‌ترین موسسه دانشگاهی و فرهنگی در میان نخبگان شناخته شد و پس از جنگ داخلی آمریکا، تحت دوره طولانی ریاست جمهوری چارلز ویلیام الیوت (1869-1909)، توانست که چندین مدرسه حرفه‌ای وابسته به خود را ایجاد نماید و بالاخره دانشگاه هاروارد به یک دانشگاه تحقیقاتی مدرن تبدیل شد. در سال 1900 میلادی دانشگاه هاروارد انجمن دانشگاه‌های آمریکا را تاسیس کرد. شخصی به نام جیمز بی کونانت دانشگاه هاروارد را در دوران رکود بزرگ و در دوره پس از جنگ جهانی دوم رهبری کرده و پذیرش دانشجویان را پس از پایان جنگ، مجددا آزاد کرد.

    دانشگاه هاروارد را باید بهترین دانشگاه آمریکا نامید. این دانشگاه دارای رتبه اول برای شاخص‌های رتبه بندی تحقیق و اشتغال در سال پیش بوده است. علاوه بر این، هاروارد رتبه ششم در شاخص تجربه یادگیری را دارد. دانشگاه هاروارد در مجموع تعداد 22 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف را در خود جای داده است. در سال جاری میلادی دانشگاه هاروارد رتبه 2 کشوری و رتبه چهارم جهانی را از آن خود نمود. نرخ پذیرش دانشگاه هاروارد در حدود 3.4% می‌باشد که یک دانشگاهی با رقابت سخت و بالا در اخذ پذیرش تحصیلی به حساب می‌آید.

    1- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

    1- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

    • رتبه کشوری: 1
    • رتبه جهانی: 1

    موسسه فناوری ماساچوست (با عنوان اختصاری MIT) که در آمریکا و در کل در بین انگلیسی زبانان با همان عنوان MIT شناخته شده، یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در شهر کمبریج و واقع در ایالت ماساچوست آمریکا می‌باشد. موسسه فناوری ماساچوست یا همان MIT که در سال 1861 تاسیس شد، نقش مهمی را در توسعه بسیاری از زمینه‌های فناوری و علم مدرن در سطح کشوری و جهانی ایفا نموده است.

    موسسه فناوری ماساچوست که در پاسخ به صنعتی شدن فزاینده ایالات متحده تاسیس شد، مدل دانشگاه پلی تکنیک اروپایی را پذیرفت و بر آموزش‌های آزمایشگاهی در علوم کاربردی و مهندسی تاکید بسیاری دارد. این موسسه دارای یک پردیس شهری نیز می‌باشد که بیش از یک مایل (معادل 1.6 کیلومتر) در امتداد رودخانه چارلز امتداد دارد و تعدادی از امکانات اصلی خارج از دانشگاه مانند آزمایشگاه MIT لینکلن، مرکز بیتس و رصدخانه مشهور هی‌استک را در خود شامل می‌شود. 

    فقط از تاریخ دسامبر 2021، 100 برنده جایزه نوبل، 26 برنده جایزه تورینگ و 8 برنده مدال برنده فیلدز از فارغ التحصیلان موسسه فناوری ماساچوست، اعضای هیئت علمی، یا از محققان عضو یا وابسته به MIT بوده‌اند. علاوه بر این، 58 دریافت کننده مدال ملی علوم، 29 دریافت کننده مدال ملی فناوری و نوآوری، 50 عضو مک آرتور، 83 محقق مارشال، 41 فضانورد، 16 دانشمند ارشد نیروی هوایی ایالات متحده و ناسا و فرمانده‌های ایالات آمریکا به دانشگاه MIT وابسته‌اند. این موسسه همچنین دارای یک دارای فرهنگ کارآفرینی قوی است. به طوری که باید گفت تعداد فارغ‌التحصیلان بسیار زیاد و قابل توجهی از موسسه MIT شرکت‌های برجسته بسیاری را به تنهایی یا با همکاری یکدیگر در آمریکا و جهان تاسیس کرده‌اند.

    این دانشگاه در شاخص تحقیق، مقام چهارم و در شاخص اشتغال (استخدام)، مقام سوم را دارد. محققان موسسه MIT در خط مقدم پیشرفت‌های مربوط به جاسوسی، هوش مصنوعی، سازگاری با آب و هوا، اچ آی وی، سرطان و کاهش فقر هستند. موسسه فناوری ماساچوست چیزی در حدود 12 هزار دانشجو را در مقاطع تحصیلی مختلف در خود جای داده است که این موسسه دارای رتبه 1 کشوری و رتبه 1 جهانی در سال جاری میلادی شده است. نرخ پذیرش موسسه MIT در حدود 4.7 درصد است که یک موسسه سخت و رقابتی در راستای اخذ پذیرش تحصیلی به شمار می‌رود. به ویژه با توجه به این قضیه که این دانشگاه هم‌اکنون، رتبه 1 در کل جهان باشد.

    10 دانشگاه برتر امسال آمریکا در یک نگاه

    10 دانشگاه برتر امسال آمریکا در یک نگاه

    نام دانشگاه

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    سال تاسیس

    تعداد دانشجو

    نرخ پذیرش

    موسسه فناوری ماساچوست

    1

    1

    1861

    12000

    4.7%

    دانشگاه هاروارد

    2

    4

    1636

    22000

    3.4%

    دانشگاه استنفورد

    3

    5

    1891

    17000

    3.9%

    دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

    4

    10

    1868

    24000

    14%

    دانشگاه شیکاگو

    5

    11

    1890

    19000

    6%

    دانشگاه پنسیلوانیا

    6

    12

    1749

    22000

    5.9%

    دانشگاه کرنل

    7

    13

    1865

    25000

    8.7%

    موسسه فناوری کالیفرنیا

    8

    15

    1891

    2500

    3.9%

    دانشگاه ییل

    9

    16

    1701

    12000

    5%

    دانشگاه پرینستون

    10

    17

    1746

    9000

    4.4%

    کلام آخر

    بهترین دانشگاه‌های آمریکا اغلب در دو ایالت کالیفرنیا و ماساچوست قرار دارند. اما چیزی بالغ بر 300 دانشگاه در ایالات متحده در لیست برترین دانشگاه‌ها و کالج‌های دنیا رتبه بندی شده‌اند. معیارهای مختلفی در رنکینگ دانشگا‌ه‌های آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرند اما آنچه مشخص است، فاصله زیاد دانشگاه‌های آمریکا با دیگر کشورهای جهان در زمینه رتبه و اعتبار است. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های آمریکا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (7 پاسخ)
    2023-10-10

    سلام من رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی میخونم با رتبه خیلی خوب کنکور میخاستم ببینم اگر بخام برای کارشناسی ارشد مهاجرت کنم به امریکا چه دانشگاهی بهتر است و چه مدارکی باید اماده کنم ؟

    2023-10-18

    سلام. برای پاسخ به این سوال باید شرایطتون بیشتر بررسی شه که هم یک یا چند دانشگاه ارجح بهتون پیشنهاد بشه و هم لیست کلیه مدارک مورد نیاز از سمت شما مشخص شه که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-06-11

    سلام من ۱۸ سالمه و قصد دارم برای تحصیل به آمریکا مهاجرت کنم ولی نمیدونم باید چیکار کنم

    2023-06-27

    سلام. تماس بگیرید تا کارشناسان ما کامل راهنماییتون کرده وبهتون مشاوره رایگان ارائه دهدند: 02171400111

    2023-02-24

    سلام وقت بخیر ، برادر من ارشد مهندسی برق گرایش رمزنگاری و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف هست کدوم دانشگاه ها فاند بهتری میدن و چه رزومه ای بهتره داشته باشه

    2023-02-25

    سلام. تماس بگیرید تا همکاران کامل توضیح بدن: 02171400111

    2023-01-03

    سلام من فوق لیسانس ریاضی کاربردی از دانشگاه شیراز دارم. استادم در دوره فوق لیسانس از موسسه ماساچوست دکترا گرفته بود. آیا میتونم برای ادامه تحصیل به آمریکا برم؟

    2023-01-08

    سلام. تماس بگیرید و شرایطتون رو کامل بفرمایید تا کارشناسان راهنماییتون کنن: 02171400111

    2022-07-14

    سلام. وقت بخیر. من یه دختر. 27 ساله هستم. میخاستم بدونم توی آمریکا. بیمارستانی هست که. بیماری انحراف شانه. رو عمل کنن چون دکترای تهران نمیتونن. واگه هست میخاستم راهنماییم کنید

    2022-07-16

    سلام. در این مورد اطلاع دقیقی نداریم اما مطمئنا مقاصد نزدیک‌تر و بی دردسرتر و در عین حال با بهترین پزشکان متخصص هم برای امور درمانی وجود دارند و خب آمریکا هم حتما پزشک خوب در این زمینه داره...

    2021-11-14

    باسلام وعرض خسته نباشید.یک سوال داشتم.بنده مدیرعامل شرکت داروسازی تازه تاسیس هستم .دارویی را اختراع کرده ایم که برای درمان زخمهای دیابت بسیار قدرتمند است وباید گفت که نظیر ندارد.آیا دانشگاه های امریکا برای ثبت وتولید دارو می توانند به ما کمک کنند؟لازم بذکر است که ثبت دارو نیاز به کارآزمایی بالینی دارد ودر دانشگاه های پزشکی صورت می گیرد.باتشکر.مهندس سیدمهدی میرمعینی مدیرعامل شرکت داروسازی دیانت دارو نوبهار

    2021-11-15

    سلام. متاسفانه چون در این زمینه فعالیت نداریم واقعیت نمیتونم دقیق راهنمیایتون کنم....

    2021-10-07

    شرایط ثبت نام در دانشگاه ،رده ی سنی رو هم میشه توضیح بدید لطفا

    2021-10-17

    در حالت عمومی 17 سال سن و اتمام دبیرستان برای دانشگاه های آمریکا

    مشاوره رایگان مهاجرت