مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا

کشور استرالیا به عنوان یکی از بهترین مقصد‌ها برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور جزء صد دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و فضای تحصیلی حاکم بر آن نیز پژوهش محور است. همین موضوع به همراه بورسیه‌های متنوع ارائه شده، موجب شده تا دانشجویان زیادی سالانه از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور و تجربه زندگی در شهرهای بزرگ و پیشرفته‌ای چون سیدنی، ملبورن، آدلاید، ویکتوریا و ... به استرالیا مهاجرت کنند. گروه مهاجرتی ادب در زمینه تحصیل در استرالیا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور به ارائه مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی می‌پردازد. در این مطلب با مهم‌ترین نکات و شرایط مربوط به تحصیل در استرالیا آشنا می‌شوید.

ویدیو تحصیل در استرالیا در سه گام اساسی 2023

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    تحصیل در استرالیا

    شرایط عمومی تحصیل در استرالیا در سال 2024

    کشور استرالیا در دراز مدت به ویژه در طی 10 الی 15 سال اخیر آمار بالایی را در جذب مهاجران از نقاط مختلف جهان از جمله متقاضیان ایرانی داشته است که از این بین، درصد بسیار و قابل توجهی از طریق ویزای تحصیلی وارد این کشور شده و سپس به اقامت دائم رسیده‌اند. البته از ابتدای سال 2020 با شیوع ویروس کرونا، دولت استرالیا شرایط سخت‌گیرانه‌ای را در زمینه مقررات و اعمال منع رفت و آمد برقرار ساخته و امکان سفر، تردد و در عمل مهاجرت به این کشور در آن بازه زمانی به شدت محدود و در عمل متوقف شده بود. بنابراین نه فقط پرونده‌های مسافرتی و توریستی بلکه حتی پرونده‌های مهاجرتی در زمینه تحصیلی، کاری و... تقریبا به حالت تعلیق درآمده بود. حال با عبور از دوران همه گیری و محدودیت‌های آن زمان، روند سفر و صدور انواع ویزای تحصیلی، کاری، توریستی، سرمایه گذاری و... به مانند سابق شده است.

    اما لازم به ذکر است که پس از دوران همه گیری به ویژه در طی دو سال اخیر یعنی عمدتا در سال‌های 2022 و 2023، میزان مهاجرت و صدور ویزاها از جمله ویزای تحصیلی دو چندان شد؛ تا جایی که این افزایش شدید تعداد مهاجران و مهمتر از همه، کاهش کیفیت جمعیت مهاجر از بابت صلاحیت‌های مد نظر، باعث شد تا دولت استرالیا و اداره مهاجرت این کشور بخواهد قوانین مهاجرتی خود را مجددا بررسی نموده و یک سری محدودیت‌ها را در این راستا اعمال نماید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید تا از تغییرات اعمال شده بر قوانین ویزای تحصیلی در سال 2024 مطلع شوید.

    از بابت قوانین مرزی نیز باید گفت در حال حاضر هیچ منعی در زمینه سفر و تردد به استرالیا از جمله برای دانشجویان بین‌المللی به شرط انجام واکسیناسیون وجود ندارد. بدین ترتیب که کلیه افراد به شرط تزریق 2 دوز از یکی از واکسن‌های مورد تایید استرالیا و همچنین گذشت حداقل 14 روز از تزریق دوز دوم برای سفر به این کشور منعی ندارند. لیست واکسن‌هایی که تا به امروز مورد تایید کشور استرالیا برای سفر به این کشور رسیده‌اند در جدول زیر آورده شده است.

    واکسن‌های مورد تایید دولت استرالیا

    فایزر

    آسترازنکا

    جانسن اند جانسن

    مدرنا

    سینوفارم

    سینوواک

    کوواکسین

    اسپاتنیک

    چرا تحصیل در استرالیا بهترین روش مهاجرت به این کشور می‌باشد؟

    از میان روش‌های مختلف مهاجرت به استرالیا، عموما 2 روش مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری محبوبیت و طرفدار بیشتری دارد. البته ویزای سرمایه گذاری و ویزای مخصوص نخبگان، هنرمندان و مشاهیر هم محبوبیت خود را داشته اما این نوع ویزاها از نظر تعداد، به افراد خاص و کمتری محدود می‌شوند. اما چرا از دید بسیاری از جمله موسسه مهاجرتی ادب ویزا، مهاجرت تحصیلی بهترین روش برای مهاجرت به استرالیا است؟ آیا شخص با داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی، بهتر نیست که به طور مستقیم از روش کاری اقدام کرده و سپس وارد پروسه اخذ اقامت و شهروندی کشور استرالیا شود؟

    در پاسخ به طور خلاصه باید بگوییم که در حال حاضر برای متقاضیان ایرانی راحت‌ترین و بهترین راه دست یافتن به ویزا، مجوز کار، پیدا کردن کار مرتبط با تخصص فرد با حقوق، درآمد و مزایای بالا و به دنباله‌ی آن اخذ راحت اقامت دائم و شهروندی کشور استرالیا، اقدام از طریق ویزای تحصیلی است. بدین صورت که شما ابتدا در یک دوره‌ی دانشگاهی معتبر تحصیل کرده و بعد از پایان تحصیل، به راحتی می‌توانید مجوز کار پس از تحصیل (ویزای ساب‌کلس 485) را اخذ نمایید. سپس وارد بازار کار شده و پس از 12 الی 24 ماه اشتغال می‌توانید برای اخذ اقامت دائم استرالیا درخواست دهید. البته روش کاری نیز پروسه مشابه داشته و از طرف دیگر روشی مستقیم است که بخش مربوط به تحصیل را ندارد؛ اما مشکل اصلی این روش، محدودیت شدید آن برای متقاضیان برخی کشورها از جمله ایران می‌باشد.

    به غیر از محدودیت‌های ویزای کار برای ایرانیان، چالش‌های زیر را نیز باید مد نظر داشت:

    • صدور ویزای تحصیلی به ویژه برای ایرانیان بسیار نرخ بالاتری نسبت به کلیه ویزای دیگر این کشور دارد. از جمله دلایل موثر در این راستا، سیاست‌های اقتصادی دولت استرالیاست؛ چون شما با تحصیل در استرالیا پول و ارز قابل توجهی را به این کشور وارد می‌کنید.
    • در نقطه مقابل باید گفت برای ویزای کاری باید این مورد را هم در نظر داشت که افرادی دیگر با حق تقدم و اولویت بالاتر قرار دارند: اول شهروندان استرالیا و دوم فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های این کشور. بنابراین به سختی کارفرمایی پیدا شده که بخواهد از بین اولویت‌های بالاتر مذکور، شما را آن ندیده و نشناخته انتخاب نماید.
    • دولت استرالیا و کلیه کارفرمایان این کشور، برای مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه‌های استرالیا در جهت استخدام نیروی کار اولویت قائل می‌شوند و پس از آن مدارک تحصیلی از برخی کشورهای دیگر مانند آمریکا، انگلیس، کانادا و... اما مدارک تحصیلی کشورهایی مانند ایران برای ویزای کار ارزش بسیار کمتری دارند.
    • فارغ از قواعد و قوانین، باید گفت که با مهاجرت تحصیلی مواردی مانند تجربه حضور و زندگی در استرالیا، خو گرفتن با فرهنگ و جامعه جدید، تقویت بیشتر مهارت زبان، تقویت مهارت‌های برقراری ارتباطات اجتماعی و در کل جا افتادن در این کشور برای زندگی، با سرعت و کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

    مزایای ویزای تحصیلی استرالیا به ویزای کاری

    مختصری درباره تحصیل در استرالیا

    کشور استرالیا یکی از پرطرفدارترین کشورهای پیشرفته جهان برای مهاجرت تحصیلی است؛ به طوری که در چند سال اخیر استرالیا تبدیل به چهارمین مقصد تحصیلی بزرگ در جهان از بابت تعداد دانشجویان بین المللی شده است. همچنین قدرت سیستم آموزش استرالیا به ویژه در مقطع دانشگاهی، جزء 5 کشور برتر در جهان است. 9 دانشگاه رتبه اول استرالیا همگی دارای رتبه زیر 100 جهانی هستند. انگلیسی زبان بودن این کشور، دارا بودن یکی از قوی‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان، تجربه زندگی و تحصیل بسیار بی‌نظیر در محیطی بسیار مرفه، پیشرفته و سازگار با جوامع چند فرهنگی، فرصت‌های شغلی، تفریحی، پیشرفت و... را می‌توان از دلایل محبوبیت استرالیا برای تحصیل و زندگی نام برد.

    هزینه زندگی در استرالیا در مقیاس جهانی نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا بالا است اما به همان نسبت حقوق و درآمد در این کشور بیشتر از دیگر کشورها است. همچنین به نسبت مقاصد تحصیلی محبوب انگلیسی زبان در دنیا باید گفت هزینه تحصیل در استرالیا ارزان‌تر از آمریکا و انگلستان بوده و با کانادا نیز تقریبا برابر است. همچنین در نظر داشته باشید که دانشجویان بین‌المللی در استرالیا اجازه‌ی اشتغال به کار دانشجویی را دارند تا بخشی از مخارج زندگی خود را تامین کنند. از طرفی استرالیا از جمله مقاصد تحصیلی برتر در جهان است که در آن انواع بورسیه‌های تحصیلی دولتی، خصوصی، از سمت دانشگاه‌ها و موسسات مختلف در دسترس دانشجویان بین المللی می‌باشد.

    ویژگی‌های برتر تحصیل در استرالیا در یک نگاه

    داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی جهان

    انگلیسی زبان بودن

    دارای بهترین شهرهای دانشجویی جهان در خود

    کیفیت و استانداردهای بسیار بالای زندگی

    امکان اخذ ویزای تحصیلی برای کلیه مقاطع 

    امکان همراهی همسر و فرزند زیر 18 سال

    مجوز کار تمام وقت برای همسر متقاضی

    حق تحصیل برای فرزند

    فرصت‌های شغلی عالی و متعدد پس از تحصیل

    امکان اخذ اقامت دائم پس از یک سال کار

    مختصر اطلاعات کلیدی استرالیا

    مختصر اطلاعات کلیدی استرالیا

    نام رسمی

    قلمروی همسود استرالیا

    پایتخت

    کانبرا (Canberra)

    نوع حکومت

    پادشاهی مشروطه پارلمانی فدرال

    واحد پول

    دلار استرالیا (AUD)

    زبان رسمی

    انگلیسی

    مساحت کل کشور

    7.692 میلیون کیلومتر مربع (ششمین کشور بزرگ جهان)

    تعداد ایالات

    شامل 6 ایالت و 2 قلمرو

    جمعیت

    27 میلیون نفر (آمار ژانویه 2024)

    بزرگترین شهر

    سیدنی

    معروف ترین شهرها

    سیدنی، ملبورن، بریزبین، پرث، کانبرا، آدلاید، هوبارت و...

    شرایط آب و هوایی

    معتدل، تابستان‌ گرم و گاها مرطوب، زمستان‌ معتدل و کوتاه

    میزان تولید ناخالصی

    1.68 تریلیون دلار (رتبه 13 در جهان)

    متوسط درآمد

    61 هزار دلار استرالیا در سال

    متوسط هزینه زندگی دانشجو در سال

    15 تا 25 هزار دلار استرالیا

    متوسط هزینه تحصیل دانشجو در سال

    33 هزار دلار استرالیا

    تعداد دانشگاه‌های معتبر

    43

    رتبه در دموکراسی

    9

    رتبه در امنیت

    15

    رتبه آزادی مطبوعات

    17

    رتبه شادی و رضایت

    11

    رتبه ضد نژادپرستی

    10

    رتبه حقوق زنان

    15

     
    استرالیا به عنوان ششمین کشور بزرگ جهان حقایق، عجایب و جذابیت‌های زیادی را در خود جای داده است. برای مثال:
    • جزیره‌ی تاسمانی واقع در جنوب استرالیا، پاکیزه ترین هوای جهان را به خود اختصاص داده است.
    • بزرگترین اکو سیستم جامع جهانی در استرالیا به ثبت رسیده است.
    • 80 درصد حیواناتی که در استرالیا وجود دارند، منحصر به فرد هستند و در سایر نقاط کره زمین وجود ندارند.
    • بزرگترین جزیره‌ی ماسه‌ای جهان (فرازر Fraser) در استرالیا قرار دارد.
    • 90 درصد مردم استرالیا در سواحل این کشور زندگی می‌کنند.
    • رشته کوه‌های آلپ استرالیا برفی از رشته کوه‌های آلپ سوئیس هستند.
    • بسیاری از حقایق استرالیا همچنان نهفته است و برای همین جذاب‌ترین مقصد برای محققان و دانشمندان به شمار می‌آید.

    شرایط تحصیل در استرالیا

    تحصیل در مدارس استرالیا:

    • سن تحصیل در مدارس استرالیا (پیش دبستان، دبستان و دبیرستان) از سن 6 سالگی تا 17 الی 18 سالگی است. همچنین سن اجباری شروع تحصیل در استرالیا 6 سالگی است. مدارس دولتی استرالیا برای شهروندان این کشور رایگان است اما برای دانش آموزان بین المللی در اکثر موارد، شهریه دارد.
    • برای تحصیل در مدارس استرالیا باید والدین شما مقیم دائم یا شهروند استرالیا باشد، یا اینکه ویزای یکی از آن‌ها اجازه تحصیل به فرزند زیر 18 سال را بدهد و یا اینکه خود والدین برای پذیرش تحصیلی فرزند زیر 18 سال خود اقدام نموده و سپس یکی از والدین به عنوان همراه با فرزند زیر 18 سال تحت عنوان ویزای گاردین به استرالیا برود.
    • برای ثبت نام و تحصیل در مدارس شبانه‌روزی استرالیا، دانش آموز نیاز به همراه و گاردین ندارد و محل اقامت، خورد و خوراک و... در این مدارس برای دانش آموز تامین خواهد شد.
    • برای تحصیل در مدارس استرالیا معمولا اجباری به ارائه مدرک زبان نیست و بعضی مدارس ممکن است یک آزمون برای سنجش دانش زبان شما برگزار کنند. برخی مدارس نیز برای یکی دو سال آخر دبیرستان، ارائه مدرک زبان را الزام می‌کنند.

    تحصیل در مقاطع دانشگاهی:

    • حداقل مدرک تحصیلی برای ورود به دانشگاه یا کالج‌های استرالیا، مدرک دیپلم 12 ساله می‌باشد.
    • همچنین حداقل سن ورود به دانشگاه، 18 سال است. عموما در استرالیا برای تحصیل و همچنین اعطای ویزای تحصیلی محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است اما با این حال شانس ویزا برای رنج سنی 18 تا 33 سال بیشتر است. به ویژه آنکه در نظر داشته باشید که برای ویزای کار پس از فارغ التحصیلی (ساب کلاس 485) محدودیت سنی 35 سال از ابتدای سال 2024 اعمال شده است.
    • ارائه اصل مدرک تحصیلی مقاطع ماقبل به همراه ریز نمرات برای اخذ پذیرش در هر مقطع الزامی است. معدل و ریز نمرات باید خوب و قابل قبول باشند؛ به ویژه ریزنمرات دروس تخصصی و مرتبط به رشته تحصیلی انتخابی. حداقل معدل برای اخذ پذیرش تحصیلی از استرالیا 13 است. این شرط معدل برای مقاطع تحصیلی بالاتر، دانشگاه‌های برتر و برخی رشته‌های تحصیلی خاص بالاتر خواهد رفت.
    • برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا، ارائه مدرک زبان با نمره قابل قبول برای دانشجویان بین‌المللی غیر انگلیسی زبان اجباری است. اکثر دانشگاه‌های استرالیا حداقل مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 را از متقاضی خواهند خواست (یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان مورد قبول). با نمره زبان آیلتس 6 یا 5.5 هم می‌توان برای اخذ پذیرش مشروط اقدام نمود.
    • برای ادامه تحصیل در هر مقطع تحصیلی، متقاضی نباید گپ تحصیلی داشته باشد. اگر هم گپ تحصیلی وجود دارد، قابل توجیه باشد. مواردی نظیر سابقه کار، خدمت سربازی برای آقایان، آموزش زبان، عذر پزشکی و... چند مثال برای توجیه گپ تحصیلی هستند.
    • ارائه مدرک تمکن مالی لازم برای تحصیل در استرالیا به میزانی که هزینه تحصیل و هزینه زندگی در این کشور را پوشش دهد، الزامی است. مبلغ تمکن مالی عبارت است از شهریه تحصیلی سالانه دانشگاه مد نظر + هزینه زندگی یک سال زندگی در استرالیا که سفارت استرالیا مبلغ 24505 دلار استرالیا را به عنوان حداقل تمکن مالی برای هزینه زندگی در استرالیا در نظر گرفته است. بنابراین تمکن مالی عبارت است از شهریه یک سال دانشگاه + 24505 دلار استرالیا
    • ارائه مدارک بدیهی دیگر مانند ترجمه کلیه مدارک هویتی، گواهی سوء سابقه، انگیزه‌نامه، توصیه نامه (برای مقطع ارشد و دکتری)، ارائه مدارک سابقه کار (در صورت لزوم)، ارائه مقالات ISI (برای مقطع دکتری، برای اخذ بورسیه، برای برخی رشته‌های کارشناسی ارشد) و...

    مدارک لازم برای تحصیل در استرالیا

    برای تحصیل در استرالیا باید 2 مرحله طی شود:

    • مرحله اول: اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌ها، کالج‌ها یا موسسات آموزشی در استرالیا
    • مرحله دوم: درخواست ویزای تحصیلی پس از اخذ پذیرش تحصیلی

    مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه

    ارائه پاسپورت معتبر

    مدرک تحصیلی و ریز نمرات، ترجمه و معادل‌سازی شده

    ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی

    تکمیل و ارسال فرم پذیرش تحصیلی دانشگاه

    پرداخت هزینه ثبت نام و ارائه فیش واریزی

    ارائه انگیزه نامه (SOP) و رزومه تحصیلی

    ارائه کاور لتر برای قوت بیشتر پرونده

    ارائه حداقل 2 الی 3 توصیه نامه برای مقطع ارشد و دکتری

    ارائه رزومه و سوابق کاری و بیمه در صورت لزوم

    ارائه مقالات ISI برای مقطع دکتری / اخذ بورسیه

    ارائه دیگر مدارک و سوابق تحصیلی، کاری و...

    مدارک مورد نیاز برای ویزا تحصیلی

    ارائه پاسپورت معتبر

    ارائه ترجمه مدارک شناسایی و هویتی

    ارائه عکس پرسنلی مربوط به 6 ماه اخیر

    ارائه مدرک زبان

    تکمیل فرم‌ درخواست ویزای تحصیلی و پرداخت هزینه

    مدرک تحصیلی و ریز نمرات، ترجمه و معادل‌سازی شده

    ارائه نامه پذیرش تحصیلی معتبر

    فیش واریزی ثبت‌ نام و پرداخت ودیعه دانشگاه

    ارائه مدرک تمکن مالی به میزان کافی

    انگیزه نامه (SOP) و Study Plan

    ارائه مدارک سوابق کاری و بیمه در صورت لزوم

    ارائه توصیه‌نامه در صورت درخواست سفارت

    ارائه دیگر مدارک و سوابق تحصیلی، کاری و... برای قوت بیشتر پرونده

    مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا

    مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا

    حال که با شرایط تحصیل در استرالیا و همچنین مدارک الزامی در راستای آن آشنا شدید، جا دارد با مراحل اصلی و کلی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا آشنا شوید. کلیه این مراحل بهتر است برای جلوگیری از ریجکتی ویزا و در واقع هدر رفتن زمان، پول و شانس فرد متقاضی، توسط یک موسسه مهاجرتی معتبر انجام شود:

    مرحله اول: آزادسازی و آماده‌سازی مدرک تحصیلی

    اگر که همچنان در حال تحصیل و در شرف فارغ‌التحصیلی هستید، توصیه می‌گردد که دوره تحصیل خود را با معدل و ریز نمرات خوبی به اتمام رسانید. اگر هم که تحصیل شما به اتمام رسیده، برای آزاد سازی مدرک تحصیلی خود از سوی دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید اقدام نمایید.

    مرحله دوم: اخذ مدرک زبان

    از آنجا که در استرالیا امکان تحصیل صرفا به زبان انگلیسی امکان پذیر بوده، بنابراین برای تحصیل در استرالیا به مهارت خوب و بالایی در زبان انگلیسی و در نتیجه داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره بالا نیاز خواهید داشت. حداقل نمره آزمون زبان بهتر است معادل آیلتس 6.5 یا در کمترین حالت 6 باشد. البته با نمره زبان 6 و حتی 5.5 هم می‌توان برای اخذ پذیرش مشروط اقدام نمود. در این حالت شما متعهد خواهید شد که پس از عزیمت به استرالیا و قبل از شروع دانشگاه، در دوره‌های زبان به مدت زمان تعیین شده شرکت نمایید.

    مرحله سوم: انتخاب رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه

    مقطعی که قرار است در آن تحصیل نمایید، بستگی به آخرین مدرک تحصیلی شما دارد؛ مگر آنکه بخواهید مقطعی را مجددا تحصیل نمایید (مانند تحصیل مجدد ارشد). سپس با انتخاب رشته تحصیلی مد نظر بنا به سوابق تحصیل و علاقه‌مندی خود، یک یا چند دانشگاه، کالج و یا موسسه آموزشی را برای اخذ پذیرش تحصیلی انتخاب نموده و با تهیه و ارسال مدارک مورد نیاز، به آن‌ها درخواست اخذ پذیرش تحصیلی خود را تسلیم می‌نمایید. شما هیچ محدودیتی درباره اینکه به چند دانشگاه برای اخذ پذیرش تحصیلی درخواست می‌دهید، ندارید. اما ترجیحا موسسات آموزشی و دانشگاه‌هایی را انتخاب نمایید که از نظر شرایط و الزامات، شهریه، موقعیت جغرافیایی و... با شرایط و خواسته‌های شما سازگار باشد.

    مرحله چهارم: اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی

    پس از آن که با درخواست پذیرش تحصیلی شما از سوی دانشگاه اقدام شده موافقت گردیده و نامه پذیرش‌ برایتان ارسال شد، حال می‌توانید در این مرحله نامه پذیرش تحصیلی دریافتی را به همراه سایر مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای دانشجویی به سفارت استرالیا ارائه نمایید. توجه نمایید اخذ پذیرش تحصیلی لزوما به معنای صدور قطعی ویزای دانشجویی نخواهد بود؛ چرا که امکان دارد که حتی با یک اشتباه مانند نقص مدارک، ارائه مدارک جعلی، داشتن سوء سابقه، اشتباه در ترجمه مدارک و... درخواست ویزای شما ریجکت شود. اما در صورتی که نقص یا اشتباهی وجود نداشته باشد، با داشتن نامه پذیرش تحصیلی معتبر و دیگر مدارک مورد نیاز، ویزای تحصیلی شما نیز صادر خواهد شد.

    مراحل اصلی مهاجرت تحصیلی

    آزادسازی و آماده‌سازی مدرک تحصیلی

    اخذ مدرک زبان انگلیسی با نمره کافی

    انتخاب رشته، مقطع و موسسه(های) آموزشی مد نظر

    تهیه و ارسال مدارک و اخذ پذیرش تحصیلی

    اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی

    ویزای تحصیلی استرالیا

    اگر به دنبال تحصیل در استرالیا هستید، همانطور که اشاره کردیم، قبل از هر کاری لازم است به دنبال اخذ پذیرش از یک دانشگاه‌، کالج، یا موسسه آموزشی در استرالیا باشید تا بتوانید برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نمایید. برای صدور ویزای دانشجویی و تحصیل در استرالیا مواردی چون شرایط مالی، سوابق تحصیلی، دانش زبان، سوابق شغلی و در کل هر معیار و فاکتور شخص که مربوط به امور تحصیلی و مهاجرتی وی شود، بررسی می‌شود.

    با تکمیل مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی استرالیا و ارائه درخواست به موسسات مهاجرتی یا سفارت استرالیا، وارد پروسه صدور ویزا خواهید شد و در صورت کامل بودن همه مدارک، بین یک تا چهار ماه می‌بایست منتظر پاسخ نهایی سفارت استرالیا در راستای درخواست ویزای خود بمانید. اگر هم مدارک متقاضی نقص داشته یا نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد، ممکن است این مدت زمان انتظار برای روند اخذ ویزا طولانی‌تر هم شود.

    چنانچه متقاضی موفق به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا شود می‌تواند 90 روز قبل از شروع ترم تحصیلی خود وارد استرالیا شود و در طول یک هفته اول، آدرس محل سکونت خود را به دانشگاه محل تحصیل خود اعلام نماید. سفر در این فرصت 90 روزه مازاد به استرالیا در صورتی که متقاضی مشکلی از نظر هزینه اسکان و زندگی تا شروع ترم خود را نداشته باشد، بهترین فرصت برای آشنایی با محیط و فرهنگ استرالیا خواهد بود.

    توجه فرمایید که هزینه ثبت ویزا دانشجویی استرالیا یا همان ویزای SubClass 500 در سفارت استرالیا 710 دلار استرالیا است. همچنین توجه داشته باشید که اقدام به دریافت ویزای دانشجویی از طریق Agent دانشگاه‌های استرالیا می‌تواند تاثیر به سزایی در قبول شدن درخواست ویزای دانشجویی متقاضی داشته باشد. گروه مهاجرتی ادب Agent و نمایندگی رسمی دانشگاه موناش و چندی از دانشگاه‌های نامی و بسیار معتبر دیگر در استرالیا است که می‌تواند خدمات ارزنده‌ای را به متقاضیان تحصیل در استرالیا ارائه دهد. برای تحصیل در استرالیا ویزاهای زیر ارائه می‌شوند:

    عنوان ویزا

    کاربرد

    ویزای دانش آموزی یا Subclass 500

    ویزای تحصیلی تمام وقت استرالیا (حداکثر اعتبار 5 ساله)

    ویزای بخش وابسته به ELICOS یا Subclass 570

    ویزای ویژه دوره زبان انگلیسی تمام وقت در استرالیا

    ویزای بخش مدارس یا Subclass 571

    تحصیل در استرالیا در مقاطع دبستان و دبیرستان‌

    ویزای بخش آموزش فنی و حرفه‌ای یا Subclass 572

    ویژه دوره‌های فنی و حرفه‌ای مراکز آموزشی استرالیا و گواهی‌های،II ، III و IV، دیپلم پیشرفته

    ویزای تحقیقات بعد از فارغ التحصیلی یا Subclass 574

    ویژه انجام پروژه‌ها و تحقیقات پس از فارغ التحصیلی 

    ویزای بخش دوره‌های غیر اختصاصی یا Subclass 575

    ویژه دوره‌های آموزشی غیر اختصاصی در استرالیا

    ویزای تحت حمایت وزارت امور خارجه یا وزارت دفاع یا Subclass 576

    ویژه دانشجویان بین‌المللی تحت حمایت AusAID

    ویزای همراه دانشجو یا Subclass 580

    ویژه یکی از والدین برای همراهی دانش آموز زیر 18 سال

    ویزای همراه استرالیا

    یکی از دغدغه‌های همیشگی علاقه‌مندان به تحصیل در استرالیا، همراهی اعضای خانواده آن‌ها در حین تحصیل و بعد از آن است. کشور استرالیا یکی از کشورهایی است که برای همسر و فرزندان دارندگان ویزای تحصیلی این کشور، امکان اخذ ویزای همراه را نیز فراهم کرده است. به طور کلی ویزای همراه برای یکی از والدین دانش آموز زیر 18 سال و همچنین همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی صادر شده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در مدت زمان تحصیل متقاضی در کنار او در کشور مقصد زندگی کنند. همسر متقاضی اجازه کار تمام وقت را نیز در استرالیا خواهد داشت. همچنین یکی از والدین همراه دانش آموز که با ویزای گاردین دانش آموز را همراهی کرده، می‌تواند پس از سه الی چهار ماه عزیمت به استرالیا، برای اجازه کار درخواست دهد.

    لازم به ذکر است که برای دریافت ویزای همراه کاری نیاز به ارائه SOP جداگانه به سفارت استرالیاست که در آن همسر فرد متقاضی هدف خود را از اخذ ویزای کاری همراه شرح دهد. دلایلی که در این SOP یا همان انگیزه‌نامه مطرح می‌شود معمولا شامل حمایت از همسر در هنگام تحصیل و پرداخت هزینه‌های مورد نیاز و دیگر موارد از این قبیل است.

    همچنین دریافت ویزای همراه کاری راه‌حل مناسبی برای افرادی است که قصد دارند با هزینه‌های کمتری مهاجرت کنند و در کشور مقصد منبع درآمدی مجزا داشته باشند. از آنجایی که فرد دانشجو تنها به صورت محدود (48 ساعت در دو هفته) اجازه کار خواهد داشت، داشتن همسری که در کنار او به صورت تمام وقت کار کرده و درآمد کسب کند، می‌تواند در نظر آفیسر مهاجرت نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

    هزینه تحصیل در استرالیا

    هزینه‌ی تحصیل در استرالیا کاملا بستگی به رشته، دانشگاه، مقطع و شهر و ایالت تحصیل دانشجو دارد. اما به طور کلی مبلغ شهریه دانشگاه‌های استرالیا برای دوره کارشناسی بین 20 تا 45 هزار دلار استرالیا در سال و در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری بین 22 الی 50 هزار دلار استرالیا در سال می‌باشد.

    هزینه تحصیل در استرالیا

    مقرون به صرفه‌ ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در استرالیا به ترتیب زیر می‌باشد:

    • دانشگاه فلیندرز
    • کالج کسب و کار IPAG 
    • دانشگاه ولونگونگ
    • دانشگاه نیو انگلند
    • دانشگاه ویکتوریا

    و همچنین گرانترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در استرالیا به ترتیب زیر می‌باشد:

    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه کوئینزلند
    • و...

    لینک اطلاعات کامل درباره هزینه تحصیل در استرالیا

    هزینه‌های زندگی در استرالیا

    برای تحصیل و مهاجرت، هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مقصد نقش پر رنگی را در انتخاب مسیر مهاجرتی ایفا می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید برخی از هزینه‌های زندگی در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی را مشاهده کنید:

    عنوان

    هزینه (به دلار استرالیا)

    هزینه ماهیانه زندگی بدون احتساب مسکن

    1400

    هزینه ماهانه زندگی دانشجویی

    900 تا 1100

    متوسط اجاره خانه 1 خوابه در مرکز شهر

    2340

    متوسط اجاره خانه 1 خوابه دور از مرکز شهر

    1885

    هزینه سالانه خوابگاه دانشجویی

    5 تا 13 هزار

    هزینه ماهانه اینترنت پرسرعت نامحدود

    87

    هزینه ماهانه رفت و آمد شهری

    170

    هزینه ماهانه تسهیلات و قبوض

    340

    هزینه یک دست لباس کامل

    430

    تحصیل رایگان در استرالیا

    متاسفانه تحصیل رایگان در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی در هیچ مقطع تحصیلی ارائه نمی‌گردد و تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی در استرالیا نیازمند پرداخت شهریه می‌باشد؛ چه بسا که دانشگاه‌های این کشور حتی برای شهروندان استرالیایی نیز هزینه دارد. تنها در مقطع دکتری و همچنین با شانسی به نسبت کمتر در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی، دانشجویان ممتاز می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنند تا تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل آن‌ها توسط دانشگاه تامین شود.

    برای اخذ بورسیه تحصیلی مواردی چون دانشگاه‌های محل تحصیل در مقاطع قبل، مقالات علمی نوشته شده توسط دانشجو، معدل و ریزنمرات، سابقه کاری، مهارت زبان و... حائز اهمیت هستند.

    بورسیه تحصیلی استرالیا

    بورسیه تحصیلی استرالیا

    بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تامین برخی از هزینه‌های تحصیل خود به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل در استرالیا هستند. شرایط خاص و رقابتی برای اخذ بورسیه دانشگاه‌های استرالیا وجود دارد و بیشترین درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا برای مقطع دکتری و در اولویت دوم، مقطع کارشناسی ارشد است و شانس تعلق بورسیه نیز برای همین دو مقطع تحصیلی بیشتر است.

    بورسیه‌های تحصیلی برای هر ترم یا سال تحصیلی از طرف دانشگاه، دولت استرالیا و همچنین موسسات خصوصی در نظر گرفته می‌شوند و دانشجویان متقاضی دریافت این بورسیه‌ها می‌توانند در طرح‌های بورسیه دانشجویی شرکت کنند و در صورتی که واجد شرایط دریافت بورسیه باشند می‌توانند از بورسیه تحصیل استفاده کنند. مبلغ کمک هزینه بورسیه تحصیلی میزان دقیقی ندارد، برای مثال ممکن است بخش کوچکی از هزینه‌های تحصیل دانشجو را پوشش دهد یا کل هزینه‌های دانشجو در هنگام تحصیل در استرالیا را پوشش دهد. همچنین ممکن است آن مبلغ در نظر گرفته شده، هر سال داده شود یا فقط برای سال اول داده شود.

    بورسیه تحصیلی هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است، حتی ممکن است بورسیه تحصیلی برای برخی ملیت‌ها، رشته‌های خاص یا افراد با شرایط خاص در یک دانشگاه ارائه شود. در جدول زیر شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از استرالیا به طور خلاصه آورده شده است:

    معدل و ریز نمرات بالا

    نمره بالای مدرک زبان

    کسب نمرات بالا در آزمون‌های ورودی

    ISI ارائه مقالات بین‌المللی

    سابقه کار قوی و درخشان

    ...دستاوردهای ورزشی، فرهنگی، هنری و

    سابقه انجام خدمات اجتماعی داوطلبانه

    ...ارائه هرگونه دستاوردهای علمی دیگر مانند انواع مقاله، مجله و کتب چاپی و

    انتخاب دوره تز محور و مکاتبه و ارتباط مستقیم با استاد (ویژه ارشد و دکتری)

    همچنین برای ارزیابی شرایط تحصیلی خود روی فرم ارزیابی اخذ ویزا کلیک کنید.

    تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان / پذیرش مشروط

    تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان معتبر مانند آیلتس برای ایرانیان و در کل دانشجویان بین‌المللی غیر انگلیسی زبان مقدور نیست. اما کشور استرالیا برای دانشجویان کشورهایی چون کانادا، کنیا، نیوزلند، سنگاپور، آمریکا، انگلیس، ایرلند و... که زبان انگلیسی زبان اصلی کشورشان است، امکان تحصیل بدون مدرک زبان را فراهم کرده است. اما دانشجویان ایرانی می‌بایست برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا مدرک زبان با نمره قابل قبول ارائه داده و یا در صورت کمبود نمره (در حد نیم تا نهایت یک نمره)، قبل از شروع دوره تحصیلی خود در استرالیا باید در دوره‌هایی برای آموزش زبان تحت عنوان "پذیرش مشروط" شرکت کنند.

    اغلب دانشگاه‌های استرالیا، مدرک زبان آیلتس را به عنوان مدرک زبان معتبر قبول دارند. همچنین حداقل نمره آیلتس مورد قبول برای تقریبا اکثر دانشگاه‌های استرالیا 6.5 یا حداقل 6 است. حال سوال پیش می‌آید که آیا فردی که مدرک آیلتس با نمره کمتر دارد امکان تحصیل در استرالیا را دارد؟ در پاسخ باید گفت بله؛ باید بدانید که اگر میزان مهارت شما از نظر زبان نسبت به معیارهای خواسته شده توسط دانشگاه‌های استرالیا پایین‌تر باشد اما از نظر سایر معیارهای علمی دیگر در سطح خوبی باشید، مراکز آموزشی استرالیا برای شما دوره‌های زبان با هزینه خودتان برگزار می‌کنند تا سطح زبان انگلیسی شما به حد نصاب برسد تا پس از آن بتوانید در دوره‌ تحصیلی مد نظر خود شروع به تحصیل کنید.

    این موضوع به طور خلاصه همان پذیرش مشروط نام دارد. توجه نمایید که در راستای اخذ پذیرش مشروط از استرالیا، اختلاف سطح زبان شما با حداقل میزان خواسته شده باید بین نیم تا حداکثر یک نمره باشد. همچنین با توجه به قوانین مهاجرتی استرالیا که از سال 2024 اعمال خواهد شده، حداقل نمره زبان قابل قبول نزد سفارت این کشور، معادل نمره آیلتس 6 است؛ در صورتی که قبل از سال 2024، نمره معادل آیلتس 5.5 هم مورد قبول بود.

    حال ممکن است سوال پیش آید که چه دانشگاه‌هایی دوره‌های زبان انگلیسی را مطابق آنچه که در بند فوق گفته شد برای دانشجویان خود برگزار می‌کنند؟ در پاسخ باید گفت که تقریبا اکثر دانشگاه‌های استرالیا این امکان را برای دانشجویان خود فراهم کرده اما در بین دانشگاه‌های برتر استرالیا دانشگاه‌های زیر به عنوان دانشگاه‌های برجسته این کشور، دوره‌ها و کلاس زبان انگلیسی و در واقع همان پذیرش مشروط را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند:

    دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه آدلاید

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشگاه مک کواری

    دانشگاه باند

    دانشگاه استرالیای جنوبی

    دانشگاه صنعتی سوئین‌برن

    دوره زبان در استرالیا

    تحصیل زبان انگلیسی در استرالیا چیزی بیشتر از روخوانی کلمات در کلاس است. رویکرد آموزش زبان انگلیسی و به طور کلی تحصیل در استرالیا، آموزش گروهی و پروژه محور می‌باشد. با شرکت در دوره‌های زبان استرالیا مهارت‌های مکالمه‌ای و همچنین نوشتاری کارآمدی را یاد خواهید گرفت. از مزایای تحصیل در استرالیا آن هم در دوره زبان انگلیسی می‌توان به هم صحبتی و کار گروهی با هم کلاسیانی از سراسر دنیا اشاره کرد که همراه با شما به حل مسائل مربوط به زبان خود و آموزش آن می‌پردازند. به طور کلی 6 نوع دوره آموزش زبان انگلیسی در استرالیا وجود دارد:

    نوع دوره

    شرح

    دوره زبان انگلیسی عمومی

    تقویت دانش 4 گانه و مطالب کاربردی برای کار، تحصیل و...

    دوره‌های آکادمیک زبان انگلیسی

    ویژه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان

    دوره‌های زبان انگلیسی هدفمند

    ویژه تقویت مهارت در زمینه‌ای خاص

    دوره‌های آمادگی آزمون

    آمادگی برای آزمون‌های زبان مانند آیلتس، تافل و...

    دوره‌های انگلیسی برای مربیان

    ویژه مربیان زبان انگلیسی برای افزایش دانش خود

    تورهای آموزشی

    ویژه دانش آموزان برای افزایش مهارت زبان در تعطیلات

    • هزینه شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی عمومی هفته‌ایی بین 200 تا 400 دلار استرالیا است. اما بسته به شهر محل تحصیل ممکن است دوره‌های زبان انگلیسی با هزینه هفته‌ای 150 الی 220 دلار هم پیدا شود.

    آزمون‌های زبان مورد قبول برای تحصیل در استرالیا

    همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، یکی از مهم‌ترین مدارک ضروری که برای تحصیل در استرالیا به آن نیازمندید، مدرک زبان انگلیسی است. به طور کلی دانشگاه‌های این کشور آزمون‌های آیلتس ، PTE ،CAE و OET را برای پذیرش تحصیلی می‌پذیرند که از آن میان آزمون‌های آیلتس و PTE شهرت بیشتری دارند. نمره مورد نیاز در این آزمون‌ها بستگی به مقطع و دانشگاه انتخابی داشته، اما به طور کلی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا حداقل نمره قابل قبول در آیلتس، نمره 6.5 است. به خاطر داشته باشید که پیش از اپلای برای دانشگاه مد نظر، باید ابتدا ضرورت‌های دانشگاه مقصد برای دانش زبان انگلیسی را به خوبی مطالعه کنید. چرا که نمره درخواستی باز بنا به دانشگاه انتخابی، مقطع و رشته انتخابی می‌تواند متغیر باشد.

    • توجه: کلیه مدارک زبان تافل (TOEFL) از تاریخ 25 ژوئن 2023 به بعد، دیگر مورد قبول سفارت استرالیا برای صدور ویزای تحصیلی نخواهد بود.

    گپ تحصیلی و روش‌های توجیه آن

    از جمله شروط لازم و اصلی برای تحصیل در استرالیا همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، نداشتن گپ تحصیلی یا همان فاصله زمانی بین دو مقطع تحصیلی است و یا اگر هم گپ تحصیلی وجود دارد، این گپ و فاصله باید قابل توجیه باشد. در نظر داشته باشید که حداکثر فاصله مجاز بین دو مقطع تحصیلی برای آنکه گپ تحصیلی ایجاد به حساب نیاید، یک الی دو سال می‌باشد؛ اما اگر این فاصله بیش از دو سال گردد، برای همان مقدار زمانی که فاصله مازاد به وجود آمده، باید عذری قابل توجیه و پذیرش را ارائه دهید. عموما برای توجیه و پر کردن گپ تحصیلی برای تحصیل در استرالیا، موارد زیر قابل قبول است:

    سابقه کار

    به میزان سابقه کار

    پژوهش و پروژه‌های تحقیقاتی

    به مدت انجام پروژه

    خدمت سربازی

    به مدت زمان خدمت

    از دست دادن خانواده درجه یک

    به طور متوسط 1 سال

    فرصت برای آموزش زبان

    به طور متوسط 1 سال

    آسیب فیزیکی مانع ادامه تحصیل

    به مدت زمان نقاهت

    ازدواج / طلاق / تولد فرزند

    حدود 6 ماه تا نهایت 1 سال

    شرکت در دوره‌ی فنی حرفه‌ایی معتبر

     به مدت دوره‌ی آموزشی (معمولا 1 تا 2 سال)

    موارد ذکر شده فوق جزء اصلی‌ترین موارد برای توجیه گپ تحصیلی در کشور استرالیا هستند؛ حال ممکن است بنا به یک سری قوانین و تبصره‌ها، مورد یا موارد دیگری خارج از این لیست نیز قابل توجیه باشد.

    • نکته: یک تصور اشتباه از نظر بسیاری وجود دارد و این است که سابقه داشتن یا مبتلا بودن به مشکلات و بیماری‌هایی روحی، روانی یا مواردی مانند افسردگی، مصرف داروهای خاص و دیگر موارد از این قبیل می‌تواند به عنوان گپ تحصیلی با ارائه گواهی پزشکی محسوب شود که متاسفانه این مورد درباره کشور استرالیا صدق نکرده و چه بسا مشکلات حاد روحی و روانی ممکن است پروسه صدور ویزا را با احتمال ریجکتی مواجه کند.

    آشنایی با سیستم آموزشی استرالیا

    به طور کلی تحصیل در استرالیا و نظام آموزشی این کشور به 2 بخش مقاطع تحصیلی مدرسه و دانشگاه تقسیم می‌شود که مقطع مدرسه نیز به 3 بخش پیش دبستان، دبستان، دبیرستان تقسیم می‌شود.

    مفاد آموزش مدارس استرالیا (دبستان‌ها و دبیرستان‌ها) در سراسر کشور یکسان است مگر در جزییات کوچکی که در آموزش استان‌های مختلف متفاوت است. دانش آموزان استرالیایی در سنین 3 تا 16 سالگی مشغول به تحصیل در مدارس می‌شوند. تحصیل در سن 3 تا 5 سال که مربوط به پیش دبستان شده، اختیاری است. اما سن اجباری تحصیل در استرالیا از 6 سال شروع می‌شود. تحصیلات در مدارس استرالیا به 4 قسمت تقسیم می‌شود:

    • پیش‌ دبستان: کودکان استرالیایی به طور اختیاری بین سن 3 تا 5 سال می‌توانند در پیش دبستان تحصیل کنند. مدت زمان دوره پیش دبستان کمتر از یک سال است و به طور دقیق 40 هفته و هفته‌ای 15 ساعت، یعنی در مجموع 600 ساعت.
    • دبستان: بین 7 تا 8 سال به طول می‌انجامد.
    • دبیرستان: بین 3 یا 4 سال بطول می‌انجامد و مقاطع هفتم تا دهم یا هشتم تا دهم محسوب می‌شوند.
    • پیش دانشگاهی: 2 سال به طول می‌انجامد و مقطع یازدهم یا دوازدهم محسوب می‌شوند.

    تحصیل در مقاطع دانشگاهی استرالیا نیز شامل دوره‌های آکادمیک دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است. زبان مورد استفاده در کل سیستم آموزشی استرالیا زبان انگلیسی است. اما در برخی ایالات ممکن است برخی دوره‌ها و واحدهای درسی به زبان‌های دیگری نیز ارائه شوند. در کل برای تحصیل در استرالیا می‌بایست به زبان انگلیسی تسلط خوبی داشته باشید.

    سوالی که بسیاری از متقاضیان ایرانی دارند آن است که "آیا با مدرک دانشگاه‌های ایران می‌توان به ادامه تحصیل در استرالیا پرداخت یا خیر؟!" در پاسخ باید گفت که دانشگاه‌های دولتی ایران در نوبت‌های روزانه و شبانه، آزاد اسلامی و انواع دانشگاه‌های غیرانتفاعی دارای اعتبار جهانی بوده و می‌توان با داشتن مدرک یکی از دانشگاه‌های مذکور به ادامه تحصیل در کشورهای دیگر پرداخت.

    تحصیل در مدارس استرالیا

    تحصیل در مدارس استرالیا یک بازه 13 ساله را طی می‌کند و هر کودک استرالیایی از سن 5 یا 6 سالگی وارد محیط مدرسه می‌شود. در دوره مدرسه مباحثی از قبیل علوم، ریاضیات، هنر، ارتقاء سطح ارتباطات، جامعه شناسی، آشنایی با محیط زیست، تکنولوژی، زبان‌های غیر انگلیسی، رشته‌های ورزشی مختلف و... در طول تحصیل به صورت تیمی و یا به صورت تجربه فردی به دانش آموزان تعلیم داده می‌شود.

    مدارس استرالیا به 2 دسته کلی دولتی و غیر دولتی تقسیم می‌شود که در مدارس دولتی آموزش به صورت رایگان در اختیار دانش آموزانی قرار می‌گیرد که والدین بومی استرالیا داشته باشند و یا یکی از والدین دارای اقامت استرالیا باشند. اما مدارس غیردولتی که شامل مدارسی چون مدارس شبانه‌روزی، مدارس مذهبی و... هستند مبلغی به عنوان شهریه از محصلان دریافت می‌کنند. اکثر محصلان خارجی ترجیح می‌دهند که از خدمات مدارس شبانه‌روزی استفاده کنند تا در دوره تحصیل نیازی به حضور والدین خود نداشته باشند. برخی هم بالعکس و از این طریق والدین خود را به اقامت استرالیا می‌رسانند.

    ناگفته نماند که فقط افراد زیر 18 سال می‌توانند از تحصیل در مدارس استرالیا استفاده کنند. متوسط شهریه مدارس استرالیا برای دانش آموزان در یک سال 13 هزار دلار است. لازم به ذکر است که شهریه مدارس استرالیا در هر استان و در هر مقطع تحصیلی متفاوت می‌باشد.

    به واسطه پذیرش دانش آموز خارجی برای تحصیل در مدارس استرالیا، به یکی از والدین دانش آموز نیز ویزای همراهی یا ویزای گاردین تعلق می‌گیرد که واژه گاردین (به معنای قیم، مراقب و نگهبان) اشاره به همان پدر یا مادر همراه فرزند دارد. والد دیگر نیز پس از عزیمت دارنده ویزای گاردین به استرالیا، می‌تواند برای ویزای توریستی استرالیا اقدام نماید. توجه داشته باشید که اثبات مهارت و ارائه مدرک زبان انگلیسی برای متقاضیان تحصیل در استرالیا که زیر 18 سال دارند عموما الزامی نیست. جز برای تحصیل در یکی دو سال آخر دبیرستان که آن هم باز بستگی به مدرسه انتخابی دارد.

    در مدارس استرالیا معمولا تعداد کلاس‌ها کوچک بوده و حداکثر تعداد دانش آموزان در یک کلاس 30 نفر می‌باشد. همچنین در این مدارس از آخرین تکنولوژی روز دنیا جهت آموزش محصلان استفاده می‌شود. اولین دوره در بدو ورود به مدرسه، دوره Primary School نام دارد که دانش آموزان تا سن 13 سالگی مشغول به تحصیل در این مقطع خواهند بود.

    پس از اتمام این دوره، دانش آموزان وارد دوره High School می‌شوند و تا 17 الی 18 سالگی در این مقطع مشغول به تحصیل خواهند بود. و در آخر بعد از پایان دوره High School یا همان دبیرستان یعنی اخذ دیپلم کامل 12 ساله، دانش آموزان می‌توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه‌های استرالیا کنند.

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مدارس استرالیا

    مدرک تحصیلی 3 سال آخر

    مدارک شناسایی متقاضی و والدین

    مدرک زبان (عموما برای 2 سال آخر مدرسه)

    کارت واکسن اطفال برای کودکان

    تحصیل دبیرستان در استرالیا

    همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد، تحصیل در دوره دبیرستان استرالیا بین 3 تا 4 سال به طول می‌انجامد. همچنین دوره پیش دانشگاهی نیز دو سال به طول می‌انجامد. در این دوره به دانش آموزان علومی مانند اقتصاد، دانش مدنی و اجتماعی، بهداشت، ریاضیات، جغرافیا، تجارت و... آموزش داده می‌شود.

    شرایط تحصیل در استرالیا به ویژه در دوره دبیرستان بسته به مدرسه و ایالت محل تحصیل متفاوت است؛ اما بدانید که جدای نمرات اخیر دانش آموز و دانش زبان وی، دیگر شرایط دانش آموز مانند میزان مهارت‌های فوق برنامه‌ای و میزان مهارت‌های ورزشی دانشجو برای ورود به دبیرستان‌های استرالیا تاثیرگذار خواهد بود. متوسط هزینه تحصیل در دبیرستان‌های استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی بین 9 تا 20 هزار دلار استرالیا در سال است. این شهریه برای مدارس خصوصی و مدارس ویژه نخبگان به 30 هزار دلار استرالیا در سال هم می‌تواند برسد. شهریه‌ای که دانش آموز پرداخت می‌کند برای پوشش هزینه‌هایی مانند ثبت نام، خوش آمدگویی و معرفی، گزارش کارنامه ترم تحصیلی، خدمات مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی و... است.

    دانش آموزان بعد از گذراندن دوره دبستان و دبیرستان و پیش دانشگاهی در نهایت مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله خود را دریافت می‌کنند که در هر ایالت استرالیا نام متفاوتی دارد. مثلا برای ایالت تاسمانیا، نام این مدرک Tasmanian Certificate of Education است و یا در ایالت نیو ساوت ولز، نام مدرک Higher School Certificate است. اما در نهایت کاربرد و ارزش کلیه مدارک دیپلم 12 ساله در استرالیا یکسان است.

    در نهایت باید گفت که انتخاب مدرسه بر عهده دانش آموز است و او می‌تواند مدرسه مناسب خود برای ادامه تحصیل را انتخاب کند اما اگر یک مدرسه سطح متوسط را هم در استرالیا برای ادامه تحصیل انتخاب کند، همچنان از خدمات آموزشی ارزشمندی بهره‌مند می‌شود؛ چرا که نظام آموزشی استرالیا یکی از بهترین، غنی‌ترین و مرفه‌ترین نظام‌های آموزشی بین‌المللی است. اغلب دانش آموزانی که به واسطه تحصیل در استرالیا به این کشور مهاجرت می‌کنند، تمایل دارند که در دبیرستان‌های شبانه‌روزی این کشور به تحصیل بپردازند. برخی دیگر نیز از طریق ویزای گاردین، با والدین خود به این کشور می‌آیند.

    تفاوت دبیرستان‌های شبانه‌روزی با مدارس معمولی این است که در این مدارس به دانش آموزان خوابگاه، کلیه وعده‌های غذایی، پشتیبانی تحصیلی، مادی و معنوی و سایر خدمات نیز ارائه می‌شود. این دبیرستان‌ها عموما شهریه بالاتری نسبت به شهریه‌های دبیرستان‌های عادی دارند. اما هزینه اسکان و تحصیل دانش آموزان بین‌المللی در دبیرستان‌های شبانه‌روزی استرالیا به نسبت دانش آموزان بین‌المللی که در دبیرستان‌های معمولی استرالیا در حال تحصیل هستند، کمتر است.

    تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا

    تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا

    در سال جاری میلادی استرالیا پذیرای بیش از 600 هزار دانشجوی بین‌المللی بوده است که این رقم خود یک رکورد بزرگ محسوب می‌گردد. گام اول برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های معتبر استرالیا می‌باشد. دریافت پذیرش دانشگاه‌ها برای تحصیل در استرالیا نیازمند جمع آوری مدارکی است که پیش‌تر در بخش مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

    با ارسال مدارک خود به دانشگاه مورد نظر و اخذ نامه پذیرش تحصیلی، می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نمایید. لازم به ذکر است که بهتر است قبل از ارسال هرگونه مدارک به دانشگاه مورد نظر با یک مشاور با سابقه و یا موسسات مهاجرتی معتبر در این خصوص مشورت نمایید تا شانس پذیرش شما از سمت دانشگاه بالاتر باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تقریبا همه دانشگاه‌های استرالیا، پذیرش تحصیلی را صرفا از طریق نماینده‌های خود در کشورهای مختلف اعطاء می‌کند؛ به عبارتی شخص نمی‌تواند از طریق خود و بدون واسطه Agent یا همان نماینده‌ها برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نماید.

    • توجه داشته باشید که بعد از اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می‌توانید از 90 روز قبل از شروع ترم تحصیلی خود به استرالیا سفر کنید.

    تحصیل در استرالیا و در مقاطع دانشگاهی در 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر خواهد بود. در طول تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا، دانشجویان می‌توانند همزمان با تحصیل خود مشغول به کار پاره وقت دانشجویی به میزان حداکثر 48 ساعت در هر دو هفته شوند؛ بدین ترتیب دانشجویان می‌توانند بخشی از مخارج تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.

    برای دریافت بورسیه تحصیلی همانطور که در بخش مربوط به بورسیه تحصیلی نیز اشاره کردیم، اغلب دانشگاه‌های استرالیا در مقاطع دکتری و در اولویت دوم کارشناسی ارشد، بورسیه‌های تحصیلی بهتری نسبت به دوره کارشناسی به دانشجویان خود ارائه می‌دهند و این شانس باز به مراتب برای دوره دکتری نسبت به دوره کارشناسی ارشد بیشتر است. 

    تحصیل مقطع کارشناسی در استرالیا

    سیستم آموزشی کشور استرالیا از جمله در مقاطع دانشگاهی بسیار شبیه به سیستم آموزشی بریتانیا و کانادا است. در این سیستم آموزشی مقاطع تحصیلی به درجات مختلفی تقسیم شده و افراد می‌توانند بسته به مدت زمان تحصیل خود، مدرک تحصیلی متفاوتی را اخذ کنند. مقطع کارشناسی در استرالیا به دو دسته Bachelor’s Degree و Bachelor Honours Degree تقسیم می‌شود.

    دسته اول یعنی Bachelor’s Degree همانند دوره کارشناسی در دیگر کشورها چهار سال به طول می‌انجامد و تمامی دانشجویان تا پایان دوره تحصیل، مدرک خود را دریافت می‌کنند. اما دسته دوم یعنی Bachelor Honours Degree شرایط به خصوصی را در بر می‌گیرد که در آن ممکن است دانشجویان یک سال از مدت زمان تحصیل خود را به انجام پژوهش یا شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه گذرانده باشند. در عوض طول دوره کارشناسی ارشد این دسته از دانشجویان به جای دو سال، یک سال خواهد بود.

    دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در استرالیا را دارند، اغلب توسط دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به نوع مدرک کارشناسی آن‌ها و دانشگاهی که در آن تحصیل کردند، در راستای اعطای پذیرش تحصیلی تصمیم‌گیری می‌‌شود. بنابراین انتخاب دوره، رشته و دانشگاه برای تحصیل مقطع کارشناسی به طور مستقیم و غیر مستقیم در آینده شما تاثیرگذار خواهد بود.

    اگرچه که شانس اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع نسبت به مقاطع تحصیلی بالاتر، بسیار کمتر است، اما تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا بهترین راه برای ورود به بسیاری از رشته‌هایی است که نیازمند گذراندن پیش‌نیازها و یا مجوزهایی ویژه هستند؛ مانند رشته داروسازی. همچنین این مقطع تحصیلی در استرالیا طیف وسیعی از رشته‌ها را در بر گرفته و در برخی از دانشگاه‌های استرالیا امکان شرکت در برنامه‌های Co-Op نیز وجود دارد.

    تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

    بسیاری از دانشجویان دارای مدرک کارشناسی برای ادامه تحصیلات خود، استرالیا را انتخاب می‌نمایند. برخی از دلایل علاقه‌ دانشجویان بین المللی برای شرکت در مقاطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های استرالیا به شرح زیر است:

    • شهرت جهانی دانشگاه‌های استرالیا در این مقطع
    • وجود 9 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان در استرالیا
    • تنوع بسیار بالای رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا
    • کیفیت بالای زندگی، اقلیم آب و هوای عالی، ثبات و امنیت بالای جامعه استرالیا برای دانشجویان کم سن
    • فرصت‌های تحقیقاتی وسیع و متنوع در جوامع آکادمیک و جامعه عمومی استرالیا
    • برنامه‌های آموزشی مبتنی بر استاندارد های بین‌المللی در این مقطع
    • بالاتر بودن شانس اخذ پذیرش یا بورسیه در این مقطع نسبت به مقطع کارشناسی
    • شانس بهتر در آینده برای اشتغال نسبت به مقطع کارشناسی
    • و...

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هر یک از دانشگاه‌های استرالیا، اعتباری بین‌المللی برای فارغ‌التحصیلان به همراه داشته و آن‌ها می‌توانند در سراسر جهان به کار مشغول شوند. همچنین بر طبق قوانین جدید مهاجرتی استرالیا، فارغ‌التحصیلان می‌توانند برای دریافت ویزای کاری پس از تحصیل اقدام کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به مدت 2 تا 4 سال در استرالیا اقامت و اشتغال داشته باشند و سپس برای اخذ اقامت دائم خود اقدام نمایند.

    برای دریافت ویزای تحصیلی در مقطع ارشد، متقاضیان باید در دوره‌های مورد تایید دپارتمان مهاجرت و شهروندی استرالیا ثبت‌نام کرده و دوره‌های کوتاه مدت کمتر از سه ماه شامل دریافت ویزای تحصیلی نمی‌شوند. تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه مربوط به رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و رشته‌های علمی و تخصصی شهرت و وسعت زیادی داشته و دانشجویان می‌توانند در طیف وسیعی از رشته‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌های استرالیا در این مقطع اقدام کنند.

    تحصیل مقطع دکتری در استرالیا

    تحصیل در مقطع دکتری در استرالیا بسته به رشته انتخابی معمولا 3 سال به طول می‌انجامد (به طور واضح‌تر، اکثرا 3 سال و 3 ماه). همچنین امکان تحصیل تا سقف 6 سال نیز برای دوره‌های نیمه وقت در دوره دکتری نیز وجود دارد. از طرفی شروع سال تحصیلی در مقطع دکتری بسته به دانشگاه و تاییدیه اساتید دارد اما اغلب در هر سال تحصیلی، ترم‌های دکتری بین ماه فوریه تا ماه نوامبر می‌باشد.

    برخی از دلایل علاقه‌مندی دانشجویان برای شرکت در مقاطع دکتری دانشگاه‌های استرالیا به شرح زیر است:

    • شهرت جهانی دانشگاه‌های استرالیا در مقطع دکتری و رتبه بسیار بالای آن‌ها
    • وجود برخی از رشته‌های تحصیلی منحصر به فرد در استرالیا برای مقطع دکتری که در سایر دانشگاه‌های جهان ارائه نمی‌شوند.
    • حداقل 4 سال اجازه اقامت و کار در استرالیا پس از اخذ مدرک دکتری
    • بالاترین شانس برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری می‌باشد.
    • بیشترین شانس و سهولت برای اشتغال و همچنین اخذ اقامت دائم برای فارغ التحصیلان مقطع دکتری است.
    • آینده شغلی بسیار درخشان و تضمین شده پس از اتمام تحصیل در مقطع دکتری
    • و...

    لینک کامل درباره تحصیل مقطع دکتری در استرالیا

    خوابگاه‌های دانشجویی در استرالیا

    خوابگاه‌های دانشجویی در استرالیا

    دانشجویان بین‌المللی در هنگام اقامت خود در استرالیا می‌توانند گزینه‌های اسکانی متنوعی را انتخاب کنند. از آنجایی که خوابگاه‌های دانشجویی چندان در استرالیا مرسوم نبوده و چندی از دانشگاه‌های این کشور ممکن است اصلا خوابگاه دانشجویی را به آن شکل و وسعت مد نظر ارائه نکنند، بنابراین زندگی خارج از پردیس دانشگاه و اقامت در مسکن‌های دانشجویی در سطح شهر محبوبیت بیشتری دارد.

    از طرفی دانشگاه‌های زیادی در استرالیا هستند که در داخل همان پردیس خود یا در نزدیکی آن ساختمان‌ها و خوابگاه‌هایی را برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته‌اند. متوسط هزینه خوابگاه در دانشگاه‌های استرالیا هفته‌ایی بین 110 تا 280 دلار است که این تفاوت قیمت بسته به نوع خوابگاه انتخابی و خدمات ارائه شده دارد. مرسوم‌ترین گزینه‌های اسکان دانشجویی هنگام تحصیل در استرالیا عبارتند از:

    خوابگاه‌های دانشگاه: بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی خود خوابگاه‌های به شکل خانه، آپارتمان و یا ساختمان مسکونی در نظر گرفته‌اند. این خوابگاه‌ها به شکل ساختمان‌ها و کالج‌های اقامتی در داخل پردیس یا در محلی نزدیک به آن است. دانشجویان می‌توانند از قبل نوع خوابگاه انتخابی خود را با توجه به خدماتی که در آن‌ها ارائه می‌شود، انتخاب کنند. هزینه این خوابگاه‌ها از هاستل‌ها گرانتر بوده و البته تنوع بیشتری نیز دارند.

    تهیه واحد مسکونی در شهر: اجاره یک واحد آپارتمان یا خانه به صورت مشترک با چندین هم‌خانه نیز از جمله دیگر گزینه‌های اقامت دانشجویی در زمان تحصیل در استرالیا است. این واحدها اغلب مبله نبوده و دانشجویان باید وسایل مورد نیازشان را تهیه کنند. هزینه تهیه خانه‌های دانشجویی اشتراکی در سطح شهر بین 100 تا 400 دلار در هفته است.

    زندگی با خانواده‌ای استرالیایی: برخی از خانواده‌های استرالیایی ممکن است یکی از اتاق‌های خانه خود را به دانشجویان اجاره دهند. دانشجویان از این طریق می‌توانند به خوبی و به شکلی متفاوت‌تر از خوابگاه، با محیط فرهنگی استرالیا و مردم آن آشنا شوند. قیمت اجاره هفتگی این اتاق‌ها 110 تا 270 دلار استرالیا بوده و دانشجویان می‌توانند از طریق موسسه آموزشی محل تحصیل خود در مورد آن‌ها مطلع شوند.

    بیمه دانشجویی در استرالیا

    در استرالیا کلیه دانشجویان بین‌المللی باید تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند و در واقع تهیه بیمه دانشجویی برای صدور ویزای تحصیلی و تحصیل در استرالیا اجباری است. در واقع یکی از ملزومات اخذ ویزای دانشجویی استرالیا ارائه مدرک پوشش بیمه درمانی دانشجویان بین‌المللی تحت عنوان Overseas Student Health Cover (OSHC) است. دانشجو می‌بایست این پوشش درمانی را برای کل مدت تحصیل خود در استرالیا تهیه نماید.

    هزینه خدمات درمانی در استرالیا خصوصا برای دانشجویان که مشغول به تحصیل در این کشور بوده و درآمد و سرمایه آنچنان بالایی ندارند، گران است. از آنجایی که ممکن است تامین هزینه‌های بالای درمان برای مهاجرین خصوصا دانشجویان سخت باشد، بنابراین تهیه بیمه دانشجویی در استرالیا الزامی شده است. این بیمه درمانی می‌تواند یک نوع آرامش روحی هم برای دانشجو به همراه آورد؛ چرا که در دوران تحصیل در استرالیا در صورت لزوم، شخص بدون داشتن استرس هزینه‌های درمانی می‌تواند، به مراکز درمانی مراجعه کند.

    خدمات بیمه دانشجویی برای یک دانشجو، سالانه حداقل 478 دلار برای یک نفر، 2600 دلار برای یک زوج و 4200 دلار برای یک خانواده هزینه خواهد داشت. خدمات بیمه دانشجویی استرالیا یا همان OSHC همانند نظام جامع سلامت استرالیا بیشتر خدمات درمانی عمومی را پوشش می‌دهند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر خدماتی که بیمه دانشجویی در استرالیا ارائه می‌کند می پردازیم:

    • ویزیت دکتر: بیمه دانشجویی استرالیا کمک هزینه ویزیت پزشکان عمومی و متخصص دانشجویان در حال تحصیل در استرالیا را پرداخت می‌کند.
    • آمبولانس اورژانس: بیمه دانشجویی استرالیا، هزینه انتقال به بیمارستان با آمبولانس اورژانس را تامین می‌کند.
    • هزینه‌های بیمارستان: بیمه‌های دانشجویی استرالیا هزینه درمان و بستری در بیمارستان را تامین می‌کنند.
    • هزینه دارو: اگر نسخه تجویز دارو از پزشک دارید می‌توانید هزینه داروهای تحت پوشش یا به اصطلاح داروهای Pharmaceutical Benefits Scheme (PBS)  را از بیمه دریافت کنید.

    بیمه دانشجویی استرالیا چه هزینه‌هایی را پوشش نمی‌دهد؟

    جراحی زیبایی

    خدمات درمانی که مورد تایید و تجویز پزشک نباشد.

    بیماری‌های مزمن

    نسخه‌هایی که تحت حمایت PBS نیستند

    فیزیوتراپی، پوکی استخوان، کایروپراکتیک

    خدمات دندانپزشکی

    خدمات چشم پزشکی

    بیمه دانشجویی 100% هزینه ویزیت دکتر عمومی، 85% هزینه ویزیت پزشک متخصص و 85% هزینه آزمایش‌های پزشکی مانند آزمایش خون را پرداخت می‌کند. هزینه بستری شدن و جراحی های سرپایی نیز تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار می‌گیرد و اگر در جراحی نیاز به استفاده از پروتز باشد، بخشی از پروتزها بر اساس ضوابط بیمه درمانی تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار می‌گیرد.

    • هزینه بیمه‌های درمانی دانشجویی بستگی به شرکت بیمه گذار، ایالت محل زندگی و میزان پوشش درمانی بیمه فرد دارد. اما کمترین میزان بیمه در سال برای دانشجوی مجرد 478 دلار استرالیا، برای یک خانواده دو نفره 2400 دلار استرالیا و برای یک خانواده بیش از دو نفر 4200 دلار استرالیا است.

    کار هنگام تحصیل در استرالیا

    در استرالیا اشتغال به کار نیمه وقت دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی بسیار رایج است. کار در حین تحصیل در استرالیا می‌بایست در مدت زمان معین و تعریف شده در قوانین ویزای دانشجویی این کشور انجام شود. مدت زمان مجاز کار دانشجویی با توجه به قوانین فعلی استرالیا حداکثر 48 ساعت در هر دو هفته می‌باشد. اگر دانشجویی بیشتر از مدت تعیین شده مشغول به کار پاره وقت شود، این عمل ممکن است منجر به باطل شدن ویزای دانشجویی شخص شود. همچنین دانشجویان در بدو ورود نمی‌توانند مشغول به کار پاره وقت شوند مگر در حالتی که دوره تحصیلی آن‌ها شروع شده باشد.

    • حداقل دستمزد دانشجویان مشغول به تحصیل در استرالیا برای 48 ساعت کار در 2 هفته، در حدود 700 دلار استرالیا می‌باشد.

    در استرالیا پرداخت مالیات برای کلیه کارمندان و افراد دارای دستمزد الزامیست. میزان پرداخت مالیات بستگی به درآمد هر فرد دارد که مبلغ مالیات در هر دوره پرداخت حقوق به طور خودکار از حقوق آن فرد کسر می‌شود. کسر مالیات از حقوق هر فرد از طریق کد پرونده مالیاتی (TFN) وی انجام می‌گیرد. دانشجویان بین‌المللی که مایل به فعالیت اقتصادی در استرالیا هستند، می‌توانند بعد از مشخص شدن محل سکونت خود به دفاتر مالیاتی (ATO) مراجعه کرده و اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمایند. در ماه ژوئن که در استرالیا پایان سال مالی در نظر گرفته می‌شود، افراد می‌توانند با ارائه اظهار نامه مالیاتی نسبت به بازگرداندن مبلغ کسر شده مالیاتی به حساب خود اقدام نمایند.

    در صورتی که فرد کد پرونده مالیاتی نداشته باشد ممکن است بانک نیمی از حقوق وی را بلوکه نماید تا فرد اقدام به دریافت کد پرونده مالیاتی نماید. برخی از پیمانکاران در استرالیا پرداخت حقوق را به صورت نقدی انجام می‌دهند. مالیات شامل این نوع پرداخت حقوق نیز می‌شود و پیمانکاران موظف به اخذ کد پرونده مالیاتی کارمندان و کارگران خود می‌باشند. توصیه ما این است که از همکاری با پیمانکارانی که نسبت به پرداخت مالیات کوتاهی می‌کنند خودداری کنید؛ چرا که عواقب سخت قانونی ممکن است برای شما در پی داشته باشد.

    نرخ بیکاری در استرالیا به شدت پایین است به طوری که نرخ بیکاری در این کشور تنها 3.8 درصد می‌باشد. بنابراین با این اوصاف پیدا کردن کار در استرالیا اصلا سخت نخواهد بود. عموما دانشجویان بین‌المللی در استرالیا به دنبال مشاغلی همچون مشاغل خدماتی (مانند کافه داری، پیک رستوران، گارسون، نظافت و...)، مشاغل خرد (فروشندگی، صندوقداری، بازاریابی و...)، مشاغل خانگی (پرستاری از کودکان، نگهداری و گردش  حیوانات خانگی و...) و کارهای اداری (تایپ، ترجمه، طراحی گرافیکی، طراحی سایت و...) هستند.

    اشتغال در استرالیا پس از تحصیل

    دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در استرالیا پس از اتمام دوره آموزشی خود، می‌توانند با انتخاب یکی از چند راه پیش رو، ادامه مسیر زندگی خود را تغییر دهند. تصمیماتی که دانشجویان برای بعد از پایان تحصیل خود انتخاب می‌کنند، موارد زیر است:

    • بازگشت به وطن خود
    • شرکت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی
    • تمدید اقامت موقت در استرالیا
    • درخواست کار و اقامت دائم استرالیا

    با توجه به تغییرات اعمال شده در قوانین مهاجرتی استرالیا از سال 2024، گزینه‌های تمدید اقامت موقت و همچنین تمدید ویزای تحصیلی برای شرکت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی بسیار محدودتر شده است و بنابراین بهترین گزینه، همان درخواست ویزای کار پس از فارغ التحصیلی است. همچنین لازم به ذکر است که دانشجویان بین‌المللی، بعد از پایان تحصیل در استرالیا بدون تبدیل ویزا، می‌توانند تا حداکثر 18 ماه در استرالیا اقامت داشته باشند و به عبارتی این زمان بسته به نوع ویزای دانشجو و دوره تحصیلی دانشجو ممکن است متغیر باشد. همچنین مدت زمان ویزای کار پس از تحصیل بسته به مقطع و دوره تحصیلی دانشجو بین 2 تا نهایت 4 سال اعتبار دارد.

    اقامت استرالیا از طریق تحصیل

    اقامت استرالیا از طریق تحصیل

    متقاضیان برای تحصیل در استرالیا در هر مقطع تحصیلی می‌بایست ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت نمایند؛ از دوران مدرسه گرفته تا مقطع دکتری. ویزای تحصیلی استرالیا یکی از انواع ویزاهای اقامت موقت استرالیا است که به فرد اجازه ورود و اقامت موقت به مدت زمان دوران تحصیل فرد را می‌دهد. پس اعتبار ویزای دانشجویی استرالیا مستقیما به دوره تحصیلی شخص متقاضی بستگی دارد.

    متقاضی پس از پایان دوره تحصیلی خود در استرالیا می‌تواند درخواست اقامت موقت در استرالیا برای تحصیل دوره‌های تکمیلی یا کار را داشته باشد. این نوع ویزا معمولا به ویزای ساب کلس 485 یا همان ویزای اقامت موقت فارغ‌التحصیلان در استرالیا نیز معروف است. مدت زمان این ویزا برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش محور 2 سال، برای کارشناسی ارشد تحقیقات محور 3 سال و برای دوره دکتری 4 سال می‌باشد. با توجه به تغییرات اعمال شده در قوانین مهاجرتی استرالیا از سال 2024، حداکثر سن واجد شرایط جهت اخذ ویزای 485 بعد از فارغ التحصیلی، 35 سال می‌باشد.

    کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور را از طریق ویزای تحصیلی دارند، بهتر است بعد از پایان تحصیل در استرالیا به موقع نسبت به اخذ ویزای 485 اقدام نموده و قبل از پایان اعتبار اسن ویزای موقت، اقدام به اخذ اقامت دائم استرالیا نمایند. هر دانشجو پس از اتمام تحصیل خود در استرالیا، در صورتی که حداقل یک الی دو سال به کار مشغول شود، می‌تواند برای اقامت دائم استرالیا درخواست دهد.

    لینک اطلاعات کامل درباره اقامت استرالیا از طریق تحصیل

    ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا

    بعد از دریافت نامه پذیرش دانشگاه نوبت به اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا است. توجه داشته باشید که شاید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی از دانشگاه بسیار شبیه به هم باشند اما در عمل تفاوت‌های زیادی در روند و حساسیت انجام این دو پروسه وجود دارد.

    هدف دانشگاه از بررسی پرونده دانشجو، بررسی دلایل انتخاب رشته و دانشگاه مد نظر دانشجو است. اما هدف اداره مهاجرت از بررسی پرونده ویزای دانشجو آن است که بداند چرا تحصیل در خارج از کشور و به طور دقیق‌تر، تحصیل در استرالیا را انتخاب کرده‌اید. بنابراین در بسیاری موارد روند و حساسیت این دو پروسه متفاوت هستند.

    اگر بعد از اقدام به دریافت ویزای تحصیلی استرالیا با نامه ریجکتی مواجه شدید، می‌توانید مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنید. سه گام اصلی که بعد از دریافت نامه ریجکتی باید انجام دهید به شرح زیر است:

    گام اول: علت ریجکت درخواست شما چه بود؟

    گام اول آن است که شما متوجه شوید مشکل پرونده شما چه بوده است. بدین ترتیب با پیدا کردن مشکل و اصلاح آن می‌توانید برای درخواست بعدی ویزای خود، اطمینان بیشتری داشته باشید. توصیه می‌شود بدون رفع مشکل به هیچ عنوان دوباره درخواست ویزا ندهید؛ چرا که احتمال ریجکتی دوباره پرونده بسیار بالا خواهد بود. در ادامه به برخی از رایج‌ترین مشکلات ریجکت ویزای تحصیلی استرالیا می‌پردازیم:

    • عدم اثبات تمکن مالی
    • عدم وجود دلیل مناسب برای بازگشت متقاضی بعد از تحصیل
    • عدم ارائه مدارک مورد نیاز سفارت
    • نداشتن دلایل کافی برای ادامه تحصیل
    • نقص مدارک / ارائه مدارک جعلی
    • نداشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی
    • ترجمه ضعیف مدارک
    • رزومه تحصیلی با انگیزه نامه ضعیف حتی با وجود اخذ پذیرش تحصیلی از یک موسسه
    • توضیحات ناکافی درباره هدف انتخاب دانشگاه، رشته و کشور مقصد
    • عدم وجود وابستگی خانوادگی در ایران
    • فاصله زمانی (گپ تحصیلی)
    • پناهندگی حتی یکی از اقوام  درجه 1 در استرالیا

    گام دوم: مشکلات پرونده خود را حل کنید

    در صورتی که علت رد شدن درخواست ویزای خود را پیدا کردید باید به دنبال یک راه حل برای رفع مشکل باشید. البته با پیدا کردن دقیق مشکل ریجکتی حل مشکلات چندان سخت نیست. برای مثال می‌توان:

    • اگر ویزا به دلیل مالی رد شده است، قبل از درخواست بعدی، مطمئن شوید که امور مالی شما کاملا واضح و مشخص است.
    • اگر اطلاعات نامناسبی را ارائه داده‌اید که می‌تواند اصلاح شود، بهتر است قبل از درخواست مجدد، آن را کاملا بررسی کنید.

    گام سوم: دوباره برای ویزا اقدام نمایید

    گام آخر تلاش مجدد برای اخذ ویزاست. بعد از آنکه مشکلات پرونده خود را حل کردید می‌توانید برای بار دوم درخواست ویزای استرالیا را داشته باشید.

    دانشگاه‌های برتر استرالیا

    دانشگاه‌های برتر استرالیا

    ده دانشگاه برتر استرالیا در سال تحصیلی 2024 میلادی بر اساس رتبه بندی QS از قرار زیر هستند:

    ردیف نام دانشگاه رتبه جهانی دانشگاه سال تاسیس شهر
    1 دانشگاه ملبورن 14 1853 ملبورن
    2 دانشگاه نیو ساوت ولز 19 1949 سیدنی
    3 دانشگاه سیدنی 19 1850 سیدنی
    4 دانشگاه ملی استرالیا 34 1946 کانبرا
    5 دانشگاه موناش 42 1958 ملبورن
    6 دانشگاه کوئینزلند 43 1909 بریزبن
    7 دانشگاه استرالیای غربی 72 1911 پرث
    8 دانشگاه آدلاید 89 1874 آدلاید
    9 دانشگاه فناوری سیدنی 90 1998 سیدنی
    10 دانشگاه مک‌کواری 130 1964 سیدنی

    دانشگاه‌های گروه هشت استرالیا

    ائتلاف گروه هشت (Go8)، مجموعه ای از هشت دانشگاه بزرگ و قدیمی استرالیا می‌باشد که در جوامع آموزشی بین‌المللی، بالاترین رتبه‌های جهانی را به خود اختصاص دادند. به طوری که در سال 2024 همه‌ی این هشت دانشگاه جز 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده‌اند. این دانشگاه‌ها برای انجام تحقیقات در اکثر زمینه‌های علمی در استرالیا پیش قدم هستند و تقریبا 70% از بودجه‌ی تحقیقاتی دولت را به خود اختصاص می‌دهند.

    جالب است بدانید که بیش از 50 درصد مقالات علمی استرالیا توسط این دانشگاه‌ها تهیه و ثبت می‌شود و اکثر محققان و مخترعان استرالیا در استخدام این دانشگاه‌ها هستند. به طبع نیز دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه‌ها هستند می‌بایست از سوابق تحصیلی بسیار قوی برخوردار باشند. 8 عضو اصلی این گروه دانشگاه‌های زیر می باشند:

    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه آدلاید
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه وسترن استرالیا

    تحصیل در دانشگاه‌های عضو ائتلاف گروه 8 استرالیا به علت نظام آموزشی جامع، برنامه‌های آموزشی کامل، اعتبار بین‌المللی این دانشگاه‌ها و... می‌تواند یک امتیاز بزرگ برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها باشد.

    ارزان‌ترین دانشگاه‌های استرالیا

    کشور استرالیا یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی در جهان است اما هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور برای دانشجویان بین‌المللی نسبتا بالاست. برخی از دانشجویان، به ویژه در رشته‌های مهندسی، که از سوابق تحصیلی درخشانی برخوردار باشند، می‌توانند برای انواع بورسیه‌های تحصیلی در این کشور درخواست دهند. اما رقابت شدیدی برای دریافت این بورسیه‌ها وجود داشته و افراد کمی موفق به اخذ آن‌ها می‌شوند. با این حال اگر علاقه‌مند به تحصیل در استرالیا هستید، بدانید که روش‌های دیگری برای کاهش هزینه‌های خود در این کشور وجود دارد.

    یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های تحصیل خود در استرالیا، اخذ پذیرش از دانشگاه‌هایی است شهریه کمتری دارند. جالب است بدانید که دانشگاه‌های با رتبه بالا اگرچه از سطح کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، اما شانس دریافت بورسیه از آن‌ها کمتر بوده، استرس بیشتری برای کسب نمره به دلیل فضای رقابتی در آن‌ها حاکم بوده و همچنین شهریه‌های سنگینی را به دانشجویان بین‌المللی تحمیل می‌کنند.

    شما می‌توانید از طریق تحصیل در دانشگاه‌های با رتبه پایین‌تر، نه تنها همچنان از استانداردهای بالای آموزشی در کشور استرالیا برخوردار شوید، بلکه کمی در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید. ارزان‌ترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی عبارتند از:

    نام دانشگاه

    شهریه به دلار استرالیا

    دانشگاه دیوینیتی

    14000 دلار

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    24000 دلار

    دانشگاه کوئینزلند

    24000 دلار

    دانشگاه سان شاین کوست

    26000 دلار

    دانشگاه کانبرا

    26000 دلار

    دانشگاه چارلز داروین

    26000 دلار

    دانشگاه کراس جنوبی

    27000 دلار

    دانشگاه کاتولیک استرالیا

    27000 دلار

    دانشگاه ویکتوریا

    28000 دلار

    دانشگاه نیوانگلند

    28000 دلار

    دانشگاه‌های سیدنی

    سیدنی شهری چند ملیتی با آب و هوایی، اقلیمی شگفت انگیز و همچنین مراکز تحصیلی بزرگ خود را به مقصدی جذاب برای دانشجویان تبدیل نموده است. شهر سیدنی به عنوان هفتمین مقصد محبوب دانشجویان بین‌المللی در جهان در سال 2024 انتخاب شد و اکنون نیز جزء 10 شهر برتر برای مهاجرت تحصیلی و محبوب نزد دانشجویان بین‌المللی است. این محبوبیت بر اساس میزان دانشجویان در شهر ، کیفیت زندگی ، وضعیت اشتغال به کار و هزینه‌های زندگی امتیازدهی می‌شوند.

    سیدنی یکی از بزرگترین شهرهای کشور استرالیا است که مکانی برای گردهمایی تعداد زیادی از دانشجویان از کشورهای هندوستان، چین، ژاپن، آلمان، هلند، یونان، هند و ... تبدیل شده است. تحصیل در استرالیا به ویژه سیدنی برای افرادی که به دنبال آرامش می‌گردند مناسب است. 35 دانشگاه و مرکز آموزشی در سطوح دانشگاهی این شهر واقع هستند که از محبوب ترین های آن‌ها می‌توان به دانشگاه سیدنی، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه مک کواری، دانشگاه صنعتی سیدنی، دانشگاه چارلز استوارت و... اشاره کرد.

    دانشگاه‌های ملبورن

    ملبورن، پایتخت ایالت ویکتوریا، یکی دیگر از بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین شهرهای استرالیاست که برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌های این کشور را در خود جای داده است. مشهورترین دانشگاه این شهر، دانشگاه ملبورن در رتبه یک کشوری و رتبه 19 جهانی قرار گرفته است.

    دانشگاه موناش از جمله دیگر دانشگاه‌های برتر دنیا و استرالیا در این شهر است. هر دو دانشگاه از دانشگاه‌های گروه هشت استرالیا به شمار می‌روند. دانشگاه‌های گروه هشت قطب پژوهشی این کشور هستند و در سطح جهانی از شهرت زیادی برخوردار هستند. طبق سیستم رتبه‌بندی QS، دانشگاه موناش در رتبه 42 جهانی قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه ویکتوریا، لاتروب، RMIT، سوئین‌برن، دیوینیتی، دانشگاه کاتولیک استرالیا، چارلز داروین و دانشگاه CQ از دیگر دانشگاه‌هایی هستند که در شهر ملبورن قرار دارند.

    این شهر نیز همانند سیدنی یکی از 10 شهر برتر دانشجویی جهان بوده و بیش از 200 هزار دانشجوی بین‌المللی از 170 کشور مختلف جهان در آن مشغول تحصیل هستند. شهر ملبورن به عنوان چهارمین شهر برتر دانشجویی جهان د سال 2024 رتبه بندی شده است. دلایلی چون شبکه‌های حمل و نقل بین شهری گسترده، مسکن‌های دانشجویی با قیمت مناسب، تنوع قومی و فرهنگی و فعایت‌های فوق برنامه مهیج هنری و ورزشی موجب شده تا دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان برای تحصیل به این شهر سفر کنند.

    بهترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا

    بهترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا

    بهترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا عبارتند از:

    مهندسی و فناوری

    بسیاری از دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به حوزه‌های مختلف مهندسی و فناوری به استرالیا می‌آیند تا در رشته‌هایی چون مهندسی شهری، مهندسی الکترونیک، مهندسی اتومبیل، فناوری اطلاعاتی، کاربردهای رایانه و... تحصیل کنند. مزایای مختلفی چون تسهیلات پژوهشی پیشرفته، بازار کار پس از فارغ‌التحصیلی و اعتبار جهانی مدارک دانشگاهی موجب می‌شوند تا این رشته دانشجویان بین‌المللی زیادی را به ویژه از میان ایرانی‌ها و هندی‌ها به خود جذب کند.

    همچنین بسیاری از دانشگاه‌های برتر استرالیا در زمره 50 دانشگاه برتر در این حوزه قرار گرفته‌اند، به طور مثال دانشگاه نیو ساوت ولز رتبه 37 و دانشگاه ملبورن رتبه 41 جهانی را در علوم کامپیوتر و فناوری کسب کرده‌اند.

    حسابداری و امور مالی

    از دیگر رشته‌های پرطرفدار در استرالیا در میان دانشجویان بین‌المللی، رشته حسابداری و امور مالی بوده که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در استرالیا آن را به مدیریت ترجیح می‌دهند. مهم‌ترین دلیل این موضوع امکان تحصیل در این رشته‌ها بدون نیاز به ارائه مدرک پیشین در این زمینه است. همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری یا امور مالی دانشجویان را واجد شرایط شرکت در برنامه حرفه‌ای یک ساله (PYP) می‌کند که در آن کلاس‌های دانشگاهی با تجربه شغلی ترکیب می‌شوند.

    بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا برنامه‌هایی مشترک با کسب‌ و کارهای مشهور در حوزه حسابداری همچون CPA Australia برگزار می‌کنند. برای نمونه برنامه کارآموزی مهاجرت ماهر شامل 44 هفته آموزش شده که 12 هفته آن کارآموزی در یک شرکت مشهور است. دانشجویانی که این دوره را با موفقیت طی کنند، شانس بهتری برای اخذ اقامت دائم در استرالیا خواهند داشت.

    علاوه بر آن دانشگاه‌های استرالیا در حوزه حسابداری و امور مالی در رتبه‌های بالای جهانی قرار دارند؛ دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه ملبورن در رتبه 15 و 16 جهانی در این زمینه قرار گرفته‌ و دانشگاه سیدنی، موناش، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه کویینزلند و دانشگاه آدلاید نیز در زمره 50 دانشگاه برتر این رشته هستند.

    مدیریت

    رشته مدیریت به ویژه MBA از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در سراسر جهان محسوب می‌شود. دانشگاه‌های برتر استرالیا نیز همچون دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه مک کواری طیف وسیعی از رشته‌های مدیریتی را ارائه داده و در زمره 100 دانشگاه برتر جهان در این زمینه به شمار می‌آیند. مزیت اصلی تحصیل مدیریت در استرالیا عدم نیاز به شرکت در آزمون GMAT است که در دیگر کشورها ضرورت دارد.

    همچنین دانشجویان می‌توانند در رشته دوگانه حسابداری-مدیریت (MPA-MBA) شرکت کرده و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان یک حسابدار حرفه‌ای در سمت‌های مدیریتی مشغول به کار شوند. دانشگاه کانبرا، دانشگاه جیمز کوک، دانشگاه کوئینزلند جنوبی و دانشگاه کاتولیک استرالیا از جمله دانشگاه‌هایی هستند که این رشته دوگانه را ارائه می‌دهند.

    آموزش و پرورش

    وقتی از رشته مطالعات آموزشی صحبت می‌کنیم، کمتر کشوری به اندازه استرالیا برای تحصیل مناسب به نظر می‌رسد. با وجود پنج دانشگاه موناش، ملبورن، سیدنی، کوئینزلند و دیکین در لیست پنجاه دانشگاه برتر این رشته، می‌توان مطمئن بود که برای تحصیلات تکمیلی در رشته آموزش باید کشور استرالیا را انتخاب نمود.

    علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات

    پیشرفت‌های تکنولوژی در دنیای امروز، دانشجویان زیادی را برای تحصیل در رشته‌های علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعاتی ترغیب می‌کند. یکی از مزیت‌های بزرگ تحصیل این رشته در استرالیا، وجود رشته‌های دوگانه در ترکیب با مدیریت و MBA است.

    به عبارت بهتر دانشجویان می‌توانند در رشته‌هایی چون کامپیوتر-MBA و یا MBA-فناوری اطلاعات تحصیل کرده و پس از فارغ‌التحصیلی در مشاغل مدیریتی مراکز پیشگام در صنعت فناوری و کامپیوتر استخدام شوند. دانشگاه ملبورن با رتبه 32 و دانشگاه ملی استرالیا با رتبه 41 در این حوزه، بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعاتی در استرالیا هستند.

    تحصیل داروسازی در استرالیا

    رشته‌های حوزه بهداشت و سلامت به دلیل برخورداری از درآمد و امنیت شغلی بالا تقاضای بسیار زیادی در استرالیا دارند. از طرف دیگر به دلیل فرآیند دشوار مهاجرت کاری در این گروه شغلی، مهاجرت تحصیلی در اغلب موارد گزینه معقول‌تری به نظر می‌رسد، زیرا فارغ‌التحصیلان می‌توانند با شرکت در دوره‌های کارآموزی و یا آزمون‌های تخصصی، گواهی‌های رسمی مربوطه و مجوز کار در این حوزه را به دست آورند. داروسازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین رشته‌های این گروه شغلی شناخته می‌شود که در میان دانشجویان بین‌المللی محبوبیت زیادی دارد.

    تحصیل داروسازی در استرالیا در تمامی مقاطع تحصیلی، کارشناسی تا دکتری امکان‌پذیر است. 17 دانشگاه این کشور به ارائه رشته داروسازی پرداخته و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پس از پایان دبیرستان خود برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا اقدام کنند. برای پذیرش در مقطع کارشناسی داروسازی، متقاضیان باید دیپلم ریاضی یا تجربی داشته و سطح دانش زبان انگلیسی آن‌ها معادل آیلتس 6-6.5 (بسته به دانشگاه محل تحصیل) باشد.

    فارغ‌التحصیلان داروسازی پس از پایان تحصیلات و یا در طول تحصیل، باید مدت زمان مشخصی را (حدود یک سال) در برنامه‌های کارآموزی در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، موسسات دارویی یا دیگر مراکز درمانی مرتبط شرکت کرده تا بتوانند از بورد تخصصی داروسازی در استرالیا مجوز کار مربوطه را دریافت کنند. البته توجه داشته باشید که دانشجویان بین‌المللی برای دریافت گواهی تخصصی داروسازی باید مدرک آیلتس 7.5 ارائه دهند.

    تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تحقیقاتی داروسازی نیازمند داشتن مدرک کارشناسی داروسازی و گواهی تخصصی بورد داروسازی استرالیا است. به عبارت دیگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید ابتدا در این کشور register شده باشند. بهترین دانشگاه‌های کشور استرالیا برای تحصیل در رشته داروسازی عبارتند از:

    • دانشگاه وسترن استرالیا

    • دانشگاه کورتین

    • دانشگاه سیدنی

    • دانشگاه کوئینزلند

    • دانشگاه گریفیث

    • دانشگاه تاسمانیا

    • دانشگاه موناش

    • دانشگاه کانبرا

    • دانشگاه استرالیای جنوبی

    تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

    کشور استرالیا یکی از 10 کشور برتر ارائه دهنده رشته تحصیلی دندانپزشکی در سطح بین‌المللی است. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در استرالیا هر ساله در حال افزایش است شاید یکی از دلایل افزایش توجه دانشجویان به این رشته درآمد قابل توجه آن در استرالیا و سایر نقاط جهان باشد. دندانپزشکی با متوسط درآمد 200 هزار دلار استرالیا در سال جز پردرآمدترین مشاغل استرالیا می‌باشد.

    جالب است بدانید که دندانپزشکی علاوه بر شهریه بالا، شرایط بسیار دشواری برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا دارد و این دانشگاه‌ها حساسیت زیادی روی پذیرش متقاضیان این رشته دارند. شرایط سنی خاصی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در استرالیا وجود ندارد. شهریه دانشگاه‌های مختلف ارائه دهنده این رشته در سال بسیار متفاوت است.

    مبالغ شهریه سالانه دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی استرالیا بین 14 تا 37 هزار دلار استرالیا در سال است. حداقل نمره زبانی که دانشجویان برای ورود به رشته دندان پزشکی در آزمون آیلتس 7.0، در آزمون تافل 85 و آزمون PTE 65 است.

    به طور کلی تحصیل در استرالیا برای رشته دندانپزشکی بین 5 تا 7 سال تمام وقت بطول می‌انجامد. دانشگاه‌های برتر ارائه دهنده این رشته در استرالیا به ترتیب زیر می‌باشد:

    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه آدلاید
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه James Cook
    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه La Trobe
    • و ...

    لینک اطلاعات کامل درباره تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

    تحصیل پزشکی در استرالیا

    تحصیل پزشکی در استرالیا

    کشور استرالیا یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل پزشکی است. استانداردهای برتر آموزشی در این رشته و حقوق بالای پزشکان برخی از مهم‌ترین دلایل این امر هستند. پنج دانشگاه استرالیا شامل دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن و دانشگاه کوئینزلند بر طبق سیستم رتبه‌بندی QS رتبه‌ای زیر 50 را در رشته پزشکی کسب کرده‌اند و از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در استرالیا به شمار می‌آیند.

    طی چند سال اخیر تقاضای تحصیل پزشکی در استرالیا، بسیار افزایش یافته است. تحصیل در دوره پزشکی در استرالیا از دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل می‌شود. دوره کارشناسی یا همان لیسانس پزشکی به دو نوع رشته عمومی و جراحی تقسیم می‌شود. مدت دوره لیسانس پزشکی در استرالیا 6 سال است و دانشجوی پزشکی بعد از گذراندن این دوره می‌تواند در دوره کارشناسی ارشد پزشکی ادامه تحصیل دهد.

    «هزینه شهریه برای رشته پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا چگونه است؟» هزینه شهریه سوالی است که بسیاری از دانشجویان در بدو اقدام برای ادامه تحصیل در استرالیا از کارشناسان می‌پرسند. در جواب این سوال می‌توان گفت که هزینه شهریه دانشگاه بستگی به رشته و دانشگاه فرد دارد.

    رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی معمولا بین 55 هزار دلار استرالیا تا 71 هزار دلار استرالیا شهریه تخمین زده می‌شود. البته لازم بذکر است که دربین رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در استرالیا دندانپزشکی بیشترین ترین شهریه را دارد. در دوره تحصیل پزشکی، در بیشتر دانشگاه‌ها، مهمترین واحد درسی "شیمی" است و اساتید دانشگاهی تاکید بسیاری بر درس شیمی دارند.

    پس از شیمی علوم فیزیک، ریاضیات و زیست شناسی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همچنین شرکت در آزمون ISAT در اغلب دانشگاه‌های استرالیا ضروری به شمار می‌آید.

    تحصیل در استرالیا با رشته‌های Joint Program

    رشته‌های دوگانه که آن را با نام joint می‌شناسند، امکان تحصیل همزمان در دو رشته یا دو دانشگاه را برای دانشجویان فراهم می‌سازند. در کشور استرالیا این رشته‌ها به ویژه در مقطع دکتری تنوع زیادی را شامل شده و طیف وسیعی از رشته‌ها همچون پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی، تجارت و علوم پایه را شامل می‌شود.

    ساختار این برنامه‌ها به صورتی است که دانشجویان رساله دکتری خود را تحت نظر دو استاد راهنما از دو دانشگاه مختلف تحریر می‌کنند، که یکی از آن‌ها در استرالیا و دیگری در کشوری متفاوت همچون بریتانیا، چین، آلمان، بلژیک، فرانسه و ... قرار دارند.

    به عبارت بهتر با اخذ پذیرش مقطع دکتری در یکی از دانشگاه‌های استرالیا می‌توانید به مدت یک سال در یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر جهان نیز تحصیل کنید. دانشگاه‌های ملبورن، نیو ساوت ولز سیدنی، موناش و نیوانگلند برخی از دانشگاه‌هاتی استرالیایی هستند که امکان تحصیل در استرالیا را از طریق برنامه‌های joint program فراهم کرده‌اند.

    اینتیک‌های دانشگاه‌های استرالیا

    سیستم آموزشی استرالیا کمی با کشورهای دیگر متفاوت بوده و یکی از نشانه‌های این تفاوت اینتیک‌های دانشگاهی در این کشور است. منظور از اینتیک دانشگاهی زمان رسمی آغاز ترم تحصیلی در آن دانشگاه است. دو اینتیک مشهور دانشگاهی در جهان در ماه‌های سپتامبر و ژانویه قرار دارند، یعنی اغلب دانشگاه‌های جهان در این دو ماه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. اما در کشور استرالیا ماه فوریه اینتیک اصلی دانشگاه‌ها را تشکیل می‎‌دهد و برخی از دانشگاه‌ها و رشته‌ها نیز مجددا در ماه جولای دانشجو می‌پذیرند.

    توجه داشته باشید که این زمان در تمامی دانشگاه‌ها یکسان نیست و برخی از آن‌ها، مانند دانشگاه ویکتوریا، هماهنگ با سیستم آکادمیک جهانی در دو ماه سپتامبر و ژانویه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. پس حتما پیش از برنامه‌ریزی برای اپلای از طریق سایت دانشگاه، از تقویم دانشگاهی آن و ددلاین‌ها باخبر شوید.

    منظور از ددلاین آخرین زمانی است که متقاضیان فرصت دارند تا مدارک خود را برای دانشگاه مربوطه ارسال کرده و با تکمیل آن، درخواست خود را ثبت نمایند. از آنجایی که ارسال مدرک پس از ددلاین بسیار سخت و دشوار خواهد بود، بهتر است از ابتدا زمان‌بندی‌‌ کارهای خود را با ددلاین دانشگاهی هماهنگ کنید.

    شهرهای دانشجویی استرالیا

    کشور استرالیا بابت زندگی دانشجویی شهرت زیادی در سطح جهانی دارد، و بارها شهرهای آن در لیست برترین شهرهای دوستدار دانشجو انتخاب شده‌اند. منظور از شهرهای دانشجویی یا دوستدار دانشجو، شهرهایی است که زندگی دانشجویی در آن‌ها به صورت پویایی وجود دارد. این شهرها معمولا شامل دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی متعدد شده که دانشجویان بین‌المللی را از سراسر جهان در خود جای داده‌اند.

    همچنین دانشجویان ساکن در این شهرها می‌توانند از انواع تسهیلات همچون تخفیف‌های دانشجویی، حمل و نقل آسان و فعالیت‌های اجتماعی مختلف بهره‌مند شوند. این فعالیت‌ها شامل انواع مسابقات ورزشی، المپیادهای علمی، فستیوال‌های فرهنگی، نمایشگاه‌های هنری و حتی کافه‌های دانشجویی می‌شود.

    کشورهایی همچون استرالیا که یک فضای دانشجویی بسیار زنده و مهیج را درون خود دارند، برای مهاجرت تحصیلی گزینه مناسب‌تری بوده زیرا به دانشجویان اجازه می‌دهند تا در محیطی پویا و بالنده تحصیل کنند و در کنار آن مهارت‌های ارتباطی بیشتری را فرا بگیرند. مهم‌ترین شهرهای دانشجویی استرالیا عبارتند از:

    • سیدنی
    • ملبورن
    • بریزبن
    • پرث
    • کنبرا
    • آدلاید

    شهرهای محبوب استرالیا برای زندگی

    شهرهای محبوب استرالیا برای زندگی

    شهر ملبورن

    ملبورن پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت ویکتوریا در کشور استرالیا، با پنج میلیون جمعیت حدود 19% از جمعیت کل این کشور را به خود اختصاص داده است. این شهر یکی از شهرهای ساحلی استرالیا و از بزرگ‌ترین مراکز مالی جهان محسوب شده و به عنوان یکی از کلان‌شهرهای مشهور جهانی از بافت شهری بسیار عظیمی برخوردار است.

    برخی از مشهورترین دانشگاه‌های استرالیا همچون دانشگاه‌ ملبورن، دانشگاه موناش، دانشگاه فناوری سوینبرن، دانشگاه دیکن، موسسه سلطنتی فناوری ملبورن، دانشگاه لاتروب و دانشگاه ویکتوریا در ملبورن قرار دارند. در سال 2024 شهر ملبورن به عنوان چهارمین شهر دانشجویی جهان پس از لندن، توکیو و سئول برگزیده شد. همچنین این شهر از نظر جمعیت مهاجر در جایگاه دهم جهانی قرار داشته و از تنوع قومی و زبانی بی‌نظیری برخوردار است. هزینه زندگی در ملبورن بسیار بالاست به نحوی که در سال 2019، به عنوان چهارمین شهر گران جهان شناخته شد.

    شهر سیدنی

    شهر سیدنی واقع در سواحل شرقی استرالیا، پایتخت ایالت نیو ساوت ولز و پرچمعیت‌ترین شهر استرالیا است. این شهر که نخستین مستعمره اروپایی‌ها در این کشور بود، به سرعت تبدیل به یکی از مراکز مهم مالی و فرهنگی جهان گشت و در حال حاضر یکی از متنوع‌ترین بافت‌های جمعیتی و قومی را در بر دارد. به غیر از زبان انگلیسی که زبان رسمی استرالیا است، مردم به بیش از 250 زبان در شهر سیدنی صحبت می‌کنند و جمعیت مهاجر قابل توجهی در آن قرار دارد.

    علیرغم اینکه این شهر یکی از گران‌ترین شهرهای استرالیا بوده و هزینه زندگی در آن بسیار بالاست، به علت شاخص‌های اقتصادی، آموزشی و محیط زیستی، به عنوان یکی از ده شهر زیست‌پذیر در جهان انتخاب شده است. چندی از دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور استرالیا از جمله دانشگاه سیدنی، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه تکنولوژی سیدنی، دانشگاه سیدنی غربی، دانشگاه مک کواری و دانشگاه کاتولیک سیدنی که هر ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی را به خود جذب می‌کنند، در شهر سیدنی واقع شده‌اند.

    شهر بریزبن

    سومین شهر پرجمعیت استرالیا پایتخت ایالت کوئینزلند به نام بریزبن است که از قدیمی‌ترین شهرهای این کشور به شمار آمده و سابقه تاریخی آن به زمان پیش از استعمار بازمی‌گردد. همچنین این شهر با معماری‌های خیره‌کننده خود، پایگاه بسیاری از گردشگران و مهاجرین از گذشته تا به امروز بوده، به نحوی که 32% از جمعیت آن را مهاجرین تشکیل می‌دهند.

    علاوه بر آن بریزبن از قطب‌های اقتصادی استرالیا و پایگاه بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی محسوب شده و بندر دریایی این شهر به همراه صنعت گردشگری مهم‌ترین منابع مالی آن را تشکیل می‌دهند. پنج دانشگاه بزرگ استرالیا که در این شهر قرار دارند، عبارتند از: دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه فناوری کوئینزلند، دانشگاه گریفیث، دانشگاه کوئینزلند جنوبی و دانشگاه سان‌شاین کوست.

    شهر آدلاید

    پایتخت ایالت استرالیای جنوبی، آدلاید بوده که پنجمین شهر پرجمعیت استرالیا محسوب می‌شود. برخلاف دیگر شهرهای این کشور، شهر آدلاید از همان زمان استعمار توسط مهاجران ثروتمند و آزاد اندیش برپا شده و تا به امروز سمبل آزادی‌های مذهبی و اصلاحات سیاسی به شمار می‌رود، تا جایی که به دلیل تکثر دینی موجود در آن شهر کلیساها لقب گرفته است. امروزه این شهر مقر فستیوال‌ها و برنامه‌های بزرگ ورزشی است و شاخص‌های سطح زندگی در آن نمره بسیار بالایی کسب کرده است.

    دانشگاه‌ها بخش مهمی از اقتصاد شهر آدلاید را تشکیل می‌دهند و فرمانداری ایالت سیاست‌های مختلفی را برای تبدیل این شهر به یکی از قطب‌های آموزشی استرالیا اجرا کرده است. دانشگاه آدلاید، دانشگاه استرالیا جنوبی و دانشگاه فلیندرز به همراه کالج سنت پیتر از مشهورترین مراکز آموزشی این شهر هستند. علاوه بر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی بسیاری همچون موسسه سلطنتی استرالیا نیز در این شهر قرار گرفته‌اند.

    شهر کانبرا

    شهر کانبرا پایتخت زیبای کشور استرالیا و بزرگ‌ترین جزیره آن است که در شمال قلمرو این کشور قرار دارد. تمامی این شهر به صورت برنامه‌ریزی ساخته شده و همانند واشنگتن دی.سی به کلی از منطقه اصلی استرالیا جدا است. همچنین مراکز اصلی سیاسی و اداری همچون ساختمان مجلس قانونگذاری در شهر کانبرا واقع شده‌اند و برخلاف دیگر ایالت‌های استرالیا، هیچ حکمرانی مستقلی در این شهر وجود نداشته و شورای قانونگذاری پایتخت به امور آن رسیدگی می‌کند.

    در مقایسه با مقیاس ملی، درآمد افراد در این شهر بالاتر، نرخ بیکاری کمتر، تحصیلات دانشگاهی بیشتر و جمعیت جوان‌تر است. مشاغل خدماتی از جمله مدیریتی دولتی بخش عمده اقتصاد کانبرا را تشکیل می‌دهند و هزینه‌های زندگی نسبت به سیدنی کمتر است. دانشگاه کانبرا و دانشگاه ملی استرالیا در این جزیره قرار داشته که از برترین دانشگاه‌های پژوهش محور جهان به شمار می‌آیند.

    شهر

    جمعیت

    متوسط هزینه زندگی

    متوسط درآمد

    سیدنی

    5.3 میلیون نفر

    4680 دلار استرالیا

    6300 دلار استرالیا

    ملبورن

    5 میلیون نفر

    3770 دلار استرالیا

    5200 دلار استرالیا

    آدلاید

    1.31 میلیون نفر

    4000 دلار استرالیا

    4400 دلار استرالیا

    بریزبن

    2.28 میلیون نفر

    4150 دلار استرالیا

    5170 دلار استرالیا

    کانبرا

    470 هزار نفر

    4500 دلار استرالیا

    4800 دلار استرالیا

    پرث

    2.11 میلیون نفر

    4000 دلار استرالیا

    5100 دلار استرالیا

    هوبارت

    250 هزار نفر

    2800 دلار استرالیا

    5240 دلار استرالیا

     

    سفارت استرالیا در ایران

    اغلب مردم وظیفه‌ی سفارت استرالیا در ایران را رسیدگی به امور صدور روادید آن کشور در ایران می‌دانند اما وظیفه‌ی اصلی سفارت استرالیا در ایران حفظ منافع این کشور در ایران است. این بدین معناست که سفارت استرالیا در تهران علاوه بر ارائه خدمات کنسولگری و گذرنامه ای در ایران وظایفی چون حفظ و تقویت روابط بین ایران و استرالیا، اطلاع رسانی دقیق در رابطه با سیاست‌های استرالیا و... را نیز انجام می‌دهد.

    آدرس دقیق سفارت استرالیا

    تهران، خیابان ولیعصر، خیابان بهار، خیابان یکتا، پلاک 11

    شماره تماس سفارت استرالیا

    +982172068666

    شماره فکس سفارت استرالیا

    +982172068777

    آدرس پست الکترونیکی سفارت استرالیا

    dfat-tehran@dfat.gov.au

    وبسایت رسمی سفارت استرالیا

    www.iran.embassy.gov.au

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول تحصیل در استرالیا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (86 پاسخ)
    2024-01-13

    سلام وقت بخیر از کجا میتونم بفهمم که رشته ی تحصیلیم رو کدوم یکی از دانشگاه های استرالیا دارن؟ و اینکه آیا برای پذیرش مقطع کارشناسی در دانشگاه های استرالیا محدودیت سنی وجود داره؟

    2024-01-13

    سلام. میتونید در این رابطه تماس بگیرید و همچنین به طور رایگان شرایطتون رو بررسی کنیم برای استرالیا: 02171400111

    2023-12-05

    سلام و وقت بخیر بنده دارای کارشناسی ارشد مهندسی صنایع هستم و متولد 1367 میخواستم برای دکتری رشته هوش تجاری اقدام کنم ؟ کدوم دانشگاه این رشته رو داره؟ و اینکه میشه فاند گرفت؟ بنده سایت دارم و چندین سال هست که به صورت حرفه ای نرم افزار اکسل رو تدریس میکنم ممنون از پاسخگویی تون

    2023-12-12

    سلام. بهتره که ترجیحا سابقه کارتون با رشته تحصیلی‌تون مرتبط باشه که از بابت گپ تحصیلی که دارید شانس بیشتری داشته باشید و دانشگاه‌های مختلفی در استرالیا هستند که رشته مورد نظر و شاخه های مربوطه رو ارائه میدن. برای اخذ بورسیه و فاند نیز بهتره شرایطتون توسط کارشناسان بیشتر بررسی بشه که برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-11-08

    سلام وقت بخیر . برای مهندسی ( کارشناسی ارشد ) استرالیا بهتره یا کانادا از لحاظ ارزون تر بودن و بهتر بودن؟

    2023-11-11

    سلام. کانادا ارزون تره و همچنین برای رشته های مهندسی عالیه اما بازار کار استرالیا بهتره و با اختلافی کم، از کانادا از بابت تحصیل قوی تره...

    2023-11-05

    سلام همسر من در رشته حسابداری سال 97 در مقطع ارشد درسشون تموم شد و 11 سال کارمند بانک هستن .ایا این سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی گپ تحصیلی رو پر میکنه و اینکه به راحتی میتونن اپلای بگیرن؟ و باز میتونن ارشد بخونن در استرالیا ؟ ضمن ایتکه معدل ایشون 17 ب بالا هست

    2023-11-11

    سلام. بله سابقه کار مرتبط میتونه گپ تحصیلی رو پوشش بده و اصلا یکی از بهترین روش ها برای توجیه گپ تحصیلی، تغییر رشته و... هستش

    2023-09-28

    سلام،من کارشناسی روانشناسی معدل15/94 دانشگاه ازاد و ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی با معدل 16/86 و سه مقالهisiدارم. دکترای بالینی برای چه دانشگاهی شانس اقدام دارم؟

    2023-09-30

    سلام. اگه که مدرک زبان آیلتس با نمره بالا و همچنین نامه از استاد داشته باشید، ما برای هر دانشگاهی میتونیم براتون اقدام کنیم که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-08-29

    سلام ایا با معدل ۱۵.۴۵ کارشناسی مکانیک از دانشگاه آزاد تهران جنوب ، میشه برای ارشد مکانیک یا ارشد هوش مصنوعی اقدام کرد؟

    2023-09-02

    سلام. بله برای مکانیک میتونیم براتون اقدام کنیم و در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-08-21

    سلام، هرینه کامل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا تقریبا چقدر می شود؟ اگر همراه با تحصیل کار هم بکنیم باز هم باید از ایران برای ما هزینه بفرستند یا همان مبالغ کفایت میکند.

    2023-08-27

    سلام. هزینه کل دوره تحصیل + هزینه زندگی در حدود 100 الی 110 هزار دلار استرالیا. در حین تحصیل اجازه کار نیمه وقت دارید که بخش قابلت توجهی از هزینه ها رو پوشش میده. در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-08-11

    سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه و رشته انسانی ام معدل پایه دهمم ۱۸.۵۰ و یازدهم ۱۹.۶۳ شد و آیلتس ۷ گرفتم، اگر پایه دوازدهم معدل ۱۹.۵۰ بگیرم میتونم برای کارشناسی اقدام به مهاجرت کنم برای استرالیا و کانادا؟!و اینکه چقدر احتمال داره بورسیه بشم؟ایا رشته روانشناسی اونجا مورد قبوله ؟!چون نمیخوام دیگه دانشگاه های ایران رو شرکت کنم و مستقیم برای کالج های کانادا یا استرالیا اقدام کنم

    2023-08-13

    سلام. بهتره که برای دانشگاه اقدام کنین تا کالج و با شرایط گفته شده بله ما میتونیم به راحتی براتون اقدام کنیم و رشته روانشناسی جزء بهترین رشته‌ها برای تحصیل در هر 2 کشور به خصوص کاناداست و از طرفی احتمال اخذ بورسیه از استرالیا براتون بیشتر خواهد بود که اون هم به احتمال زیاد فول فاند نخواهد بود. در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-05-24

    با سلام....من لیسانس علوم کامپیوتر دانشگاه دولتی شهرستان با معدل 15.35 و ارشد مهندسی شبکه دانشگاه آزاد با معدل 16.68 دارم. با 3 مقاله ژورنالی غیر ISI و 4 تا مقاله IEEE و 11 سال سابقه کار به عنوان کارشناس نرم افزار و نمره زبان تافل 111 و اسپیکینگ 26 . متاهل با 39 سال سن. آیا شانسی برای گرفتن پذیرش دکتری فول فاند دارم؟ سپاس

    2023-05-29

    سلام. بله میتونیم براتون بگیریم و به ویژه برای کانادا؛ اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان: 02171400111

    2023-05-14

    سلام.من سال دوم دندانپزشکی دانشگاه سماشکو مسکو هستم و مدرک آیلتس7هم دارم....میتونم برای ادامه تحصیل انتقالی بگیرم به استرالیا؟

    2023-05-22

    سلام. ما برای صفر تا صد پرونده اقدام میکنیم و در این زمینه فعالیت نداریم

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    نظر برخی از متقاضیان اخذ ویزا تحصیلی استرالیا

    بازخورد برخی متقاضیانی که از خدمات گروه مهاجرتی ادب استفاده کرده اند.

    وقتی با گروه مهاجرتی ادب آشنا شدم و مدارک خودم رو بهشون تحویل دادم، نزدیک به شروع دوره تحصیلی در استرالیا بود و من واقعا امیدی نداشتم که بتونم پذیرش دانشگاه های استرالیا رو تو این فرصت کم (کمتر از یک ماه) بگیرم. وقتی مشاور این موسسه بعد از 10 روز باهام تماس گرفت و گفت که توی دانشگاه مدنظرم پذیرش شدم اصلا باورم نمیشد.

    آلما بیژه
    دانشجو در استرالیا

    من برای ویزا استرالیا با دوتا موسسه دیگه برای پذیرش دانشگاه سیدنی اقدام کردم اما هردو بار با شکست مواجه شدم. کم کم اعتمادم رو نسبت به موسسات مهاجرتی از دست داده بودم که با گروه ادب آشنا شدم. الان یک هفته ست که تونستم با کمک این گروه پذیرش دانشگاه سیدنی و ویزای استرالیا رو بگیرم. به شما توصیه میکنم اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا رو دارین از طریق گروه مهاجرتی ادب اقدام کنید تا هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی کنید.

    سوگند کمانی
    دانشجو در استرالیا

    من و یکی از دوستانم برای ادامه تحصیل در استرالیا اقدام کردیم و تونستیم با یک اختلاف زمان کوتاه هردومون ویزای تحصیلی استرالیا مون رو بگیریم. خیلی خوشحالم که تونستم با این موسسه آشنا بشیم و به راحتی بتونیم ویزای استرالیا رو بگیریم.

    سحر زارع
    دانشجو در استرالیا

    چرا جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و پذیرش تحصیلی استرالیا گروه مهاجرتی ادب را انتخاب کنیم؟

    کادر مجرب و فعال

    مشاوران و وکلای با سابقه و دلسوز که از ابتدا تا انتهای پرونده متقاضی را همراهی میکنند

    معتبر بودن

    دارا بودن مجوز رسمی از وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و ارتباطات رسمی با دانشگاه ها و کالج های معتبر در چارچوب قوانین بین المللی

    درصد بالای پذیرش ویزا

    سابقه درخشان مجموعه با افتخار داشتن تعداد کثیری از پرونده های موفق

    صرفه جویی در زمان

    اخذ ویزا کشور استرالیا در کمترین زمان ممکن

    مشاوره رایگان

    بررسی شرایط متقاضی و ارائه بهترین و موثرترین راهکار برای اخذ ویزا

    مجموعه در حال توسعه

    همکاری تیم جوان با پتانسیل بالا در مجموعه برای پیشرفت روز افزون در حوزه ویزا مهاجرت

    همکاری با دانشگاه های معتبر استرالیا

    گروه مهاجرتی ادب برآن است تا رویای تحصیل در دانشگاه های معتبر استرالیا را برای دانشجویان ایرانی تحقق یافتنی نماید. در این راستای تیم بازرگانی مجموعه ادب با تلاش فراوان، مجموعه وسیعی از دانشگاه های استرالیا را به تیم همکاران خود افزوده تا دغدغه ها و مشقت های تحصیل خارج از کشور را برای دانشجویان ایرانی سهولت بخشد.

    برخی از دانشگاه های استرالیا:

    • 1. Monash University (MON)
      دانشگاه موناش
    • 2. The University of Western Australia (UWA)
      دانشگاه استرالیا غربی
    • 3. The University of Sydney (USYD)
      دانشگاه سیدنی
    • 4. Macquarie University (MQ)
      دانشگاه مک کواری
    • 5. University of Technology Sydney (UTS)
      دانشگاه صنعتی سیدنی
    • 6. Queensland University of Technology (QUT)
      دانشگاه صنعتی کوئینزلند
    • 7. University of Newcastle (UON)
      دانشگاه نیوکاسل

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ