تحصیل در کالج های استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    وقتی نوبت به تحصیل در خارج از کشور می‌رسد، استرالیا مزایای زیادی در این راستا برای ارائه دارد. استرالیا نه تنها به دلیل استانداردهای بالای آموزشی و ارائه مدارک معتبر شهرت بسیار بالایی داشته، بلکه چندین نوع موسسه آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی را ارائه می‌دهد. یکی از این نوع موسسات «کالج» نام دارد. دانشجویانی که به دنبال آموزش مبتنی بر حرفه هستند، بهتر است در کالج‌ها ثبت نام کنند. تحصیل در کالج‌های استرالیا می‌‌تواند مزایای زیادی برای دانشجویان بین المللی داشته باشد. در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» در مورد شرایط و هزینه‌های تحصیل در استرالیا و در کالج‌های این کشور صحبت می‌‌کنیم.

    کالج در استرالیا چیست؟

    کالج در استرالیا چیست؟

    در استرالیا کلمه کالج معانی مختلفی دارد. هنگامی که به کالج‌های آموزشی اشاره می‌شود، این شامل برخی از مدارس متوسطه (دوره دبیرستان) و سایر موسسات عالی می‌شود. کالج معمولا موسسه‌ای کوچکتر از دانشگاه است و بر اصول آموزش فنی و حرفه‌ای (VET) و آموزش فنی و تکمیلی (TAFE) تمرکز دارد. شما در کالج‌ها به جای یادگیری مبتنی بر مباحث تئوری، تجربه عملی بیشتری را کسب می‌کنید.

    کالج‌ها علاوه بر این که به ‌عنوان موسسه‌های فنی و حرفه‌ای عمل می‌کنند، این امکان را دارند موسسه‌های پل ارتباطی بین مدارس و دانشگاه‌ها نیز باشند. یک کالج می‌تواند یک نهاد مستقل یا بخشی از یک دانشگاه باشد و حتی مدارک تحصیلی عالی ارائه دهد. مهم است که به یاد داشته باشید که کالج‌های آموزشی را نباید با کالج‌های مسکونی که خوابگاه دانشجویی هستند اشتباه گرفت.

    مزایای تحصیل در کالج‌های استرالیا

    تحصیل در دوره‌های کالج می‌‌تواند مزایای متعددی را برای دانشجویان فراهم کند. برخی از مزایای کلیدی تحصیل در کالج‌های استرالیا عبارتند از:

    • آموزش با کیفیت بالا: موسسات عالی استرالیا به دلیل استانداردهای بالای آموزش و برنامه‌های آکادمیک در جهان شناخته می‌‌شوند. این موضوع شامل حال کالج‌ها نیز می‌‌شود. سطح آموزش در کالج‌ها بسته به ماهیت دوره، در کل بالاست.
    • استرالیا طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌‌توانند یک دوره کوتاه مدت را در یک کالج معتبر بگذرانند و سپس برای ادامه تحصیل در دانشگاه یا بازار کار اقدام کنند.
    • دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای (VET) در استرالیا بر یادگیری عملی و کاربردی را در اولویت دارند؛ بنابراین دانشجویان می‌‌توانند تخصص لازم را کسب کنند و مطابق با نیازهای بازار کار در شغل مناسب استخدام شوند.
    • بسیاری از کالج‌های استرالیا روابط قوی با کارفرمایان دارند. این موضوع به دانشجویان فرصت‌های کارآموزی و تجربیات مرتبط با صنعت را ارائه می‌دهند. در حقیقت، کالج‌ها ارتباط قوی با صنعت دارند.
    • استرالیا فرصت‌های کار پس از تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند. این موضوع به دانشجویان اجازه می‌دهد تا پس از اتمام تحصیلات خود، تجربه کاری عملی در رشته تحصیلی خود کسب کنند.
    • دانشجویان بعد از پیدا کردن شغل مناسب می‌‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. تحصیل در استرالیا یکی از بهترین راه‌ها برای زندگی و کار در یک کشور خارجی است.

    دوره‌های تحصیل در کالج‌های استرالیا

    دوره‌های تحصیل در کالج های استرالیا

    کالج‌ها نقشی حیاتی را در سیستم آموزشی استرالیا ایفا می‌‌کنند. این موسسات طیف گسترده‌ای از دوره‌های فنی و برنامه‌های آموزشی را برای مجهز کردن دانشجویان به مهارت‌ها و دانش عملی مورد نیاز برای بازار کار ارائه می‌‌دهند. مدارک ارائه شده در کالج‌ها اغلب شامل دیپلم و گواهینامه‌های فنی هستند. اخذ مدرک گواهینامه بین 6 تا 18 ماه طول می‌کشد تا تکمیل شود و مدرک دیپلم نیز از 12 تا 24 ماه زمانبر خواهد بود.

    توجه داشته باشید که کالج‌‌های استرالیا نمی‌توانند مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری اعطا کنند. اکثر بهترین کالج‌های استرالیا در شهرهایی مانند سیدنی، کانبرا، بریزبن، ملبورن و پرث قرار دارند. همچنین کالج‌ها در استرالیا طیف متنوعی از دوره‌های تخصصی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی قرار می‌‌دهند که محبوب‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

    • رشته‌های مهندسی
    • مراقبت‌های بهداشتی
    • فناوری اطلاعات
    • مهمان نوازی
    • خودرو
    • ساخت و ساز
    • مدیریت بازرگانی
    • هنرهای خلاق
    • دوره‌های زبان

    شرایط تحصیل در کالج‌های استرالیا

    شرایط تحصیل در کالج‌های استرالیا بسته به نوع مدرک متفاوت خواهد بود. اگر متقاضی می‌‌خواهد دوره دبیرستان را در استرالیا بگذراند، باید آخرین مدرک تحصیلی قبل از دبیرستان را ارائه دهد. به طور کلی، متقاضیان سال دهم تا دوازدهم می‌‌توانند در کالج‌های استرالیا تحصیل کنند. دسته دیگری از متقاضیان هستند که مدرک دیپلم متوسطه دارند. این افراد می‌‌توانند در کالج‌های استرالیا برای دوره‌های زبان، دوره‌های TAFE و VET جهت اخذ مدرک دیپلم و گواهینامه درخواست دهند. به طور کلی، برای هر دوره تحصیلی که در کالج‌های استرالیا درخواست می‌دهید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

    • آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریزنمرات
    • مهارت زبان انگلیسی (آیلتس، تافل یا PTE)
    • ارائه گواهی تمکن مالی (شهریه و هزینه‌های زندگی)
    • و دیگر مدارک بدیهی مانند مدارک هویتی و...

    نکته: متقاضیان باید مدارک مورد نیاز از جمله پاسپورت، تکمیل فرم درخواست اینترنتی، انگیزه نامه، تعداد عکس پاسپورتی و سایر موارد را ارائه دهند.

    هزینه تحصیل در کالج‌های استرالیا

    هزینه تحصیل در کالج های استرالیا

    هزینه تحصیل در کالج‌های استرالیا می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع موسسه، دوره و سایر موارد متفاوت باشد؛ اما هزینه‌ها به طور کلی شامل شهریه و هزینه‌های زندگی هستند. دانشجویان بین‌المللی معمولاً در مقایسه با دانشجویان داخلی شهریه بیشتری می‌پردازند. هزینه می‌تواند از حدود 10 هزار دلار استرالیا تا 30 هزار دلار استرالیا در سال متفاوت باشد.

    هزینه‌های زندگی از جمله محل اقامت، غذا، رفت و آمد و سایر مخارج شخصی، بسته به مکان و انتخاب سبک زندگی متفاوت است. به طور متوسط، دانشجویان بین المللی باید حداقل 20 هزار دلار استرالیا در سال برای هزینه‌های زندگی بودجه داشته باشند. پوشش بیمه سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) برای دانشجویان بین المللی که در استرالیا تحصیل می‌کنند اجباری است. پس باید هزینه دیگری را برای بیمه درمانی در نظر بگیرید.

    توجه به این نکته ضروری است که کالج‌ها ممکن است بورسیه و کمک‌های مالی نیز ارائه دهند؛ بنابراین بهتر است با کالج مورد نظر خود در تماس باشید تا برای این نوع خدمات درخواست دهید. همچنین امکان کار حین تحصیل برای 20 ساعت در هفته برای کلیه دانشجویان وجود دارد. البته متقاضیانی در دوره‌های کوتاه مدت تا 6 درخواست داده‌اند، امکان کار حین تحصیل ندارند.

    معرفی بهترین کالج‌های استرالیا

    معرفی بهترین کالج های استرالیا

    برای تحصیل در کالج‌های استرالیا بهتر است در مورد بهترین موسسات این کشور نیز اطلاعات خود را کامل کنید:

    1- کالج استنلی میرابوکا (Stanley College Mirrabooka)

    چندین کالج در شهر پرث استرالیا وجود دارند، اما استنلی میرابوکا مهمترین آن‌هاست. این کالج سه پردیس در شهر پرث دارد که شامل پردیس استنلی جیمز استریت، پردیس استنلی خیابان فرانسیس و پردیس میرابوکا استنلی هستند. همه این پردیس‌ها از نظر موقعیت و امکانات عالی هستند، اما کالج میرابوکا به دو عامل متمایز است. این کالج یک اتاق ویژه مراقبت از سالمندان و همچنین یک مهدکودک نیز دارد. این مهد کودک ویژگی بسیار مفید برای والدینی است که می‌خواهند در استرالیا و در این کالج تحصیل کنند.

    کالج میرابوکا بر آموزش مبتنی بر کار متمرکز است. شما در یک محیط واقعی یاد خواهید گرفت که آمادگی لازم برای بازار کار را داشته باشید. همچنین دوره‌های محبوب این کالج شامل تجارت و مدیریت، بهداشت، مهمان نوازی، ترجمه، آموزش دوران کودکی و غیره هستند. گذراندن مدرک گواهینامه تجارت، با شهریه 2300 دلار همراه است. سایر اطلاعات لازم را می‌‌توانید از وبسایت دانشگاه استخراج کنید.

    2- کالج بین المللی زبان انگلیسی پرث (Perth International College of English)

    کالج بین المللی زبان انگلیسی پرث یکی از محبوب‌ترین کالج‌ها در پرث برای دانشجویان بین المللی است. این کالج در شهر پرث قرار دارد و دوره‌های زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید انگلیسی را به طور تخصصی یاد بگیرید، این کالج را انتخاب کنید. دانشجویان بین‌المللی اغلب قبل از شروع تحصیل در استرالیا دوره‌هایی را در کالج بین ‌المللی پرث می‌گذرانند تا سطح زبان خود را افزایش دهند.

    میانگین نفرات کلاس 12 به اندازه دانشجو است، بنابراین همه دانشجویان به صورت فردی آموزش می‌‌بینند. هزینه‌ها بسته به دوره متفاوت هستند، اما نسبتا مقرون به صرفه خواهند بود. به عنوان مثال، دوره عمومی انگلیسی 290 دلار در هفته هزینه دارد و از 4 تا 12 هفته طول می‌کشد. همچنین دوره‌های کالج بین المللی زبان انگلیسی پرث جهت تحصیل در کالج‌های استرالیا عبارتند از:

    • انگلیسی عمومی (سطوح مقدماتی تا پیشرفته)
    • EAP (دوره آمادگی آیلتس برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند)
    • کمبریج (دوره‌های فشرده برای آمادگی آزمون)

    3- کالج کوین سیدنی (Queen College Sydney)

    اگر به دنبال بهترین کالج تجاری سیدنی برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا هستید، کالج کوئین سیدنی انتخاب خوبی خواهد بود. کالج کوئین گواهینامه‌های III و IV را در رشته تجارت ارائه می‌دهد. گواهینامه III برای افرادی توصیه می‌شود که به دنبال مشاغلی مانند پذیرش، منشی عمومی، اپراتور، مشاور خدمات مشتری، دستیار مدیریت یا اپراتور ورود اطلاعات هستند.

    گواهینامه IV برای فرصت‌های شغلی مانند مدیر و افسر پروژه مناسب است. کالج کوئین سیدنی همچنین مدرک پیشرفته تجارت و دیپلم پیشرفته رهبری و مدیریت را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اگر دانشجوی خارجی هستید، می‌توانید یک دوره انگلیسی عمومی را در این کالج انتخاب کنید. همچنین شهریه کالج کوئین سیدنی بسیار معقولانه و مناسب است.

    4- کالج سیتی ملبورن (Melbourne City College)

    ما در مورد کالج‌های محلی شهر ملبورن پیشنهاد خوبی برای شما داریم. کالج سیتی ملبورن از کالج‌های برتر استرالیا محسوب می‌‌شود که دوره‌های زیر را ارائه می‌‌دهد:

    • دیپلم پیشرفته رهبری و مدیریت
    • دیپلم تجارت
    • انگلیسی برای مقاصد آکادمیک
    • انگلیسی عمومی
    • گواهینامه III در آموزش و مراقبت از دوران کودکی
    • گواهینامه III در حمایت فردی

    شهریه تحصیل در کالج سیتی ملبورن کمی گران‌تر از بقیه کالج‌هاست. اگر دانشجوی بین‌ المللی هستید و می‌خواهید دیپلم کسب‌ و کار از کالج سیتی ملبورن را دریافت کنید، باید مبلغ 8 هزار دلار استرالیا بپردازید. این هزینه برای دانشجویان داخلی 3500 دلار است. به خاطر داشته باشید که شما در یکی از کالج‌های معتبر استرالیا تحصیل می‌‌کنید، بنابراین شهریه با کیفیت آموزش قابل توجیه است.

    5- کالج وسترن سیدنی

    5- کالج وسترن سیدنی

    دانشگاه وسترن سیدنی یک کالج محلی دارد که در سال 2009 تاسیس شده است. این کالج طیف گسترده‌ای از مدارک تحصیلی را رشته‌های مختلف از جمله تجارت، هنر، طراحی، علوم اجتماعی، علوم، فناوری اطلاعات، علوم بهداشتی و پرستاری، آموزش زبان انگلیسی، ساخت و ساز و مهندسی و غیره ارائه می‌‌دهد.

    دوره‌های حرفه‌ای این کالج نیز شامل بوت کمپ ارزهای دیجیتال، گواهینامه III در پشتیبانی فردی، آموزش کمک‌های اولیه و موارد دیگر ارائه می‌‌شوند. شهریه در این دانشگاه بسته به رشته متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه بین المللی برای مطالعات تجاری که شامل دو ترم است، حدود 22 هزار دلار استرالیا خواهد بود؛ بنابراین شهریه در کالج وسترن سیدنی نسبت به بقیه کالج‌ها بالاست.

    6- کالج بریزبن استرالیا

    کالج بریزبن استرالیا چندین دوره مختلف جمله آموزش انگلیسی، مراقبت در دوران کودکی، مطالعات مدیریت، حسابداری، خدمات اجتماعی، تجارت، مهمان نوازی، نگهداری از حیوانات خانگی و غیره را ارائه می‌دهد. محل اقامت دانشجویی این کالج می‌‌تواند انتخابی خوبی باشد. شما با یک خانواده استرالیایی زندگی خواهید کرد، بنابراین نه تنها در هزینه‌های دانشجویی خود صرفه جویی خواهید کرد بلکه مهارت زبان خود را بهبود می‌‌بخشید. طبق معمول، هزینه‌ها برای دانشجویان داخلی و خارجی متفاوت است. به عنوان مثال، مدرک گواهینامه IV در حسابداری با شهریه 6500 دلار برای دانشجویان داخلی و 8500 دلار برای دانشجویان خارجی همراه است.

    7- کالج بین المللی آدلاید استرالیا

    کالج بین المللی آدلاید استرالیا به دانشجویان آموزش عالی در رشته‌های خودرو، مهمان نوازی، تجارت و رهبری و مدیریت را ارائه می‌‌دهد. رشته خودرو می‌‌تواند بسیار متمایز باشد، بدین دلیل که این رشته در موسسات آموزش عالی استرالیا در دسترس نیست. خدمات پشتیبانی دانشجویی یکی دیگر از مزایای مهم کالج بین المللی آدلاید است. از آنجایی که این کالج شهری دانشجویان بین المللی را هدف قرار می‌دهد، امکاناتی مانند اقامتگاه ارزان قیمت و کمک‌های مالی را ارائه می‌‌دهد. هزینه‌ها بسته به رشته متفاوت هستند. برای مثال، شهریه دیپلم رهبری و مدیریت حدود 12 هزار دلار استرالیاست.

    8- کالج تجارت و فناوری اطلاعات سیدنی

    کالج تجارت و فناوری اطلاعات سیدنی بر ارائه آموزش در زمینه تجارت، مدیریت و فناوری اطلاعات تمرکز دارد. شما نه تنها تحصیلات بسیار با کیفیتی دریافت خواهید کرد، بلکه از زندگی در سیدنی نیز نهایت لذت را خواهید برد. پردیس این کالج تنها دو دقیقه با ایستگاه راه آهن تاون‌ هال فاصله دارد. این ایستگاه شما را به هر نقطه از شهر می‌‌برد. دوره‌های تحصیلی این کالج شامل توسعه نرم افزار، مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات و کسب و کار هستند. هزینه تحصیل یک ساله دیپلم توسعه نرم افزار برابر 9 هزار دلار استرالیا خواهد بود.

    مهاجرت به استرالیا با ادب ویزا

    تحصیل در کالج‌های استرالیا می‌‌تواند انتخاب خوبی برای آشنایی با این کشور باشد. دوره‌های ارائه شده در کالج‌ها نهایت به دو سال می‌‌انجامند، اما تجربه زندگی در کشوری پیشرفته را به شما ارائه خواهند داد. تحصیل در کالج‌ها با مدارک دیپلم و گواهینامه همراه هستند و می‌‌توانند پیش زمینه‌ای برای ورود به دانشگاه یا بازار کار باشند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در کالج های استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت