آزمون زبان OET
  • نویسنده: علیرضا لهفتان
  • مدرک زبان

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آزمون OET (مخفف Occupational English Test) نوعی آزمون است که با هدف سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی افراد شاغل در حوزه‌های علوم پزشکی مانند پرستاری، پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و گفتار درمانی برگزار می‌شود. این آزمون در کل حدود ۳ ساعت به طول می‌انجامد و دارای ۴ بخش Speaking، Listening، Writing و Reading است. متقاضیان با کسب نمره لازم در آزمون OET می‌توانند در کشورهایی مانند کانادا و استرالیا مشغول به کار شده یا در دانشگاه‌های آن‌ها به تحصیلات خود ادامه دهند. این آزمون توسط موسسه Cambridge Boxhill Language Assessment Trust و به ۲ صورت حضوری (کاغذی یا کامپیوتری) و غیر حضوری (فقط کامپیوتری) انجام شده که در آن افراد باید به ۸۷ سوال و تسک مختلف پاسخ دهند.

    آزمون OET همچنین از اعتبار بسیاری بالایی برخوردار بوده و امروزه شرکت‌ها، سازمان‌ها و دانشگاه‌های بسیاری از سرتاسر دنیا مدرک آن را قبول دارند و برای اخذ ویزا و امور مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی نیز کاربرد دارد. این آزمون اولین بار در اواخر دهه ۸۰ میلادی در استرالیا بنیان نهاده شد و از آن زمان تا به امروز شاهد تغییرات مختلفی بوده است. نمرات ۰ و ۵۰۰ نیز به ترتیب کمترین و بیشترین نمره‌ای است که می‌توانید در آزمون OET بدست آورید اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که افراد برای مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت کاری به یکی از کشورهای مورد تایید بهتر است حداقل نمره ۳۵۰ را بدست آورند. اما آزمون OET مناسب چه کسانی است و چه مزیت‌هایی دارد؟ هزینه آن چقدر است؟ چگونه در این آزمون ثبت‌نام و نتایج آن را مشاهده کنیم؟ انواع آزمون OET کدامند؟ کدام کشورها، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها نمرات آن را قبول دارند؟ ساختار آزمون به چه صورتی است و چگونه خود را برای آن آماده کنیم؟ بهترین منابع آزمون کدامند و چگونه با مرکز برگزار کننده آزمون تماس بگیریم؟ در ادامه به تمام این سوالات و یک سری پرسش دیگر پاسخ داده شده و شما را به صورت کامل با تمام جنبه‌های این آزمون آشنا خواهیم کرد.

    آزمون OET مناسب چه کسانی است؟

    شرکت در آزمون OET در مجموع به افراد زیر توصیه می‌شود:

    • دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌های پزشکی کشورهایی مانند کانادا و استرالیا ادامه تحصیل دهند.
    • افراد فعال در حوزه‌های پزشکی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان مشغول به کار شوند.

    چرا باید در آزمون OET‌ شرکت کنیم؟

    آزمون OET دارای مزیت‌هایی مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

    •  با کمک منابع این آزمون می‌توانید با اصطلاحات و واژگان مرتبط با علم پزشکی و زیرشاخه‌های آن آشنا شوید.
    •  بخش شنیداری و درک مطلب آن آسان است زیرا به صورت جنرال برگزار می‌شود و نه آکادمیک.
    •  مورد تایید بسیاری از سازمان‌های جهانی فعال در حوزه بهداشت و درمان است.
    •  با استفاده از منابع آن می‌توانید به آسانی با بیماران و سایر پزشکان به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.
    •  تنها آزمونی است که به صورت خاص برای سنجش سطح زبانی افراد فعال در حوزه درمان و سلامت طراحی شده است.
    • کسب نمره خوب در آن، شانس شما برای یافتن مشاغل پزشکی در کشورهای انگلیسی زبان را افزایش می‌دهد.
    • با فرهنگ حاکم بر جامعه پزشکی و بیمارستان‌های کشورهای انگلیسی زبان آشنا می‌شوید.
    • کسب نمره بالا در آن آسان‌تر از آیلتس است.

    انواع آزمون OET

    همانطور که در ابتدا اشاره شد، آزمون OET در ۳ فرمت کاغذی، کامپیوتری و ریموت برگزار می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

    آزمون کاغذی: این آزمون به صورت کاغذی و در یکی از مراکز مورد تایید سازمان Cambridge Boxhill Language Assessment Trust برگزار شده و برای شرکت در آن باید حداکثر ۲۴ روز قبل از روز امتحان اقدام به ثبت‌نام در آزمون کنید. نتایج این آزمون معمولا ۱۷ روز پس از روز امتحان منتشر می‌شوند.

    آزمون کامپیوتری: این آزمون به صورت کامپیوتری و در یکی از مراکز مورد تایید برگزار می‌شود و برای شرکت در آن باید حداکثر یک هفته قبل از روز امتحان اقدام به ثبت‌نام کنید. نتایج این آزمون نیز معمولا ۱۰ روز بعد از روز برگزاری امتحان در دسترس شما قرار می‌گیرند.

    آزمون ریموت: این آزمون که به آن OET Test@Home هم می‌گویند، به صورت غیر حضوری و در منزل فرد داوطلب برگزار می‌شود. برای شرکت در آزمون غیر حضوری نیز باید حداکثر یک هفته قبل از شروع امتحان در آن ثبت‌نام کرده و در ظرف مدت ۱۰ روز پس از برگزاری آزمون نیز می‌توانید نتایج خود را مشاهده کنید.

    ساختار آزمون OET

    ساختار آزمون OET

    آزمون OET نیز مانند اکثر آزمون‌های زبان انگلیسی در مجموع از ۴ بخش Listening، Speaking، Reading و Writing تشکیل شده است که دو بخش Listening و Reading آن بیشتر حالت جنرال دارند و تمرکز بخش‌های Speaking و Writing نیز بیشتر بر روی زبان تخصصی پیرامون علوم پزشکی شما می‌باشد. به عنوان مثال در بخش رایتینگ آزمون OET از پزشکان خواسته می‌شود تا یک متن تخصصی در رابطه با رشته خود بنویسند. یا مثلا پرستاران در بخش شنیداری باید درست مانند زمانی که در بیمارستان با بیماران صحبت می‌کنند، با فرد گیرنده آزمون نیز در دو تسک متفاوت مشغول به مکالمه شوند. در ادامه با جزئیات ۴ بخش آزمون بیشتر آشنا می‌شوید:

    بخش Listening: بخش شنیداری یا لیسنینگ از  ۳ تسک در قالب ۴۲ سوال مختلف تشکیل شده است که برای پاسخ به آن‌ها حدود ۴۰ دقیقه زمان در اختیار دارید. موضوعات بخش Listening بیشتر به خدمات درمانی عمومی مربوط شده و تمام رشته‌های پزشکی را در بر می‌گیرند.

    بخش  A لیسنینگ: در این بخش باید به ۲ مکالمه ضبط شده میان پزشک و بیمار گوش دهید و با توجه به اطلاعات دریافتی یک سری متون تخصصی را تکمیل کنید. این تسک ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

    بخش B لیسنینگ: در این بخش نیز ۶ فایل صوتی حدودا یک دقیقه‌ای در رابطه با موارد مختلفی (جلسه توجیهی تیم پزشکی، تحویل بیمار، دیالوگ میان بیمار و پزشک و...)  برای شما پخش می‌شود و باید برای هر یک از آن‌ها به یک سوال چند گزینه‌ای پاسخ دهید.

    بخش C لیسنینگ: یک مصاحبه و جلسه ارائه تخصصی پخش می‌شود که زمان هر یک ۵ دقیقه است و باید برای هر کدام به یک سوال چند گزینه‌ای پاسخ دهید.

    نحوه ارزیابی در بخش لیسنینگ: این بخش از آزمون OET با هدف ارزیابی مهارت‌هایی مانند شناسایی اطلاعات، جزئیات و دیدگاه‌‌‌های موجود در فایل‌های صوتی انجام می‌شود و در آن داوطلبان باید پس از پخش هر فایل یک سری متون را تکمیل کرده و به تعدادی سوال چند گزینه‌ای نیز پاسخ دهند. پاسخ‌های بخش A به صورت دستی توسط ارزیاب‌های واجد شرایط تصحیح شده اما انجام این کار در بخش‌های B و C توسط کامپیوتر و به صورت خودکار انجام می‌شود.

    بخش Reading: بخش درک مطلب یا ریدینگ خود دارای ۳ قسمت مختلف است و در مجموع نیز شامل ۴۲ سوال می‌شود که پاسخ به آن‌ها حدود ۶۰ دقیقه زمان می‌برد. موضوعات بخش ریدینگ نیز به مراقبت‌های درمانی در رشته‌های مختلف پزشکی مربوط می‌شوند.

    بخش  A ریدینگ: در این بخش باید ۴ متن کوتاه در رابطه با یک موضوع پزشکی را بخوانید و سپس به تعدادی سوال در فرمت‌های مختلف پاسخ دهید. انجام این تسک ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

    بخش B ریدینگ: این بخش شامل ۶ متن کوتاه در رابطه با محیط کار می‌شود که در آن باید به ازای هر متن به یک سوال چند گزینه‌ای پاسخ دهید. این ۶ متن موضوعاتی مانند خط مشی و دستورالعمل‌های بیمارستان، ارتباطات داخلی کارکنان، ایمیل‌ها و یادداشت‌های مرتبط با رشته انتخابی شما را در بر می‌گیرد.

    بخش C ریدینگ: در این بخش نیز باید دو متن پزشکی طولانی را مطالعه کرده و در مجموع به ۱۶ سوال چند گزینه‌ای پاسخ دهید.

    نحوه ارزیابی در بخش ریدینگ: در بخش Reading نیز به روش‌های گوناگونی (پاسخ کوتاه، سوال چندگزینه‌ای، تکمیل جملات و...) طیف گسترده‌ای از مهارت‌های درک مطلب مانند اسکن متون، شناسایی جزئیات و... مورد سنجش قرار می‌گیرند. پاسخ‌های بخش A دوبار توسط افراد ارزیاب مورد بررسی قرار گرفته و بخش‌های B و C نیز به صورت خودکار و توسط کامپیوتر تصحیح می‌شوند.

    بخش Writing: انجام بخش رایتینگ ۴۵ دقیقه زمان می‌برد و در آن افراد باید تسکی مرتبط با رشته خود را انجام دهند. در بخش Writing شما باید یک نامه بنویسید که معمولا به صورت نامه مرجع (Reference Letter) می‌باشد. البته گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد و ممکن است بسته به شغلی که دارید، از شما خواسته شود تا یک نامه انتقال، ترخیص یا توصیه‌نامه بنویسید یا در قالب یک متن به شکایت بیمار پاسخ دهید. در این بخش مواردی مانند سبک نوشتار، گرامر و واژگان، شفافیت متن و میزان دقت در نگارش، دو بار توسط افراد ارزیاب مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

    بخش Speaking: در بخش اسپیکینگ یا گفتاری آزمون OET نیز داوطلبان باید در مدت ۲۰ دقیقه ۲ تسک مرتبط با رشته خود را انجام دهند. این بخش شامل دو تسک رول پلی (Role-Play) در رابطه با موقعیت‌های کاری مرتبط با رشته تخصصی شما می‌شود. در رول پلی، نقش متخصص (پرستار، دندان‌پزشک و...) به شما داده می‌شود و معمولا فرد دوم نیز دارای نقش‌هایی مانند بیمار، مراجعه‌کننده یا همراه بیمار می‌باشد. قبل از شروع تسک، فرد داوطلب به منظور آماده‌سازی خود زمان کوتاهی را با فرد مصاحبه‌کننده مشغول مکالمه می‌شود. در هر رول پلی؛ شما و فرد مصاحبه‌کننده ۳ دقیقه برای خواندن کارت راهنما و ۵ دقیقه هم برای انجام تسک اصلی رول ‌پلی فرصت دارید.

    مهارت

    تعداد سوالات یا تسک‌ها

    زمان انجام تسک

    Listening

    ۴۲ سوال (۳ تسک)

    حدود ۴۰ دقیقه

    Reading

    ۴۲ سوال (۳ تسک)

    ۶۰ دقیقه

    Writing

    ۱ تسک

    ۴۵ دقیقه

    Speaking

    ۲ تسک

    ۲۰ دقیقه

    نکته: آزمون OET به صورت خاص برای رشته‌های پزشکی طراحی شده و در نتیجه جایگزین مناسبی برای آزمون‌های جنرالی مانند آیلتس، تافل و C1 Advanced نیست.

    نکته 2: آزمون OET نمره منفی ندارد؛ در نتیجه بهتر است هیچ سوالی را بدون پاسخ نگذارید.

    مقایسه نمرات آزمون OET و IELTS

    با استفاده از جدول زیر می‌توانید به آسانی نمرات آزمون‌های OET و IELTS را با هم مقایسه کرده و با توضیحات مرتبط با هر نمره آشنا شوید:

    نمره OET

    سیستم نمره‌بندی قدیم

    توضیحات

    نمره IELTS

    ۵۰۰ - ۴۵۰

    A

    بالاترین سطح آزمون OET است که در آن فرد می‌تواند با تسلط کامل با بیماران، پزشکان و کارکنان به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کند. افراد در رده A از لحاظ درک و نگارش متون انگلیسی نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

    ۹ - ۸

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    B

    افراد در این سطح با اینکه گاهی اوقات دچار اشتباهاتی می‌شوند اما می‌توانند به شکل موثری با بیماران و کارکنان فعال در حوزه بهداشت و درمان ارتباط برقرار کنند. افراد در این سطح نیز از درک بالایی از متون مرتبط با علوم پزشکی برخوردار هستند.

    ۷.۵ - ۷

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    C+

    افراد در سطح +C با وجود اشتباهاتی که گاها انجام می‌دهند اما در مجموع می‌توانند تقریبا بدون مشکل خاصی در محیط‌های درمانی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

    ۶.۵

    ۲۹۰ - ۲۰۰

    C

    در این سطح شما می‌توانید واژگان و اصطلاحات استاندارد مرتبط با تخصص خود را درک کنید اما برای انتقال نقطه نظرات خود به دیگران در سطوح حرفه‌ای معمولا نیاز به ارائه توضیحات بیشتری دارید.

    ۶ - ۵.۵

    ۱۹۰ - ۱۰۰

    D

    شما در این سطح با وجود برخی اشتباهات می‌توانید تا حدودی با دیگران ارتباط برقرار کرده و متون پزشکی مرتبط با رشته خود را تا حدی درک کنید. اما برای درک متون حرفه‌ای‌تر نیاز به دریافت توضیحات بیشتری دارید.  

    ۵ - ۴

    ۹۰ - ۰

    E

    پایین‌تری سطح آزمون OET است که افراد در این سطح تنها می‌توانند در رابطه با یک سری موضوعات ساده و مشخص با دیگران تعامل کنند.

    ۴

    حداقل نمره OET مورد نیاز چقدر است؟

    هر دانشگاه، سازمان و مؤسسه‌ای در رابطه با آزمون OET حداقل نمره درخواستی مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان یک نمره کلی برای آن در نظر گرفت. با این حال به منظور افزایش شانس خود برای تحصیل در کانادا، تحصیل در استرالیا و... بهتر است حداقل نمره ۳۵۰ را در این آزمون بین‌المللی کسب کنید. در ادامه حداقل نمره آزمون OET مورد نیاز در کشورهای مختلف را به تفکیک مهارت مشاهده می‌کنید:

    نام کشور

    Listening

    Reading

    Writing

    Speaking

    استرالیا

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    کانادا

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    نیوزلند

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ایرلند

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    بریتانیا

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    آمریکا (اورگان)

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    آمریکا (فلوریدا)

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    امارات

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    فیلیپین

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    نامیبیا

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    اوکراین

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    سنگاپور

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    مالت

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    ۳۴۰ - ۳۰۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    اسپانیا

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    مالدیو

    ۲۹۰ - ۲۰۰

    ۲۹۰ - ۲۰۰

    ۲۹۰ - ۲۰۰

    ۲۹۰ - ۲۰۰

    قطر

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    ۴۴۰ - ۳۵۰

    توجه: نمرات فوق به صورت میانگین هستند و در نتیجه برای کسب اطلاعات دقیق‌تر با دانشگاه یا سازمان مورد نظر خود تماس بگیرید.

    هزینه آزمون OET چقدر است؟

    تا لحظه نگارش این مقاله در سال ۲۰۲۴ هزینه آزمون OET ۵۸۷ دلار استرالیا است که باید آن را از طریق درگاه‌های معتبر پرداخت کنید. توجه داشته باشید که این رقم معمولا هر سال تغییر می‌کند و تنها کسانی که قبلا به صورت کامل (یعنی هر ۴ مهارت) در آزمون شرکت کرده‌اند می‌توانند برای دفعات بعد به دلخواه هر تعداد مهارت که می‌خواهند انتخاب کنند. به عنوان مثال ممکن است برخی تنها نیاز به ۲ بخش از آزمون داشته باشند و برخی نیز بخواهند در هر ۴ بخش شرکت کنند.

    هزینه شرکت در ۴ بخش

    ۵۸۷ دلار

    هزینه شرکت در ۳ بخش

    ۵۱۵ دلار

    هزینه شرکت در ۲ بخش

    ۴۱۵ دلار

    هزینه شرکت در ۱ بخش

    ۳۱۵ دلار

    نکاتی در رابطه با آزمون OET

    نکاتی در رابطه با آزمون OET

    افراد به منظور جلوگیری از هر نوع مشکلی در هنگام ثبت‌نام و شرکت در آزمون بهتر است موارد زیر را رعایت کنند:

    نکات مرتبط با آزمون کاغذی

    • مطمئن شوید که مرکز مورد نظرتان این امکان را به شما می‌دهد تا تعداد مهارت‌ها (بین ۱ تا ۴) را خودتان انتخاب کنید.
    • به خوبی تاریخ، ساعت و محل برگزاری آزمون را به خاطر بسپارید.
    • در زمان مشخص شده توسط مرکز برگزار کننده آزمون، در جلسه امتحان حضور پیدا کنید.
    • اطلاعات روز آزمون معمولا از طریق ایمیل به شما ارسال می‌شود.
    • جدول زمانی دقیق آزمون OET حداکثر تا ۳ روز قبل از شروع امتحان به شما ارسال می‌شود.
    • پس از بسته شدن پنجره ثبت‌نام OET دیگر امکان ‌ثبت‌نام برای شما وجود نخواهد داشت.
    • تنها شما می‌توانید در آزمون OET‌ شرکت کنید و بنابراین از فرستادن فرد دیگری به جای خود جدا خودداری کنید.

    نکات مرتبط با آزمون کامپیوتری

    • حداقل ۳۰ دقیقه قبل از شروع یکی از بخش‌های Listening، Reading و Writing در جلسه آزمون حضور پیدا کنید.
    • به منظور اطمینان از درست بودن زمان، تاریخ و محل برگزاری آزمون، چند بار آن‌ها را با دقت مرور کنید.
    • ۱۰ دقیقه قبل از شروع بخش Speaking حتما نرم‌افزار Zoom را دانلود کرده و سپس بر روی لینک آزمون کلیک کنید.

    نکاتی در رابطه با آزمون غیر حضوری (OET@Home)

    کسانی که در آزمون غیر حضوری شرکت می‌کنند، باید حتما به موارد زیر توجه کنند:

    • تمام گفته‌های فرد ناظر را به صورت دقیق اجرا کنید.
    • به محض پایان زمان امتحان دیگر به سوالات پاسخ ندهید.
    • با سایر افراد صحبت نکنید.
    • بدون اجازه فرد ناظر اتاق خود را ترک نکنید.
    • از وسایلی که توسط OET غیرمجاز شناخته شده، استفاده نکنید.
    • بخش اسپیکینگ از طریق برنامه Zoom انجام می‌شود.
    • قبل از شروع باید نمای ۳۶۰ درجه اتاق خود را به ناظر نشان دهید.
    • جلسه آزمون باید در اتاقی کاملا ساکت و به دور از هر گونه عوامل مزاحم باشد.

    کدام دانشگاه‌ها و سازمان‌ها مدرک آزمون OET را قبول دارند؟

    امروزه دانشگاه‌ها، کالج‌ها، سازمان‌ها و موسسات بسیاری از سرتاسر دنیا مدرک آزمون OET را قبول دارند که در ادامه اسامی تنها برخی از مهم‌ترین آن‌ها برای مهاجرت کاری یا تحصیل در استرالیا، کانادا، بریتانیا و آمریکا را مشاهده می‌کنید:

    نام دانشگاه، سازمان یا شرکت

    معادل انگلیسی

    کشور استرالیا

    وزارت امور داخله استرالیا

    Department of Home Affairs

    اداره تنظیم مقررات بهداشت استرالیا

    AHPRA

    دانشگاه سیدنی غربی

    Western Sydney University

    دانشگاه آدلاید

    The University of Adelaide

    دانشگاه مک‌کواری

    Macquarie University

    دانشگاه فناوری سیدنی

    University of Technology Sydney

    موسسات فنی‌حرفه‌ای

    TAFE Institutions

    کشور کانادا

    کالج جراحان و پزشکان آلبرتا

    College of Physicians and Surgeons of Alberta

    کالج پزشکان و جراحان بریتیش کلمبیا

    College of Physicians and Surgeons of British Columbia

    سازمان خدمات سلامت آلبرتا

    Alberta health services organization

    شورای پزشکی کانادا

    Medical Council Canada

    دانشگاه دالهاوزی

    Dalhousie University

    دانشگاه مک‌گیل

    McGill University

    دانشگاه اتاوا

    University of Ottawa

    دانشگاه تورنتو

    University of Toronto

    کشور بریتانیا

    اداره ویزا و مهاجرت بریتانیا

    UK Visas and Immigration

    آکادمی کالج‌های پزشکی سلطنتی

    Academy of medical royal colleges

    شورای پزشکی عمومی

    General Medical Council

    کالج سلطنتی روانپزشکان

    Royal College of Psychiatrists

    دانشگاه لستر

    University of Leicester

    امپریال کالج لندن

    Imperial College London

    کالج دانشگاهی لندن

    University College London

    کشور آمریکا

    کمیسیون آموزشی برای دانشجویان پزشکی خارجی

    ECFMG

    کمیسیون بین‌المللی فارغ‌التحصیلان خارجی دانشکده‌های پرستاری

    CGFNS International

    دانشکده پزشکی دانشگاه ییل

    Yale University School of Medicine

    هيئت پرستاری کنتاکی

    Kentucky board of nursing

    هيئت پرستاری فلوریدا

    Florida board of nursing

    سازمان بین‌المللی ارزیابی آموزشی

    International Education Evaluations

    چگونه در آزمون OET‌ ثبت‌نام کنیم؟

    متقاضیان برای ثبت‌نام در آزمون OET باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند:

    ثبت‌نام نسخه کاغذی

    ۱. وارد بخش ثبت‌نام وب‌سایت OET‌ شوید.

    ۲. حال با وارد کردن نام شهر و استان مورد نظر خود در فیلد جستجو می‌توانید فهرستی از نزدیک‌ترین مراکز برگزاری آزمون را مشاهده کنید.

    ۳. مرکز مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه "Book Now" کلیک کنید.

    ۴. در صفحه باز شده بر روی گزینه "Book OET Now" بزنید.

    ۵. آدرس ایمیل، نام و نام خانوادگی و مکان جغرافیایی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

    ۶. به منظور موافقت با سیاست‌ها و شرایط OET، دو گزینه موجود را فعال کرده و بر روی گزینه "Next" بزنید.

    ۷. جنسیت، تاریخ تولد، زبان مادری، نام و نام خانوادگی را انتخاب و دوباره بر روی گزینه "Next" کلیک کنید.

    ۸. در صفحه باز شده، نوع آزمون، زمان برگزاری امتحان، کشور، شهر و رشته مورد نظرتان را انتخاب و بر روی گزینه "Next" بزنید.

    ۹. از میان مراکز موجود یکی را انتخاب و در پایان بر روی گزینه "Confirm" کلیک کنید.

    ۱۰. هزینه آزمون را پرداخت کنید.

    ثبت‌نام نسخه کامپیوتری

    ۱. برای رزرو آزمون کامپیوتری وارد وب‌سایت OET-Global‌ شوید.

    ۲. بر روی گزینه "Book OET Now" کلیک کنید.

    ۳. تمام اطلاعات درخواستی را وارد کرده و هر بار پس از پایان هر بخش بر روی گزینه "Next" بزنید.

    ۴. هزینه آزمون را پرداخت کنید.

    نکته ۱: اگر از طرف مرکز OET ایمیل تاییدیه دریافت نکرده‌اید، در این صورت بهتر است ابتدا فولدر Spam خود را چک کنید. اگر در قسمت Spam هم پیامی موجود نبود، در چنین شرایطی با بخش پشتیبانی OET تماس بگیرید. 

    نکته ۲: از زمانی که شروع به انتخاب تاریخ امتحان می‌کنید، تنها ۱۵ دقیقه برای تکمیل فرآیند رزرو آزمون فرصت دارید.

    نکته ۳: در هنگام ثبت‌نام با دقت شرایط و قوانین آزمون را مطالعه کنید.

    چگونه نتیجه آزمون خود را مشاهده کنیم؟

    داوطلبان برای مشاهده نتیجه آزمون حضوری و غیر حضوری باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنند:

    نحوه مشاهده نتایج آزمون OET کاغذی

    ۱. وارد حساب کاربری MyOET خود در وب‌سایت OET شوید.

    ۲. حال برای مشاهده نتایج به ستون "Grade" بروید.

    ۳. در سمت چپ جزئیات آزمون بر روی مثلث سیاهی که در زیر ستون "Action" قرار دارد، کلیک کنید.

    ۴. در پایان برای دانلود نمرات آزمون بر روی گزینه "Download" کلیک کنید.

    نحوه مشاهده نتایج آزمون OET کامپیوتری

    ۱.  وارد حساب کاربری خود در وب‌سایت OET-Global شوید.

    ۲. حال به منظور مشاهده نتایج خود از سمت چپ نوار ناوبری صفحه باز شده بر روی گزینه "My Results" کلیک کنید.

    ۳. با کلیک بر روی گزینه "Download" نتیجه آزمون را دانلود کنید.

    نحوه به‌روزرسانی اطلاعات فردی

    مرکز برگزار کننده آزمون OET این امکان را به افراد می‌دهد تا در صورت نیاز اطلاعات وارد شده در حساب کاربری را تغییر دهند. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

    نسخه کاغذی

    ۱. ابتدا وارد حساب کاربری خود در وب‌سایت OET‌ شوید.

    ۲. بر روی گزینه "Edit Contact Info" که در نوار ناوبری سمت چپ و در زیر آدرس ایمیل قرار دارد، کلیک کنید.

    ۳. تغییرات مورد نیاز را ایجاد کنید و در پایان بر روی گزینه "Save"‌ بزنید.

    نسخه کامپیوتری

    ۱. وارد حساب کاربری خود شوید.

    ۲. بر روی گزینه "My details" موجود در نوار ناوبری سمت چپ کلیک کنید.

    ۳. بر روی دکمه "Edit" آیتمی که می‌خواهید تغییر دهید، بزنید.

    ۴. در پایان بر روی گزینه "Apply these changes to your Profile and Bookings" کلیک کنید.

    نحوه پرداخت هزینه آزمون OET

    نحوه پرداخت هزینه آزمون OET

    شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه هزینه شرکت در آزمون  OET را باید پرداخت کنید. برای انجام این کار کافیست پس از پایان مراحل ثبت‌نام از طریق یکی از کارت‌های اعتباری مانند مسترکارت، ویزا و... اقدام به پرداخت هزینه درخواستی کنید. تمام فرآیند پرداخت هزینه به صورت امن و از طریق پلتفرم Stripe انجام شده و در پایان عملیات واریز یک ایمیل تاییدیه ثبت‌نام به شما ارسال می‌شود. به یاد داشته باشید که فرآیند انتقال وجه تنها باید از وب‌سایت رسمی OET و از طریق یک کارت اعتباری معتبر و منقضی نشده انجام شود.

    نحوه لغو و تغییر زمان آزمون OET

    برخی افراد بنا به‌ دلایل مختلفی ممکن است تصمیم به لغو یا تغییر زمان آزمون خود بگیرند.‌ اگر شما هم چنین قصدی دارید؛ در این صورت مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

    مراحل لغو آزمون کاغذی

    در صورتی که حداقل تا یک هفته قبل از امتحان اقدام به لغو آزمون خود کنید، در این صورت می‌توانید هزینه پرداختی را پس بگیرید. به عنوان مثال اگر آزمون کاغذی شما در روز جمعه برگزار می‌شود؛ در چنین حالتی برای لغو آن حداکثر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه شنبه هفته قبل از روز امتحان فرصت دارید.

    ۱. وارد حساب کاربری خود شوید.

    ۲. حال آزمون ثبت‌نامی را انتخاب کرده و بر روی گزینه "Withdraw" کلیک کنید.

    • در نسخه کاغذی اگر قبل از بسته شدن پنجره ثبت‌نام اقدام به لغو آزمون کنید، در این صورت باید ۱۲۷ دلار پرداخت کنید.
    • اگر هم پس از بسته شدن پنجره ثبت‌نام اقدام به لغو آزمون کنید، در چنین حالتی نیز باید ۲۰۷ دلار پرداخت کنید.

    مراحل لغو آزمون کامپیوتری

    نحوه پس گرفتن هزینه آزمون در فرمت کامپیوتری کمی متفاوت است. در آزمون‌های کامپیوتری به جای یک هفته تنها ۲ روز برای لغو آزمون و پس گرفتن مبلغ پرداخت شده فرصت دارید. به عنوان مثال اگر آزمون در ساعت ۹ صبح روز شنبه برگزار می‌شود، در چنین شرایطی باید حداکثر تا ساعت ۸.۵۹ دقیقه صبح روز پنجشنبه هفته قبل اقدام به لغو آزمون OET کنید.

    ۱. وارد حساب کاربری خود شوید.

    ۲. از سمت چپ پیشخوان حساب کاربری بر روی گزینه "My Bookings" کلیک کنید.

    ۳. آزمون ثبت‌نامی را انتخاب کرده و در پایان بر روی گزینه "Cancel Booking" بزنید.

    نکته: هزینه درخواستی بین ۷ تا ۱۰ روز کاری به حساب بانکی شما واریز می‌شود.

    نحوه تماس با موسسه برگزار کننده OET

    اگر سوالی در رابطه با امتحان یا مشکلی در ثبت‌نام دارید، در این صورت می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با مرکز برگزار کننده آزمون OET‌ تماس برقرار کنید:

    • روش ایمیلی: با استفاده از ایمیل applications@oet.com.au می‌توانید به OET پیام بفرستید.
    • روش تلفنی: با ۳ شماره تلفن ۳۹۶۳-۸۶۵۸-۳-۶۱+ (استرالیا)، ۰۳۷۳۳۳-۱۲۰۲-۴۴+ (بریتانیا) و ۰۱۲۵-۵۸۵-۸۵۵-۱+ (آمریکا) می‌‌توانید با مرکز OET تماس بگیرید.
    • چت با کارشناسان: با استفاده از قابلیت "Chat with an Expert" که در پایین سمت راست وب‌سایت قرار دارد، می‌توانید با کارشناسان OET ارتباط برقرار کنید.

    اعتراض به نمرات OET

    در صورتی که نمرات بدست آمده کمتر از آن چیزی است که انتظارش را داشتید، در این صورت می‌توانید از مرکز برگزار کننده آزمون درخواست کنید تا پاسخ‌های شما را بار دیگر مورد بررسی قرار دهند:

    اعتراض به نتایج نسخه کاغذی:

    ۱. وارد حساب کاربری خود شوید.

    ۲. بر روی لینک "Request Re-marking" مهارتی که می‌خواهید نتایج آن دوباره بررسی شوند؛ کلیک کنید.

    ۳. هزینه را پرداخت کنید.

    توجه: هزینه بررسی مجدد برای هر بخش از آزمون ۱۲۰ دلار است. با این حال اگر نمرات شما در بخش مربوطه تغییر کند (مثلا ۳۰۰ به ۳۵۰)؛ در این صورت هزینه پرداختی به حساب شما بازگردانده خواهد شد.

    اعتراض به نتایج نسخه کامپیوتری: به منظور اعتراض به نتایج آزمون کامپیوتری باید پس از گذشت ۳ روز از اعلام نتایج فرم تجدید نظر موجود در وب‌سایت OET را پر کنید.

    چگونه خود را برای آزمون آماده کنیم؟

    داوطلبان با رعایت نکات زیر می‌توانند خود را به صورت کامل برای آزمون OET آماده کنند:

    • از یک فرد متخصص در آزمون OET مشورت بگیرید.
    • سوالات سالیان قبل را مورد آنالیز قرار دهید.
    • به صورت منظم به مطالعه زبان انگلیسی بپردازید.
    • یک برنامه مطالعاتی برای خود ایجاد کنید.
    • با تکنیک‌های مدیریت زمان و تست‌زنی آشنا شوید.
    • مجلات و کتاب‌های مرتبط با رشته خود را مطالعه کنید.
    • برای آمادگی آزمون تنها از منابع آموزشی معتبر و استاندارد استفاده کنید.
    • آمادگی و مطالعه برای آزمون را به روزها و هفته‌های آخر موکول نکنید.
    • با واژگان و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با رشته‌های پزشکی آشنا شوید.

    آزمون OET Pulse‌ چیست؟

    آزمون OET Pulse‌ یک آزمون آنلاین ۳۰ دقیقه‌ای است که با استفاده آن می‌توانید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بسنجید. شما در واقع با شرکت در این امتحان می‌توانید متوجه شوید که آیا برای آزمون OET اصلی آماده هستید یا خیر. شرکت در این آزمون از طریق موبایل، تبلت، کامپیوتر و لپ‌تاپ امکان‌پذیر می‌باشد، با این حال برای بهبود تجربه کاربری خود بهتر است از یک لپ‌تاپ با حداقل ویندوز ۱۰ و مرورگر کروم استفاده کنید.

    • سوالات آزمون OET Pulse و OET یکی نیستند.
    • در این امتحان اکثر مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در آزمون OET مورد سنجش قرار می‌گیرند.
    • برای تکمیل آزمون حداکثر ۳۰ روز فرصت دارید.
    • در پایان آزمون و در زمان مشخص شده بازخورد دریافت خواهید کرد.

    منابع آزمون OET

    طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان ادب‌ویزا موارد زیر بهترین منابع موجود برای آمادگی آزمون OET هستند:

    منابع کاغذی

    کتاب OET Speaking & Writing Skills Builder

    کتاب OET Reading & Listening Skills Builder

    کتاب Dear Doctor

    کتاب OET Writing Strategy Guide

    کتاب Grammar Booster for OET Nursing

    منابع آنلاین

    تست‌های نمونه رایگان وب‌سایت OET

    راهنمای مطالعاتی رایگان وب‌سایت OET

    کانال‌های یوتیوب

    کانال رسمی OET

    کانال E2OET

    کانال OET SLC

    وب‌سایت‌های راهنما

    وب‌سایت رسمی OET

    وب‌سایت Specialistlanguagecourses

    وب‌سایت E2Language

    وب‌سایت Swoosh English

    بایدها و نبایدهای روز آزمون OET

    داوطلبان شرکت در آزمون OET حتما باید در روز امتحان به موارد زیر توجه داشته باشند:

    • در روز آزمون به هیچ عنوان تقلب نکنید.
    • از بردن وسایل ممنوعه به جلسه آزمون خودداری کنید.
    • افراد فاقد کارت شناسایی حق ورود به جلسه امتحان را ندارند.
    • تمام وسایل مورد نیاز خود برای امتحان را از روز قبل جمع‌آوری کنید.
    • در هنگام امتحان هیچ وسیله‌ای را با دیگران رد و بدل نکنید.
    • تحت هیچ شرایطی با سایر داوطلبان صحبت نکنید.
    • در صورت بروز هر نوع مشکل مهمی در جلسه آن را به مسئول مربوطه اطلاع دهید.
    • پاسخ دادن به سوالات بعد از زمان اعلام پایان آزمون منجر به بی‌اعتبار شدن آن می‌شود.
    • وقت زیادی را صرف پاسخ دادن به یک سوال نکنید.
    • اطلاعات کارت شناسایی شما باید دقیقا با اطلاعاتی که زمان ثبت‌نام وارد سامانه OET کردید، یکی باشد.

    مواردی که باید با خود به جلسه آزمون ببرید

    بردن یک سری وسایل و مدارک به جلسه امتحان OET اجباری است که جزییات آن‌ها به صورت زیر است:

    • پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر
    • خودکار و مداد ساده
    • پاک‌کن و تراش
    • آب معدنی پلاستیکی و تمیز
    • دارو و خوراکی (در صورت تایید)

    نکته: مدارکی مانند گواهینامه و کارت بانکی، کارت شناسایی به شمار نمی‌آیند.

    وسایلی که نباید به جلسه آزمون ببرید

    وسایلی که نباید به جلسه آزمون ببرید

    بردن وسایل زیر به جلسه آزمون OET ممنوع است و می‌تواند باعث محرومیت شما یا بی‌اعتبار شدن نتایج امتحان شوند:

    • خودکار، ماژیک، لاک غلط گیر و اتود
    • کیف، ساعت، گردنبند، کتاب، کلاه، بارانی، کاغذ، وسایل یادداشت و دیکشنری و...
    • وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ، هدست، هندزفری، تلفن همراه، تبلت، دوربین و...

    تاریخ برگزاری آزمون OET در سال ۲۰۲۴

    در جداول زیر مهلت ثبت‌نام، تاریخ برگزاری آزمون و زمان دریافت نتایج در سال ۲۰۲۴ را به تفکیک مشاغل موجود مشاهده می‌کنید:

    تاریخ برگزاری آزمون کاغذی

    مهلت ثبت‌نام

    تاریخ برگزاری آزمون

    تاریخ دریافت نتایج

    مشاغل موجود

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۹ دسامبر ۲۰۲۳

    ۱۳ ژانویه ۲۰۲۴

    ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    پرتونگاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۳ ژانویه ۲۰۲۴

    ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴

    ۱۳ فوریه ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴

    ۱۰ فوریه ۲۰۲۴

    ۲۷ فوریه ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    علوم تغذیه

    کار درمانی

    بینایی سنجی

    فیزیوتراپی

    پاپزشکی

    پرتونگاری

    گفتاردرمانی

    دامپزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴

    ۲۴ فوریه ۲۰۲۴

    ۱۲ مارس ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۴

    ۹ مارس ۲۰۲۴

    ۲۷ مارس ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    فیزیوتراپی

    داروسازی

    پرتونگاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴

    ۲۳ مارس ۲۰۲۴

    ۱۲ آپریل ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳  تا ۱۳ مارس ۲۰۲۴

    ۶ آپریل ۲۰۲۴

    ۲۳ آپریل ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    علوم تغذیه

    کار درمانی

    بینایی سنجی

    فیزیوتراپی

    پاپزشکی

    پرتونگاری

    گفتاردرمانی

    دامپزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۵ مارس ۲۰۲۴

    ۲۰ آپریل ۲۰۲۴

    ۸ می ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۰ آپریل ۲۰۲۴

    ۴ می ۲۰۲۴

    ۲۱ می ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    پرتونگاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۴ آپریل ۲۰۲۴

    ۱۸ می ۲۰۲۴

    ۴ ژوئن ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۸ می ۲۰۲۴

    ۱ ژوئن ۲۰۲۴

    ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    علوم تغذیه

    کار درمانی

    بینایی سنجی

    فیزیوتراپی

    پاپزشکی

    پرتونگاری

    گفتاردرمانی

    دامپزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۷ می ۲۰۲۴

    ۲۲ ژوئن ۲۰۲۴

    ۹ جولای ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴

    ۶ جولای ۲۰۲۴

    ۲۳ جولای ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    پرتونگاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴

    ۲۰ جولای ۲۰۲۴

    ۶ آگوست ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۰ جولای ۲۰۲۴

    ۳ آگوست ۲۰۲۴

    ۲۰ آگوست ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    علوم تغذیه

    کار درمانی

    بینایی سنجی

    فیزیوتراپی

    پاپزشکی

    پرتونگاری

    گفتاردرمانی

    دامپزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۴ جولای ۲۰۲۴

    ۱۷ آگوست ۲۰۲۴

    ۳ سپتامبر ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۷ آگوست ۲۰۲۴

    ۳۱ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    پرتونگاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۱ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۱ اکتبر ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۴ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    علوم تغذیه

    کار درمانی

    بینایی سنجی

    فیزیوتراپی

    پاپزشکی

    پرتونگاری

    گفتاردرمانی

    دامپزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۱۲ اکتبر ۲۰۲۴

    ۲۹ اکتبر ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲ اکتبر ۲۰۲۴

    ۲۶ اکتبر ۲۰۲۴

    ۱۳ نوامبر ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    پرتونگاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴

    ۹ نوامبر ۲۰۲۴

    ۲۶ نوامبر ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    ۲۵ آگوست  ۲۰۲۳ تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۴

    ۲۳ نوامبر ۲۰۲۴

    ۱۰ دسامبر ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    دندانپزشکی

    داروسازی

    علوم تغذیه

    کار درمانی

    بینایی سنجی

    فیزیوتراپی

    پاپزشکی

    پرتونگاری

    گفتاردرمانی

    دامپزشکی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۳ نوامبر ۲۰۲۴

    ۷ دسامبر ۲۰۲۴

    ۲۴ دسامبر ۲۰۲۴

    پرستاری

    پزشکی

    تاریخ برگزاری آزمون کامپیوتری

    مهلت ثبت‌نام

    تاریخ برگزاری آزمون

    تاریخ دریافت نتایج

    مشاغل موجود

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۳ ژانویه ۲۰۲۴

    ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴

    ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۴ ژانویه ۲۰۲۴

    ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴

    ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۵ ژانویه ۲۰۲۴

    ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴

    ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۶ ژانویه ۲۰۲۴

    ۱۳ ژانویه ۲۰۲۴

    ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴

    ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴

    ۷ فوریه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴

    ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴

    ۷ فوریه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴

    ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴

    ۷ فوریه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴

    ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴

    ۷ فوریه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴

    ۷ فوریه ۲۰۲۴

    ۲۰ فوریه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱ فوریه ۲۰۲۴

    ۸ فوریه ۲۰۲۴

    ۲۰ فوریه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲ فوریه ۲۰۲۴

    ۹ فوریه ۲۰۲۴

    ۲۰ فوریه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۳ فوریه ۲۰۲۴

    ۱۰ فوریه ۲۰۲۴

    ۲۰ فوریه ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۴

    ۲۱ فوریه ۲۰۲۴

    ۵ مارس ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۴

    ۲۲ فوریه ۲۰۲۴

    ۵ مارس ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۶ فوریه ۲۰۲۴

    ۲۳ فوریه ۲۰۲۴

    ۵ مارس ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۷ فوریه ۲۰۲۴

    ۲۴ فوریه ۲۰۲۴

    ۵ مارس ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴

    ۶ مارس ۲۰۲۴

    ۲۰ مارس ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۹ فوریه ۲۰۲۴

    ۷ مارس ۲۰۲۴

    ۲۰ مارس ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱ مارس ۲۰۲۴

    ۸ مارس ۲۰۲۴

    ۲۰ مارس ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲ مارس ۲۰۲۴

    ۹ مارس ۲۰۲۴

    ۲۰ مارس ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۳ مارس ۲۰۲۴

    ۲۰ مارس ۲۰۲۴

    ۵ آپریل ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۴ مارس ۲۰۲۴

    ۲۱ مارس ۲۰۲۴

    ۵ آپریل ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۵ مارس ۲۰۲۴

    ۲۲ مارس ۲۰۲۴

    ۵ آپریل ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۶ مارس ۲۰۲۴

    ۲۳ مارس ۲۰۲۴

    ۵ آپریل ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۷ مارس ۲۰۲۴

    ۳ آپریل ۲۰۲۴

    ۱۶ آپریل ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۸ مارس ۲۰۲۴

    ۴ آپریل ۲۰۲۴

    ۱۶ آپریل ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۹ مارس ۲۰۲۴

    ۵ آپریل ۲۰۲۴

    ۱۶ آپریل ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۳۰ مارس ۲۰۲۴

    ۶ آپریل ۲۰۲۴

    ۱۶ آپریل ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۰ آپریل ۲۰۲۴

    ۱۷ آپریل ۲۰۲۴

    ۱ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۱ آپریل ۲۰۲۴

    ۱۸ آپریل ۲۰۲۴

    ۱ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۲ آپریل ۲۰۲۴

    ۱۹ آپریل ۲۰۲۴

    ۱ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۳ آپریل ۲۰۲۴

    ۲۰ آپریل ۲۰۲۴

    ۱ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۴ آپریل ۲۰۲۴

    ۱ می ۲۰۲۴

    ۱۴ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۵ آپریل ۲۰۲۴

    ۲ می ۲۰۲۴

    ۱۴ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۶ آپریل ۲۰۲۴

    ۳ می ۲۰۲۴

    ۱۴ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۷ آپریل ۲۰۲۴

    ۴ می ۲۰۲۴

    ۱۴ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۸ می ۲۰۲۴

    ۱۵ می ۲۰۲۴

    ۲۸ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۹ می ۲۰۲۴

    ۱۶ می ۲۰۲۴

    ۲۸ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۰ می ۲۰۲۴

    ۱۷ می ۲۰۲۴

    ۲۸ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۱ می ۲۰۲۴

    ۱۸ می ۲۰۲۴

    ۲۸ می ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۲ می ۲۰۲۴

    ۲۹ می ۲۰۲۴

    ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۳ می ۲۰۲۴

    ۳۰ می ۲۰۲۴

    ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۴ می ۲۰۲۴

    ۳۱ می ۲۰۲۴

    ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۵ می ۲۰۲۴

    ۱ ژوئن ۲۰۲۴

    ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴

    ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴

    ۲ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴

    ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴

    ۲ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴

    ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴

    ۲ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴

    ۲۲ ژوئن ۲۰۲۴

    ۲ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴

    ۳ جولای ۲۰۲۴

    ۱۶ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴

    ۴ جولای ۲۰۲۴

    ۱۶ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴

    ۵ جولای ۲۰۲۴

    ۱۶ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴

    ۶ جولای ۲۰۲۴

    ۱۶ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۰ جولای ۲۰۲۴

    ۱۷ جولای ۲۰۲۴

    ۳۰ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۱ جولای ۲۰۲۴

    ۱۸ جولای ۲۰۲۴

    ۳۰ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۲ جولای ۲۰۲۴

    ۱۹ جولای ۲۰۲۴

    ۳۰ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۳ جولای ۲۰۲۴

    ۲۰ جولای ۲۰۲۴

    ۳۰ جولای ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۴ جولای ۲۰۲۴

    ۳۱ جولای ۲۰۲۴

    ۱۳ آگوست ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۵ جولای ۲۰۲۴

    ۱ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۳ آگوست ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۶ جولای ۲۰۲۴

    ۲ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۳ آگوست ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۷ جولای ۲۰۲۴

    ۳ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۳ آگوست ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۷ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۴ آگوست ۲۰۲۴

    ۲۸ آگوست ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۸ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۵ آگوست ۲۰۲۴

    ۲۸ آگوست ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۹ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۶ آگوست ۲۰۲۴

    ۲۸ آگوست ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۰ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۷ آگوست ۲۰۲۴

    ۲۸ آگوست ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۱ آگوست ۲۰۲۴

    ۲۸ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۲ آگوست ۲۰۲۴

    ۲۹ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۳ آگوست ۲۰۲۴

    ۳۰ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۴

    ۳۱ آگوست ۲۰۲۴

    ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۴ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۵ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۷ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۸  سپتامبر ۲۰۲۴

    ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۸ اکتبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۱۹  سپتامبر ۲۰۲۴

    ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۸ اکتبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۸ اکتبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    داروسازی

    فیزیوتراپی

    ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ تا ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴

    ۸ اکتبر ۲۰۲۴

    پزشکی

    پرستاری

    سوالات متداول آزمون زبان OET

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت