حقایق جالب کشور نیوزلند
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به نیوزلند

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    نیوزلند یکی از باشکوه ترین کشورهای روی زمین است و تاریخ، فرهنگ و جاذبه های زیادی را به جای گذاشته است. نیوزلند به خاطر پارک‌های ملی زیبا، فرهنگ پویا مائوری، مسیرهای پیاده روی باورنکردنی و اسکی و موج سواری در سطح جهانی شناخته شده است. ما این کشور هنوز چیزهایی در خود دارد که باعث می‌شود هر فرد را برای زندگی و مهاجرت به آن تشویق کند. ما در این بررسی به حقایق جالب کشور نیوزلند می‌پردازیم تا به شما دید کاملی از این کشور مخصوصا برای متقاضیان مهاجرت به نیوزلند ارائه دهیم.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    1- نیوزلند اولین کشوری که طلوع خورشید را می‌بیند

    ما با یک مورد بحث ‌برانگیز شروع می‌کنیم، زیرا ممکن است افراد آگاه در میان شما بدانند که ساموآ از نظر فنی اولین کشوری است که به استقبال روز جدید می‌رود. با این حال، به لطف انحنای زمین، شهر جزیره شمالی گیزبورن در ساحل شرقی اولین جایی می‌باشد که طلوع واقعی خورشید را می‌بیند. این یک مکان عالی برای بازدید است، به خصوص در شب سال نو اگر اهل مهمانی هستید، زیرا واقعا شروع می‌شود. ساحل شرقی مکانی شگفت انگیز برای بازدید می‌باشد.

    2- سرود ملی نیوزیلند با سرود انگلیس مشابه است

    2- سرود ملی نیوزیلند با سرود انگلیس مشابه است

    سرود «خداوند ملکه را نجات دهد» سرود ملی انگلیس، اولین سرود ملی نیوزلند نیز است. در واقع، نیوزلند یکی از تنها دو کشور در جهان است که بیش از سرود دارد و دیگری کشور دانمارک است. سرود ملی نیوزلند که بیشتر به رسمیت شناخته شده است، «خدا از نیوزلند دفاع کن»، تا دهه 1970 با درخواست ملکه انگلیس تغییر کرد. پس اگر در یک رویداد خاص سلطنتی هستید، ممکن است سرود «خداوند ملکه را نجات دهد« را با صدای بلند از دهان مردم نیوزلند بشنوید.

    3- اولین کشوری که در سال 1893 به زنان حق رای داد

    یکی از افتخار آمیزترین حقایق جالب نیوزلند این است که اولین کشوری بود که در سال 1893 به زنان حق رای داد. این امر تا حدودی به خاطر «کیت شپرد» یک چهره نمادین در جنبش حق رای زنان بود. تلاش‌های او در جمع آوری 30 هزار امضاء برای پارلمان، منجر به ایجاد حق رای همگانی شد و به همین دلیل چهر را می‌توان در اسکناس 10 دلاری ما مشاهده کرد. علاوه بر این، نیوزلند اولین کشوری است که سه مقام برتر خود را در اختیار زنان قرار دادیم. اینها هلن کلارک (نخست وزیر)، دام سیلویا کارترایت (فرماندار کل) و سیان الیاس (رئیس دادگستری) هستند.

    4- نیوزلند اورست را فتح و پروتون را کشف کرد

    4- نیوزلند اورست را فتح و پروتون را کشف کرد

    نیوزلندی‌‌ها سابقه خوبی در کشف چیزهای بسیار بزرگ و بسیار کوچک دارند. واقعیت ثابت می‌کند که نیوزلند اولین کشوری بود که اورست را فتح کرد و اولین کشوری بود که دست به کشف پروتون زد. دو نیوزیلندی مسئول این شاهکارها، «سر ادموند هیلاری» و «سر ارنست رادرفورد» بودند. جالب اینجاست که اغلب افراد این کاشفان را با انگلیسی‌ها اشتباه می‌گیرند! همچنین هر دو این افتخار را دارند چهره‌شان به ترتیب در اسکناس‌های 5 دلاری و 100 دلاری حضور داشته باشند.

    5- نیوزلند کشور آتشفشان‌ها است

    تعداد زیادی از آتشفشان‌ها هنوز فعال هستند، از جمله کوه نمادین Ruapehu که در فیلم ارباب حلقه‌ها حضور قوی داشت. علاوه بر این، بزرگترین شهر نیوزلند یعنی اوکلند، بر روی یک میدان آتشفشانی بزرگ با تقریباً 53 آتشفشان قرار دارد. لازم نیست نگران باشید زیرا آخرین فوران حدود 500 سال پیش بوده است و به احتمال زیاد بعید خواهد بود که دوباره فوران کند. مردم اغلب در مورد مناظر بکر و آب‌های شفاف نیوزلند صحبت می‌کنند. دریاچه آبی، در پارک ملی دریاچه‌های نلسون، در حال حاضر رکورددار داشتن شفاف‌ترین آب جهان است. قابل توجه است که محدوده دید این دریاچه‌ها تا 80 متر است.

    6- نیوزلند کشور حشرات بزرگ است

    6- نیوزلند کشور حشرات بزرگ است

    اگر فوبیا دارید، ممکن است از حشرات بزرگ نیوزلند بترسید! یکی از بهترین نمونه‌های در این مورد  Weta، بزرگترین حشره در جهان است که گوش‌هایش روی زانویش است. این حشره هویج را دوست دارد و 70 گرم وزن دارد. دیگری حلزون Powelliphanta است که دارای رژیم گوشتخواری از کرم‌های خاکی است (که از طریق دهان می‌مکد)، وزن آن 90 گرم است و می‌تواند تا 20 سال زنده بماند.

    7- پرندگان کشور نیوزلند بسیار بزرگ هستند

    علاوه بر حشرات بزرگ، پرندگان این کشور نیز بزرگ هستند. ما در مورد پرندگان کیوی صحبت نمی‌کنیم، ما در مورد موآ و‌هاست ایگل صحبت می‌کنیم. موآ یک پرنده غول پیکر است که بزرگترین گونه آن قد 3.6 متر و 230 کیلوگرم دارد. بزرگترین گونه عقابی که تاکنون وجود داشته است، وزنش 15 کیلوگرم با طول بال‌های بیش از 2.5 متر و سرعت حمله 80 کیلومتر در ساعت بوده است.

    8- دلفین‌های نیوزلند بسیار جالب و دوستانه هستند

    8- دلفین‌های نیوزلند بسیار جالب و دوستانه هستند

    دلفین‌های هکتور به عنوان کوچک‌ترین دلفین‌های جهان با طول 1.5 متر شناخته می‌شوند. این موجودات زیبا، با باله‌های گرد و سایه‌های سفید، خاکستری و سیاه رفتاری بسیار دوستانه هستند. می‌توانید با دلفین‌های نیوزلند در آکاروآ شنا کنید. این تجربه شگفت انگیزی است که باید در سفر بعدی خود حتماً تجربه کنید.

    9- نیوزلند صنعت کشاورزی بسیاری غنی دارد

    نیوزلند به دلیل صنعت عظیم کشاورزی خود شناخته می‌شود اما بیشتر مردن نمی‌دانند که این صنعت چقدر بزرگ است. بحث کمی در مورد این وجود دارد،اما توافق عمومی پذیرفته شده این است که 9 گوسفند به ازای 1 نفر در نیوزیلند وجود دارد. تعداد کل گوسفندان نیوزلند حدود 40 میلیون گوسفند هستند. در واقع در طول سفرهای جاده‌ای حماسی می‌توانید این حیوانات را در حومه شهرها ببینید. نیوزلند هر سال برای هر نفر معادل 100 کیلوگرم کره و 65 کیلوگرم پنیر تولید می‌کند. همچنین، هر ساله مقدار زیادی کره و پنیر به کشورهای سراسر جهان صادر می‌شود.

    10- مردم نیوزلند عاشق ماشین هستند

    10- مردم نیوزلند عاشق ماشین هستند

    وقتی صحبت از رانندگی می‌شود، ماشین‌ها حرف اول را در جاده‌های  نیوزلند می‌زنند. از هر 9 نفر، یک نفر خودرو دارد اما آمارها تخمین می‌زنند که 2.5 میلیون خودرو در جاده‌های نیوزلند وجود دارند. با توجه به اینکه فقط حدود 4.5 میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند، این تعداد خودرو هنوز کم است. ماشین همیشه انتخاب شماره یک مردم برای رفت و آمد در نیوزلند بوده است. جاده‌ها بسیار خوب و مناظر بسیار زیبا هستند و شما این آزادی را دارید که هر زمانی که می‌خواهید با ماشین خود سفر کنید.

    11- نیوزلند کشور ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ها است

    همه نیوزلندی‌‌ها تحت تأثیر حلقه واحد و دنیای هابیت‌ها هستند. اگر در جایی واقعی در یک منطقه زندگی کرده باشید، می‌دانید که سه گانه ارباب حلقه‌ها در نیوزیلند توسط «سر پیتر جکسون» فیلمبرداری شده است. این یک پروژه عظیمی بود که شامل 275 روز فیلمبرداری در 150 مکان با بیش از 300 مجموعه بود. واقعیت عجیب این بود که ما حتی وزیر ارباب حلقه‌ها را در دولت داشتیم. مسئولیت اصلی وزیر این بود که مطمئن شود از فرصت‌های گردشگری ارائه شده توسط فیلم‌های سه گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ها برای درآمدزایی استفاده می‌کند.

    کلام آخر

    شگفت انگیز است که چگونه بسیاری از مردم می‌خواهند درباره نیوزلند اطلاعات بیشتری کسب کنند. چه آنها در حال برنامه ریزی برای سفر به نیوزلند هستند و چه به مهاجرت به این کشور یا تحصیل در نیوزلند فکر می‌کنند، در هر صورت این کشور برای همه چیزهای جالب بسیاری دارد.

    سوالات متداول حقایق جالب کشور نیوزلند

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت