معرفی شهر کریس چرچ نیوزلند
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به نیوزلند

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کریس چرچ به‌ عنوان قدیمی‌ترین شهر نیوزلند و دومین شهر بزرگ این کشور، مدت‌هاست که به مقصد محبوبی برای بازدیدکنندگان و مهاجران تبدیل شده است. این شهر که به عنوان دروازه ورود به جزیره جنوبی شناخته می‌شود، در خلیجی گسترده قرار دارد که در شرق با آب‌های درخشان اقیانوس آرام و در غرب با دشت‌های کانتربری همجوار است.

    کریس چرچ منطقه‌ای با تنوع طبیعی فوق ‌العاده است، با ورزش‌های آبی، زندگی دریایی و آرامشی ابدی در کوه‌های آلپ جنوبی که فقط دو ساعت با ماشین فاصله دارند. برای افرادی که قصد مهاجرت به نیوزلند را دارند، شهر کریس چرچ می‌تواند انتخابی خوبی کار و زندگی باشد. در این بررسی با به تفصیل در مورد آب و هوا، هزینه‌های زندگی، اقتصاد و مسائل مربوط به کریس چرچ صحبت می‌کنیم.

    تاریخچه شهر کریس چرچ

    تاریخچه شهر کریس چرچ

    کریس چرچ بین دو رودخانه، آوون و استور قرار دارد و تحقیقات نشان می‌دهند که این شهر به عنوان سکونتگاه اولیه ساکسون‌ها بوده است. در ابتدا به نام «Tweoxneam» که در انگلیسی قدیم به معنای بین دو رودخانه معروف بود. نامی که امروزه شهر را با آن می‌شناسیم، پس از ساخت کلیسایی در قرن یازدهم به کریس چرچ یا کریس چرچ تغییر نام داد. در حدود سال 1095 بود که نورمن‌ها یک پیشخانه تاسیس کردند. خوابگاهی برای جذامیان نیز وجود داشته است.

    کریس چرچ در قرون وسطی شاهد ساخت قلعه، معرفی بازار هفتگی و نمایشگاه سالانه بود. مزیت‌های جغرافیایی آن نیز آن را به یک بندر ماهیگیری مناسبی تبدیل کرده است. انحلال باعث شد که هنری هشتم در سال 1539، خانه مقدس را ببندد. این شهر در طول جنگ داخلی آسیب دید، زمانی که قلعه مانند بسیاری ساختارهای دیگر در سال 1652 تخریب شد. با این حال، ویرانه‌ها هنوز هم امروزه دیده می‌شوند. در قرن هجدهم، ماهیگیری هنوز برای اقتصاد شهر مهم بود و با راه‌اندازی آهسته کارخانه گاز، لوله کشی آب و فاضلاب، جمعیت آن افزایش یافت. تراموا و سپس اتوبوس‌های واگن برقی مورد استفاده قرار گرفتند و در اوایل قرن بیستم، یک فرودگاه در شهر تاسیس شد.

    زندگی در کریس چرچ

    زندگی در کریس چرچ

    کریس ‌چرچ که در منطقه‌ای با فعالیت‌های لرزه‌ای مکرر، معروف به حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد، در فوریه 2011 توسط زلزله‌ای قوی لرزید و بسیاری از مناطق مرکزی شهری ویران شد. در حالی که این اتفاق تأثیر مخربی بر شهر داشته است، سرعتی که کریس چرچ برای بازسازی و ارتقای شهر درونی آن آغاز کرده است، نمونه درخشانی از پیروزی بر ناملایمات طبیعی است.

    مغازه‌ها، کسب ‌و کارها و ساختارهای تفریحی جدید همیشه در این شهر احداث می‌شوند. یک برنامه مدون برای بازسازی ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها وجود دارد که شهر را به محیطی بهتر، سبزتر و شادتر از همیشه تبدیل می‌کند. بازدیدکنندگان و تازه واردان با گرم‌ترین استقبال از مردمان نیوزلند مواجه می‌شوند. با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق ساکنان این هشر خود را اروپایی الاصل توصیف می‌کنند، اما روحیه‌ای صلح جویانه و دوستانه با همه مهاجران دارند.

    در حالی که کریس چرچ همچنان در حال پیشرفت است، با این وجود این شهر کیفیت عالی زندگی را برای کسانی که تصمیم می‌گیرند آن را خانه خود بنامند، ارائه می‌دهد. با آب و هوای معتدل، زندگی در کریس چرچ می‌تواند بسیار شبیه به زندگی در بخش‌هایی از شمال اروپا باشد، البته با چشم اندازهای خیره کننده از اقیانوس آرام! این شهر از روزهای آفتابی بیشتری در سال نسبت به لندن برخوردار است و از ازدحام و آلودگی ترافیکی کمتری دارد. اگرچه کریس چرچ از نظر ویژگی‌های فرهنگی شهر پر باری نباشد، با این وجود صحنه موسیقی پر رونقی را عرضه می‌دارد.

    آب و هوای کریس چرچ

    آب و هوای کرایست چرچ

    کریس چرچ به جزء در زمستان، در بیشتر روزهای سال آب و هوای بسیار ملایمی دارد. این شهر به نسبت به سایر شهرهای بزرگ نیوزلند با میانگین 2100 ساعت آفتابی در سال، روزهای بارندگی کمتری را تجربه می‌کند. میانگین دمای روز در تابستان بین 21 تا 23 درجه سانتی گراد به ارمغان می‌آورد. ماه‌های تابستان عموما بادهای گرم شمال غربی را به همراه دارند اما نسیم خنک دریا نیز رایج است که به کاهش گرمای هوا کمک می‌کند.

    هوا در پاییز دلپذیر و ملایم است. دما در این فصل بین 14 تا 20 درجه سانتی‌گراد متغیر است. این شهر در پاییز با رنگ‌های پررنگ طلایی و قرمز زنده می‌شود. این فصل زمان خوبی برای بیرون رفتن و کشف زیبایی باغ ‌شهر است.

    در حالی که میانگین دمای روز در زمستان در حدود 11 تا 13 درجه سانتیگراد است، اغلب در شب به زیر صفر می‌رسد. کریس چرچ حدود 70 روز یخبندان در سال را پذیرا می‌شود. با متوسط ​​دمای روز 15 تا 19 درجه سانتیگراد، بهار یک تغییر خوشایند نسبت به سرمای زمستان است. شما می‌توانید از رنگ‌های شاد و رایحه‌های معطر موجود در بیش از 740 باغ و پارک شهر در کریس چرچ لذت ببرید.

    هزینه های زندگی در کریس چرچ

    هزینه های زندگی در کریس چرچ

    نیوزلند به شدت به واردات متکی است و با جمعیت نسبتاً کمی قدرت خرید محدودی در بازار جهانی دارد. این موضوع را می‌توان با یک ارز ضعیف و مالیات ملی 15 درصدی که از همه خریدهای شما اخذ می‌شود، همراه کرد تا فهمید که هزینه زندگی در نیوزلند نسبت به برخی شهرهای بزرگ دیگر بالاست. در ولینگتون و اوکلند، هزینه‌های زندگی تا حدودی با کاهش هزینه‌های اقامتی متعادل می‌شود اما با کمبود فعلی محل اقامت در شهر، این مزیت در کریس چرچ کمتر است.

    در مقایسه با شهرهای دیگر نیوزلند، هزینه زندگی در کریس چرچ نسبتاً پایین است و قیمت کلی که اجاره بها را نیز شامل می‌شود، 9.44 درصد کمتر از اوکلند است. هزینه‌های اولیه آب و برق حدود 140 دلار در ماه است، قیمت یک وعده غذای سه وعده برای دو نفر در یک رستوران متوسط 100 دلار است و هزینه بلیط سینما به طور متوسط ​​16 دلار می‌باشد.

    با وجود کمبود محل اقامت، املاک اجاره‌ای در کریس چرچ نیز ارزان‌‌تر از اوکلند هستند. یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر با هزینه متوسط ​​1350 دلار و سه اتاق خواب معادل 2200 دلار اجاره دارند. در حالی که قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه دور از مرکز شهر نزدیک به 1000 دلار و برای سه خوابه برابر با 1900 دلار است. اجاره خانه در کریس چرچ، 16.87 درصد کمتر از ملبورن و 0.74 درصد بیشتر از رم است.

    سیستم آموزشی در کریس چرچ

    سیستم آموزشی در کریس چرچ

    در حال حاضر بیش از 150 مدرسه در کریس چرچ و اطراف آن وجود دارند که به 57 هزار محصل خدمات رسانی می‌کنند که گزینه‌های بسیار عالی برای تحصیل در نیوزلند هستند. مدارس ترکیبی از دولتی و خصوصی هستند. اکثر مدارس دولتی منطقه بندی شده‌اند، به این معنی که دانش آموزان می‌توانند در منطقه زندگی خود تحصیل کنند. مدارس دولتی انگلیسی در سرتاسر کشور وجود دارند و چندین مدرسه در کریس‌ چرچ نیز این سنت را پذیرفته‌اند. این مؤسسات به سبک قدیمی با نام‌های اصلی انگلیسی مانند کالج سنت بد، کالج کریستس و کالج سنت توماس کانتربری، آموزش خصوصی با کیفیت خوبی را با بیش از 14 هزار دلار در سال ارائه می‌دهند. اگر فرزندان بزرگ‌‌تری دارید یا در فکر بازگشت به تحصیل هستید، تعدادی موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه کانتربری، دانشگاه لینکلن، موسسه فناوری پلی تکنیک کریس چرچ و دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه اوتاگو کریس ‌چرچ وجود دارند.

    بازار کار شهر کریس چرچ

    بازار کار شهر کریس چرچ

    شاید جای تعجب نباشد که در حال حاضر تقاضای زیادی برای افراد در بخش ساخت و ساز وجود دارد زیرا کریس چرچ به طرح بازسازی خود ادامه می‌دهد. نقشه برداران، مدیران پروژه و مهندسان، نقاش، نجار و گچ کار همگی در لیست کمبود مهارت هستند. فهرست کمبود مهارت‌های کانتربری طیف کاملی از مشاغلی را مشخص می‌کند که در حال حاضر برای کمک به کریس‌ چرچ در بهبود اقتصادی آن مورد نیاز است و کسانی که شرایط لازم را دارند و می‌توانند یک پیشنهاد شغلی را قبل از ورود خود دریافت کنند، در موقعیت مناسبی برای تضمین حق کار موقت یا کار هستند.

    در حالی که بازسازی باعث رونق بازار کار کریس ‌چرچ می‌شود، بخش‌های اشتغال سنتی این شهر نیز به خوبی کار می‌کنند. کشاورزی از دیرباز پایه اصلی اقتصاد شهر بوده و تجارت پیشرو کشاورزی نیوزلند در این کشور مستقر است. کشاورزی لبنیات، زراعت، فرآوری گوشت و بیوتکنولوژی مبتنی بر کشاورزی، تجارت بزرگی در شهر هستند. پس از اوکلند، کریس چرچ دومین مرکز تولیدی بزرگ در این کشور است.

    با ادامه احیای شهر، این احتمال وجود دارد که فرصت‌های شغلی در بخش دیجیتال افزایش یابند. حقوق مهندسان سازه در شهر بین 62 هزار تا 11 هزار دلار است، در حالی که توسعه دهندگان دات نت و جاوا در بخش IT می‌توانند بین 48 هزار تا 85 هزار دلار درآمد داشته باشند و دستمزد معمولی برای یک طراح گرافیک، بین 45 هزار تا 60 هزار دلار است.

    حمل و نقل در کریس چرچ

    حمل و نقل در کریس چرچ

    کریس چرچ حمل و نقل عمومی راحت و مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهد تا به جایی که می‌خواهید برسید. اگر به دنبال راهی ارزان و آسان برای رفت و آمد در کریس ‌چرچ هستید، نمی‌توانید از اتوبوس غافل شوید، به خصوص اگر به کارت مترو مجهز باشید. این کارت باعث می‌شود تا حمل و نقل برای شما ارزان‌تر شود. شبکه اتوبوس، گسترده‌ترین شبکه حمل و نقل عمومی در شهر است، با خدماتی که شما را به حومه و جاذبه‌های شهر می‌برد. همچنین، هر کجا که باشید و در هر زمان، برای گرفتن تاکسی در کریس چرچ مشکلی نخواهید داشت.

    جاذبه‌های شهر کریس چرچ

    جاذبه‌های شهر کریس چرچ

    با توجه به جذابیت کریس چرچ از نظر محیط طبیعی، جای تعجب نیست که یک مقصد محبوب برای بازدیدکنندگان و ساکنان دائمی این شهر باشد. یکی از ساده ‌ترین راه‌ها برای لذت بردن از جذابیت‌های فضای باز این شهر، قدم زدن در 30 هکتار در کنار رودخانه است که باغ‌های گیاه‌ شناسی شهر را تشکیل می‌دهند یا در مسیرهای کنار آب که در مجاورت رودخانه آون می‌پیچند.

    برای یک منظره جایگزین از شهر، بسیاری از ساکنان از سوار شدن در تله کابین به سمت قله دهانه کوه کاوندیش که بر فراز منظره شهر قرار دارد، لذت می‌برند. در اینجا می‌توانید از هوای تازه و مجتمع‌های تفریحی لذت ببرید. با برداشته شدن آخرین حصار قرمز از منطقه تجاری، مرکز شهر کریس چرچ بار دیگر پر جنب و جوش شده است زیرا واحدهای کانتینری موقت راه را برای مغازه‌ها، بارها و رستوران‌های دائمی برای سرگرمی جمعیت رو به رشد باز می‌کنند.

    کلام آخر

    کریس چرچ تقریباً هر آنچه که از یک شهر نیوزلند انتظار دارید را خود دارد. این مکان مملوء از غذاهای عالی، مردم محلی با رفتار دوستانه و مناظر خیره کننده فراوان است. اما چند ویژگی نه چندان مطلوب وجود دارند که باید قبل از نقل مکان به کریس چرچ، آنها را به خاطر بسپارید.

    با سواحل، پارک‌ها و مناطق حفاظت شده و مجموعه‌ای چشمگیر از گزینه‌های غذاخوری، هرگز در کریس چرچ خسته نخواهید شد. این شهر فعالیت‌های آخر هفته بی‌پایانی را ارائه می‌کند. زمستان در کریس چرچ ممکن است طولانی باشد. اگر طرفدار سرما نیستید، کریس چرچ ممکن است مقصد رویایی شما نباشد.

    زمین لرزه کریس چرچ در سال 2011 ضربه بزرگی را به این شهر وارد کرد و برخی از زیرساخت‌های شهر هنوز هم در حال پرداخت هزینه آن هستند. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که تعداد زیادی از پروژه‌های ساخت و سازها برای بازسازی شهر در حال انجام هستند. با این حال، اگر قصد مهاجرت به نیوزلند یا مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب آماده ارائه خدمات به شماست.

    سوالات متداول معرفی شهر کریس چرچ نیوزلند

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت