معرفی شهر اوکلند نیوزلند
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به نیوزلند

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    حتی اگر اوکلند را بزرگترین شهر نیوزلند در نظر بگیریم، بهتر است آن را به عنوان یک شهر تصور نکنید؛ چرا که اوکلند را باید منطقه‌ای نیمه شهری - نیمه دریایی در نظر گرفت. اوکلند تجربه‌ای جهان شمول است که در یک دنیای آبی جذاب با بیش از 50 جزیره قرار گرفته است. اوکلند در سال 2017 در رتبه هشتمین شهر قابل زندگی در جهان قرار گرفت زیرا مملوء از زیبایی‌های طبیعی و مردم محلی مهمان نواز بوده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به این کشور از جمله برای تحصیل در نیوزلند می‌باشد.  برای شناخت بیشتر شهر اوکلند نیوزلند با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    تاریخچه شهر اوکلند

    تاریخچه شهر اوکلند

    تنگه اوکلند برای اولین بار توسط مائوری‌ها در حدود سال 1350 شناخته شد. در این شهر دهکده‌های مستحکمی بر روی قله‌های آتشفشانی ایجاد شدند و جمعیت قبل از ورود اروپایی‌ها به نزدیک به 20 هزار در این شهر نفر رسید. در سال 1832، جوزف بروکس ولر زمین‌هایی از جمله منطقه اوکلند و سواحل شمالی این جزیره را خریداری کرد. این منطقه در سال 1840 به عنوان پایتخت جدید نیوزلند انتخاب شد و به نام جورج ادن، نایب السلطنه هند در آن زمان نامگذاری شد.

    سرزمین اوکلند توسط مائوری‌ها به عنوان نشانه حسن نیت به فرماندار داده شد و او یک شهرک استعماری برای بریتانیا ایجاد کرد. جمعیت شهر تقریباً 2000 نفر بود که در اواسط قرن به 3500 نفر رسید. تا سال 1900، اوکلند بزرگ‌ترین شهر نیوزلند شناخته می‌شد. این شهر از آن زمان تاکنون به عنوان سریع‌ترین شهر در حال رشد نیوزلند و مرکز صنعتی پیشرو این کشور باقی مانده است.

    آب و هوای اوکلند

    آب و هوای اوکلند

    اگر کوه‌های پوشیده از برف را در پس زمینه نیوزلند تصور کنید، از شنیدن اینکه اوکلند از آب و هوای ساحلی گرم و بدون هیچ گونه دمای شدید استقبال می‌کند، شگفت زده خواهید شد. اگرچه این شهر یکی از آفتابی‌ترین مناطق نیوزیلند است اما آب و هوا بدون هشدار قبلی به یکباره ممکن است تغییر ‌کند.

    درست مانند شهر ملبورن استرالیا، اوکلند نیز به شهر «4 فصل در یک روز» معروف است. مردم محلی یاد گرفته‌اند که با این شرایط آب و هوایی زندگی کنند، اما زمانی که به آن عادت ندارید، آب و هوا می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. با این حال، اوکلند بیشتر از باران، آفتابی بودن را تجربه می‌کند و در زمستان گرم‌تر از مناطق جنوبی است.

    ناگفته نماند، اوکلند دارای برخی از خیره کننده‌ترین مناظر طبیعی جهان است. اگر به فعالیت‌هایی در فضای باز مانند شنا، موج‌ سواری یا پیاده‌‌روی در کوه‌ها علاقه‌‌مند هستید یا اگر فقط می‌خواهید ساعت‌ها به چشم اندازهای زیبا نگاه کنید، اوکلند همان جایی است که شما را شگفت زده می‌کند.

    هر فصل از اوکلند دارای شرایط زیر است:

    بهار

    بهار در اوکلند بسیار سرسبز و مملوء از گل‌های رنگارنگ و جوش و خروش آبشار است. دمای این شهر در بهار از 4 تا 18 درجه سانتی ‌گراد متغیر است.

    تابستان

    تابستان در اوکلند گرم و دلپذیر است و اغلب مردم در بیشتر روزها سال مجبور به استفاده از کرم ضد آفتاب هستند. میانگین دمای تابستان در حدود 23 درجه سانتی‌گراد است.

    پاییز

    با دمای بین 11 تا 23 درجه سانتی‌گراد، پاییز در اوکلند زمان مناسبی برای لذت بردن از روزهای طولانی و آفتابی در فضای باز با برگ‌های زیبای نارنجی رنگ درختان است.

    زمستان

    زمستان در اوکلند با متوسط دمای ​​​​حدود 14 درجه سانتی‌گراد، معتدل و مرطوب است. بارش برف در اوکلند بسیار نادر است، بنابراین اگر به دنبال دیدن برف هستید، به جزیره جنوبی یا ارتفاعات بالاتر در جزیره شمالی بروید.

    بهترین مناطق اوکلند برای زندگی

    بهترین مناطق اوکلند برای زندگی

    اگر می‌خواهید در اوکلند زندگی کنید، این شهر مجموعه‌ای از مناطق شهری را جهت برآورده کردن نیازهای ساکنان اصلی و مهاجران ارائه می‌دهد. موارد زیر برخی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در اوکلند هستند:

    تاکاپونا (Takapuna)

    تاکاپونا ترکیبی عالی و چشم نواز از شهر و دریا را به شما ارائه می‌دهد. این حومه ساحلی دارای ساحل زیبا، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، و مدرسه گرامر تاکاپونا است. همچنین پارک‌ها و مناطق بازی فراوانی در این منطقه وجود دارد.

    پونسونبی (Ponsonby)

    اگر می‌خواهید صندلی‌های ردیف جلو را در کافه‌ها، موسیقی زنده و بوتیک‌های مدرن رزرو کنید، پونسونبی مطمئناً بهترین منطقه شهری اوکلند است. این منطقه که فقط 10 دقیقه با ماشین از منطقه مرکزی کسب و کار اوکلند (CBD) فاصله دارد، برای افرادی که به دنبال یک صحنه اجتماعی پر جنب و جوشی هستند، ایده‌آل است.

    پارنل (Parnell)

    یکی دیگر از مکان‌های کوچک و شیک این شهر، پارنل نام دارد که قدیمی‌ترین محله شهر محسوب می‌شود. پارنل تنها چند دقیقه با منطقه مرکزی کسب و کار اوکلند فاصله دارد اما حال و هوایی آرام و به دور از شلوغی شهر را ارائه می‌دهد. این حومه لوکس پر از بوتیک‌ها و کافه‌ها است و می‌تواند برای خرید کردن کمی گران باشد اما محیطی زیبا و سبک زندگی متفاوتی دارد.

    فرهنگ مردم در اوکلند

    فرهنگ مردم در اوکلند

    علیرغم اینکه اوکلند بزرگ‌ترین شهر نیوزلند است، سبک زندگی آرامی دارد. این شهر نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر در سراسر جهان آرام‌تر است. شما در اوکلند می‌توانید بین کار و زندگی شخصی خود تعادل خوبی برقرار کنید.

    در اوکلند به غیر از غذا و قایق‌های فانتزی، جاذبه‌های بیشتری وجود دارند که باید آن‌ها را بدانید. این شهر دارای یک صحنه هنری و فرهنگی بسیار عالی است که یافتن سرگرمی در طول روز را آسان می‌کند. موارد فرهنگی اوکلند به شرح زیر هستند:

    مرکز هنرهای نمایشی اوکلند

    محبوب‌‌ترین مکان هنرهای نمایشی شهر، مرکز هنرهای نمایشی اوکلند (TAPAC) است. این مرکز تقویم کاملی از نمایش‌های هیجان ‌انگیز را برای ساکنان شهر فراهم می‌کند. می‌توانید رویدادهایی با موضوع رقص، سیرک، تئاتر موزیکال و موارد دیگر را در این مرکز پیدا کنید. همچنین، مرکز هنرهای نمایشی اوکلند میزبان جشنواره سالانه فرینگل (Fringe) است که جمعیت زیادی از مردم را به خود می‌بیند.

    گالری هنری اوکلند

    گالری هنری اوکلند بزرگ‌ترین موسسه هنری در نیوزیلند است. با میزبانی از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و نقاشی‌های هنرمندان داخلی و بین المللی، این گالری مکانی برای گسترش افق‌های فرهنگی و الهام بخشیدن به ایده‌های هنری است. گالری هنری اوکلند در کنار نمایشگاه‌ها، برنامه‌های آموزشی زیادی را مردم شهر ارائه می‌دهد.

    فرهنگ غذایی در اوکلند

    فرهنگ غذایی در اوکلند

    به عنوان یکی از مقاصد لذیذ غذایی در نیوزلند، مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور یکسان می‌توانند از فرهنگ غذایی فوق العاده این شهر اوکلند لذت ببرند. موارد زیر برخی از مکان‌های مورد علاقه مردم برای نوش جان کردن غذاهای خوشمزه اوکلند است:

    بندرگاه ویاداکت

    اگر در اطراف بندرگاه ویاداکت به گشت و گذار بپردازید، مطمئن باشید چیزی که دوست دارید را پیدا خواهید کرد. با بیش از 20 بار، کافه و رستوران می‌توانید غذاهای دریایی تازه، غذاهای فرانسوی اصیل یا هر نوع غذاهای مورد علاقه خود را در این بندرگاه پیدا کنید.

    سیتی ورک دپوت

    ظاهر صنعتی، تمام آن چیزی نیست که ما در مورد این کانون غذاخوری دوست داریم. در برخی از جالب‌‌ترین کافه‌ها و غذاخوری‌های شهر می‌توانید به منطقه سیتی ورک دپوت بیایید و از خوردن غذاهای خوشمزه و گذراندن وقت با دوستان در شب لذت ببرید.

    پونسونبی

    این منطقه مسکونی غیرمتعارف در حومه شهر که در بالا کمی در مورد آن صحبت کردیم، به عنوان یک مقصد غذاخوری محبوب شناخته می‌شود که برای مردم محلی همه چیز از غذاخوری 5 ستاره گرفته تا غذای ارزان را فراهم می‌کند.

    بافت جمعیتی اوکلند

    بافت جمعیتی اوکلند

    اوکلند شهری بسیار چند فرهنگی است. اکثر ساکنان از تبار اروپایی، عمدتاً بریتانیایی و ایرلندی هستند اما جوامع بزرگ آسیایی، جزایر اقیانوس آرام و مائوری نیز در این شهر زندگی می‌کنند. اوکلند خانه بزرگ ‌ترین جمعیت پلینزی در بین شهرهای روی زمین است. همچنین نسبت به هر جای دیگری در نیوزیلند درصد جمعیت آسیایی بسیار بالاتری دارد.

    اوکلند جهانی‌ترین شهر این کشور با گروه‌های قومی مختلف از سراسر جهان است. 40 درصد از جمعیت این شهر در خارج از کشور متولد شده و به این شهر و کشور مهاجرت کرده‌اند. بر اساس سرشماری نیوزلند در سال 2013، تقسیم قومی اوکلند به شرح زیر است:

    • اروپایی نیوزیلند: 59.3 درصد
    • جزیره نشین اقیانوس آرام: 14.6 درصد
    • آسیایی: 23.1 درصد
    • مائوری: 10.7 درصد
    • خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقایی: 1.9 درصد
    • سایر: 1.2 درصد
    • نیوزیلندی: 8 درصد

    بیش از 50 درصد از مردم اوکلند مسیحی هستند اما کمتر از 10 درصد به طور منظم به کلیسا می‌روند. نزدیک به 40 درصد از جمعیت ادعا می‌کنند که هیچ وابستگی مذهبی ندارند. فرقه‌های رایج شامل کاتولیک رومی، انگلیکان و پرسبیتری هستند.

    جمعیت شناسی اوکلند

    اوکلند بزرگترین شهر نیوزلند و مرکز حمل و نقل این کشور است. این شهر که در جزیره شمالی واقع شده است، همچنین پرجمعیت‌ترین منطقه شهری نیوزلن است. جمعیت این شهر در سال 2021 حدود 1.630.092 میلیون نفر برآورد شده است.. منطقه شورای اوکلند دارای جمعیت بیشتری است که حدود 1.57 میلیون نفر تخمین زده می‌شود. این منطقه بخشی از ناحیه بزرگ‌تر اوکلند است که شامل شهرها و مناطق روستایی در جنوب، همراه با جزایر خلیج هاوراکی است. تراکم جمعیت شهری 1210 نفر در هر کیلومتر مربع است. در حالی که 70 درصد از منطقه اوکلند روستایی هستند، 90 درصد از ساکنان آن در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

    حمل و نقل در اوکلند

    حمل و نقل در اوکلند

    اوکلند خدمات حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه‌ای را ارائه می دهد. بنابراین می‌توانید ماشین را در خانه بگذارید و از وسایل حمل و نقل عمومی به شهر زیر استفاده کنید:

    اتوبوس

    خدمات اتوبوس اوکلند راحت و گسترده است و گزینه‌ای عالی برای حومه شهر محسوب می‌شود. اگر اهل حمل و نقل عمومی هستید، یک کارت پیش پرداخت «AT HOP» برای استفاده در اتوبوس، کشتی و قطار ضروری است.

    قطار

    سفر سریع و راحت به منطقه مرکزی کسب و کار اوکلند با خدمات قطار امکان پذیر است. هر هفته قطار اوکلند بیش از 3 هزار سرویس ارائه می‌دهد که به طور منظم در سراسر شهر و حومه شهر در حال فعالیت است.

    کشتی

    اگر می‌خواهید از بندر عبور کنید و جزایر اطراف را ببینید، کشتی انتخابی عالی است. کشتی‌ها برای بیش از 150 سال بخشی از فرهنگ اوکلند بوده‌اند. اکنون سفر با کشتی برای همه افراد محلی و بازدیدکنندگان یک تجربه هیجان انگیز است.

    تاکسی

    در هر کجای اوکلند که هستید، مطمئناً یک تاکسی در نزدیکی شما وجود دارد. می‌توانید تاکسی‌ها را در ایستگاه‌های مخصوص به خود در نقاط شلوغ مانند مراکز خرید پیدا کنید یا از طریق تلفن یا به صورت آنلاین، تاکسی سفارش دهید.

    هزینه‌های زندگی در اوکلند

    هزینه‌های زندگی در اوکلند

    زندگی در اوکلند ارزان نیست، به خصوص اگر می‌خواهید در این شهر خانه بخرید. مانند اکثر شهرها، قیمت اجاره در مرکز شهر نسبت به حومه شهر گران‌تر است. از آنجایی که اوکلند مرکز اقتصادی نیوزلند است، یافتن اقامتگاه در این شهر برای مهاجران چندان آسان نیست. این شهر به عنوان گران‌ترین شهر در کشور در بخش قیمت اجاره خانه شناخته می‌شود اما جمعیت رو به رشد اوکلند، تقاضا برای اقامت را بیشتر کرده است. نکته مثبت این است که خانه‌های اجاره‌ای بسیار تمیز، شیک، جادار و مبله هستند.

    یکی دیگر از هزینه‌های مهم در اوکلند، خرید مواد غذایی است. بسیاری از محصولات گوشتی و لبنیاتی در اوکلند وارداتی هستند که هزینه آنها را بیشتر از حد معمول کرده است. خارجی‌ها می‌توانند با خرید کالاهای محلی و استفاده از پیشنهادات ویژه‌ای که معمولاً در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها ارائه می‌شوند، بودجه خرید خود را مدیریت کنند.

    به طور کلی، هزینه‌های زندگی در اوکلند در مقایسه با ولینگتون (پایتخت کشور نیوزلند) کمی بالا است. هزینه‌های زندگی در این شهر طبق جدول زیر هستند:

    محل اقامت (اجاره ماهانه به دلار نیوزلند)

    آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

    1900

    آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

    3500

    آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر

    1600

    آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر

    2700

    مواد غذایی (دلار نیوزلند)

    ده عدد تخم مرغ

    620

    شیر (1 لیتر)

    280

    سینه مرغ (1 کیلوگرم)

    3

    آب، برق و تلفن (دلار نیوزلند)

    نرخ تماس تلفن همراه (در دقیقه – موبایل به موبایل)

    0.35

    اینترنت (ADSL میانگین در هر ماه)

    85

    خدمات عمومی (متوسط در ماه برای یک آپارتمان کوچک)

    200

    حمل و نقل (دلار نیوزلند)

    نرخ تاکسی به ازای هر کیلومتر

    10

    بلیط حمل و نقل عمومی مرکز شهر

    4

    بنزین (1 لیتر)

    2.15

     

    مهاجرت به اوکلند نیوزلند

    مهاجرت به اوکلند نیوزلند

    اوکلند مقصد اصلی مهاجران به نیوزلند است زیرا بازار کار قوی دارد. تعداد مهاجران غیر اروپایی در دو دهه اخیر به دلیل حذف محدودیت‌های نژادی به طرز چشمگیری افزایش یافته‌اند. از آنجایی که افراد زیادی به اوکلند مهاجرت می‌کنند، خدمات مهاجرتی دولت نیوزلند شروع به اعطای امتیاز اضافی به شرایط ویزا برای افراد متقاضی کرده است. از سال 2006، اوکلند بیش از 50 درصد از رشد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و در این مدت 110 هزار نفر به این شهر مهاجرت کرده ‌اند.

    جغرافیای شگفت انگیز و آب و هوای فوق العاده اوکلند باعث شده است تا این شهر به یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی تبدیل شود. فقط در بازه زمانی نیم ساعته می‌توانید تقریباً در هر جایی از شهر باشد. قایقرانی در جزیره، پیاده روی در جنگل‌های بارانی، پیک نیک در نزدیک یک آتشفشان، موج سواری در آب‌های نیلگون، نوش جان کردن غذاهای خوشمزه، داشتن یک زندگی آرام و لوکس، بازار کار قوی و بسیاری موارد دیگر که تنها با بخشی از مزایای بی‌مانند این شهر زیبا هستند. با مهاجرت به نیوزلند می‌توانید از مواهب یک زندگی خوب بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول معرفی شهر اوکلند نیوزلند

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ