ویدیو مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    تحصیل در نیوزلند

    مقدمه‌ای بر زندگی و تحصیل در نیوزلند

    مهاجرت به نیوزلند و تحصیل در این کشور زیبا را می‌توان یک تجربه فراموش نشدنی و منحصر به فرد دانست. با توجه به اینکه نیوزلند یکی از کشورهای محبوب مهاجرتی انگلیسی زبان دنیاست و مهاجرت به این کشور به سختی سایر کشورهای انگلیسی زبان از جمله آمریکا، انگلیس و... نیست، بنابراین این کشور هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مهاجران و همچنین تعداد بسیاری توریست به دلیل جغرافیا و زیبایی‌های منحصر به فردش می‌باشد. بسیاری از قشر مهاجران به این کشور، از طریق ویزای تحصیلی نیوزلند به این کشور مهاجرت می‌کنند. چرا که 5 دانشگاه این کشور رتبه جهانی زیر 300 دارند و این نشان دهنده کیفیت بالای آموزش و تحصیل در نیوزلند است. نظام آموزشی بین‌المللی، رعایت اصول تدریس حرفه‌ای در آموزش، کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی و تفریحی جامع و... از ویژگی‌های مهم تحصیل در نیوزلند هستند و البته در کنار این تحصیل با کیفیت بالا و همچنین مقرون به صرفه‌تر نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی زبان، امکان اخذ اقامت راحت این کشور پس از تحصیل با ورود به بازار کار وجود دارد.

    علاوه بر موارد فوق هزینه زندگی در نیوزلند نیز یکی از اساسی ترین فاکتورها برای مهاجران است. جالب است بدانید که به طور کلی هزینه زندگی یک زوج در نیوزلند بین کمتر از 3 تا 5 هزار دلار نیوزلند می‌باشد. این در حالیست که متوسط درآمد ماهانه هر فرد در نیوزلند در سال جاری میلادی حدود 4170 هزار دلار نیوزلند است و از طرفی کمترین حقوق دریافتی در ماه، کمتر از 3000 یا حداقل 2750 دلار نخواهد شد. ناگفته نماند که امنیت و ثبات اجتماعی و همچنین امنیت شغلی در کشور نیوزلند بسیار بالاست. نیوزلند در عین داشتن طبیعت بکر و آرام بخش، شهرهای پرهیاهو و مدرنی نیز دارد و بنابراین افراد مختلف با هر سلیقه‌ای می‌توانند به راحتی مکانی برای استراحت، تفریح یا اقامت دائمی پیدا کنند.

    وضعیت تحصیل در نیوزلند 2023

    وضعیت تحصیل در نیوزلند 2022

    نیوزلند همانند همه‌ی کشورهای جهان، گرفتار بحران کرونا در اوایل سال 2020 در زمان پیدایش آن شده و چه بسا این بحران و پیامدهای بی‌شمار آن حتی گریبانگیر حتی بزرگتیرن اقتصادهای برتر جهان نیز شده است و حال کشورهای با اقتصاد کوچک، متوسط یا متوسط به بالا (مانند نیوزلند) که دیگر جای خود دارند. اما نیوزلند نیز همانند دیگر کشورها و به عنوان یک کشورهای پیشرفته، پس از دست و پنجه نرم کردن با بحران‌های اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و همچنین موضوع مورد بحث ما بحران مهاجرتی و توقف کلیه سفرها و پیگیری پرونده‌های مهاجرتی، توانسته با بازپروری اقتصادی به جایی برسد که در حال حاضر و هنگام نگارش این مقاله، به طور مجدد کلیه درهای خود را به روی توریست‌ها، مسافران و مهاجران باز نموده است و پرونده‌های مهاجرتی از جمله پرونده‌های مهاجرت تحصیلی به شیوه سابق یعنی قبل از شروع بحران همه‌گیری به روند و پروسه خود در حال رسیدگی هستند. بنابراین هر کس که شهروند این کشور نبوده اما به طور کامل واکسینه باشد، می‌تواند با در دست داشتن هر نوع ویزای معتبر نیوزلند، به این کشور سفر کند.

    بنابراین در حال حاضر هر فرد متقاضی تحصیل در این کشور در صورت داشتن شرایط مناسب تحصیلی، با اخذ پذیرش از دانشگاهی در این کشور و به دنباله‌ی آن اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند، با داشتن گواهی کاملا واکسینه بودن می‌تواند عازم نیوزلند شده و تحصیل خود را آغاز نماید. منظور از کاملا واکسینه بودن این است که شخص مسافر حداقل 2 دوز از یکی از واکسن‌های مورد تایید این کشور برای سفر را زده و از تزریق دوز دوم آن حداقل 14 روز گذشته باشد. واکسن‌هایی که تا به حال به تایید دولت نیوزلند برای سفر و مهاجرت رسیده‌اند عبارتند از:

    • فایزر/بیونتک
    • آسترازنکا (هم نسخه آکسفورد و هم هندی)
    • جانسن (جانسون اند جانسون - 1 دوز هم کافیست)
    • مدرنا
    • سینوفارم
    • سینوواک
    • کواکسین
    • کوواکس
    • نواواکس

    و در آخر باید گفت که در راستای کلیه این قوانین، شخص عازم به نیوزلند بهتر است تا قبل از سفر، از آخرین بروزرسانی‌های پیرامون قوانین مذکور در صورتی که بنا به هر دلیلی تغییری در آن‌ها ایجاد شده باشد، مطلع گردد.

    چرا تحصیل در نیوزلند بهترین روش مهاجرت به این کشور می‌باشد؟

    چرا تحصیل در نیوزلند بهترین روش مهاجرت به این کشور می‌باشد؟

    از بین راه‌های مختلف قانونی برای مهاجرت به کشور نیوزلند، چند روش بیشتر در میان متقاضیان تقاضا دارد که بیشتر 3 روش مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری (در زمینه استارتاپ / کارآفرینی و...) بیشتر محبوبیت دارد. البته کشور نیوزلند نیز همانند دیگر مقاصد محبوب مهاجرتی، برنامه اعطای ویزای مخصوص نخبگان، هنرمندان و مشاهیر را هم مد نظر داشته و اجرا می‌نماید اما حقیقتا این نوع ویزا با وجود محبوبیت خود، از نظر کمیتی، به افراد بسیار کمی از نظر واجد شرایط بودن محدود می‌شود. از طرفی ویزاهای مربوط به برنامه‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی نیز واقعیت نیازمند به مبالغ بالایی بوده که معمولا شامل قشر کمی از متقاضیان می‌گردد. به طوری که مهاجرت به نیوزلند از طریق روش سرمایه‌گذاری ضمن نیاز داشتن به مبالغ بسیار بالا، معمولا از تنوع کمتری در زمینه برنامه‌های مهاجرتی برخوردار بوده و این روش نیز قشر بسیار کمتری را به مراتب شامل می‌شود. بنابراین با این تفاسیر، عملا دو روش مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به این کشور در میان متقاضیان به ویژه جوان زیر 40 سال را دارد. حال سوال اینجاست که چرا از دید بسیاری از جمله موسسه مهاجرتی ادب ویزا، مهاجرت تحصیلی بهترین روش مهاجرت به نیوزلند است؟

    پاسخ به این مسئله را اینگونه می‌توان گفت که آنچه که تا حد بسیار بالایی حقیقت و صادق بوده و آگاهی شما متقاضیان به این موضوع، حق مسلم شماست، این است که در حال حاضر ساده ترین و بهترین روش دستیابی به یک مجوز شغلی معتبر و ویزای کاری، پیدا کردن شغلی در ارتباط با مهارت و تخصص فرد با حقوق، درآمد و مزایای شغلی رضایت ‌بخش و بالا و به پشتوانه‌ی این ویزای کار معتبر، ورود به پروسه‌ی اخذ اقامت دائم و شهروندی کشور با سرعتی بیشتر و سختی به مراتب کمتر، مهاجرت تحصیلی است و باید گفت که مزایای ذکر شده را متاسفانه مهاجرت کاری به صورت مستقیم نخواهد داشت. شما از روش تحصیلی ابتدا در کشور نیوزلند در دانشگاه و یا یک مرکز آموزشی معتبری تحصیل نموده و پس از پایان دوره، می‌توانید مجوز کار پس از تحصیل را اخذ نموده و وارد بازار کار و سپس وارد روند اخذ اقامت و شهروندی و دریافت پاسپورت نیوزلند خواهید شد.

    البته روش کاری با آنچه که توضیح داده شد نیز پروسه‌ای مشابه داشته و چه بسا بدون نیاز به تحصیل، متقاضی به طور مستقیم وارد پروسه مشروح اقامتی خواهد شد اما مشکل اصلی این روش، اخذ ویزای کاری به ویژه برای ایرانیان است و حتی فارغ از مدرک تحصیلی، میزان تخصص، سابقه کار و دیگر صلاحیت‌های شخص، صدور ویزای کاری به ویژه برای مردم یک سری کشورها از جمله ایرانیان به سهولت سابق نیست. اما در مقابل صدور ویزای تحصیلی این کشور از جمله برای ایرانیان بسیار نرخ بالاتری نسبت به دیگر نوع ویزاها دارد. شما در این راستا این مورد را مد نظر داشته باشید که همواره برای بازار کار، اشتغال و موقعیت‌های شغلی، سودبری از اقتصاد کشور مورد بحث و دیگر مزایا، همواره افراد دیگری در تقدم و اولویت هستند. از جمله در اولویت اول شهروندان کشور نیوزلند و در اولویت دوم، افرادی که از دانشگاه‌های معتبر این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند؛ حال آن اشخاص می‌خواهند از دیگر ملیت‌ها باشند.

    البته در این راستا باید گفت که روش کاری برای اشخاصی خوب بوده که ضمن اینکه از نظر سنی، فرصت تحصیلی گزینه، دیگر مناسبی برای آنان نیست، در عین حال نیز دارای سابقه و صلاحیت‌های بسیار خوب و بالایی در زمینه سابقه کاری، تخصص و مهارت مورد نیاز کشور مقصد هستند و در غیر این صورت، حقیقت گفته شده همواره حاکم است. از دیگر معایب مهاجرت کاری این است که معمولا بحث "انتقال اعتبار" از کشورهای در حال توسعه به کشورهای توسعه یافته اتفاق نیفتاده یا به سختی اتفاق می‌افتد. منظور از انتقال اعتبار، اعتبار مدرک تحصیلی شخص در کشور مقصد، سابقه کار وی، تخصص فرد و دیگر موارد در این زمینه می‌باشد. بنابراین در مسیر پیدا کردن شغل و اخذ مجوز شغلی و ویزای کار، بیشتر مواقع به سختی کارفرمایی پیدا شده که بخواهد از بین اولویت‌های بالاتر ذکر شده، شما را آن هم به صورت ندید و با ریسک کردن بپذیرد.

    همچنین اصلا جدای از پروسه‌های مهاجرت هر یک از دو روش مورد بحث، مسلما فردی که در نیوزلند تحصیل کرده، با فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شده، زبان آن بیشتر تقویت شده و در کل با کشور مقصد و جامعه و مردم بیشتر اخت گرفته و بنابراین بسیار راحت‌تر و موفق‌تر از کسی که مستقیما اقدام می‌نماید، می‌تواند وارد بازار کار و دنیای اشتغال این کشور گردد.

    مختصر اطلاعات کلیدی نیوزلند

    • نام رسمی: قلمرو همسود نیوزلند
    • پایتخت: ولینگتون
    • حکومت: حکومت متمرکز نظام پارلمانی پادشاهی مشروطه
    • واحد پول: دلار نیوزلند (NZD)
    • زبان رسمی: انگلیسی
    • مساحت کل کشور: 268 هزار کیلومتر مربع (رتبه 76 جهانی)
    • تعداد استان: 16 منطقه (استان) و 50 شهرستان
    • جمعیت: 5.23 میلیون نفر
    • بزرگترین شهر: اوکلند
    • معروف ترین شهرها: اوکلند، ولینگتون، کریس چرچ، کوئینز تاون، تائورانگا و...
    • شرایط آب و هوایی: معتدل مایل به خنک، مرطوب و بارانی (متوسط دمای تابستان بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد و در زمستان بین 10 الی 15)
    • میزان تولید ناخالصی: 212 میلیارد دلار مطابق آخرین آمار (رتبه 52)
    • تعداد دانشگاه‌های معتبر: 8
    • متوسط سرانه خالص: 50 هزار دلار نیوزلند در سال
    • وضعیت آزادی، حقوق بشر و رضایت مردمی: از میان 195 کشور جهان دارای آمار و ارقام، رتبه 2 در دموکراسی، رتبه 4 در آزادی بیان و رتبه 9 در شادی مردم

    مزایا و ویژگی‌های تحصیل در نیوزلند

    مزایا و ویژگی‌های تحصیل در نیوزلند

    اینکه چرا در نیوزلند تحصیل کنیم و این مسیر چه مزایای بی‌شماری داشته، پاسخ‌های زیادی دارد:

    • اولین مورد آن است که این کشور به طور کلی 8 دانشگاه دارد که بهترین رنکینگ‌های بین المللی را از آن خود کرده اند. حتی یکی از این دانشگاه (دانشگاه اوکلند) جز 100 دانشگاه برتر جهان معرفی شده است.
    • مورد دیگر اینکه این کشور طبیعت بسیار زیبا و حیرت انگیزی دارد که به جرات می‌توان گفت نمونه‌ی آن در هیچ نقطه دیگری از جهان وجود ندارد.
    • تفریح، فستیوال، گردهمایی، جشن و انواع ورزش‌ها در سرتاسر نیوزلند برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند اوقات فراغت خود را با شرکت در مراسم ها، جشن‌ها، فستیوال‌ها، کارناوال‌ها و... پر کنند.
    • امکان راحت ورود به بازار کار بعد از تحصیل و در نتیجه اخذ اقامت سریع و پس از مدتی دیگر، اخذ پاسپورت و شهروندی نیوزلند و بهره‌مندی از همه امتیازات همانند یک فرد نیوزلندی
    • از دیگر دلایل مهم انتخاب این کشور و تحصیل در نیوزلند آن است که نیوزلند جمعیت زیادی ندارد و از این جمعیت، 25 درصد را مهاجرین تشکیل داده‌اند و بنابراین می‌توان یک مکان خوب در زمینه پذیرا بودن قشر مهاجر در نظر گرفت. در نتیجه مردم بسیار با فرهنگ این کشور با مهاجرین اصلا رفتار نژادپرستانه ندارند و دانشجویان از هر جای دنیا می توانند در این کشور به راحتی در محیطی دلپذیر تحصیل کنند.
    • تحصیل در نیوزلند به ویژه در رشته‌هایی چون کشاورزی، کامپیوتر، میکروبیولوژی، ارتباطات، دامپزشکی، عمران و راه‌سازی، پزشکی و... که همگی جزء رشته‌های پر طرفدار هستند، محبوبیت زیادی در بین دانشجویان بین‌المللی دارند.
    • مزیت دیگر توسعه دانش زبان شما خواهد بود؛ شما هرچقدر هم که نمره بالایی در مدرک زبان داشته باشید همچنان دانش اندازه یک فردی که زبان مادری‌اش انگلیسی بوده نخواهید داشت اما با تحصیل و قرار گرفتن در محیط علمی و فرهنگی، دانش زبان با سرعت بسیار بیشتر به نسبت دیگر روش‌های مهاجرتی پیشرفت خواهد کرد.
    • تردد راحت به استرالیا پس از دریافت اقامت به دلیل نزدیکی و روابط دوستانه بین دو کشور

    مختصری درباره سیستم آموزشی نیوزلند

    برنامه OECD برای ارزیابی دانش‌آموزان بین‌المللی، سیستم آموزشی نیوزلند را به عنوان هفتمین سیستم آموزشی برتر در جهان رتبه‌بندی نموده است. نیوزلند یکی از باسوادترین مردمان دنیا را دارد؛ به طوری که 99 درصد مردم آن دارای تحصیلات دوران مدرسه و دیپلم بوده و همچنین تقریبا 50 درصد از قشر بین 16 تا 30 سال این کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. در نیوزلند نیز درست مثل تقریبا همه کشورهای جهان، تحصیلات و نظام آموزشی به دو بخش کلی دوره مدرسه و دوره تحصیلات عالی (دانشگاه، کالج و...) تفکیک می‌گردد. تحصیل دوره دبستان و متوسطه در نیوزلند از سن 6 تا 16 سالگی (به مدت 10 سال) اجباری است و کل دوره دبستان و متوسطه در نیوزلند برای سپری کامل دوره دیپلم و اخذ دیپلم مناسب برای ورود به دانشگاه، 13 سال است. اگرچه که سن اجباری تحصیل در نیوزلند از 6 سالگی آغاز شده اما اکثر کودکان این کشور در سن 5 سالگی به مدرسه می‌روند و در نتیجه اکثر کودکان و نوجوانان در نیوزلند برای تکمیل مقطع دیپلم از سن 5 تا 18 سالگی و دسته‌ی دیگر از سن 6 تا 19 سالگی به تحصیل در مدارس این کشور می‌پردازند. تحصیل در مدارس ایالتی و دولتی نیوزلند تا پایان تولد سن 19 سالگی هر فردی که دارای شهروندی این کشور است، رایگان می‌باشد. اما بدیهی است که مدارس خصوصی رایگان نیست و همچنین برای مهاجران در صورت نداشتن شهروندی این کشور، مدارس دولتی هم رایگان نخواهد بود.

    درباره‌ی مقاطع تحصیلات تکمیلی این کشور باید گفت که دانشگاه‌های نیوزلند نه تنها برای دانشجویان بین‌المللی، بلکه حتی برای دانشجویان خود نیوزلند یا دارای شهروندی این کشور هم رایگان نیست. البته بین دانشجویان شهروند این کشور در قیاس با دانشجویان خارج از کشور، تفاوت تقریبا قابل توجهی در شهریه‌ها وجود دارد. به طوری که متوسط شهریه دانشگاه‌های نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی بین 22 تا 32 هزار دلار نیوزلند بوده در حالی که همین شهریه برای دانشجویان بومی بین 6 تا نهایت 21 هزار دلار نیوزلند می‌باشد. البته دولت نیوزلند وعده‌هایی درباره رایگان کردن یک سال اول دانشگاه را داده اما همچنان به مرحله اجرایی در نیامده اما اگر این اتفاق بی‌افتد، خود کمک بزرگی برای مخارج تحصیل دانشجویان خواهد بود و ضمن آنکه انواع بورسیه تحصیلی برای کلیه مقاطع و رشته‌ها برای دانشجویان چه بین‌المللی و چه بومی، از سوی دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌گردد. به طور کلی و میانگین، شهریه سالیانه دانشگاه‌های نیوزلند بسته به دوره، رشته تحصیلی و دانشگاه بین 6 تا 35 هزار دلار نیوزلند می‌باشد. همچنین شهریه رشته‌های پزشکی نیز می‌تواند به بیش از 60 هزار دلار نیوزلند در سال برسد. شهریه مقطع دکتری ارزان‌تر از دیگر مقاطع بوده و بورسیه‌های زیادی برای این مقطع وجود دارد اما در کل میانگین شهریه تحصیل در نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی بین 15 تا 25 هزار دلار نیوزلند در سال می‌باشد.

    شرایط تحصیل در نیوزلند

    شرایط تحصیل در نیوزلند

    • سن اجباری تحصیل در مقطع دبستان و دبیرستان در نیوزلند از سن 6 تا 16 سالگی است اما بسیاری از کودکان از 5 سالگی به مدرسه می‌روند. همچنین برای اتمام کامل دوره متوسطه و اخذ مدرک دیپلم برای ورود به دانشگاه، 13 سال تحصیل در مدرسه الزامی است. برای دانشجویان بین‌‍المللی که شهروندی این کشور را نداشته، مدارس دولتی این کشور رایگان نبوده و پرداخت شهریه الزامی خواهد بود.
    • برای اجازه تحصیل در مدارس نیوزلند 3 حالت را پیش رو دارید: یا پدر و مادر شما دارای شهروندی نیوزلند بوده، یا ویزای اقامت موقت یا دائم یکی از آن‌ها اجازه تحصیل به فرزند زیر 19 سال را بدهد و یا اینکه مستقیما در یکی از مدارس نیوزلند ثبت نام کرده و با ویزای دانش آموزی وارد این کشور شوید. در این حالت، فرزند یا باید در مدارس شبانه‌روزی این کشور ثبت نام کرده و یا یکی از والدین آن با ویزای همراه، فرزند را همراهی نماید.
    • تحصیلات دانشگاهی در نیوزلند ملزم به داشتن مدرک دیپلم با دوره پیش‌دانشگاهی می‌باشد که معادل همان مدرک دیپلم 12 ساله الزامی در نیوزلند است. نمرات و معدل دیپلم شخص متقاضی نیز باید بالا و حداقل قابل قبول بوده و برای ارائه به دانشگاه باید به صورت ترجمه و معادل‌سازی شده باشد. برای شانس بیشتر اخذ پذیرش، معدل 15 یا 16 به بالا پیشنهاد می‌گردد.
    • در نیوزلند به عنوان کشوری انگلیسی زبان، داشتن مدرک زبان انگلیسی برای همه برنامه‌های مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی الزامی است. برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای اخذ پذیرش و دوری از احتمال ریجکتی ویزای دانشجویی، داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 و همچنین پایین نبودن نمرات هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون از 6 الزامی است. حال ممکن است برای برخی رشته‌ها و در برخی از مقاطع و همچنین بسته به دانشگاه مقصد، از شما مدرک زبان با نمره بالاتری بخواهند.
    • برای  تحصیل در دانشگاه‌های نیوزلند یا هر نوع مرکز آموزشی دیگر، حداقل سن ورود 18 سال است و همچنین برای دوری از احتمال ریجکتی ویزای دانشجویی و شانس بیشتر اخذ پذیرش، توصیه می‌شود که برای مقطع کارشناسی تا قبل 24 سال، برای کارشناسی ارشد تا قبل 30 سال و برای دکتری تا قبل 38 سال اقدام نمایید. البته باید گفت برای مقطع دکتری انعطاف بیشتری هم از نظر سنی و هم از نظر وجود گپ تحصیلی نسبت به دیگر مقاطع وجود دارد.
    • برای ادامه تحصیل در کشور نیوزلند، شما نباید گپ تحصیلی بیش از حد مجاز بین دو مقطع را داشته باشید و اگر هم گپ تحصیلی بیش از حد مجاز دارید، این گپ قابل توجیه باشد. مواردی نظیر سابقه کار، خدمت سربازی، فرصت آموزش زبان، صدمه حاد فیزیکی مختل کننده ادامه تحصیل (با ارائه مدارک لازم پزشکی)، فوت بستگان درجه یک، ازدواج، طلاق، فرزندآوری و... از جمله موارد اصلی برای توجیه گپ تحصیلی هستند.
    • برای تحصیل در نیوزلند، متقاضی باید با ارائه مدارک ثابت نماید که تمکن مالی کافی برای تحصیل در این کشور را خواهد داشت که این تمکن مالی می‌بایست هزینه تحصیل به علاوه هزینه زندگی به عنوان یک دانشجو در این کشور را پوشش دهد. به عنوان متوسط شهریه تحصیل 22 تا 32 هزار دلار (و برای مقطع دکتری معمولا کمتر از 10 هزار دلار) در سال برای دانشجویان بین‌المللی و همچنین متوسط هزینه زندگی دانشجویی به میزان حداقل 17 تا 20 هزار دلار نیوزلند در سال، با یک میانگین‌گیری کلی شما باید نشان دهید که تمکن مالی به میزان حداقل 20 تا 25 هزار دلار برای مقطع دکتری و همچنین 45 هزار دلار نیوزلند در سال برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را خواهید داشت. حال با مشخص شدن شهر، دانشگاه، رشته و مقطع و همچنین محل اقامت، این میزان تمکن مالی دقیق‌تر مشخص خواهد شد. برای مثال اگر مقطع شما دکتری باشد چیزی در حدود حتی 20 هزار دلار هزینه تحصیل شما ارزانتر خواهد شد. به طور کلی و میانگین، شهریه سالیانه دانشگاه‌های نیوزلند بسته به دوره، رشته تحصیلی و دانشگاه بین 6 تا 35 هزار دلار نیوزلند می‌باشد. همچنین شهریه رشته‌های پزشکی نیز می‌تواند به بیش از 60 هزار دلار نیوزلند در سال برسد. شهریه مقطع دکتری ارزان‌تر از دیگر مقاطع بوده و بورسیه‌های زیادی برای این مقطع وجود دارد اما در کل میانگین شهریه تحصیل در نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی بین 15 تا 25 هزار دلار نیوزلند در سال می‌باشد.
    • طبیعتا به غیر از موارد فوق، شما باید یک سری مدارک تحصیلی دیگر را بسته به رشته و مقطع تحصیلی (مانند توصیه نامه، مقالات، سابقه کار و...) و همچنین یکسری مدارک بدیهی برای همه‌ی مقاطع تحصیلی مانند مدارک هویتی، سوء سابقه، انگیزه نامه و... نیاز خواهید داشت.

    مدارک لازم برای تحصیل در نیوزلند

    اگرچه که در بخش بعدی این مقاله، مراحل کامل پذیرش و اخذ ویزای دانشجویی نیوزلند را شرح خواهیم داد اما به طور خلاصه، برای تحصیل در نیوزلند سپری کردن 2 مرحله الزامی است:

    • مرحله اول اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز تحصیلی در نیوزلند (دانشگاه، کالج و...)
    • مرحله دوم اخذ ویزای دانشجویی پس از اخذ پذیرش

    پس بنا به این دو مرحله مجزا از هم، مدارک لازم برای هر بخش بدین ترتیب خواهد بود:

    مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی

    • پاسپورت دارای اعتبار کافی
    • دیگر مدارک هویتی + نامه سوء سابقه به صورت ترجمه شده (مانند ترجمه سند ازدواج، کارت پایان خدمت و...)
    • 3 قطعه عکس استاندارد پرسنلی مربوط به 6 ماه اخیر
    • مدارک تحصیلی ماقبل به صورت ترجمه و معادل‌سازی شده
    • مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 یا معادل آن برای دیگر مدارک مورد قبول از سمت دانشگاه مقصد
    • تهیه و یک ارائه انگیزه نامه (SOP) قوی
    • کاور لتر (CV) برای قوت بیشتر پرونده
    • توصیه‌نامه از اساتید به خصوص برای کارشناسی ارشد و دکتری
    • تکمیل و ارسال فرم ثبت نام تحصیلی مراکز آموزشی مد نظر
    • پرداخت هزینه‌های لازم برای ثبت نام و همچنین ودیعه ذکر شده به عنوان بخشی از شهریه
    • در صورت الزام از سوی مرکز آموزشی مد نظر، ارائه مدارک تمکن مالی
    • رزومه کاری و سابقه کاری در صورت الزام که بیشتر برای مقطع دکتری یا رشته‌هایی مانند MBA و... نیاز می‌شود.
    • مقالات و کتب چاپی، اسناد پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی که بیشتر برای مقطع دکتری و ارشد لازم خواهد شد.
    • برای اخذ بورسیه تحصیلی، ارائه کلیه مدارک، مقالات، پژوهش‌ها، دستاوردهای علمی، شغلی، فرهنگی، هنری و...

    مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی نیوزلند

    • نامه موافقت با پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا مرکز آموزشی معتبر
    • پاسپورت دارای اعتبار و تصویر یا اسکن صفحه اول آن به صورت کاملا واضح به طوری که تاریخ انقضای آن و همچنین جای مهر و لیبل ویزاهای قبل (در صورت وجود) به وضوح مشخص باشد.
    • دیگر مدارک شناسایی و هویتی لازم به صورت ترجمه شده (مانند ترجمه سند ازدواج، کارت پایان خدمت و...)
    • ارائه گواهی سوء سابقه
    • مدارک تحصیلی مقاطع قبل با ریز نمرات به صورت ترجمه و معادل‌ سازی شده
    • فیش واریزی ودیعه و شهریه دانشگاه
    • انگیزه نامه (SOP) و برنامه درسی (Study Plan)
    • تکمیل فرم‌های درخواست ویزای تحصیلی و پرداخت هزینه‌ی آن
    • ارائه مدارک تمکن مالی به میزان هزینه تحصیل و زندگی به ازای هر سال (به طور حدودی حداقل 45 الی 50 هزار دلار نیوزلند برای کارشناسی و کارشناسی ارشد و در حدود 20 الی 25 هزار دلار برای دکتری)
    • اسنادی از جمله سند خانه، ماشین، مغازه، زمین و... با ارزش‌گذاری و به تایید دادگستری نیز می‌تواند به عنوان تمکن مالی ارائه شود.
    • مدارک سابقه کار در صورت وجود
    • ارائه مجدد مدرک زبان، توصیه‌نامه‌ها و هر مدرک دیگر در صورت الزام از سمت سفارت

    مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از نیوزلند

    مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از نیوزلند

    شما به عنوان یک متقاضی تحصیل در نیوزلند، اگر دارای مدارک لازم ذکر شده در بند فوق و همچنین دارای شرایط مناسب مذکور در بند ماقبل بند فوق هستید، کافیست تا 6 مرحله کلی زیر را برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نیوزلند طی نمایید:

    مرحله اول: آماده‌سازی مدرک تحصیلی

    مدرک تحصیلی آخرین مقطعی که در آن تحصیل کرده را به همراه ریز نمرات دریافت نموده و آن را ترجمه و معادل‌سازی نمایید. در صورتی هم که در حال تحصیل هستید،  برای اخذ بهترین نمرات و معدل و به خصوص نمره دروس مرتبط به رشته‌ی تحصیلی مد نظر در آینده تمام سعی خود را تا جایی که توان دارید، بنمایید.

    مرحله دوم: اخذ مدرک زبان

    در نیوزلند به عنوان کشوری انگلیسی زبان، داشتن مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت تحصیلی ضروری بوده و برای تحصیل در مراکز تحصیلی نیوزلند اجباری بوده و همچنین مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 و از طرفی پایین نبودن نمرات هیچکدام از چهار بخش اصلی آزمون از نمره 6 الزامی است (یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان مقبول در مرکز آموزشی مد نظر). البته برخی رشته‌ها در مقاطع ارشد، دکتری یا حتی کارشناسی ممکن است نمره بالاتری را الزام کنند (معمولا 7).

    مرحله سوم: انتخاب رشته، مقطع تحصیلی و مراکز آموزشی مورد نظر

    شما می‌توانید از ادامه‌ی مقطع تحصیلی ماقبل، تحصیل در نیوزلند را شروع کنید و البته تحصیل مجدد مقطع ماقبل در رشته‌ای دیگر را باید دید که شرایط مختلف از جمله شرایط سنی، مرکز آموزشی مقصد و... این اجازه را می‌دهد یا خیر. همچنین شما بنا به رشته‌ی مقطع تحصیلی قبل، صرفا مجاز به انتخاب چند رشته تحصیلی برای ادامه درستان هستید که رشته‌ی مورد علاقه‌تان را از آن میان انتخاب نمایید. سپس یک یا چند دانشگاه یا مرکز آموزشی که به شرایطتان بهتر می‌خورد را انتخاب نمایید. شما در رابطه با تعداد موسسه انتخابی برای اپلای، محدودیت ندارید.

    مرحله چهارم: تهیه، معادل‌سازی و ترجمه کلیه مدارک لازم

    مدارک لیست شده در بخش "مدارک لازم" برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نیوزلند را تهیه، معادل‌سازی و ترجمه کرده و آن‌ها را آماده‌ی تحویل به دانشگاه یا سفارت نیوزلند نزد خود داشته باشید.

    مرحله پنجم: اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی

    یک یا چند مرکز آموزشی برای اخذ پذیرش؛ به طوری که هم به شرایط شما نزدیک بوده و هم مورد پسند شما (از نظر رتبه و اعتبار، موقعیت مکانی و...) باشند را انتخاب نموده و کلیه مدارک لازم را به آن مرکز(های) آموزشی ارسال نمایید. توجه نمایید به جزء مدارک ذکر شده در بخش ماقبل یعنی لیست مدارک، از طریق ارتباط با دانشگاه مد نظر یا چک سایت آن دانشگاه مطمئن شوید که آیا مدارک اضافه دیگری را هم می‌خواهند یا خیر؟ و یا بالعکس شاید همه‌ی مدارک مذکور را از شما نخواهند. باز هم تاکید می‌کنیم که شما در رابطه با تعداد موسسه انتخابی برای ارسال درخواست پذیرش، محدودیتی نداشته و بلکه بالعکس با انجام این کار، شانس پذیرش خود را بسیار بالاتر می‌برید.

    مرحله ششم: اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی

    پس از ارسال درخواست(های) پذیرش، منتظر جواب باشید. در صورت رسیدن جواب‌هایی مبنی بر موافقت با درخواست پذیرش، شما نامه پذیرش یکی از مراکز آموزشی‌ای که برایتان ارجحیت بیشتر دارد را به همراه دیگر مدارک مورد نیاز ذکر شده در بخش "مدارک مورد نیاز برای ویزا تحصیلی" به سفارت نیوزلند مبنی بر درخواست ویزای دانشجویی ارسال نمایید. توجه فرمایید اگرچه که سفارت نیوزلند در ایران فعالیت داشته اما به درخواست آنلاین تقریبا همیشه، سریع‌تر رسیدگی می‌گردد و تنها برای مصاحبه و انگشت‌نگاری نیاز به حضور فیزیکی در سفارتخانه‌ی این کشور را خواهید داشت (آدرس، تلفن و مشخصات آن در انتهای مطلب). پس از حضور در سفارت و انجام بیومتریک، منتظر جواب ویزای دانشجویی خود بمانید. معمولا در صورت کامل بودن مدارک، قوی بودن پرونده و نداشتن هیچ‌گونه اشتباهی در آن، برای متقاضی با داشتن نامه پذیرشی معتبر، ویزای دانشجویی صادر می‌گردد.

    ویزای دانشجویی نیوزلند

    از اولین الزام‌ها برای سفر و مهاجرت به هر کشوری، داشتن ویزای آن کشور است که کشور نیوزلند نیز از این قاعده مستثنا نیست و برای سفر به نیوزلند برای موضوع مورد بحث ما یعنی تحصیل، نیازمند به ویزا آن هم فقط ویزای از نوع دانشجویی خواهید داشت. که در بندهای قبل کلیه مدارک لازم و همچنین شرایط و مراحل به طور کامل برای اخذ پذیرش تحصیلی در نیوزلند و سرانجام و به دنباله‌ی آن، اخذ ویزای دانشجویی این کشور را شرح داده‌ایم. شما با درخواست پذیرش و در صورت اخذ نامه قبولی پذیرش تحصیلی برای ویزای دانشجویی این کشور اقدام می‌نمایید که می‌بایست در سایت اداره مهاجرت نیوزلند درخواست داده یا به طور حضوری به سفارتخانه‌ی آن در تهران مراجعه نمایید. البته ثبت آنلاین درخواست، مدت زمان رسیدگی را نسبت به روش قدیمی درخواست یعنی مراجعه حضوری و ثبت کاغذی سریع‌تر می‌نماید. همچنین هزینه‌ی رسیدگی به درخواست ویزای دانشجویی، معادل 250 تا 280 دلار نیوزلند خواهد بود. شما پس از ارسال درخواست و سپس مراجعه به سفارت نیوزلند برای مصاحبه و بیومتریک (انگشت‌نگاری) در تاریخ معین شده، منتظر جواب ویزای خود خواهید ماند و همانطور که قبل‌تر نیز اشاره گردید، معمولا در صورت کامل بودن مدارک، قوی بودن پرونده و نداشتن هیچ‌گونه اشتباهی در آن، برای متقاضی با داشتن نامه پذیرش معتبر، ویزای دانشجویی صادر می‌گردد و شانس ریجکتی در این حالت پایین است. در عین حال کوچکترین اشتباه مانند ترجمه ضعیف یک مدرک، غلط املایی در ترجمه یا ارائه یک مدرک جعلی (حتی مدرکی غیر مهم) منجر به رد شدن درخواست ویزای شما می‌شود.

    تحصیل در نیوزلند بدون مدرک زبان

    تحصیل در نیوزلند بدون مدرک زبان

    سالیان سال است که دانشجویان بین المللی به نیوزلند نگاهی مثبت برای مهاجرت تحصیلی دارند و البته در کنار آن اخبار و ادعاهایی مبنی بر امکان تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان هم مطرح می‌شود اما از آنجایی که نیوزلند یک کشور انگلیسی زبان است، یکی از مدارک مورد نیاز دانشجویانی که اصالتا از کشورهایی انگلیسی زبان نیستند، داشتن مدرک زبانی مانند آیلتس است. اما ما صرفا یک جواب می‌خواهیم بدهیم که: آیا تحصیل در نیوزلند بدون مدرک زبان امکان پذیر است یا خیر؟ در پاسخ باید گفت تحت شرایط خاصی بله امکان پذیر است. اما دانشجو باید در این راستا شرایط خاصی داشته باشد. مثلا اگر متقاضی خواهان شرکت در دوره کارشناسی باشد می بایست 4 سال آخر تحصیلی خود را در دبیرستان های انگلیسی زبان گذرانده باشد. همچنین در این شرایط از شخص متقاضی یک آزمون ورودی برای سنجش دانش زبان انگلیسی نیز گرفته می‌شود. 5 دانشگاه و موسسه آموزشی زیر در رابطه با روش ذکر شده‌ی عزیمت به نیوزلند بدون مدرک زبان، انعطاف بیشتری دارند:

    • University of Auckland
    • University of Otago
    • University of Canterbury
    • Lincoln University
    • Unitec Institute of Technology

    اما به غیر از شرط ذکر شده‌ی فوق (که عملا فرقی با تسلط نسبتا کامل فرد بر انگلیسی نداشته)، امکان تحصیل در نیوزلند بدون مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی وجود ندارد و اگر هم هر موسسه آموزشی هم به هر نحوی بدون مدرک زبان یا با مدرک زبان نمره‌ی آیلتس زیر 5.5 شما را قبول کرد، بدانید که به احتمال تقریبا صد در صد یا حداقل بسیار زیاد، ویزای شما ریجکت خواهد شد. آزمون‌های زبان مورد قبول در اکثر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در نیوزلند عبارتند از:

    • internet-based TOEFL (iBT)
    • Paper-based TOEFL
    • Cambridge English: C1 Advanced or C2 Proficiency
    • Pearson Test of English (PTE) Academic
    • IELTS
    • Michigan English Language Assessment Battery (MELAB)

    تحصیل دبیرستان در نیوزلند

    در نیوزلند کودکانی که به سن قانونی ورود به مدرسه می‌رسند (6 سال) می‌بایست در یکی از مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوند. در نیوزلند کودکان می‌توانند از سن 5 سالگی هم برای تحصیل در مدارس این کشور اقدام کنند. اما سن قانونی شروع تحصیل در نیوزلند و ورود به مدرسه در نیوزلند 6 سالگی است. در بازه سنی 6 تا 16 سالگی کودکان و نوجوانان می بایست مشغول به تحصیل در مدارس نیوزلند باشند. اما در سنین بین 16 تا 19 سالگی تحصیل در دبیرستان های نیوزلند اختیاری است و دانش آموز می‌تواند تصمیم بگیرد که به ادامه تحصیل در دبیرستان یا شرکت در دوره های فنی حرفه‌ای را بپردازد یا خیر. برای ورود به دانشگاه نیز 13 سال تحصیل کامل (5 تا 18 یا 6 تا 19 سالگی) اجباری است. دانش آموزانی که اقامت این کشور را دارند می‌توانند از تحصیلات رایگان در مدارس دولتی استفاده کنند اما دانش آموزانی که ویزای تحصیلی دارند و با به همراه والدین خود به این کشور مهاجرت نموده و ویزای موقت دارند برای تحصیل در نیوزلند ملزم به پرداخت شهریه هستند.

    تحصیل کارشناسی در نیوزلند

    تحصیل کارشناسی در نیوزلند

    نیوزلند تنها کشور بسیار نزدیک به استرالیا در آب‌های آزاد اقیانوس‌ها است. نیوزلند خواهر کوچکتر استرالیا نامیده می‌شود و شرایط فرهنگی مردم، پرچم ها و لهجه زبان انگلیسی این دو کشور بسیار بهم نزدیک است. شرایط تحصیل در دانشگاه‌های نیوزلند نیز بسیار نزدیک به استرالیا منتهی کمی آسان‌تر است. همچنین نیوزلند جز امن ترین کشور های جهان نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل بسیار از داشجویان برای دوره کارشناسی که دوره‌ای طولانی و همچنین در سنین کمتر است، تحصیل در نیوزلند را انتخاب می‌کنند. از ویژگی های تحصیل کارشناسی در نیوزلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه‌های برتر بین‌المللی با زتبه‌های بسیار خوب و قابل قبول
    • شهریه‌های مناسب نسبت به کیفیت آموزشی (بین 22 تا 37 هزار دلار نیوزلند و برای دکتری 6 تا 10 هزار دلار نیوزلند)
    • نظام آموزشی جامع مبتنی بر سیستم آموزشی بریتانیایی
    • با حداقل مدرک می‌توان پذیرش دانشگاه‌های نیوزلند را اخذ کرد
    • نیوزلند جامعه امن و با ثباتی دارد
    • نیوزلند کشور بسیار زیبایی است
    • امکان تحصیل و کار دانشجویی همزمان با تحصیل برای دانشجویان فراهم است.

    تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزلند

    نظام آموزشی مقطع کارشناسی ارشد بر پایه نظام آموزشی بریتانیایی و ایرلندی است. با ثبت نام در مقطع کارشناسی برای تحصیل در نیوزلند می‌توانید مانند هر دانشجویی از آموزش‌های آکادمیک بهره‌مند شوید اما خدمات دیگری نیز در کنار این آموزش ها برای دانشجویان فراهم شده است. برای مثال:

    • دانشجویان می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد تغییر رشته بدهند و واحدهای درسی گذرانده خود را با واحدهای درسی رشته جدید تطبیق دهند.
    • دوره‌های کسب مهارت حرفه‌ای برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برگزار می‌شود تا برای ورود به بازار کار آمده شوند.
    • امکان شرکت در برنامه‌های تحصیلی طراحی شده برای شاغلین در حرفه‌های خاص برای توسعه مهارت‌ها

    اغلب برنامه‌های تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزلند دو سال به طول می‌انجامد. هزینه شهریه دانشگاه‌های نیوزلند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سالانه بین 26 تا 37 هزار دلار است.

    تحصیل دکتری در نیوزلند

    تحصیل در نیوزلند در دوره دکتری برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است چرا که هر هشت دانشگاه موجود در نیوزلند دارای رتبه‌های جهانی بسیار عالی هستند و مزیت بزرگ تحصیل دکتری در نیوزلند آن است که تفاوت کمی بین هزینه‌های پرداختی از طرف دانشجویان بین‌المللی با دانشجویان بومی وجود ندارد و شهریه‌ی این مقطع (با شهریه سالانه 6 تا 10 هزار دلار نیوزلند) بسیار مقرون به صرفه است. نیوزلند برای این دانشجویان پیشنهادهای ویژه‌ای از رشته‌های تخصصی ورزشی گرفته تا رشته های هنری و مهندسی و... دارد. نیوزلند ترکیب کاملی از فرصت‌های تحقیقاتی مناسب، هزینه‌های مقرون به صرفه شهریه و تحصیل، کلاس‌ها و دوره‌های فوق برنامه ویژه است. کما اینکه همراه با تحصیل در نیوزلند فرصت گشت و گذار و تفریح را نیز خواهید داشت.

    برخی از ویژگی‌های بارز نیوزلند برای تحصیل در مقطع دکتری عبارتند از:

    • فرصت‌های بی نظیر تحقیقاتی
    • سیستم آموزشی جامع طبق استانداردهای بین المللی
    • نزدیک بودن هزینه‌های تحصیلی بین دانشجویان بین المللی و بومی
    • امنیت فوق العاده نیوزلند (دومین کشور امن دنیا بعد از ایسلند)
    • استقبال نیوزلند از دانشجویان نخبه برای تحصیل در نیوزلند و اشتغال بعد از آن
    • طبیعت خیره کننده و جذاب

    اطلاعات کلی در رابطه با تحصیل مقطع دکتری در نیوزلند:

    • تعداد کل دانشگاه‌های معتبر ارائه دهنده دوره دکتری: 8
    • قدیمی ترین دانشگاه نیوزلند: University of Otago (1869)
    • تعداد کل دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در نیوزلند در دوره دکتری: 52,678 نفر
    • مدت دوره دکتری در نیوزلند: 3 تا 4 سال
    • متوسط شهریه تحصیل در نیوزلند برای دوره دکتری: 6.5 تا 10 هزار دلار نیوزلند
    • سال تحصیلی : از ماه فوریه تا نوامبر 
    • اشتغال به کار بعد از تحصیل در نیوزلند امکان پذیر است. اگر بعد از پایان تحصیل به دنبال شغل مناسب خود باشید می توانید تا 12 ماه ویزای کار بعد از تحصیل به تهیه کنید اما اگر بعد از پایان تحصیل مشغول بکار شدید می‌توانید حداقل تا  2 سال ویزای کار بعد از تحصیل در نیوزلند را اخذ نمایید.

    هزینه تحصیل در نیوزلند

    هزینه تحصیل در نیوزلند

    به طور کلی و میانگین، شهریه سالیانه دانشگاه‌های نیوزلند بسته به دوره، رشته تحصیلی و دانشگاه بین 6 تا 35 هزار دلار نیوزلند می‌باشد. همچنین شهریه رشته‌های پزشکی نیز می‌تواند به بیش از 60 هزار دلار نیوزلند در سال برسد. شهریه مقطع دکتری ارزان‌تر از دیگر مقاطع بوده و بورسیه‌های زیادی برای این مقطع وجود دارد اما در کل میانگین شهریه تحصیل در نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی بین 15 تا 25 هزار دلار نیوزلند در سال می‌باشد. هزینه تحصیل در نیوزلند به طور عمومی و فارغ از جزئیات مانند هر رشته تحصیلی یا هر دانشگاه و مرکز آموزشی از قرار زیر است:

    • برای دوره‌های کارشناسی: بین 22 تا 32 هزار دلار نیوزلند
    • برای دوره‌های کارشناسی ارشد: بین 26 تا 35 هزار دلار نیوزلند
    • برای دوره‌های دکتری: بین 6 تا 9 (نهایت 10) هزار دلار نیوزلند

    تحصیل رایگان در نیوزلند / بورسیه تحصیلی نیوزلند  

    نظام آموزشی و تحصیلات در سطح دانشگاهی نیوزلند نیز برای همه‌ی دانشجویان از جمله دانشجویان بین‌المللی امکان اخذ انواع بورسیه تحصیلی را فراهم کرده و بنابراین امکان تحصیل رایگان در این کشور با بورسیه فول فاند یا حداقل، تحصیل با هزینه‌ی کمتر از طریق بورسیه‌های کمک هزینه وجود دارد. برخی از این بورسیه‌ها توسط دانشگاه‌های خاصی ارائه شده، برخی برای صرفا مقاطع تحصیلی خاص، برخی برای رشته‌هایی خاص، ملیت‌هایی خاص (برای مثال بورسیه مخصوص دانشجویان بنگلادش و...) ارائه می‌گردند که هنگام اخذ پذیرش همه‌ی این اطلاعات از طریق دانشگاه مقصد در رابطه با رشته و مقطع مورد نظر قابل دریافت است و البته هر بورسیه‌ی ارائه شده در نیوزلند به غیر از شرایط مختلف بیان شده، نیازمند یک سری دیگر از شرایط و صلاحیت‌های دیگر از سوی شخص متقاضی می‌باشد که دانشجو هرچی از نظر این موارد و شرایط‌ها بیشتر قوی باشد، شانس اخذ بورسیه با مبلغ بالاتر یا بورسیه فول فاند (تحصیل رایگان) را بیشتر دارد. اصلی‌ترین و مهمترین این شرایط و صلاحیت‌ها عبارتند از:

    • شرط معدل و ریزنمرات بالا
    • شرط نمره مدرک زبان (آیلتس، تافل و...)
    • شرکت در آزمون GRE / PCAT / Casper / GMAT
    • ارائه تجربیات تحقیقاتی و مقالات
    • سابقه کار / تجربه کارآموزی 
    • افتخارات ورزشی، فرهنگی، هنری، علمی و... در سطح کشوری یا بین‌المللی
    • خدمات اجتماعی داوطلبانه
    • و...

    اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

    اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

    دانشجویان بعد از پایان تحصیل در نیوزلند می‌توانند به مدت سه سال در نیوزلند بمانند و مشغول به کار شوند. ویزای به خصوصی در نیوزلند برای این مدت در نظر گفته می شود که به آن ویزای کار بعد از تحصیل در نیوزلند گفته می‌شود. بعد از پایان سه سال حضور در نیوزلند، بعد از تحصیل امکان اخذ ویزای کاری و به دنباله‌ی آن خذ اقامت دائم نیوزلند وجود دارد. کاریابی در نیوزلند کار سختی نیست و کافیست در سایت‌هایی مانند Seek، TradeMe و  New Kiwisعضو شوید و به دنبال شغل مورد نظر خودتان باشید. البته  وبسایت careers.govt.nz نیز منبع مناسبی برای پیدا کردن کلیه وبسایت‌های کاریابی است. بسیاری از دانشجویان نیز از طریق اساتید خود در مراکز پژوهشی و دانش بنیان مشغول به کار می‌شوند. نرخ بیکاری در نیوزلند مطابق با آخرین آمار در سال جاری میلادی، 3.2 درصد بوده که یک نرخ بیکاری بسیار پایین، عالی و کم نظیر در بین کل کشورهای جهان می‌باشد. در نتیجه هیچ نگرانی برای پیدا کردن کار در نیوزلند وجود ندارد و فقط کافیست مهارت‌ها و دانش لازمه را داشته باشید.

    ریجکتی ویزای تحصیلی نیوزلند

    ریجکتی ویزای تحصیلی نیوزلند

    در اکثر مقاصد تحصیلی برتر جهان از جمله نیوزلند، داشتن پذیرش تحصیلی هیچ تضمینی برای اخذ ویزای دانشجویی نیست و موارد زیادی حتی مواردی کوچک می‌توانند موجب ریجکتی ویزا شوند. اصلی‌ترین این دلایل عبارتند از:

    • اقدام از طریق موسسه‌ مهاجرتی فاقد مجوز از وزارت علوم
    • داشتن سوء سابقه
    • ارائه مدارک ناقص / ترجمه ناقص / غلط املایی در ترجمه
    • ارائه مدرکی جعلی یا غیر قابل استناد
    • داشتن گپ تحصیلی مخصوصا از نوع غیر قابل توجیه حتی در صورت داشتن پذیرش
    • عدم ارائه تمکن مالی کافی به میزان هزینه تحصیل و زندگی در نیوزلند
    • رزومه تحصیلی ضعیف / انگیزه نامه و Study Plan ضعیف
    • عدم ارائه ادله کافی برای ادامه تحصیل
    • عدم قانع شدن آفیسر بررسی کننده پرونده مبنی بر بازگشت شما به ایران یا نداشتن وابستگی عاطفی، مالی و...
    • پناهندگی اقوام نزدیک در نیوزلند
    • تاثیرگذاری عدم سابقه سفر خارجی بر نظر آفیسر
    • عدم هم‌خوانی رشته تحصیلی انتخابی با رشته مقطع قبل
    • عدم ارائه مدرک زبان در صورت درخواست اداره مهاجرت این کشور
    • نداشتن سابقه کار برای رشته‌ها و مقاطعی که به سابقه کار نیاز دارند

    بهترین مقاصد تحصیلی جایگزین برای نیوزلند کدامند؟

    بهترین مقاصد تحصیلی جایگزین برای نیوزلند کدامند؟

    ما در این مطلب پیرامون تحصیل در نیوزلند و البته شرایط بسیار عالی و مزایای بی‌شمار آن در کنار امکان داشتن آینده‌ی درخشان و کیفیت زندگی بسیار بالا در کلیه شاخص‌های اصلی کیفی زندگی صحبت کرده‌ایم. ما مشابه این بحث یعنی جست و جو برای جایگزین‌هایی پیرامون کشور مورد بحث را در مقاله تحصیل در آمریکا نیز کرده‌ایم و از معایب تحصیل زندگی در آمریکا که لیست کوتاهی هم نبود صحبت کرده‌ایم. اما واقعیت نیوزلند به دلیل یک سری مسائل از جمله مهم‌ترین فاکتورها که رفاه، امنیت، شادی مردم بوده و در اکثر شاخص‌های مربوط به کیفیت زندگی و به ویژه حقوق بشر، نیوزلند همواره جزء 10 کشور برتر قرار داشته، نمی‌توان درباره آن عیبی چه برای تحصیل و چه برای زندگی آورد اما هیچ کشوری بی عیب و نقص نیست. بنابراین در اینجا جا دارد که چشممان را به روی حقایق نبسته و ضمن آن، مقاصدی برتر دیگر و هم‌تراز و چه بسا بهتر از نیوزلند را از نظر کیفیت تحصیل و حتی زندگی معرفی نماییم. حال ابتدا به طور مختصر چندی از معایب تحصیل در نیوزلند را ذکر نماییم:

    • نیوزلند در کنار رفاه، آرامش و شاخص‌های بالای کیفیت زندگی، کشوری به نسبت کوچک و بسیار آرام و کم تکاپو بوده؛ به ویژه به نسبت همسایه خود استرالیا که اگرچه از بسیاری از لحاظ این دو کشور شبیه هم هستند اما بسیاری از ساکنین نیوزلند آرزوی روح و هیجان بالای زندگی در استرالیا و به ویژه در شهرهایی مانند ملبورن و سیدنی را دارند.
    • اگرچه که برنامه OECD برای ارزیابی دانش‌آموزان بین‌المللی، سیستم آموزشی نیوزلند را به عنوان هفتمین سیستم آموزشی برتر در جهان رتبه‌بندی نموده است اما نیوزلند به عنوان کشوری که حتی جزء 5 مقصد تحصیلی برتر جهان نیست، از نظر گرانی شهریه تحصیل اگرچه ارزان‌تر اما تقریبا از نظر هزینه تحصیل، نزدیک به دیگر کشورهایی مانند کانادا و استرالیا (و بیشتر کانادا) به ویژه در مقطع کارشناسی می‌باشد؛ در حالی که 2 کشور ذکر شده‌ی دیگر (به ویژه استرالیا) دارای قوی‌ترین نظام آموزشی در جهان در کنار رقبایی مانند انگلیس و آمریکا هستند.
    • اگرچه همه‌ی ابزار در نیوزلند برای داشتن یک زندگی مطلوب و مرفه و با کیفیت مهیا بوده اما اول و آخر از نظر اقتصادی، بزرگی بازار کار و اشتغال و اقتصاد، دارای تفاوت و در واقع کمبود زیادی در مقایسه با دیگر مقاصد محبوب مهاجرتی مانند کانادا، استرالیا، آمریکا، آلمان، انگلیس و... می‌باشد.
    • اگرچه که نیوزلند از نظر شاخص‌های حقوق بشر و موارد ضد نژاد پرستی در بهترین وضعیت قرار دارد اما نسبت به بسیاری از مقاصد محبوب مهاجرتی دیگر مانند کانادا، استرالیا، آمریکا و... آنچنان جامعه چند فرهنگی ندارد و شاید کمی حس غربت در این کشور بیشتر احساس شود.
    • اگرچه که نیوزلند بهترین و زیباترین جغرافیا در جهان را داشته و جزء 2 الی 3 کشور برتر جهان از نظر زیبایی طبیعت بوده، اما موقعیت جغرافیایی آن در نقشه جهان و همچنین برعکس بودن فصول زمستان و تابستان و شب و روز با دیگر نقاط جهان و...کمی به حتی خود شهروندان این کشور احساس انزوا و ایزوله بودن را نسبت به دیگر نقاط دنیا داده است.
    • به غیر از دو سه شهر بزرگ آن، انتظار یک کشور پیشرفته با پیشرفت، تکنولوژی و ساخت و سازهای بزرگ و غول پیکر شهری و هیجان انگیز را نمی‌توان از آن داشته باشید. همچنین سیستم حمل و نقل و چندی دیگر از شاخص‌های رفاهی شهری در به غیر از دو سه شهر اصلی بزرگ آن، کمی تو ذوق می‌زند!
    • هزینه‌های زندگی در نیوزلند تقریبا گران است اما درآمدها آنقدر بالا نیست؛ در حالی که همسایه و همتایش یعنی استرالیا اگرچه که آن هم کشوری گران است اما به همان میزان دارای حقوق و درآمدهای بسیار بالاتری است.
    • و...

    حال برای افرادی که به هر دلیل عمومی ذکر شده یا شخصی خود به دنبال مقاصدی مشابه و با کیفیت تحصیل و زندگی بالا به غیر از نیوزلند هستند، پیشنهاد صد در صد گروه مهاجرتی ادب ویزا با داشتن بیش از 10 سال سابقه در این مسیر و بررسی همه موارد از سوی متقاضیان خود و همچنین پرونده‌های به ثمر رسیده و با تحلیل دقیق و نکته سنجی همه فاکتورها از جمله سطح اعتبار و قدرت تحصیلی کشور مد نظر که موضوع مورد بحث بوده و در کنار آن دیگر شاخص‌های بسیار مهم از جمله سطح و کیفیت زندگی، آینده شغلی، رفاه، امنیت، امکان پیشرفت و... در جامعه و در یک کلام، امکان زندگی و آینده‌ای درخشان، 2 مقصد و گزینه تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا را به متقاضیان پیشنهاد می‌نماید. هم کانادا و هم استرالیا همانند نیوزلند، انگلیسی زبان بوده، از سطح و اعتبار بسیار بالایی زمینه علمی، تحصیلی و دانشگاهی برخوردار هستند (به ویژه استرالیا)، هر دو کشور مورد بحث فرهنگ مهاجرپذیر، ضد نژادپرستی و در کل دارای جوامع چند فرهنگی هستند (به ویژه کانادا) و در کل کشورهایی بزرگتر با امکان رشد و پیشرفت بیشتر و با امکان تجربه‌ی زندگی‌ای پر هیجان و زیبا بدون احساس غربت برای شخص متقاضی هستند.

    همچنین 2 کشور ذکر شده بسیار از نظر وسعت (کانادا دومین کشور بزرگ جهان و استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان) و در این مقیاس وسیع، دارای پیشرفت بسیار بزرگ و چشمگیر، شهرسازی‌های خارق‌العاده و امکانات، پیشرفت و دنیای بسیار مدرنیزه بوده و در حالت کلی، سرنوشت مسیر مهاجرتی شخص و به ویژه ایرانیان از طریق تحصیل در کانادا یا تحصیل در استرالیا بسیار هموارتر، موفقیت آمیزتر و درخشان‌تر خواهد بود. گروه مهاجرتی ادب به صورت تخصصی در زمینه اقدام برای پرونده‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا و استرالیا با داشتن بیش از 10 سال سابقه بسیار درخشان و پرونده‌های بی‌شمار موفق، فعالیت گسترده‌ای دارد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان تخصصی ما در تماس باشید: 02171400111

    بهترین رشته‌ها برای تحصیل در نیوزلند

    نیوزلند به دلیل آنکه کشوری با اقتصاد خوب بوده و همچنین دارای امنیت شغلی، درآمد خوب، هزینه‌ها و میزان تورم بسیار کم، ثبات اقتصادی و تنوع زیاد در زمینه‌های کاری بوده، برای هر رشته تحصیلی موقعیت شغلی خوب یا حداقل راضی کننده‌ای را دارد. اما بهترین رشته‌ها برای تحصیل در نیوزلند از نظر درآمد، رفاه و رضایت شغلی و آینده عبارتند از:

    • مهندسی عمران و راه‌ سازی
    • پزشکی
    • دندانپزشکی
    • علوم کامپیوتر
    • حقوق و وکالت
    • دامپزشکی
    • کسب و کار و تجارت
    • ارتباطات
    • امور مالی و حسابداری
    • مهندسی کشاورزی
    • مهندسی برق
    • مهندسی مکانیک
    • مهندسی محیط زیست
    • آموزش و پرورش
    • بررسی کمیت
    • پرستاری
    • زیست و میکروبیولوژیک
    • و...

    بهترین دانشگاه‌های نیوزلند

    بهترین دانشگاه‌های نیوزلند

    دانشگاه‌های نیوزلند رتبه جهانی QS  شهر
    The University of Auckland 87 اوکلند
    University of Otago 217 دنیدن
    Victoria University of Wellington 275 ولینگتون
    University of Canterbury 284 کریس‌ چرچ
    Massey University 292 پالمرستون نورث
    University of Waikato 331 همیلتون
    Lincoln University 368 لینکون
    Auckland University of Technology 486 اوکلند

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

    بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در نیوزلند رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را انتخاب می‌کنند چرا که علاوه بر هزینه تحصیل مقرون به صرفه، می‌توانند از امکانات پژوهشی فوق‌العاده‌ای نیز بهره‌مند شوند. از بین 8 دانشگاه نیوزلند دو دانشگاه از محبوبیت خاصی در بین دانشجویان بین المللی برخوردار هستند و در واقع اکثر دانشجویان بین‌المللی اقدام به اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها می‌کنند. اولی دانشگاه اوکلند (University of Auckland) و دومی دانشگاه اوتاگو (University of Otago) است. این دو دانشگاه در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در سطح بین المللی شهرت دارند و از امکانات خوبی برای تحصیل در این رشته ها برخوردارند. تحصیل در نیوزلند برای دوره های پزشکی معمولا 6 سال به طول می انجامد و دانشجو بعد از گذراندن دوره دانشجویان در این مقاطع آموزشی پس از تحصیل می‌توانند در نیوزلند مشغول به کار شوند که علاوه بر پرستیژ بالای مشاغل حوزه درمانی در نیوزلند، درآمد بسیار بالایی داشته باشند.

    برخی از رشته‌های محبوب پزشکی و پیراپزشکی ارائه شده در دانشگاه‌های نیوزلند عبارتند از:

    • پزشک
    • دندانپزشکی
    • دامپزشکی
    • پرستاری
    • داروسازی
    • سلامت جامعه
    • فیزیوتراپی
    • علوم آزمایشگاهی

    در سال اول دوره های پزشکی (HSFY) ، دروسی مانند زیست شناسی، فیزیک، شیمی، سلامت و مطالعات رفتاری جامعه تدریس می‌شود. هدف از این آموزش‌ها را می‌توان درک مفاهیم اولیه و صحیح اصول و مفاهیم گسترده زیر بنای همه علوم طبیعی و ارتباط آن با جوامع امروزی در نظر گرفت. در طول تحصیل در سال اول آموزش دانشجویان می‌توانند تخصص خود در یکی از رشته‌های پزشکی با پیراپزشکی را انتخاب کنند. سه پایانی تحصیل دانشجویان در دوره های پزشکی و پیراپزشکی جزء مهمترین سال‌های تحصیلی دانشجویان است چرا که بیشتر مطالب تخصصی رشته‌ی خود را در این سه سال آموزش می‌بینند و در برخی از رشته‌های در سال آخر دانشجویان به صورت انترن‌های تحت تعلیم در مراکز درمانی حضور می‌بایند که این بخش از آموزش جز اصلی‌ترین متدهای آموزشی و آماده‌سازی نیروهای درمانی برای حضور در مراکز بهداشت و درمان است. در پایان سال پنجم یک آزمون کلی از دروس آموزش داده شده در طی این 5 سال، از دانشجو گرفته می‌شود.

    سفارت نیوزلند در ایران

    سفارت نیوزلند در ایران

    • آدرس سفارت نیوزلند در تهران: تهران – نیاوران – اقدسیه – خیابان گلستان شمالی – خیابان سوسن - کوچه پارک دوم – پلاک 1
    • تلفن سفارت نیوزلند در تهران : 00982126122175
    • فکس سفارت نیوزلند در تهران: 00982166121973
    • ایمیل سفارت نیوزلند در تهران: nzembassytehran@hotmail.co.nz
    • ساعت کاری سفارت نیوزلند در تهران: یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 10.00 تا 12.30
    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول تحصیل در نیوزلند

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (10 پاسخ)
    2024-01-19

    سلام من ۱۹ سالم هستش الآن رشته مدیریت بازرگانی میخونم از دانشگاه غیرانتفاعی آیلتس ۵ دارم و متاسفانه فعلا نمیتونم بیشتر بگیرم بین کشور های نیوزلند و استرالیا و کانادا برای کدوم شانس بیشتری برای اپلای در کالج ها یا دانشگاه ها هست؟

    2024-01-21

    سلام. استرالیا؛ چون که بدون مدرک زبان هم ما میتونیم براتون اقدام کنیم و تا زمان صدور ویزای تحصیلیتون وقت خواهید داشت که نمره زبانتون رو بالاتر ببرید، برای اطلاعات بیشتر در این راستا و ارزیابی رایگان شرایط با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-06-10

    با سلام برای فوق دکتری رشته حسابداری هم میشه جهت مهاجرت به نیوزلند اقدام کرد؟

    2023-06-11

    سلام. ما فقط تا مقطع دکتری اقدام داریم

    2023-04-04

    سلام وقتتون بخیر من نامه پذیرش به همراه اسکولارشیپ از دانشگاه اوتاگو برای مقطع دکترا دریافت کردم. مبلغ اسکولاشیپ تقریبا سالیانه 25000 دلار نیوزلند هست، میخواستم بدونم که این نامه اسکولارشیپ به عنوان سند تمکن مالی کافی هست؟ در غیر اینصورت حدودا چقدر باید پول تو حساب داشته باشم؟ سوال بعدی اینکه، با شرایط من هم باید مصاحبه حضوری انجام بدم یا نه؟ سپاس فراوان

    2023-04-09

    سلام. هزینه شهریه کامل + هزینه زندگی رو منهای مبلغ بورسیه کنین و اون میشه حداقل تمکنی که باید به همراه نامه اسکالرشیپتون به سفارت ارائه بدید.

    2022-12-24

    سلام.من فارق التحصیل کارشناسی فناوری اطلاعات با معدل 13.67 هستم . آیا شانس گرفتن پذیرش و ویزا برای ویزای تحصیلی درمقطع ارشد نیوزلند رو دارم یا خیر؟ در سال های تحصیل و بعد از اون سابقه کار مرتبط دارم و متاهل هستم.

    2023-01-01

    سلام. تماس بگیرید تا کارشناسان ما کامل راهنماییتون کنن: 02171400111

    2022-11-15

    سلام وقت بخیر من یه خانم 26 ساله هستم فارغ التحصیل کارشناسی اموزش زبان انگلیسی میخواستم بدونم امکان مهاجرت کاری به کشور رومانی برای من وجود داره یا خیر ؟ اگر در یکی از دانشگاه های معتبر ایران ادامه تحصیل بدم امکان مهاجرت تحصیلی وجود داره ؟

    2022-11-16

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-09-26

    سلام خوبین میشه بگین که third party check برای ویزای نیوزلتد چقدر طول میکشه؟

    2022-10-03

    سلام. اطلاعی در این خصوص ندارم

    2022-08-31

    با سلام بنده و همسرم در رشته مهندسی سابقه کار طولانی داریم. سن‌مان 42 و41 سال است. همسرم لیسانس و خودم دکتری دارم. دو فرزند 15 و 8 ساله داریم. اگر همسرم برای مقطع ارشد، پذیرش تحصیلی از نیوزلند بگیرد، 1) شانس دریافت ویزا برای کل خانواده چقدر است؟ 2) در دوره دو ساله ای که همسرم در حال تحصیل است اجازه کار به من داده می شود؟ 3) تحصیل فرزندانم در این دوره چگونه بوده و حدودا با چه هزینه ای خواهد بود؟ با تشکر

    2022-09-03

    سلام. بله همگی ویزا میشید و به همسر محصل هم ویزای کار تعلق میگیره. مدرسه دولتی هم فکر نکنم بیشتر از 7 هزار دلار در سال بشه

    2022-03-18

    ببخشید ، دختر خواهرم که هشده سال شان است و از استعداد فوق العاده بالای برخورد بوده و به لسان انگلیسی هم بلدیت خوبی دارد ، آیا می تواند در دانشگاه پزشکی‌ اوکلند ثبت نام کرده و ویره تحصیلی بی گیرد !؟ در ضمن اگر امکان داشته باشد در مورد هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی اوکلند نیز معلومات ارائه بدارید . ممنون و سپاسگزارم.

    2022-03-26

    سلام. برای جواب به این سوال بهتر هستش که با کارشناسان ما تماس بگیرید و شرایط رو با جزئیات بیشتر بفرمایید.

    2021-11-30

    سلام وقت بخیر خانم ۴۷ ساله هستم همسرم ۴۳ سالشونه و یک پسر ۲۰ ساله که دانشجوی ترم سوم پزشکی دانشگاه جندی شاپوره و یک دختر ۱۲ ساله . و سوالم اینه که اگر بخوایم برای دخترم اقدام مهاجرت تحصیلی کنیم چه کشور هایی پیشنهاد میشه ؟ سطح زبان انگلیسیش و مکالمه ش خوبه . و اینکه اگر توی مدارس استعداد های درخشان یا تیز هوشان باشه تاثیری داره ؟ و به تور متوسط چه مقدار سرمایه نیاز داریم ؟ پسرم هم سطح زبان انگلیسیش عالیه ولی متسفانه ایلتس نداره . و اینکه تا چه سنی میتونیم همراهیشون کنیم ؟ البته شما اگر راه دیگه ای پیشنهاد میکنید لطفا به ما بگین .

    2021-11-30

    سلام. پیشنهاد ما کانادا یا استرالیا هست و برای دخترتون فقط تا 18 سالگی میتونید همراهیش کنید و توی اون مدت هم پسرتون نمیتونه همراهیتون کنه...راه حل راحت، پذیرش پسرتون از کانادا بوده که راحت برای پدر مادر هم اقامت میده و بعد دخترتون هم چون زیر 18 سال هست هم میتونه باهاتون بیاد، البته اگه قصدتون مهاجرت خانوادگی هستش راه حل مورد نظر این بود.

    2021-11-02

    سلام و وقت بخیر، میشه بگین کدوم دانشگاه تو نیوزیلند ارزون تره؟

    2021-11-02

    سلام و وقت شما هم بخیر، دانشگاه Canterbury، Massey و Auckland جز ارزان ترین دانشگاه‌های نیوزلند هستند.

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ