معرفی شهر کوئینز تاون نیوزلند
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به نیوزلند

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کوئینز ‌تاون یکی از هیجان ‌انگیزترین مکان‌های نیوزلند برای زندگی است که هر ساله مهاجران بسیاری را از سرتاسر جهان به خود می‌خواند. کوئینز تاون به دلیل کوه‌ها، فعالیت‌های توریستی فراوان و مناظر زیبا، یک مقصد و مهاجرتی و گردشگری محبوب است. به ویژه برای افرادی که عاشق ورزش اسکی هستند، این شهر مکانی ایده آل است. اما برای کسانی که به فکر مهاجرت به نیوزلند هستند، آیا شهر کوئینز ‌تاون می‌تواند نیازهای آنها را پاسخ دهد؟ در این بررسی ما به معرفی شهر کوئینز تاون نیوزلند به ویژه برای متقاضیان مهاجرت به نیوزلند می‌پردازیم تا به این پرسش مهم جوابی در خور توجه ارائه دهیم.

    درباره شهر کوئینز تاون

    درباره شهر کوئینز تاون

    کوئینز تاون در ساحل دریاچه واکاتیپو واقع شده است که در اطرافش رشته کوه‌های آلپ جنوبی قرار دارد. به دلیل فعالیت‌هایی بانجی جامپینگ و جت قایق‌ سواری که از این شهر اینجا سرچشمه می‌گیرند، کوئینز تاون به عنوان پایتخت ماجراجویی نیوزلند شناخته می‌شود. کوئینز تاون یک مقصد توریستی با رتبه بالاست. بسیاری از مردم نیز برای لذت بردن از فصل اسکی به کوئینز تاون نقل مکان می‌کنند.

    در حالی که کوئینز تاون شهری گران است، بسیاری از مردم در شهرهایی مانند فرانکتون، ارو تاون و دریاچه هیز زندگی می‌کنند زیرا خانه‌های این مناطق کمی ارزان‌تر هستند. یافتن کار در این شهر همیشه آسان نیست! ایده خوبی است که قبل از مهاجرت به این شهر، شغل مناسب خود را انتخاب کنید. در برخی از مشاغل مانند خرده فروشی، به کارگران دستمزد بسیار بالاتر از حداقل دستمزد کل کشور نیوزلند پرداخت می‌شود تا از هزینه‌های بالای زندگی خود عقب نمانند. اگر بتوانید اقامتگاه ارزانی پیدا کنید، کار در کوئینز تاون برای تابستان یا زمستان می‌تواند راه خوبی برای کسب درآمد و پس انداز باشد.

    هزینه زندگی در کوئینز تاون

    هزینه زندگی در کوئینز تاون

    ایده خوبی است که قبل از نقل مکان به کوئینزتاون به دنبال مسکن باشید. 24 حومه شهر برای اجاره خانه در منطقه کوئینز تاون لیکز وجود دارند، برخی از آنها مانند گلنورچی، آرو تاون، کینگستون و گیبستون دورتر از مرکز هستند. شاخص قیمت اجاره در سال 2021 نشان داد که کوئینزتاون میانگین اجاره هفتگی 500 دلار در هفته دارد. اجاره خانه‌های یک خوابه حدود 385 تا 450 دلار در هفته هستند، در حالی که خانه‌های 3 تا 4 خوابه به طور متوسط ​​600 تا 750 دلار در هفته باید کرایه پرداخت کنند. حومه‌های محبوب شهر برای اجاره در منطقه کوئینز تاون لیکز عبارتند از:

    • منطقه آرتور
    • ارتفاعات گلدفیلد
    • منطقه جک
    • فرانکتون
    • شوتاور پایین
    • فرنهیل
    • مرکز شهر
    • دریاچه هیز

    خرید خانه در کوئینز تاون بسیار رقابتی است. این منطقه رونق ساخت و ساز را تجربه کرده است. با این حال، قیمت مسکن در مقایسه با سایر نقاط کشور همچنان بالاست. در نوامبر 2021، داده‌ها نشان دادند که قیمت‌های درخواستی در منطقه کوئینز تاون لیکز با 41.9 درصد افزایش به طور متوسط ​​به 1.4 میلیون دلار رسیده است. این بسیار بالاتر از میانگین ملی 993,135 دلار کل کشور است. افزایش قیمت‌ها عمدتاً به دلیل کمبود عرضه جهت ساخت خانه‌های جدید است.

    دیگر هزینه‌های زندگی در کوئینز تاون طبق جدول زیر هستند:

    غذا (رستوران ارزان)

    20 دلار نیوزلند

    آب (بطری 0.33 لیتری)

    2.75 لار نیوزلند

    شیر 1 لیتر

    2.70 دلار نیوزلند

    نان سفید تازه 500 گرم

    3 دلار نیوزلند

    برنج سفید 1 کیلوگرم

    6 دلار نیوزلند

    تخمر مرغ (12 تایی)

    5 دلار نیوزلند

    فیله مرغ 1 کیلوگرم

    12 دلار نیوزلند

    سیب 1 کیلوگرم

    4.67 دلار نیوزلند

    موز 1 کیلوگرم

    3.33 دلار نیوزلند

    گوجه فرنگی 1 کیلوگرم

    4 دلار نیوزلند

    بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)

    2 دلار نیوزلند

    تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه معمولی)

    4.10 دلار نیوزلند

    بنزین (1 لیتر)

    2.55 دلار نیوزلند

    برق، گرمایش، سرمایش، آب

    271 دلار نیوزلند

    اینترنت 60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر نامحدود

    135 دلار نیوزلند

     

    جمعیت و اقلیم شهر کوئینز تاون

    جمعیت و اقلیم شهر کوئینز تاون

    کوئینز تاون به‌ خاطر داشتن مردمان مهمان نواز و ترکیبی از فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف در تمام جهان شناخته شده است. بیش از 40 ملیت مختلف در حال حاضر در شهر زندگی می‌کنند. جمعیت کوئینز تاون در مقایسه با سایر مناطق شهری نیوزلند کم است. با این حال، این منطقه دارای برخی از بالاترین آمار رشد جمعیت در کشور است.

    جمعیت کوئینز تاون تنها در 25 سال بیش از دو برابر شده است. در سال 2021، جمعیت این شهر 48300 بود. در کوئینز ‌تاون، متوسط ​​درآمد در سال 2020، حدود 56351 دلار در سال بود که کمی کمتر از میانگین حقوق 64237 دلار برای کل نیوزلند است.

    از نظر آب و هوا، کوئینز تاون مکانی دلپذیر برای زندگی در تمام طول سال است. این منطقه از تابستان‌های طولانی با دمای متوسط ​​17 درجه سانتی‌گراد برخوردار است. تابستان زمان خوبی از سال برای لذت بردن از بسیاری از فعالیت‌های تفریحی از جمله جت قایق سواری است. پاییز و بهار آب و هوای معتدل‌تر و زندگی آرام‌تری ارائه می‌دهند.

    زمستان‌های کوئینز ‌تاون خنک و سرد هستند و میانگین دمای آن شش درجه سانتی‌‌گراد است. فصل سرد این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا از طیف گسترده‌ای از ورزش‌های برفی لذت ببرید. کوئینز تاون دارای چهار زمین اسکی است که از ژوئن تا اوایل اکتبر باز هستند و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

    صنایع عمده در کوئینز تاون

    صنایع عمده در کوئینز تاون

    کوئینز تاون یک مرکز توریستی بین المللی است که سال به سال بازدیدکنندگان هیجان انگیز را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. گردشگری نقش مهمی در اقتصاد شهر ایفا می‌کند و فرصت‌های شغلی فراوانی در زمینه گردشگری، خدمات غذایی و اقامتی وجود دارد. در ماه‌های زمستان، پوزیشن‌های شغلی زیادی وجود دارند

    برای کار در زمستان به متقاضیان توصیه می‌شود که به دلیل رقابت زیاد، زودتر درخواست کاری خود را ارائه دهند. سایر صنایع کلیدی در کوئینز تاون شامل ساخت و ساز، تجارت خرده فروشی و خدمات علمی و فنی هستند. مهاجرانی که امیدوارند در کوئینز تاون کار کنند، باید ویزای کار داشته باشند. اطلاعات مربوط به پروسه ویزای نیوزلند را در این صفحه از وبسایت ادب ویزا مشاهده کنید.

    تحصیل در شهر کوئینز تاون

    تحصیل در شهر کوئینز تاون

    تحصیل در نیوزلند و در شهر کوئینز تاون می‌تواند به فرصت‌های شغلی بسیار خوبی منجر شود. این منطقه دارای مدارس ابتدایی و متوسطه عالی، مدارس زبان و موسسات عالی است.  مدرسه ابتدایی کوئینزتاون و سنت جوزف مدارس ابتدایی دولتی مختلط برای دانش‌آموزان سال اول تا هشتم هستند. همچنین دو مدرسه ابتدایی در فرانکتون و یک مدرسه در شوتاور وجود دارند. دبیرستان Wakatipu یک مدرسه متوسطه دولتی برای دانش آموزان سال 9 تا 13، در فرانکتون است.

    موسسه فناوری جنوب  (SIT)مستقر در اینورکارگیل، دارای یک پردیس دانشگاهی در کوئینز تاون است. کالج Queenstown Resort یک موسسه آموزش عالی است که بر گردشگری تمرکز دارد. این کالج فعالانه از رویدادهای آژانس‌های مسافرتی بین المللی حمایت می‌کند. شما می‌توانید از طیف وسیعی از گزینه‌های مطالعه و فرصت‌های آموزشی انتخاب کنید. این‌ها شامل مهمان نوازی، گردشگری ماجراجویی، زبان انگلیسی، مدیریت بازرگانی، محاسبات و سایر هستند.

    دانشجویان بین المللی که در کوئینز تاون زندگی می‌کنند، از یک محیط تحصیلی دلپذیر و پر جنب و جوش لذت خواهند برد. سبک زندگی کوئینز تاون در فضای باز تجربه دانشجویی را ارائه می‌دهد که شبیه هیچ تجربه دیگری نیست. دانشجویان می‌توانند روزهای تعطیل را به گشت و گذار، ورزش‌های ماجراجویی و لذت بردن از زندگی شبانه بگذرانند.

    محله‌های محبوب کوئینز تاون

    محله‌های محبوب کوئینز تاون

    کوئینز تاون یک شهر کوچک است، بنابراین از برخی جهات، خیلی مهم نیست که کجا اقامت کنی. هرگز از بیشتر مکان‌های شهر بیش از نیم ساعت با ماشین فاصله نخواهید داشت. محبوب‌ترین محله‌های این شهر شامل موارد زیر هستند:

    فرنهیل

    فرنهیل در دامنه‌های بن لوموند، در غرب کوئینز تاون قرار دارد. نزدیک به چندین مسیر پیاده روی و در فاصله کمی از مرکز شهر، فرنهیل  مکانی عالی برای اقامت برای افراد فعال است. دو مسیر پیاده‌ روی، مسیر فرن‌ هیل لوپ در منطقه حفاظت ‌شده بن لوموند و مسیر تراس آراواتا، در نزدیکی این محله قرار دارند.

    این منطقه دارای تعداد زیادی هتل است و مکانی محبوب برای اقامت گردشگران در خارج از مرکز کوئینز تاون است. در این منطقه خانه‌های بزرگ و خانه‌های کوچک‌تر برای اجاره وجود دارند. یک خانه 4 خوابه حدود 850 دلار در هفته اجاره می‌شود، در حالی که یک خانه یک خوابه 420 دلار در هفته هزینه دارد.

    شاتور

    شاتور یک منطقه نسبتاً جدیدی است که برای اولین بار در سال 2012 تأسیس شد. این منطقه از روستایی به مسکونی تغییر یافت تا حومه جدیدی را تشکیل دهد. اگرچه شاتور یکی از حومه‌های کوئینز ‌تاون است اما کمی دورتر از برخی از حومه‌های داخلی است و دسترسی به ماشین در اینجا می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد.

    با این حال، این شهر موقعیت مکانی عالی دارد. شاتور نزدیک به فرودگاه فرانکتون و کوئینز ‌تاون است و دارای مدارس، پارک‌ها و امکانات رفاهی خوبی می‌باشد. به این معنی که برای خرید نیازی به رفتن به مرکز کوئینز تاون ندارید. میانگین قیمت اجاره 3 خوابه در شهر شاتور، 780 دلار در هفته است. میانگین قیمت یک خانه یک خوابه 450 دلار در هفته می‌باشد.

    کوئینز تاون هیل

    کوئینز تاون هیل، حومه مرکزی کوئینز تاون است. این محله هتل‌های زیادی دارد و به پیست پیاده روی کوئینز تاون هیل از طریق تراس بلفاست قابل دسترسی است. این حومه تنها بیست دقیقه پیاده از مرکز شهر فاصله دارد. تپه کوئینز تاون دارای نقاط دیدنی زیبایی است که منظره‌ای عالی را از دریاچه واکاتیپو به شما ارائه می‌دهد. اگرچه بسیاری از خانه‌ها چشم‌ انداز عالی به دریاچه‌ها و کوه‌ها در جنوب دارند اما محله‌ای گران محسوب می‌شود. میانگین قیمت یک خانه 3 خوابه در کوئینز تاون هیل 950 دلار در هفته است.

    ارتفاعات کلوین

    حومه کلوین هایتس در جنوب کوئینز تاون قرار دارد و به عنوان یکی از منحصر به فرد‌ترین و گران‌ترین محله‌های این منطقه شناخته می‌شود. کلوین هایتس توسط حومه فرانکتون از کوئینز تاون جدا شده است. برای رفت و آمد به این حومه، داشتن ماشین ضروری است. یک کشتی وجود دارد که تنها در 15 دقیقه از کلوین هایتس به مرکز شهر کوئینز تاون می‌رود.

    ارتفاعات کلوین بخشی از مسیر کوئینز تاون، یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در این منطقه است. شبه جزیره کلوین بیشتر به دلیل داشتن اقامتگاه‌های اجاره ای لوکس شناخته شده است. میانگین قیمت یک آپارتمان 3 خوابه هزار دلار در هفته است.

    آرتور پوینت

    این محله برای فعالیت‌های مختلف تفریحی عالی است. جت شوتوور، پل نمادین کوئینز ‌تاون و استخرهای داغ اونسن همگی در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری قرار دارند. منطقه آرتور نزدیک به منطقه حفاظت شده ستاره صبح، مسیر مهتابی و پیاده روی تاریخی تونل است. خانه‌های دو خوابه و سه خوابه برای اجاره بین 675 تا 750 دلار در هفته وجود دارند.

    کلام آخر

    کوئینز تاو یک شهر تفریحی در اوتاگو در جنوب غربی جزیره جنوبی نیوزلند است. این شهر در اطراف یک ورودی به نام خلیج کوئینز تاون در دریاچه واکاتیپو قرار دارد. کوئینز تاون به دلیل گردشگری تجاری، به ویژه گردشگری ماجراجویی و اسکی در تمام جهان مشهور است. همچنین، یکی از شهرهای نیوزلند با رشد بالای مهاجران است. پس اگر در مورد مهاجرت به نیوزلند سوالی دارید و می‌خواهید شرایط ویزای تحصیلی و کاری این کشور را دریافت کنید، با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر کوئینز تاون نیوزلند

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت