راهنمای جامع آمادگی برای آزمون آیلتس
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مدرک زبان

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیلتس یکی از مهمترین آزمون‌های بین المللی انگلیسی است که برای مهاجرت به کشوری انگلیسی زبان از جمله برای مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها کاربرد دارد. متقاضیان بعد از طی کردن دوره‌های آموزش زبان باید برای آمادگی در آزمون آیلتس اقدامات لازم را انجام دهند. این آزمون یکی از پیچیده‌ترین آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی است.  آیلتس سطح دانش زبان را ارزیابی می‌کند و تعیین می‌کند که آیا فرد می‌تواند از زبان در زندگی روزمره خود استفاده کند یا خیر.

    مدرک آیلتس شانس شما را برای کار یا تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان افزایش می‌دهد. برای موفقیت در این آزمون باید اشراف کاملی بر موضوعات و مواد درسی داشته باشید و به سراغ نکات و ترفندها موثر بروید. در این بررسی به ارائه راهنمای جامع آمادگی برای آزمون آیلتس به شما در موفقیت در این آزمون مهم کمک می‌کنیم.

    بررسی اجمالی آزمون آیلتس

    بررسی اجمالی آزمون آیلتس

    آیلتس (IELTS) یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی است که چهار مهارت اصلی یعنی شنیدن (لیسنینگ)، خواندن (ریدینگ)، نوشتن (رایتینگ) و گفتاری (اسپیکینگ) را ارزیابی می‌کند. هر مهارت به طور جداگانه، اما در یک روز آزمایش می‌شوند. مدت زمان آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است. سوالات آزمون آیلتس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که منعکس کننده سطح زبان مورد نیاز برای برقراری ارتباط در زمینه‌های روزمره هستند. به عنوان مثال، متون در بخش خواندن از کتاب‌ها، تبلیغات، مجلات علمی یا تجاری و اخبار بین المللی گرفته شده‌اند.

    سوالات مربوط به شنیدن مربوط به دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های واقعی درباره موضوعات کلی و خاص زندگی هستند و سوالات نوشتاری شامل مقالات یا نامه‌هایی هستند که ممکن است در زندگی واقعی نیاز به نوشتن آنها داشته باشیم. علاوه بر این، آزمون‌های اسپیکینگ به صورت مکالمه با ممتحنین (اگزمینر) معتبر آیلتس برگزار می‌شوند که در طی متقاضی نشان می‌دهد که چقدر می‌توانید مکالمه را ادامه دهد و نظر خود را بیان کنید.

    آزمون‌های آیلتس برای رزرو در بیش از 1600 محل آزمون در بیش از 140 کشور و منطقه در دسترس هستند. از ابتدای سال 2022، امکان ثبت نام برای آزمون آنلاین آیلتس نیز وجود دارد که انعطاف پذیری بیشتری را برای زمان و مکان شرکت در آزمون فراهم می‌کند. فرمت آزمون آنلاین فقط برای آزمون‌های آکادمیک مناسب است. به‌ جزء آزمون اسپیکینگ، تمام بخش‌ها آزمون آیلتس در کامپیوتر برگزار می‌شود. آزمون آنلاین اسپیکینگ آیلتس با یک ممتحن (فردی که مسئول گرفت امتحان است) از طریق تماس ویدیویی آنلاین انجام می‌شود.

    انواع آزمون آیلتس

    انواع آزمون آیلتس

    آیلتس در دو بخش آکادمیک (Academic) و جنرال (General) ارائه می‌شود. بخش آکادمیک برای افرادی که وارد دوره‌های دانشگاهی می‌شوند یا کسانی که مایل به ادامه تحصیلات عالی در بریتانیا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، ایالات متحده و یا سایر کشورهای انگلیسی زبان هستند مناسب است. آزمون آیلتس آکادمیک همچنین برای محققانی که می‌خواهند در کشورهای فوق درس بخوانند الزامی است. از شرکت کنندگان در آزمون خواسته می‌شود که جداول را به زبان انگلیسی توصیف کنند، نمودارها یا هر قطعه از یک نقشه را توضیح دهند یا یک فلوچارت را تکمیل کنند.

    آزمون آیلتس جنرال تنها برای مهاجرت به کشور دیگر و اخذ ویزا برگزار می‌شود. موضوعات آیلتس جنرال معمولاً ساده‌تر هستند و به زندگی روزمره مربوط می‌شوند.آیلتس آکادمیک و جنرال دارای تست‌های لیسنینگ و اسپیکینگ یکسانی هستند، در حالی که ریدینگ و رایتینگ در بخش آکادمیک پیچیده‌تر است. بنابراین، شما باید خودتان برای هر بخش از آزمون آماده کنید.

    ناظران آیلتس یک آزمون مربوط به مهارت‌های زندگی را ارائه می‌دهند که برای برآورده کردن شرایط ویزا و مهاجرت بریتانیا (UKVI) برای دسته‌های خاص ویزا و سایر اهداف مهاجرت طراحی شده است. آزمون IELTS Life Skills معادل اسپیکینگ و لیسنینگ در سطح A1 یا B1 در مقیاس CEFR (چارچوب مرجع مشترک اروپایی) است.

    مزایای شرکت در آزمون آیلتس

    مزایای شرکت در آزمون آیلتس

    مدرک آیلتس می‌تواند به طرق مختلف برای شما مفید باشد. شما می‌توانید از این مدرک برای کاربردهای زیر استفاده کنید:

    • شما در حال ورود به یک دانشگاه هستید.
    • کارفرما از شما گواهی سطح زبان درخواست می‌کند.
    • شما در حال مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان هستید.
    • شما می‌خواهید سطح زبان خود را درک کنید و بخش‌هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید.

    وقتی صحبت از مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا و استرالیا می‌شود، به خاطر داشته باشید که آیلتس یکی از آزمون‌های معتبر برای ورود به این کشورهاست برخی دیگر از کشورها یا دانشگاه ممکن است از شما مدرک آزمون تافل یا PTE را درخواست کنند؛ اما در بیشتر موارد، آزمون آیلتس مهمترین از بقیه قلمداد می‌شود.

    ساختار آزمون آیلتس

    ساختار آزمون آیلتس

    مانند بسیاری از آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی، آیلتس ساختار دقیقی دارد که از چهار بخش مجزا تشکیل شده است. در ادامه معرفی مختصری از هر بخش ارائه می‌شود. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که چندین آزمون آزمایشی آیلتس وجود دارند که قبل از امتحان اصلی توسط موسسات زبان در سراسر کشور برگزار می‌شود. آزمون‌های تمرینی برای بررسی و بازخورد سطح زبان شما مفید هستند. به این ترتیب، یک ایده کلی از سطح فعلی انگلیسی خود و بخش‌هایی که نیاز به بهبود دارند به دست می‌آورید.

    چهار بخش آزمون آیلتس به شرح زیر هستند:

    آزمون لیسنینگ آیلتس

    ابتدا مهارت شنیداری شما مورد آزمایش قرار می‌گیرند. این بخش 30 دقیقه طول می‌کشد و هم برای آیلتس آکادمیک و هم برای آیلتس جنرال یکسان است. آزمون لیسنینگ آیلتس شامل چهار بخش است:

    1. مکالمه بین دو نفر در مورد موضوعات روزمره
    2. یک مونولوگ در مورد موضوعات روزمره در سطحی بالاتر از بخش قبل (به عنوان مثال، یک ارائه یا سخنرانی ساده).
    3. مکالمه بین چند نفر در مورد موضوعات تحصیلی دانشگاهی یا عمومی
    4. مونولوگ در مورد یک موضوع دانشگاهی (به عنوان مثال، گزیده‌ای از یک سخنرانی یا یک موضوع علمی).

    این بخش از آزمون بررسی می‌کند که داوطلبان تا چه اندازه ایده‌های کلی و حقایق خاص را درک می‌کنند و آیا می‌توانند صحبت سخنرانان را درک کنند و در مورد معنای آنچه می‌گویند نتیجه گیری درستی داشته باشند. سخنرانان ممکن است با لهجه‌های مختلف از جمله بریتانیایی، آمریکایی، کانادایی و غیره) در آزمون شرکت کنند. همچنین مکالمات ممکن است شامل حداکثر چهار نفر باشند.

    آزمون ریدینگ آیلتس

    آزمون خواندن آیلتس 60 دقیقه طول می‌کشد. برای گذراندن این بخش، شرکت کنندگان در آزمون باید توانایی خود را در درک حقایق و نگرش نویسنده در مورد موضوع مورد نظر را نشان دهند. متون آزمون ریدینگ آیلتس برای بخش آکادمیک و جنرال متفاوت است. آزمون جنرال بر اساس گزیده‌هایی از مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌ها، نامه‌ها و غیره است که حاوی اطلاعاتی خواهد بود که اغلب در زندگی روزمره با آنها مواجه می‌شویم.

    بخش آیلتس آکادمیک مبتنی بر سه متن پیچیده و موضوعی هستند که معمولاً از انتشارات علمی رایج، سخنرانی‌ها یا مجلات علمی گرفته می‌شوند، اما برای متقاضیانی که در یک زمینه خاص علمی آموزش ندیده‌اند قابل درک است. تمام متون و گزیده‌های استفاده شده در این بخش کاملاً معتبر هستند، به این معنی که عمومی هستند و برای هیچ سطح خاصی از مهارت انگلیسی اقتباس نشده‌اند. همچنین در هر دو بخش آکادمیک و جنرال 40 سوال در مورد سه متن مختلف مطرح می‌شوند.

    آزمون رایتینگ آیلتس

    بخش سوم آزمون آیلتس مربوط به رایتینگ است. این بخش 60 دقیقه طول می‌کشد که در طی آن داوطلبان باید دو تست کتبی را پاسخ دهند. آیلتس آکادمیک و جنرال در این بخش متفاوت هستند. بخش رایتینگ آکادمیک شامل تست‌های زیر است:

    1. خلاصه، شرح یا توضیح اطلاعات ارائه شده در جدول یا نمودار است. از شما خواسته می‌شود که داده‌های داخل جداول و نمودارها را توصیف و توضیح دهید. مراحل یک فرایند، نحوه عملکرد یک چیز یا یک شی یا رویداد را با کلمات توصیف کنید. شما باید 150 کلمه را در حدود 20 دقیقه بنویسید.
    2. به مقاله‌ای که براساس نقطه نظر یا استدلال خود پاسخ دهید. شما باید 250 کلمه را در حدود 40 دقیقه بنویسید.

    پاسخ به هر دو تست فوق باید به سبک رسمی نوشته شود.

    تست‌های رایتینگ در بخش جنرال کمی ساده‌تر از آکادمیک هستند. این بخش 60 دقیقه طول می‌کشد و دارای دو تست است:

    1. نامه‌ای که در آن اطلاعاتی در مورد یک موقعیت خاص (مثلاً اجاره یک آپارتمان) درخواست می‌کند یا وضعیت را توضیح می‌دهد. نامه باید از 150 کلمه یا کمی بیشتر باشد. این نامه باید شامل اصطلاحات و عبارات خاصی باشد.
    2. مقاله‌ای که در آن داوطلب باید نظر خود را در مورد مشکل یا دیدگاه ارائه شده در تست بیان کند. شما باید ایده‌ها را با شواهد نشان دهید و ممکن است نمونه‌هایی از تجربیات خودتان را بیان کنید. مقاله باید حداقل 250 کلمه باشد.

    در حالی که ممکن است نامه‌ای را به سبک شخصی، نیمه رسمی یا رسمی بنویسید، مقاله را می‌توان به سبک شخصی‌تری نوشته شود.

    آزمون اسپیکینگ آیلتس

    آخرین بخش آزمون آیلتس مربوط به ارزیابی سطح مکالمه زبان انگلیسی شماست. پس از یک استراحت کوتاه از سه بخش قبلی، بخش اسپیکینگ آغاز می‌شود. این بخش هم برای آیلتس آکادمیک آکادمیک و هم جنرال یکسان است. بخش اسپیکینگ با یک ممتحن معتبر آیلتس برگزار می‌شود و شامل صحبت کردن درباره موضوعات مختلف است. مانند بخش‌های قبلی آزمون، این بخش نیز از چندین تست زیر تشکیل شده است:

    1. مصاحبه: از داوطلب می‌خواهد به سؤالات ساده‌ای در مورد شخصیت، خانواده، سرگرمی‌ها و غیره پاسخ دهد. این قسمت چهار تا پنج دقیقه طول می‌کشد.
    2. مونولوگ: داوطلب نظر خود را در مورد یک موضوع خاص بیان می‌کند و ممتحن یک تا دو سوال در پایان سخنرانی از داوطلب می‌پرسد. در این قسمت یک دقیقه به شما فرصت داده می‌شود تا آماده شوید و پس از آن انتظار می‌رود به مدت دو دقیقه صحبت کنید.
    3. بحث: ممتحن در مورد موضوع تحت پوشش در بخش دوم (مونولوگ) با شما بحث می‌کند. مکالمه در این قسمت حدود چهار تا پنج دقیقه طول می‌کشد.

    داوطلب باید در هر سه بخش، توانایی پاسخگویی به موقعیت و سؤالات ممتحن را نشان دهد و همچنین نظر خود را در مورد موضوعات مختلف، از ترجیحات شخصی گرفته تا وضعیت سیاسی فعلی کشور، بیان کند.

    نتایج و امتیاز آزمون آیلتس

    نتایج و امتیاز آزمون آیلتس

    پس از قبولی در آزمون آیلتس، ممتحنین 13 روز فرصت دارند تا نتایج را برای داوطلبان ارسال کنند. نتایج در قالب یک گواهی ویژه به نام «فرم گزارش آزمون» به متقاضیان ارسال می‌شوند. کپی این گواهی را می‌توان به صورت رایگان به درخواست داوطلب به پنج سازمان مختلف از جمله دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سایر موارد ارسال کرد. به این گواهی از یک تا 9 نمره داده می‌شود. نمره کلی میانگین نمره برای هر چهار بخش امتحان و همچنین نمرات جداگانه برای هر یک از بخش‌های گذرانده شده است. مقیاس نمره آیلتس عبارتند از:

    • 9= متقاضی خبره
    • 8= متقاضی بسیار خوب
    • 7= متقاضی خوب
    • 6= متقاضی توانا
    • 5= متقاضی متوسط
    • 4= متقاضی محدود
    • 3= متقاضی بسیار محدود
    • 2= متقاضی متناوب (متقاضی به سختی انگلیسی را درک و صحبت می‌کند)
    • 1= متقاضی فاقد توانایی زبان است.
    • صفر= متقاضی تستی انجام نداد.

    نمره قبولی برای آزمون آیلتس وجود ندارد، تعداد امتیازات لازم بستگی به هدف شما دارد. اگر برای تحصیل به مدرک آیلتس نیاز دارید، نمره قبولی به کشور، دانشگاه و دوره تحصیلی (برای مثال برای تحصیل در کانادا یا استرالیا و...) که انتخاب می‌کنید بستگی دارد، بنابراین باید حداقل نمره قبولی را از قبل بررسی کنید.  معمولا حداقلنتایج آزمون به مدت دو سال پس از تاریخ آزمون معتبر هستند. با این حال، این نیز ممکن است بسته به موسسه یا توانایی شما برای اثبات اینکه برای حفظ سطح خود تلاش کرده‌اید متفاوت باشد.

    بهترین راه آمادگی برای آزمون آیلتس

    بهترین راه آمادگی برای آزمون آیلتس

    آماده شدن برای آزمون آیلتس می‌تواند دلهره آور باشد! به همین دلیل است که ما مجموعه‌ای نکات مهم را برای آمادگی برای آزمون آیلتس را ادامه مطلب جمع آوری کردیم تا به شما در کاهش استرس و قبولی در آزمون کمک کرده باشیم:

    شروع سریع برنامه آموزشی

    حداقل هشت هفته قبل از آزمون، برنامه آمادگی آیلتس را شروع کنید. برخی از افراد توصیه می‌کنند که شش هفته زمان کافی برای آماده شدن است، اما بهتر است حاشیه امن را لحاظ کنید. با چهار بخش مهارتی و حدود 10 تا 14 روز زمان گذاشتن برای هر بخش، باید به شما زمان کافی برای شناسایی نقاط قوت، رسیدگی به نقاط ضعف و کار بر روی سؤالات تمرینی بدهد. توصیه می‌کنیم هر روز یک یا دو ساعت برای هفته اول برنامه ریزی کنید، سپس شدت تمرین را برای چند هفته آینده افزایش دهید. در هفته آخر قبل از امتحان، می‌توانید دوباره برنامه را سبک‌تر کرده و جزئیات مهم کار کنید.

    شرکت در آزمون‌های آزمایشی

    آماده سازی برای آیلتس را با انجام یک یا چندین آزمون آزمایشی شروع کنید تا نقاط ضعف خود را بشناسید. انه تنها لازم است نقاط ضعف خود را بهبود بخشید، بلکه به همان اندازه ضروری است که نقاط قوت خود را بهبود دهید. با این حال، اگر نمی‌توانید نقاط ضعف خود را به وضوح شناسایی کنید، قطعاً به متخصصین در حوزه آیلتس نیاز دارید. اکثر شرکت کنندگان، آزمون‌های آزمایشی را یکی از بهترین راه‌ها برای آماده شدن برای آزمون اصلی می‌دانند.

    درک فرمت آزمون آیلتس

    بسیار مهم است که مشخصات و فرمت آزمون را درک کنید. با مرور محتوای آزمون و انواع سوالات در هر بخش می‌توانید در مورد نحوه طرح سوالات، مدت زمان و چگونگی پاسخ دهی سریع با سوالات، خود را آماده کنید. به یاد داشته باشید که رمز موفقیت در هر امتحانی، آشنایی کامل با الگو و فرمت آزمون است. این کار به شما دیدگاه روشنی از ساختار آزمون می‌دهد و باعث می‌شود در مدیریت زمان مهارت پیدا کنید.

    انجام چند کار هنگام لیسنینگ

    انجام چند کار هنگام لیسنینگ

    بر کسی پوشیده نیست که آزمون آیلتس سخت است  و این شامل شنیداری یا لیسنینگ نیز می‌شود. شما باید در طول چهار محتوای صوتی به 40 سوال پاسخ دهید. محتواهای صوتی فقط یک بار پخش می‌شوند. سوالات معمولی شامل تکمیل جمله، تکمیل خلاصه جمله، تکمیل فرم و چند گزینه دیگر هستند. حواس پرتی در حین مکالمه رایج است، اما باید تمرکز خود را بالا ببرید وگرنه سوالات دیگر را دست خواهید داد. همچنین از شما انتظار می‌رود که بفهمید بسته به نوع سوال، چه نوع اطلاعاتی را باید ارائه دهید. موفقیت شما در پاسخ به هر سوالی، انگیزه‌تان را افزایش می‌دهد.

    یک ترفند کوچک را آموزش می‌دهیم:

    «جمله اسم من شان است، من سی ساله هستم و اهل ایرلندم.» این جمله 12 کلمه دارد و نوشتن آن حداقل 10 ثانیه طول کشید، اما گفتن آن فقط 3 ثانیه زمان می‌خواهد؛ اما اطلاعات کلیدی این جمله چیست؟ شان، 30، ایرلند. در یادداشت‌های خود جملات را در کلمات کلیدی خلاصه کنید تا متن را به خوبی درک کنید.

    آگاهی از محدودیت‌های زمانی

    هرچه درک واضح‌تری در مورد ساختار آزمون داشته باشید، شانس شما برای موفقیت بیشتر است. به یاد داشته باشید که آزمون آیلتس دارای محدودیت زمانی است و شما فقط برای هر بخش یک زمان مشخص در اختیار خواهید داشت. اگر نمی‌توانید هر بخش را در زمان تعیین شده تکمیل کنید یا اگر به دلیل فشار زمان نمی‌توانید بر این اساس تمرکز کنید، بهتر است در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید. تمام آمادگی‌هایی که در آزمون‌های آزمایشی انجام می‌شوند، تحت شرایط زمان ‌بندی ‌شده مشابه آزمون اصلی اجرا خواهند شد.

    استفاده از استراتژی‌های آیلتس

    یکی از بزرگترین اشتباهات متقاضیان این است که فقط روی آیلتس تمرکز می‌کنند. آنها تست‌های تمرینی زیادی را انجام می‌دهند اما فراموش می‌کنند زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. بیشتر زبان آموزان آیلتس از سطح فعلی زبان انگلیسی خود که اغلب متوسط یا پایین‌تر است، بی‌اطلاع هستند. فراموش نکنید که آیلتس یک آزمون مهارت انگلیسی است. به این ترتیب، انتظار می‌رود زبان انگلیسی شما در سطح بالایی باشد. به خاطر داشته باشید که یادگیری آیلتس یک فرایند مداوم است. حداقل سه تا شش ماه قبل از آماده شدن برای آزمون باید در همه بخش‌های زبان مهارت پیدا کنید.

    توسعه مهارت‌های اسپیکینگ

    تنها هدف بخش اسپیکینگ، آزمایش طیف گسترده‌ای از مهارت‌های خواندن است. استدلال منطقی و شناخت نگرش‌ها و هدف متون بسیار مهم است. شرکت کنندگان در آزمون باید پاسخ‌های کوتاه، اطلاعات مناسب، جملات کامل و دستور زبان درست را ارائه دهند. زمان بندی در بخش اسپیکینگ ضروری است و شما وقت نخواهید داشت چندین بار متون را مرور کنید. پس باید از استراتژی‌های اسپیکینگ بهره ببرید. برای مثال، روی موضوعات مهم تمرکز کنید یا کلمات و اصطلاحات اصلی را با یک نگاه تشخیص دهید.

    یک ترفند خوب این است:

    «انگلیسی را با صدای بلند بخوانید! این کار به شما کمک می‌کند که قوه شنیداری و گفتاری خود را همزمان تقویت کنید.»

    استفاده از اصطلاحات انگلیسی مناسب

    استفاده از اصطلاحات انگلیسی مناسب

    رایتینگ شاید یکی از مواردی است که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. هر دو تست در بخش آزمون آیلتس آکادمیک باید به سبک رسمی نوشته شوند. تست شماره یک مستلزم این است که داده‌ها را توصیف و توضیح دهید. این تست نیاز به تمرین قابل توجهی در زبان انگلیسی دارد. تست شماره دو تعدادی چالش را ارائه می‌دهد. پس اگر شما با آن آشنا نباشید، درک موضوع ارائه شده دشوار می‌شود.

    مقاله باید ساختار مناسبی داشته باشد. شما باید آماده پاسخگویی به هر دو تست و درک الزامات هر یک از آنها باشید. شما باید از زبان مناسب برای تکمیل سوالات تست شماره یک استفاده کنید و مطمئن شوید تمرین شما شامل انواع مختلف نمودارها (نمودارهای خطی، نمودارهای میله‌ای، نمودارهای دایره‌ای، جداول و غیره) است تا مطمئن شوید که در آزمون آماده هستید.

    برای آماده سازی سوال تست شماره دو باید در مورد ساختار یک مقاله، نحوه توسعه آن، نحوه نوشتن مقدمه و نتیجه گیری آشنا شوید. شما باید بتوانید ایده‌های خود را با استفاده از دانش انگلیسی خود روی کاغذ بیاورید. علاوه بر این، نوشتن در مورد موضوعات روزمره را تمرین کنید تا با آنها آشنا شوید. بررسی مقاله‌هایی که شامل موافق یا مخالف، بحث در مورد دو نظر مخالف، مزایا و معایب چیزها، مشکلات و راه حل‌ها، علل و راه‌ حل‌ها، علل و پیامدها هستند به شما در درک بهتر این مهارت کمک می‌کند.

    صحبت کردن مستقیم و روان

    اسپیکینگ کمتر از 15 دقیقه طول می‌کشد و به سه قسمت تقسیم می‌شود. پنج دقیقه اول برای مقدمه و مباحث عمومی بین متقاضی و ممتحن در نظر گرفته شده است. بخش دوم توانایی متقاضی را برای صحبت در مورد موضوعی تصادفی ارزیابی می‌کند. بخش آخر صرفاً به قسمت دوم پیچیدگی بیشتری می‌بخشد. در این مرحله ممتحن به تلفظ، منبع واژگانی و روان بودن اسپیکینگ توجه خواهد داشت.

    تمرین هر بخش برای آمادگی آزمون ضروری است. شما باید یادداشت نویسی را تمرین کنید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در قسمت دوم آزمون دو دقیقه صحبت کنید. به یاد داشته باشید که دانش شما ارزیابی نمی‌شود، بلکه مهارت زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید که پشتکار کلید موفقیت در مرحله از آزمون است.

    غرق شدن در زبان انگلیسی!

    در زمانی که خودتان را برای آزمون آیلتس آماده می‌کنید، به طور کامل در زبان انگلیسی غرق شوید. خواندن مجلات آنلاین یا وبلاگ‌ها می‌توانند فرصتی خوبی برای شروع باشند. هر روز مقداری انگلیسی بنویسید، نوشتن یک دفتر خاطرات، داشتن یک وبلاگ یا برقراری ارتباط با دوستان به صورت آنلاین می‌تواند بسیار مفید است. به اخبار و فیلم دیدن به زبان اصلی توجه کنید تا رابطه بین جملات و معانی آنها بفهمید.

    تکنیک سایه (Shadowing) را امتحان کنید. این تکنیک شامل تکرار آن چیزی است که کسی به زبان انگلیسی گفته است. این تکنیک به تقویت تلفظ، لحن و دستور زبان کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید که خودآموزی تا زمانی امکان پذیر است که متعهد باشید و کسی را پیدا کنید که بتواند به شما بازخورد بدهد. اگر نمی‌توانید متعهد شوید یا نمی‌توانید یک شریک مناسب پیدا کنید، در یک موسسه زبان ثبت نام کنید.

    حداقل یک کتاب راهنمای جامع آمادگی آزمون آیلتس را خریداری کنید. این کتاب به شما در آمادگی بهتر کمک زیادی خواهد کرد. کتاب مناسب دارای نمونه سوالات و پاسخ‌هایی است که می‌توانید روی آنها کار کنید و نکات و ترفندهای مفیدی را یاد بگیرید. برای پیدا کردن کتاب مناسب، تحقیقات زیادی را در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام دهید یا از دوستان و آشنایان خود سوال کنید.

    نکات مهم برای آمادگی آزمون آیلتس

    نکات مهم برای آمادگی آزمون آیلتس

    وقتی نوبت به آماده شدن برای امتحان می‌رسد، چه آزمون آیلتس آنلاین باشد و چه آزمون کاغذی، چه برای مهاجرت کاری باشد چه برای مهاجرت تحصیلی (برای مثال تحصیل در استرالیا با کانادا، آمریکا و...) ابتدا باید تصمیم بگیرید که به کدام بخش از آزمون از جمله آکادمیک یا جنرال نیاز دارید. مرحله بعدی درک حداقل نمره لازم برای قبولی در امتحان است. مقیاس نمره از صفر تا 9 متغیر است و نمره قبولی از شش تا 9 شروع می‌شود.

    در مرحله بعد، باید سطح تسلط فعلی انگلیسی خود را تعیین کنید، این کار به شما کمک می‌کند پیشرفت خود را بررسی کنید. اگر در حال حاضر سطح زبان خوبی دارید، می‌توانید بلافاصله آموزش زبان انگلیسی را شروع کنید. برای توسعه تاکتیک‌ها و مهارت‌ها، می‌توانید در آزمون‌های آزمایشی آیلتس شرکت کنید. با این حال، اگر احساس می‌کنید که سطح فعلی شما کمتر از نمره آیلتس مورد نظرتان است، ابتدا باید مهارت‌های زبانی خود را تا سطح متوسط رو به بالا ارتقا دهید.

    کار با یک معلم خصوصی در آیلتس ممکن است بسیار مفید باشد، زیرا معلم می‌تواند سطح شما را ارزیابی کند، یک برنامه آموزشی ارائه دهید و همه نکات و ترفندهای لازم را در اختیار شما قرار دهد. برای مقایسه، گذراندن درس با معلم خصوصی دانشگاه یا ثبت ‌نام در دوره‌های منظم یادگیری زبان می‌تواند حداقل یک سال طول بکشد.

    کلام آخر

    برای موفق بودن در آزمون آیلتس، لازم است فرمت این آزمون، تکنیک‌ها و استراتژی‌های ضروری را یاد بگیرید. علاوه بر این، شما باید تمام کلمات و عبارات مفید را برای پاسخ دادن به سوالات در ذهن داشته باشید. سطح عمومی واژگان و دانش شما از ساختارهای دستوری باید برای درک متون ارائه شده و بیان شایسته افکار خود در گفتگو با ممتحن کافی باشد.

    در طول دوره آمادگی آزمون آیلتس، شما قادر خواهید بود تست‌های امتحان را انجام دهید، به موضوعات پیچیده بپردازید و به اهداف یادگیری زبان انگلیسی خود برسید. در جستجوی روش‌های اضافی برای تمرین مهارت‌های آیلتس خود تردید نکنید.  در پایان، اگر زمان زیادی را صرف مطالعه کنید، درصد موفقیت شما افزایش پیدا می‌کند. با این حال، تنها برنامه ریزی دقیق، کمک از متخصصان و تلاش زیاد به شما امکان می‌دهد به هدف خود برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول راهنمای جامع آمادگی برای آزمون آیلتس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت