لغو برگزاری آزمون آیلتس در ایران!
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مدرک زبان

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مدتی است که لغو برگزاری آزمون آیلتس در ایران نقل محافل شده است. از مراکز آموزش زبان و آژانس‌های مهاجرتی گرفته تا زبان آموزان، همه در این مورد در شک و شبه قرار دارند. به گفته سازمان سنجش آموزش کشور، «برگزاری آزمون آیلتس تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآمده است.» سازمان سنجش این خبر شوک‌آور را در تاریخ 21 دی ماه 1401 اعلام کرد.

    به گزارش بخش خبری گروه مهاجرتی ادب، بعد از انتشار خبر لغو برگزاری آزمون آیلتس از سوی سازمان سنجش، شاهد اخبار ضد و نقیض هستیم که نگرانی‌ها را بیشتر کرده است. زبان آموزانی که برای شرکت در این آزمون هزینه کرده بودند و سخت در تلاش بودند، دچار ناامیدی و تردید شده‌اند. بسیاری از خود می‌پرسند که تکلیف داوطلبانی که برای مقاصد مهاجرتی به این نمره آزمون نیاز داشتند، چه خواهد شد؟

    این تصمیم گیری‌های دولتی در ایران با هزاران سوال بی‌پاسخ همراه بوده است که تا به الان باعث ایجاد سردرگمی‌هایی در ذهن متقاضیان شرکت در این آزمون و در کل زبان آموزان شده است. در اینکه هدف سازمان سنجش از این تصمیم چه چیزی بوده است، هنوز مشخص نیست، اما تعیین تکلیف زبان آموزان و مراکز آموزش زبان و آژانس‌های مهاجرتی باید هرچه سریع‌تر در این خصوص روشن شده و در این راستا راه حل‌ها، روشهای جایگزین و... مورد بررسی قرار گیرد.

    اگر بخواهیم بدترین شرایط را تصور کنیم که در آن آزمون آیلتس برای همیشه متوقف خواهد شد، زبان آموزان چند راهکار مختلف خواهند داشت. اول اینکه آیلتس تنها آزمونی نیست که برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود در آزمون‌های تافل یا PTE شرکت کنید. البته آزمون دولینگو نیز گزینه مناسبی بوده که بیشتر در زمان کرونا مورد قبول بوده و در حال حاضر تقریبا هیچ مقصد تحصیلی و دانشگاه معتبری این آزمون را نپذیرفته یا برای آن ویزا صادر نخواهد نمود.

    لغو برگزاری آزمون آیلتس در ایران

    راه حل دوم این است که شخص متقاضی شرکت در آزمون آیلتس به یکی از کشورهای همسایه که در آن آزمون آیلتس برگزار شده سفر نماید که در این خصوص اغلب کشور ترکیه به عنوان گزینه ارجح‌تر از همه بابت و به خصوص از بابت نزدیکی و اخذ ویزا قلمداد می‌شود. بدین ترتیب با سفر به یک کشور همسایه مانند ترکیه می‌توانید در آزمون آیلتس این کشور شرکت نمایید. البته توجه داشته باشید، سفر به ترکیه علاوه بر هزینه آزمون، با هزینه‌های اضافی نظیر هزینه سفر و مدت زمان اقامت و... همراه خواهد بود. آزمون آیلتس برای اکثر مقاصد انگلیسی زبان مانند برای تحصیل در کانادا، استرالیا، آمریکا، نیوزلند، انگلیس و... بسیار محبوب و باب می‌باشد. 

    البته این را هم در نظر داشته باشید که آزمون آیلتس در ایران تا پایان بهمن ماه 1401 برگزار می‌شود و زبان آموزان می‌توانند تا این تاریخ برای شرکت در این آزمون در خود ایران اقدام کنند. زبان آموزانی که تازه مطالعه آیلتس را شروع کرده‌اند و با صرف هزینه در مراکز زبان مشغول به دانش اندوزی هستند، بهتر است به آموزش خود ادامه دهند. بدین دلیل که لغو برگزاری آزمون آیلتس در ایران به صورت موقتی اعلام شده است و چه بسا در آینده نزدیک امکان دارد دوباره از سر گرفته شود. اما لغو همیشگی آزمون آیلتس یقینا اتفاق کاملا ناخوشایندی در امر مهاجرت تحصیلی خواهد بود.

    امید است که این خبر ناخوشایند تنها به صورت موقتی باشد تا متقاضیانی که مدت‌ها در حال صرف هزینه و تلاش‌های خستگی ناپذیر به دنبال اخذ مدرک زبان، اخذ پذیرش دانشگاهی و مهاجرت به خارج از کشور از طریق تحصیل بوده، آسودگی خاطر بیشتری را به دست آوردند.

    بخش خبری گروه مهاجرتی ادب، در صورت هرگونه بروزرسانی جدید، خبرهای جدید پیرامون این موضوع یعنی لغو برگزاری آزمون آیلتس در ایران را اعلام خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا اخذ مشاوره رایگان برای تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا و استرالیا، مشاوره تخصصی و یا تشکیل پرونده با تیم مشاوران گروه مهاجرتی ادب در تماس باشید.

    سوالات متداول لغو برگزاری آزمون آیلتس در ایران!

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ