درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    تحصیل پزشکی در استرالیا

    تحصیل پزشکی در استرالیا با وجود دانشگاه‌های رتبه برتر در جهان، امکانات و تجهیزات پیشرفته برای پژوهش و آموزش در بالاترین سطح ممکن رویای بسیاری از دانشجویان به خصوص دانشجویان ایرانی است. اما اخذ پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی استرالیا شرایط خاصی را می‌طلبد. متقاضیان باید ضمن داشتن شرایط عمومی، در آزمون‌های ورودی دانشگاه نیز شرکت کنند.

    هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا نیز ارزان نیست، اما با شناخت دانشگاه‌های ارزان پزشکی و دریافت بورسیه تحصیلی تا حد زیادی می‌توان هزینه‌های تحصیل را پوشش داد. اگر به رشته پزشکی به چشم نوعی سرمایه گذاری نگاه کنیم، فرصت‌های شغلی پردرآمدی در انتظار شما خواهد بود که قطعا ارزش هزینه های تحصیل را دارد. اما هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا چقدر آب می‌خورد؟ بهترین دانشگاه‌های پزشکی استرالیا کدامند و کدام تخصص‌های پزشکی در دانشگاه های استرالیا تدریس می‌شوند؟ اگر قصد تحصیل رشته پزشکی در استرالیا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای جامع پیش رو را از دست ندهید.

    شرایط پذیرش در رشته پزشکی در استرالیا

    شرایط پذیرش در رشته پزشکی در استرالیا

    شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا با توجه به مقطع تحصیلی و قوانین دانشگاه ثابت نیست. اما باید بدانید تحصیل در رشته‌های مرتبط با پزشکی تقریبا در تمامی کشورها از جمله استرالیا نیازمند صلاحیت‌های بالاتری از نظر علمی است که بیشتر در زمینه نمرات درسی، سطح دانش زبان و دیگر دستاوردهای علمی قابل ارائه هستند.

    در ادامه شرایط مشترک بین همه دانشگاه‌های استرالیا برای پذیرش در رشته‌ی پزشکی را آورده‌ایم اما برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و شرایط جزئی‌تر هر دانشگاه، باید به سایت دانشگاه مد نظر مراجعه کنید.

    شرط معدل و ریز نمرات

    اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر و دارای رتبه بالا در استرالیا ساده نیست و نیازمند یکسری صلاحیت‌های علمی به خصوص در زمینه معدل و ریز نمرات مربوط به رشته‌ی انتخابی است. حال اگر بحث رشته پزشکی و تخصص‌های مرتبط با آن باشد، این حساسیت بر معدل و ریز نمرات به مراتب بیشتر خواهد شد.

    برای تحصیل رشته پزشکی در استرالیا بالا بودن ریز نمرات دروس زیست، شیمی و ریاضی ضروری است. همچنین برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی از استرالیا به حداقل معدل 17 یا 16 نیاز خواهید داشت.

    تسلط به زبان انگلیسی

    برای همه دانشجویان بین‌المللی که زبان مادری آن‌ها غیر از انگلیسی است، ارائه مدرک زبان با نمره قابل قبول به منظور اخذ پذیرش از هر یک از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی در استرالیا الزامی است.

    از طرفی اکثر دانشگاه‌های استرالیا ملاک و حداقل نمره مورد قبول برای زبان را در حالت پذیرش غیر مشروط، نمره آیلتس 6.5 و گاها 6 (یا معادل آن برای دیگر مدارک معتبر زبان انگلیسی) در نظر می‌گیرند (یا معادل آن در دیگر آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی). اما برای تحصیل رشته پزشکی نمره آیلتس پیشنهادی برای شانس بیشتر، آیلتس 7 یا بالاتر می‌باشد.

    انگیزه‌نامه قوی

    اگر درخواست پذیرش شما برای قبولی در رشته پزشکی که شامل مدارک عمومی و الزامات مورد نیاز دانشگاه مقصد است را مانند یک بسته ارسالی به دانشگاه مد نظر در نظر بگیرید،  می‌توان گفت که انگیزه‌نامه به نوعی شبیه به دفترچه راهنمای استفاده از این بسته عمل خواهد کرد. انگیزه‌نامه برخلاف تصور بسیاری که صرفا آن را یک ضمیمه ساده می‌بینند، در واقع نه تنها مدرکی بسیار مهم، ضروری و تعیین کننده روند پذیرش شما بوده بلکه به آن باید به چشم یک فرصت و بستر عالی جهت ارائه  اطلاعات خیلی جامع، مفید و قانع کننده‌ای از خود و برنامه تحصیلی‌ و چشم اندازها از آینده خود نگاه نمود. بنابراین در نحوه نگارش، محتویات و تهیه و تنظیم نهایی یک انگیزه نامه قوی بسیار حساسیت به خرج دهید.

    توصیه نامه

    توصیه نامه به نوعی حکم اعتبار و ضمانت شما نزد چند شخص برجسته از نظر آکادمیک را دارد. بهتر است که مخصوصا برای رشته‌ی پزشکی 3 نسخه توصیه نامه معتبر داشته باشید.

    شرکت در آزمون‌های الزامی ورودی دانشگاه

    در هنگام درخواست اخذ پذیرش تحصیلی، ممکن است یکسری آزمون‌های ورودی از شما گرفته شود؛ مانند آزمون GRE، UCAT، GAMSAT ،ATAR و... . ممکن است که این آزمون‌ها مستقیما مربوط به حوزه پزشکی یا به شکلی غیرمستقیم مشخص کننده صلاحیت علمی، عقلانی و منطقی شخص متقاضی برای سنجش وی در موقعیت‌های مختلف باشد. در صورت وجود هرگونه الزام برای شرکت در این آزمون‌ها، در آن‌ها شرکت نموده و تمام تلاش خود را کنید که نمره بالایی را در این آزمون‌ها کسب نمایید.

    • برای تحصیل در دوره کارشناسی پزشکی ارائه مدرک آزمون‌های UMAT یا همان آزمون پذیرش پزشکی و  ATAR یا همان مصاحبه پزشکی ضروری است. نمره این دو آزمون معیارهای اصلی ورود دانشجویان به رشته پزشکی در استرالیا است. برخی آزمون‌های جانبی نیز در برخی دانشگاه‌ها از دانشجویان گرفته می‌شود که مربوط به دروس دوره دبیرستان است مثل آزمون‌های زیست و شیمی. دانشجویانی که بتوانند این آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند می‌توانند در دوره‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه‌های استرالیا شرکت کنند.
    • از طرفی دانشجویانی که قصد ورود به دوره کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی رشته‌های پزشکی در استرالیا را داشته باشند می‌بایست اولا دوره‌های علوم پایه و ثانیاً مدرک آزمون GAMSAT (آزمون پذیرش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استرالیا) یا MCAT (آزمون پذیرش کالج پزشکی) را داشته باشند. این آزمون‌ها جهت سنجش میزان دانش و توانایی متقاضیان در امور پزشکی از آنها اخذ می‌شود. با کسب نمره مناسب در هر یک از این آزمون‌ها دانشجو می‌تواند برای تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا درخواست دهد.

    مدت زمان تحصیل

    مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در استرالیا در مقطع کارشناسی بین 5 تا 6 سال + 1 سال دوره کارآموزی برای کسب مجوز پزشکی خواهد بود. همچنین مدت زمان تحصیل مقطع تحصیلات تکمیلی پزشکی همان 4 سال + 1 سال دوره کارآموزی برای کسب مجوز پزشکی است.

    بنابراین کمترین مدت زمان برای تحصیلات پزشکی در استرالیا (برای مقطع تحصیلات تکمیلی) 4 سال + 1 سال دوره کارآموزی بوده و بیشترین مدت ممکن (یعنی کارشناسی + تحصیلات تکمیلی) با احتساب دوره کارآموزی 10 سال به طول خواهد انجامید.

    مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در استرالیا

    مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در استرالیا

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته پزشکی در استرالیا با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است. اما مهمترین مدارک لازم برای تحصیل رشته پزشکی در استرالیا عبارتند از:

    ریزنمرات تحصیلی: متقاضیان تحصیل رشته پزشکی در استرالیا باید ترجمه رسمی ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی خود را برای دانشگاه مقصد ارسال کنند.

    آخرین مدرک تحصیلی: آخرین مدرک تحصیلی به صورت ترجمه رسمی باید به دانشگاه مقصد ارسال شوند.

    نمره مدرک زبان انگلیسی: متقاضیان تحصیل پزشکی در استرالیا باید مدرک آزمون های زبان مانند آیلتس یا تافل را به دانشگاه ارسال کنند.

    قبولی در آزمون های ورودی: برخی از دانشگاه‌های استرالیا برای پذیرش دانشجوی پزشکی قبولی در آزمون‌هایی مانند GAMSAT، UCAT، UMAT و MCAT را الزامی می‌دانند.

    رزومه تحصیلی: رزومه تحصیلی شامل دستاوردهای علمی و حرفه‌ای متقاضی، سابقه فعالیت در برنامه ها و سایر دستاوردها باید در قالب رزومه تحصیلی به دانشگاه ارسال شود.

    انگیزه نامه: ارائه انگیزه نامه حاوی نقاط قوت و دلایل تحصیل در دانشگاه و رشته مدنظر الزامی است.

    توصیه نامه: اخذ یک یا چند توصیه نامه از معلمان مدرسه یا اساتیدی که سابقه همکاری با دارند، تاثیر مثبتی بر اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی استرالیا دارد.

    پاسپورت معتبر و مدارک هویتی: متقاضیان تحصیل در استرالیا باید پاسپورت معتبر داشته باشند.

    پر کردن فرم درخواست آنلاین: متقاضیان باید فرم آنلاین درخواست پذیرش در دانشگاه مدنظر را پر کرده و هزینه مورد نیاز برای بررسی مدارک را پرداخت کنند.

    آزمون های ورودی دانشگاه برای تحصیل پزشکی در استرالیا

    آزمون‌های ورودی دانشگاه برای تحصیل پزشکی در استرالیا

    دو آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی در استرالیا وجود دارد که اکثر دانشکده‌های استرالیا و نیوزلند شرکت در این آزمون ها را الزامی می‌دانند. آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل پزشکی شامل آزمون UCAT و آزمون GAMSAT می‌شود.

    آزمون UCAT

    آزمون UCAT دانش آکادمیک متقاضیان را بررسی نمی‌کند، بلکه این آزمون، مهارت‌ها و توانایی‌های کلی شخص متقاضی که در طول تحصیلات و زندگی خود بدست آورده را ارزیابی می‌نماید. آزمون مذکور شامل 5 بخش است:

    • استدلال کلامی
    • تصمیم‌گیری
    • استدلال کمی
    • استدلال انتزاعی
    • داوری موقعیتی

    برای هر بخش در این آزمون، نمره‌ای دریافت می‌کنید که مجموع آن‌ها نمره کلی شما را مشخص می‌نماید.

    آزمون GAMSAT

    اگر تصمیم دارید به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی به دانشکده پزشکی بروید، باید در آزمون پذیرش دانشکده پزشکی (GAMSAT) شرکت کنید. این آزمون دانش آکادمیک شما را آزمایش می‌کند؛ این بدان معناست که برای رسیدن به موفقیت درGAMSAT، درک کاملی از علوم فیزیکی و بیولوژیکی ضروری است. بنابراین اگر مقطع کارشناسی ارشد مربوط به رشته‌های غیرپزشکی را گذرانده باشید، برای آمادگی در این امتحان نیاز به مطالعات فراوان دارید. در کل آزمون GAMSAT 3 بخش دارد:

    • استدلال در علوم انسانی و علوم اجتماعی: 75 سوال در 100 دقیقه با 10 دقیقه اضافی برای خواندن
    • ارتباط کتبی: دو سوال در 60 دقیقه با پنج دقیقه اضافی برای خواندن
    • استدلال در علوم زیست شناختی و فیزیکی: 110 سوال در 170 دقیقه با 10 دقیقه اضافی برای خواندن

    امتیاز هر بخش از 100 محاسبه و از آنها نمره میانگین گرفته می‌شود. برای ورود به اکثر دانشکده‌های پزشکی حداقل به 65 امتیاز نیاز خواهید داشت اما باید نمره بیشتری کسب کنید تا شانس تحصیل پزشکی در استرالیا را افزایش دهید.

    جلسه مصاحبه برای تحصیل پزشکی در استرالیا

    بخش مهم دیگر برای قبولی در رشته پزشکی در استرالیا، مصاحبه است. شرکت در جلسه مصاحبه برای همه دانشگاه های پزشکی استرالیا الزامی نیست، اما اکثر دانشگاه‌های برتر این کار را انجام می‌دهند. برای بسیاری از متقاضیان، مصاحبه، چالش برانگیزترین بخش درخواست پذیرش آن‌ها است. این سیستم مصاحبه شامل ۶ تا ۱۰ مصاحبه کوچک است که هر یک در بخش‌های مختلف انجام می‌شود (مصاحبه مالتی مینی).

    در حالی که بسیاری از افراد از سوالات و چالش‌های روال در طول این مصاحبه‌ها می‌ترسند، باید بدانند که این نوع مصاحبه به نفع شما عمل می‌کند. این فرایند بسیار عینی‌تر از یک سیستم مصاحبه معمولی است. به این ترتیب، دانشگاه ارزیابی بسیار گسترده‌تر و قابل توجهی از مهارت‌های غیر آکادمیک شما خواهد داشت. در حالی که مصاحبه‌گرها شما را از یک دیدگاه جامع ارزیابی می‌کنند، افراد برگزارکننده این مصاحبه‌ها دنبال یک‌سری مهارت‌ها و ویژگی‌های اصلی هستند که عموما شامل موارد زیر می‌شود:

    • ارتباطات
    • کیفیت استدلال
    • تفکر انتقادی
    • خلاقیت
    • مسئولیت اجتماعی
    • امنیت فرهنگی
    • آگاهی از مسائل بهداشتی
    • استدلال اخلاقی
    • خودآگاهی
    • همدلی
    • حل اختلاف
    • انتخاب شغل
    • کار گروهی
    • مراقبت از خود

    هر مصاحبه‌گر شما را در دو تا سه مورد از این خصوصیات ارزیابی می‌کند، بنابراین نیازی نیست همه این موارد را در یک جلسه کوتاه پوشش دهید. دانشگاه‌هایی که از سیستم مصاحبه مالتی مینی استفاده نمی‌کنند، از مصاحبه نیمه ساختار یافته، مصاحبه ترکیبی یا مصاحبه ارزیابی چند مهارت بهره می‌برند.

    همه این فرایندها جوانب مثبت و منفی خود را دارند اما خوشبختانه، صرف نظر از نوع مصاحبه‌ای که با آن روبه‌رو هستید، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید خود را برای اطمینان از تحت تاثیر قرار گرفتن مصاحبه کنندگان از الان آماده نمایید.

    هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا

    هزینه تحصیل پزشکی در بهترین دانشگا‌های استرالیا

    نمی‌توان منکر هزینه های بالای زندگی و تحصیل در استرالیا شد. با این حال، کیفیت بالای آموزش پزشکی دانشگاه‌های استرالیا باعث می شود بسیاری از دانشجویان هنوز هم تحصیل پزشکی در استرالیا را انتخاب کنند.

    اما قسمت نه چندان جالب ماجرا اینجا بوده که تحصیل در یک سری رشته‌های خاص مانند پزشکی و تخصص‌های مرتبط به آن از جمله دندانپزشکی، دامپزشکی، رشته‌های آزمایشگاه محور و... در تقریبا هر کشوری از جمله استرالیا دارای شهریه‌های تحصیلی بیشتر و سنگین‌تری هستند.

    میانگین هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا بین 70 تا 101 هزار دلار استرالیا در سال است که این مبلغ برای برخی موسسات آموزشی ممکن است از مرز 101 هزار دلار استرالیا در سال هم فراتر رود. در جدول زیر هزینه تحصیل رشته پزشکی برخی از بهترین دانشگاه های استرالیا را مشاهده می‌کنید.

    نام دانشگاه

    مقطع تحصیل

    شهریه سالانه به دلار استرالیا

    دانشگاه ملبورن

    دکتری پزشکی

    84 هزار دلار

    دانشگاه سیدنی

    دکترای پزشکی

    86 هزار دلار

    دانشگاه موناش

    لیسانس و فوق لیسانس پزشکی

    83 هزار دلار

    دانشگاه کویینزلند

    دکترای پزشکی

    82 هزار دلار

    دانشگاه نیوساوت ولز

    لیسانس پزشکی

    75 هزار دلار

    دانشگاه وسترن استرالیا

    دکترای پزشکی

    85 هزار دلار

    دانشگاه آدلاید

    لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی و دکترای پزشکی

    79 هزار دلار

    دانشگاه ملی استرالیا

    دکترای پزشکی و جراحی

    85 هزار دلار

    دانشگاه نیوکسل

    لیسانس و دکترای پزشکی

    76 هزار دلار

    دانشگاه گریفیث

    دکترای پزشکی

    73 هزار دلار

    هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

    هزینه‌های مذکور صرفا برای شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه بوده و از طرف دیگر، می‌بایست هزینه‌های زندگی دانشجویی در استرالیا را نیز در نظر گرفت.

    • هزینه زندگی شخصی یک دانشجو در استرالیا بدون احتساب هزینه‌های مسکن حدود حداقل 20 هزار دلار در سال می‌باشد.
    • از طرف دیگر هزینه محل سکونت هم به تصمیم خود دانشجو بستگی داشته که بنا به انتخاب وی هزینه سالانه برای محل اقامت می‌تواند بین 4 تا 16 هزار دلار نوسان داشته باشد.
    • برای توضیح بیشتر پیرامون هزینه محل سکونت باید گفت که هزینه خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشگاه‌های استرالیا بین 4 تا 11 هزار دلار در سال معمولا می‌باشد. از طرفی دیگر اجاره ماهیانه اتاق یا آپارتمان خارج از دانشگاه بدین صورت است که برای اتاق کوچک و در واقع خانه استودیویی در حدود 900 دلار در ماه اجاره نیاز خواهد بود و همچنین برای اجاره یک خانه کوچک تک خواب نیز  حدود 1700 بسته به موقعیت خانه در شهر در ماه باید اجاره داد.
    • همچنین دانشجوی متقاضی تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا باید هزینه کتب و لوازم تحصیل که معمولا بین 700 تا 1200 دلار در سال شده را در نظر داشته و از طرفی متوسط هزینه بیمه درمانی دانشجو (که تهیه آن اجباری بوده) و حدود 600 دلار در سال می‌باشد را هم در نظر بگیرد.
    • بنابراین توصیه می‌شود که برای صرفا هزینه زندگی دانشجو و نه هزینه تحصیل، حداقل 16 هزار دلار در سال را در نظر داشته باشید

    مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در استرالیا

    مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در استرالیا

    مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در استرالیا برای مقطع کارشناسی بین 5 تا 6 سال + 1 سال دوره کارآموزی برای کسب مجوز پزشکی بوده و مدت زمان تحصیل مقطع تحصیلات تکمیلی پزشکی همان 4 سال + 1 سال دوره کارآموزی برای کسب مجوز پزشکی است.

    بنابراین  کمترین مدت برای تحصیل پزشکی (مقطع تحصیلات تکمیلی) 5 سال با احتساب دوره کارآموزی بوده و بیشترین مدت (کارشناسی + تحصیلات تکمیلی) با احتساب دوره کارآموزی 10 سال به طول خواهد انجامید.

    بورسیه‌های تحصیلی پزشکی در استرالیا

    کمک هزینه و بورسیه‌های تحصیلی در کشور استرالیا عموما به 2 دسته کلی بورسیه‌های دولتی و بورسیه‌های دانشگاهی تقسیم می شوند. همچنین از نظر مبلغ هم به 2 دسته بورسیه کامل (فول فاند) و کمک هزینه قابل تقسیم هستند. 

    دولت و دانشگاه‌های استرالیا دانشگاه در هر سال و ترم تحصیلی، بورسیه‌های تحصیلی متعددی را برای رشته‌های مختلف در نظر می‌گیرند که جدای از بورسیه‌های کامل و فول فاند (که برای رشته پزشکی و آن هم برای دانشجویان بین‌المللی بسیار نادر و سخت بوده) بقیه بورسیه‌ها مبلغ متغیر دارند. شرایط دریافت بورسیه پزشکی عبارتند از:

    • داشتن معدل بالای 16.5 الی 17
    • نمره آیلتس حداقل 7 یا 8
    • توصیه‌نامه از اساتید
    • رزومه تحصیلی قوی
    • مقالات چاپ شده، تز و پایان نامه قوی
    • موفقیت در آزمون‌هایی نظیر GRE  GMAT، ATAR
    • داشتن سوابق درخشان و افتخارات ورزشی، فرهنگی، هنری و علمی
    • سابقه انجام خدمات اجتماعی
    • داشتن سابقه کار یا تجربه کارآموزی

    در صورت داشتن صلاحیت‌های علمی بالا معمولا مبالغ در نظر گرفته شده برای دانشجویان رشته پزشکی حتی سالانه به مبلغ 50 هزار دلار استرالیا نیز می رسد. اما بورسیه‌های فول فاند یا همان تحصیل رایگان (بورسیه‌هایی با پوشش کل هزینه‌های تحصیلی) در استرالیا برای رشته پزشکی از نظر تعداد و بودجه محدود هستند. این محدودیت بیشتر شامل حال دانشجویان بین‌المللی می‌شود و با در نظر گرفتن درخواست این نوع بورسیه برای مقطع کارشناسی در این رشته تقریبا شانس متقاضی برای اخذ بورسیه تحصیلی کامل و رایگان بسیار کم خواهد شد.

    هنگام اپلای برای بورسیه پزشکی در استرالیا حتما باید به نکاتی توجه کنید:

    اول از همه توجه گردد که بورسیه مدنظر تا چه مدت هزینه‌های تحصیلی شخص را پوشش می‌دهد؛ برای مثال برخی بورسیه‌‌ها هزینه کل مدت زمان تحصیل را پوشش می‌دهند.

    دوم اینکه برخی از بورسیه‌ها به درصد بیان کرده‌اند که تا چه میزان از هزینه و شهریه‌های تحصیل را پوشش می‌دهند. (برای مثال یک بورسیه اعلام می‌کند که در کل 30 درصد هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد) و یا ممکن است میزان کمک هزینه را به مبلغ ذکر کنند (برای مثال کمک هزینه 20 هزار دلاری در سال یا برای کل دوره‌ی تحصیلی).

    چندی از بهترین بورسیه ها برای تحصیل پزشکی در استرالیا به شرح جدول زیر است.

    نام بورسیه

    توضیحات

    بورسیه Australian Awards Scholarships to Study Medicine in Australia

    مناسب دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد

    پوشش کامل هزینه های زندگی

    بورسیه Destination Australia Scholarships to Study Medicine in Australia

    مناسب دانشجویان بین المللی

    به ارزش 15 هزار دلار در هر سال

    بورسیه Monash International Merit Scholarships

    مناسب دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد

    به ارزش 10 هزار دلار در هر سال

    بورسیه University of Melbourne Scholarships

    مناسب دانشجویان دکترای پزشکی

    پوشش 50 درصد هزینه های دانشگاه

    بورسیه Sydney Achiever’s International Award

    مناسب دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد

    به ارزش 10 هزار دلار و به مدت سه سال 

    حتما بخوانید: چگونه بورسیه تحصیلی بگیریم؟ 

    اقامت دائم پس از تحصیل پزشکی در استرالیا

    از دید دولت استرالیا  فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی به عنوان افرادی با سطح دانش و پتانسیل‌ علمی بالا در نظر گرفته می‌شوند و مسیر آنها برای ورود به بازار کار هموار است. اما قوانین و شرایط اخذ اقامت دائم برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی چیست؟

    • فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی با داشتن حداقل دو سال سابقه تحصیل در استرالیا، فرصت اخذ اقامت دائم این کشور و سپس اخذ اقامت و شهروندی را دارند.
    • فارغ‌التحصیلان با ورود به کادر درمان، مدتی کار، پرداخت مالیات و عدم ایجاد مشکلی خاص مانند مشکل قانونی و... می‌توانند برای اقامت دائم و به دنبال آن شهروندی کشور استرالیا اقدام کنند.
    • حالت معمول و کلی معمولا اینطور بوده که بعد از گذشت 1 سال اشتغال و گذشت از تاریخ صدور ویزای کار در استرالیا می‌توان برای اقامت دائم استرالیا اقدام نمود.
    • بعد از گذشت 4 سال از تاریخ صدور اقامت دائم استرالیا می‌توان برای دریافت پاسپورت و شهروندی این کشور اقدام کرد.

    نکته: به این نکته نیز توجه گردد که منظور از کار در استرالیا کاری است که فرد در حین اشتغال به کار بیمه و مالیات پرداخت کند. در غیر این صورت مدت زمان کار وی از نظر اداره مهاجرت استرالیا قابل استناد نیست.

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در استرالیا

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در استرالیا

    با تحصیل در بهترین دانشگاه‌های پزشکی استرالیا، تجربه کار کردن با اساتید حرفه‌ای و آموزش در بالاترین سطح ممکن را خواهید داشت. به این ترتیب آینده شغلی خود در حرفه پزشکی را تضمین می‌کنید. در جدول زیر بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در استرالیا آورده شده که بر اساس رتبه دانشکده پزشکی، میزان رضایت دانشجویان از تحصیل در آن‌ها، رتبه و اعتبار دانشگاه در حالت کلی و... انتخاب شده‌اند.

    نام دانشگاه

    رتبه جهانی QS در حوزه پزشکی

    دانشگاه سیدنی

    18

    دانشگاه ملبورن

    20

    دانشگاه موناش

    38

    دانشگاه نیوساوت ولز

    43

    دانشگاه کویینزلند

    50

    دانشگاه ملی استرالیا

    101

    دانشگاه آدلاید

    108

    دانشگاه وسترن

    116

    دانشگاه نیوکسل

    148

    دانشگاه تکنولوژی کویینزلند

    151

    ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در استرالیا

    اگر قصد دارید در کنار بهره مندی از آموزش باکیفیت، تجهیزات پیشرفته و زندگی در یکی از بهترین کشورهای دنیا، فرصت تحصیل به صرفه را نیز داشته باشید، بهتر است با دانشگاه های پزشکی ارزان استرالیا آشنا باشید. لیست ارزان‌ترین دانشگاه‌های پزشکی استرالیا عبارتند از:

    • دانشگاه کویینزلند جنوبی  (USQ)
    • دانشگاه چارلز داروین (CDU)
    • دانشگاه فدراسیون استرالیا
    • دانشگاه سان شاین کوست (USC)
    • دانشگاه مرکزی کویینزلند (CQU)
    • دانشگاه ولونگونگ
    • دانشگاه وسترن سیدنی
    • دانشگاه ادیث کوان (ECU)
    • دانشگاه لاتروب

    تخصص های رشته پزشکی در استرالیا

    تخصص‌های رشته پزشکی در استرالیا

    بیش از 80 تخصص و گرایش پزشکی را می توان در کشور استرالیا دنبال کرد. در ادامه مهمترین گرایش های پزشکی در کشور استرالیا را در چهار حوزه اصلی شامل تخصص‌های پزشکی، جراحی، سلامت روان و پیراپزشکی معرفی می کنیم.

    تخصص‌های پزشکی

    • بیهوشی
    • قلب و عروق
    • گوش و حلق و بینی
    • فوریت های پزشکی
    • غدد درون ریز
    • گوارش
    • پزشکی عمومی
    • هماتولوژی
    • کبدشناسی
    • بیماری های عفونی
    • پزشکی مراقبت های ویژه
    • پزشکی اسکلتی و عضلانی
    • پزشکی نوزادان
    • نفرولوژی
    • مغز و اعصاب
    • زنان و زایمان
    • انکولوژی
    • چشم پزشکی
    • اطفال
    • مدیریت درد
    • آسیب شناسی
    • رادیولوژی
    • توانبخشی
    • روماتولوژی
    • متخصص ریه
    • اورولوژی

    تخصص جراحی

    • جراحی قلب و قفسه سینه
    • جراحی کولورکتال
    • جراحی عمومی
    • جراحی مغز و اعصاب
    • جراحی دهان، فک و صورت
    • جراحی ارتوپدی
    • جراحی پلاستیک
    • جراحی عروق

    سلامت روان

    • مشاوره مواد مخدر و الکل
    • عصب روانشناسی
    • روانپزشکی
    • روانشناسی

    پیراپزشکی

    • پزشک تغذیه
    • پرستاری
    • مامایی
    • فیزیوتراپی
    • سایر کادر درمان

    مزایای تحصیل پزشکی در استرالیا

    مزایای تحصیل پزشکی در استرالیا

    انتخاب رشته پزشکی برای تحصیل به معنی پا گذاشتن در مسیری دشوار و طولانی است، اما انتخاب مقصد تحصیلی مناسب هم به اندازه انتخاب این رشته اهمیت دارد. کشور استرالیا قطعا یکی از اولین گزینه‌های افرادی است که قصد دارند پزشکی را در خارج دنبال کنند.

    مدرک معتبر بین المللی دانشگاه‌های استرالیا، سطح آموزش باکیفیت و امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، تنها گوشه‌ای از مزایای تحصیل پزشکی در استرالیا است. در ادامه به مهمترین دلایل تحصیل پزشکی در استرالیا اشاره می‌کنیم.

    بهره‌مندی از آموزش استاندارد در سطح جهانی: استرالیا میزبان چندی از بهترین دانشکده‌های پزشکی جهان است. در دانشگاه‌های استرالیا، به‌روزترین علم پزشکی با روش های نوآورانه به دانشجویان آموزش داده می‌شود. برنامه‌های آموزشی پزشکی در استرالیا نه تنها به دانش نظری، بلکه به تقویت مهارت‌های عملی دانشجویان نیز تاکید دارد.

    اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه‌های استرالیا: مدرک پزشکی دانشگاه‌های استرالیا در تمام جهان معتبر است و فارغ‌التحصیلان می‌توانند در هر کشور دیگری به کار طبابت مشغول شوند. به این ترتیب فرصت‌های شغلی در سطح بین المللی در انتظار شما خواهد بود.

    تجربه آموزش بالینی: دانشجویان پزشکی در استرالیا طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها را در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی این کشور آموزش می‌بینند. آموزش بالینی به آنها کمک می‌کند که تجربه کافی برای درمان بیماران را به دست آورند.

    فرصت پژوهش‌های پزشکی: استرالیا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پژوهش‌های پزشکی است. دانشگاه‌های این کشور با همکاری با موسسات پژوهشی و دسترسی به آخرین فناوری‌ها به دانشجویان فرصت تحقیقات پیشرفته را می‌دهند.

    فرصت‌های شغلی با درآمد بالا: تقاضا برای استخدام پزشک و کادر درمان در استرالیا همیشه بالا بوده است. بنابراین فارغ التحصیلان رشته پزشکی به سرعت جذب بازار کار شده و با کسب تجربه بیشتر امکان دریافت دستمزدهای بالا را خواهند داشت.

    درآمد فارغ التحصیلان پزشکی در استرالیا

    استرالیا یکی از بهترین سیستم‌های درمانی در جهان را دارد و جای تعجبی نیست اگر درآمد پزشکان نیز با این موضوع تناسب داشته باشد. حقوق پزشکان در استرالیا بسته به تخصص، محل کار و سابقه کار متفاوت است، اما حتی تازه واردان این حرفه نیز بیشترین رنج دستمزد را در استرالیا دریافت می‌کنند.

    فارغ التحصیلان رشته پزشکی در استرالیا درآمدی بین 120 تا 296 هزار دلار استرالیا در سال دارند و هر چه تجربه و تخصص فرد بیشتر باشد، دستمزد بالاتری دریافت خواهد کرد. به طور کلی میانگین درآمد پزشک عمومی در استرالیا 225 هزار دلار در سال یا ساعتی 115 دلار استرالیا است. این مبلغ برای افراد تازه کار از سالی 134 هزار دلار شروع می‌شود و برای پزشکان باتجربه به 296 هزار دلار در سال می‌رسد.

    در جدول زیر میانگین درآمد 10 مورد از پردرآمدترین متخصصان پزشکی در استرالیا را مشاهده می‌کنید.

    تخصص

    درآمد سالانه به دلار استرالیا

    جراح مغز و اعصاب

    600 تا 750 دلار

    جراح قلب

    500 تا 600 دلار

    جراح ارتوپد

    400 تا 550 دلار

    چشم پزشک

    350 تا 500 دلار

    رادیولوژیست

    300 تا 450 دلار

    پزشک پوست و مو

    250 تا 400 دلار

    متخصص گوارش

    220 تا 350 دلار

    متخصص انکولوژی

    200 تا 320 دلار

    متخصص بیهوشی

    180 تا 300 دلار

    متخصص اطفال

    150 تا 300 دلار

    مهارت‌های لازم برای تحصیل پزشکی در استرالیا

    مهارت‌های لازم برای تحصیل پزشکی در استرالیا

    تصمیم گرفتن برای تحصیل پزشکی اگرچه هدفی بلندپروازانه به نظر می‌رسد، اما دست یافتنی است. برای تحصیل پزشکی باید سال‌ها مطالعه کرده و نمرات خوبی به دست آورید، اما تنها درس خواندن به تنهایی کافی نیست. یک سری مهارت‌ها وجود دارند که با تسلط به آنها می‌توانید به پزشکی خوب و درجه یک در استرالیا تبدیل شوید. مهمترین مهارت‌های لازم برای تحصیل پزشکی در استرالیا و تبدیل شدن به پزشکی حرفه‌ای شامل موارد زیر می‌شوند.

    تصمیم‌گیری آنی: به عنوان یک پزشک با سناریوهایی مواجه می‌شوید که تصمیم‌گیری را برای شما دشوار می‌کنند. اما یک پزشک باید بتواند بعد معاینه دقیق، بهترین تصمیم را برای درمان بیمار بگیرد. بنابراین باید بتوانید در مدت زمان کوتاه، بهترین تصمیم ممکن که آینده بیمار به آن گره خورده است را بگیرید.

    مدیریت زمان: فرقی نمی‌کند دانشجوی پزشکی هستید یا به عنوان پزشک فعالیت می‌کنید، مدیریت زمان مهارتی ضروری برای شماست. به عنوان یک پزشک باید بتوانید وظایف متعدد را در مدت زمان تعیین شده انجام دهید و بیشترین بهره‌وری ممکن را داشته باشید.

    تفکر انتقادی: داشتن مهارت تفکر انتقادی به شما در تجزیه و تحلیل اطلاعات و اخذ بهترین تصمیم با توجه به اطلاعات موجود بگیرید.

    مهارت‌های ارتباط و کار تیمی: پزشکان باید بتوانند با بیماران و سایر همکاران خود ارتباط مناسبی برقرار کنند. از طرفی کار تیمی در حوزه درمان حرف اول را می‌زند و مجموعه فعالیت‌های تمام اعضای تیم درمان است که نتیجه دلخواه برای درمان را رقم می‌زند.

    مسئولیت پذیری: به عنوان یک پزشک، جان بیمار در دستان شما است و به همین دلیل مسئولیت پذیری مهارتی الزامی برای شما خواهد بود.

    تحصیل پزشکی در استرالیا با ادب ویزا

    تحصیل پزشکی در استرالیا شما را در مسیر موفقیت تحصیلی و شغلی قرار می‌دهد. با توجه به درآمد بالای فارغ التحصیلان پزشکی در استرالیا جای تعجبی ندارد اگر سالانه هزاران دانشجو برای تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا درخواست دهند.

    اما برای اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های پزشکی استرالیا، فرایند ساده‌ای پیش رو ندارید و باید با شرایط و الزامات پذیرش دانشگاه‌ها آشنا باشید. موسسه مهاجرتی ادب ویزا با داشتن صدها نمونه موفق در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی، آماده ارائه خدمات خود جهت اخذ پذیرش رشته پزشکی و ویزای تحصیلی استرالیا است. اگر قصد دارید شما فارغ التحصیل بعدی رشته پزشکی در استرالیا باشید، برای ارزیابی رایگان شرایط خود با این شماره تماس بگیرید: 0217140011

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول تحصیل پزشکی در استرالیا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت