معرفی دانشگاه ادیث کوان استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه ادیث کوان (به انگلیسی: Edith Cowan University) که با نام اختصاری ECU نیز شاخته شده، دانشگاهی دولتی و عمومی بوده که واقع در ایالت استرالیای غربی بوده و دارای پردیس‌هایی در شهرهای پرث و بانبری این ایالت می‌باشد. البته پردیس و بخش اصلی دانشگاه در 2 منطقه اصلی شهر پرث واقع است. دانشگاه ادیث کوان در مجموع دارای 3 پردیس از جمله 2 پردیس در شهر پرث تحت عنوان پردیس جوندالوپ و مونت لاولی و پردیسی دیگر در شهر بانبری تحت عنوان پردیس جنوب غربی می‌باشد. نام این دانشگاه از ادیث کوان، اولین زن منتخب راه یافته به پارلمان استرالیا اقتباس گردیده است و تنها دانشگاه در استرالیا است که نام آن از یک خانم برگرفته شده است. قدمت این دانشگاه به سال 1902 و تحت عنوان کالج معلمان کلرمونت برمی‌گردد اما از سال 1991 میلادی این مرکز آموزشی وضعیت دانشگاهی به خود گرفته و تحت عنوان دانشگاه ادیث کوان شناخته می‌شود. "آزادی از طریق دانش" شعار این دانشگاه است.

    این دانشگاه بیش از 300 دوره در دو پردیس جوندالوپ و مونت لاولی در شهر پرث و یک پردیس منطقهای در شهر بانبری با فاصله‌ی 200 کیلومتری (120 مایلی) از جنوب شهر پرث را ارائه می‌دهد. همچنین بسیاری از دوره‌ها نیز برای مطالعه آنلاین ارائه می‌شوند. علاوه بر این، دانشگاه ادیث کوان با چندین موسسه آموزشی برای برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های خارج از کشور نیز مشارکت دارد. دانشگاه ادیث کوان استرالیا دارای بیش از 31 هزار دانشجوی ثبت نامی تمام وقت و نیمه وقت می‌باشد که در مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند که از این جمعیت حدود 23 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل بوده و همچنین این دانشگاه دارای بیش از 7 هزار دانشجوی بین‌المللی از بیش از 140 کشور مختلف در جهان می‌باشد که 22.6 درصد از جمعیت این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. همچنین دانشگاه مورد بحث دارای نزدیک به 2 هزار نفر کارمند آکادمیک می‌باشد.

    دانشگاه ادیث کوان در خود استرالیا معمولا رتبه‌ی بین 25 تا 30 کشوری را از میان 44 دانشگاه این کشور از آن خود می‌کند و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه معمولا در رنج 400 تا 700 جهانی قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به جایگاه ویژه دانشگاه ادیث کوان از نظر رتبه، اعتبار و قدرت آموزشی در استرالیا و جهان باید گفت که این مرکز یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در استرالیا است. برای مثال در راهنمای دانشگاه‌های برتر 2022، دانشگاه ادیث کوان در بین سه دانشگاه برتر استرالیا از نظر کیفیت تدریس، توسعه مهارت‌ها، پشتیبانی دانشجو، نسبت دانشجو به معلم، منابع یادگیری و تجربه تحصیلی رتبه‌بندی شده است. همچنین در این رده‌بندی ادیث کوان یکی از دو دانشگاه ملی بود که رتبه 5 ستاره را در کیفیت تدریس به مدت 15 سال حفظ کرد. این دانشگاه همچنین عضو انجمن دانشگاه‌های مشترک المنافع، انجمن دانشکده‌های بازرگانی پیشرفته و انجمن بین‌المللی دانشکده‌های حقوق نیز می‌باشد. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه ادیث کوان و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه ادیث کوان

    مشخصات دانشگاه ادیث کوان

    سال تاسیس دانشگاه

    1902 میلادی به عنوان کالج / وضعیت دانشگاه از 1991

    شهر و ایالت

    شهرهای پرث و بانبری / ایالت استرالیای غربی

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 31 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    7 هزار نفر (در حدود 22.6 درصد)

    نرخ پذیرش

    75 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    3 پردیس، 9 دانشکده از جمله 1 مرکز آموزشی بومی

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    44 به 56 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    درصد و تعداد دانشجویان کارشناسی

     73.8 درصد، 22900 نفر

    مدیر دانشگاه

    استیو چپمن

    آدرس دانشگاه

    Perth and Bunbury, Australia, 31°45′00″S 115°46′15″, (Joondalup Campus) 31°55′13″S 115°52′00″E, (Mount Lawley Campus) 33°22′01″S 115°39′12″E

    سایت دانشگاه

    www.ecu.edu.au

     

    تاریخچه دانشگاه ادیث کوان

    تاریخچه دانشگاه ادیث کوان

    تاسیس و در واقع اصالت دانشگاه ادیث کوان به سال 1902 با تاسیس کالج معلمان کلرمونت به عنوان اولین موسسه آموزش عالی در استرالیای غربی باز می‌گردد و سایر کالج‌های تربیت معلم در این ایالت در طول سال‌های بعد تشکیل شدند؛ مانند کالج معلمان گریلندز (به اختصار GTC) در سال 1955، کالج معلمان متوسطه استرالیای غربی (WASTC) در سال 1967 که سال 1979 عنوانش به کالج آموزش پیشرفته ندلندز (به اختصار: NCAE) تغییر یافت. در نهایت هم کالج‌های تاسیس شده‌ی بعدی کالج MLTC در سال 1970 و کالج معلمان چرچلندز در سال 1972 بودند. در سال 1977، برای تعطیل شدن کالج گری لند در پایان سال 1979 توصیه گردید و آن هم با این هدف که با چرچ لندز، مونت لاولی و کرمونت ادغام شود.

    در تاریخ 11 دسامبر سال 1981، کالج معلمان کلرمونت، کالج آموزش پیشرفته ندلندز، کالج آموزش پیشرفته مونت لاولی و کالج آموزش پیشرفته چرچلندز با یکدیگر ادغام گردیدند و در نهایت کالج آموزش پیشرفته استرالیای غربی (به اختصار WACAE) را تشکیل داده‌اند؛  با پردیس‌هایی در چرچلندز، کلرمونت، مونت لاولی و ندلندز.  پردیس جدید در شهر بانبری از سال 1986 شروع به پذیرش دانشجویان نمود  و یک پردیس جدید نیز تحت عنوان جوندالوپ در سال 1987 در شهر پرث افتتاح گردید و شروع به پذیرش دانشجویان نمود. کالج آموزش پیشرفته استرالیای غربی در نهایت در تاریخ 1 ژانویه 1991 وضعیت دانشگاه را به خود گرفت و با اقتباس از "ادیث دیرکسی کوان" به عنوان اولین زنی که در تاریخ این کشور به پارلمان استرالیا راه یافت، نام خود را به دانشگاه ادیث کوان تغییر داد. از سال 2022 به بعد، دانشگاه ادیث کوان تنها دانشگاه استرالیایی می‌باشد که به نام یک خانم نامگذاری گردیده است. کوان قبل از اینکه دانشگاهی در استرالیای غربی ساخته شود و از حمایت دولت برای طرح‌های آموزشی و توسعه خود برخوردار گردد، برای جمع‌آوری بودجه برای دانشجویان برای حضور در دانشگاه‌های سایر ایالت‌ها فعالیت می‌نمود. این فعالیت در زمینه مرکز آموزشی قدیمی ترین موسسه آموزشی استرالیای غربی و از طرفی جدیدترین دانشگاه ایالت و همچنین اضافه شدن تصویر موسسه به طرح‌های پلیمری اسکانس‌های سال‌های 1995 و 2018 و عموما برای اسکناس50 دلاری استرالیا مورد تایید قرار گرفت.

    ادیث کوان معتقد بود که آموزش عالی، کلید رشد، تغییر و بهبود است و سهم وی در توسعه آموزش در ایالت استرالیای غربی بسیار قابل توجه بود. او برای دستیابی به عدالت اجتماعی و برای حقوق زنان، کودکان و خانواده ها، برای فقرا، افراد کم تحصیلات و سالمندان تلاش‌های بسیاری نموده و همچنین با همه وجود خود مبارزه کرد. او آموزش‌های پیرامون آگاهی‌‍ جنسی را در مدارس، رفاه مهاجران، و تشکیل مراکز بهداشتی نوزادان را ترویج نمود و در به دست آوردن حق رای برای زنان در ایالت استرالیای غربی نقش اساسی را ایفا نمود. در سال 1991، دانشگاه خانه‌ای را خریداری کرد که ادیث کوان به همراه خانواده‌اش به مدت 20 سال در آنجا سکونت داشتند. این خانه در پردیس جوندالوپ فعلی دانشگاه و با کمک کالج ساحل غربی TAFE بازسازی گردید و در سال 1997 بازگشایی شد. در حال حاضر خانه ادیث کوان، ساختمان شماره 20 در پردیس جوندالوپ دانشگاه بوده که میزبان مرکز نویسندگان "پیتر کوان" می‌باشد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه ادیث کوان

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه ادیث کوان

    دانشگاه ادیث کوان استرالیا در مجموع دارای 3 پردیس است که از دو پردیس در شهر پرث تحت عنوان جوندالوپ و مونت لاولی و دیگر در شهر برنابی در منطقه جنوب غربی ایالت استرالیای غربی تحت عنوان پردیس جنوب غربی تشکیل شده است. علاوه بر 3 پردیس مذکور، همچنین برنامه‌های درسی دیگری نیز در دیگر مراکز منطقه‌ای پراکنده وابسته به این دانشگاه در سراسر ایالت استرالیای غربی نیز ارائه می‌شود.

    پردیس جوندالوپ

    پردیس جوندالوپ دفتر مرکزی و پردیس اصلی دانشگاه ادیث کوان می‌باشد. امکانات موجود در پردیس مورد بحث عمدتا شامل ساختمان جدید سلامت و تندرستی، یک مرکز ورزشی و تناسب اندام ساخته شده با بودجه‌ای چندین میلیون دلاری، یک کتابخانه جدید و مرکز دانشجویی، سینما در فضای باز برای نمایش فیلم‌های جشنواره بین‌المللی هنر پرث در طول ماه‌های تابستان و محل اقامت برای دانشجویان در محوطه دانشگاه می‌باشد. این پردیس شامل کالج ساحل غربی TAFE در شمال و آکادمی پلیس استرالیای غربی در ضلع شمال شرقی خود می‌باشد. این مرکز توسط مرکز جوندالوپ سی ای تی خدمات رسانی شده که نزدیک به آزادراه میچل می‌باشد.

    پردیس مونت لاولی

    پردیس مونت لاولی نزدیک به مرکز و منطقه تجاری شهر زیبای پرث است. امکانات پردیس مونت لاولی عمدتا شامل آموزش رسانه‌ای گسترده و همچنین امکانات هنرهای نمایشی، مرکز ورزشی و تناسب اندام و محل اقامت ویژه دانشجویان در داخل محوطه پردیس است. این پردیس همچنین بخشی از حوزه آموزشی مونت لاولی با دبیرستان مونت لاولی را تشکیل می‌دهد و از طرفی مرکز WAAPA که یکی از موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین موسسات آموزش هنر استرالیا بوده را نیز میزبانی می‌نماید.

    پردیس جنوب غربی

    پردیس جنوب غربی در شهر بانبری، در فاصله‌ی با 2 ساعت رانندگی در جنوب شهر پرث واقع شده است. پردیس جنوب غربی در شهر بانبری بزرگترین پردیس دانشگاهی خارج از منطقه شهری دانشگاه ادیث کوان است و این پردیس همچنین میزبان بخشی از یک محوطه آموزشی بوده که شامل موسسه فناوری جنوب غرب و پردیس سلامت بانبری می‌باشد که بیمارستان سنت جان آو گاد و مرکز خدمات بهداشتی منطقه جنوب غربی را در خود جای داده است. پردیس مورد بحث همچنین دارای امکانات مدرن، کلاس‌های کوچک، دو بوفه، یک کافه تریا و یک سالن استراحت مشترک است. علاوه بر این موارد، در این پردیس طیف گسترده‌ای از دوره‌های درسی دانشگاه ارائه شده و همچنین محل اقامت در محوطه دانشگاه در دسترس می‌باشد. البته در 2 سال اخیر و به ویژه در دوران اوج کرونا، بسیاری از کلاس ها به صورت آنلاین برگزار شدند و علاوه بر هدف مقابله با پاندامی، این آموزش آنلاین بسیاری از دانشجویان خارج از کشور را نیز پشتیبانی می‌کند.

    دانشکده‌ها

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاراتی گردید، دانشگاه ادیث کوان در کل دارای 9 دانشکده بوده و همچنین در مجموع دارای 7 مرکز تحقیقاتی نیز به شرح زیر می‌باشد:

    • دانشکده هنر و علوم انسانی
    • دانشکده تجارت و حقوق
    • دانشکده آموزش
    • دانشکده مهندسی
    • دانشکده پزشکی و علوم بهداشت و سلامت
    • دانشکده پرستاری و مامایی
    • دانشکده علوم
    • دانشکده آکادمی هنرهای نمایشی استرالیای غربی
    • دانشکده تحقیقاتی Kurongkurl Katitjin

    و 7 مرکز تحقیقاتی اشاره شده عبارتند از:

    • تجارت و جامعه
    • ارتباطات و هنرهای خلاق
    • آموزش و پرورش
    • مهندسی و ICT
    • محیط زیست و پایداری
    • سلامت و تندرستی
    • امنیت، قانون و عدالت

    رتبه و اعتبار دانشگاه ادیث کوان در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه ادیث کوان در استرالیا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاراتی گردید، دانشگاه ادیث کوان استرالیا معمولا رتبه‌ی بین 25 تا 30 کشوری را از میان 44 دانشگاه این کشور از آن خود می‌کند و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه معمولا در رنج 400 تا 700 جهانی در برترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرد. با این تفاسیر دانشگاه ادیث کوان استرالیا با این رتبه‌ها و جایگاه‌ها یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا محسوب می‌گردد. برای مثال همانطور که پیش‌تر نیز ذکر گردید، در انتشارات راهنمای دانشگاه‌های برتر سال تحصیلی 2022، دانشگاه ادیث کوان در بین سه دانشگاه برتر استرالیا از نظر کیفیت تدریس، توسعه مهارت‌ها، پشتیبانی دانشجو، نسبت دانشجو به معلم، منابع یادگیری و تجربه تحصیلی رتبه‌بندی شده گردیده است. همچنین در این رده‌بندی ادیث کوان یکی از دو دانشگاه ملی بود که رتبه 5 ستاره را در کیفیت تدریس به مدت 15 سال حفظ کرد. دانشگاه ادیث کوان همچنین عضو انجمن دانشگاه‌های مشترک المنافع، انجمن دانشکده‌های بازرگانی پیشرفته و انجمن بین‌المللی دانشکده‌های حقوق نیز می‌باشد. حال در این بخش، چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    25 تا 27

    501 تا 600

    رتبه بندی کیو اس QS

    30

    651 تا 700

    رتبه بندی THE

    27

    401 تا 500

    رتبه بندی US News

    26

    509

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه ادیث کوان

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه ادیث کوان

    دانشگاه ادیث کوان محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و کلیه خدمات مربوط به آن را در هر 3 پردیس اصلی خود یعنی پردیس جودالوپ، مونت لاولی و پردیس جنوب غربی برای دانشجویان متقاضی اقامت در داخل پردیس ارائه می‌دهد که در راستای این گزینه و خدمات مربوط به آن گزینه‌های اسکانی بسیار متنوعی را از نظر قیمت و هزینه، امکانات، بزرگی اتاق و... ارائه می‌دهد. این خدمات برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به استرالیا می‌کنند امری مهم تلقی می‌گردد. دهکده‌های دانشجویی در پردیس‌های جوندالوپ، مونت لاولی و جنوب غربی توسط شرکت خوابگاه دانشجویی Campus Living Villages اداره می‌شوند. این اماکن اسکانی از واحدهای تک اتاقه و چند اتاقه با امکانات اختصاصی یا مشترک و همچنین پذیرایی مشترک تشکیل شده‌اند و محیطی مدرن و دوستانه را برای متقاضیان اقامت در داخل دانشگاه فراهم می‌کنند. طیف گسترده‌ای از سبک‌های آپارتمانی، از جمله آپارتمان‌های اخیرا توسعه‌یافته، متناسب با بودجه‌های مختلف وجود دارد. همچنین مسئولان اجرایی و مدیریتی این مرکز، یک سرویس ارجاع را نیز برای کمک به دانشجویان در جستجوی محل اقامت در خارج از دانشگاه اجرا می‌کنند.

    شرایط پذیرش در دانشگاه ادیث کوان

    شرایط پذیرش در دانشگاه ادیث کوان

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و حداقل معدل 15 برای مقطع دکتری و همچنین برخی رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد مانند MBA و..
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 برای کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری؛ به طوری که نمره‌ی هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون آیلتس زیر 6 نباشد.
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و همچنین دیگر مدارک لازم، جانبی و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و... برای اثبات بیشتر صلاحیت علمی‌تان و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه ادیث کوان استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ