بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته ادبیات
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته ادبیات می‌توانند تجربه تحصیلی بسیار با کیفیتی را به دانشجویان ارائه دهند. چیزی در حدود 7 دانشگاه استرالیا در لیست بهترین موسسات علمی جهان در بخش زبان و ادبیات انگلیسی قرار دارند. دانشگاه‌های برتر استرالیا با تاکید زیاد بر تفکر انتقادی و رویکردهای میان رشته‌ای، طیف وسیعی از ژانرها، دوره‌ها و زمینه‌های ادبی از ادبیات شکسپیر تا ادبیات معاصر استرالیا را بررسی می‌کنند. دانشجویان علاقه‌مند به ادبیات می‌توانند در محیط آموزشی غنی و پربار به دانش اندوزی مشغول شوند و با دریافت مدرک معتبر برای موقعیت‌های شغلی مختلف درخواست دهند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته ادبیات می‌پردازیم.

    دانشگاه سیدنی

    رشته ادبیات در دانشگاه سیدنی تحت عنوان انگلیسی و نویسندگی (English and Writing) ارائه می‌شود. دانشگاه سیدنی در بخش ادبیات در رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) سال 2023 توانست رتبه اول استرالیا و رتبه 18 جهانی را به خود اختصاص دهد. دوره تحصیلی انگلیسی و نویسندگی دانشگاه سیدنی در دانشکده هنر و علوم اجتماعی برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین گروه‌های دانشگاهی متخصص در زبان انگلیسی و نوشتن خلاق است.

    استادانی که این رشته را تدریس می‌کنند در ژانرها، دوره‌های تاریخی در ادبیات و زبان انگلیسی و همچنین ادبیات استرالیا، آمریکا و ایرلند، نظریه ادبی، مطالعات فیلم و تلویزیون، نویسندگی و مطالعات بلاغی و نویسندگی خلاق تخصص دارند. با تحصیل در استرالیا می‌توانید در دانشگاه سیدنی تحصیل کنید و از این امتیازات بهره‌مند شوید. از دوره‌های متنوع دیگر دانشگاه سیدنی در رشته ادبیات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • کارشناسی ادبیات انگلیسی
    • کارشناسی مطالعات نویسندگی
    • کارشناسی ارشد مطالعات زبان انگلیسی
    • کارشناسی ارشد و پژوهشی نویسندگی خلاق
    • دکتری ادبیات انگلیسی

    دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته ادبیات است. رشته ادبیات در دانشگاه ملبورن تحت عنوان مطالعات زبان انگلیسی و تئاتر (English and Theatre Studies) ارائه می‌شود. دانشگاه ملبورن در بخش ادبیات در رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) سال 2023 توانست رتبه دوم استرالیا و رتبه 28 جهانی را به خود اختصاص دهد.

    دانشجویان در مورد قدرت نوشتن تخیلی و اجرای نمایش‌های زنده آموزش تخصصی می‌بینند. موضوعات مورد بحث در کلاس‌ها شامل ادبیات قرون وسطی و رنسانس، رمانتیسم، مدرنیسم، گوتیک و طیف وسیعی از ادبیات و تئاتر ملی هستند که همه چیز را در مورد شیوه‌ها و سنت‌ها، محتوا، خلاقیت، فرم و نقد ارائه می‌دهند. در حقیقت، مطالعات زبان انگلیسی و تئاتر یک برنامه ترکیبی است که دانشجویان می‌توانند در هر دو زمینه تخصص پیدا کنند. تحصیل در این رشته فرصت‌های شغلی هیجان انگیز را از جمله نویسندگی، ویراستاری، نمایشنامه ‌نویسی، سینما و سایر موارد ارائه می‌دهد.

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشکده ادبیات، زبان و زبانشناسی مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی در رشته ادبیات است. دانشگاه ملی استرالیا در بخش ادبیات در رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) سال 2023 توانست رتبه سوم استرالیا و رتبه 37 جهانی را به خود اختصاص دهد. رشته ادبیات انگلیسی طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را ارائه می‌دهد که منعکس کننده تنوع رشته مطالعات ادبی به زبان انگلیسی است.

    دوره‌هایی در تمام زمینه‌های اصلی مطالعات ادبی بریتانیا پس از قرون وسطی از اواخر قرن شانزدهم تا امروز را از جمله دوره‌های مدرن اولیه، مرمت و قرن هجدهم، رمانتیک و ویکتوریایی، مدرن و معاصر شامل می‌شود. این دوره‌ها در نظریه ادبی و فرهنگی، فیلم، رسانه‌های جدید و نویسندگی خلاق ارائه می‌شوند. به طور کلی، دوره‌های ادبیات زبان انگلیسی دانشگاه ملی استرالیا به دانشجویان کمک می‌کند تا دانش خود را از ادبیات در زمینه‌های مختلف گسترش دهند.

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته ادبیات است. دانشکده زبان، ادبیات، فرهنگ و زبان شناسی مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی در رشته ادبیات است. رشته ادبیات در دانشگاه موناش تحت عنوان مطالعات زبان انگلیسی و تئاتر (English and Theatre Studies) ارائه می‌شود. دانشگاه موناش در بخش ادبیات در رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) سال 2023 توانست رتبه چهارم استرالیا و رتبه 46 جهانی را به خود اختصاص دهد.

    دانشکده زبان، ادبیات، فرهنگ و زبان شناسی دوره‌های مختلفی را از جمله مطالعات چینی، زبان‌های اروپایی، مطالعات فرانسه، مطالعات آلمانی، مطالعات اندونزیایی، مطالعات ایتالیایی، مطالعات ژاپنی، مطالعات کره‌ای، زبان شناسی، مطالعات ادبی و نویسندگی خلاق و مطالعات اسپانیایی و آمریکای لاتین ارائه می‌دهد. در میان همه این دوره‌ها، مطالعات ادبی و نویسندگی خلاق بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به ادبیات است. مطالعات ادبی و نویسندگی خلاق در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شود که بر ادبیات، کتاب و نحوه خلق متون ادبی تمرکز دارد.

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشکده هنر، طراحی و معماری مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی در رشته ادبیات است. دانشگاه نیو ساوت ولز در بخش ادبیات در رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) سال 2023 توانست رتبه پنجم استرالیا و رتبه 46 جهانی را به خود اختصاص دهد. دانشجویان با اخذ پذیرش در دوره «مطالعات ادبی انگلیسی» در دانشگاه نیو ساوت ولز در مورد تاریخ ادبیات جهان اطلاعات غنی را یاد می‌گیرند.

    دانشجویان اهمیت فرهنگی و پیچیدگی رسمی ادبیات را درک خواهند کرد تا تاثیر ادبیات را در زمینه‌های اجتماعی و تاریخی بشناسند. آنها مهارت‌هایی را در تجزیه و تحلیل متون و ایجاد استدلال‌های قانع کننده توسعه خواهند داد. فارغ التحصیلان مطالعات ادبی انگلیسی دانشگاه نیو ساوت ولز در سراسر جهان در بسیاری از زمینه‌ها از انتشارات و مدیریت هنری گرفته تا بخش آموزش، رسانه، نویسندگی، بازیگری و سایر موارد مشغول به کار شوند. این دانشگاه همچنین قدیمی‌ترین و معتبرترین مجله ادبی استرالیا به نام Southerly را منتشر می‌کند.

    دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته ادبیات است. دانشکده ارتباطات و هنر مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی در رشته ادبیات است. دانشگاه کوئینزلند در بخش ادبیات در رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) سال 2023 توانست رتبه ششم استرالیا و رتبه 80 جهانی را به خود اختصاص دهد. رشته ادبیات انگلیسی این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شود. همچنین اخذ مدرک دیپلم دو ساله در رشته ادبیات انگلیسی در دانشکده ارتباطات و هنر امکان پذیر است. دانشگاه کوئینزلند تنها دانشگاه در ایالت کوئینزلند است که غنای ادبیات به زبان انگلیسی را بررسی می‌کند.

    دانشجویانی که ادبیات انگلیسی را انتخاب می‌کنند، یاد می‌گیرند که لذت خواندن و مهارت‌های تحلیلی خود را از طریق تجزیه و تحلیل روایت‌های تأثیرگذار که جوامع را در طول زمان و مکان شکل داده‌اند، توسعه دهند. دانشجویانی که علاقه مند به ادبیات، تاریخ و فرهنگ هستند اغلب رشته «ادبیات انگلیسی» را انتخاب می‌کنند، اما آ‌نهایی که مایلند ادبیات را با سایر رسانه‌ها مانند فیلم و تلویزیون ترکیب کنند، رشته «انگلیسی» را انتخاب خواهند کرد. دانشجویان در مورد نقد ادبی و نظریه انتقادی، رمان، ادبیات جهان، ادبیات شکسپیر، ادبیات مدرن اولیه، داستان‌های گوتیک و پست مدرنیسم آموزش می‌بینند.

    دانشگاه مک کواری

    دانشگاه مک کواری

    دانشکده هنر و علوم اجتماعی مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی در رشته ادبیات است. دانشگاه مک کواری از بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا است که در بخش ادبیات در رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) سال 2023 توانست رتبه هفتم استرالیا و رتبه 98 جهانی را به خود اختصاص دهد. رشته ادبیات انگلیسی بسیاری از مهارت‌های ضروری را از جمله ارتباط، ارزیابی، انعطاف پذیری و استقلال در نقد و قضاوت در دانشجویان توسعه می‌دهد. دوره‌های تحصیلی ادبیات در گرایش‌های نویسندگی خلاق و زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد.

    فارغ التحصیلان رشته ادبیات دانشگاه مک کواری مورد توجه کارفرمایان قرار دارند، زیرا به آنها اطمینان می‌دهد که داوطلبان مهارت‌های سطح بالایی در زمینه‌های مختلفی مانند حل مسئله، تحقیق، تفکر خلاق و ارتباطات دارند. این مهارت‌ها برای موفقیت در محیط کار ضروری هستند. دانشجویان مک کواری مهارت‌های پیشرفته‌ای در خواندن، تجزیه و تحلیل، تفسیر و ارتباطات کسب می‌کنند تا بتوانند به عنوان، کپی رایتر، نویسنده، مترجم، ویراستار و ناشر، مشاور رسانه‌ای، کارشناس روابط عمومی، مدیر تبلیغات و بازاریابی، هماهنگ کننده ارتباطات و سایر موارد مشغول به کار شوند.

    دانشگاه استرالیای غربی

    در دانشگاه استرالیای غربی، دانشکده علوم انسانی مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی در رشته ادبیات است. دانشگاه استرالیای غربی در بخش ادبیات در رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) سال 2023 توانست رتبه هشتم استرالیا و رتبه 101 تا 150 جهانی را به خود اختصاص دهد. تحصیل در رشته «مطالعات انگلیسی و ادبی» به بررسی رمان‌ها، شعرها، نمایشنامه‌ها، فیلم‌ها و تلویزیون می‌پردازد. این دوره بر ارائه تفکر انتقادی تا نویسندگی خلاقانه به دانشجویان تمرکز دارد.

    رشته مطالعات انگلیسی و ادبی که یک دوره سه ساله لیسانس است به بررسی ادبیات بریتانیا، آمریکا، استرالیا و جوامع پسااستعماری و فرهنگ عامه و فیلم اختصاص دارد. اساتید مجرب دانشگاه علوم انسانی به تاریخ غنی سنت ادبی غرب از جمله شکسپیر، جین آستن، جورج الیوت و ویرجینیا وولف می‌پردازند. دانشجویان با کاربردهای ادبیات در دنیای مدرن امروز آشنا می‌شوند. همچنین دانشجویان این فرصت را دارند که با مجله معتبر بین المللی Westerly که از سال 1956 در دانشگاه استرالیای غربی منتشر می‌شود که یکی از قدیمی‌ترین نشریات ادبی در استرالیا است برای نویسندگی و نقد همکاری کند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته ادبیات را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید موسسه مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر بررسی اعتبار و دوره‌های تحصیلی دانشگاه باید در مورد شهریه، شهر محل تحصیل و سایر موارد تحقیقات خود را انجام دهید. بعد از فارغ التحصیلی می‌توانید وارد بازار کار استرالیا شوید و برای اقامت دائم در این کشور درخواست دهید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته ادبیات

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت