دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر پرث استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    پرث یکی از شهرهای دانشجویی برتر استرالیا شناخته می‌شود که هر ساله میزبان هزاران دانشجوی بین المللی است. دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر پرث استرالیا برای دانشجویان بین المللی یک مقصد عالی برای آموزش تجربی و دوره‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) هستند. دانشگاه‌های این شهر به معنای واقعی کلمه بر بهبود زندگی دانشجویان و کمک به آن‌ها برای موفقیت در آینده شغلی تمرکز دارند. شهر پرث از نظر ثبات، فرهنگ، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و زیرساخت‌های پیشرفته یکی از شهرهای مطلوب برای زندگی در دنیاست. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر پرث استرالیا می‌پردازیم.

    دلایل تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر پرث استرالیا

    شهر پرث سبک زندگی بی‌نظیری را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. فضای آفتابی، فرهنگ آرام، اقتصاد جذاب و سیستم آموزشی معروف این شهر باعث شده تا متقاضیان زیادی به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر پرث استرالیا باشند. این شهر در رتبه 14 زیست‌پذیرترین شهرهای جهان قرار دارد. با این حال، در ادامه به دلایل مهاجرت به استرالیا و زندگی در شهر پرث می‌پردازیم:

    • دانشگاه‌های برتر پرث در زمینه آکادمیک و اشتغال به رسمیت شناخته شده و معتبر هستند. دوره‌های ارائه شده در دانشگاه‌های پرث نه تنها دانش و برنامه درسی عمیقی را در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی ارائه می‌دهند، بلکه به دانشجویان مهار‌ت‌های لازم برای زندگی موفق در آینده را نیز خواهند داد.
    • پرت شهری چند قومیتی است که از دانشجویان از هر کشور و فرهنگ دعوت می‌کند. این شهر به دلیل غذاهای دریایی خوشمزه‌ای که دارد مشهور است. پیاده روی در کینگز پارک، باغ‌های گیاه شناسی، جزیره راتنست، باغ وحش پرث، سواحل، جزیره هیریسون و مرکز خرید خیابان جیمز از جاذبه‌های این شهر هستند.
    • هزینه‌های زندگی مانند غذا، حمل و نقل، اجاره و سایر موارد در پرث در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ استرالیا مانند سیدنی و ملبورن کمتر است. این موضوع می‌تواند پرث را به گزینه‌ای جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کند که به دنبال صرفه جویی در هزینه‌های خود هستند.
    • دانشجویان بین المللی می‌توانند از فرصت‌های شغلی پاره وقت و تمام وقت در پرث استفاده کنند نرخ اشتغال این شهر بالای 89.7 درصد است. میانگین حقوق یک فارغ التحصیل از پرث 80 هزار دلار استرالیا در سال است. فارغ التحصیلان می‌توانند وارد بازار کار پرث شوند و برای اقامت دائم استرالیا درخواست دهند.

    معرفی دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر پرث استرالیا

    دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر پرث استرالیا طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته‌های تحصیلی مختلف مانند پزشکی، مهندسی، حقوق، معماری، علوم انسانی و هنر ارائه می‌دهد. هر دانشگاه و کالج شرایط مخصوص به خود را برای پذیرش دانشجویان دارد. پس مهم است که متقاضیان ابتدا شرایط و مدارک را بررسی کنند و سپس برای اپلای اقدام کنند. در ادامه به دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر پرث استرالیا اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه ادیث کوان

    دانشگاه ادیث کوان در حومه شمالی پرث قرار دارد. این دانشگاه بیش از 400 دوره تحصیلی در رشته‌های مختلف مانند حقوق، هنرهای ارتباطی، علوم انسانی و علوم اجتماعی ارائه می‌دهد. دانشگاه ادیث کوان مراکز تحقیقاتی مختلفی در پردیس اصلی دانشگاه خود دارد که برای ارتقای سطح علمی دانشجویان در رشته‌های مورد نظرشان ارائه می‌شوند. این دانشگاه در زمینه‌های سلامت و تندرستی، سلامت کودک و خانواده و خدمات بهداشتی مانند پرستاری و مامایی دستاوردهای بسیار چشمگیری داشته است. جمعیت دانشجویی دانشگاه ادیث کوان 31 هزار دانشجو با 7 هزار دانشجوی بین المللی است. این دانشگاه در بین 175 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. مشخصات اصلی دانشگاه ادیث کوان طبق جدول زیر است:

    نوع دانشگاه

    دولتی

    سال تاسیس

    1991

    رتبه بندی جهانی کیواس (QS) سال 2024

    501 تا 550

    رشته‌های محبوب

    پرستاری، هنرهای نمایشی، مهندسی نفت

    ددلاین‌ها

    سه ماهه اول (فوریه)

    سه ماهه دوم (ژوئن)

    سه ماهه سوم (اکتبر)

    شهریه تحصیل

    32 هزار دلار استرالیا در سال

    دانشگاه مرداک

    دانشگاه مرداک

    دانشگاه مرداک یکی از دیگر از بهترین دانشگاه‌های شهر پرث استرالیا است. این موسسه بیشترین فارغ التحصیلان را در بین تمام دانشگاه‌های استرالیا دارد. دانشگاه مرداک متمرکز بر پژوهش است که 250 دوره تحصیلی مختلف در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته‌های حقوق، هنرهای خلاق و تجارت ارائه می‌دهد. بدنه دانشجویی این دانشگاه شامل 25 هزار دانشجو با 10 هزار دانشجوی بین المللی است. دانشگاه مرداک در بین هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد و اغلب به دلیل برنامه درسی آکادمیک بسیار قوی و زندگی پرجنب و جوش در پردیس دانشگاهی خود شهرت دارد. مشخصات اصلی دانشگاه مرداک طبق جدول زیر است:

    نوع دانشگاه

    تحقیقاتی دولتی

    سال تاسیس

    1986

    رتبه بندی جهانی کیواس (QS) سال 2024

    183

    رشته‌های محبوب

    کاردرمانی، مددکاری اجتماعی، مهندسی، تغذیه و بهداشت، معماری، کشاورزی، اطلاعات و فناوری، محیط زیست و پایداری، فرهنگ، جامعه و بومی

    ددلاین‌ها

    ددلاین اولیه (فوریه، مارس)

    ددلاین ثانویه (ژوئیه، آگوست)

    شهریه تحصیل

    25 هزار دلار استرالیا در سال

    دانشگاه کرتین

    دانشگاه کرتین اولین دانشگاه صنعتی در بین دانشگاه‌های پرت استرالیا است. این دانشگاه موسسه جهانی و قابل توجه است که به دلیل تحقیق و توسعه با کیفیت بالا که شامل مشارکت فعال دانشجویان و اعضای هیئت علمی در تئوری‌ها و پروژه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی است، شناخته شده و از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در استرالیا است. این شرکت مشارکت و همکاری‌های محکمی با دانشگاه‌های سراسر جهان ایجاد کرده است و برنامه‌های یادگیری غیر درسی تعاملی مانند دوره‌های زبان انگلیسی را ترویج می‌کند. جمعیت وسیعی از 50 هزار دانشجو با 15 هزار دانشجوی بین المللی دارد. مشخصات اصلی دانشگاه کرتین طبق جدول زیر است:

    نوع دانشگاه

    دولتی

    سال تاسیس

    1973

    رتبه بندی جهانی کیواس (QS) سال 2024

    431

    رشته‌های محبوب

    علوم، مطالعات فرهنگی و اجتماعی، فناوری، تجارت، حقوق، سلامت، ارتباطات، هنرهای خلاق، مهندسی

    ددلاین‌ها

    ددلاین اولیه (پاییز و بهار)

    ددلاین ثانویه (پاییز)

    شهریه تحصیل

    30 هزار دلار استرالیا در سال

    دانشگاه نوتردام

    دانشگاه نوتردام یک دانشگاه کاتولیک خصوصی است که در حومه شهر پرث قرار دارد. این موسسه جمعیت دانشجویی کمی با 12 هزار دانشجو و 275 دانشجوی خارجی دارد. پردیس دانشگاه نوتردام یک فضای حمایتی و پوی را ارائه می‌دهد و به دانشجویان اجازه می‌دهد تا فرهنگ‌های مختلف را به طور کامل تجربه کنند. این دانشگاه بیش از 50 دوره تحصیلی در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به همراه مدارک گواهینامه، دیپلم و مدرک حرفه‌ای را در رشته‌های حقوق، پزشکی، تجارت، هنر، علوم بهداشتی، فیزیوتراپی، پرستاری و مامایی ارائه می‌دهد. مشخصات اصلی دانشگاه نوتردام طبق جدول زیر است:

    نوع دانشگاه

    خصوصی

    سال تاسیس

    1842

    رتبه بندی جهانی کیواس (QS) سال 2024

    1401

    رشته‌های محبوب

    حقوق، پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، اقتصاد، مالی، علوم سیاسی، علوم کامپیوتر و علوم اطلاعات، ریاضیات، مهندسی مکانیک

    ددلاین‌ها

    ددلاین اولیه (ژانویه)

    ددلاین ثانویه (نوامبر)

    شهریه تحصیل

    37 هزار دلار استرالیا در سال

    دانشگاه استرالیای غربی

    دانشگاه استرالیای غربیدانشگاه استرالیای غربی که در ساحل رودخانه خوش منظره سوان (Swan) قرار دارد، ششمین دانشگاه قدیمی استرالیا است. دانشگاه استرالیای غربی را باید یکی از بهترین موسسات شهر پرث برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا و تحصیل در این شهر دانست. این دانشگاه پذیرای جمعیت دانشجویی 30 هزار دانشجو با 5 هزار دانشجوی بین المللی از سراسر جهان است. دانشگاه استرالیای جنوبی حدود 75 مرکز تحقیقاتی با جامعه‌ای پر جنب و جوش از دانشجویانی است که تجربه یادگیری عملی را در کنار مباحث تئوری را فرا می‌گیرند. مشخصات اصلی دانشگاه استرالیای غربی طبق جدول زیر است:

    نوع دانشگاه

    تحقیقاتی دولتی

    سال تاسیس

    1911

    رتبه بندی جهانی کیواس (QS) سال 2024

    72

    رشته‌های محبوب

    علوم کشاورزی، محیط زیست و زیست شناسی، مهندسی، بهداشت و علوم زیست پزشکی، علوم کامپیوتر، معماری، طراحی و برنامه ریزی، تجارت و بازرگانی

    ددلاین‌ها

    ددلاین اولیه (فوریه، مارس)

    ددلاین ثانویه (ژوئیه، اوایل آگوست)

    شهریه تحصیل

    30 هزار دلار استرالیا در سال

    کالج بایبل پرث

    کالج بایبل پرث در سال 1928 تاسیس شد تا آموزش با کیفیت را برای همه دانشجویان خود ارائه دهد. این کالج دوره‌های زیادی در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای دوره‌های مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد و حتی دوره‌های مرتبط با مدرک دیپلم از این کالج پذیرش بگیرید. مشخصات اصلی کالج بایبل پرث طبق جدول زیر است:

    نوع دانشگاه

    دولتی

    سال تاسیس

    1928

    رشته‌های محبوب

    هنر، علم، مهندسی، حقوق

    ددلاین‌ها

    ددلاین اولیه (فوریه)

    ددلاین ثانویه (جولای)

    شهریه تحصیل

    350 تا 2840 دلار در سال

    کالج الهیات ترینیتی

    کالج الهیات ترینیتی در سال 1998 با شعار آماده سازی دانشجویان برای خدمات موثر مسیحی تاسیس شد؛ اما امروزه این کالج در رشته‌های مختلفی به دانشجویان خدمات آموزشی و رفاهی قوی ارائه می‌دهد. دانشجویان در کتابخانه دانشگاه به راحتی می‌توانند بیش از 25 هزار کتاب پیدا کنند و نیازهای آموزشی خود را برآورده کنند. مشخصات اصلی کالج الهیات ترینیتی طبق جدول زیر است:

    نوع دانشگاه

    خصوصی

    سال تاسیس

    1842

    رشته‌های محبوب

    هنر، علوم دینی، الهیات، فلسفه

    ددلاین‌ها

    ددلاین اولیه (فوریه)

    ددلاین ثانویه (جولای)

    شهریه تحصیل

    11 هزار دلار استرالیا در سال

    موسسه آموزش عالی شریدان

    موسسه آموزش عالی شریدان استرالیا بیش از 149 دوره تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این موسسه به دلیل برتری در تجارت، رسانه‌های دیجیتال و ارتباطات شناخته می‌شود. موسسه آموزش عالی شریدان را باید یکی از محبوب‌ترین کالج‌های کل استرالیا برای دانشجویان بین المللی دانست. مشخصات اصلی موسسه آموزش عالی شریدان طبق جدول زیر است:

    نوع دانشگاه

    دولتی

    سال تاسیس

    1967

    رشته‌های محبوب

    علوم مهندسی، بازرگانی، محاسبات کاربردی، مبانی فناوری، رشته بصری و انسانی، علوم انسانی و اجتماعی و مطالعات معماری

    ددلاین‌ها

    ددلاین اولیه (فوریه، مارس)

    ددلاین ثانویه (ژوئیه، آگوست)

    شهریه تحصیل

    20 هزار دلار استرالیا در سال

    کالج سلامت طبیعی اندیور

    کالج سلامت طبیعی Endeavor دارای 6 پردیس در استرالیا از جمله شهر پرث است. دانشگاه یک آموزش با کیفیت را به همه دانشجویان ارائه می‌دهد. این موسسه خصوصی از کالج‌های با ارزان پرث محسوب می‌شود. در این کالج برای اکثر دانشجویان بین المللی نیز بورسیه تحصیلی ارائه می‌شود. مشخصات اصلی کالج سلامت طبیعی اندیور طبق جدول زیر است:

    نوع دانشگاه

    خصوصی

    سال تاسیس

    1975

    رشته‌های محبوب

    طبیعت درمانی، پزشکی تغذیه و رژیم غذایی، طب سوزنی درمانی، پزشکی چینی

    ددلاین‌ها

    ددلاین اولیه (فوریه)

    ددلاین ثانویه (جولای)

    شهریه تحصیل

    20 هزار دلار استرالیا در سال

    موسسه فناوری مهندسی

    موسسه فناوری مهندسی (Engineering Institute Of Technology) یکی از معدود مؤسسات در شهر پرث و حتی جهان است که در زمینه مهندسی تخصص دارد. دوره‌های تحصیلی که در این کالج ارائه می‌شوند در نزد دانشجویان اقصی نقاط جهان شهرت بالایی دارند، زیرا بالاترین سطح آموزشی را ارائه خواهند داد. مشخصات اصلی موسسه فناوری مهندسی طبق جدول زیر است:

    نوع دانشگاه

    خصوصی

    سال تاسیس

    2008

    رشته‌های محبوب

    مهندسی عمران، اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات صنعتی، مهندسی برق، مهندس الکترونیک، مدیریت مهندسی، اتوماسیون صنعتی، ابزار دقیق و کنترل فرآیند، مهندسی مکانیک

    ددلاین‌ها

    ددلاین اولیه (فوریه)

    ددلاین ثانویه (جولای)

    شهریه تحصیل

    20 هزار دلار استرالیا در سال

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر پرث استرالیا توانسته‌اند یک محیطی آموزشی غنی و پیشرفته را ارائه دهند. بسیاری از دانشجویان بین المللی به دلیل محیط چندفرهنگی، روش‌های یادگیری خلاقانه و برنامه‌های عملی و حرفه‌ای هر ساله از دانشگاه‌های پرث پذیرش می‌گیرند. زندگی در پرث نیز می‌تواند‌ بر جذابیت‌های تحصیل در این شهر بیفزاید. فقط مهم است که نیازهایتان را به خوبی بررسی کنید و برای مهاجرت به استرالیا خود را آماده کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر پرث استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت