بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هنگام تحقیق در مورد مقصد مناسب جهت تحصیل در رشته علوم زیست، خواهید یافت که استرالیا ارزش بررسی بالایی دارد. این کشور تعدادی از بهترین محققان علمی جهان مانند «ویلیام لارنس» و «ویلیام هنری براگ»، مخترعان اولین طیف سنج اشعه ایکس جهان و «جان اکلس» برنده جایزه نوبل که به دلیل تحقیقاتش در مورد سیناپس معروف است را به دنیا معرفی کرد. انتخاب بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست می‌تواند‌ به شما در رسیدن به آرزوهایتان جهت دریافت مدرک معتبر و ورود به بازار کار کمک زیادی کند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی دانشگاه‌های برتر استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست اشاره می‌کنیم.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست

    علوم زیستی اصطلاح وسیعی است که به همه حوزه‌هایی گفته می‌شود که زیست شناسی را به عنوان موضوع اصلی خود دارند. زیست شناسی مطالعه فرآیندهای زندگی و موجودات زنده است. این حوزه به میکروب‌ها، گیاهان و حیوانات مربوط می‌شود و شامل مطالعه ساختار، عملکرد، تکامل، توسعه و اکولوژی این حوزه‌هاست. رشته علوم زیست در دانشگاه‌های استرالیا در هر سه مقطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود.

    دانشگاه‌ها از نظر میزان شهریه، اعتبار و امکانات رفاهی مانند خوابگاه و بورسیه تحصیلی متفاوت از یکدیگر هستند. هر دانشگاه شرایط و مدارک لازم را برای پذیرش دانشجویان بین المللی درخواست می‌کند. پس مهم است که قبل از اقدام برای تحصیل در استرالیا تحقیقات لازم را انجام دهید. از طرفی، گرایش‌های زیادی در علوم زیستی وجود دارند که دانش عمیقی را به دانشجویان منتقل می‌کنند. دانشجویان بین المللی می‌توانند در حوزه مورد علاقه خود پذیرش بگیرند.

    1- دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن در سال 1853 تاسیس شد و به عنوان دومین موسسه قدیمی استرالیا شناخته می‌شود. این دانشگاه را باید جزء بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست در نظر گرفت. تاکنون هفت برنده جایزه نوبل از این دانشگاه مدرک گرفته‌اند. دانشجویان در مقطع کارشناسی می‌توانند از بین 40 گرایش‌ها و رشته‌های مرتبط با علوم زیستی یکی را انتخاب کنند. برخی از این گرایش‌ها شامل علوم کشاورزی، بهداشت و بیماری حیوانات، بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی، سیستم‌های مهندسی زیست پزشکی، بیوتکنولوژی، زیست شناسی سلولی، اکولوژی و زیست شناسی تکاملی، علم اکوسیستم، علوم محیطی و سایر موارد هستند.

    برخی از دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری علوم زیستی از جمله بیوتکنولوژی و علوم زیستی در دانشگاه ملبورن ارائه می‌شوند که در آن دانشجویان باید یک پروژه تحقیقاتی بزرگ را انجام دهند. دانشجویان برای ارائه پروژه خود در بیمارستان‌ها، سازمان‌های تحقیقاتی پزشکی و موسسات بیوتکنولوژی تجربه لازم را کسب می‌کنند. دانشجویان این امکان را دارند از محققان و اساتید مشهور دانشگاه ملبورن که روی موضوعات مهمی مانند اکولوژی حسی، فناوری آبزی پروری و آسیب شناسی گیاهی کار می‌کنند، دانش عمیقی دریافت کنند. همچنین می‌توانند مهارت‌های تجاری، تحلیلی و ارتباطی خود را گسترش دهند تا در بازار کار موفق عمل کنند.

    2- دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست محسوب می‌شود. شهر کوئینزلند محل اصلی تجمع دیوارهای بزرگ مرجانی است و مکانی عالی برای مطالعه رشته علوم زیستی در استرالیا محسوب می‌شود. دانشگاه کوئینزلند دو ایستگاه تحقیقاتی بزرگ در دیوارهای بزرگ مرجانی به نام‌های «لاو آیلز» و «جزیره هرون» دارد. دانشجویان بسته به رشته تحصیلی خود این شانس را دارند در این ایستگاه‌ها به انجام تحقیقات مشغول شوند. از طرفی، آب‌های خلیج مورتون طیف بسیار متنوعی از اکوسیستم‌های زمینی، ساحلی و دریایی را دارد که بستر لازم برای تحقیقات را فراهم می‌کند.

    طیف وسیعی از موضوعات مرتبط به رشته علوم زیستی برای تحصیل در دانشگاه کوئینزلند وجود دارند که مهمترین آن‌ها کشاورزی و علوم محیطی، زیست شناسی حیات وحش و زیست پزشکی هستند. دانشجویان مقطع کارشناسی تشویق می‌شوند تا از طریق طرح پروژه تحقیقاتی تابستانی یا زمستانی در تحقیقات دانشگاهی شرکت کنند. دانشجویان کارشناسی ارشد می‌توانند فوق لیسانس زیست شناسی حفاظتی را انتخاب کنند که هدف آن آماده سازی دانشجویان برای حفاظت از اکوسیستم‌ها، زیستگاه‌ها و گونه‌های زیستی است. تجربه کاری از طریق دوره‌های کارآموزی و پروژه‌های تحقیقاتی در سازمان‌های دولتی و خصوصی ارائه می‌شوند.

    3- دانشگاه سیدنی

    3- دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی قدیمی‌ترین موسسه استرالیایی است که در سال 1850 تاسیس شد. دانشکده زندگی و علوم محیطی، مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی مربوط به رشته علوم زیستی است. این دانشکده مجموعه گسترده‌ای از رشته‌ها را در مکانیسم‌های مولکولی، ارگانیسم و تعاملات اکوسیستم ارائه می‌دهد. دانشجویان برای دوره‌های تحصیلی علوم زیستی می‌توانند لیسانس در حفاظت از حیات وحش تارونگا، لیسانس سلامت حیوانات و علوم زیستی دامپزشکی، لیسانس مواد غذایی و کشاورزی، لیسانس محیط زیست و علوم زمین و سایر موارد را انتخاب کنند.

    ساختمان‌های تحقیقاتی پیشرفته دانشگاه سیدنی در محوطه این موسسه قرار دارند که امکاناتی مانند مرکز علوم نانو سیدنی، مرکز تحقیقات پزشکی چارلز پرکینز و آزمایشگاه‌های علوم غذایی را ارائه می‌دهند. دانشجویان مقاطع تحصیلی بالاتر می‌توانند وارد حوزه‌های تحقیقاتی شوند. تحقیقات مربوط به علوم زیستی در اکولوژی و محیط زیست، میکروبیولوژی، بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی هستند که همه آن‌ها رویکردهای جدیدی را برای رسیدگی به طیف وسیعی از چالش‌های جهانی شکل می‌دهد. دانشجویان با قرارگیری در معرض کارهای میدانی و تجربی، دانش و مهارت لازم برای ورود به بازار کار را به دست می‌آورند.

    4- دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش که به نام مهندس، رهبر نظامی و مدیر دولتی «سر جان موناش» نامگذاری شده است در سال 1958 تاسیس شد. این موسسه از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست محسوب می‌شود. دانشگاه موناش عضو گروه هشت موسسات تحقیقاتی پیشرو در استرالیاست. دانشجویان بین المللی دانشگاه موناش از بیش از 170 کشور جهان هستند که در دوره‌های مختلف تحصیل می‌کنند. دانشکده علوم زیستی دانشگاه موناش در خط مقدم مطالعات ژنتیک و ژنومیک، مطالعه ژن‌ها و روش‌های کنترل رشد گیاهان و جانوران و سایر موارد هستند. دانشجویان نیز منشا حیات، تکامل، تنوع زیستی و بیماری، اهمیت تعاملات ژن-محیط زیست و استراتژی‌های حفاظت از گونه‌ها و مدیریت زیست محیطی را در این دانشگاه یاد می‌گیرند.

    گرایش‌های مربوط به علوم زیستی دانشگاه موناش شامل اکولوژی و زیست شناسی حفاظت، علوم محیطی، ژنتیک و ژنومیک، علوم گیاهی و جانور شناسی هستند. یکی از پیشنهادات منحصر به فرد، لیسانس در علوم پیشرفته و چالش‌های جهانی است که ترکیبی از آموزش رسمی در رهبری، ارتباطات و تمرین عملی در استفاده از علم برای مقابله با مسائل جهانی است. همچنین دانشجویان تشویق می‌شوند تا در طول برنامه‌های تحصیلی خود در تحقیقات شرکت کنند و دوره‌های کارآموزی را بگذرانند. فارغ التحصیلان علوم زیستی دانشگاه موناش مورد تقاضای بازار کار هستند و نرخ اشتغال بالایی دارند. دانشگاه موناش یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به استرالیا در جهت تحصیل است.

    5- دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا (ANU) در پایتخت و بزرگترین شهر استرالیا یعنی کانبرا قرار دارد. این دانشگاه به ویژه برای دوره‌های خود در علوم زیستی و همچنین تحقیقات خود در مورد آینده پایداری و حفاظت از زمین شهرت دارد. زیست شناسان و اساتید دانشگاه ملی استرالیا در پروژه‌های مختلف از جمله احیای کوالاهایی که پس از آتش سوزی‌های 2020 نجات یافته‌اند و شناسایی بیماری‌های نادر دوزیستان مشارکت قوی دارند. دانشجویان مستعد نیز می‌توانند اساتید خود را در واحدهای درسی کارآموزی همراهی کنند.

    دانشگاه ملی استرالیا تاریخچه درخشانی در علوم زیستی دارد. دکتر دانشمند «ژرمین جاپلین» توانسته تجزیه و تحلیل‌های ارزشمندی را در زمینه زمین شناسی ارائه کند و پروفسور «فرانک فنر» بر ریشه کنی آبله در سراسر جهان نظارت داشت و با موفقیت ویروس Myxoma را برای کنترل طاعون خرگوش استرالیا معرفی کرد. دانشجویان نیز می‌توانند به دانشمندان و متخصصان بزرگی تبدیل شوند. دوره‌های پرطرفدار دانشگاه ملی استرالیا شامل لیسانس بیوتکنولوژی و لیسانس محیط زیست و پایداری هستند. با این حال، دانشجویان می‌توانند در چیزی بین 20 گرایش مختلف در همه مقاطع در علوم زیستی پذیرش بگیرند. کارشناسی ارشد علوم زیستی (پیشرفته) شامل یک پروژه تحقیقاتی به انتخاب شما تحت نظارت یک دانشگاه است و دروازه‌ای برای تحقیقات بیشتر مانند شرکت در دوره‌های دکتری است.

    6- دانشگاه استرالیای غربی

    6- دانشگاه استرالیای غربی

    دانشگاه استرالیای غربی (دانشگاه وسترن استرالیا) از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست است. دانشکده علوم زیستی دانشگاه استرالیای غربی یک مدرسه بزرگ و چند رشته‌ای با تمرکز بر درک و حفظ حیات روی زمین است. دانشجویان می‌توانند در مورد اینکه چگونه گونه‌ها و اکوسیستم‌ها را می‌توان مدیریت، حفظ و احیا کرد، دانش کاربردی دریافت می‌کنند. حوزه‌های تحقیقاتی نیز شامل پایداری، تولید مواد غذایی، مدیریت بیماری‌های گیاهی و حیوانی، مدیریت زیست محیطی، علم آب و هوا، علوم پزشکی و ارتباطات علمی هستند. دوره‌های تحصیلی علوم زیستی در دانشگاه وسترن شامل کارشناسی گیاه شناسی، تنوع زیستی و تکامل، زیست شناسی حفاظتی، زیست شناسی دریایی، علوم دریایی، علوم اعصاب، زیست شناسی گیاهی، حفاظت از حیات وحش و جانورشناسی هستند.

    از طرفی دوره‌های تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری شامل بیوانفورماتیک، زیست شناسی حفاظتی، زیست شناسی دریایی و جانورشناسی هستند. همچنین دانشگاه وسترن یک سری دوره های خاص به نام CBM (Combined Bachelors And Masters) دارد که یک برنامه تسریع شده چهار ساله برای دانشجویان مستعد با ATAR 90 یا بالاتر است. دانشجویان در طول سه سال اول در دانشگاه استرالیای غربی یک رشته مرتبط با علوم زیستی و یک ترم مطالعات پیشرفته‌تر را تکمیل می‌کند و سپس یک سال آخر کارشناسی ارشد را می‌گذرانند. پس دانشجویان می‌توانند لیسانس و فوق لیسانس را با هم دریافت کنند. از رشته‌های CBM می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • لیسانس علوم زیستی و فوق لیسانس علوم زیستی
    • لیسانس علوم زیستی و فوق لیسانس بیوتکنولوژی،
    • لیسانس علوم دریایی و فوق لیسانس علوم محیطی
    • لیسانس علوم دریایی و فوق لیسانس زیست شناسی دریایی
    • لیسانس علوم دریایی و فوق لیسانس اقیانوس شناسی

    7- دانشگاه آدلاید

    دانشگاه آدلاید یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست است. تحقیق و تدریس در دانشکده علوم زیستی دانشگاه آدلاید تمامی حوزه‌های مهم از مولکول‌ها، ژن‌ها و سلول‌ها، عوامل عفونی، موجودات زنده و محیط زندگی آن‌ها گرفته تا زیستگاه‌ها و مناظر وسیعی که زمین و اقیانوس‌های آن را شامل می‌شود. رشته‌های اصلی علوم زیستی این دانشکده شامل علوم مولکولی و زیست پزشکی و اکولوژی و زیست شناسی تکاملی هستند. دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلف از دانشکده علوم زیستی آدلاید پذیرش بگیرند.

    موضوعات تحقیقاتی پیشرفته دانشگاه آدلاید در همه دوره‌های تحصیلی حضور قوی دارند. این دانشگاه قصد دارد نسل بعدی محققان زیست پزشکی، بیوتکنولوژیست‌ها، بوم شناسان و زیست شناسان تکاملی را آموزش دهد تا به دنیای پرچالش امروز کمک شایانی ارائه دهند. کارهای تحقیقاتی در دانشگاه آدلاید شامل کارآموزی و حضور در محیطهای میدانی است. از طرفی، دانشجویان می‌توانند از امکانات آزمایشگاهی دانشگاه آدلاید برای درک بهتر موضوعات تحقیقاتی استفاده کنند. گرفتن پذیرش از این دانشگاه می‌تواند به معنای دریافت مدرک معتبر و موفقیت در بازار پر رونق استرالیا باشد.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    انتخاب بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست کار آسانی نیست، زیرا شما باید دوره‌های تحصیلی، شهریه، امکانات آموزشی و اعتبار موسسه را بررسی کنید. همچنین تقریبا هر دانشگاه در شهری متفاوت از استرالیا قرار دارد و باید امکانات شهری، هزینه‌های زندگی و آب و هوا را نیز مورد ارزیابی قرار دهید. با این حال، اگر موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا شده‌اید، باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. سپس سفر خود را برنامه ریزی کنید و به این کشور مهاجر پذیر بروید تا آینده جدیدی را برای خودتان رقم بزنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم زیست

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت