بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم انسانی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    علوم انسانی یکی از مهمترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا است که بعد از رشته تجارت و مدیریت در رتبه دوم قرار دارد. علوم انسانی خود به تنهایی طیف گسترده‌ای از رشته‌ها مانند حقوق، مردم شناسی، فلسفه، علوم سیاسی، جامعه شناسی و سایر موارد را شامل می‌شود. انتخاب بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم انسانی به شما کمک می‌کند تا مدرک معتبر بگیرید و خود را برای به عنوان یک نیروی کاری بالقوه نشان دهید. اکثر دانشگاه‌های استرالیا دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در بیشتر رشته‌های علوم انسانی ارائه می‌دهند. برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم انسانی این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» را تا پایان بخوانید.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم انسانی

    علوم انسانی شامل موضوعات مطالعاتی در مورد رفتار و تعامل انسان با زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بسیاری موارد دیگر است. این رشته شما را در معرض مسائل جاری جهان قرار می‌دهد تا راه حل‌های احتمالی را برای بهره‌ مندی نسل‌های آینده ایجاد کنید. تحصیل در استرالیا راهی برای ابزار استعدادها و تحقق اهداف تحصیلی و شغلی است.

    اینکه آیا شما به طور خاص به حوزه‌های مرتبط با سیاست، حقوق، زبان یا فلسفه علاقه مند هستید، این رشته به طور کلی چندین مزیت مختلف دارد. شما نه تنها در معرض فرصت‌های شغلی پرتقاضا قرار می‌گیرید، بلکه تحصیل در رشته علوم انسانی باعث افزایش خلاقیت، همدلی و تفکر انتقادی می‌شود. در ادامه به بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم انسانی اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا در قلب کانبرا، پایتخت استرالیا قرار دارد. این دانشگاه طیف وسیعی از دوره‌های علوم انسانی را ارائه می‌دهد. استراتژی برنامه ریزی شده توسط دانشگاه ملی استرالیا این است که از طریق کیفیت تحقیقات، آموزش و کمک به تحول اجتماعی به استرالیا اعتبار بیاورد. برنامه ریزی استراتژیک این دانشگاه نشان دهنده اولویت‌ها و مسئولیت‌های آن در قبال ملت، منطقه و جهان است.

    برای دانشجویانی که مایلند مدرک علوم انسانی را با رشته‌هایی مانند تجارت، مهندسی یا محاسبات پیشرفته ترکیب کنند، مدرک‌های دوگانه نیز وجود دارند. به دانشجویان علوم انسانی در دانشگاه ملی استرالیا اغلب این فرصت داده می‌شود که در خارج از کشور به عنوان بخشی از تورهای تحصیلی و سفرهای علمی تحصیل کنند. این دوره‌های کوتاه مدت در ایتالیا، فرانسه، کامبوج، چین، ویتنام و فیلیپین برگزار می‌شود.

    تعدادی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه شامل مرکز تحقیقات سیاست اقتصادی بومیان، مرکز مطالعات عربی و اسلامی و مرکز تحقیقات علوم انسانی دیجیتال هستند. دانشگاه ملی استرالیا به دانشجویان خود بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند. رشته‌های علوم انسانی که توسط دانشگاه ملی استرالیا به دانشجویان ارائه می‌شود عبارتند از:

    • مطالعات آمریکایی
    • مطالعات فرهنگی
    • اکولوژی انسانی
    • مطالعات اقیانوس آرام
    • یونان باستان
    • جمعیت شناسی
    • حقوق بشر
    • فلسفه
    • مردم شناسی
    • مطالعات بومی استرالیا
    • علوم سیاستی
    • مطالعات عرب و اسلامی
    • هنر طراحی
    • امور بین المللی

    دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم انسانی است. این دانشگاه در سال 1850 تاسیس شد و اولین دانشگاه استرالیاست و به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در جهان شناخته می‌شود. دانشکده هنر و علوم انسانی دانشگاه سیدنی شش دانشکده را از جمله اقتصاد، زبان و فرهنگ، ادبیات، هنر و رسانه، تحقیق فلسفی و تاریخی، علوم انسانی و سیاسی و مدرسه آموزش و کار اجتماعی سیدنی را دارد. بیش از 20 مدرک لیسانس، 40 مدرک تحصیلات تکمیلی و طیف وسیعی از مدارک تحقیقاتی در علوم انسانی ارائه می‌شود.

    دانشکده هنر و علوم انسانی همچنین خانه بیش از 40 مرکز تحقیقاتی تخصصی، موسسه و گروه است. مرکز تحقیقات پیشرفته علوم انسانی در مورد بزرگترین مشکلات جهان از تغییرات آب و هوا گرفته تا نژادپرستی تمرکز دارد. دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه سیدنی ارائه می‌شوند. رشته‌های ارائه شده توسط این دانشگاه برای دانشجویان علوم انسانی عبارتند از:

    • باستان شناسی
    • کلاسیک و تاریخ باستان
    • جنسیت و مطالعات فرهنگی
    • تاریخ
    • زبان شناسی
    • فلسفه
    • مطالعات دینی
    • برنامه مطالعات بین المللی و جهانی (INGS)

    دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن در سال 1853 تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی استرالیا و قدیمی‌ترین دانشگاه ایالت ویکتوریا است. استراتژی و ماموریت دانشگاه ملبورن این است که بتواند تاریخ از دستاوردهای مهم در علم داشته باشد. دانشگاه ملبورن خانه تعدادی از مدارس از جمله دانشکده علوم انسانی و سیاسی است که به پنج حوزه از جمله انسان شناسی و مطالعات توسعه، جرم شناسی، مطالعات جنسیتی، علوم سیاسی و جامعه شناسی، سیاست اجتماعی و نظریه اجتماعی تقسیم می‌شود. دانشجویان می‌توانند رشته‌های مختلفی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در حوزه‌های فوق مطالعه کنند.

    از زیرمجموعه رشته‌های پنج حوزه می‌توان به مطالعات جهان باستان، باستان شناسی و کلاسیک، مطالعات عربی و اسلامی، نویسندگی خلاق، مطالعات جنسیتی، تاریخ، روزنامه نگاری، زبان شناسی، فلسفه و غیره اشاره کرد. دانشکده علوم انسانی و سیاسی دو واحد تحقیقاتی از جمله همکاری با ساکنان بومی و آزمایشگاه سیاست است. آزمایشگاه سیاست با دولت و سایر سازمان‌ها برای بررسی تصمیم گیری و طراحی خط مشی عمومی همکاری دارد. همچنین کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی و برخی دروس دیگر مرتبط با رشته‌های علوم انسانی توسط دانشگاه ملبورن در اختیار دانشجویان خود قرار می‌گیرد. دانشگاه ملبورن از جمله گزینه‌های برتر برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا به شمار می‌رود.

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش در سال 1958 تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی در ایالت ویکتوریا است. این دانشگاه تعدادی پردیس دارد که چهار پردیس آن در ویکتوریا و یکی در مالزی است. دانشکده علوم انسانی در دانشگاه موناش پنج رشته از جمله انسان شناسی، جرم شناسی، جغرافیای انسانی، سیاست و روابط بین الملل و جامعه شناسی را ارائه می‌دهد شما می‌توانید هر یک از این رشته‌ها را در مقطع کارشناسی مطالعه کنید. دو مدرک کارشناسی دیگر نیز در جرم شناسی و سیاست، فلسفه و اقتصاد وجود دارند.

    شما در مقطع فوق لیسانس می‌توانید برنامه‌های کارشناسی ارشد را در زمینه توسعه بین المللی، روابط بین الملل، سیاست عمومی یا مطالعات محیطی و پایداری مطالعه کنید. شما می‌توانید طیف وسیعی از مدارک دکتری مبتنی بر تحقیق را مطالعه کنید. این دانشکده سه مرکز تحقیقاتی مجهز دارد که شامل مرکز صلح و امنیت جنسیتی، مرکز پیشگیری از خشونت جنسیتی و خانوادگی و مرکز مهاجرت و شمول هستند. این دانشگاه همچنین به ارائه آموزش و تشویق پروژه‌های تحقیقاتی در بین دانشگاهیان و دانشجویان خود به ویژه با همکاری جامعه محلی و جهانی خدمت می‌کند.

    دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم انسانی است. دانشکده علوم انسانی در دانشگاه کوئینزلند 9 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی از جمله انسان شناسی، باستان شناسی، علوم باستان شناسی، جرم شناسی و عدالت کیفری، توسعه، سلامت و سیاست اجتماعی، محیط زیست و جامعه، جامعه شناسی و علوم انسانی را ارائه می‌دهد. همچنین دو رشته تحصیلات تکمیلی از جمله مطالعات موزه و تمرین توسعه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

    دانشگاه کوئینزلند بورسیه‌های تحقیقاتی تابستانی و زمستانی را ارائه می‌دهد تا دانشجویان بتوانند از پس هزینه‌های تحصیل در استرالیا برآیند. دانشجویان علوم انسانی این فرصت را خواهد داشت تا در کنار استادان خود به انجام تحقیقات مشغول شوند. چندین مرکز تحقیقاتی در دانشگاه کوئینزلند وجود دارند که امکان انجام تحقیقات با استفاده از امکانات پیشرفته را می‌دهد. موزه مردم شناسی دانشگاه کوئینزلند به خاطر مجموعه‌هایش از منطقه اقیانوس آرام و استرالیای بومی شهرت جهانی دارد.

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه نیو ساوت ولز درک درستی از نحوه حرکت انسان در جهان، آنچه می‌توانیم از گذشته خود بیاموزیم و نحوه ایجاد تغییرات در آینده ارائه می‌دهد. هنگامی که در رشته علوم انسانی و اجتماعی تحصیل می‌کنید از یک تیم دانشگاهی شناخته شده بین المللی یاد می‌گیرید و مهارت‌های تفکر انتقادی خود را توسعه می‌دهید که در حرفه انتخابی شما ارزشمند خواهد بود. با تحصیل در رشته علوم انسانی دانشگاه نیو ساوت ولز چشم انداز شغلی خود را گسترش دهید. با دریافت مدرک از این دانشگاه می‌توانید درک خود از جهان امروز را تقویت کرده تا خارج از چارچوب فکر کنید.

    دانشجویان ظرفیت خود را برای تجزیه و تحلیل انتقادی و استدلال و همچنین آگاهی از ارزش زبان به عنوان یک ابزار سیاسی، فکری، خلاق و ارتباطی توسعه می‌دهند. از رشته‌های علوم انسانی می‌توان به کسب و کار، مطالعات زبان انگلیسی و رسانه، جغرافیا، تاریخ، مطالعات اندونزیایی و مطالعات بین المللی و سیاسی (IPS) اشاره کرد. دانشکده علوم انسانی و اجتماعی کانبرا دانشگاه نیو ساوت ولز هم در پژوهش و هم در تدریس اعتبار بالایی در استرالیا دارد. این دانشگاه خانه چندین مرکز تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته است. شما به مجموعه‌های ویژه کتابخانه آکادمی UNSW Canberra دسترسی انحصاری خواهید داشت. در این کتابخانه‌ها بیش از 300 مجموعه نسخه خطی و 13 هزار مورد کتاب کمیاب نیز وجود دارند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    علوم انسانی به تنهایی یک رشته منحصر به فرد است که به شما در مورد خودتان به عنوان یک انسان و رابطه هر فرد با یکدیگر در جامعه و همچنین چیزهای موجود در محیط آگاهی می‌دهد. علوم انسانی شامل مطالعاتی است که شامل رفتار و تعامل انسان با زمینه‌های مختلف مانند اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

    این رشته در پیشبرد اهداف انسانی در جوامع نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید بخشی از تغییرات جامعه انسانی باشید، ابتدا باید در بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم انسانی اقدام کنید. سپس این امکان را دارید مدرک معتبر بگیرید و به سرعت وارد بازار کار شوید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته علوم انسانی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت