معرفی دانشگاه استرالیای غربی (دانشگاه وسترن استرالیا)
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه استرالیای غربی (به اختصار UWA) دانشگاهی دولتی و عمومی در استرالیا و واقع در حومه شهر پرث در ایالت استرالیای غربی می‌باشد. این دانشگاه دارای 2 پردیس بوده که پردیس اصلی آن با عنوان پردیس کراولی که یکی از زیباترین پردیس‌های دانشگاهی در جهان است در شهر پرث واقع بوده و پردیس دیگر در شهر بندری آلبانی در همین ایالت به فاصله 5 ساعت رانندگی از شهر پرث قرار دارد. دانشگاه استرالیای غربی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در استرالیا می‌باشد که در سال 1911 و به دستور پارلمان ایالت استرالیای غربی تاسیس شده و پس از 2 سال، تحصیل و پذیرش دانشجو در این دانشگاه آغاز گردید.

    این دانشگاه از نظر قدمت دارای رتبه 6 در استرالیا بوده و تا سال 1973 و قبل از تاسیس دانشگاه مرداک، تنها دانشگاه در ایالت استرالیای غربی بوده است. دانشگاه استرالیای غربی دارای 23 دانشکده و کالج وابسته می‌باشد. همچنین این دانشگاه از بیش از 80 کشور مختلف در دنیا دانشجو در دل خود پذیرفته که 19 درصد دانشجویان را تشکیل می‌دهند. "به دنبال خرد" شعار این دانشگاه می‌باشد. برای اطلاعات کامل دانشگاه استرالیای غربی و شرایط تحصیل در این دانشگاه با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه استرالیای غربی

    مشخصات دانشگاه استرالیای غربی

    سال تاسیس دانشگاه

    1911 میلادی

    شهر و استان

    شهر پرث (پردیس اصلی) و شهر آلبانی – ایالت استرالیای غربی

    نوع دانشگاه

    دولتی عمومی

    رتبه کشوری

    7

    رتبه جهانی

    92

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 22 هزار نفر

    تعداد دانشجویان کارشناسی

    11708

    تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا

    5473 نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    4200 نفر (19 درصد)

    نرخ پذیرش

    38 درصد

    مساحت

    65 هکتار (پردیس اصلی)

    مقاطع تحصیلی

    دیپلم فنی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    مدیر دانشگاه

    رابرت فرنچ

    آدرس دانشگاه

    Perth, Western Australia, Australia

    سایت دانشگاه

    uwa.edu.au

     

    مشخصات دانشگاه استرالیای غربی

    تاریخچه دانشگاه استرالیای غربی

    تاریخچه دانشگاه استرالیای غربی

    دانشگاه استرالیای غربی در سال 1911 پس از ارائه پیشنهادات توسط کمیسیون سلطنتی در ماه سپتامبر 1910 تأسیس شد. پردیس اولیه این دانشگاه که اولین پذیرش دانشجویان در آن از مارس 1913 صورت گرفت، در خیابان ایروین واقع در مرکز شهر پرث قرار داشت و شامل چندین ساختمان و دپارتمان بود که بین خیابان "هی" و سنت جورج قرار داشتند. همچنین خیابان ایروین به عنوان "کوچه قلع‌پان" شناخته می‌شد؛ چرا که بسیاری از ساختمان‌ها سقف‌های آهنی شیاردار داشته بودند و از این ساختمان‌ها تا سال 1932 به عنوان بخش‌های پردیس دانشگاه استفاده می‌شد و سپس پردیس به مکان امروزی خود در کراولی منتقل شد.

    ریاست دانشگاه در آن زمان، "سر جان وینتروپ هکت" در سال 1916 درگذشت و اموالی که پس از 10 سال تدبیر و مدیریت دقیق وی جمع‌آوری شد، 425000 پوند برای دانشگاه به ارمغان آورد که مبلغی بسیار بیشتر از حد انتظار بود. این بودجه، اجازه ساخت ساختمان‌های اصلی پردیس و دانشکده‌ها را داد. بسیاری از ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی داخل دانشگاه، از جمله سالن وینتروپ و تالار هکت از نام وی اقتباس شدند. همچنین بنا به وصیت وی، کمک هزینه‌های تحصیلی بسیاری، صرف دانشجویانی تنگ‌دست گردید تا آن‌ها به دلیل عدم توانایی مالی از تحصیل منصرف یا محروم نشوند.

    در طول دهه اول فعالیت این دانشگاه، بحث‌هایی درباره اینکه آیا سیاست آموزش رایگان در آن زمان با هزینه‌های بالای کرسی‌های استادی و دانشکده‌ها سازگار است یا خیر وجود داشت و در سال 1921 تنها سیزده دانشکده وجود داشت که تنها به 280 دانشجو خدمات ارائه می‌داد.

    بقایایی از بناهای اولیه ساختمان خیابان ایروین که به نام محل سابقش نامیده می‌شود تا به امروز باقی مانده است که در دهه 1930 به پردیس جدید منتقل گردید و تا زمان بازسازی تا سال 1987 مورد استفاده قرار ‌می‌گرفت و پس از آن سراسر محوطه دانشگاه به جیمز اووال منتقل شد. این ساختمان در حال حاضر برای جلسات سنا استفاده می‌شود و همچنین به عنوان غرفه کریکت و دفتر آرشیو دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بنا توسط سازمان ملی و شورای میراث استرالیا در فهرست میراث ملی قرار گرفته است.

    دانشگاه استرالیای غربی مدرک دکترای فلسفه خود را برای اولین بار در سال 1946 ارائه نمود و اولین جایزه خود را در اکتبر 1950 به وارویک "باتملی" برای تحقیقاتش در مورد بیوشیمی گیاهان بومی در استرالیای غربی اعطا کرد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه استرالیای غربی

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه استرالیای غربی

    پردیس‌ها

    دانشگاه استرالیای غربی دارای 2 پردیس می‌باشد که یکی پردیس اصلی (پردیس کراولی) در شهر پرث بوده که همانطور که اشاره کردیم، این پردیس به دلیل تاریخچه و شیوه ساخت و معماری، که یکی از زیباترین پردیس‌های دانشگاهی در جهان می‌باشد. همچنین دانشگاه استرالیای غربی، پردیس دیگر در شهر بندری آلبانی به فاصله 5 ساعت رانندگی از شهر پرث واقع در همین ایالت استرالیای غربی را دارا می‌باشد:

    • پردیس کراولی (پردیس اصلی)

    این پردیس در نزدیکی رودخانه سوان و کمی به دور از شهر پرث با فاصله چند دقیقه از آن قرار داشته که دارای چند دانشکده و موسسه وابسته در کلرمونت و ند لندز نیز می‌باشد. این پردیس میزبان اکثریت دانشجو‌ها و کارکنان کل دانشگاه استرالیای غربی می‌باشد. کتابخانه‌ها، کافه‌های متعدد، تسهیلات و مراکز ورزشی، گالری‌ها، مراکز خرید و چندی امکانات دیگر از جمله امکانات تسهیلاتی در نظر گرفته شده برای دانشجویان می‌باشد و مجموعه‌ی همه این موارد در کنار هم، پردیس پرث را بیشتر شبیه به یک شهرک زیبا نموده است. محیط‌های فضای باز زیبای تعبیه شده‌ی محصور در یک فضای سبز وسیع برای مطالعه، وقت گذراندن با دوستان و... حضور در محیط این پردیس را بسیار دلپذیر می‌نماید. در این پردیس یک محیط آموزشی ایده‌آل با امکانات آموزشی و تحقیقاتی مدرن، سالن های سخنرانی و اجرا، فضاهای آموزشی، استودیوها و آزمایشگاه‌ها برای دانشجویان ارائه می‌گردد.

    • پردیس UWA Albany

    با فاصله 5 ساعت رانندگی از شهر پرث، به پردیس UWA Albany واقع در شهر بندری آلبانی خواهید رسید؛ جایی که قلمروی غربی استرالیا هر آنچه را که دارد در حین تحصیل در اختیار شما برای تجربه قرار می‌دهد. این پردیس که در ساختمان اداره پست قدیمی آلبانی واقع شده ، محیط آموزشی با تکنولوژی بالا را برای دانش آموزان فراهم می‌کند. فناوری چندرسانه‌ای، دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا کلاس‌های برگزاری در پردیس پرث را از طریق اینترنت و بطور مجازی دنبال کنند، در حالی که کلاس‌های کوچک که توسط معلمان محلی ماهر رهبری می‌شوند، فناوری را با آموزش و یادگیری تعاملی رو در رو متعادل می‌کنند.

    همچنین امکان دسترسی به پردیس پس از ساعت کاری را در محیط‌های مشترک دانشجویی مشرف به چشم‌اندازهای دیدنی بندر را ارائه می‌دهد. تحصیل در پردیس آلبانی یک تجربه تحصیلی عالی را برای افرادی که ترجیح می‌دهند تحصیل خود را به دور از کلانشهر و بدون استرس و همچنین هزینههای اضافی برای تحصیل در پرث شروع کنند؛ به ویژه برای افرادی که به این کشور مهاجرت تحصیلی کرده‌اند؛ به ارمغان خواهد آورد.

    دانشکده‌ها

    دانشکده‌های دانشگاه استرالیای غربی به 4 بخش اصلی تقسیم‌بندی شده‌اند:

    • هنر، کسب و کار، حقوق و آموزش

    • مهندسی و علم ریاضی
    • علوم پزشکی و سلامت
    • علوم

    که کلیه تعداد 23 دانشکده‌ها و دپارتمان‌های وابسته به این 4 بخش به صورت زیر هستند:

    • دانشکده تجارت و کسب و کار
    • هنرستان موسیقی
    • دانشکده دندانپزشکی
    • دانشکده تحقیقات تحصیلات تکمیلی
    • دانشکده آموزش و پرورش تحصیلات تکمیلی
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده تحصیلات تکمیلی اقیانوسیه
    • دانشکده بهداشت سراسری
    • دانشکده علوم بیولوژیکی
    • دانشکده علوم بیومدیکال
    • دانشکده طراحی
    • دانشکده علوم زمین‌شناسی
    • دانشکده مهندسی
    • دانشکده علوم انسانی
    • دانشکده جامعه‌شناسی
    • دانشکده مطالعات بومی
    • دانشکده علوم مولکولی
    • دانشکده فیزیک، ریاضی و محاسبات
    • دانشکده جمعیت‌ و سلامت سراسری
    • دانشکده روانشناسی
    • دانشکده علوم اجتماعی
    • دانشکده کشاورزی و محیط زیست

    رتبه و اعتبار دانشگاه استرالیای غربی در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه استرالیای غربی در استرالیا و جهان

    معیار رتبه بندی

    رتبه

    رتبه در استرالیا

    7

    رتبه جهانی

    92

    رتبه شانگهای

    85

    سیستم رتبه بندی کیو اس (QS)

    93

    سیستم رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز (THE)

    139

    رتبه US News

    78

     

    شرایط اسکان در دانشگاه استرالیای غربی

    شرایط اسکان در دانشگاه استرالیای غربی

    دانشگاه استرالیای غربی 5 محل اقامت مختلف شامل ساختمان‌ها، کالج‌ها و مناطق مسکونی متعدد با گزینه‌های مختلف، از نظر امکانات، خدمات و سرویس‌ها، مدت زمان اقامت و... را در قالب خوابگاه و اتاق‌های دانشجویی در مناطق هر 2 پردیس‌ خود در نظر گرفته که دارای فاصله‌ی کم و دسترسی راحت به دانشکده، کلاس‌های درس، دپارتمان‌ها و همچنین مرکز خرید دانشگاه،‌ کافه‌ها و رستوران‌ها و... می‌باشد و همچنین به افراد مقیم در این اقامتگاه‌های دانشجویی سرویس اتوبوس درون شهری به اماکن اصلی و همچنین سواحل زیبا و محبوب درون شهر را می‌دهد. اقامتگاه‌های دانشجویی دانشگاه استرالیای غربی به دلایل بسیاری از جمله  صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سهولت رفت و آمد به دانشکده‌ها و کلاس‌ها، ایجاد فرصتی بسیار عالی برای تعامل با دیگر دانشجویان بومی و بین‌المللی ساکن خوابگاه‌های این دانشگاه، پشتیبانی آکادمیک از دانشجویان و دیگر دلایل، گزینه بسیار عالی برای دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل به استرالیا مهاجرت کرده‌اند، می‌باشد.

    هزینه اتاق‌ها و آپارتمان‌‌های اختصاصی دانشجویی ارائه شده از سمت دانشگاه استرالیای غربی شامل اتاق استاندارد، اتاق استاندارد پریمیوم، خانه استودیویی و آپارتمان تک خواب با کلیه تسهیلات رفاهی از جمله کلیه امکانات تسهیلاتی در اتاق (آب، برق، گاز، لوازم گرمایشی و سرمایشی، یخچال و اجاق، میز و صندلی و کمد و...) و ارائه 14 وعده غذایی در هفته (و همچنین 21 وعده بسته به انتخاب شخص)، عضویت باشگاه، اینترنت پرسرعت بیسیم، خدمات نظافت اتاق‌ها و... بین 350 تا 410 دلار در هفته هزینه دارد. اما هزینه برای اسکان در اتاق‌ها یا خانه‌های چند نفره و دارای نواحی مشترک مانند آشپزخانه یا حمام، هزینه کمتر بوده و هزینه‌ی آن به ازای هر ترم کمتر از 450 دلار خواهد بود.

    شرایط پذیرش در دانشگاه استرالیای غربی

    شرایط پذیرش در دانشگاه استرالیای غربی

    در این راستا اگر از مدارک و شرایط بدیهی مانند مدارک تمکن مالی، ارائه انگیزه نامه و همچنین ارائه توصیه نامه (این مورد بیشتر برای مقطع ارشد و بالاتر کاربرد دارد)، سابقه کار (برای برخی رشته‌ها در مقطع دکتری)، مدارک هویتی و... بگذریم، دانشگاه استرالیای غربی شروط کلی و عمومی زیر را برای مقاطع تحصیلی مذکور در نظر گرفته است:

       برای مقطع کارشناسی:

    • اتمام موفقیت آمیز مقطع دبیرستان (حداقل 11 سال دوره دبیرستان کامل)
    • نمره مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 (و پایین نبودن نمره از 6 در هر بخش از تست) یا معادل آن برای دیگر آزمون‌های معتبر

       برای مقطع کارشناسی ارشد:

    • ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی با نمرات بالای درجه 2 یا همان Second class
    • نمره مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 (و پایین نبودن نمره از 6 در هر بخش از تست) یا معادل آن برای دیگر آزمون‌های معتبر
    • توصیه نامه از اساتید

       برای مقطع دکتری:

    • ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با نمرات بالای درجه 2A
    • نمره مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 (و پایین نبودن نمره از 6 در هر بخش از تست) یا معادل آن برای دیگر آزمون‌های معتبر
    • توصیه نامه از اساتید، ارائه مدارک سابقه کار (برای برخی رشته‌های مقطع دکتری) و ارائه مقالات چاپ شده تحقیقاتی و دستاورد‌های پژوهشی

    سوالات متداول معرفی دانشگاه استرالیای غربی (دانشگاه وسترن استرالیا)

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت