معرفی دانشگاه مرداک استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه مرداک (Murdoch University) در شهر پرث یک موسسه دولتی است که از طریق هفت پردیس خود در چهار کشور و سه مؤسسه تحقیقاتی، آموزش در سطح جهانی را ارائه می‌دهد. مرداک اولین دانشگاهی است که فناوری معرفی نرم افزار آزمایشگاه مجازی (SIMLAB) را برای دانشجویان بین‌المللی که در استرالیا تحصیل می‌کنند، در نظر گرفته است. این فناوری به هدف بهبود تکنیک‌های تدریس در یک محیط امن و پویا انجام می‌شود. برای شناخت بیشتر دانشگاه مرداک و اطلاع از مقدار شهریه، خوابگاه، بورسیه تحصیلی و شرایط درخواست پذیرش برای تحصیل در استرالیا و در این دانشگاه، با ما همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه مرداک

    مشخصات دانشگاه مرداک

    تاریخ تأسیس

    1973

    استان، شهر

    شهر پرت

    نوع مؤسسه

    دولتی

    تعداد کل دانشجویان (سال 2022)

    21 هزار نفر

    تعداد کل دانشجویان بین‌المللی (سال 2022)

    بیش از 6 هزار

    نرخ پذیرش

    55 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    سایت دانشگاه

    www.murdoch.edu.au

     

    رتبه دانشگاه مرداک در نظام‌های رتبه بندی

    رتبه دانشگاه مرداک در نظام‌های رتبه بندی

    در زیر برخی از رتبه بندی‌های دانشگاه مرداک توسط آژانس‌های برتر رتبه بندی در سراسر جهان آورده شده‌اند:

    طبق رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2022

    • 581 تا 590 در رتبه بندی جهانی جهانی
    • 201 تا 250 در رتبه بندی WUR بر اساس موضوع
    • 91 تا 100 در دانشگاه‌های دارای قدمت زیر 50 سال

    طبق Good Universities Guide 2022

    • امتیاز 5 ستاره برای حمایت کلی از دانشجویان و کیفیت تدریس
    • رتبه 1 در برابری اجتماعی در استرالیای غربی

    طبق رتبه بندی جهانی آموزش عالی تایمز در سال 2022

    • 501 تا 600 در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی
    • 201 تا 300 در رتبه بندی تاثیر سلامت و رفاه خوب

    طبق گزارشUS News & World  2022

    • رتبه 679 در بهترین دانشگاه‌های جهانی

    • رتبه 29 در بهترین دانشگاه‌های جهانی در استرالیا

    مقطع تحصیلی در دانشگاه مرداک

    مقطع تحصیلی در دانشگاه مرداک

    دانشگاه مرداک مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد، گواهینامه‌های فارغ التحصیلی و دکترا را در زمینه‌های تجارت و قانون، هنرهای خلاقانه و ارتباطات، مهندسی، بهداشت، علوم، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تدریس و فناوری ارائه می‌دهد. همچنین این دانشگاه دوره‌های مختلفی را برای دانشجویان بین‌المللی مانند دوره‌های انگلیسی برای مقاصد آکادمی (EAP)، دوره‌های مطالعات بنیادی دوره آماده سازی دانشگاه ارائه می‌دهد.

    دانشجویان می‌توانند از طریق برنامه تبادل به مقاصدی از جمله اتریش، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، هنگ کنگ، ایرلند، ژاپن، مالزی، هلند و ایالات متحده آمریکا مهاجرت تحصیلی کنند. برنامه‌های کوتاه‌ مدت مختلف و تورهای مطالعاتی بین‌المللی نیز در مرداک در تعطیلات تابستانی یا زمستانی انجام می‌شوند تا تجربه‌ای واقعی را ارائه دهند و آینده شغلی دانشجویان را تقویت کنند.

    دوره تحصیلی

    شهریه (دلار استرالیا)

    کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات [M.I.T]

    25200

    لیسانس علوم [B.Sc] علوم محیطی

    31200

    کارشناسی ارشد مدیریت، سیاست و رهبری سلامت

    43200

    لیسانس علوم [B.Sc] علوم کامپیوتر

    31200

    لیسانس علوم [B.Sc] بیوتکنولوژی

    31200

    کارشناسی ارشد پزشکی قانونی (تحقیق و تمرین حرفه‌ای)

    66720

    کارشناسی ارشد حسابداری حرفه‌ای

    46620

    لیسانس بازرگانی [B.Com] مدیریت

    66260

      

    کارآموزی در دانشگاه مرداک

    دانشگاه مرداک طیف وسیعی از برنامه‌های شغلی و فرصت‌های کارآموزی را برای دانشجویان ارائه می‌دهد. مرکز شغلی و استخدامی در دانشگاه مرداک به دانشجویان در یافتن فرصت‌های مناسب، نوشتن رزومه و نامه‌های پوششی مربوط به درخواست کار کمک می‌کند.

    • مرکز شغلی و اشتغال پذیری، کارگاه‌ها و رویدادهای مختلفی را برای ارتقای مهارت‌های دانشجویان و ایجاد امکان ارتباط با کارفرمایان مختلف در صنعت برگزار می‌کند.
    • به دانشجویان فرصت‌های مختلفی برای کار بر روی یک پروژه واقعی برای یک صنعت در دانشگاه، برای توسعه مهارت‌های مدیریت پروژه ارائه می‌شود.
    • دانشگاه مرداک همچنین تجربه شبیه سازی کار را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا در یک محیط آموزشی صنعتی از طریق پیچیدگی‌های کار واقعی، فشارهای ضرب الاجل و سایر مشکلات عملی یاد بگیرند.

    میانگین حقوق برای فارغ التحصیلان دانشگاه مرداک طبق جدول زیر است:

    درجات متوسط حقوق

    دلار استرالیا

    MBA

    102000

    لیسانس علوم

    51000

    لیسانس هنر

    50000

     

    پردیس دانشگاه مرداک

    پردیس دانشگاه مرداک

    پردیس 560 هکتاری که در ابتدا در سال 1973 افتتاح شد که شامل امکانات دانشگاهی برای علوم انسانی، علوم اجتماعی، آموزش، اقتصاد و تجارت است. این موسسه همچنین دارای باشگاه‌های تنیس، نت بال، فوتبال، بسکتبال،‌هاکی، والیبال و بدمینتون می‌باشد. این سازمان‌ها مسئولیت طیفی از تیم‌های ورزشی را بر عهده دارند که نماینده دانشگاه در مسابقات و مسابقات بازی‌های بین دانشگاهی مختلف هستند.

    همچنین دارای یک مرکز بازی Esports است که برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به ادامه تحصیلات عالی در استرالیا هستند، در دسترس است. دانشگاه مرداک پذیرای دانشجویان بین‌المللی از سرتاسر جهان است و یک هفته راهنمایی برای کمک به دانشجویان برای تکمیل فرآیند ثبت ‌نام، ملاقات با اساتید و رفتن به تورهای دانشگاهی برگزار می‌شود.

    دانشگاه مرداک از طریق هفت پردیس در چهار کشور، پرث، ماندورا، راکینگهام، CBD، سنگاپور، دبی و میانمار فعالیت می‌کند.

    • پردیس دانشگاه مرداک پرث در وسعت 227 هکتار از بوته‌ها گسترده شده است و امکانات آموزشی و تفریحی را همراه با خدمات پشتیبانی ضروری ارائه می‌کند.
    • پردیس ماندورا در دوره‌های بهداشتی تخصص دارد و دارای یک دانشکده پرستاری با بخش‌های نمایشی است که یک محیط یادگیری واقعی را فراهم می‌کند.
    • پردیس راکینگهام برنامه‌های تحقیقاتی و دانشگاهی را برای دانشجویان ارائه می‌دهد که دارای فضاهای آموزشی مجهز و سالن‌های مطالعه مختلف است.
    • پردیس CBD پرث دارای طیف وسیعی از فضاهای کار مشترک بوده که برای کارمندان، فارغ التحصیلان و صنعت برای ارتباط و همکاری در دسترس است.
    • پردیس دانشگاه مرداک دبی برنامه‌ها و دوره‌های پایه و دیپلم در زمینه IT، روانشناسی، جرم شناسی، مدیریت مراقبت‌های بهداشتی و آموزش را با مشارکت Navitas ارائه می‌دهد.
    • پردیس سنگاپور دوره‌هایی را در زمینه تجارت، ارتباطات، گردشگری و سیاست و سیاست جهانی با همکاری آموزش عالی کاپلان ارائه می‌دهد.
    • پردیس میانمار دوره‌های تحصیلات تکمیلی بازرگانی را با همکاری آموزش عالی کاپلان در منطقه یانگون ارائه می‌دهد و دانشگاه مرداک را به اولین دانشگاه استرالیایی تبدیل می‌کند که دوره‌هایی را در بزرگترین شهر و مهمترین مرکز تجاری میانمار ارائه می‌دهد.

    خوابگاه در دانشگاه مرداک

    خوابگاه در دانشگاه مرداک

    دانشگاه مرداک امکانات مختلف اقامتی در داخل و خارج از دانشگاه را برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی فراهم می‌کند. محل اقامت یا خوابگاه در محوطه دانشگاه در دهکده دانشگاه مرداک موجود است که شامل اتاق‌های کاملاً مبله، استخر شنا، تنیس روی میز و‌هاکی روی میز، اتاق تفریحی با باربیکیو، صفحه نمایش و آشپزخانه مشترک، اتاق فیلم با تلویزیون ماهواره‌ای، اتاق مطالعه گروهی، اتاق موسیقی و سه خشکشویی بزرگ مشترک هستند. نرخ‌های هفتگی خوابگاه برای سال 2022 از 176.20 دلار تا 409.20 دلار استرالیا متغیر است.

    خوابگاه‌های کوتاه مدت برای دانشجویانی که می‌خواهند به صورت کوتاه مدت در دهکده بمانند اما به دنبال گزینه‌های مسکن بلند مدت در استرالیا هستند، در دسترس است. دانشجویان می‌توانند هر شب یک اتاق تک ‌نفره در یک آپارتمان مشترک با نرخ‌هایی که از 45 دلار استرالیا در هر شب شروع می‌شود را رزرو کنند.

    اقامتگاه‌های خارج از دانشگاه عبارتند از:

    • خانه‌های مشترک:  دانشجویان می‌توانند خانه‌ای را با دانشجویان دیگر در حومه شهر پرث به اشتراک بگذارند یا به‌ طور خصوصی یک آپارتمان اجاره کنند. در یک خانه مشترک، دانشجویان اتاق مخصوص به خود را خواهند داشت اما امکانات رفاهی مانند آشپزخانه و حمام به طور کلی با هم خانه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند.
    • زندگی با یک خانواده استرالیایی: دانشجویانی که مایل به تجربه زندگی به عنوان بخشی از یک خانواده استرالیایی هستند، می‌توانند برای اقامت در خانه درخواست دهند. دانشجویان مزایای زیادی از جمله سوار شدن از فرودگاه توسط خانواده میزبان خود در بدو ورود، بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی با تعامل و پشتیبانی و مشاوره ارائه شده توسط خانواده میزبان به دست می‌آورند.

    فرآیند درخواست تحصیل در دانشگاه مرداک

    فرآیند درخواست تحصیل در دانشگاه مرداک

    متقاضیان می‌توانند برای پذیرش از دانشگاه مرداک و مهاجرت به استرالیا برای تحصیل از طریق برنامه آنلاین بدون هیچ هزینه درخواستی اقدام کنند. علاوه بر رعایت شرایط لازم، دانشجویان بین‌المللی نیز باید برای ویزای دانشجویی استرالیا برای تحصیل در دانشگاه مرداک درخواست دهند.

    شرایط پذیرش:

    1- رونوشت مدارک قبلی

    • ریز نمرات دبیرستان رسمی/کلاس 12
    • مدرک کاردانی AQF یا معادل آن برای برنامه‌های گواهی
    • مدرک لیسانس یا معادل آن برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی

    2- تجربه کاری، نمونه کارها، بیانیه شخصی، مصاحبه و غیره ممکن است با توجه به شرایط صلاحیت و برنامه مورد نیاز باشد.

    3- CV و رزومه

    4- اثبات حمایت مالی

    5- توصیه نامه

    6- کپی پاسپورت

     اثبات مهارت زبان انگلیسی نیز طبق جدول زیر است:

    تست

    امتیاز

    آیلتس

    6

    PTE 50

    5

    تافل IBT

    73

     

    دانش آموختگان دانشگاه مرداک

    این دانشگاه دارای شبکه‌ای متشکل از 70 هزار فارغ التحصیل از بیش از 90 کشور در سراسر جهان است. این دانشگاه امکانات مختلفی را برای فارغ التحصیلان خود فراهم می‌کند:

    • دسترسی مستمر به برنامه ریزی شغلی و استخدامی و کتابخانه
    • تخفیف، کتابفروشی دانشگاه و مرکز تناسب اندام منطقه
    • اسکان و پارکینگ رایگان
    • اشتراک در مجله مورمور

    فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه مرداک عبارتند از:

    • آدام فریر: بنیانگذار  Thinkerbell
    • تیم هاموند: وزیر سابق سایه در امور مصرف
    • گیل مک گوان: مدیر کل دپارتمان برنامه ریزی، استرالیای غربی
    • باسیل زمپیلاس: مجری تلویزیون و رادیو استرالیایی
    • مایکل کینان ارجمند: سیاستمدار سابق استرالیا

    هزینه‌های جانبی تحصیل در دانشگاه مرداک

    هزینه تحصیل در دانشگاه مرداک

    کل هزینه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی شامل شهریه، هزینه‌های درخواست ویزا، پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) و سایر هزینه‌های شخصی است. دانشجویان باید حدود 500 دلار استرالیا در هفته برای هزینه‌های زندگی خود در پرث بودجه اختصاص دهند. اجازه دهید نگاهی به هزینه‌های مختلف تخمین زده شده در هفته داشته باشیم:

    موضوع

    در داخل دانشگاه

    در خارج از دانشگاه

    اجاره

    157 تا 390

    165 تا 300

    غذا

    80 ت 150

    80 تا 150

    حمل و نقل

    -

    20 تا 45

    برق و گاز

    پرداخت توسط دانشگاه

    35

    اینترنت

    پرداخت توسط دانشگاه

    10 تا 20

     

    بورسیه‌ دانشگاه مرداک برای دانشجویان بین‌المللی

    دانشگاه مرداک سالانه بیش از 2.5 میلیون دلار بورسیه تحصیلی را بر اساس شایستگی علمی و نیاز مالی دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند برای بورسیه‌های خارجی برای تحصیل در استرالیا اقدام کنند. برخی از بورسیه‌های تحصیلی در دسترس برای دانشجویان بین‌المللی عبارتند از:

    • International Honours Welcome Scholarship: بورسیه‌ای به ارزش هزار دلار برای دانشجویانی که مدرک یک ساله افتخاری را در دانشگاه مرداک دنبال می‌کنند، در دسترس هستند.
    • International Welcome Scholarship: 20 درصد تخفیف در هزینه‌های تحصیل برای دانشجویانی که در حال حاضر در استرالیا زندگی می‌کنند و مدرک تحصیلی مورداک را شروع کرده، در دسترس است.
    • International Merit Award: این بورسیه در دسترس دانشجویان بین‌المللی است که در حال حاضر در مرداک تحصیل می‌کنند و به برتری علمی دست می‌یابند.
    • Westpac Young Technologists Scholarship: این برای دانشجویانی که در سال گذشته فارغ التحصیل شده‌اند و در رشته‌های مهندسی، علم و فناوری ثبت نام کرده‌اند، در دسترس است.
    • George Alexander Foundation Scholarship: برای دانشجویانی که ATAR 80 یا بالاتر را به دست آورده‌اند، در دسترس می‌باشد که رهبری شخصی و کمک به جامعه را نشان می‌دهد.

    کلام آخر

    دانشگاه مرداک با ثبت نام بیش از 21 هزار دانشجو از 90 کشور مختلف در بیش از 175 رشته تحصیلی، در بین 100 دانشگاه برتر جوان در جهان رتبه بندی شده است. متقاضیان می‌توانند با استفاده از پورتال آنلاین دانشگاه درخواست خود را ارائه دهند. شهریه دوره‌های مختلف تحصیلی در مرداک حدود 25200 دلار تا 66720 دلار استرالیا است. به حدود 62 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه مرداک فرصت‌های شغلی مختلف و تمام وقت در استرالیا در عرض چهار ماه پس از اتمام دوره با حقوق متوسط ​​60500 دلار ارائه می‌شود.

    برای اطلاع از شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی استرالیا با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه مرداک استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت