معرفی شهر پرث استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در استرالیا، انتخاب دانشگاه و بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیه با ما تماس بگیرید:

    02171400111

    پرث پایتخت استرالیای غربی است و یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان در زمینه فرهنگی است. تقریباً 30 درصد ساکنان پرت در خارج از کشور متولد شده‌اند که شامل بیش از 200 ملیت هستند. این موضوع باعث شده است تا افراد بسیاری از اقصی نقاط جهان وارد شهر پرث شوند و لذت یک زندگی ناب را بچشند؛ اما برای مهاجرت به این شهر زیبای استرالیا، لازم است در مورد شرایط زندگی، کار، هزینه‌ها و غیره اطلاعات خودتان را کامل کنید. با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    شهر برث

    تاریخچه شهر پرث

    بومیان استرالیایی ابتدا به شهر پرث یا پرت (Perth) رسیدند. کارشناسان حساب کرده‌اند که بومیان نزدیک به 40000 سال در پرث زندگی می‌کردند. انگلیسی‌ها دیر به این مکان رسیدند و در 4 ژوئن 1829 به پرث نقل مکان کرده‌اند، به همین دلیل اولین دوشنبه ژوئن هر سال در استرالیای غربی تعطیل رسمی است. انگلیسی‌ها با دیدن آفتاب داغ و ماسه سفید پرث، یاد اسکاتلند افتادند؛ بنابراین این شهر نام خود را از مکانی به همین نام در اسکاتلند گرفته است.

    جمعیت شهر پرث

    شهر برث استرالیا

    هم اکنون جمعیت پرث در سال 2021 در حدود 2067333 میلیون نفر تخمین زده شده است. در سال 1950، جمعیت پرت 310759 نفر بود. پرت از سال 2015 تاکنون 25374 رشد جمعیتی داشته است که نشان دهنده یک تغییر سالانه 1.24 درصدی است. این برآوردها نمایانگر تراکم پرث است که حومه شهر را نیز شامل می‌شود.

    پرث به وضوح شهری شاد برای مهاجران از سراسر جهان است. ساکنان این شهر اغلب از انگلیس (5.4 درصد)، چین (4 درصد)، هند (2.6 درصد)، نیوزیلند (2.5 درصد) و مالزی (2.3 درصد) هستند. پس از زبان انگلیسی، رایج‌ترین زبانی که مردم با هم صحبت می‌کنند ماندارین (6.6 درصد)، کانتونی (2.3 درصد)، ایتالیایی (2.3 درصد)، کره‌ای (2 درصد) و ویتنامی (1.7 درصد) است.

    آب و هوای پرث

    اواسط تابستان می‌تواند به معنای هوای گرم و آسمان آبی باشد اما این فصل با صاعقه و باد زیادی نیز همراه است. دمای هوا در تابستان ممکن است به 40 درجه سانتیگراد در طول روز نیز برسد. گاهی اوقات، شهر پرث واقعاً گرم می‌شود که این گرما برای برخی از افراد مسئله ساز است.

    اگر تهویه هوا ندارید، خوابیدن در شب برایتان سخت خواهد شد؛ اما بیشتر اوقات افراد با این دما سازگار می‌شوند و آن را تحمل می‌کنند. به دلیل گرما در تابستان، چشم انداز پرث بسیار خشک است، بنابراین اگر به دنبال تپه‌های سرسبزی هستید، پس مکان مناسبی را انتخاب نکرده‌اید. این افسانه که استرالیا در تمام طول سال اگرم و خشک است نادرست می‌باشد!

    مگر اینکه در قلمرو شمالی زندگی کنید. در اواسط زمستان حداکثر میانگین دمای روزانه در پرث 17 درجه سانتیگراد و حداقل درجه در شبانه 9 درجه سانتیگراد است. زمستان پرث ممکن است نسبت به انگلستان معتدل باشد و ممکن است در شب به منفی یک درجه سانتیگراد نیز برسد؛ اما بهار در پرث اغلب خنک و دلپذیر است.

    تحصیل در استرالیا

    هزینه‌های زندگی در پرث

    شهر برث استرالیا

    قسمت مهمی از مهاجرت به استرالیا آگاهی از​​هزینه‌های زندگی است. این مهم به شما کمک می‌کند تا بودجه خود را تأمین کرده و در حد توان خود زندگی کنید. دانستن متوسط ​​هزینه‌های زندگی در استرالیا بخش مهمی از آمادگی مالی شما هستند.

    اجاره یک اتاق خواب در خارج از مرکز شهر، به طور متوسط حدود 1000 دلار استرالیا در هر ماه هزینه دارد. متوسط هزینه مواد غذایی ماهانه یک فرد در حدود 240 تا 500 دلار استرالیا است. هزینه ماهیانه یک خانواده چهار نفره به طور متوسط برابر با 6017 دلار استرالیا و هزینه ماهانه یک فرد مجرد ماهانه در حدود 3068 دلار استرالیا است.

    برخی از هزینه‌های اساسی زندگی در پرث شامل موارد زیر هستند:

    • مواد غذایی و غذا خوردن در رستوران، 80 تا 280 دلار استرالیا در هفته

    • گاز، برق، 35 تا 140 دلار استرالیا در هفته

    • تلفن و اینترنت 20 تا 55 دلار استرالیا در هفته

    • حمل و نقل عمومی 15 تا 55 دلار استرالیا در هفته

    • اتومبیل (پس از خرید) 150 تا 260 دلار استرالیا در هفته

    • سرگرمی 80 تا 150 دلار استرالیا در هفته

    درمان در پرث

    استرالیا دارای یک سیستم بهداشتی درمانی معروف به نام مدیکر است. این سرویس براساس ترکیبی از خدمات دولتی و خصوصی است و شهروندان برای تأمین هزینه آن، 2 درصد از درآمد خود را می‌پردازند. با این حال، فقط در صورتی که درآمد افراد کمتر از 27475 دلار استرالیا (پس از کسر مالیات) باشد، باید بخشی از عوارض را پرداخت کنید و اگر درآمد افراد زیر 21980 دلار استرالیا (پس از کسر مالیات) باشد، دیگر نیازی به پرداخت هزینه نیست.

    مدیکر شهروندان خود را برای کلیه اقدامات درمانی ضروری تحت پوشش قرار می‌دهد و همچنین تا حدی هزینه مشاوره پزشک عمومی را نیز پوشش خواهد داد. فراتر از آن، افراد نیاز به تأمین هزینه‌های درمان بیشتر با بیمه پزشکی خصوصی دارند. استرالیا همچنین با چندین کشور توافق نامه بهداشت متقابل (RHA) امضاء کرده است. این بدان معناست که اگر فردی از کشورهای مورد توافق به استرالیا سفر کرده باشند، می‌تواند مانند هر استرالیایی دیگری از مدیکر استفاده کنند.

    جغرافیای شهر پرث

    جغرافیای شهر برث

    پرث در سواحل جنوب غربی استرالیا، در طرف مقابل شهرهای معروف اوسی واقع شده است. این شهر بخشی از کشور کاملا عظیم استرالیای غربی است که حدود یک سوم کل کشور را در بر می‌گیرد. سواحل پرث زیبا هستند زیرا با آب فیروزه‌ای رنگ و شن و ماسه سفید تزئین شده‌اند. این یک واقعیتی ناراحت کننده برای شما است، پرث از شهرهای معروف و بزرگ استرالیا دور است. نزدیک‌ترین شهر بزرگ (یعنی شهری با جمعیت بیش از 100000 نفر) آدلاید است که با فاصله‌ای زیاد در حدود 2130 کیلومتر، از پرث دور است.

    گشت و گذار در شهر

    پرث شهری بسیار صاف و جمع و جور است که به نظر هیجان انگیز نمی‌آید، اما برای راه رفتن مناسب می‌باشد. در سرشماری سال 2016 ، بیش از یک چهارم ساکنان پرث گفته‌اند که تا محل کار خود پیاده روی می‌کنند. با این حال، همه افراد قادر به پیاده رفتن نمی‌باشند و گاهی اوقات برای ادامه کار فقط به وسایل حمل و نقل عمومی نیاز دارید.

    حمل و نقل عمومی در پرث

    شهر پرث دارای سیستم حمل و نقل رایگان اتوبوس رانی است. اتوبوس‌های شهر در رنگ‌های مختلف از جمله قرمز، آبی، زرد و سبز هستند و در تمام شهر تردد می‌کنند.. البته پرث برای حومه شهر قطار نیز دارد. بنابراین برای ساکنینی که کمی دورتر از مرکز پرث زندگی می‌کنند، مفید هستند. با استفاده از استفاده کشتی می‌توان از رودخانه سوان عبور کرده و از شمال به ضلع جنوبی شهر رفت. هر 20 تا 30 دقیقه یک بار کشتی برای جابجایی مسافران وجود دارند.

    با وجود سیستم حمل و نقل عمومی فوق العاده، مردم در پرث فقط رانندگی با اتومبیل شخصی را دوست دارند. 33 درصد از ساکنان شهر با ماشین شخصی خود به محل کار می‌روند. برای کسانی که قصد مهاجرت به این شهر زیبا را دارند، پس از سه ماه امکان گرفتن گواهینامه رانندگی وجود دارد. همچنین، این شهر دارا دو فرودگاه به نام‌های پرث و جانداکوت است.

    اقتصاد و کار در پرث

    اقتصاد در برث

    ساکنان پرث بیشتر از هر بخش دیگری در علمی و فنی (14 درصد)، اقامت و خدمات غذایی (13.6 درصد) و مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی (10.5 درصد) کار می‌کنند. تقریباً هر شرکت بزرگ استرالیایی دفتری در پرث دارد، بنابراین فرصت‌های زیادی برای کار در این شهر وجود خواهند داشت.

    برای پیدا کردن کار می‌توان از طریق سایت‌های کاریابی اقدام کرد. به طور کلی، اقتصاد در پرث به دلیل موقعیت مکانی و استراتژیک شهر، در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. از این رو، پیدا کردن کار و شرایط معیشتی مردم در این شهر بسیار مناسب است.

    جاذبه‌های شهر پرث

    این رودخانه درست از وسط شهر عبور می‌کند و جاذبه طبیعی اصلی شهر است. برخی از مردم از رودخانه سوان برای قایقرانی و جت اسکی استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر عاشق کشتی‌های دریایی و ماهیگیری هستند. همچنین چند کیلومتر در مسیر به سمت رودخانه دره‌ای وجود دارد به نام سوان که منظره‌ای سبز و زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

    تا به حال اسم کوئوکا را شنیده‌اید؟ این یک جانور کیسه‌دار کرکی زیبا تقریباً به طور انحصاری در استرالیای غربی یافت می‌شود. دسته‌ای از این حیوان در جزیره روتنست زندگی می‌کنند. این جزیره فقط 19 کیلومتر از ساحل فاصله دارد و مسافران می‌توانند با کشتی به آنجا بروند.

    همچنین، این جزیره برای غواصی روی صخره‌های مرجانی و آفتاب گرفتن در سواحل، بسیار عالی است. فریمنتل نیز به بازارهای ساحلی شهر پرث اشاره دارد. بازارهای فریمنتل در سال 1897 افتتاح شدند و در آن می‌توان انواع لباس ساحلی و غذاهای دریایی خریداری کرد.

    مهاجرت به استرالیا

    کلام آخر

    پرث نه تنها پایتخت استرالیای غربی و چهارمین شهر بزرگ این کشور است بلکه در بین شهرهای بزرگ استرالیا نیز سریع‌ترین رشد را به خود اختصاص داده است. از کیفیت بالای زندگی گرفته تا تقاضای بالا برای کار، این شهر بندری و تاریخی، مکانی شگفت انگیز برای مهاجرت به استرالیا است.

    با این حال، اگر قصد مهاجرت به شهر برث را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای تحصیلی و ویزای کاری استرالیا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمائید.

    سوالات متداول معرفی شهر پرث استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (3 پاسخ)
    2023-08-14

    سلام وقت بخیر برای گرفتن ویزای کاری استرالیا یا کانادا برای راننده پایه یکم از کجا باید شروع کنم لطفاً راهنمایی میکنید بنده 38سالمه حدود 15سال سابقه کار دارم مدرک تحصیلی لیسانس و متعهل هستم

    2023-08-19

    سلام. فعالیت ما در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش که میتونیم براتون اقدام کنیم و در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-04-13

    بسیار مفید بود،اطلاعات جالبی بود. بسیار سپاسگزارم.

    2022-04-04

    این شهر برای نیروی کار کارشناس IT و یا دستیار ادمین (با حدود 7 سال سابقه کار مفید) شبکه چطوره ؟

    2022-04-04

    سلام. عموما شهرهای بزرگ و پیشرفته استرالیا از جمله پرث در حوزه آی تی و تکنولوژی، بازار کار بسیار مناسبی دارند.

    مشاوره رایگان مهاجرت