معرفی دانشگاه کرتین استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کرتین (Curtin University) که قبلاً با نام دانشگاه فناوری کرتین و موسسه فناوری استرالیای غربی (WAIT) شناخته می‌شد، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی استرالیایی است که در بنتلی و شهر پرث در ایالت استرالیای غربی مستقر است. این دانشگاه به افتخار جان کرتین، نخست وزیر استرالیا از سال 1941 تا 1945 نامگذاری شده است و بزرگترین دانشگاه در ایالت استرالیای غربی می‌باشد که قریب به 60 هزار دانشجو را در خود جای داده که از این رقم نزدیک به 50 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند. آغاز فعالیت این دانشگاه به سال 1966 برگشته که در آن زمان تحت عنوان موسسه فناوری استرالیای غربی فعالیت داشت و از سال 1986، عنوان دانشگاه فناوری کرتین را به خود گرفت و از سال 2010 تا به الان با همان عنوان دانشگاه کرتین شناخته می‌گردد.. وسعت، نظام آموزشی با کیفیت و رتبه و جایگاه این دانشگاه، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل در استرالیا تبدیل نموده و این دانشگاه از دید رنکینگ‌های معتبر جهانی معمولا رتبه بین 9 تا 12 را از میان بیش از 40 دانشگاه در این کشور کسب نموده است. دانشگاه کرتین در محله بنتلی واقع در جنوب شهر پرث با مساحت 111 هکتار واقع است. برای اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه کرتین و مشخصات آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه کرتین

    مشخصات دانشگاه کرتین

    سال تاسیس دانشگاه

    1966 میلادی

    شهر و ایالت

    منطقه بنتلی، شهر پرث، ایالت استرالیای غربی

    نوع دانشگاه

    دولتی و عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    60 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 15 هزار

    نرخ پذیرش

    50 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    5 پردیس، 5 دانشکده

    مساحت

    111 هکتار (پردیس اصلی)

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    44 به 56 از هر 100 نفر

    درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    83 درصد

    مدیر دانشگاه

    اندرو کرین

    آدرس دانشگاه

    Bentley, Perth, Western Australia, Australia

    32°00′22″S 115°53′36″E

    سایت دانشگاه

    www.curtin.edu.au

     

    مشخصات دانشگاه کرتین

    تاریخچه دانشگاه کرتین استرالیا

    تاریخچه دانشگاه کرتین استرالیا

    دانشگاه کرتین در ابتدا و در سال 1966 به عنوان موسسه فناوری استرالیای غربی یا به اختصار WAIT تاسیس شد. هسته آن شامل برنامه‌های عالی دانشکده فنی پرث بود که در سال 1900 افتتاح شد. پردیس بنتلی دانشگاه در سال 1962 انتخاب شد و به طور رسمی در سال 1966 افتتاح شد. اولین دانشجویان سال بعد ثبت نام کردند. در سال 1969، سه مؤسسه دیگر با موسسه فناوری استرالیای غربی ادغام شدند؛ آن سه موسسه عبارتند از: مدرسه معادن کالگورلی (افتتاح در سال 1902)، کالج کشاورزی مورسک (افتتاح در سال 1926)، و دانشکده‌های فیزیوتراپی و کاردرمانی (که از دهه 1950 در پارک شنتون فعالیت داشت). بین سال‌های 1966 و 1976 تعداد دانشجویان موسسه فناوری استرالیای غربی از 2000 به 10000 نفر افزایش یافت.

    در نهایت در ماه دسامبر 1986، موسسه فناوری استرالیای غربی به عنوان یک دانشگاه، تحت مفاد قانون اصلاحیه موسسه فناوری WA در سال 1986 شناخته شد. دانشگاه کرتین نام خود را از جان کرتین، نخست وزیر سابق استرالیا گرفته است. در سال 1987، دانشگاه صنعتی کرتین سومین دانشگاه استرالیای غربی و تبدیل به اولین دانشگاه صنعتی در استرالیا شد. در سال 1993، دانشگاه کرتین یک دانشکده بیزینس را در منطقه سنت ژرژ تاسیس نموده و در سال 2002 به خیابان موری منتقل شد. این دانشکده بر اساس برنامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی موجود کورتین توسعه یافت.

    در سال 2005، دانشگاه کرتین در کنار دانشگاه مرداک در استرالیا مشغول بررسی امکان سنجی در مورد ادغام با یکدیگر شدند. با این حال، در 7 نوامبر 2005، هر دو موسسه اعلام کردند که ادغامی در کار نخواهد بود. در سال 2008، دانشگاه کرتین پردیسی جدید از خود را در کشور سنگاپور افتتاح کرد که این افتتاح، دومین حضور بخشی از این دانشگاه در خارج از استرالیا به شمار می‌آید. در سال 2009، کرتین اولین دانشگاه در شبکه فناوری استرالیا شد که در رتبه‌بندی آکادمیک قابل توجهی در دانشگاه‌های جهان از دانشگاه‌های تحقیقاتی قرار گرفت. در سال 2010، پسوند "فناوری" از نام دانشگاه کنار گذاشته گردید و از آن پس دانشگاه مورد بحث به عنوان "دانشگاه کرتین" فعالیت کرد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کرتین

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کرتین

    دانشگاه کرتین در کل به همراه پردیس اصلی دارای 5 پردیس است که پردیس دیگری به نام پردیس سیدنی ("کرتین سیدنی ") نیز دارا بوده که در سال 2017 بسته شد:

    پردیس اصلی (پردیس بنتلی)

    پردیس اصلی دانشگاه کرتین به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا برای مهاجرت تحصیلی، در منطقه بنتلی؛ منطقه‌ایی در جنوب شهر پرث واقع در ایالت استرالیای غربی واقع شده است. فاصله این پردیس در حدود 6 کیلومتری از جنوب شرقی منطقه تجاری مرکزی شهر زیبای پرث واقع گردیده است. این پردیس دارای 3 بخش کوچکتر در همین شهر پرث می‌باشد. ساختمان دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی که در این پردیس قرار داشته، در منطقه تجاری مرکزی پرث در دفتر چاپ دولتی بازسازی شده و دانشکده حقوق در خیابان موری در ساختمان وزارت بهداشت عمومی قدیمی و ساختمان وزیر ارشد، یک ساختمان فهرست شده در فهرست میراث دولتی واقع شده است.

    ساختمان اکتشافات ژئوفیزیک و موسسه تحقیقاتی مهندسی نفت و همچنین مرکز تحقیقات منابع استرالیا (ARRC) در این پردیس واقع شده‌اند. همچنین دفاتر CSIRO، علوم و مهندسی منابع زمین و موسسه ملی نیز در این پردیس واقع است. مرکز تحقیقات منابع استرالیا در پارک فناوری بنتلی، در مجاورت پردیس اصلی بنتلی واقع شده است. برخی از کارکنان این دانشگاه، محققان و دانشجویان در اماکن دیگری نیز مانند مرکز بهداشت دهان و دندان (OHCWA) در Nedlands، در بیمارستان رویال پرث و در میان سازمان‌های دیگر در شهر مشغول به کار هستند.

    پردیس دبی

    در ماه آوریل سال 2017، دانشگاه کرتین جدیدترین پردیس خود را در شهر دبی و در شهرک آکادمیک بین‌المللی این شهر در امارات متحده عربی تاسیس کرد. سفیر استرالیا در امارات در تاریخ 10 سپتامبر 2017 به طور رسمی این پردیس را افتتاح کرد. دوره‌های ارائه شده در پردیس دبی دانشگاه کرتین از ساختار و برنامه درسی واحدی استفاده نموده که در همان پردیس اصلی در بنتلی ارائه می‌شود. دانشگاه کرتین دبی توسط سازمان دانش و توسعه انسانی KHDA معتبر است. مدارک تحصیلی اعطا شده توسط دانشگاه کرتین توسط KHDA تایید شده است و در امارات دبی توسط کلیه نهادهای دولتی و خصوصی به رسمیت شناخته شده است.

    پردیس مالزی

    پردیس مالزی دانشگاه کرتین در شهر میری و در ایالت ساراواک کشور مالزی قرار دارد. این پردیس بزرگترین پردیس بین‌المللی دانشگاه کرتین است. عملیات احداث پردیس دانشگاه کرتین در شهر میری مالزی در فوریه 1999 آغاز شد و سرانجام در سال 2002، یک پردیس هدفمند به عنوان یک پردیس خارج از کشور در شرق مالزی افتتاح شد. حدود 4000 دانشجو از بیش از 45 کشور و مسئولان دانشگاهی و آکادمیک از بیش از 15 کشور در این پردیس قرار دارند. پردیس دانشگاه کرتین در مالزی تنها دانشگاه شبکه‌سازی سیسکو مورد تایید در شهر میری و برونئی این کشور می‌باشد.

    پردیس سنگاپور

    دانشگاه کرتین یک پردیس مستقر در سنگاپور را در تاریخ 23 نوامبر 2008 افتتاح کرد. دوره های دانشگاه کرتین در پردیس سنگاپور از همان ساختار و برنامه درسی واحدی استفاده نموده که در پردیس اصلی دانشگاه یا همان پردیس بنتلی ارائه می‌شود.

    پردیس موریس

    دانشگاه کرتین چهارمین پردیس بین‌المللی خود را در جزیره موریس و در تاریخ 3 می سال 2018 افتتاح نموده است. جزیره موریس خود از نظر آموزش و پرورش در جایگاه به نسبت خوبی در حد خود قرار داشته که به غیر از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی خود این کشور، وجود چندی از پردیس‌ها و موسسات آموزشی بین‌المللی در این کشور جزیره‌ایی تاثیر اصلی و به سزایی را در اعتبار بخشیدن به آموزش و پرورش این کشور داشته است.

    پردیس سابق سیدنی (کرتین سیدنی)

    پردیس کرتین در سیدنی (شناخته شده با نام کرتین سیدنی) در 20 ژوئن سال 2005 تاسیس شد. اولین بخش این پردیس در منطقه راکز قرار داشت که بعدها به حومه چیپندیل منتقل شد؛ جایی که ساختمان تاریخی برلی در آن مستقر بود. عملیات کرتین سیدنی با شرکت ارائه دهنده آموزش عالی خصوصی ناویتاس گروپ منعقد شد. این دانشگاه دوره‌های دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌داد. در سال 2014، پردیس کرتین سیدنی در طی یک رسوایی مالی در ازای فروش نتایج آزمون‌ها بود که در آن دانشجویان از سال 2012 به شرکت MyMaster در سیدنی، تا 1000 دلار به ازای نوشتن هر مقاله و تکالیف محول شده برای آنها و همچنین شرکت در آزمون‌های آنلاین پرداخت می‌کردند.در سال 2015، دانشگاه کرتین از بسته شدن پردیس کرتین سیدنی از اوایل سال 2017 خبر داد.

    دانشکده‌ها

    دانشگاه کرتین در کل دارای 5 دانشکده اصلی است. در سال 2007، آموزش و پژوهش دانشگاه به پنج دانشکده (که قبلاً به عنوان بخش شناخته می‌شد) تقسیم گردید که هر کدام شامل تعدادی دپارتمان بدین شرح هستند:

    1. مرکز مطالعات بومیان

    2. دانشکده بازرگانی و حقوق

    • دانشکده حسابداری، اقتصاد و دارایی
    • دانشکده مدیریت و بازاریابی
    • دانشکده حقوق کرتین

    3. دانشکده علوم بهداشت

    • دانشکده پزشکی کورتین
    • دانشکده بهداشت متفقین کرتین
    • دانشکده پرستاری کرتین
    • دانشکده بهداشت جمعیت کرتین

    4. دانشکده علوم انسانی

    • دانشکده طراحی، معماری و ساخت محیط‌ها
    • دانشکده رسانه، هنرهای خلاق و تحقیق اجتماعی
    • مدرسه آموزش و پرورش

    5. دانشکده علوم و مهندسی

    • دانشکده مهندسی عمران و مکانیک
    • دانشکده علوم زمین و سیاره
    • دانشکده مهندسی برق، محاسبات و علوم ریاضی
    • دانشکده علوم مولکولی و زیستی
    • مدرسه معادن استرالیای غربی: مهندسی مواد معدنی و انرژی

    رتبه و اعتبار دانشگاه کرتین در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه کرتین در استرالیا و جهان

    همانطور که قبل‌تر نیز ذکر شد، دانشگاه کرتین دو سه سال اخیر دارای رتبه‌ایی بین 9 تا 13 از بین بیش از 40 دانشگاه استرالیا را از آن خود نموده و همچنین در اکثر سال‌های اخیر و از دید همه رتبه‌ بندی‌های معتبر جهانی، دانشگاه کرتین دارای رتبه‌های زیر 300 در بین کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در جهان داشته است و یکی از گزینه‌های عالی برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا برای تحصیل است. حال در این جدول زیر چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را طبق آخرین رده بندی مشاهده خواهید نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    12

    201 تا 300

    رتبه بندی کیو اس QS

    11

    194

    رتبه بندی THE

    13

    201 تا 250

    رتبه بندی US News

    10

    174

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کرتین

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کرتین

    دانشگاه کرتین استرالیا محل اقامت و خوابگاه را نیز در خود محوطه و پردیس‌های دانشگاه در نظر گرفته است. این خوابگاه‌ها و محل‌های اقامت در چهار منطقه مجزا خدمات ارائه می‌دهد که توسط سازمان UniLodge که سازمانی ارائه دهنده‌ی خدمات اسکان و خوابگاه برای دانشجویان در استرالیا و نیوزلند بوده، مدیریت می‌شود. این 5 محوطه اقامتی شامل روستای کوراجونگ، خانه اریکا آندروود، ساختمان انجمن صنفی، خانه ویکری و کالج سنت کاترین می‌شوند.

    خانه اریکا آندروود

    خانه اریکا آندروود مسکن و محل اقامت بسیار مناسبی را از نظر امکانات و فراهم آوردن محیطی دلپذیر برای دانشجویان فراهم می کند. این محوطه در مسیر جاده کرتین پرث و در نزدیکی به مغازه‌ها، مراکز خرید و رستوران‌ها و... قرار دارد. هزینه اقامت در خانه اریکا آندروود از هفته‌ایی 231 دلار شروع می‌گردد.

    کالج سنت کاترین

    اولین کالج اقامتی دانشگاه کورتین، با ارائه یک تجربه زندگی دانشگاهی فراگیر، پذیرای اولین دانشجویان خود در سال 2022 خواهد بود. سنت کاترین از دانشجویان در طول مراحل مختلف تحصیلی حمایت نموده و طیف وسیعی از انواع اتاق و سوئیت را ارائه می‌دهد. هزینه اقامت در خانه اریکا آندروود از هفته‌ایی 240 دلار شروع می‌گردد.

    خانه انجمن صنفی

    ساختمان انجمن صنفی واقع در مقابل استادیوم کرتین،قرار دارد که شما می‌توانید گزینه اسکان در آپارتمان‌های بزرگ 4 تا 6 خوابه را انتخاب کرده و یا اتاق‌های 2 نفره را انتخاب نمایید. ساختمان انجمن صنفی در کل طیف وسیعی از گزینه‌ها را از نظر امکانات، اندازه و تعداد نفرات، قیمت و... ارائه می‌دهد. هزینه اقامت در کالج سنت کاترین از هفته‌ایی 209 دلار شروع می‌گردد.

    دهکده کوراجونگ

    ساختمان انجمن صنفی واقع در مقابل استادیوم کرتین،قرار دارد که شما می‌توانید گزینه اسکان در آپارتمان‌های بزرگ 4 تا 6 خوابه را انتخاب کرده و یا اتاق‌های 2 نفره را انتخاب نمایید. ساختمان انجمن صنفی در کل طیف وسیعی از گزینه‌ها را از نظر امکانات، اندازه و تعداد نفرات، قیمت و... ارائه می‌دهد. هزینه اقامت در کالج سنت کاترین از هفته‌ایی 209 دلار شروع می‌گردد. هزینه اقامت در کالج سنت کاترین از هفته‌ایی 176 دلار شروع می‌گردد.

    شرایط پذیرش در دانشگاه کرتین

    شرایط پذیرش در دانشگاه کرتین

    • رشته‌ها: اخذ پذیرش از دانشگاه کرتین برای دانشجویان امکان انتخاب بیش از 620 رشته را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قرار می‌دهد.
    • نرخ پذیرش: دانشگاه کرتین به طور متوسط دارای نرخ پذیرش 50 درصدی می‌باشد.
    • مهلت پذیرش: مسئولین دانشگاه درخواست‌های ترم نیم سال اول را تا 22 فوریه هر سال می پذیرد. همچنین برای پذیرش در رشته و برنامه‌های MBA در ژانویه، مه و آگوست فرصت است.
    • شرایط پذیرش: دانشگاه کرتین از کلیه متقاضیان در تمام مقاطع حداقل نمره آیلتس 6.5 یا معادل آن در دیگر مدارک معتبر زبان انگلیسی را به عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی می‌پذیرد. همچنین متقاضیان عموما باید دارای معدل بالای 65 درصد باشند. شروط ذکر شده برای زبان و معدل مقطع تحصیلی ماقبل ممکن است برای رشته‌های پزشکی و... ممکن است متفاوت باشد. همچنین برای پذیرش در رشته MBA متقاضیان باید حداقل پنج سال تجربه کاری داشته باشند که حداقل سه سال آن باید در سطوح مدیریتی، نظارتی یا سرپرستی باشد. پس از درخواست نیز یک دور ارزیابی مصاحبه توسط کمیته پذیرش دانشگاه وجود خواهد داشت.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه کرتین استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت