ویزای همراه دانش‌ آموز در استرالیا | ویزای گاردین ساب کلاس 590
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانش آموزان زیر 18 سال باید یکی از اعضای خانواده خود را برای ویزای سرپرست دانش آموز استرالیا برای ویزای گاردین ساب کلاس 590 معرفی کنند تا بتوانند در استرالیا تحصیل کنند. این ویزا برای والدین، قیم قانونی یا بستگانی طراحی شده است که می‌خواهند دانش آموز زیر 18 سال را در حین تحصیل به استرالیا همراهی کنند. دارنده ویزا باید در طول اقامت دانش آموز و تحصیل در استرالیا، محل زندگی (اقامتگاه)، رفاه و سایر حمایت‌ها را به وی ارائه دهد. سرپرست برای درخواست ویزای گاردین ساب کلاس 590 باید شرایط خاصی را برآورده کند که در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به این موضوع می‌پردازیم.

    ویزای سرپرست دانش آموز استرالیا چیست؟

    ویزای سرپرست دانش آموز استرالیا چیست؟

    ویزای سرپرست استرالیا یا گاردین ساب کلاس 590 نوعی ویزا برای افرادی است که مسئول یک دانش آموز 6 تا 18 سال هستند. این ویزا با این هدف صادر می‌شود که دانش آموز در طول زمان تحصیل متوسطه خود (دبستان تا دبیرستان) تحت حمایت قیم باشد؛ بنابراین سرپرست و دانش آموز می‌تواند برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند.

    سرپرست تحت این ویزا می‌تواند یک دوره فشرده زبان انگلیسی برای دانش آموزان خارج از کشور (ELICOS) را به مدت 20 ساعت در هفته مطالعه کنید. از طرف دیگر، این امکان وجود دارد که در دوره‌های آموزشی سه ماه در استرالیا تحصیل کنید، این ویزا به سرپرست از ابتدا اجازه کار نمی‌دهد. اما سرپرست پس از عزیمت به استرالیا می‌تواند برای ویزای کار هم درخواست دهد.

    چه کسانی واجد شرایط ویزای سرپرست دانش آموز استرالیا هستند؟

    برای واجد شرایط بودن برای درخواست ویزای سرپرست دانش آموز (ساب کلاس 590) باید معیارهای زیر برآورده شوند:

    • سرپرست باید والدین، قیم قانونی یا خویشاوند دانش آموز باشد.
    • سرپرست باید بودجه کافی را برای حمایت از خود و دانش آموز داشته باشد.
    • سرپرست باید قادر به ارائه مسکن و سایر حمایت‌ها باشد.
    • سرپرست حداقل 21 سال سن داشته باشد.

    نکته: خویشاوند دانش آموز می‌تواند بردار، خواهر، پدر بزرگ، مادر بزرگ، عمه، خانه، دایی، عمو، خواهر زاده، برادر زاده، ناپدری و نامادری باشند.

    آیا می‌توان خانواده خود را در درخواست ویزای 590 گاردین گنجاند؟

    آیا می‌توان خانواده خود را در درخواست ویزای 590 گاردین گنجاند؟

    اگر سرپرست به غیر دانش آموز افراد تحت تکفل دیگری دارد، می‌تواند آن‌ها را با ویزای گاردین همراه خود به استرالیا بیاورد؛ اما اگر یکی از اعضای خانواده سرپرست هنوز به 6 سالگی نرسیده باشد، نمی‌تواند این ویزا را دریافت کند، مگر اینکه موارد زیر در مورد او صدق کند:

    • دلایل دلسوزانه و قانع کننده‌ای برای اعطای ویزای سرپرست دانشجویی زیر کلاس 590 وجود داشته باشد.
    • اعطای آن به طور قابل توجهی به نفع ارتباط بین دولت استرالیا و یک ملت دیگر (ایران) خواهد بود.
    • کودکان زیر 6 سال می‌توانند همراه سرپرست به استرالیا بیایند، مشروط بر اینکه سرپرست برای ویزای تحصیلی یا کاری به غیر از ویزای گاردین اقدام کرده باشد.

    ویزای گاردین ساب کلاس 590 برای چه مدت اعتبار دارد؟

    مدت ویزای سرپرست دانش آموز به شرایط ویزای دانش آموز بستگی دارد. این ویزا به دارنده آن اجازه می‌دهد به اندازه مدت زمانی که دانش آموز در استرالیا می‌ماند، او نیز امکان همراهی دانش آموز را داشته باشد. اگر ویزای سرپرست منقضی شود و سرپرست بخواهد در استرالیا بماند باید برای ویزای جدید اقدام کند. به طور کلی، ویزای گاردین ممکن است تا زمانی که دانش آموز 18 ساله شود معتبر باشد.

    آیا با ویزای سرپرست دانش آموز می‌توان برای اقامت دائم اقدام کرد؟

    آیا با ویزای سرپرست دانش آموز می‌توان برای اقامت دائم اقدام کرد؟

    خیر، با ویزای گاردین نمی‌توان اقامت دائم استرالیا را دریافت نمود. زمانی که ویزای شما به پایان می‌رسد باید استرالیا را ترک کنید. با این حال، سرپرست و دانش آموز می‌تواند با ویزای گاردین به هر مکانی سفر کند و دوباره به استرالیا باز گردد، مشروط بر اینکه ویزا اعتبار کافی داشته باشد. همچنین توجه شود که سرپرست نمی‌تواند بدون دانش ‌آموزی که مسئولیت آن را بر عهده دارد، استرالیا را ترک کند، مگر اینکه ترتیبات رفاهی جایگزینی را انجام داده باشد.

    در صورت نیاز به ترک استرالیا بدون دانش آموز خود، سرپرست باید شرایط زیر را داشته باشد:

    • سرپرست دلیل قانع کننده‌ای برای رفتن دارد.
    • سرپرست ترتیبات رفاهی جایگزین را تا زمان بازگشت انجام داده است. او می‌تواند سرپرست دیگری که از اعضای خانواده است را معرفی کند.

    نکته: اگر ترتیبات رفاهی جایگزین پذیرفته نشود، سرپرست نمی‌تواند بدون دانش آموز استرالیا را ترک کند. بدون ترتیبات رفاهی مناسب، ممکن است حتی ویزای گاردین وی لغو شود.

    مدارک لازم برای ویزای سرپرست دانش آموز در استرالیا چیست؟

    برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرپرست دانش آموز باید مدارک زیر تهیه شوند:

    • مدارک هویتی هنگام درخواست ویزای گاردین معمولاً پاسپورت معتبر و سایر مدارک شناسایی هستند. این مدارک شامل کارت شناسایی ملی، گواهینامه رانندگی و اسناد مربوط به وضعیت مدنی (گواهی ازدواج، گواهی طلاق، گواهی تغییر نام و غیره) خواهند بود.
    • فرم درخواست سرپرستی دانش آموز باید توسط همراه پر شود (به صورت آنلاین).
    • فرم 157N باید توسط سرپرست دانش آموز پر شود (به صورت آنلاین).
    • سرپرست دانش آموز باید مدرکی مبنی بر بیمه درمانی قابل قبول برای حداقل سال اول در استرالیا ارائه دهد. همه اعضای خانواده باید تحت پوشش بیمه درمانی باشند.
    • اثبات شخصیت خوب برای ویزای سرپرست دانش آموز ضروری است. این به معنای عدم داشتن سوء پیشینه و مواردی از این دست است.
    • پر کردن فرم 1229 یا یک اعلامیه قانونی که رضایت دانش آموز را برای سفر به استرالیا نشان می‌دهد.
    • سرپرست باید برای 12 ماه اول اقامت خود در استرالیا باید مدرکی دال بر بیمه درمانی مناسب خود ارائه دهد. این بیمه را می ‌وان از طریق پوشش بهداشتی بازدیدکنندگان خارج از کشور (OVHC) یا بیمه درمانی دیگری دریافت کرد.

    ارائه شواهد مالی

    سرپرست دانش آموز باید شواهد مالی ارائه دهد. او می‌تواند با ارائه مدارکی نشان دهد که درآمد سالانه کافی را در استرالیا دارد. همچنین سرپرست باید نشان دهد شریک زندگی او که به استرالیا نمی‌آید، بودجه کافی برای حمایت مالی فرزند و همسر خود را دارد. اگر شخص دیگری از سرپرست حمایت مالی می‌کند، باید مدارک هویتی او در زمان درخواست ارائه شود. همچنین سرپرست باید نشان دهد که چه رابطه‌ای با این شخص دارد. سرپرست می‌تواند از طریق راه‌های زیر نشان دهد که بودجه کافی دارد:

    • هزینه سفر برای سرپرست و دانش آموز
    • پرداخت هزینه یک سال کامل تحصیلی برای دارنده ویزا
    • هزینه‌های زندگی برای سرپرست و دانش آموز (اجاره، غذا، پوشاک، بیمه سلامتی و غیره)
    • داشتن سپرده بانکی و موجودی کافی در حساب

    اثبات ورود موقت

    سرپرست باید بیانیه‌ای بنویسد که در آن به صراحت قصد خود را برای اقامت موقت در استرالیا توضیح دهد. برای این کار موارد زیر ضروری هستند:

    • مدرکی مبنی بر بازگشت اعضای نزدیک خانواده به کشور محل اقامت (ایران)
    • ویزا یا وضعیت اقامت از کشور محل اقامت (ایران) و حق بازگشت
    • شواهدی مبنی بر داشتن املاک و مستغلات یا سایر دارایی‌ها در کشور محل اقامت (ایران)
    • بلیط پرواز رفت و برگشت
    • نامه‌ای از کارفرمایی در ایران (موقعیت شغلی)

    نحوه درخواست ویزای سرپرست دانش آموز استرالیا چگونه است؟

    نحوه درخواست ویزای سرپرست دانش آموز استرالیا چگونه است؟

    درخواست‌ها را می‌توان به صورت آنلاین انجام داد. تمام مدارک را برای تکمیل درخواست آماده کرد. هزینه درخواست ویزای سرپرست دانش آموز استرالیا حدود 630 دلار استرالیا است. زمان پردازش شاید بین چهار تا هفت ماه طول بکشد. توصیه می‌شود زودتر از این زمان اقدام کنید. به طور کلی، مراحل درخواست به شرح زیر هستند:

    1- یک حساب ImmiAccount ایجاد کنید

    هنگامی که برای ویزای 590 درخواست می‌دهید، باید یک ImmiAccount را برای درخواست آنلاین خود داشته باشید. درخواست‌های حضوری برای این نوع ویزا پذیرفته نمی‌شود. ImmiAccount یک سرویس آنلاین است که به افراد امکان می‌دهد فرم درخواست ویزا را پر کرده و درخواست تکمیل شده خود را ارسال کنند. از طریق ImmiAccount می‌توان با اداره مهاجرت در تماس بود.

    2- فرم درخواست ویزا را پر کنید

    هنگامی که یک حساب کاربری دارید، باید فرم درخواست ویزا را پر کنید. وبسایت ImmiAccount به شما امکان می‌دهد فرم مربوط به درخواست ویزای خود را انتخاب کرده و آن را پر کنید.

    3- اسناد خود را پیوست کنید

    پس از پر کردن فرم درخواست، می‌توانید مدارک مورد نیاز را برای تکمیل درخواست ویزا پیوست کنید. شما باید هزینه ویزای گاردین را برای درخواست خود بپردازید. در صورتی که پرداختی انجام ندهید، به درخواست شما رسیدگی نخواهد شد.

    مهاجرت به استرالیا با ادب ویزا

    والدین، سرپرست قانونی یا خویشاوندان بالای 21 سال می‌توانند به عنوان سرپرست دانش آموز به استرالیا مهاجرت کنند. سرپرست باید ویزا داشته باشد تا در طول مدت ویزای دانش آموز یا تا زمانی که 18 ساله شود، در استرالیا بماند. هر دو درخواست از جمله درخواست ویزای دانش آموز برای تحصیل در استرالیا و درخواست ویزای گاردین باید با هم ارسال شوند. در بسیاری از موارد، پدر و مادر به عنوان سرپرست، دانش آموز را در استرالیا در مدت تحصیل وی همراهی می‌کنند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول ویزای همراه دانش‌ آموز در استرالیا | ویزای گاردین ساب کلاس 590

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت