آزمون های ورودی دانشگاه های استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سالانه بیش از 500 هزار دانشجوی بین المللی به استرالیا مهاجرت می‌کنند تا تجربه تحصیلی بسیار خوبی را کسب کنند. دانشجویان از هر پیشینه و ملیتی به این کشور می‌آیند تا از دوره‌های تحصیلی با کیفیتی که توسط دانشگاه‌های استرالیا ارائه می‌شوند، نهایت استفاده را ببرند. با این حال، رقابت برای اخذ پذیرش به ویژه برای دانشگاه برتر مانند دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه موناش، دانشگاه ملی استرالیا و سایر موسسات بالاست.

    به همین دلیل از دانشجویان درخواست می‌شود تا نمره آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های استرالیا را ارائه دهند. شرایط آزمون‌های ورود به دانشگاه در استرالیا بسته به موسسه متفاوت است. به هر صورت، ما در این بررسی برای متقاضیان تحصیل در استرالیا به معرفی آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های استرالیا می‌پردازیم.

    اهمیت تحصیل در استرالیا

    اهمیت تحصیل در استرالیا

    کشور استرالیا از یک سبک زندگی آرام، مردمی دوستانه، امکانات پیشرفته، محیطی چند فرهنگی و طیف متنوعی از فرصت‌های آموزشی بهره می‌برد. فرهنگ‌ها، ملت‌ها و مذاهب در استرالیا به صورت مسالمت آمیز در کنار زندگی می‌کنند. از شما در استرالیا با آغوش باز استقبال می‌شود و شما می‌توانید با سرعت بیشتری با زندگی در این کشور، خو پیدا کنید.

    استرالیا در حال حاضر سومین مقصد محبوب در جهان برای دانشجویان بین المللی است. طبق آمار، تعداد فزاینده‌ای از دانشجویان این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. شهرهای ملبورن و سیدنی از نظر جمعیت دانشجویی در بین 10 شهر برتر جهان قرار دارند. 9 دانشگاه از 100 موسسه برتر جهان طبق کیو اس (QS) در استرالیا واقع شده‌اند.

    سیستم آموزشی استرالیا در سراسر جهان شناخته شده است و مدارک تحصیلی ارائه شده از این کشور اعتبار بالایی دارند. شما می‌توانید در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنید. همچنین دانشجویانی که ویزای تحصیلی دارند، مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته هستند. بعد از تحصیل نیز دانشجویان می‌توانند از فرصت‌های شغلی در استرالیا بهره مند شوند و برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنند.

    جدول آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های استرالیا

    جدول آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های استرالیا

    آزمون

    معیارها

    TOEFL

    بدون محدودیت سنی و هیچ مدرک تحصیلی خاصی مورد نیاز نیست.

    IELTS

    حداقل سن 16 سال است.

    PTE Academic

    حداقل سن 16 سال است و داوطلبان زیر 18 سال باید فرم رضایت والدین را ارائه دهند.

    GMAT

    حداقل سن 18 سال است.

    MCAT

    بدون محدودیت سنی است.

    MBBS LSAT

    بدون محدودیت سنی است.

    UMAT

    دانشجویانی که دوره متوسطه خود را به پایان رسانده‌اند.

    ISAT

    شرایط خاصی ندارد.

    SAT

    شرایط خاصی ندارد.

    ACT

    شرایط خاصی ندارد.

    آزمون‌های زبان برای ورود به دانشگاه‌های استرالیا

    آزمون‌های زبان برای ورود به دانشگاه‌های استرالیا

    اگر می‌خواهید در یک کشور انگلیسی زبان کار، زندگی یا تحصیل کنید، باید بتوانید سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی را نشان دهید. انگلیسی با 379 میلیون گویش، سومین زبان پرگویش در جهان محسوب می‌شود. توانایی برقراری ارتباط به زبان ملی کشوری که می‌خواهید در آن کار یا تحصیل کنید، مزایای متعددی دارد.

    موسسات آموزش عالی در استرالیا فقط دانشجویانی را می‌پذیرند که مهارت لازم در زبان انگلیسی را داشته باشند. موسسات تصمیم می‌گیرند که چه سطحی از مهارت انگلیسی قابل قبول است و اغلب معیارهای پذیرش برای هر رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. در ادامه به آزمون‌های زبان برای ورود به دانشگاه‌های استرالیا اشاره می‌کنیم:

    آیلتس

    سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) برای تحصیل دانشجویان در استرالیا و دیگر کشورهای انگلیسی زبان مانند ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و نیوزلند تدوین شده است. توانایی شما در اسپیکینگ، ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ انگلیسی در طول این آزمون ارزیابی می‌شود. نمره کلی آیلتس حداقل 6.5 برای پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا ضروری است. متقاضیانی که نمره 7 یا بالاتر دارند، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دارند. مدت زمانی که برای انجام این آزمون در اختیار شما قرار می‌گیرد دو ساعت و 45 دقیقه است. آیلتس در بیش از 800 مرکز برگزار می‌شود و نمرات آن به مدت دو سال از تاریخ امتحان معتبر است.

    PTE

    آزمون انگلیسی پیرسون یا PTE یک آزمون زبان انگلیسی مبتنی بر کامپیوتر است که برای افراد غیر انگلیسی زبان برای کار و تحصیل در نظر گرفته شده است. این آزمون مهارت‌های ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ شما را ارزیابی می‌کند. سوالات PTE اغلب دو مهارت مانند لیسنینگ و ریدینگ یا ریدینگ و اسپیکینگ را با هم ترکیب می‌کنند. کل آزمون در یک جلسه 3 ساعته انجام می‌شود.

    بخش اسپیکینگ این آزمون در کامپیوتر تکمیل خواهد شد. صدای شما ضبط و برای ارزیابی ارسال می‌شود. یکی از مزایای PTE این است که نتایج آزمون معمولا در عرض 48 ساعت پس از برگزاری در دسترس شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. این آزمون برای مقاصد مهاجرتی اعم از تحصیلی و کاری پذیرفته می‌شود. آزمون PTE نهایت 90 امتیاز دارد. نمره کلی 72 یا بالاتر، مناسب و مورد قبول در نظر گرفته می‌شود، در حالی که نمرات بین 74 تا 84 شانس پذیرش شما را افزایش می‌دهند.

    تافل

    تافل یک آزمون ورودی است که توسط چندین دانشگاه استرالیایی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی دانشجویان بین المللی استفاده می‌شود. این آزمون برای ارزیابی مهارت‌های چهارگانه زبان به کار گرفته می‌شود. هر بخش 30 نمره دارد که در مجموع 120 نمره را شامل می‌شود. برای پذیرش در اکثر دانشگاه‌های برتر استرالیا، نمره 90 مورد نیاز است. دانشجویانی که نمره کل آن‌ها بین 100 تا 110 است، به احتمال زیاد پذیرش دانشگاه را دریافت می‌کنند. محدودیت زمانی آزمون تافل چهار ساعت و 20 دقیقه است. همچنین نمرات تافل فقط برای دو سال معتبر هستند.

    • توجه شود که از 26 ژوئیه 2023 تافل iBT دیگر تا اطلاع ثانوی جزء آزمون‌های زبان انگلیسی مورد قبول برای دریافت هر نوع ویزا نخواهد بود.

    CAE

    بیش از 9 هزار شرکت، سازمان دولتی و مؤسسه آموزشی در سراسر جهان، آزمون انگلیسی پیشرفته کمبریج CAE)) را به عنوان مدرکی بر سنجش زبان انگلیسی می‌شناسند. زبان آموزانی که برای این آزمون آماده می‌شوند، مهارت‌های لازم را می‌آموزند تا از تحصیل، کار و زندگی در کشورهای انگلیسی زبان بیشترین بهره را ببرند. این شامل پنج مقاله در مورد استفاده از زبان انگلیسی در اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ است. نمرات بین 60 تا 79 نسبتا خوب در نظر گرفته می‌شوند و به دانشجویان گواهی C1 اعطاء می‌شود. نمرات بالای 80 عالی هستند و دانشجویان گواهی C2 می‌گیرند. مدت اعتبار این آزمون دو سال است.

    چگونه بدون آیلتس در استرالیا تحصیل کنیم؟

    دانشگاه‌های استرالیا ممکن است برای کسب مزیت رقابتی نسبت به کشورهای دیگر، دانشجویان بین المللی را بدون نمره آیلتس بپذیرند. برای این چند گزینه وجود دارد که عبارتند از:

    • دانشجویان بین المللی که قبلاً یک دوره زبان انگلیسی را در استرالیا به پایان رسانده‌اند، نیازی به ارائه مدرک برای نمره آیلتس یا تافل ندارند.
    • داوطلبانی که برای تقویت زبان انگلیسی خود در یک محیط کاری حداقل برای 2 سال فعالیت می‌کردند و حداقل مدرک لیسانس دارند، امکان تحصیل بدون نمره آیلتس برای آن‌ها وجود دارد.
    • دانشجویان باهوشی که در زمان درخواست پذیرش توانایی زبان انگلیسی را ندارند، ممکن است همچنان در استرالیا پذیرفته شوند، مشروط بر اینکه قبل از شروع مدرک عادی خود در یک دوره آمادگی زبان شرکت کنند.
    • بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا نمرات PTE (آزمون انگلیسی پیرسون) را از داوطلبان بین المللی به جای نمره آیلتس برای پذیرش در برنامه‌های تخصصی می‌پذیرند.
    • اکثر کالج‌های استرالیا آزمون‌های کمبریج پیشرفته و سایر ارزیابی‌های مهارت زبان انگلیسی را می‌پذیرند.

    آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های استرالیا

    آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های استرالیا

    استرالیا با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی است و از آن‌ها برای تحصیل استقبال می‌کند؛ اما دانشجویان در کنار آزمون‌های زبان باید در آزمون‌های ورود به دانشگاه یا همان کنکور شرکت کنند. دانشگاه‌ها آزمون‌های مختلفی را می پذیرند که در ادامه یک به یک به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    آزمون UMAT

    آزمون پذیرش در مقطع لیسانس پزشکی و علوم بهداشتی (UMAT) یک آزمون بین ‌المللی است که توسط شورای تحقیقات آموزشی استرالیا  (ACER) مدیریت و نظارت می‌شود و از دیگر آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل می‌باشد. این آزمون برای دانشجویانی اختصاص یافته است که مایل به تحصیل در رشته‌های علوم بهداشتی مانند پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی در دانشگاه‌های استرالیا و نیوزلند هستند. دانشجویانی که دوره متوسطه را به پایان رسانده‌اند یا سال آخر دبیرستان خود را می‌گذرانند (سال دوازدهم در استرالیا و سال سیزدهم در نیوزیلند) واجد شرایط شرکت در UMAT هستند. حداقل نمره مورد نیاز این آزمون بسته به نوع دانشگاه متفاوت است؛ اما نمره‌های بالای 600 به عنوان یک نمره خوب GMAT در نظر گرفته می‌شوند.

    مدت زمان امتحان

    3 ساعت

    بخش‌ها

    چهار بخش (تفکر انتقادی، حل مسئله، درک افراد و استدلال غیرکلامی انتزاعی)

    هزینه‌ها

    240 دلار آمریکا

    اعتبار

    یک سال

    آزمون LSAT

    آزمون LSAT

    آزمون پذیرش دانشکده حقوق یا LSAT یک آزمون ورودی است که برای اخذ پذیرش در اکثر دانشکده‌های حقوق در استرالیا مورد نیاز است. دانشکده‌های حقوق در حین ارزیابی درخواست شما به مواردی مانند نمره LSAT، معدل، توصیه نامه و انگیزه نامه توجه می‌کنند. این آزمون چند گزینه‌ای (چهار جوابی) است. به طور کلی، هر چه نمره LSAT شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای حضور در دانشکده حقوق خواهید داشت.

    تاریخ‌های آزمون LSAT

    هفت بار در سال

    مدت زمان LSAT

    سه ساعت و 30 دقیقه

    بخش‌های LSAT

    استدلال منطقی

    استدلال تحلیلی

    درک مطلب

    نوشتن یک نمونه متن

    هزینه LSAT

    200 دلار آمریکا

    محدوده امتیاز LSAT

    120 تا 180

    میانگین امتیاز LSAT

    151

    آزمون ISAT

    ISAT یک آزمون چند گزینه‌ای (چهار جوابی) مبتنی بر کامپیوتر است که برای ارزیابی استعدادهای فکری داوطلب طراحی شده که پایه و اساس عملکرد تحصیلی دوره متوسطه است. مدت زمان آزمون ISAT سه ساعت است که به طور مستقل توسط شورای تحقیقات آموزشی استرالیا (ACER) توسعه یافته است. این آزمون برای دانشجویان بین المللی است که می‌خواهند در رشته پزشکی، دندانپزشکی، کاردرمانی یا گفتار و زبان درمانی در دانشگاه‌های استرالیا تحصیل کنند. نمرات ISAT برای استدلال انتقادی (CR)، استدلال کمی (QR) و استدلال کلی (OR) در مقیاس‌هایی با محدوده 100 تا 200 نمره دهی می‌شود.

    دانشگاه‌های زیر از دانشجویان نمره این آزمون را می‌خواهند:

    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه لیمریک
    • دانشگاه نیو ساوت ولز  (UNSW)
    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه تاسمانی
    • دانشگاه استرالیای غربی  (UWA)
    • دانشگاه وسترن سیدنی  (WSU)

    آزمون SAT

    آزمون SAT

    آزمون استعداد تحصیلی یا SAT برای چندین دوره آموزشی از جمله هنر، مدیریت و کسب و کار ارزیابی می‌شود. این آزمون شامل دو بخش اجباری از جمله ریدینگ و رایتینگ مبتنی بر شواهد و ریاضیات است. بخش مقاله اختیاری است، اما دانشگاهی که می‌خواهید برای آن درخواست دهید، مشخص می‌کند که آیا بخش مقاله را باید ارائه دهید یا خیر. دانشگاه‌های استرالیا به حداقل نمره 1200 در آزمون SAT نیاز دارند. حتی برخی از دانشگاه‌ها سطح آزمون را تا 1500 امتیاز تعیین می‌کنند. نتیجه SAT به مدت پنج سال از تاریخ آزمون معتبر است.

    آزمون ACT

    آزمون ACT یا ACT American College یک آزمون استاندارد است که متقاضیان مقطع کارشناسی برای تحصیل در کانادا، ایالات متحده و استرالیا باید برای پذیرش در نظر گرفته شوند. آزمون ACT برای ارزیابی توانایی‌های نوشتاری، ریاضی، کلامی و علمی داوطلبان ایجاد شده است. نسخه کاغذی فعلی ACT با نسخه مبتنی بر کامپیوتر جایگزین خواهد شد. این تغییر تنها بر نحوه اجرای آزمون تاثیر می‌گذارد. هیچ تاثیری بر برنامه درسی، نمره کلی یا ساختار چند گزینه‌ای آزمون ندارد.

    آزمون GMAT

    آزمون GMAT

    آزمون پذیرش مدیریت فارغ التحصیل (GMAT) یک ارزیابی استاندارد و مبتنی بر کامپیوتر است که توسط مدارس بازرگانی در سراسر جهان برای انتخاب نامزدهای بالقوه استفاده می‌شود. این آزمون توسط شورای غیرانتفاعی پذیرش مدیریت فارغ التحصیل (GMAC) نظارت می‌شود که تقریباً 250 دلار آمریکا هزینه دارد. چندین دانشکده بازرگانی و کسب و کار در استرالیا به حداقل نمره GMAT دانشجویان توجه دارند. نمره GMAT بالا به طور قابل توجهی شانس شما را برای پذیرش در دانشگاه افزایش می‌دهد.

    بخش تست

    تعداد سوالات

    نوع سؤال

    محدوده امتیاز

    مدت زمان

    ارزیابی نوشتاری تحلیلی

    یک موضوع

    تحلیل استدلالی

    صفر تا 6

    30 دقیقه

    استدلال یکپارچه

    12 سؤال

    استدلال چند منبع، تفسیر گرافیکی، تجزیه و تحلیل دو بخشی، تجزیه و تحلیل جدول

    یک تا هشت

    30 دقیقه

    کمی

    37 سؤال

    کفایت داده‌ها، حل مسئله

    صفر تا 60

    75 دقیقه

    کلامی

    41 سؤال

    درک مطلب، استدلال انتقادی، تصحیح جمله

    صفر تا 60

    75 دقیقه

    کل زمان امتحان

    -

    -

    -

    3 ساعت 30 دقیقه

    آزمون MCAT

    انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا (AAMC) آزمون پذیرش کالج پزشکی را ایجاد و اجرا می‌کند. MCAT یک آزمون استاندارد چند گزینه‌ای است که برای ارزیابی حل مسئله، تفکر انتقادی و دانش داوطلبان رشته پزشکی طراحی شده است. بالاترین امتیاز در این آزمون برابر با 528 است. امتیاز بین 514 تا 528 می‌تواند شانس شما را برای پذیرش افزایش دهد. بسیاری از دانشگاه‌های ممکن است نمره یک بخش از آزمون را در نظر بگیرند. این آزمون در چهار بخش زیر برگزار می‌شود:

    • مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم‌های بیولوژیکی (Chem/Phys)
    • مبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم‌های زنده (Bio)
    • مبانی روانی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار (Psych)
    • مهارت‌های تحلیل انتقادی و استدلال  (CARS)

    آزمون LSAT

    آزمون LSAT

    LSAT مخفف آزمون ورودی دانشکده حقوق است و مرحله‌ای مهم از فرآیند پذیرش دانشکده حقوق برای دانشجویان بین المللی است. داوطلبان فقط می‌توانند 3 بار در هر 2 سال در LSAT شرکت کنند. این آزمون در مجموع سه ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. هزینه آزمون ​​175 دلار آمریکا است. برای پذیرش در دانشکده حقوق ابتدا باید مدرک دانشگاهی بگیرید. با این حال، مدرک تحصیلی شما نباید به تحصیلات حقوق مرتبط باشد. فلسفه، ادبیات یا هر رشته دیگری در مقطع کارشناسی می‌تواند شما را واجد شرایط دوره‌های حقوق در استرالیا کند.

    آزمون ATAR

    آزمون ATAR یک رتبه بندی از نتایج سال 12 یا همان دیپلم متوسطه است که پیشرفت تحصیلی کلی دانشجویان را در مقایسه با سایر دانشجویان سال آخر استرالیا (به استثنای کوئینزلند) اندازه گیری می‌کند. ATAR امتیازی نیست و رتبه‌ای است. رتبه پذیرش عددی بین صفر تا 99.95 است که موقعیت دانشجو را نسبت به همه دانشجویان نشان می‌دهد. بنابراین، رتبه 80 در آزمون ATAR  به این معناست که شما جزء 20 درصد دانشجویان برتر هستید. ATAR به موسسات عالی اجازه می‌دهد تا دستاوردهای کلی همه دانشجویانی را مقایسه کنند که سال 12 را به پایان رسانده‌اند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    دانشجویان بین‌ المللی باید ارزش و استعداد خود را نشان دهند تا مورد توجه دانشگاه‌های برتر استرالیا قرار گیرند. آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های استرالیا یکی از راه‌های ارزیابی استعداد شماست. دانشگاه‌ها علاوه بر سنجش مهارت‌های استدلالی، دانش پایه‌ای دانشجویان را از نظر ریز نمرات و معدل بررسی می‌کنند. پس بسیار مهم است که همه دانشجویان به تک تک مدارک لازم توجه کنند و همه اسناد را با دقت و با نمره بالا ارائه دهند. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دوره زبان، دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول آزمون های ورودی دانشگاه های استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت