معرفی دانشگاه هاروارد آمریکا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه هاروارد قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده است. این دانشگاه در سه پردیس در کمبریج، آلستون و بوستون فعالیت می‌کند. در حال حاضر، دانشگاه هاروارد میزبان بیش از 35 هزار دانشجو است که در 12 دانشکده مجزا تحصیل می‌کنند. اقتصاد، علوم کامپیوتر، مدیریت بازرگانی و مدیریت از جمله محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاه هاروارد هستند. هر ساله، دانشجویان بین‌ المللی از 161 کشور جهان به دنبال گرفتن پذیرش در دانشگاه هاروارد در جهت تحصیل در آمریکا هستند.

    برای سال 2024، هاروارد بیش از 40 هزار درخواست دریافت کرده و تنها 2015 متقاضی را پذیرفته است. این دانشگاه دارای جمعیت دانشجویان بین المللی نزدیک به 11.8 درصد است. به گفته کارشناسان، دانشگاه هاروارد یکی از بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل در ایالات متحده با نرخ پذیرش تنها 4.7 درصد است.

    دانشگاه هاروارد از زمان راه اندازی بنیاد کمک مالی هاروارد، بیش از 2.5 میلیارد دلار در توزیع کمک هزینه به دانشجویان خود ثبت کرده است. این دانشگاه با صرف حدود 1 میلیارد دلار 100 درصد نیاز علمی دانشجویان خود را برآورده می‌سازد. در این بررسی به طور مفصل در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا صحبت می‌کنیم.

    رتبه‌بندی دانشگاه هاروارد

    رتبه‌بندی دانشگاه هاروارد

    رتبه‌بندی دانشگاه هاروارد بر اساس برخی از آژانس‌های رتبه‌بندی برتر عبارتند از:

    • رتبه 1 در رتبه بندی کالج‌های ایالات متحده توسط آموزش عالی تایمز (THE) سال 2022
    • رتبه 2 در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان توسط آموزش عالی تایمز (THE) سال 2022
    • رتبه 5 در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان  کیواس (QS) سال 2022
    • رتبه 5 در رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان توسط رتبه بندی دانشگاه‌های جهان کیواس 2022
    • رتبه 2 در دانشگاه‌های ملی توسط «U.S. News and World Report» سال 2022

    تعداد زیادی از دوره‌های دانشگاه هاروارد توسط رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس و آموزش عالی تایمز در رتبه اول قرار دارند. این دانشگاه همچنین در سطح جهانی توسط چندین آژانس رتبه بندی دیگر در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است.

    مقاطع تحصیلی در دانشگاه هاروارد

    مقاطع تحصیلی در دانشگاه هاروارد

    دانشجویان بین المللی می‌توانند از بین 22 مدرک تحصیلات تکمیلی، 89 مدرک لیسانس، 149 مدرک کارشناسی ارشد، 2 مدرک کاردانی و 105 مدرک دکترا در دانشگاه هاروارد، یک رشته را برای تحصیل انتخاب کنند. برنامه‌های محبوب در این موسسه در درجه اول شامل مدیریت و مدیریت بازرگانی، روانشناسی، علوم زیستی، ریاضیات، مهندسی، معماری و غیره است.

    دانشگاه هاروارد به عنوان بهترین دانشگاه در جهان شناخته می‌شود. پذیرش در این دانشگاه سخت است! نرخ پذیرش فقط 4.8 درصد است. با این حال، هر ساله هزاران دانشجو برتر از تمام کشورها برای پذیرش در یکی از مدارس متعدد آن درخواست می‌دهند.

    قصد دارید برای پذیرش در هاروارد درخواست دهید، باید از رقابت سختی برای ورود به دانشگاه آگاه باشید. روند درخواست طولانی است و الزامات زیادی برای انجام دادن وجود دارند. در میان آنها، یک مقاله پذیرش باید ارسال شود. این مقاله باید به گونه‌ای تدوین شود که کمیته پذیرش را متقاعد کند که شما یک نامزد ایده آل هستید. نوشتن چنین مقاله مهمی به مهارت‌های نویسندگی برتر نیاز دارد.

    پردیس دانشگاه هاروارد

    پردیس دانشگاه هاروارد

    دانشگاه هاروارد با رأی دادگاه بزرگ و عمومی مستعمره خلیج ماساچوست تأسیس شد. این دانشگاه دارای 3 پردیس اصلی است که در کمبریج، آلستون و لانگ ‌وود بوستون واقع شده‌اند. پردیس اصلی دانشگاه هاروارد با چندین پردیس شعبه دیگر عمدتاً برای فارغ التحصیلان قرار دارد.

    پردیس دانشگاه هاروارد دارای 10 بیمارستان، 5 موزه، 2 تئاتر، 3 مرکز ورزشی، 28 کتابخانه، 12 ساختمان مسکونی، چندین ساختمان دانشگاهی و اداری و ساختمان‌های دیگر است. کتابخانه هاروارد حدود 400 سال قدمت دارد و قدیمی‌ترین سیستم کتابخانه ای در ایالات متحده است.

    مشارکت جامعه، فعالیت‌های فوق برنامه، ویژگی‌های رهبری و شخصیت شخصی قابل‌ توجه، عوامل ثانویه‌ای هستند که جدا از نمرات عالی تحصیلی، بر روند پذیرش تأثیر می‌گذارند. این دانشگاه 42 تیم دانشگاهی بین دانشگاهی رای زنان و مردان و همچنین ورزش‌های درون دانشکده‌ای را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

    بیش از 450 سازمان دانشجویی برای فعالیت‌های تفریحی به روی همه دانشجویان این موسسه باز هستند. بیش از 80 درصد از دانشجویان هاروارد حداقل در یک فعالیت ورزشی شرکت می‌کنند. دانشجویان فعالانه در خدمات اجتماعی با کیفیت شرکت دارند.

    خوابگاه و محل اقامت دانشگاه هاروارد

    خوابگاه و محل اقامت دانشگاه هاروارد

    این دانشگاه در 12 اقامتگاه برای دانشجویان دانشگاه هاروارد محل اقامت ارائه می‌دهد. 4 تالار اقامتی دانشکده هنر و علوم تحصیلات تکمیلی و همچنین سایر تالارهای اقامتی خارج از دانشگاه برای فارغ التحصیلان وجود دارند. این 12 اقامتگاه برای افراد طبقات بالاتر، امکانات رفاهی مانند کتابخانه، سالن استراحت و فضاهای تفریحی و کاربردی ارائه می‌دهد.

    اقامتگاه داخل دانشگاه

    یک خوابگاه معمولی در هاروارد دارای تمام امکانات اولیه، وای فی، خدمات خشکشویی، آشپزخانه با تمام امکانات مدرن، ماشین‌های خودکار می‌باشد. هر سالن دارای یک مجموعهماشین لباسشویی، خشک کن و یک آزمایشگاه کامپیوتر است.

    در صورت درخواست و رزرو، اقامتگاه‌های ویژه‌ای برای متقاضیان معلول ارائه می‌شوند. گزینه‌های خوابگاه براساس جنسیت (فقط دختران) نیز ارائه شده‌اند. هزینه خوابگاه دانشگاه بین  هزار تا 4500 دلار آمریکا است.

    اقامتگاه خارج از دانشگاه

    دانشجویان می‌توانند با اجاره از 1500 تا 3 هزار دلار آمریکا در ماه خارج از دانشگاه اقامت کنند. این دانشگاه اطلاعات محل اقامت خارج از دانشگاه مانند 60 ملک متعلق به هاروارد و سایر اطلاعات اجاره خارجی را ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند برای جستجو و مقایسه گزینه‌های اقامتی موجود، خود را در پورتال «Harvard Off-Campus Housing» ثبت نام کنند. این آپارتمان‌ها به صورت تک، استودیو، یک خوابه، دو خوابه، سه خوابه، چهار خوابه و سوئیت ارائه می‌شوند.

    فرآیند پذیرش دانشگاه هاروارد

    فرآیند پذیرش دانشگاه هاروارد

    پذیرش در دانشگاه هاروارد یک فرآیند چند مرحله‌ای است که شامل درخواست، تنظیم نمرات آزمون زبان، ارسال مدارک، هزینه‌ها و گاهی اوقات ارزیابی در مصاحبه می‌شود. روند درخواست در هاروارد در زیر با جزئیات توضیح داده شده است.

    • کجا باید درخواست داد؟ برنامه ائتلاف، برنامه مشترک و برنامه کالج جهانی
    • هزینه درخواست: 75 دلار

    مهلت بررسی مدارک طبق تاریخ‌های زیر است:

    • درخواست اقدام زودهنگام: 1 نوامبر
    • تصمیم گیری برای اقدام اولیه: در اواسط دسامبر
    • برنامه اقدام معمول: 1 ژانویه
    • تصمیم گیری برای اقدام معمول: در اواخر مارس
    • آخرین مهلت درخواست پذیرش انتقال/کمک مالی: 1 مارس
    • مهلت تایید برای دانشجویان: 1 می
    • ارسال نمرات آزمون: در پایان اکتبر یا حداکثر تا دسامبر

    شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد

    شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد

    شرایط پذیرش برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه هاروارد در مسیر مهاجرت تحصیلی به این کشور، به ارسال مدارک وابسته است. مدارک مورد نیاز برای دوره‌های کارشناسی و مدارک مورد نیاز برای دوره‌های کارشناسی به شرح زیر هستند:

    • نسخه ترجمه شده و اصلی کلیه مدارک تحصیلی
    • SOP برای ایالات متحده آمریکا
    • 2 فرم ارزشیابی معلم
    • LOR آکادمیک (اختیاری)
    • گزارش دوره متوسطه و ریز نمرات
    • نمرات امتحانات استاندارد برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا (اختیاری)
    • مصاحبه
    • مواد تکمیلی مانند آثار هنری، ضبط موسیقی و غیره (اختیاری)
    • نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی (بدون حداقل نمره برای اکثر دوره‌های کارشناسی).

    مدارک مورد نیاز برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی به شرح زیر هستند:

    • مدرک کارشناسی
    • GRE  یا GMAT (در صورت وجود)
    • گواهینامه مالی
    • رزومه
    • الزامات خاص تحصیلات تکمیلی یا برنامه
    • متقاضیان بین المللی ملزم به ارائه نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی نیستند اما در صورت تمایل می‌توانند آن را ارسال کنند.
    • برخی از متقاضیان فارغ التحصیل ممکن است ملزم به ارائه نمرات آزمون تافل یا آیلتس (به ترتیب 80 یا 7.5) باشند.

    هزینه تحصیل در دانشگاه هاروارد

    هزینه تحصیل در دانشگاه هاروارد

    متقاضیانی که به دنبال ثبت نام در این موسسه هستند، تشویق می‌شوند تا بودجه تخمینی را برای دانشجویان بین المللی در ایالات متحده برنامه ریزی کنند. متوسط شهریه برای دانشجویان بین المللی که قصد دارند برای دانشگاه هاروارد درخواست دهند، حدود 51900 دلار آمریکا برای دوره‌های تمام وقت است.

    متوسط ​​هزینه دوره دانشگاه هاروارد در سال برای دانشجویان بین المللی از جمله شهریه، زندگی و تمام هزینه‌های متفرقه در زیر ذکر شده است.

    هزینه‌های مربوط به دانشگاه هاروارد

    مبلغ سالانه

    شهریه

    51143 دلار

    هزینه‌های جانبی

    4444 دلار

    اتاق

    11705 دلار

    اغذیه

    7236 دلار

    هزینه‌های صورتحساب

    74528 دلار

    برآورد هزینه‌های شخصی

    3500 دلار

     

    توجه: هزینه تحصیل در هاروارد بر اساس سطح تحصیل، مدرسه و برنامه انتخابی متفاوت است.

    بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه هاروارد

    بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه هاروارد

    این دانشگاه مجموعه‌ای از کمک‌های مالی را برای متقاضیان خود ارائه می‌دهد که شامل کمک‌های مالی، مشاغل دانشجویی، معافیت‌ها و بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در ایالات متحده است. 100 درصد نیازهای مالی در هاروارد برآورده می‌شوند، جایی که نزدیک به 20 درصد از خانواده‌ها هیچ هزینه‌ای در این موسسه نمی‌پردازند. حدود 55 درصد از دانشجویان کالج هاروارد از جمله دانشجویانی که برای تحصیل، مهاجرت به آمریکا کرده‌اند برای تحصیل این کشور بورسیه تحصیلی مبتنی بر نیاز دریافت می‌کنند.

    بیش از 2 هزار وجوه وقف و هدیه فردی توسط برنامه بورس تحصیلی دانشکده هنر و علوم ارائه می‌شوند. دانشجویان بین‌المللی به جز وام‌ها و کمک‌های فدرال یا ایالتی، واجد شرایط دریافت همه کمک‌های موجود در مؤسسه هستند. مدارک مالی اضافی ممکن است برای درخواست کمک در طول درخواست پذیرش مورد نیاز باشند. این دانشگاه سالانه بیش از 1 میلیارد دلار کمک مالی مانند بورسیه تحصیلی و کمک هزینه اعطا می‌کند.

    متوسط ​​مبلغ کمک هزینه دریافتی توسط دانشجویان 12 هزار دلار است. دانشجویان خانواده‌هایی با درآمد سالانه کمتر از 65 هزار دلار نیازی به پرداخت شهریه ندارند. داوطلبان خانواده‌هایی با درآمد سالانه بین 65 هزار تا 150 هزار دلار  باید 10 درصد شهریه را بپردازند.:

    برخی دیگر از کمک‌های مالی موجود برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

    • بورسیه تحصیلی بنیاد جوزف کالینز با مبالغ متفاوت
    • بورسیه دانش پژوهان دانشگاهی که توسط این سازمان به فارغ التحصیلان بین المللی مقیم اعطا می‌شود. این بورسیه هر سال به چهار نفر داده می‌شود و ارزش آن 67 هزار دلار است.
    • کنسرسیوم فارغ التحصیل در زمینه کمک هزینه تحصیلی انرژی و محیط زیست با مقادیر متفاوت

    فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد

    فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد

    دانشگاه هاروارد در حال حاضر 371 هزار فارغ التحصیل زنده در سراسر جهان دارد. مزایای فارغ التحصیلان این موسسه عبارتند از:

    • فارغ التحصیلان هاروارد می‌توانند با قیمت کمی نوت بوک «ThinkPad» خریداری کنند.
    • ایجاد شبکه دوستی با دیگر فارغ التحصیلان و با دانشجویان فعلی هاروارد با به روز رسانی اطلاعات نمایه با قابلیت‌های شبکه‌های شغلی امکان پذیر است.
    • اتحادیه اعتباری کارکنان دانشگاه هاروارد محصولات و خدمات مختلفی را به جامعه هاروارد ارائه می‌کند.
    • دسترسی منحصر به فرد به کتابخانه آنلاین و آفلاین هاروارد.

    فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه هاروارد

    شبکه فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد به داشتن 8 رئیس جمهور ایالات متحده، 79 برنده جایزه نوبل، 62 میلیاردر زنده، 242 محقق مارشال و 359 محقق رودز افزایش یافته است. برخی از نام‌های معروف عبارتند از:

    • باراک اوباما: چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده
    • مارک زاکربرگ: بنیانگذار و مدیر عامل فیس بوک
    • آلبرت آ. گور جونیور: معاون سابق رئیس جمهور آمریکا
    • جورج دبلیو بوش: چهل و سومین رئیس جمهور ایالات متحده
    • بیل گیتس: از بنیانگذاران مایکروسافت

    موقعیت‌های شغلی در دانشگاه هاروارد

    موقعیت‌های شغلی در دانشگاه هاروارد

    دفتر توسعه شغلی دانشجویی به دانشجویان دانشگاه هاروارد با مشاوره شغلی کمک می‌کند. موقعیت‌های شغلی MBA دانشگاه هاروارد یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این موسسه است که به فارغ التحصیلان کار با حقوق از شرکت‌های مشهور جهان ارائه می‌شود. فارغ التحصیلان هاروارد که به عنوان جراح مغز و اعصاب کار می‌کنند، بالاترین میانگین حقوق سالانه 402 هزار دلار در سال را دریافت می‌کنند.

    اکثر فارغ التحصیلان مدرسه بازرگانی هاروارد شغلی مطمئن در اپل، گوگل و فیس بوک دارند. علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند Bain & Company، McKinsey، IBM و Morgan Stanley از دیگر استخدام کنندگان فارغ التحصیلان هاروارد هستند. این موسسه هر ساله نمایشگاه‌های شغلی بسیاری را برای دانشجویان در سطوح مختلف برگزار می‌کند.

    طبق گزارش PayScale، متوسط حقوق سالانه فارغ التحصیلان هاروارد 91 هزار دلار است. هاروارد که در کمبریج، ماساچوست واقع شده است و اغلب با دانشگاه MIT مقایسه می‌شود، اگرچه انتخاب از بین این دو می‌تواند دشوار باشد. هاروارد قدیمی‌ترین مؤسسه آموزش عالی در ایالات متحده موفق به ایجاد و حفظ نام تجاری در سراسر جهان شده است و ادعا می‌کند که تنها خانه طبقه نخبگان دانشگاهی است.

    کلام آخر

    اکثر فارغ التحصیلان هاروارد مشاغل بسیار موفقی در علوم، تجارت یا سیاست دارند. به همین دلیل است که هاروارد به عنوان دانشگاه طبقه نخبگان شهرت پیدا کرده است. بسیاری از محققان استدلال می‌کنند که کیفیت تدریس در هاروارد لزوما بهترین نیست! به گفته برخی از محققان، سایر دانشگاه های معتبری مانند استنفورد، ییل و غیره تدریس برابر یا حتی بهتری ارائه می‌دهند.

    بنابراین، چرا بسیاری از دانشجویان همچنان اصرار دارند که برای هاروارد درخواست دهند؟ این به دلیل شهرتی است که می‌توانند به عنوان فارغ التحصیل هاروارد به دست آورند. از این رو، برای هر کسی که توانایی مالی تحصیل در هاروارد را دارد، این دانشگاه همه چیز را به آنها ارائه می‌دهد. اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارید و می‌خواهید در هاروارد تحصیل کنید، با گروه مهاجرت ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه هاروارد آمریکا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ