مقدمه مهاجرت به آمریکا

کشور آمریکا که آن را با نام سرزمین فرصت‌ها می‌شناسند، برای سال‌های متمادی به عنوان مقصد اصلی مهاجرت در جهان شناخته می‌شد، تا اینکه در سال‌های اخیر به دلیل سیاست‌های ضدمهاجری، این روند کاهش یافت. این کشور همچنان به عنوان مهم‌ترین مقصد مهاجرت تحصیلی در جهان شناخته می‌شود که برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است. مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان در سال‌های اخیر بسیار سخت شده و در حال حاضر بهترین روش مهاجرت به آن از طریق ویزای تحصیلی است.

ویدیو انواع روش های مهاجرتی آمریکا 2023

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    مهاجرت به آمریکا

    صدور انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان در سال 2023

    وقتی که صحبت از صدور انواع ویزای آمریکا و همچنین هر نوع اقامت (اقامت موقت، گرین کارت، شهروندی و...) برای ایرانیان می‌گردد، هنوز بسیاری فکر ممنوعیت ورود، لغو صدور انواع ویزا و روادید، محدودیت‌های مسافرتی و اقامتی، محدودیت نوع ویزای صادر شده، سخت‌گیری بیش از حد به ویژه از لحاظ بررسی گذشته و سابقه شغلی، سیاسی و قانونی و مواردی از این قبیل می‌افتند. این حس و فکری که به ذهن آمده، ناشی از روابط نه چندان خوب سیاسی بین کشور ما و کشور مورد بحث در طی سالیان بوده که اوج آن مربوط به زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ و لغو بی قید و شرط اجازه ورود و هرگونه صدور ویزا و سفر برای چندی از کشورها از جمله ایران در سال 2017 بوده که تقریبا همه افراد یک جورایی قید آمریکا را برای مهاجرت زده و حتی نتوانسته‌اند برای دیدن یک اقوام درجه 1 خود به این کشور یک سفر توریستی چند روزه داشته باشند. باید در راستای این قضیه گفت که اگرچه درهای آمریکا به روی ایرانیان با روی کار آمدن جو بایدن پس از دونالد ترامپ باز شده اما واقعیت همچنان سخت‌گیری‌های نه چندان کمی برای صدور ویزا برای ایرانیان وجود دارد. به عبارتی در حال حاضر اگرچه امکان سفر به آمریکا؛ چه برای یک سفر توریستی چند روزه و چه برای اقامت‌های بلند مدت مانند تحصیل، کار یا سرمایه‌گذاری در این کشور وجود داشته اما باید گفت که به راحتی سال‌های بسیار پیش نیست.

    برای مثال در این راستا افراد واقعا دارای صلاحیت و شایستگی‌های بالا ویزا خواهند شد، دوم اینکه افراد مورد اعتماد دولت آمریکا از نظر سیاسی و بررسی سوابق شخص تنها توانسته به این کشور ورود کنند و مورد سوم آنکه همانند دیگر کشورهای جهان، آمریکا نیز در راستای صدور انواع ویزا و روادید خود اولویت بندی‌های خودش را دارد. برای مثال شاید مهاجرت کاری به این کشور یکی از راه‌های سخت و زمانبر باشد، مهاجرت سرمایه‌گذاری آن هم با مبالغ هنگفت و بیش از 50 میلیارد تومانی، کمی آسان‌تر بوده و مهاجرت تحصیلی به این کشور همواره ساده‌ترین و بهترین روش مهاجرتی بوده است، حتی در زمان ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا، پروسه‌ پرونده‌های مهاجرت تحصیلی انجام می‌شده و دانشجویان فقط ملزم به صبر برای ویزا به مدت بیشتری بوده‌اند، اما با توجه به لغو این ممنوعیت‌ها و از طرفی راحت‌تر بودن و از طرفی ارجحیت روش مهاجرت تحصیلی، ضمن شرح انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا، در بند بعدی کمی بیشتر درباره صدور ویزا و موفقیت‌های بیشتر پرونده‌های تحصیلی صحبت خواهیم کرد.

    درباره واکسیناسون و محدودیت‌های سفر به این کشور نیز باید گفت که با فروکش کردن بحران همه‌گیری کرونا تا حد بسیار زیبا، انواع محدودیت‌های مسافرتی و مهاجرتی به این کشور برداشته شده و کلیه متقاضیان سفر به این کشور به شرط آن که به طور کامل واکسینه باشند، می‌توانند با ارائه مدرک واکسینه بودن خود به خاک این کشور از هر طریق وارد شوند. منظور از واکسینه کامل بودن، تزریق حداقل 2 دوز از یکی از واکسن‌های مورد تایید دولت آمریکا بوده و به طوری که از تزریق دوز آخر حداقل 14 روز (2 هفته) گذشته باشد. دولت آمریکا تقریبا کلیه واکسن‌های به تایید رسیده‌ی سازمان بهداشت جهانی را قبول دارد؛ از جمله کلیه واکسن‌های در دستراس ایرانیان مانند سینوفارم، آسترازنکا،  سینوواک، جانسون اند جانسون، بیوتک و کوواکسین و... و البته واکسن‌هایی مثل برکت، فخرا و... مورد تایید این کشور (و اکثر کشورهای جهان حتی کشورهای منطقه) متاسفانه نیست.

    صدور ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان در سال 2023

    همانطور که در بند ماقبل نیز اندک اشاراتی که شد، با وجود محدودیت‌های مختلف برای مهاجرت یا سفر ایرانیان به آمریکا و سختی اکثر روش‌های مهاجرتی به این کشور، مهاجرت تحصیلی و صدور ویزای تحصیلی در کمال تعجب حتی در دوره ممنوعیت ورود ایرانیان اینطور بوده که حداقل پرونده‌های تحصیلی پیش برده می‌شده و پذیرش‌های دانشگاهی برای متقاضیان صادر می‌شده است. حال این قضیه برای زمان حال حاضر که فرمان ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا لغو شده، دارای بازار مهاجرتی بسیار گرمتر و محبوب‌تری نسبت به کلیه روش‌های مهاجرتی دیگر به این کشور دارد و از طرفی شخصی که واقعا متقاضی مهاجرت به آمریکا بوده و این کشور را کشور آینده‌ی خود برای زندگی می‌داند، روش تحصیلی به این کشور بهترین انتخاب برای وی می‌تواند باشد و آن هم به چندین دلیل. از جمله اول آنکه لازم نیست مانند اکثر پروسه‌های مهاجرتی دیگر به این کشور، متقاضی برای مدت طولانی بلاتکلیف باشد و چه بسا در آخر با پرونده و ویزای وی موافقت نشود و در صورتی که در روش تحصیلی، دانشجو با داشتن یک سری حداقل صلاحیت‌های لازم (عموما تمکن مالی کافی، مدرک تحصیلی خوب و مدرک زبان با نمره قابل قبول) می‌تواند این روش را یک راه تقریبا تضمین شده حداقل نسبت به کلیه روش‌های دیگر تلقی نماید.

    مورد دوم که آن هم بسیار هائز اهمیت بوده، این است که همانند تقریبا همه‌ی کشورهای پیشرفته اروپایی، آمریکایی و آسیایی دیگر، شما در صورتی که از نظر سوابق کاری، علمی، توانایی‌های برجسته و منحصر به فرد و به عبارتی همانند یک نخبه نتوانید دید آن‌ها را نسبت به خودتان بسیار با ارزش نمایید، حقیقتا روش‌هایی مانند کاری، اشتغال‌زایی و... بسیار سخت بوده و این بیشتر به این قضیه برگشته که از نظر این کشور و بسیاری از کشورهای پیشرفته، شما با داشتن مدرک تحصیلی و/یا سابقه کار کسب شده در کشور مقصد مانند آمریکا از اعتبار ویژه‌ای برخوردار خواهید شد و در غیر این صورت، اکثر کشورهای پیشرفته و به ویژه آمریکا، معمولا به مدارک تحصیلی کشوری مانند ایران برای کار و ورود مستقیم به دنیای اشتغال و تخصص بها نداده و همچنین سابقه کار هم اگرچه تاثیر مثبتی داشته اما اول آخر شما با کار در آمریکا و آشنایی با سیستم شغلی و فرهنگی این کشور دارای اعتبار بسیار متفاوت‌تری خواهید بود. پی از اینجا می‌توان استدلال نمود که با روش مهاجرت تحصیلی، شما ابتدا یک اعتبار بسیار خوب و قابل توجهی برای اقامت در آمریکا پس از تحصیل بدست آورده و می‌توانید خیال راحت‌تری از آینده شغلی، اجتماعی و همچنین پروسه‌های مربوط به اقامت دائم و گرین کارت و شهروندی و... داشته باشید.

    کشور آمریکا با در بر داشتن بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های جهان در حوزه‌های مختلف علوم بی‌شک برترین و محبوب‌ترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی در کنار انگلیس، استرالیا و کانادا در جهان و به ویژه کشورهای انگلیسی زبان است. دانشجویان ایرانی نیز علاقه زیادی به تحصیل در این کشور و برخورداری از امکانات متعدد علمی و پژوهشی آن دارند تا از فرصتی استثنایی برای تحصیل و کار در بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی جهان بهره‌مند شوند. اگرچه با صدور فرمان‌های سه گانه منع ترامپ علیه کشورهای مسلمان همچون ایرانیان، اخذ بسیاری از ویزاهای آمریکا برای شهروندان ایرانی سخت یا غیرممکن شده اما الان این شرایط خوشبختانه دیگر حاکم نیست. اما همانطور که گفتیم حتی در آن زمان و در آن چنین شرایطی ویزای تحصیلی آمریکا یکی از معدود ویزاهایی بود که دستخوش تغییرات جدید نگشت و پس از مدتی تبدیل به بهترین روش مهاجرت به آمریکا گشت. هم‌اکنون نیز با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بسیاری از افراد نسبت به بهبود روابط بین آمریکا و ایران امیدوار شدند. به نظر می‌رسد که اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در سال 2023 و همچنین سال‌های بعد برای دانشجویان ایرانی با سهولت بیشتری همراه باشد. از طرف دیگر شرایط ناشی از کرونا موجب تعلیق صدور انواع ویزای آمریکا و قرنطینه‌های سراسری از سال 2020 شده بود که خوشبختانه از این بابت و با آغاز سال 2022 و فروکش کردن بحران تا حد بسیار زیاد، محدودیت‌های هرگونه سفر و مسافرت به آمریکا از جمله از روش تحصیلی نیز برداشته شده است.

    • برای مشاوره در جهت تحصیل در آمریکا و تشکیل یک پرونده قوی مهاجت تحصیلی با کارشناسان ما تماس بگیرید: 02171400111

    مختصری درباره آمریکا

    مختصری درباره آمریکا

    ایالات متحده آمریکا ملقب به سرزمین فرصت‌ها، کشوری در شمال قاره آمریکا (واقع در قاره آمریکای شمالی) و همسایه جنوبی کشور کانادا می‌باشد که از 50 ایالت تشکیل شده و سومین کشور جهان از نظر جمعیت و چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت پس از روسیه، کانادا و چین به شمار می‌آید. پایتخت این کشور واشنگتن دی سی و پرجمعیت‌ترین شهر آن شهر نیویورک است (و همچنین نیویورک از سال 1785 تا 1790 پایتخت این کشور بوده است). نیویورک علاوه بر اینکه پر جمعیت ترین شهر آمریکا بوده، بلکه پرجمعیت ترین شهر در قاره آمریکای شمالی و همچنین دومین شهر پر جمعیت در کل قاره‌ی آمریکا (پس از شهر نیو مکزیکو) به شمار می‌آید. آمریکا با تولید ناخالصی 21 تریلیون دلار در سال، بزرگترین اقتصاد در جهان را داشته و همچنان از رقیب اصلی خود یعنی کشور چین (با تولید 14 تریلیون دلار) بسیار جلوتر است. از بین 50 ایالت آمریکا، بزرگترین ایالت آن، آلاسکا هستش که جالب است بدانید که روسیه این منطقه را فقط با قیمت 7.2 میلیون دلار به آمریکا فروخته است. مطابق با آمار سال 2022 میلادی، آمریکا دارای 332 میلیون نفر جمعیت بوده و دارای مساحت معادل 9.834 میلیون کیلومتر مربع می‌باشد. از خوبی‌های زندگی در آمریکا می‌توان بزرگی بسیار آن را اشاره کرد که تنوع زیادی در زمینه آب و هوا، طبیعت، فرهنگ مردمی، سبک زندگی، هزینه و مایحتاج و... برای انواع سلیقه دارد و بر خلاف بسیار دیگر از کشورهای تک رقمی از نظر مساحت (مانند روسیه، کانادا و...) تقریبا کل 100 درصد خاک این کشور قابل استفاده بوده و همه‌ی آن‌ در قالب 50 ایالت با ساخت و سازها و تمدن‌های بزرگ شکل گرفته است. آمریکا به قول بسیاری به ویژه مردم اروپایی، به "کشوری که همه چیز در آن بزرگ است" نیز شهرت دارد.

    شما برای سفر یا مهاجرت به این کشور چه بخواهد سفر 1 روزه و اقامت کوتاه مدت بوده و چه سفر برای کار، تحصیل، زندگی و به زبان ساده بلند مدت، نیاز به اخذ ویزای آمریکا داشته و برای اخذ ویزای آمریکا، می‌بایست ابتدا وقت سفارت بصورت آنلاین گرفته و سپس به سفارت این کشور در یکی از کشورهای همسایه (به دلیل عدم فعالیت سفارت آمریکا در ایران) برای انجام اموری مانند مصاحبه، ارائه مدارک، بیومتریک و... بروید که بهترین سفارت‌های این کشور برای ایرانیان سفارت آن در ایروان ارمنستان، در استانبول و آنکارای ترکیه و همچنین در دبی و ابوظبی امارات می‌باشد. مهاجرت به آمریکا تاریخچه‌ای طولانی دارد، در واقع تا به حال بیش از 45 میلیون نفر از سراسر جهان به این کشور مهاجرت کرده‌اند و نرخی بین 13.7 تا 14.4 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهد. از نخستین مهاجران اروپایی در قرن هفدهم تا به امروز، ایالات متحده یکی از اصلی‌ترین مقصدهای مهاجرت در جهان بوده است. در واقع به استثنای جمعیت اندکی از بومیان آمریکایی، بدنه اصلی جمعیت این کشور از مهاجران و فرزندان آن‌ها تشکیل شده است. در حال حاضر حدود 20% از جمعیت مهاجر جهان در ایالات متحده آمریکا ساکن شده‌اند.

    چنین جریان مهاجرتی گسترده‌ای به باور بسیاری از افراد موجب ظهور مشکلات مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشور آمریکا شده است. مشکلاتی چون افزایش نرخ بیکاری، جرم و جنایت، مسکن، تغییر الگوی رای‌دهندگان و کمرنگ شدن انسجام ملی موجب شده تا دولت آمریکا سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را نسبت به مهاجران در پیش بگیرد. اگرچه مطالعات متعددی تا به حال نشان داده‌اند که ورود مهاجران به این کشور تاثیری مثبت در اقتصاد آن داشته و در واقع نرخ جرم و جنایت در میان مهاجران کمتر از مردم آمریکا است. این روزها مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان از هر زمان دیگری سخت‌تر شده است، اما با این حال متقاضیان زیادی سالانه از روش‌های مختلف برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا آشنا شوید.

    مختصر اطلاعات کلیدی آمریکا

    نام رسمی: ایالات متحده آمریکا (USA)

    پایتخت: واشنگتن

    حکومت: ریاست‌جمهوری فدرال جمهوری مشروطه

    واحد پول: دلار آمریکا (USD)

    زبان رسمی: انگلیسی

    مساحت کل کشور: 9.834 میلیون کیلومتر مربع (چهارمین کشور بزرگ جهان)

    تعداد ایالات: 50

    جمعیت: 332 میلیون نفر (آمار سال جاری - رتبه 3 در جهان)

    بزرگ ‌ترین شهر (جمعیت): نیویورک

    معروف ترین شهرها: نیویورک، لس آنجلس، سن دیگو، سن فرانسیسکو، شیکاگو، بوستون، نشویل، واشنگتون، آستین، سیاتل، کنزاس و...

    شرایط آب و هوایی: دارای تنوع بسیار و عموما معتدل

    میزان تولید ناخالصی: 21 تریلیون دلار در سال اخیر (رتبه اول جهانی)

    متوسط سرانه: 63 هزار دلار در سال

    متوسط هزینه زندگی برای دانشجو در سال: حداقل 9 الی 10 هزار دلار

    متوسط هزینه تحصیل برای دانشجو در سال: 25 الی 45 هزار دلار با میانگین‌گیری کلی از همه دانشگاه‌ها، رشته‌ها و مقاطع تحصیلی

    تاریخچه مهاجرت به آمریکا

    تاریخچه مهاجرت به آمریکا

    انگلیسی‌ها نخستین گروهی بودند که مهاجرت به آمریکا را آغاز کردند، در قرن شانزدهم حدود 400 هزار نفر از انگلستان به قاره آمریکا رفته و نیمی از آن‌ها در آنجا برای همیشه ساکن شدند. با آغاز قرن هجدهم دیگر کشورهای اروپایی نیز به آمریکا سفر کردند و با افزایش جمعیت در نهایت در سال 1776 کشور آمریکا به طور رسمی از انگلستان استقلال یافت. در قرن هجدهم آمار مهاجرت آسیایی‌ها و آفریقایی‌ها به قاره آمریکا افزایش یافت و همین موضوع باعث شد که در ابتدا قوانینی برای مقابله با ورود افراد غیر سفیدپوست اعمال گردد که برخی از آن‌ها تا قرن نوزدهم نیز ادامه داشت. با آغاز قرن بیستم جمعیت مهاجران به آمریکا رشدی شگفت‌انگیز داشته و تا پایان سال 1920 بیش از 13 میلیون مهاجر در این کشور اقامت گزیدند. پس از پایان جنگ جهانی، مهاجرت به آمریکا در میان اروپایی‌ها و دولت اقماری شوروی سابق دوباره شدت یافت و تنها در فاصله سال‌های 2000-2010 حدود 14 میلیون نفر به این کشور مهاجرت کردند. با آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، محدودیت‌های علیه ورود شهروندان کشورهای مسلمان مانند ایران شدت گرفت و آمار مهاجرت به آمریکا را کاهش داد که خوشبختانه از آغاز سال 2021 و روی کار آمدن جو بایدن این ممنوعیت لغو گردید. در حداقل 50 دهه‌ اخیر و مخصوصا 2 الی 3 دهه اخیر بیشترین میزان متقاضیان مهاجرت به آمریکا از کشورهای در حال توسعه و همچنین چین و روسیه بوده است. کشورهایی نظیر هند، بنگلادش، کشورهای خاورمیانه عربی، ایران، ترکیه و... از جمله کشورهای پر متقاضی برای مهاجرت به این کشور هستند. اوج مهاجرت ایرانیان به آمریکا از سال 1980 میلادی به بعد شروع گردید اما رفته رفته به دلیل تنگاتنگ تر شدن روابط سیاسی بین ایران و کشور مورد بحث، مهاجرت به این کشور نسبت به آن دهه سخت‌تر شده است و همچنین از نظر تخمین میزان و تعداد ایرانیان در خاک آمریکا، بنا به منابع مختلف و با در نظر گرفتن مهاجرت مستقیم و/یا افرادی که دارای اصالت ایرانی بوده و در آمریکا متولد شده، ارقام و رنج متنوعی از 500 هزار یا 600 هزار نفر تا حتی 1.5 میلیون نفر گفته می‌شود اما به نظر می‌رسد که بهترین و نزدیک‌ترین تخمین برای تعداد ایرانیان در آمریکا، تعداد 1 میلیون نفر باشد. همچنین شهر لس آنجلس و در کل ایالت کالیفرنیا مطابق آمار میزبان بیشترین تعداد ایرانیان هستند.

    ساختار اقتصادی

    ایالات متحده آمریکا قدرتمندترین اقتصادهای جهان و رتبه 1 از نظر تولید ناخالص داخلی  با میزان 21 تریلیون دلار مطابق با آخرین آمار در سال 2022 به حساب می‌آید. طبق بررسی که در سال 2009 انجام شد، حدود 86.4% از اقتصاد آمریکا را بخش خصوصی تشکیل می‌داد. اگرچه به لحاظ درجه توسعه، کشور آمریکا در مرحله پساصنعتی قرار می‌گیرد، اما همچنان به عنوان یکی از اصلی‌ترین قدرت‌های صنعتی جهان شناخته می‌شود. جالب است بدانید که آمریکا یکی از معدود کشورهای جهان است که به طور رسمی در نظام شغلی خود مرخصی با حقوق نداشته و بلکه این شرکت‌های استخدام‌کننده هستند که قوانین مربوط به این امر را تدوین می‌کنند و در واقع قانون مرخصی به زبان ساده بیشتر حالت توافقی بین کارمند و کارفرما را دارد. یعنی برخی از شرکت‌ها ممکن است سالیانه 10 روز مرخصی با حقوق ارائه دهند، برخی هیچ روزی را به عنوان مرخصی با حقوق، به رسمیت نشناسند و یعنی اگر شرکت استخدام کننده چنین امکانی را فراهم نکند، به طور رسمی هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد. البته منظور در این بحث تعطیلات رسمی آخر هر هفته و همچنین تعطیلات رسمی در تقویم این کشور نیست و آن‌ها بدیهی است که تعطیل هستند. این موضوع در خصوص مرخصی خانوادگی (مرخصی زایمان با حقوق به طور مثال) نیز صادق است و حقیقتا این مورد بسیاری از آمریکایی‌ها را ناراضی کرده است و کلیت آمریکا به عنوان قدرتمندترین اقتصاد دنیا، سیستم کار با ساعات کاری زیاد و مزایای شغلی کم یا متوسط و پرداخت مالیات‌های نه چندان کم بهایی می‌باشد اما در کل میزان حقوق و درآمد سالانه هر فرد و به ویژه افراد تحصیل کرده در این کشور بسیار خوب بوده و زندگی در این کشور با یک شغل خوب و حتی شغلی متوسط رو به بالا بسیار حس رفاه و رضایت‌مندی را به همراه دارد و برای همین است که سالانه بسیاری در تلاش هستند که از طریق کار یا تحصیل به اقامت این کشور دست یافته و وارد بازار کار آن شوند. ایالات متحده از قرن نوزدهم تا به حال به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز جهان در زمینه تکنولوژی و نوآوری‌های علمی به شمار می‌آید. ظهور هیتلر و نازیسم در طول جنگ جهانی دوم موجب شد تا نوابغ بسیاری چون آلبرت انیشتین، انریکو فرمی و جان فون نویمان مهاجرت به آمریکا را انتخاب کنند. از آن زمان تا به حال یکی از سیاست‌های آمریکا جذب نخبگان از سراسر جهان و توسعه تکنولوژیک این کشور است. در واقع نوآوری‌ها و پژوهش‌های علمی، علاوه بر صنعت سرگرمی، بخش عمده‌ای از درآمد را تشکیل می‌دهند.

    دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی

    دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی

    ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهایی است که بودجه قابل توجهی را برای بخش آموزش اختصاص می‌دهد. اگرچه قوانین کلی آموزشی در این کشور توسط وزارت آموزش این کشور وضع شده اما هر ایالت می‌تواند قوانین مخصوص به خود را نیز وضع کند. در اغلب ایالت‌ها، آموزش از سنین 6-7 سالگی آغاز شده و تا 18 سالگی ادامه می‌یابد. علاوه بر دبیرستان‌های دولتی، دانش‌آموزان می‌توانند در دبیرستان‌های خصوصی، شبانه‌روزی، دینی و یا تخصصی (مانند دبیرستان موسیقی و...) تحصیل کنند.

    بیش از 80% از جمعیت بالای 25 سال در آمریکا، تحصیلات دبیرستان خود را به اتمام رسانده و بیش از 50% افراد بالای 27 سال در این کشور نیز تحصیلات دانشگاهی را در سطح کالج ادامه داده‌اند که خود این آمار خوبی در زمینه نرخ سواد و سطح علمی مردم این کشور می‌باشد. همچنین 27% از مردم این کشور دارای مدرک حداقل کارشناسی و بیش از 9% آن‌ها دارای تحصیلات تکمیلی (دکتری یا کارشناسی ارشد) هستند. کشور آمریکا در لیست 100 دانشگاه برتر جهان نقشی پررنگ‌تر از دیگر کشورهای جهان دارد و در واقع تعداد زیاد و قابل توجهی از دانشگاه‌های این لیست را دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی تشکیل داده و در این زمینه، تنها کشور انگلیس است که می‌تواند از نظر رتبه و جایگاه خود در لیست‌های مختلف رتبه‌بندی دانشگاهی با کشور آمریکا رقابت نماید. علاوه بر آن، سازمان 21 Universitas در سال 2018، آمریکا را به عنوان بهترین کشور جهان از نظر کیفیت آموزش‌های عالی و پژوهش‌های علمی انتخاب کرد. چنین مسائلی مهاجرت به آمریکا و تحصیل در آن را در میان دانشجویان جهان محبوب ساخته است و در واقع تقریبا همه‌ی این لیست‌ها، رتبه‌بندی‌ها و سازمان‌های ارزیابی علمی در مقیاس جهانی، آمریکا و انگلیس را دو کشور و مقصد تحصیلی برتر در کل دنیا می‌دانند.

    در مورد شرایط تحصیل در آمریکا بیشتر بخوانید.

    خدمات درمانی و رفاهی

    بیمه خدمات درمانی در آمریکا ترکیبی از بیمه دولتی و خصوصی است که به صورت عمومی نیز ارائه نمی‌شود، یعنی همه مردم کشور به آن دسترسی ندارند. در سال 2017، بیش از 12% از مردم تحت پوشش هیچ نوع بیمه درمانی قرار نداشتند. دو طرح عمده خدمات درمانی آمریکا شامل Medicare (برای افراد بالای 65 سال) و Medicaid (برای افراد کم درآمد) می‌شود. لازم به ذکر است که حدود 58% از بیمارستان‌های این کشور غیرانتفاعی هستند، با این حال انجام معاینات و آزمایشات اورژانسی بدون توجه به داشتن بیمه صورت می‌گیرد و اتفاقا یکی از برتری‌های آمریکا نسبت به بسیاری از کشورهای مدعی داشتن سیستم بهداشت و درمان همگانی و با کیفیت، این است که نوبت گیری برای دکتر و همچنین وقت گرفتن برای پزشک متخصص بسیار سریع‌تر از کشورهای اشاره شده است. چرا که در اکثر کشورهای دیگر هرچند که سیستم درمانی همگانی داشته اما ممکن است برای دیدن یک پزشک متخصص، شخص لازم باشد تا 6 ماه هم در انتظار نوبت باشد اما خوشبختانه در آمریکا اصلا اینگونه نیست. در جدول زیر می‌توانید مشمولین دریافت انواع بیمه را در این کشور بر طبق آخرین آمار را مشاهده کنید:

    شهروندان دارای بیمه خصوصی

    181 میلیون نفر

    شهروندان دارای بیمه دولتی

    52 میلیون نفر

    مشمولین طرح Medicaid

    56 میلیون نفر

    مشمولین طرح Medicare

    62 میلیون نفر

    مشمولین بیمه نظامیان

    16 میلیون نفر

    افراد بدون بیمه

    29 میلیون نفر

    وضعیت سیاسی و اجتماعی

    وضعیت سیاسی و اجتماعی

    سیستم و نظام کشور آمریکا یک جمهوری فدرال و نمایندگی است (ریاست‌جمهوری فدرال جمهوری مشروطه)، یعنی یک حکومت مرکزی با محوریت قوه مجریه (ریاست جمهوری) که 50 ایالت زیرمجموعه در کنار آن وجود دارند. سیاست‌های کلی بین‌المللی، دفاعی و داخلی را حکومت مرکزی تنظیم می‌کند، اما ایالت‌ها نیز از خودمختاری نسبتا وسیعی در قانونگذاری و اجرای احکام برخوردارند. همچنین نظام آمریکا به صورت نمایندگی اداره می‌شود، یعنی دو مجلس سنا و عوام در این کشور وظیفه قانونگذاری و حمایت از حقوق مردم را برعهده دارند. علاوه بر آن نظام قضایی این کشور نیز وظیفه نظارت و رسیدگی بر دو قوه را داشته و همچون آن‌ها از استقلال کامل بهره‌مند است. بافت جمعیتی کشور آمریکا با مهاجران گره خورده و در حال حاضر قومیت‌های مختلفی در این کشور زندگی می‌کنند و همانطور که پیش‌تر نیز اشاره گردید، با تخمین حدود بین 13.7 تا 14.4 درصد از جمعیت مهاجر این کشور، بنابراین ایالات متحده آمریکا دارای حدود 45 میلیون نفر جمعیت مهاجر می‌باشد که با توجه به آمارهای مختلف نیز تخمین زده می‌شوند که این کشور بیش از 1 میلیون نفر جمعیت ایرانی دارد. حال این بحث را مجدد باز کرده‌ایم چرا که یکی دیگر از سیاست‌های دولت آمریکا، این است که برای اهداف مختلف تا جایی که می‌تواند، مهاجران دارای شایستگی و صلاحیت‌های لازم را از همه جای جهان جذب نماید. از جمله‌ی این اهداف این است که تجربه ثابت کرده که همواره قشر مهاجر به نفع اقتصاد و بازار کار این کشور می‌باشد. همچنین ایالات متحده همواره علاقه دارد به عنوان ابرقدرت شماره 1 اقتصادی، نظامی و... در جهان، از خود و جمعیت خود یک بافت چند فرهنگی به نمایش جهانیان گذاشته و کشور خود را سرزمین فرصت‌ها برای همه اقشار و نژادها از سراسر جهان با زندگی بدون مشکل و نژاد پرستی در کنار یکدیگر نشان دهد که تا حد قابل توجهی نیز در این زمینه موفق بوده است.

    روش‌های مهاجرت ایرانیان به آمریکا

    مهاجرت تحصیلی

    مهاجرت کاری

    مهاجرت از طریق ازدواج

    مهاجرت از طریق تولد

    مهاجرت نخبگان / مشاهیر / افراد با استعداد

    مهاجرت سرمایه‌گذاری

    مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

    مهاجرت به آمریکا از طریق اسپانسرشیپ

    مهاجرت به آمریکا پناهندگی

    مهاجرت به آمریکا از راه تحصیل

    مهاجرت به آمریکا از راه تحصیل

    مهاجرت تحصیلی یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان است. متقاضیان برای تحصیل در آمریکا باید ویزای دانشجویی آن را که در دسته‌های M و F قرار می‌گیرد، دریافت کنند. این ویزا اغلب همراه با مصاحبه بوده و متقاضیان باید بتوانند دلایل و اهداف خود را از تحصیل در این کشور به صورت واضح بیان کنند.تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در آمریکا رواج بیشتری داشته و دانشجویان زیادی سالانه از طریق اخذ پذیرش در آن‌ها به آمریکا مهاجرت می‌کنند و البته اخذ پذیرش و همچنین ویزای دانشجویی آمریکا نیز در این 2 مقطع از شانس بیشتری برخوردار هستند. آمریکا به عنوان کشوری با بیشترین میزان دانشگاه‌های برتر، مکانی ایده‌ال برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی است. طول دوره دکتری در این کشور بیشتر از کشورهای اروپایی و حدود 5-6 سال است. از طرف دیگر فارغ‌التحصیلان دکتری شانس بسیار بالایی برای کار در موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها در سراسر جهان خواهند داشت. همچنین مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل راه مناسبی برای اخذ گرین کارت این کشور پس از چند سال تحصیل و کار است؛ چرا که دانشجویان پس از تحصیل، اجازه کاریابی و اخذ مجوز کار و تبدیل ویزای تحصیلی به اتمام رسیده از نظر اعتباری را به ویزای کاری دارند و با چند سال کار کردن، پرداخت مالیات و عدم ایجاد مشکل قانونی به گرین کارت و اقامت دائم و سرانجام شهروندی کشور آمریکا دست یابند.

    • برای کسب اطلاعات در مورد تحصیل در آمریکا بیشتر بخوانید یا با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    مهاجرت به آمریکا از طریق کار

    مهاجرت کاری به آمریکا در حال حاضر برای ایرانیان بسیار سخت و دشوار بوده و تنها از طریق ویزای H1B امکان‌پذیر است. برای دریافت این نوع ویزای کاری، متقاضیان باید از طریق کارفرمایی معتبر در کشور آمریکا جاب آفر دریافت کنند. کارفرمایان نیز برای استخدام نیروی کار خارجی باید به مدت سه ماه در روزنامه‌ها و سایت‌های کاریابی آگهی داده و در صورت پیدا نکردن فرد مورد نظر امکان استخدام افرادی خارج از آمریکا را خواهند داشت. اگر بخواهیم وارد ریز به ریز و کل جزئیات مهاجرت کاری به آمریکا شویم، خود شما به عنوان خواننده رسما به این نتیجه خواهید رسید که پروسه خیلی سخت و پیچیده‌ای بوده و نیاز به صلاحیت‌های علمی، تخصصی، سابقه‌ی کار، دستاوردهای بالا و... بسیار زیادی خواهد بود و بنابراین ممکن است یک شخص فاقد آن صلاحیت‌های بسیار برتر، در این پروسه صرفا وقت و هزینه‌اش تلف گردد.

    همان ویزای موقت H1B که صحبتش شد و نسبت به انواع ویزای کاری دیگر شانس بیشتری داشته نیز برای کار در مشاغل تخصصی است که نیازمند داشتن مدارک دانشگاهی است، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان ایرانی در آمریکا پس از پایان تحصیلات خود برای این ویزا اقدام می‌کنند. مهاجرت به آمریکا از طریق کار نیازمند تخصص حرفه‌ای در شغل خود، سابقه کاری کافی و برقراری ارتباط با کارفرمایان در این کشور است.

    مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

    مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

    افرادی که قصد ازدواج با یکی از شهروندان آمریکا و یا دارندگان گرین کارت آن را داشته باشند، می‌توانند ابتدا از طریق ویزای K-1 وارد این کشور شده و در طول مدت 90 روز ازدواج کنند. پس از ازدواج همسر آمریکایی یا دارنده اقامت دائم می‌تواند به عنوان اسپانسر و حامی خود را معرفی کرده و این زوج می‌توانند پس از تکمیل فرم دادخواست برای اتباع خارجی l-130 ، آن را به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا ارائه کنند. سپس اداره مهاجرت بسته به اینکه شخص مورد نظر در حال زندگی در آمریکا و یا خارج از آن باشد، روند حقوقی متفاوتی برای بررسی پرونده آن‌ها در پیش خواهد گرفت. فرآیند مهاجرت به آمریکا از طریق درخواست گرین کارت برای همسر ممکن است 6 تا 9 ماه برای اسکان موقت به طول انجامیده و نیازمند انجام مصاحبه برای اثبات واقعی بودن ازدواج است. همچنین برای اخذ گرین کارت آمریکا، زوجین باید به مدت حداقل 3 سال کامل را با یکدیگر زندگی کنند و در این مدت هم واقعی بودن ازدواج آن‌ها همچنان واضح و شفاف باشد و سپس با گذشت 5 سال، امکان اقدام برای شهروندی و اخذ پاسپورت آمریکایی امکان خواهد داشت.

    مهاجرت به آمریکا از طریق تولد

    مهاجرت به آمریکا از طریق تولد

    کشور آمریکا یکی از معدود کشورهایی است که همچنان از قانون خاک برای اعطا تابعیت پیروی می‌کند. به عبارت بهتر در صورتی که فردی در خاک آمریکا (شامل کشتی و یا هواپیمایی که داخل مرز جغرافیایی این کشور باشد، نیز می‌شود) به دنیا بیاید، می‌تواند صرف نظر از وضعیت تابعیت والدینش، تابعیت آمریکا را کسب کند. لازم به ذکر است که مهاجرت به آمریکا از این طریق برای والدین چندان مناسب نیست، زیرا فرزند تنها پس از 21 سالگی می‌تواند برای گرین کارت والدین خود درخواست دهد. همچنین تمامی هزینه‌های درمانی و زایمان نیز شامل بیمه نشده و متقاضیان باید آن را بپردازند که به همراه هزینه درخواست ویزای تولد حدود 140000 دلار آمریکا خواهد بود. البته برای کسانی که صرفا به دلیل به دنیا آمدن فرزندشان در این کشور و اخذ ملیت آمریکایی اقدام برای سفر توریستی یا کوتاه مدت به آمریکا کرده باید گفت که معمولا این موارد برای آفیسر پرونده مشخص بوده و همچنین در این موارد معمولا خانم‌های باردار ویزا نخواهند شد.

    مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای نخبگان

    ویزای نخبگان آمریکا EB-1 به سه دسته از افراد تعلق می‌یابد:

    • افرادی که استعدادی استثنایی در زمینه‌های ورزشی، هنری و یا علمی داشته باشند (بیشتر بازیگران، موزیسین‌ها، ورزشکاران و همچنین با گسترش تکنولوژی اخیرا افرادی مانند اینفلوئنسرها، یوتیوبرهای معروف و...)
    • اساتید دانشگاه و پژوهشگران برجسته دانشگاهی که حداقل 3 سال سابقه تدریس و پژوهش داشته و در سطح بین‌المللی شناخته شده هستند.
    • مدیران ارشد اجرایی که به اداره کسب و کاری در خارج از آمریکا می‌پردازند.
    • متقاضیان برای آنکه واجد شرایط دریافت این ویزا باشند، باید در حوزه خود کارنامه درخشانی داشته باشند، به طور مثال جوایز ارزنده‌ی بین‌المللی برده باشند، مقالاتی مهم منتشر کرده باشند، کسب و کاری موفق با دستمزدی بالا داشته‌اند و ...
    • برای مهاجرت به آمریکا از این طریق در دسته‌های دوم و سوم نیازمند پیشنهادی شغلی از طریق کارفرمایی آمریکایی هستید. اخذ پذیرش این ویزا بسیار سخت بوده و افراد بسیار کمی موفق به دریافت آن می‌شوند. اما پس از قبولی، روند سریعی را در ارائه اقامت دائم آمریکا داشته و پس از گذشت چند سال به سادگی می‌توان برای درخواست تابعیت اقدام کرد. 

    مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

    مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

    آمریکا یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است و بسیاری از افراد تمایل دارند تا از طریق سرمایه‌گذاری در آن به اقامت دائم دست یابند. شهروندان ایرانی تنها می‌توانند از طریق ویزای EB5 برای سرمایه‌گذاری در آمریکا اقدام کنند. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری از این طریق 1.8 میلیون دلار برای مناطق عادی و یا 900 هزار دلار برای مناطق محروم‌تر و با امکانات کمتر می‌باشد که باید به مدت دو سال باقی مانده و منجر به ایجاد در شغل در کشور آمریکا شود. فرآیند مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری و اخذ گرین کارت آن عموما حدود سه سال به طول می‌انجامد.

    مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

    هرساله در ماه اکتبر کشور آمریکا سامانه ثبت‌نام لاتاری را باز کرده و به 55 هزار نفر گرین کارت آمریکا را اعطا می‌کند. این ویزا که با نام ویزای DV نیز شناخته می‌شود، به منظور افزایش تنوع قومی در این کشور طراحی شده و هر کشور دارای سهمیه مشخصی است. سهمیه ایران در این ویزا حدود 4 هزار نفر در هر سال بوده که پس از برنده شدن باید برای مصاحبه به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند. افراد بالای 18 سال با در دست داشتن یک پاسپورت معتبر، یک قطعه عکس پرسنلی و داشتن حداقل مدرک دیپلم می‌توانند در لاتاری ثبت‌نام کرده و شانس خود را برای بردن در آن امتحان کنند. اگر هم متقاضی مدرک دیپلم نداشته، باید حداقل 2 سال سابقه کار در 5 سال اخیر در یکی از مشاغلی که دولت آمریکا برای لاتاری لیست کرده، سابقه کار داشته باشد. سیستم لاتاری بر اساس قرعه‌کشی و به صورت تصادفی بوده و برندگان می‌توانند همراه با خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند. مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری به دلیل نداشتن هیچ پیش‌شرطی چون دانش زبانی و یا سرمایه در میان مردم جهان محبوبیت زیادی داشته و سالانه میلیون‌ها نفر در آن ثبت‌نام می‌کنند. ثبت نام آن در اکتبر - نوامبر انجام شده، اعلام نتیجه آن در ماه می سال آتی میلادی بوده و در صورت قبولی و برنده شدن، سپتامبر 2 سال آتی میلادی امکان عزیمت به آمریکا وجود دارد (مثال: ثبت نام اکتبر 2022 - اعلام نتیجه در ماه می 2023 - عزیمت به آمریکا در سپتامبر 2024)

    مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای خانوادگی

    مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای خانوادگی

    اعضای خانواده شهروندان آمریکایی و یا دارندگان گرین کارت می‌توانند از طریق انواع ویزای خانوادگی این کشور برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنند. در فهرست زیر می‌توانید نام انواع ویزای خانوادگی این کشور و مشمولان آن را مشاهده کنید:

    ویزای IR2 برای فرزندان زیر 21 سال مجرد که والدین آن‌ها شهروند آمریکا هستند.

    ویزای F2B برای فرزندان زیر 21 مجرد که والدین آن‌ها هر دو گرین کارت آمریکا دارند.

    ویزای F1 برای فرزندان بالای 21 سال مجرد که والدین آن‌ها شهروند آمریکا هستند.

    ویزای F3 برای فرزندانی متاهلی که والدین آن‌ها شهروند آمریکا هستند.

    ویزای F4 برای خواهران و برادران شهروندان آمریکا

    ویزای IR5 برای والدینی که فرزندان آن‌ها شهروند آمریکا هستند.

    ویزای F2-A برای همسران افرادی که گرین کارت آمریکا دارند.

    مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

    افرادی که در کشور خود به دلایل نژادی، دینی، اعتقادی، سیاسی و ... مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، می‌توانند از دولت آمریکا درخواست پناهندگی کنند. برای درخواست پناهندگی، متقاضیان باید دلایل قانع‌کننده‌ای به آفیسر ارائه داده و در مصاحبه با سفارت نشان دهند که در صورت بازگشت به کشورشان دچار مشکل خواهند شد. پس از گذشت یک سال از مهاجرت به آمریکا از این طریق، امکان درخواست برای گرین کارت وجود دارد. روش پناهندگی گزینه مناسبی برای مهاجرت نیست، زیرا متقاضی دیگر امکان سفر به کشور خود را نداشته و در کشور آمریکا نیز با مشکلات روحی متعددی روبه‌رو خواهد شد. 

    • گروه مهاجرتی ادب به دلیل غیرقانونی بودن این مسیر هیچگونه مشاوره و یا اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

    نقش مهاجران در اقتصاد آمریکا

    موضوع مهاجرت در آمریکا امروزه به مسئله‌ای حساس و پرچالش تبدیل شده است. بسیاری از سیاستگذاران آمریکایی حضور مهاجران را در این کشور برای انسجام فرهنگی مضر دانسته و معتقدند که ان‌ها موجب افزایش نرخ بیکاری و جرم در آمریکا شده‌اند. اما در واقعیت بررسی‌های اقتصادی و اجتماعی نشان داده است که مهاجران نه تنها به سرعت در جامعه آمریکا ادغام می‌شوند، بلکه سود و منفعت مالی نیز برای این کشور داشته‌اند. به عبارت بهتر، جمعیت مهاجران بر اقتصاد آمریکا تاثیری مثبت بر جای گذاشته‌اند.

    در وهله اول باید خاطر نشان کرد که مهاجران، چه تحصیل‌کرده و متخصص باشند چه نباشند، تاثیری در نرخ حقوق و استخدام افراد بومی نداشته‌اند. در واقع در طول چند دهه اخیر، حضور مهاجران نه تنها موجب شده تا افراد بومی بتوانند در مشاغلی رده بالاتر با دستمزدی بیشتر استخدام شوند، بلکه حتی خلاقیت و نوآوری بیشتری از خود نشان دهند. از طرف دیگر ورود مهاجران به جوان ماندن بافت جمعیتی آمریکا نیز کمک شایانی کرده، به عبارت بهتر با اینکه روند کلی جمعیت بومی رو به پیری و رسیدن به سن بازنشستگی است، مهاجران به عنوان نیروی کار جدید جایگزین شده و با افزایش بهره‌وری اقتصادی به دولت کمک می‌کنند تا برای پرداخت حق بازنشستگی و تسهیلات از کارافتادگی افراد بومی سرمایه بیشتری داشته باشد. به طور کلی، اگرچه افراد بومی مالیات و هزینه‌های شهروندی بیشتری را تقبل می‌کنند، اما اقتصاددانان معتقدند که حضور مهاجران در بلند مدت برای اقتصاد آمریکا مفید خواهد بود. 

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول مهاجرت به آمریکا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (193 پاسخ)
    2024-03-30

    سلام وقت بخیر من اگر لاتاری برنده شم و تنها بخوام برم بدون همسرم و درصورت رضایت ایشون افیسر امریکا گیر میده به این موضوع؟؟؟

    2024-04-06

    سلام. خیر مانعی در این راستا وجود نداره

    2024-02-12

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم که انتخاب دوره های یک ساله کارشناسی ارشد برای ویزا گرفتن و در مراحل بعد برای کار و گرفتن گرین کارت مشکلی ایجاد میکنه؟ با تشکر

    2024-02-20

    سلام. ما فقط برای پذیرش تحصیلی آمریکا اقدام داریم و نه ویزای تحصیلی آمریکا؛ بنابراین در این راستا اطلاعات دقیقی متاسفانه ندارم...

    2024-02-10

    سلام میشه از طریغ سربازی به امریکا رفت منظورم خدمت به ایالت هست هزینه ام مهم هست

    2024-02-12

    سلام. اتباع ایرانی به طور مستقیم تا جایی که میدونم خیر

    2024-02-06

    سلام، متولد اکتبر1995 هستم و مدرک لیسانس آمار دانشگاه گیلان دارم. یکم افت تحصیلی داشتم. میدونم از طریق کاری خیلی سخته چون رزومه میخواد ، میخوام بدونم از راه تحصیل کارشناسی ارشد میتونم اقدام کنم؟ یا از راه مدرک فنی حرفه ای؟ یا حتی پناهندگی؟ ممنون که پاسخگو هستید.

    2024-02-07

    سلام. بله ما میتونیم برای کارشناسی ارشد کشورهای کانادا و استرالیا به راحتی براتون اقدام کنیم و برای اطلاعات بیشتر و ارزیابی رایگان شرایطتون با مشاوران ما در تماس باشید: 02171400111

    2024-01-20

    سلام من متولد 1366 هستم لیسانس مدیریت تبلیغات تجاری هستم و علاقه دارم به ایالت های نوستالژی سبک دهه 80 90 میلادی آمریکا مهاجرت کنم . میخاستم بدونم کدوم ایالت هارو پیشنهاد میدین و قوانین چجوریه

    2024-01-21

    سلام. از اونجا که تخصص و اقدام اصلی ما صرفا برای تحصیل در کانادا و استرالیا هستش شاید نتونم اطلاعات دقیقی در این راستا به شما ارائه کنم...

    2024-01-08

    سلام وفت بخیر من پدرم استاد داشنگاه هستن و از دو دانشگاه سراسری تبریز و گیلان مدرک دارن (مدرک دکتران) از طریق مدرک پدرم میتونیم افدام کنیم برای امریکا رفتن؟ یا از طریق ثبت شرکت چطور میشه رفت (هزینه اش مهم نیست)

    2024-01-13

    سلام. موسسه صرفا برای ویزای تحصیلی کانادا، استرالیا، نیوزلند و قبرس شمالی اقدام داره و برای تحصیل در آمریکا هم صرفا تا مرحله پذیرش تحصیلی از دانشگاه اقدام می کنیم

    2024-01-08

    سلام. تو ایران از طریق شغل مدلینگ میشه ویزای آمریکا گرفت؟

    2024-01-13

    سلام. این میشه تو دسته ویزای هنرمندان و افراد مستعد که باید دارای شهرت جهانی باشید. یا حداقل

    2023-12-30

    سلام، من یک فرد36ساله با 17سال سابقه کار مالی هستم دو دختر 10 ساله دارم که هر دو در رشته کاراته در سطح کشوری(استانهای ایران) مقام اول دارند و یکی از دخترام از سن 5سالگی کامل مسلط به زبان انگلیسی بوده و هست و 37کتاب در حوزه موفقیت رو با زبان انگلیسی ارائه میکنه و همسر بنده هم دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان انگلیسی که البته جهت اخذ نهایی مدرک به دانشگاه مراجعه نکرده ، می باشد. و همه این امور با توجه به محدودیتها و نبود امکانات در شهر زاهدان ایران فقط و فقط توسط خودمون (که اگر تحقیق کنید متوجه میشید چی میگم) محقق شده و از لحاظ مالی هم یک کارمند هستم و درآمد آنچنانی ندارم خواستم منو راهنمایی کنید چه راهی واسه مهاغجرت به امریکا پیشنهاد میکنید.ممنون از شما و وقتی که میگذارید.

    2024-01-06

    سلام. پیشنهاد ما با توجه به شرایطتون اقدام برای کانادا یا استرالیا هستش که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-12-29

    سلام.اگر شخصی در رشته ورزشی کشتی فرنگی ،مدال طلای المپیک را کسب کند، و سپس به آمریکا مهاجرت کند، آیا این کشور،هزینه های تمرینات ورزشی و زندگی روزمره این شخص را قبول میکند یااینکه خود شخص باید کار کند تا هزینه های ورزشی اش را دربیاورد؟مرسی

    2024-01-06

    سلام. از اونجا که در این زمینه اقدام نداریم شاید اطلاعات دقیقی نتونم بهتون بدم اما معمولا ویزای ویژه افراد مستعد رو میدن و دیگر مخارج بر عهده شخص است

    2023-12-23

    سلام برای مهاجرت تحصیلی به امریکا اگر ارشد را نیز داخل ایران بگیریم و بعد درخواست اپلای برای ارشد بکنیم . احتمال اینکه در دانشگاه های تاپ امریکا پذیزش بگیریم بیشتر است ؟؟ یا بهتر است بعد کارشناسی اپلای کنیم ؟ (رشته مهندسی کامپیوتر)

    2023-12-25

    سلام. در صورتی که شرایط معدل، نمره زبان و در کل رزومه تحصیلی خوبی دارید بهتره همون پس از اتمام مقطع کارشناسی اقدام کنین بجای اینکه برای ارشد مجدد اقدام کنین

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت