معایب زندگی در آمریکا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آمریکا از جمله برترین کشورهای جهان است که در آن تنوع فرهنگی قوی از ملل مختلف به صورت فراوان وجود دارد. این کشور زیرساخت‌های شهری بسیاری قوی دارد و اقتصاد برتر و یکم جهان محسوب می‌شود. در هر حوزه‌ای اعم از آموزش، سیاست، فرهنگ، سرگرمی و سایر موارد، نامی از آمریکا به چشم می‌خورد. بسیاری از مردم به دلیلی مفهوم رویای آمریکایی به این کشور بزرگ مهاجرت می‌کنند تا از مواهب زندگی در این کشور حداکثر استفاده را ببرند. اما زندگی در آمریکا به مانند هر نقطه دیگر در جهان معایبی نیز دارند. در این مطلب به معایب زندگی در آمریکا می‌پردازیم.

    گرفتن ویزای کار یا گرین کارت سخت است

    گرفتن ویزای کار یا گرین کارت سخت است

    بزرگترین مانع زندگی در آمریکا گرفتن مجوز کار یا گرین کارت است. این امر امید بسیاری از افرادی که به دنبال رویای آمریکایی هستند را از بین می‌برد. با این حال، اگر شرایط لازم را داشته باشید، هنوز فرصت‌های زیادی برای گرفتن ویزا وجود دارد. اگر تجربه کار بالایی دارید و در حوزه شغلی خود یک حرفه‌ای محسوب می‌شوید، احتمال گرفتن ویزای کاری آمریکا بالاست.

    داشتن مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا به همراه رزومه شغلی خوب، شانس شما را برای دریافت گرین کارت افزایش می‌دهد. همچنین با ازدواج کردن با یک شهروند آمریکایی می‌توانید برای گرین کارت اقدام کنید اما مسیر اخذ گرین کارت و همچنین شهروندی این کشور واقعا سخت است در حالی که گزینه‌های بسیار عالی و چه بسا بهتر از دید ایرانیان مانند مهاجرت به کانادا، استرالیا و... سختی و مشقت بسیار کمتری برای اخذ اقامت دائم و شهروندی دارند.

    هیچ سرویس سلامتی رایگانی وجود ندارد

    ایالات متحده خدمات بهداشتی ملی ندارد، بنابراین شما باید برای خود و خانواده‌تان بیمه پزشکی خصوصی داشته باشید. بسیاری از شرکت‌های آمریکایی این موضوع را به عنوان بخشی از بسته مزایای شغلی در نظر می‌گیرند. با این حال، اگر در زمان برنامه ریزی برای مهاجرت به آمریکا بودجه کافی برای مراقبت‌های بهداشتی داشتید، مسائل  درمانی نباید مشکل بزرگی باشند. اما مطالعه صندوق مشترک المنافع که بر سیستم‌های بهداشتی کشورهای توسعه یافته تمرکز دارد، نشان داد که ایالات متحده بدترین سیستم سلامتی را در بین کشورهای مطرح جهان دارد. اگر بیمه نداشته باشید، هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی بسیار سنگین خواهند بود.

    مالیات بر فروش پنهان وجود دارد

    مالیات بر فروش پنهان وجود دارد

    برخلاف انگلستان و سایر کشورها، مالیات بر فروش (VAT) در قیمت محصولات داخل فروشگاه‌ها نمایش داده نمی‌شود که می‌تواند برای شما در بدو ورود آزاردهنده باشد و در صندوق با سورپرایز بدی روبرو شوید. با این حال، هنگامی که به این سیستم عادت کردید، به زودی می‌توانید قیمت‌ها را محاسبه کنید و از اینکه کالاهای مصرفی در ایالات متحده آمریکا اغلب ارزان‌تر از جاهای دیگر هستند، راضی خواهید بود. با این حال، موضوع دیگر این است که مالیات بر درآمد در ایالات متحده بسیار پایین‌تر از کشورهایی مانند انگلستان است.

    انعام دادن در رستوران ضروری است

    یکی دیگر از رسومی که باید از آن آگاه بود این است که حداقل انعام 15 درصد در همه رستوران‌ها از شما انتظار می‌رود. بنابراین، اگر تصمیم بگیرید که این کار را برآورده نکنید، ممکن است با تحقیر مواجه شوید، زیرا کارکنان دستمزد کمی دارند و به انعامی که شما می‌دهید حساب باز کرده‌اند. پس هنگام سفارش به این موضوع توجه کنید. اما این امر یک مزیت بالقوه دارد، فرهنگ انعام دادن باعث می‌شود تا کارکنان رستوران خدمات عالی را به مشتریان ارائه دهند. اگر هم انعام دادن برایتان دشوار است، به رستوران‌های ارزان قیمت‌تر بروید که در سراسر شهر وجود دارند.

    خشونت با اسلحه در آمریکا زیاد است

    خشونت با اسلحه در آمریکا زیاد است

    گریزی نیست که خشونت با اسلحه یک مشکل رایج در ایالات متحده است. اخبار مختلفی را در مورد تیراندازی در مدارس، دانشگاه‌ها، خیابان‌ها و سایر مکان‌ها شنیده می‌شود. این موضوع را با کشور همسایه یعنی کانادا مقایسه کنید، در کانادا اجازه استفاده، حمل و خرید و فروش از اسلحه را در سال 2022 ممنونع کرده و امنیت در جوامع شهری این کشور بسیار بیشتر است. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق محله‌های آمریکا بسیار امن هستند و لایحه اخیر کنترل اسلحه ایالات متحده که توسط «رئیس جمهور بایدن» ارائه شد گامی در جهت اصلاح این موضوع است. در حالی که ایالات متحده در استفاده از اسلحه شهرت بین المللی بدی دارد، اما این امر زندگی روزمره بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

    برخی شهرهای آمریکا واقعا کثیف هستند

    شهرهای آمریکا گاهی اوقات می‌توانند کثیف باشند و حتی ترافیک سنگین نیز به آلودگی هوا می‌افزاید. با این حال، بسیاری از آمریکایی‌ها برای تمیز نگه داشتن محیط و جمع آوری زباله در گروه‌های سازمان یافته داوطلب می‌شوند. در حالی که شهرهای بزرگ می‌توانند فرصت‌های زیادی را ارائه دهند، اما آن‌ها یک نقطه ضعف نیز دارند. برخی از بزرگترین شهرهای آمریکا از نیویورک در برخی از مناطق شهر بوی زباله وجود دارد، زباله‌ها در خیابان‌ها ریخته شده‌اند و گاهی اوقات جوندگانی مانند موش را می‌توان در خیابان‌ها مشاهده کرد. با این حال، مشکل کثیفی اغلب در مناطق فقیرتر دیده می‌شود و مناطق معروف شهر به ندرت مشکل کثیفی را تجربه می‌کنند.

    نژاد پرستی هنوز در آمریکا وجود دارد

    نژاد پرستی هنوز در آمریکا وجود دارد

    آمریکا از دیرباز کانون نژادپرستی علیه اقلیت‌ها بوده است. ریشه‌های نژادپرستانه برده داری آفریقایی-آمریکایی‌ها و قوانین جیم کرو و همچنین رفتار ضعیف و کلیشه‌های لاتین تبارها، آسیایی-آمریکایی‌ها و مشکلات مردم بومی، هنوز هم امروزه در اشکال مختلف در جامعه آمریکا وجود دارد. در یک نظرسنجی NBC News نشان داده شد که 64 درصد از آمریکایی‌ها گفتند که نژادپرستی همچنان یک مشکل بزرگ در آمریکاست. از طرف دیگر، کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که فرهنگ احترام بین قومیت‌های مختلف را به خوبی اجرا کرده است. همچنین این قضیه از ایالتی به ایالت دیگر فرق دارد و این کشور 50 ایالت دارد که می‌تواند برای مثال 5 ایالت برتر این کشور با حداقل نژادپرستی را برای زندگی و مهاجرت انتخاب نمود.

    بخش سیاسی در ایالت متحده قوی است

    آمریکای امروز سرشار از اختلافات سیاسی شدید است! سیستم دو حزبی این کشور باعث مشکلاتی در حوزه اجتماعی و سیاسی در این کشور شده است و مردم اغلب در یکی از دو بخش قرار می‌گیرند. وقتی احزاب در هر انتخابات قدرت را به دست می‌گیرند، سیاست‌ها و قوانینی که نوشته شده‌اند، دائما بی‌ثبات و در نوسان هستند. با این حال، این امر نشان از دموکراسی قوی در آمریکا دارد که نشان می‌دهد چگونه رای مردم عامل تعیین کننده انتخابات است. حرف زدن در مورد مسائل سیاسی در آمریکا یک عرف است و مردم مشارکت بالایی در مسائل سیاسی دارند.

    دانشجویان ممکن است با بدهی روبرو شوند

    دانشجویان ممکن است با بدهی روبرو شوند

    در حالی که هر کودک در سیستم ایالات متحده تحصیلات رایگان دریافت می‌کند، اما باید هزینه تحصیل دانشگاهی خود را در دانشگاه‌ها و کالج‌ها بپردازد. دانشجویان مجبور به پرداخت هزینه‌های بالای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا هستند. بسیاری از دانشجویان بدهی‌های زیادی را متحمل می‌شوند که آن‌ها را تا سال‌ها پس از فارغ التحصیلی همچنان بدهکار می‌کند. کل بدهی وام دانشجویی در آمریکا 1.52 تریلیون دلار آمریکا است. با این حال، آمریکا معتبرترین موسسات علمی در جهان را دارد و فارغ التحصیلان این دانشگاه‌ها می‌توانند در شرکت‌های بزرگ جهان مشغول به کار شوند. اما شهریه‌های تحصیل در کانادا و دیگر کشورهای همتا مانند استرالیا، نیوزلند و...  به مراتب کمتر از آمریکاست.

    بیشتر مردم در آمریکا از هم فاصله گرفته‌اند

    با ظهور هالیوود، سینما، تلویزیون و در حال حاضر اینترنت، آمریکایی‌ها مدت‌هاست که به سرگرمی وسواس دارند. با اعتیاد به گوشی‌های هوشمند، اغلب آمریکایی‌هایی را خواهید دید که در خیابان راه می‌روند، به تلفن خود نگاه می‌کنند و به ندرت با کسی ارتباط چشمی برقرار می‌کنند. نیاز دائمی به سرگرمی باعث شده است تا گفتمان عمومی در شکل ضعیفی انجام شود. همانطور که نیل پستمن در کتابش می‌گوید: «آمریکایی‌ها با یکدیگر به ندرت صحبت نمی‌کنند، آن‌ها به دنبال سرگرم کردن هم هستند. آمریکایی‌ها تبادل نظر نمی‌کنند، ولی به گوشی‌های هم تصویر و ویدئو می‌فرستند. آن‌ها در مورد فلسفه و زندگی بحث نمی‌کنند، اما با هم در مورد افراد مشهور، پول، تفریح و آگهی‌های تبلیغاتی صحبت می‌کنند.»

    در آمریکا پول همه چیز مهم است

    در آمریکا پول همه چیز مهم است

    در حالی که قانون افراد را از انواع مختلف تبعیض محافظت می‌کند، ثروت در وهله اول وضعیت طبقاتی را مشخص می‌کند. پول در آمریکا پادشاه است! اگر آن را داشته باشید، احتمالاً به آنچه که می‌خواهید می‌رسید، احترام بیشتری خواهید داشت و شانس بیشتری برای رسیدن به موقعیت‌های بیشتر دارید. اما اگر پول کمی داشته باشید، شانس شما کاهش می‌یابد و بسته به اینکه چقدر فقیر هستید با تحقیر یا بی‌تفاوتی به شما نگاه می‌شود. توجه داشته باشید که مسائل فوق نه تنها در ایالات متحده بلکه تقریباً در همه کشورها حتی در ایران نیز مشهود هستند. با این حال، لزوما از زندگی در آمریکا پشیمان نخواهید شد، حتی اگر جزء اقشار ثروتمند جامعه نباشید.

    تحصیل در آمریکا با ادب ویزا

    امیدواریم این نکات در مورد معایب زندگی در ایالات متحده به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا این کشور مکان خوبی برای شماست یا خیر. مطمئناً، زندگی در آمریکا مزایای زیادی دارد، اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که باید در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که موارد ذکر شده در بالا تنها در ایالات متحده آمریکا اتفاق نمی‌افتند، بلکه تقریباً در همه کشورها نیز مشهود هستند، اما وسعت‌شان ممکن است متفاوت باشد. مهم این است به کشوری مهاجرت کرده که همه جوره با شرایط و روحیات شما سازگاری دارد. برای طرح هرگونه سؤال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت