معرفی دانشگاه نیویورک آمریکا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه نیویورک که در دهکده گرینویچ منهتن قرار دارد، مرکز اصلی آموزشی شهر نیویورک در آمریکا است. این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های تحقیقاتی خصوصی در ایالات متحده شناخته می‌شود که رشته‌ها و فرصت‌های تحصیلی بسیاری را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می‌دهد. نرخ پذیرش دانشگاه نیویورک 16 درصد است، بنابراین شما باید دانشجوی بسیار مستعدی باشید که بتوانید پذیرش این کالج را دریافت کنید. با این حال، با برآورده کردن شرایط لازم و تهیه مدارک مورد نیاز می‌توانید شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه نیویورک بالا ببرید. در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط، هزینه‌ها، خوابگاه و دوره‌های تحصیلی دانشگاه نیویورک برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا صحبت می‌کنیم.

    مشخصات دانشگاه نیویورک آمریکا

    تاریخ تاسیس

    1831

    استان، شهر

    نیویورک، آمریکا

    نوع موسسه

    خصوصی

    تعداد کل دانشجویان

    61724 نفر

    تعداد کل دانشجویان بین المللی

    21 هزار نفر

    نرخ پذیرش

    16 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

    سایت دانشگاه

    https://www.nyu.edu

    معرفی اجمالی دانشگاه نیویورک

    معرفی اجمالی دانشگاه نیویورک

    دانشگاه نیویورک (NYU) در سال 1831 افتتاح شد و در منهتن با محوطه‌ای به مساحت 230 هکتار واقع شده است. علاوه بر این پردیس عظیم نیویورک، این دانشگاه 11 مرکز آکادمیک دیگر در مکان‌هایی مانند برلین، بوئنوس آیرس، آرژانتین، تل آویو، اسرائیل، ابوظبی و شانگهای دارد. بدنه دانشجویان دانشگاه کاملا متنوع است و از همه کشورها و قومیت ‌دانشجو می‌پذیرد.

    دانشگاه نیویورک تاکنون  بیش از 37 برنده جایزه نوبل، مخترع، کارآفرینان، مدیران عامل و بنیانگذاران 500 شرکت فورچون داشته است. این دانشگاه ترکیبی از آموزش و سرگرمی است که می‌تواند در کنار ارائه بالاترین سطح تحصیلی، تجربیات زندگی در شهری پرجنب و جوش مانند نیویورک را نیز به دانشجویان ارائه دهد.

    دانشگاه نیویورک بیش از 400 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را به بیش از 61 هزار دانشجو از شش قاره مختلف ارائه می‌دهد. پس جای تعجب نیست که چرا دانشجویان تحصیل در این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. از فیزیک و نجوم گرفته تا روانشناسی و حقوق، دانشگاه نیویورک به دانشجویان کمک می‌کند تا در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند. علاوه بر این، دانشگاه نیویورک نزدیک به 100 مرکز تحقیقاتی دارد که در زمینه‌های پزشکی، سیاست، زیرساخت، محیط‌زیست و موارد دیگر به دانشجویان و جوامع خدمات ارائه می‌دهد.

    رتبه دانشگاه نیویورک در سال 2023

    نظام رتبه بندی

    رتبه

    کیواس (QS)

    39

    Times Higher Education

    24

    شانگهای (Shanghai)

    25

    U.S. News

    31

    دانشکده‌های دانشگاه نیویورک

    دانشکده‌های دانشگاه نیویورک

    دانشگاه نیویورک دارای 11 دانشکده و بیش از 230 حوزه مطالعاتی و 10 کتابخانه با بیش از 5.9 میلیون نسخه چاپی و الکترونیکی کتاب است. دانشگاه نیویورک از دانشکده‌های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

    • دانشکده علوم و هنر
    • دانشکده دندانپزشکی
    • دانشکده پرستاری
    • موسسه علوم ریاضی کورانت (Courant)
    • مدرسه مطالعات فردی گالاتین (Gallatin)
    • مدرسه بازرگانی لئونارد ان. استرن (Leonard N. Stern)
    • دانشکده مهندسی تاندون (Tandon)
    • مدرسه مددکاری اجتماعی سیلور
    • دانشکده مطالعات حرفه‌ای
    • مدرسه فرهنگ، آموزش و توسعه انسانی استاینهارت (Steinhardt)
    • مدرسه هنر تیش (Tisch)

    دانشگاه نیویورک دوره‌های تحصیلی بسیار معروفی در رشته‌های برجسته حسابداری و مالی، مهندسی، ریاضیات، حقوق و مطالعات حقوقی، روانشناسی و فلسفه است. این دانشگاه همچنین به دلیل دانشکده‌های دیگری مانند تیش نیز در جهان شناخته شده است. در دانشکده تیش، فارغ التحصیلان برجسته‌ای مانند الک بالدوین و لیدی گاگا تحصیل کرده‌اند. این دانشکده همچنین بهترین موسسه در آمریکا برای علاقه مندان به حوزه‌های هنری، موسیقی و فرهنگ است.

    خوابگاه در دانشگاه نیویورک

    پردیس اصلی دانشگاه نیویورک در قلب روستای گرینویچ، مرکز فرهنگی شهر نیویورک واقع شده است. این دانشگاه به دانشجویان خود خوابگاه و اقامتگاه ارائه می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    • بریتنی هال (East Village منهتن): این خوابگاه شامل یک سالن بزرگ، اتاق تفریح، اتاق موسیقی، اتاق رقص، سالن مطالعه، اتاق رختشویی و امکانات رفاهی دیگر است.
    • تالار موسس (Union Square/East Village منهتن): دارای یک حیاط بزرگ در فضای باز، 2 سالن تلویزیون، یک سالن مطالعه با رایانه، دسترسی وای فای در سراسر لابی و سالن‌ها و سایر موارد است.
    • گرینویچ رزیدنس (West Village): سالن اقامتی به سبک آپارتمانی دارای تهویه مطبوع با حمام، آشپزخانه و فضای غذاخوری در هر واحد است. همچنین شامل یک سالن تازه بازسازی شده با اتاق مطالعه، اتاق تمرین، اتاق رقص، میز بیلیارد و تلویزیون است.
    • لیپتون‌هال (منطقه Washington Square Park): امکانات رفاهی شامل وای فای در سراسر ساختمان، یک اتاق مشترک بزرگ با آشپزخانه عمومی، یک اتاق بازی و چندین سالن مطالعه گروهی و آرام است. زیرزمین شامل اتاق‌های موسیقی، یک اتاق تمرین رقص و یک سالن جدید رفت و آمد است. یک سالن غذاخوری در داخل ساختمان قرار دارد.
    • تالار روبین (منطقه (5th Avenue – intersection of East and West Villages): دارای سالن بزرگ مجهز به تهویه مطبوع در طبقه دوم، تئاتر، سالن مطالعه، اتاق رقص، اتاق پیانو، اتاق پینگ پنگ، و اتاق بیلیارد است.
    • خیابان سوم شمالی (منطقه East Village/Union Square): امکانات رفاهی شامل سالن غذاخوری کافه حیاط، یک مینی تئاتر، استودیوی رقص، اتاق تمرین موسیقی، اتاق بازی، اتاق‌های خشکشویی، سالن تلویزیون، سالن‌های مطالعه و سایر موارد است.
    • تالار دانشگاه (منطقه Union Square): معروف به  Uhallاست که شامل یک سالن تلویزیون، یک اتاق تمرین موسیقی با پیانو، یک اتاق کنفرانس کوچک با ایستگاه چاپ و یک سالن مطالعه است. همچنین شامل برگر استودیو و شعبه‌ای از مرکز آموزشی دانشگاه برای تدریس خصوصی است.
    • سالن واینستین (منطقه Union Square): یک تلویزیون صفحه بزرگ، فوتبال، پینگ پنگ و میزهای بیلیارد ارائه می‌دهد و هم به عنوان سالن مطالعه و هم فضایی برگزاری رویدادها و فعالیت‌ها کاربرد دارد. در زیرزمین اتاق‌های تمرین موسیقی با پیانو، یک اتاق رختشویی و 3 کلاس درس وجود دارند که می‌توانند به عنوان سالن مطالعه نیز استفاده شوند.

    هزینه تحصیل در دانشگاه نیویورک

    هزینه تحصیل در دانشگاه نیویورک

    دانشگاه نیویورک در لیست گران‌ ترین کالج‌های آمریکا قرار دارد. متوسط شهریه این دانشگاه به طور متوسط 53308 دلار آمریکا است. اگر هم هزینه‌های زندگی، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های غذا و موارد دیگر را اضافه کنید، میانگین هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه نیویورک به 75502 دلار آمریکا در سال می‌رسد. این حال، دانشگاه نیویورک به دانشجویان خود بورسیه‌هایی با ارزش متوسط 30319 دلار آمریکا ارائه می‌دهد که هزینه‌های تحصیل و زندگی را به 42397 دلار در سال کاهش می‌دهد. در حقیقت، نزدیک به 70 درصد از دانشجویان از کمک‌های مالی دانشگاه نیویورک بهره می‌برند.

    برخی از بورسیه‌های مهم دانشگاه شامل موارد زیر هستند:

    1. برنامه کمک هزینه تحصیل معلمان برای کالج و آموزش عالی (TEACH)
    2. کمک مالی فدرال پل
    3. کمک هزینه تحصیلی تکمیلی فدرال  (FSEOG)

    همچنین دانشگاه برنامه‌های استخدامی را نیز برای دانشجویان ارائه می‌کند که می‌تواند هزینه‌های تحصیل دانشگاه نیویورک را لغو و کمک هزینه تحصیلی را ارائه دهد.

    نحوه درخواست برای دانشگاه نیویورک

    متقاضیان تحصیل در آمریکا برای دانشگاه نیویورک بدانند که اولین کار این است که رشته و مقطع تحصیلی خود را مشخص کنند. هنگامی که تصمیم گرفتید، دوره مورد نظر خود را در وب سایت دانشگاه انتخاب کنید. شرایط پذیرش برای برنامه انتخابی خود را جستجو کنید. ببینید آیا می‌توانید شرایط تحصیلی را برآورده کنید یا خیر. سپس بررسی کنید که آیا نمرات آزمون استاندارد شما با معیارهای خود مطابقت دارد (GRE، GMAT، LSAT و غیره). اگر دانشجوی بین المللی هستید، برای واجد شرایط بودن باید در آزمون‌های تافل یا آیلتس شرکت کنید. در جدول زیر می‌توانید نمرات آزمون زبان را جستجو کنید:

    آزمون

    امتیاز

    TOEFL IBT

    100

    IELTS

    7.5

    GRE

    160

    GPA

    بیش از 3.7

    SAT

    1382

    ACT

    31

    مدارک مورد نیاز دیگر عبارتند از:

    • نمرات آزمون‌های SAT و ACT
    • ریزنمرات مدرک تحصیلی قبلی (دیپلم دبیرستان، کارشناسی یا ارشد)
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • پرداخت هزینه 80 دلار آمریکا برای درخواست

    هنگامی که مطمئن شدید که تمام معیارها را برآورده می‌کنید، وقت آن است که مدارک خود را به پورتال آنلاین دانشگاه ارسال کنید. اگر پذیرفته شدید، یک نامه به ایمیل شما ارسال می‌شود. سپس باید برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید.

    مهلت درخواست دانشگاه نیویورک

    مهلت درخواست دانشگاه نیویورک

    مهلت درخواست بستگی به رشته و مقطع تحصیلی دارد که انتخاب می‌کنیدبه طور کلی، درخواست‌های بین المللی برای ترم پاییز باید قبل از یک نوامبر ارائه شود. برای ترم بهار، مهلت معمولاً هفته اول ژوئن است. ددلاین کلی دانشگاه نیویورک عبارتند از:

    • تصمیم اولیه یک (Early decision): یک نوامبر که تا 15 دسامبر اعلام شده است.
    • تصمیم اولیه دو (Early decision): یک ژانویه که تا 15 فوریه اعلام شده است.
    • تصمیم معمول (Regular decision): یک ژانویه که تا یک آوریل اعلام شده است.

    تحصیل در آمریکا با ادب ویزا

    دانشگاه نیویورک نه تنها دارای بهترین دانشگاهیان است، بلکه طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های فوق برنامه ورزشی و تفریحی را نیز دارد. یکی از مهمترین رویدادهای سال، جشنواره توت فرنگی است که در آن می‌توانید از بازی‌های کارناوال، هدایا، موسیقی و از خوردن طولانی‌ترین کیک توت فرنگی دنیا لذت ببرید.

    اگر فعالیت‌های دانشگاه برای شما کافی نبودند، شهر نیویورک دنیایی از هیجان است. بدون شک، شما در دانشگاه نیویورک می‌توانید نه تنها آموزش در سطح بالا را کسب کنید، بلکه تجربیات خود را در خارج از کشور افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به آمریکا و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه نیویورک آمریکا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت