معرفی شهر سانفرانسیسکو آمریکا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به عنوان چهارمین شهر بزرگ کالیفرنیا، سانفرانسیسکو یک زندگی شهری پویا و هیجان انگیز را در امتداد خلیج ارائه می‌دهد. این شهر به عنوان یک بهشت ​​هیپی‌ها که به مرکز فناوری تبدیل شده بود، شهرت پیدا کرد که در آن دانشجویان و متخصصان جوان برای رشد حرفه خود به آنجا مهاجرت می‌کند.

    همچنین سانفرانسیسکو زندگی شبانه، طبیعت و فرصت‌های شغلی همراه با چشم انداز زیبای طبیعی را در خود جای داده است. همه ویژگی‌های سانفرانسیسکو معروف در ایالات متحده باعث شده‌اند تا این شهر به عنوان مقصدی محبوب برای مهاجرت به آمریکا قلمداد شود. در این بررسی به طور کامل در مورد آب و هوا، هزینه‌های زندگی، فرهنگ و دیگر ویژگی‌های شهر سانفرانسیسکو آمریکا صحبت می‌کنیم.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    سبک زندگی مردم در سانفرانسیسکو

    سبک زندگی مردم در سانفرانسیسکو

    سانفرانسیسکو خانه 883305 نفر است و شانزدهمین شهر پرجمعیت ایالات متحده و همچنین چهارمین شهر پرجمعیت کالیفرنیا محسوب می‌شود. این شهر مرکز فرهنگی و مالی در شمال کالیفرنیا است و بازار کار پر رونقی دارد. مردم از سراسر جهان به سانفرانسیسکو نقل مکان می‌کنند.. شهر گلدن گیت در میان نیروهای متخصص که به دنبال شغل در شرکت گوگل (Google)، لیفت (Lyft) و سیلزفورس (Salesforce)  و غیره هستند، بسیار محبوب است.

    سانفرانسیسکو شهری متنوع با مردمی از سراسر جهان است. اکثریت افرادی که به این شهر مهاجرت می‌کنند، از سایر مناطق کالیفرنیا هستند. بر اساس آخرین گزارش مهاجرت، بیشترین درصد افرادی که به سانفرانسیسکو نقل مکان می‌کنند از سان خوزه، لس آنجلس و ساکرامنتو هستند. همچنین، این شهر هر سال 25.8 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند

    شما همچنین بسیاری از دانشجویان را در این منطقه خواهید دید که در دانشگاه‌هایی مانند «استنفورد» تحصیل یا به این شهر مهاجرت تحصیلی می‌کنند. سانفرانسیسکو در سال 1776 زمانی که مستعمره نشینان اسپانیایی ریاست سانفرانسیسکو را در گلدن گیت تاسیس کردند، احداث شد. در سال 1849، راش طلای کالیفرنیا، سانفرانسیسکو را به بزرگترین شهر در ساحل غربی تبدیل کرد.

    امروزه، سانفرانسیسکو به خاطر حال و هوای هیپستر، جنبش بیت و ماهیت تکنولوژیکی‌اش شناخته می‌شود. تاریخ سانفرانسیسکو غنی و متنوع است. در این شهر هم پل گلدن گیت و هم پل خلیج اوکلند در دوران رکود ساخته شده است. تله کابین‌های سانفرانسیسکو نیز تنها بنای تاریخی ملی هستند که می‌توانند حرکت کنند. واقعیت جالب این است که کلوچه‌های چینی برای اولین بار در باغ چای پارک گلدن گیت توسط یک خانواده ژاپنی اختراع شدند.

    هزینه زندگی در شهر سانفرانسیسکو

    هزینه زندگی در شهر سانفرانسیسکو

    زندگی در سانفرانسیسکو از بسیاری از شهرهای ساحلی غربی مانند سن دیگو گرانتر است، اگرچه با مناطق دیگری مانند شهر نیویورک قابل قیاس خواهد بود. سبک زندگی در این شهر ارزان نیست. هزینه زندگی در سانفرانسیسکو 80 درصد بالاتر از میانگین ملی است. برای مثال، مسکن 231 درصد بالاتر از میانگین کشوری است. بسته به مقدار حقوق شما، سبک زندگی که سانفرانسیسکو ارائه می‌دهد، ممکن است ارزش مهاجرت را داشته باشد. در ادامه برخی از هزینه‌ها زندگی در سانفرانسیسکو آورده شده‌اند:

    • قبض انرژی (برق، گاز و غیره): 182.92 دلار
    • یک قرص نان: 4.28 دلار
    • ویزیت پزشک: 132.96 دلار
    • یک گالن بنزین: 3.51 دلار

    اجاره‌های بالا در سانفرانسیسکو، احتمالاً مهم‌ترین بخش از بودجه شما را به خود اختصاص می‌دهند. متوسط ​​اجاره بها در سانفرانسیسکو به 2.157 دلار برای یک آپارتمان یک خوابه و 2.496 دلار برای یک آپارتمان دو خوابه افزایش یافت. با این حال، مجموع اجاره بها در طول همه گیری کرونا 19.4 درصد کاهش یافته است.

    برای زندگی راحت در یک آپارتمان یک خوابه در سانفرانسیسکو، درآمد شما باید حداقل 64.710 دلار باشد و برای یک آپارتمان دو خوابه، باید حداقل 74.880 دلار در سال درآمد کسب کنید. درآمد متوسط ​​در سانفرانسیسکو در حال حاضر 112,449 دلار است که توسط اداره سرشماری در سال 2019 گزارش شده است. در مقایسه، متوسط ​​درآمد در بقیه کالیفرنیا 75,235 دلار است.

    تخمین درآمد متوسط ​​با دستمزد اولیه زندگی پیشنهادی متفاوت است. زندگی بالاتر از آستانه فقر در سانفرانسیسکو به ۲۸ دلار در ساعت برای یک فرد مجرد که تمام وقت کار می‌کند، نیاز دارد. برای خرید آپارتمان مجلل و تفریحات شبانه در سانفرانسیسکو، باید شغلی با درآمد خوب پیدا کنید یا به دنبال کار دوم باشید.

    بازار کار و اقتصاد در سانفرانسیسکو

    بازار کار و اقتصاد در سانفرانسیسکو

    سیلیکون ولی یک مرکز فناوری مرکزی با شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و اپل است. سیلزفورس بزرگترین کارفرمای خصوصی شهر است. همچنین می‌توانید در لینکدین، فیسبوک و توییتر کار پیدا کنید. با چنین حضور قدرتمند فناوری، به راحتی می‌توان فهمید که چرا سانفرانسیسکو ششمین اقتصاد بزرگ ایالات متحده است. این شهر یک مرکز مهم بانکی و مالی است که به «وال استریت غرب» معروف است. کارفرمایان عبارتند از بانک فدرال رزرو SF، مرکز مرکزی ولز فارگو و بانک آمریکا هستند. مردم محلی همچنین می‌توانند برای شرکت‌های دولتی، از جمله دولت شهر و دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو (UCSF) کار کنند.

    آب و هوای شهر سانفرانسیسکو

    آب و هوای شهر سانفرانسیسکو

    شهر گلدن گیت به دلیل آب و هوایش معروف است که می‌تواند چندین بار در روز از شرایط ابری و بارانی به آفتابی و گرم تغییر کند. سانفرانسیسکو دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم و خشک است. هوا به اندازه کالیفرنیای جنوبی گرم نیست و مه یک امر عادی در کل شهر خواهد بود. سردترین ماه سانفرانسیسکو ژانویه است، جایی که دمای هوا در طول شب به 8 درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد. گرم‌ترین دما در ماه سپتامبر است که دمایی در حدود 20 درجه سانتی گراد دارد.

    حمل و نقل عمومی در سانفرانسیسکو

    حمل و نقل عمومی در سانفرانسیسکو

    برای رفت و آمد در سانفرانسیسکو نیازی به ماشین ندارید. با حمل و نقل عمومی در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. از خدمات متروی شهر که از اوکلند تا خلیج شرقی امتداد دارد، از ترانزیت سریع منطقه خلیج (BART) استفاده کنید. تراموا، اتوبوس و خدمات قطار زیرزمینی در کل شهر ارائه می‌شوند. مردم محلی با قطار CalTrain  از سن خوزه به خلیج جنوبی می‌روند.

    برای رفت و آمد در حمل و نقل عمومی، به یک Clipper Card برای سیستم حمل و نقل نیاز دارید. با وجود همه گزینه‌های حمل و نقل عمومی، سانفرانسیسکو هنوز در فرهنگ خودرو ریشه دارد، اگرچه هنوز اندازه لس آنجلس نیست! همچنین Rideshares در Lyft و Uber در سراسر سانفرانسیسکو نیز در دسترس هستند. انتظار داشته باشید که برای یک بزرگسال مجرد حدود 4.900 دلار برای حمل و نقل هزینه کنید، در حالی که خانواده‌های دو بزرگسال شاغل و یک کودک حداقل به 8.987 دلار نیاز دارند.

    بهترین محله‌های سانفرانسیسکو

    بهترین محله‌های سانفرانسیسکو

    محله‌های سانفرانسیسکو از لوکس تا هیپی متغیر هستند. در ادامه برخی از بهترین محله‌های سانفرانسیسکو ذکر شده‌اند:

    نوب هیل (Nob Hill)

    نوب هیل ثروت گذشته خود را حفظ کرده است. زمانی این مکان خانه عمارت‌های بارون‌های راه آهن بود. این منطقه دارای یک هتل گران قیمت و یک کلیسای جامع گریس به سبک گوتیک است.

    اوتر سانست (Outer Sunset)

    اوتر سانست در ساحل غربی سانفرانسیسکو قرار دارد. خانه‌های تک ‌خانواده، ساختمان‌های آپارتمانی قدیمی‌تر و مکان‌های تجاری را خواهید یافت. این محله همچنین برای موج‌ سواری، پیاده‌ روی و دوچرخه ‌سواری در ساحل اقیانوس معروف است.

    ارتفاعات اقیانوس آرام (Pacific Heights)

    ارتفاعات اقیانوس آرام جامعه‌ای شیک با خانه‌های برجسته با سبک ویکتوریایی متعلق به 1886 هستند. پارک‌های بالای تپه و خیابانی با کافه‌های پرجنب ‌و جوش بین بازدیدکنندگان بسیار محبوب هستند.

    میژن دیستریکت (Mission District)

    میژن دیستریکت خانه ریشه‌های لاتین تبار با حال و هوای هیپستر است. در کنار کلوپ‌های شبانه پر جنب و جوش، سالن‌های خالکوبی، پارک دولورس و نقاشی‌های دیواری زیبایی را خواهید دید.

    فرهنگ غذا و نوشیدنی سانفرانسیسکو

    فرهنگ غذا و نوشیدنی سانفرانسیسکو

    هر محله سانفرانسیسکو رستوران‌های خود را دارد. ساحل شمالی به خاطر غذاهای ایتالیایی‌اش معروف است. Fior d'Italia قدیمی‌ترین رستوران ایتالیایی در آمریکا است و دستور العمل‌های سنتی شمال ایتالیا را با غذاهای پنیری، خامه‌ای و سوپ ارائه می‌دهد.

    منطقه میژن مکانی است که می‌توانید برای خوردن تاکوریا و غذاهای مکزیکی خانگی به آنجا بروید. برای غذاهای چینی، روسی، کره‌ای و ژاپنی به ریچموند بروید. غذاهای نمادین زیادی مانند نان فرانسوی با خمیر ترش وجود دارند که از سانفرانسیسکو سرچشمه گرفته‌اند. میگوی خلیج و خرچنگ دانجنس نیز از غذاهای مورد علاقه مردم هستند.

    رویدادهای غذایی در اطراف سانفرانسیسکو بسیار محبوب هستند. دفتر مرکزی شکلات Ghirardelli در شهر گلدن گیت قرار دارد و میزبان جشنواره شکلات Ghirardelli خود است. برای غذاهای عجیب و غریب‌تر، رویداد Taste of Greece شیرینی‌های معتبر و اسپاناکوپیتای تازه را سرو می‌کند.

    هنر در شهر سانفرانسیسکو آمریکا

    هنر در شهر سانفرانسیسکو آمریکا

    سانفرانسیسکو مدت‌هاست که به‌ خاطر ضد صحنه هنری‌اش شناخته شده است. موزه هنر آسیایی دارای یکی از جامع‌ترین مجموعه‌های هنر آسیایی در جهان با بیش از 18 هزار اثر هنری با قدمت شش هزار سال است. لژیون افتخار بخشی از موزه هنرهای زیبای سانفرانسیسکو است. موقعیت مکانی موزه که در مکانی مرتفع در پارک لینکلن قرار دارد، مکانی فوق ‌العاده برای دیدن مناظر شهر و پل گلدن گیت در نزدیکی آن است.

    موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو دارای هنرهای معاصر و مدرن می‌باشد. این اولین مورد در ساحل غربی بود که منحصراً به آثار هنری قرن بیستم اختصاص داشت. فراتر از صحنه هنر و فرهنگ، سانفرانسیسکو با تاریخ و جاذبه‌های ساحلی نیز غنی است. مکان تاریخی ملی فورت پوینت در ورودی خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد که به عنوان استحکامات سنگی در ساحل شناخته می‌شود. جزیره آلکاتراز در 1.25 مایلی دورتر از شهر قرار داشت و برای استفاده به عنوان فانوس دریایی، استحکامات نظامی و زندان ساخته شد. امروز هم می‌توانید از زندان تاریخی دیدن کنید.

    جاذبه‌های خانوادگی شهر سانفرانسیسکو

    جاذبه‌های خانوادگی شهر سانفرانسیسکو

    سانفرانسیسکو ممکن است با برخی از جاذبه‌های شهری همراه باشد اما هنوز یک مکان خانوادگی است. پل نمادین گلدن گیت مکانی عالی برای سلفی گرفتن و پیاده روی در اطراف است. در حالی که در منطقه تفریحی ملی گلدن گیت هستید، در موزه اکتشاف منطقه خلیج توقف کنید. موزه کودکان در پای پل گلدن گیت قرار دارد. پارک Mission Dolores شامل 16 هکتار است و یکی از محبوب‌ترین پارک‌های شهر می‌باشد.

    موزه راندال مکانی عالی برای کسب اطلاعات در مورد حیوانات، علم و طبیعت است. نمایشگاه‌ها و کلاس‌های حیوانات زنده برای همه سنین در دسترس هستند. موزه خلاقیت کودکان یک موزه تعاملی برای کودکان 2 تا 12 ساله است که الهام بخش موضوعات عملی با هنرهای چند رسانه‌ای و فناوری است. باغ وحش سانفرانسیسکو یک باغ وحش 100 هکتاری است که بین دریاچه مرسدس و اقیانوس آرام واقع شده است. این باغ وحش دارای بیش از هزار حیوان در 250 گونه است که برای یک گردش بعد از ظهر عالی خواهد بود.

    دانشگاه‌های شهر سانفرانسیسکو آمریکا

    دانشگاه‌های شهر سانفرانسیسکو آمریکا

    فرصت‌های آموزش عالی در سانفرانسیسکو هرگز دور نیستند. استنفورد به دلیل مهندسی، علوم کامپیوتر و اطلاعات و مطالعات چند رشته‌ای خود بسیار محبوب است. دانشگاه برکلی کالیفرنیا یک برنامه مهندسی و علوم طبیعی معتبر ارائه می‌دهد. هر ساله دانشجویان بسیاری از روش تحصیل در آمریکا به این کشور مهاجرت می‌کنند.

    دانشگاه سانفرانسیسکو یک دانشگاه یسوعی (انجمن طرفداران عیسی مسیح) با رشته‌های پرستاری، بهداشت، اقتصاد کاربردی و غیره است. این مکان بین پل گلدن گیت و پارک گلدن گیت در 55 هکتار قرار دارد. دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (UCSF) مکانی برای علوم بهداشتی با تمرکز بر تحقیقات پزشکی و بیولوژیکی است.

    کلام آخر

    سانفرانسیسکو یک مکان ایده آل برای دانشجویان، متخصصان جوان و خانواده‌ای است که به دنبال یک زندگی ایده ال هستند. اگرچه اجاره بها بالاست اما وجود فرصت‌های شغلی زیاد و درآمد خوب ارزش زندگی در این شهر بالا می‌برد. پس آیا آماده نقل مکان به سانفرانسیسکو هستید؟ برای این موضوع با تیم مهاجرتی ادب تماس بگیرید تا نسبت به نحوه اخذ ویزای آمریکا مطلع شوید.

    سوالات متداول معرفی شهر سانفرانسیسکو آمریکا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت