معرفی دانشگاه کرنل آمریکا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کرنل یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکاست که تحصیل در آن، رویای بسیاری از دانشجویان جهان است. این دانشگاه به دلیل سطح بالای علمی، پذیرش سخت و رقابتی و ارائه خدمات رفاهی مختلف به دانشجویان، موسسه‌ای با رویکردی نوین است. معیارهای دانشگاه کرنل براساس تحقیقات نوآورانه و ارزش گذاری به علم و دانش برای جهانی بهتر تدوین شده‌اند. بسیاری از دانشجویان کرنل بعد از فارغ التحصیلی در موقعیت‌های شغلی خوب با درآمد بالا مشغول به کار می‌شوند. اگر برای تحصیل در آمریکا بتوانید پذیرش دانشگاه کرنل را بگیرید، چشم انداز زندگی شما روشن خواهد بود. در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط تحصیل، هزینه‌ها، و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از کرنل صحبت می‌کنیم.

    مشخصات دانشگاه کرنل آمریکا

    مشخصات دانشگاه کرنل آمریکا

    تاریخ تاسیس

    1865

    استان، شهر

    ایتاکا، نیویورک

    نوع موسسه

    پژوهشی، خصوصی

    تعداد کل دانشجویان (سال 2022)

    23620 نفر

    تعداد کل دانشجویان بین المللی (سال 2022)

    5146 نفر

    نرخ پذیرش

    10 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

    سایت دانشگاه

    www.cornell.edu

    رتبه بندی دانشگاه کرنل آمریکا

    رتبه بندی دانشگاه کرنل آمریکا

    دانشجویان از سراسر جهان آرزوی کسب مدرک از دانشگاه کرنل را دارند. بدین دلیل که این دانشگاه جزء 20 موسسه علی برتر دنیا است. رتبه این دانشگاه در نظام‌های رتبه بندی عبارتند از:

    • نظام رتبه بندی کیو اس (QS): رتبه 20 جهانی
    • رتبه بندی جهانی تایمز (رنکینگ THE) سال 2021: رتبه 20 جهانی
    • رتبه بندی Us News: رتبه 17 جهانی
    • رتبه بندی در ایالات متحده آمریکا: رتبه 9
    • رتبه بندی نسبت به شهرت جهانی: رتبه 22 جهانی

    درباره دانشگاه کرنل آمریکا

    درباره دانشگاه کرنل آمریکا

    دانشگاه کرنل که در شهر ایتاکای ایالت نیویورک واقع شده است، یک دانشگاه تحقیقاتی از "لیگ آیوی" است. لیگ آیوی مجموعه متشکل از معروف‌ترین گروه دانشگاه‌های خصوصی کشور آمریکا هستند که دانشگاه کرنل با نرخ پذیرش بسیار رقابتی 10 درصد در بین این موسسات قرار دارد. ایتاکا یک شهر به نسبت کوچک است که در منطقه فینگر لیکس نیویورک قرار دارد. این شهر به خاطر زیبایی‌های طبیعی، پارک‌های بزرگ، آبشارها و دره‌ها، به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشگاهی آمریکا شناخته می‌شود. ایتاکا همچنین به داشتن زندگی شبانه پر جنب و جوش و فضاهای اجتماعی کوچک معروف است.

    دانشگاه کرنل تعداد زیادی از دوره‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به دانشجویان سراسر جهان و خود این کشور ارائه می‌دهد. این دانشگاه یکی از متنوع‌ترین موسسات آموزشی با بیش از 4 هزار دوره تحصیلی مختلف است. 80 رشته در مقطع کارشناسی و 102 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه وجود دارند. دوره لیسانس بین سه تا چهار سال طول می‌کشد و برخی از دوره‌ها مانند معماری و پزشکی پنج سال زمان نیاز دارند تا تمام شوند. دوره‌های تحصیلات تکمیلی از یک تا دو سال متغیر است. در دانشگاه کرنل برنامه‌های کلاسی (حضوری)، تمام وقت، آنلاین و از راه دور ارائه می‌شوند.

    دانشجویان در کرنل زیر نظر برندگان جایزه نوبل، برندگان جایزه مک آرتور و برندگان جایزه پولیتزر آموزش می‌بینند. رویکرد هیئت علمی دانشگاه در تدریس و یادگیری به صورت شخصی‌ است؛ بدین معنا که اساتید با هر دانشجو تعامل جداگانه ایجاد می‌کنند تا استعدادها و نیازهای آن‌ها برآورده شوند. نسبت دانشجو به استاد در کرنل 9 به 1 است. اکثر کلاس‌ها نیز کمتر از 20 دانشجو دارند. همچنین میزان رضایت دانشجویان از دانشگاه کرنل 97 درصد است. کرنل همچنین دارای نرخ فارغ التحصیلی 89 درصد در دوره‌های کارشناسی است. این عدد تقریبا 30 درصد بالاتر از میانگین ملی آمریکا با نرخ 60.4 درصد است.

    دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاه کرنل

    دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاه کرنل

    دانشجویان در خارج از کلاس، فرصت‌های زیادی برای تعامل با جامعه دانشجویی از طریق انجمن‌ها، باشگاه‌ها و سازمان‌های دانشگاهی خواهند داشت. هر دانشکده در دانشگاه کرنل روش‌ها و شرایط پذیرش خاص خود را دارد. در حقیقت، دانشجویان باید مستقیما به یکی از دانشکده‌ها درخواست ‌دهند و نه به کل دانشگاه! دانشجویان می‌توانند برای هر یک از دانشکده‌هایی که در ادامه بیان می‌شود، درخواست پذیرش بدهند:

    • دانشکده کشاورزی و علوم زیستی
    • دانشکده معماری، هنر و برنامه ریزی
    • دانشکده علوم و هنر
    • دانشکده بازرگانی کرنل اس سی جانسون (مدرسه مدیریت هتلداری و دانشکده اقتصاد و مدیریت چارلز اچ دایسون)
    • دانشکده فنی مهندسی
    • دانشکده اکولوژی انسانی
    • دانشکده روابط صنعتی و کار  (ILR)
    • دانشکده تجارت
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده علوم پزشکی
    • دانشکده داروسازی
    • دانشکده تکنولوژی
    • دانشکده دامپزشکی

    شما می‌توانید از بین 80 رشته و بیش از 120 گرایش مختلف، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. رشته‌های مدیریت هتلداری، مهندسی و معماری، کشاورزی، کامپیوتر، علوم زیستی، حقوق و دامپزشکی دانشگاه کرنل بسیار محبوب هستند. دانشکده مدیریت هتلداری تنها کالج مدیریت مهمانداری با مدت دوره چهار ساله در یک کالج نخبه در ایالات متحده است. ناگفته نماند، کرنل یکی از معدود دانشگاه‌های آمریکا است که دانشکده دامپزشکی دارد.

    دانشجویان می‌توانند دوره‌های آموزشی را در دانشکده‌های دیگر با دریافت مدرک دوگانه (تحصیل همزمان در دو رشته) بگذراند. همه دانشکده‌ها این گزینه را ندارند و دانشجویان باید شرایط لازم برای هر دو رشته داشته باشند و قبل درخواست برای رشته دوم باید در یک کالج یا مدرسه ثبت نام کرده باشند. به عنوان مثال، یک دانشجو ممکن است مدرک لیسانس خود را از کالج هنر و علوم در کنار مدرک کارشناسی از دانشکده مهندسی کسب کند.

    دوره‌های همزمان معمولاً پنج سال طول می‌کشند تا تکمیل شوند. گزینه‌های دو مدرکی دیگر مانند برنامه 5 ساله MBA وجود دارند که همراه با دانشکده مدیریت جانسون ارائه می‌شوند که در آن دانشجویان واجد شرایط، هم مدرک کارشناسی و هم MBA را دریافت می‌کنند. همچنین بیش از یک سوم دانشجویان کرنل در برنامه‌های بین المللی مانند تبادل دانشجو با دانشگاه‌های برتر شرکت می‌کنند.

    شهریه و بورسیه دانشگاه کرنل آمریکا

    شهریه و بورسیه دانشگاه کرنل آمریکا

    هزینه تحصیل در کرنل بستگی به این دارد که شما کدام یک از دانشکده‌ها را انتخاب می‌کنید. بدین دلیل که برخی از دانشکده‌های کرنل «کالج‌های قرارداد دولتی» هستند، به این معنی که از ایالت نیویورک بودجه دریافت می‌کند، در حالی که برخی دیگر «کالج‌های وقفی» هستند و بودجه خصوصی دارند. به این ترتیب، شهریه در کالج‌های قراردادی ایالتی کرنل برای متقاضیان داخلی و بین المللی متفاوت است، در حالی که همه دانشجویان در کالج‌های وقفی نرخ یکسانی را پرداخت می‌کنند.

    در سال‌های 2022 تا 2023، متوسط هزینه تحصیل مقطع کارشناسی به علاوه خوابگاه در کالج‌های وقفی کرنل 82 هزار دلار آمریکا است. متوسط هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در کالج‌های قراردادی ایالتی برای دانشجویان بین المللی 83 هزار دلار آمریکا است، در حالی که دانشجویان داخلی 62798 دلار آمریکا می‌پردازند. هزینه‌های کلی طبق جدول زیر هستند:

    عنوان

    هزینه

    شهریه

    مقطع کارشناسی 60595 دلار آمریکا

    مقطع کارشناسی ارشد 20800 دلار آمریکا تا 29500 دلار آمریکا

    مقطع دکتری 39466 دلار آمریکا تا 114632 دلار آمریکا

    کتاب

    970 دلار آمریکا

    خوابگاه

    15296 دلار آمریکا

    سایر هزینه‌ها

    2820 دلار آمریکا

     
    همچنین 50 درصد دانشجویان کمک‌های مالی مبتنی بر نیاز دریافت می‌کنند که نرخ مالی آن برابر با 49 هزار دلار آمریکا است. دانشجویانی که خانواده‌هایشان کمتر از 60 هزار دلار آمریکا در سال درآمد دارند، معمولا بسته‌های کمک مالی را بدون هیچ وام دریافت می‌کنند. برای دانشجویانی که وام می‌گیرند، میانگین بدهی پس از فارغ التحصیلی کمتر از 24 هزار دلار آمریکا است.

    شرایط پذیرش دانشگاه کرنل آمریکا

    شرایط پذیرش دانشگاه کرنل آمریکا

    دانشگاه کرنل برای اخذ پذیرش و همچنین مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین‌المللی یک فرآیند پذیرش رقابتی با نرخ پذیرش پایین و میانگین نمرات SAT/ACT بالا دارد. فرآیند پذیرش در این دانشگاه دشوار است و دانشجویان باید ویژگی‌های علمی و شخصیتی منحصر به فردی داشته باشند تا پذیرش بگیرند. نرخ پذیرش دانشگاه 11 درصد است؛ به ازای هر 100 دانشجو که درخواست ارسال می‌کنند، فقط 10 الی 11 دانشجو پذیرش می‌گیرند.

    یک مقاله علمی قوی و توصیه نامه‌هایی که قوی نوشته شده‌اند، درخواست شما را تقویت می‌کنند. دانشجویان با استعدادها و دستاوردهای خاص خود می‌توانند انتظار گرفتن پذیرش از کرنل را داشته باشند، حتی اگر معدل آن‌ها خارج از محدوده تعیین شده دانشگاه باشد.

    پس از درخواست، دانشجویان پیامی از یک مشاور پذیرش در مورد مراحل بعدی فرآیند درخواست دریافت خواهند کرد. دانشجویان علاقه مند باید وب سایت دانشگاه را بررسی کنند که حاوی نکات مفید و اطلاعات تماس برای نحوه ارائه درخواست و مسائل بعد از پذیرش است.

    اگر قصد دارید وارد دانشکده حقوق کرنل شوید، توجه داشته باشید که کرنل معمولا بیش از 3800 درخواست در سال دریافت می‌کند، در حالی که تنها حدود 200 دانشجو را می‌پذیرد. این نسبت پذیرش دانشجو به رشته در اکثر دانشکده‌ها صادق است که نشان دهنده رقابتی بودن دانشگاه است.

    الزامات و امتیازات SAT

    کرنل از متقاضیان می‌خواهد که نمرات SAT یا ACT را ارسال کنند. به عنوان یک آمار، در طول مرحله پذیرش سال 2018 و 2019، حدود 71 درصد از دانشجویان پذیرفته شده نمرات SAT را ارائه کردند. این مجموعه داده پذیرش به ما می‌گوید که دانشجویان پذیرفته ‌شده کرنل در آزمون SAT در رتبه 7 درصد برتر قرار گرفتند. متقاضیانی که امتیاز SAT تجمعی 1540 یا بالاتر دارند، شانس گرفتن پذیرش را در کرنل خواهند داشت. نمره SAT بین 1410 تا 1570 است.

    الزامات و امتیازات ACT

    کرنل از متقاضیان می‌خواهد که نمرات SAT یا ACT را ارسال کنند. به عنوان آمار، در طول مرحله پذیرش سال 2018 و 2019، حدود 44 درصد از دانشجویان پذیرفته شده امتیازات ACT را ارائه کردند. این داده‌های پذیرش به ما می‌گویند که دانشجویان پذیرفته ‌شده کرنل در ACT در رتبه 5 درصد برتر قرار گرفتند. متقاضیان باید نمرات آزمونی بالاتر از میانگین ملی داشته باشند تا برای پذیرش در کرنل رقابتی باشند. نمره ACT بین 31 تا 34 است.

    الزامات مهارت زبان انگلیسی

    هر دانشجوی بین المللی نیاز به داشتن اثبات مهارت زبان انگلیسی دارد. معیارهای شرایط پذیرش برای آزمون مهارت زبان انگلیسی به شرح زیر است:

    • تافل 100 نمره و بالاتر
    • آیلتس آکادمیک: 7.5 و بالاتر
    • PTE Academic: 70 و بالاتر
    • C1 Advanced or C2 Proficiency: 190 و بالاتر

    نمره GRE و  GMAT

    نمرات GRE و GMAT شرایط پذیرش اجباری برای دانشجویان مقطع کارشناسی است که برای پذیرش در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی مانند مهندسی و برنامه‌های علوم کامپیوتر کاربرد دارد. میانگین نمرات این دو آزمون عبارتند از:

    • GRE: 160
    • GMAT: 710

    مدارک مورد نیاز برای درخواست در دانشگاه کرنل

    مدارک مورد نیاز برای درخواست در دانشگاه کرنل

    برای درخواست در دانشگاه کرنل ایالات متحده آمریکا، دانشجویان بین المللی باید مدارک مهمی را به شورای پذیرش ارسال کنند. مدارکی باید به همراه فرم درخواست ارسال شوند عبارتند از:

    • مدرک تحصیلی قبلی (دبیرستان، کارشناسی یا کارشناسی ارشد) به علاوه ریز نمرات
    • حداقل دو توصیه نامه
    • نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی (IELTS، TOEFL، PTE)
    • نمرات آزمون استاندارد  (GRE/GMAT)
    • انگیزه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • کپی پاسپورت معتبر
    • اثبات مالی (صورت‌های بانکی و بورسیه‌ها)
    • فرم درخواست پر شده

    نحوه درخواست پذیرش از دانشگاه کرنل

    نحوه درخواست پذیرش از دانشگاه کرنل

    از آنجایی که نرخ پذیرش کرنل بسیار رقابتی است، برای اطمینان از پذیرش موفق باید هر چه زودتر جهت ارسال مدارک اقدام کنید. برای تسریع در روند درخواست، دانشجویان بین المللی باید مراحلی که در ادامه بیان می‌شوند را دنبال کند:

    • برای پذیرش دانشگاه کرنل به وب سایت رسمی مراجعه کنید.
    • فرم درخواست را با تمام اطلاعات مربوطه پر کنید.
    • تمام مدارک مورد نیاز را به همراه فرم درخواست خود آپلود کنید.
    • هزینه‌های درخواست دانشگاه کرنل را بپردازید، هزینه ثبت نام  80 دلار آمریکا برای دانشجویان کارشناسی و 105 دلار آمریکا برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود.
    • فرم درخواست را قبل از تاریخ مهلت ارسال کنید.
    • برای مصاحبه ویدئویی (آنلاین) با مسئولین دانشگاه حاضر شوید.
    • پس از تایید پذیرش، برای ویزای تحصیلی آمریکا و پرداخت شهریه دانشگاه اقدام کنید.

    نکته: مهلت ارسال مدارک در دانشگاه کرنل در نوبت‌های پاییز و تابستان ارائه می‌شود.

    رشته‌های محبوب در دانشگاه کرنل آمریکا

    رشته‌های محبوب در دانشگاه کرنل آمریکا

    1- علوم کامپیوتر

    دانشجویان در مقطع کارشناسی زبان‌های برنامه نویسی، الگوریتم‌ها، منطق، ساختارهای داده و غیره را مطالعه می‌کنند. دروس انتخابی از هوش مصنوعی گرفته تا رمزنگاری، کامپیوتر علمی و غیره را شامل می‌شوند. برای مثال در سال میلادی گذشته، حدود 11 درصد از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این مدرک را کسب کردند.

    2- زیست شناسی

    دانشجویان می‌توانند بین کالج کشاورزی و علوم زیستی یا دانشکده هنر و علوم برای مدرک زیست شناسی انتخاب کنند. برای مثال در سال میلادی گذشته، حدود 7.8 درصد از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی زیست شناسی را به پایان رساندند.

    3- کار و روابط صنعتی

    دانشگاه کرنل بزرگترین برنامه مقطع کارشناسی کشور را رشته کار و روابط صنعتی دارد. این برنامه بر افراد، سیاست‌ها و فرآیندها در سازمان‌ها و محل کار تمرکز دارد. برای مثال در سال میلادی گذشته، حدود 6.5 درصد از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این مدرک را کسب کردند.

    4- اداره هتل و متل

    دانشجویان مدرک لیسانس در کرنل، آموزش کاملی در زمینه مهمان ‌نوازی دریافت می‌کنند که شامل دوره‌های آموزشی سنتی همراه با تجربه‌ای فراگیر از طریق فرصت‌های یادگیری عملی است. برای مثال در سال میلادی گذشته، حدود 5.9 درصد از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این مدرک را کسب کردند.

    5- علوم زیست پزشکی

    دانشجویان آموزش گسترده‌ای در علوم زیست پزشکی دریافت می‌کنند. این رشته توسط اساتیدی تدریس می‌شود که در مورد زیست ‌شناسی سلولی و تکاملی، زیست ‌شناسی سلول‌های بنیادی، زیست ‌شناسی تولید مثل، آسیب ‌شناسی/فیزیولوژی مقایسه‌ای و غیره تخصص دارند. برای مثال در سال میلادی گذشته، حدود 4.6 درصد از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این مدرک را کسب کردند.

    6- اقتصاد سنجی

    دانشجویان در رشته اقتصاد سنجی بینش‌هایی در مورد مدل‌های اقتصادی و چگونگی تبدیل نظریه به چارچوب‌های لازم برای پیشبینی، اندازه‌ گیری، آزمایش و موارد دیگر به دست می‌آورند. برای مثال در سال میلادی گذشته، حدود 4 درصد از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این مدرک را کسب کردند.

    7- فناوری اطلاعات

    این مدرک بر مهندسی سیستم‌های اطلاعاتی در راستای علم اطلاعات، مدیریت و فناوری متمرکز است. دروسی که در کلاس‌ها تدریس می‌شوند، آمار و اقتصاد را نیز شامل می‌شوند. برای مثال در سال میلادی گذشته، حدود 3.8 درصد از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این مدرک را کسب کردند.

    8- مهندسی مکانیک

    دانشجویان مهندسی مکانیک کرنل می‌توانند ساختار، دینامیک و کنترل سیستم‌های مکانیکی را تجزیه و تحلیل کنند. همچنین طراحی به کمک کامپیوتر، ارتعاشات، سیستم‌های کنترل و موارد دیگر و همچنین سیالات، انرژی و سیستم‌های انتقال حرارت را مطالعه می‌کنند. برای مثال در سال میلادی گذشته، حدود 3.1 درصد از دانشجویان کارشناسی با این مدرک فارغ التحصیل شدند.

    9- علوم سیاسی

    مدرک علوم سیاسی می‌تواند دانشجویان را برای انتخاب‌های شغلی متعدد از جمله تجارت، حقوق یا خدمات عمومی آماده کند. دانشجویان در عین حال که در بحث‌های کلاسی شرکت می‌کنند، آموزش به صورت عمیق را دریافت خواهند کرد. برای مثال در سال میلادی گذشته، حدود 3 درصد از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این مدرک را کسب کردند.

    فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه کرنل

    فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه کرنل

    اعتبار دانشگاه کرنل از آنجایی مشخص می‌شود که تعداد زیادی برنده نوبل را در زمینه‌های مختلف به جهانیان معرفی کرده است. در ادامه لیستی از برندگان جایزه نوبل که از دانشگاه کرنل فارغ التحصیلان شده‌اند، آمده است:

    • اریک بتزیگ، فیزیک کاربردی و مهندسی
    • آرتور اشکین، فیزیک
    • شلدون لی گلشو، فیزیک
    • راسل آلن هالس، فیزیک
    • جان ام. کوسترلیتز، فیزیک
    • داگلاس دی. اوشروف، فیزیک
    • ایسیدور اسحاق رابی، شیمی
    • دیوید جی. تولس، فیزیک
    • استیون واینبرگ، فیزیک
    • پرل اس. باک، نویسنده
    • تونی موریسون، نویسنده
    • جک ژوستاک، فیزیولوژی

    کلام آخر

    اکثر کالج‌های رقابتی کرنل، متقاضیان را بر اساس معدل و نمرات آزمون فیلتر می‌کنند. اگر شرایط تحصیلی آنها را برآورده نکنید، ممکن است ادامه درخواست شما بررسی نشوند. رقابت برای اخذ پذیرش از کرنل بسیار قوی است و دانشگاه معمولا دانشجویان با استعداد را جذب می‌کند. اما با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه کرنل می‌توانید مدرک بسیار معتبری بگیرید و در هر جای دنیا به عنوان یک نیروی متخصص مشغول به کار شوید.

    اگر از دانشگاه کرنل نمی‌توانید پذیرش بگیرید، برای دانشگاه‌های میشیگان، موسسه پلی تکنیک رنسلر، دانشگاه نیویورک، دانشگاه بوستون، کالج بوستون، دانشگاه ویلانوا، دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا درخواست دهید. اگر سطح علمی شما بالاتر از کرنل است، توصیه می‌کنیم به سراغ دانشگاه رایس، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه پرینستون، دانشگاه کارنگی ملون، دانشگاه ییل، دانشگاه کلمبیا و کالج هاروارد بروید. در هر صورت، برای کسب اطلاعات بیشتر برای تحصیل در کانادا، استرالیا، آمریکا و... با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه کرنل آمریکا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ