معرفی دانشگاه کالیفرنیا برکلی آمریکا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کالیفرنیا برکلی که معمولا به عنوان «UC Berekely» شناخته می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی بسیار مشهور در آمریکا و سایر نقاط جهان است. این موسسه به دلیل سابقه علمی بالا، امکانات آموزشی قوی و اعتبار بین المللی، همیشه در بین 30 دانشگاه برتر جهان در اکثر نظام‌های رتبه بندی قرار داشته است. پردیس دانشگاه کالیفرنیا برکلی که در سال 1868 تأسیس شد، قدیمی‌ترین پردیس در بین 10 پردیس دانشگاه کالیفرنیا است. محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی در دانشگاه برکلی شامل MBA و کارشناسی ارشد حقوق هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش، هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه در جهت مهاجرت تحصیلی به این دانشگاه و در کل کشور آمریکا، ادامه مطلب را بخوانید.

    مشخصات دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    مشخصات دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    تاریخ تاسیس

    1868 میلادی

    موقعیت

    شهر برکلی، ایالت کالیفرنایا، آمریکا

    نوع مؤسسه

    دولتی

    تعداد کل دانشجویان (آخرین آمار)

    بیش از 45 هزار نفر

    تعداد کل دانشجویان بین المللی (آخرین آمار)

    6875 نفر

    نرخ پذیرش

    17.5 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

    سایت دانشگاه

    www.berkeley.edu

    رتبه دانشگاه کالیفرنیا برکلی در نظام‌های رتبه بندی

    دانشگاه کالیفرنیا، برکلی یک دانشگاه دولتی با رتبه بالا در کالیفرنیا است. رتبه این دانشگاه‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی مختلف برای سال جاری میلادی طبق جدول زیر است:

    نظام رتبه بندی

    رتبه

    رتبه بندی کیو اس (QS)

    27

    رتبه بندی THE

    8

    رتبه بندی USNews

    4

    تاریخچه دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    تاریخچه دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    مشارکت عمومی و خصوصی از زمان تأسیس دانشگاه کالیفرنیا در سال 1868 وجود داشته که شامل 3 مرحله متمایز در طول تاریخ بوده است. 50 سال اول دوران حمایت خصوصی بود. سازندگان برکلی افراد خصوصی بودند که به ایجاد و حفظ این موسسه کمک کردند. نام آن‌ها در محوطه دانشگاه به یادگار مانده است که شامل فیبی آپرسون هرست، جین ساتر، چارلز فرانکلین دو هستند. آن‌ها و دیگران برای ساختمان‌های اصلی دانشگاه پول تهیه کردند و کل بودجه دانشگاه را برای سه سال از 10 سال اول تامین کردند. در این مدت به طور متوسط نیمی از بودجه از محل صندوق‌های خصوصی تامین شده بود.

    50 سال بعد (1919 تا 1968) دانشگاه تحت حمایت دولت بود. به این صورت که ایالت کالیفرنیا در حدود 95 درصد از بودجه دانشگاه را تأمین کرد. با این وجود، تعدادی از فارغ التحصیلان مهم دانشگاه احساس کردند که حمایت دولتی ممکن است به طور نامحدود ادامه پیدا نکند. این افراد دوراندیش به این نتیجه رسیدند که دانشگاه برای پیشبرد منافع و ارتقای رفاه خود به یک نهاد خارجی نیاز دارد. در سال 1948، آن‌ها بنیاد فارغ التحصیلان کالیفرنیا، برکلی را تشکیل دادند. در سال 1975، این بنیاد به«UC Berkeley» تغییر نام داد تا مسئولیت جمع آوری سرمایه‌های خصوصی را بر عهده بگیرید.

    مزایا و معایب دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    مزایا و معایب دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    • یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی: دانشگاه کالیفرنیا برکلی به عنوان دانشگاه دولتی برتر و معتبر در تمام جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه در نظام‌های رتبه بندی مختلف جزء 30 دانشگاه برتر دنیا در هر سال تحصیلی قرار دارد.
    • آب و هوای خوب: بهترین ویژگی شهر کالیفرنیا، بدون شک، آب و هوای آن است. در طول سال، دانشجویان از آب و هوای مطبوع لذت می‌برند. تابستان‌های برکلی طولانی، مطبوع و صاف است، در حالی که زمستان‌ها کوتاه، مطلوب و نیمه ابری است.
    • جاذبه‌های طبیعی: نهر زیبایStrawberry  در محوطه دانشگاه کالیفرنیا برکلی جریان دارد. همچنین تعدادی جاذبه طبیعی دیگر نیز برای علاقه مندان به طبیعت وجود دارند که می‌توان به Founder's Rock، Faculty Glade، Grinner Natural Area و غیره اشاره کرد.
    • امنیت بالای شهر: کالیفرنیا همچنین به عنوان ایالت امن در کل آمریکا شناخته می‌شود. این شهر مکانی عالی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی تلقی می‌گردد. شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، UCB را امن‌ترین پردیس در ایالات متحده معرفی کرد.
    • قیمت بالای اجاره: هزینه اجاره خوابگاه یا منطقه اطراف دانشگاه بسیار بالاست
      کمک مالی: دانشگاه کالیفرنیا برکلی اکثر بورسیه‌های دوره کارشناسی خود را برای دانشجویان داخلی در نظر گرفته است.

    پردیس دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

    پردیس دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

    پردیس دانشگاه کالیفرنیا برکلی میزبان بیش از 32 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و 10 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد است. مسکن دانشجویی در دانشگاه به 3 گزینه تقسیم می‌شود که شامل اقامت در محوطه دانشگاه با یا بدون هم اتاقی (خوابگاه)، اقامتگاه متعلق به دانشگاه در بیرون از دانشگاه و اجاره مسکن در بیرون دانشگاه هستند.

    بر اساس گزارش دانشگاه، 96 درصد از دانشجویان در اقامتگاه‌های متعلق به کالج، تحت مدیریت کالج یا وابسته به دانشگاه زندگی می‌کنند و چهار درصد بقیه دانشجویان در خارج از دانشگاه هستند.

    دانشکده‌های دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    دانشکده‌های دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    دانشگاه کالیفرنیا برکلی دانشکده‌های زیر را دارد:

    • دانشکده کسب و کار: مدرسه بازرگانی هاس (The Haas School of Business) شامل دوره‌های کارشناسی، دوره‌های MBA و آموزش اجرایی است.
    • دانشکده شیمی: شامل بخش‌های شیمی و مهندسی شیمی است.
    • دانشکده محاسبات، علم داده و جامعه: این دانشکده توانسته بخش‌های آموزش علوم داده، دانشکده اطلاعات، گروه های مهندسی برق و علوم کامپیوتر و آمار، موسسه برکلی برای علوم داده، و مرکز زیست شناسی محاسباتی را به هم متصل کند.
    • دانشکده آموزش: دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش شامل دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، آماده سازی معلمان و آموزش رهبری است.
    • دانشکده مهندسی: دانشکده مهندسی شامل بخش‌های مهندسی عمران و محیط زیست، مهندسی برق و علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع و تحقیقات عملیات، علم و مهندسی مواد، مهندسی مکانیک و مهندسی هسته‌ای است.
    • دانشکده طراحی محیطی: کالج طراحی محیطی شامل بخش‌های معماری از جمله معماری منظر و برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای است.
    • دانشکده اطلاعات: دانشکده اطلاعات شامل برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در اطلاعات، علم داده و امنیت سایبری است.
    • دانشکده روزنامه نگاری: دانشکده تحصیلات تکمیلی روزنامه نگاری شامل یک برنامه کارشناسی ارشد روزنامه نگاری 2 ساله است.
    • دانشکده حقوق: اولین دانشکده حقوق ایالات متحده که مدرک دکتری حقوق، فقه و سیاست اجتماعی را ارائه می‌دهد.
    • دانشکده ادبیات و علوم: کالج ادبیات و علوم بزرگترین کالج برکلی است و شامل بیش از 60 رشته در علوم زیستی، هنر و علوم انسانی، علوم فیزیکی و علوم اجتماعی است.
    • دانشکده منابع طبیعی: کالج منابع طبیعی Rausser شامل بخش‌های کشاورزی و اقتصاد منابع از جمله علوم، سیاست و مدیریت محیط زیست، علوم تغذیه و زیست شناسی گیاهی و میکروبی است.
    • دانشکده بینایی سنجی: دانشکده بینایی سنجی شامل دوره حرفه‌ای بینایی سنجی است.
    • دانشکده سلامت عمومی: دانشکده بهداشت عمومی شامل دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در طیف گسترده‌ای از رشته‌های بهداشت عمومی است.
    • دانشکده سیاست عمومی: مدرسه سیاست عمومی ریچارد و رودا گلدمن شامل دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سیاست عمومی است.
    • دانشکده رفاه اجتماعی: دانشکده رفاه اجتماعی شامل دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

    رشته‌های محبوب در دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    رشته‌های محبوب در دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    کسانی که قصد تحصیل در آمریکا و آن هم در این دانشگاه را داشته، بد نیست بدانند که دانشگاه برکلی دارای بیش از 130 بخش دانشگاهی و 80 واحد تحقیقاتی میان رشته‌ای است. در اینجا محبوب‌ترین رشته‌ها در دانشگاه برکلی آورده شده‌اند:

    1. زیست شناسی مولکولی و سلولی: با امکانات تحقیقاتی پیشرفته، برنامه زیست شناسی مولکولی و سلولی به دانشجویان در مورد ساختارها و فرآیندهای مولکولی حیات سلولی و نقش آن‌ها در عملکرد، تولید مثل و توسعه موجودات زنده آموزش می‌دهد.
    2. علوم کامپیوتر: برنامه علوم کامپیوتر برکلی به عنوان یکی از 3 برنامه برتر در کشور رتبه بندی می‌شود و هم مطالعه چندین زبان برنامه نویسی و هم دوره‌های تئوری محاسبات، معماری و طراحی منطقی کامپیوترها و هوش مصنوعی را پوشش می‌دهد.
    3. اقتصاد: برنامه اقتصاد دانشگاه برکلی یکی از بهترین‌های دوره‌های تحصیلی در جهان است. دانشجویان اقتصاد در مورد نیروی کار، زمین، سرمایه گذاری، مالیات و دولت‌ها یاد می‌گیرند.
    4. مهندسی برق: این دوره با ترکیب اصول علوم کامپیوتر و مهندسی برق، هم مدرک لیسانس علوم و هم مدرک لیسانس هنر را ارائه می‌دهد که شامل دروس ریاضی و علوم و همچنین دروس غیر فنی است.
    5. علوم سیاسی: دانشجویان علوم سیاسی در مورد ایده‌های سیاسی، سیستم‌های سیاسی ایالات متحده و بین المللی و مشکلات اخلاقی قدرت یاد خواهند گرفت.
    6. مدیریت بازرگانی: برنامه مدیریت بازرگانی بسیار رقابتی و برنامه لیسانس هاس برکلی مسیرهای مختلفی را ارائه می‌دهند که شامل برنامه مدیریت جهانی، مدیریت، کارآفرینی و فناوری، و برنامه علوم زندگی، کسب و کار و کارآفرینی رابینسون (LBSE) هستند.
    7. جامعه شناسی: برکلی یکی از بهترین دوره‌های جامعه شناسی در جهان را ارائه می‌دهد. این دانشگاه سطح بالاتری از تخصص در جمع آوری یا تجزیه و تحلیل داده‌ها در حوزه جامعه شناسی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
    8. مطالعات محیطی: برکلی چندین رشته در مطالعات زیست محیطی از جمله علوم زمین زیست محیطی، طراحی محیط زیست و شهرسازی در کشورهای در حال توسعه، اقتصاد و سیاست محیطی، مهندسی محیط زیست، علوم مهندسی محیط زیست و علوم محیطی ارائه می‌دهد.
    9. روانشناسی: دانشجویان روانشناسی در مورد علوم اعصاب رفتاری، رشد، علوم بالینی، شناخت، علوم اعصاب شناختی و روانشناسی شخصیت اجتماعی می‌آموزند. آن‌ها همچنین یاد می‌گیرند که از تفکر انتقادی و تحقیق استفاده کنند و این فرصت را دارند که در مطالعات تحقیقاتی کمک کنند.
    10. مطالعات رسانه‌ای: دانشجویان رشته مطالعات رسانه به ارتباطات و فناوری‌های رسانه‌ای، صنایع، سیاست‌ها و فرهنگ در ایالات متحده و در سطح جهان نگاه می‌کنند.

    پذیرش در دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    پذیرش در دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    دانشگاه کالیفرنیا برکلی سالانه بیش از 40 هزار دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه دارای نرخ پذیرش 17.5 درصد است که آن را به یک دانشگاه بسیار رقابتی و دشوار برای اخذ پذیرش تبدیل می‌کند. همه متقاضیان بین المللی برای پذیرش باید مراحل زیر را طی کنند:

    رجوع به پورتال آنلاین سایت

    پرداخت هزینه ثبت نام: 80 دلار آمریکا برای کارشناسی و 140 دلار آمریکا برای ارشد

    شرایط پذیرش برای مقطع کارشناسی:

    • مدرک معتبر دبیرستان به همراه ریز نمرات دانشگاهی با معدل 3.4
    • مدارک پزشکی دال بر سلامت عمومی
    • بیمه سلامت
    • رزومه تحصیلی
    • نمرات آزمون استاندارد
    • انگیزه نامه
    • الزامات مهارت زبان انگلیسی (تافل IBT برابر با 80 و آیلتس 6.5 و ترجیحا آیلتس حداقل 7 برای شانس بیشتر)

    شرایط پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری:

    • مدرک معادل مدرک لیسانس آمریکا به همراه ریز نمرات
    • مدارک پزشکی دال بر سلامت عمومی
    • بیمه سلامت
    • رزومه تحصیلی
    • انگیزه نامه
    • نمرات GMAT، GRE Subject Test، GRE General یا MCAT
    • تجربه کاری
    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه‌ها (2 الی 3 عدد)
    • الزامات مهارت زبان انگلیسی (تافل IBT برابر با 90 و آیلتس 7)

    توجه:

    دانشگاه کالیفرنیا برکلی بدون آزمون است، به این معنی که شما ملزم به ارائه نمرات SAT یا ACT با درخواست خود نیستید.

    هزینه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    هزینه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    برای سال تحصیلی جاری، شهریه و هزینه‌های دوره کارشناسی در دانشگاه کالیفرنیا برکلی 14395 دلار آمریکا برای شهروندان آمریکایی ساکن این ایالت و 44467 دلار آمریکا برای دانشجویان خارج از ایالت و دانشجویان بین المللی است. شهریه و هزینه‌های تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان مقیم کالیفرنیا 14476 دلار آمریکا و برای سایرین 29578 دلار آمریکا است. هزینه زندگی علاوه بر شهریه در زمانی که دانشجو در خوابگاه دانشگاه زندگی می‌کند، 27509 دلار آمریکا و زمانی که دانشجو در خارج از دانشگاه زندگی می‌کند، 22944 دلار آمریکا گزارش شده است. شهریه و هزینه‌های زندگی طبق جدول زیر است:

    هزینه‌ها

    هزینه (دلار آمریکا)

    مقطع کارشناسی

    44467

    مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

    29578

    کتاب و لوازم تحصیلی

    1139

    خوابگاه

    21402

    اقامتگاه بیرون از دانشگاه

    16518

    بورسیه تحصیلی دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    بورسیه تحصیلی دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    بیش از نیمی از دانشجویان (63 درصد) نوعی کمک مالی برای کمک به پوشش شهریه دانشگاه کالیفرنیا برکلی دریافت می‌کنند. این کمک هزینه شامل بورسیه تحصیلی و وام است. به طور کلی، کمک‌های مالی بورسیه‌هایی هستند که بر اساس نیاز و شایستگی شخصی به دانشجویان اعطا می‌شوند. دانشجویانی که واجد شرایط کمک مالی هستند، می‌توانند از آن برای پرداخت هزینه‌های دانشگاه مانند شهریه، کتاب و هزینه‌های زندگی استفاده کنند. دولت فدرال بزرگترین ارائه دهنده کمک‌های مالی دانشجویان است. با این حال، کمک‌ها می‌توانند توسط دولت‌های ایالتی، کالج‌ها و دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های غیر انتفاعی نیز ارائه شوند. انواع مختلف کمک‌های مالی عبارتند از:

    • بورسیه‌ها: این بورسیه‌ها می‌توانند توسط دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها بر اساس برتری تحصیلی دانشجویان، موفقیت‌های ورزشی، مشارکت جامعه، تجربه شغلی، رشته تحصیلی و نیاز مالی اعطا شوند.
    • گرانت: عموماً بر اساس نیاز مالی ارائه می‌شوند. این کمک‌ها می‌توانند از سازمان‌های فدرال، ایالتی، خصوصی و غیر انتفاعی باشند.
    • کار-مطالعه: این برنامه فدرال به دانشجویان واجد شرایط برای استخدام پاره وقت جهت کسب درآمد برای مخارج در حین تحصیل کمک می‌کند.
    • وام‌های دانشجویی فدرال: این پولی است که مستقیماً از وزارت آموزش ایالات متحده قرض گرفته شده است. با نرخ‌های بهره ثابتی ارائه می‌شود که معمولاً کمتر از وام‌های خصوصی است.

    کالج‌ها، دانشگاه‌ها و آژانس‌های ایالتی از درخواست رایگان برای کمک دانشجویی فدرال (FAFSA)  برای تعیین صلاحیت کمک مالی استفاده می‌کنند. FAFSA را می‌توان به صورت آنلاین تکمیل کرد، اما توجه داشته باشید که مهلت‌های ایالتی، فدرال و مدرسه ممکن است متفاوت باشند.

    شما می‌توانید سایر فرصت‌های کمک مالی را در در لینک‌های زیر مشاهده کنید:

    • وزارت آموزش ایالات متحده: جستجوی کمک‌های مالی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها بر اساس ایالت را ارائه می‌دهد.
    • نمایه خدمات بورس تحصیلی کالج (CSS): یک برنامه بورسیه جهانی کالج که توسط موسسات منتخب برای اعطای کمک‌های مالی استفاده می‌شود.

    وام دانشجویی خصوصی

    وقتی صحبت از وام‌های دانشجویی می‌شود، هم وام‌های دانشجویی فدرال و هم خصوصی وجود دارند که شامل همه از جمله کسانی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده، می‌تواند گردد. در برکلی، 20 درصد از دانشجویان وام‌های دانشجویی فدرال و 11 درصد وام‌های خصوصی می‌گیرند. متوسط وام دانشجویی خصوصی در سال 5064 دلار آمریکا است. وام‌های خصوصی توسط سازمان‌های خصوصی مانند بانک‌ها، وام دهندگان آنلاین، اتحادیه‌های اعتباری، برخی دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی یا وابسته به دولت تامین می‌شوند. در حالی که وام‌های دانشجویی فدرال دارای نرخ‌های بهره‌ای هستند که توسط کنگره تنظیم می‌شود، وام دهندگان خصوصی از مجموعه مقررات متفاوتی پیروی می‌کنند تا شرایط و نرخ بهره آن‌ها به طور گسترده‌ای متفاوت باشد.

    وام‌های خصوصی دارای نرخ‌های بهره متغیر یا ثابتی هستند که ممکن است بالاتر از نرخ بهره وام فدرال باشد که همیشه ثابت است. وام دهندگان خصوصی ممکن است (اما نه همیشه) از شما بخواهند تا زمانی که هنوز در مدرسه هستید، وام‌های خود را پرداخت کنید. در مقایسه با وام‌های دانشجویی فدرال که نیازی به بازپرداخت آن‌ها تا پس از فارغ التحصیلی، ترک مدرسه یا تغییر ندارید. وضعیت ثبت نام شما کمتر از نیمه وقت است. وام‌های خصوصی پنجره درخواست خاصی ندارند و می‌توان بر اساس نیاز درخواست کرد.

    اگر فکر می‌کنید ممکن است نیاز به گرفتن وام خصوصی داشته باشید، ایده خوبی است که FAFSA خود را ابتدا ارسال کنید تا ببینید چه کمک‌های فدرال را می‌توانید دریافت کنید، زیرا معمولا ممکن است نرخ و شرایط بهتری داشته باشد. اگر ضرب الاجل FAFSA را از دست داده‌اید یا برای پرداخت هزینه‌های مدرسه در طول سال مشکل دارید، وام‌های خصوصی به طور بالقوه می‌توانند به شما در پرداخت‌هایتان کمک کنند. فقط به خاطر داشته باشید که برای پردازش وام جهت ارسال پول به دانشگاه به زمان کافی نیاز است.

    فرصت های شغلی برای فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    فرصت های شغلی برای فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیا برکلی

    فارغ التحصیلان برکلی به انجام کارهای بزرگ ادامه می‌دهند و برای انجام آن‌ها دستمزد خوبی دریافت می‌کنند. میانگین حقوق فارغ التحصیلان دانشگاهی در ایالات متحده 47891 دلار آمریکا است. مرکز شغلی در دانشگاه کالیفرنیا برکلی به دانشجویان در موارد زیر کمک می‌کند:

    • در مورد مشاغل مختلف بیاموزند.
    • در دوره‌های کارآموزی شرکت کنند.
    • مهارت رزومه نویسی خود را تقویت کنند.
    • مهارت‌های مصاحبه کردن خود را بهبود ببخشند.
    • شغل مناسب خود را پیدا کنند.

    انجمن فارغ ‌التحصیلان کالیفرنیا (CAA) که توسط فارغ‌ التحصیلان اصلی دانشگاه کالیفرنیا در سال 1872 تأسیس شد، به همه فارغ التحصیلان کالیفرنیا خدمات خوبی را ارائه می‌دهد. هدف این انجمن ایجاد ارتباط بین فارغ التحصیلان و دانشگاه به منظور پیشبرد و ارتقای منافع دانشگاه کالیفرنیا برکلی است. دانش آموختگان برجسته دانشگاه کالیفرنیا برکلی عبارتند از:

    • لروی چیائو، فضانورد
    • الکس مورگان، قهرمان المپیک
    • باربارا لی، نماینده ایالات متحده

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    دانشگاه کالیفرنیا برکلی یکی از برترین دانشگاه‌هایی است که برنامه‌های متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. با تعداد زیاد ثبت نام، این دانشگاه فرصتی عالی برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند ایجاد می‌کند. بورسیه‌های تحصیلی فراوانی برای دانشجویان بین المللی توسط دانشگاه ارائه می‌شوند که نیازهای مالی آن‌ها را برآورده می‌کنند.

    مهمترین ویژگی این دانشگاه که دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان مجذوب خود می‌کند، نرخ بالای اشتغال فارغ التحصیلان در رشته‌های مورد علاقه خود با حقوق‌های بسیار بالاست. برای کسب اطلاعت بیشتر پیرامون مهاجرت تحصیلی با کارشناسان و مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه کالیفرنیا برکلی آمریکا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت