بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دریافت مدرک دندانپزشکی از بهترین کشورها می‌تواند‌ راه را برای موفقیت در این حوزه پردرآمد باز کند. دوره‌های ارائه شده در بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی تمام آنچه را که باید در مورد سلامت دهان و دندان و روش‌های جراحی بدانید را به شما آموزش می‌دهند. اگر تصمیم دارید تحصیلات خود را در خارج از کشور در رشته دندانپزشکی دنبال کنید، انتخاب بسیار گسترده‌ای خواهید داشت. اخذ پذیرش از دانشگاهی معتبر فرصتی عالی برای چشیدن طعم فرهنگی متفاوت و در عین حال گسترش افق‌های دید است.

    قبل اینکه از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش بگیرید، ابتدا باید کشور محل تحصیل را پیدا کنید. شما تنها در دانشگاه تحصیل نمی‌کنید، بلکه چند سال در یک کشور به خصوص و جدید زندگی خواهید کرد. پس باید در مورد شرایط زندگی، هزینه‌ها، آب و هوا، وضعیت اقتصادی، بازار کار و بسیاری موارد دیگر تحقیق کنید. همچنین به شرایط مهاجرت و اقامت دائم بعد از تحصیل نیز توجه داشته باشید. برخی از کشورها مانند کانادا و استرالیا به دلیل مهاجرپذیر بودن، بهترین شرایط را برای دانشجویان بین المللی برای اقامت و کار فراهم می‌کنند.. با این حال، در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی اشاره می‌کنیم.

    کانادا

    کانادا یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است. این کشور هر سال میزبان جمغ=عیت عظیمی از دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف دنیاست. دانشگاه‌های دندانپزشکی کانادا آموزش با کیفیتی را از طریق موضوعاتی مانند علوم دندانپزشکی، آناتومی، فیزیولوژی و آموزش بالینی ارائه می‌دهند. تحصیل در کانادا بسیار بالاست که این کشور را به مقصدی فوق العاده برای تحصیل و کار تبدیل می‌کند. دوره‌های دندانپزشکی در کانادا به طور کلی پنج سال طول می‌کشند و هر دو سطح آکادمیک و بالینی را شامل می‌شوند.

    دانشجویان دندانپزشکی در کانادا علت، پیشگیری، مدیریت و درمان بیماری‌های دهان و دندان را مطالعه خواهند کرد. فارغ التحصیلان دندانپزشکی دوره خود را با مدرک جراحی دندان (BDS) تکمیل خواهند کرد. سال اول تحصیل بر دانش پایه پزشکی و بالینی در زمینه‌های آناتومی، فیزیولوژی، زیست شناسی دهان و بیوشیمی متمرکز خواهد شد، اما کار عملی از پایان سال اول شروع خواهد شد. از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی می‌توان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مک گیل اشاره کرد.

    سوئد

    یکی از بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی سوئد خواهد بود. این کشور نه تنها دانشگاه‌های معتبر زیادی دارد که دوره‌های دندانپزشکی را ارائه می‌دهند، بلکه برنامه درسی و رویکرد آموزشی که در دانشگاه‌های سوئد ارائه می‌شوند به طور قابل توجهی در بازار کار حرفه‌ای موثر خواهند بود. دوره‌های دندانپزشکی در سوئد فرصت‌های منحصر به فردی را برای پیاده‌سازی مفاهیم تئوری در عمل فراهم می‌کنند. رویکرد آموزشی در دانشگاه‌های سوئد تجربه محور است و هدف، آماده سازی دانشجویان برای تبدیل شدن به دندانپزشکان مجرب خواهد بود. به همین دلیل، دوره‌های آموزشی بالینی در کلینیک‌های دندانپزشکی محلی برگزار می‌شوند.

    دانشجویان با این سبک یادگیری منحصر به فرد در دانشگاه‌های سوئد می‌توانند یک مزیت منحصر به فرد برای ورود به بازار کار داشته باشند، زیرا نسبت به دندانپزشکانی که در کشورهای دیگر تحصیل کرده باشند تقاضای بیشتری برای کار دارند؛ بنابراین، سوئد یکی از کشورهای برتر برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور است. بهترین دانشگاه‌های سوئد که مدرک دندانپزشکی را ارائه می‌دهند، شامل موسسه کارولینسکا، دانشگاه گوتنبرگ و دانشگاه مالمو هستند.

    چین

    دانشکده‌های دندانپزشکی در چین فرصت‌هایی آموزشی بسیار خوبی را برای دانشجویان بومی و بین المللی فراهم می‌کنند. هدف دانشگاه‌های چین پرورش حس انسان دوستی به دانشجویان برای کمک به بیماران است. موسسات برتر این کشور دانشجویان را برای ساعت‌ها یادگیری بالینی و پرورش اخلاق کاری آموزش می‌دهند. دانشجویان همچنین می‌توانند دوره‌های بالینی دندانپزشکی را در یک آزمایشگاه واقعیت مجازی مجهز به فناوری شبیه سازی بگذرانند. دانشگاه‌های چین برخی از بهترین کتابخانه‌های دندانپزشکی در جهان را دارند.

    بسیاری از دوره‌های تحصیلی پزشکی از جمله دندانپزشکی در چین بین 5 تا 6 سال طول می‌کشند که سال آخر آن کارآموزی در بیمارستان است. پس از گذراندن دوره کارآموزی، دانشجویان بین المللی امتحان نهایی را می‌گذرانند و در صورت قبولی در آزمون، گواهی مدرک BDS را دریافت می‌کنند. رشته دندانپزشکی در چین به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. از دانشگاه‌هایی برتر چین که بهترین دوره‌های دندانپزشکی را ارائه می‌دهند، می‌توان به دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه پکن و دانشگاه سیچوان اشاره کرد.

    بلژیک

    بلژیک یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی است. این کشور به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی، فرصت‌های متعدد آموزشی، شهرهای معروف و چند زبانه بودن (هلندی، فرانسوی و آلمانی)، کشوری عالی برای تحصیل دندانپزشکی است. بیشتر دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی هستند و این موضوع برای اکثر دانشجویان بین المللی یک مزیت محسوب می‌شود. علاوه بر این، تحصیل در رشته دندانپزشکی در بلژیک می‌تواند بسیار ارزان‌تر از کشورهایی مانند انگلیس یا فرانسه باشد.

    سخنرانی‌ها، سمینارها، جلسات فنی و کارهای بالینی در آزمایشگاه‌ها، همگی بخشی از برنامه درسی دانشجویان رشته دندانپزشکی برای بهبود توانایی‌های تجربی آن‌ها خواهند بود. آموزش بالینی بخش قابل توجهی از واحدهای درسی دانشجویان را تشکیل می‌دهد. سال آخر آموزش شامل کار در بیمارستان‌های بلژیک است. بهترین دانشگاه‌های بلژیک برای تحصیل در رشته دندانپزشکی شامل دانشگاه کاتولیک لووِن، دانشگاه گنت و دانشگاه لیژ هستند.

    استرالیا

    استرالیا

    دندانپزشکی، حرفه‌ای است که در استرالیا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا تقاضای زیاد دارد و اغلب با دستمزد بالا همراه است. از طرفی، دانشگاه‌های دندانپزشکی استرالیا به طور مداوم در بین بهترین دانشکده‌های پزشکی جهان قرار دارند. این موضوع نباید تعجب آور باشد، زیرا این موسسات رویکردهای پیشرفته‌ای را برای تدریس و تحقیق در سطح جهانی و فرصت‌های شغلی متعدد ارائه می‌دهند. تحصیل در استرالیا راهی برای کسب مدرک معتبر و اقامت دائم این کشور است.

    استرالیا به دلیل کیفیت بالای زندگی، مراقبت‌های بهداشتی قوی، ارزش‌های فرهنگی، آزادی‌های مدنی و شفافیت دولت جزء 5 کشور مهاجرپذیر جهان قرار دارد. دانشگاه‌های استرالیا به خاطر تعهدشان به آموزش و پژوهش با استانداردهای بالا در سراسر جهان مشهور هستند. آب و هوای خوب استرالیا و شهرهای پر جنب و جوش از دلایل دیگر برای مهاجرت به این کشور زیبا هستند. همچنین از بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی در استرالیا می‌توان به دانشگاه ملبورن، دانشگاه آدلاید، دانشگاه سیدنی، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه لا تروب اشاره کرد.

    آمریکا

    دندانپزشکی در ایالات متحده آمریکا یکی از پرطرفدارترین مشاغل است و تقریبا 190 هزار دندانپزشک در کشور مشغول به کار هستند. کار در آمریکا برای بسیاری از دندانپزشکان در سراسر جهان یک آرزو است، زیرا دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل در این کشور محسوب می‌شود. ایالات متحده آمریکا با بیش از 4 هزار دانشگاه در سراسر کشور، کیفیت بالای آموزش و فناوری پیشرفته، بهترین موسسات علمی در بخش پزشکی را دارد.

    مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های ایالات متحده اعتبار بسیار بالایی دارند و در تمام جهان پذیرفته شده‌اند. آمریکا در بسیاری از زمینه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در سراسر جهان پیشرو است و رشته دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. زندگی در جامعه سرزنده و پرجنب و جوش شهرهای آمریکا می‌تواند‌ نوید دهنده یک زندگی هیجان انگیز برای دانشجویان باشد. از دانشگاه‌های برتر آمریکا برای تحصیل رشته دندانپزشکی می‌توان به دانشگاه هاروارد، دانشگاه واشنگتن و دانشگاه نیویورک اشاره کرد.

    برزیل

    تحصیل دندانپزشکی در برزیل می‌تواند‌ امکان کسب دانش در بهترین دانشگاه‌های آمریکای جنوبی را فراهم کند. دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی در دانشگاه‌های برزیل یک برنامه پنج ساله بسیار رقابتی است. شرایط پذیرش در این رشته شامل قبولی در آزمون ورودی و تسلط به زبان پرتغالی خواهد بود. متخصصان دندانپزشکی در بازار کار برزیل تقاضای بالایی دارند، زیرا تحصیل در رشته دندانپزشکی یک شغل پردرآمد و با شان اجتماعی بالا محسوب می‌شود.

    دولت برزیل به دلیل اصل تناسب اجرایی کشور، استخدام فارغ التحصیلان دندانپزشکی در دانشگاه‌های این کشور را در اولویت قرار می‌دهد. به همین دلیل، فارغ التحصیلانی که مایل به کار در برزیل هستند، گزینه‌های شغلی زیادی خواهند داشت. با این حال، با توجه به اعتبار مدرک دانشگاه پزشکی، متقاضیان در صورت مهاجرت کاری به اروپا شانس بالایی برای اشتغال خواهند داشت. بهترین دانشگاه‌های برزیل که دوره‌های مرتبط با رشته دندانپزشکی را ارائه می‌دهند، شامل دانشگاه سائوپائولو و دانشگاه ایالتی ریودوژانیرو می‌شود.

    دانمارک

    دانمارک یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی است. این کشور یک محیط آموزشی منحصر به فرد و دلپذیر را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. دانمارک چندین دانشکده دندانپزشکی معتبر دارد که هدف آنها ارائه بهترین سیستم آموزشی مبتنی بر تجربه و کار عملی است. دانشجویان دندانپزشکی در دانمارک هم مهارت‌های نظری و هم مهارت‌های عملی را دریافت می‌کنند. دانشجویان تکنیک‌های پیشرفته را در نحوه تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان آموزش می‌بینند.

    دندانپزشکی ترمیمی، پریودنتیت، جراحی دهان، دندانپزشکی اطفال و بیهوشی عمومی و موضعی تعدادی از واحدهای درسی‌ تخصصی‌تر رشته دندانپزشکی هستند. دانمارک با دوره‌های آموزشی خود کشوری عالی برای تحصیل دندانپزشکی است. علاوه بر این، تحصیل در دانمارک به شما احساس امنیت و برابری می‌دهد، زیرا این کشور اغلب به‌عنوان یکی از قابل سکونت‌ترین و شادترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. همچنین یکی از کشورها با بالاترین سطح درآمد در جهان است. بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه آرهوس هستند.

    ژاپن

    ژاپن

    دانشکده‌های دندانپزشکی در ژاپن به ارتباط دانش نظری و مهارت‌های عملی اهمیت زیادی می‌دهند. درست مانند سایر رشته‌های پزشکی، دانشجویان با مبانی دانش آکادمیک شروع می‌کنند و هنگامی که دانشجویان بر اصول اولیه تسلط یافتند، آموزش دندانپزشکی به محیطی بالینی و مبتنی بر شواهد تغییر می‌کند. علاوه بر این، تلاش زیادی برای سرمایه گذاری در تحقیقات در بخش دندانپزشکی انجام شده است تا ژاپن بتواند در سطح جهانی رقابت کند. دانشجویان با جدیدترین و بهترین فناوری‌های موجود آشنا می‌شوند تا نحوه کار با آن‌ها در محیط‌های واقعی را درک کنند.

    دانشجویان زیادی از سراسر جهان جذب ژاپن می‌شوند، زیرا اکثر دانشگاه‌های این کشور دندانپزشکی دوره‌های خود را به زبان انگلیسی تدریس ارائه می‌دهند. این کشور خانه بسیاری از سازمان‌های چند ملیتی و شرکت‌های بین المللی است که در بخش دندانپزشکی مشغول به کار هستند. بسیاری از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در ژاپن تحت نظر این سازمان‌ها فعالیت می‌کنند و فارغ التحصیلان دندانپزشکی برای کار استقبال می‌کنند. اگر قصد تحصیل رشته دندانپزشکی در ژاپن را دارید از دانشگاه‌های معتبر این کشور مانند دانشگاه توکیو، دانشگاه اوزاکا، دانشگاه هیروشیما و دانشگاه دندانپزشکی نیپون پذیرش بگیرید.

    انگلیس

    انگلستان یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی تبدیل شده است. این کشور به خاطر ارائه آموزش در سطح جهانی و وجود دانشگاه‌های معتبر در جهان شناخته می‌شود. دوره های دندانپزشکی در انگلستان به طور کلی پنج سال طول می‌کشد (شش سال در صورت نیاز به یک سال پایه) و در هر دو سطح آکادمیک و بالینی ارائه می‌شوند. رایج‌ترین نوع مدرک دندانپزشکی مدرک BDS (لیسانس جراحی دندان) است، در حالی که دانشجویانی که مایل به تمرکز بر روی یک حوزه تخصصی خاص هستند، می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد جراحی دندان تحصیل کنند.

    مدرک دندانپزشکی در انگلستان یکی از رقابتی‌ترین دوره‌های تحصیلی است و متقاضیان باید استعداد خود را از طریق نمرات بالا نشان دهند. همچنین دندانپزشکی تنها رشته‌ای است که در آن فارغ التحصیلان بعد شش ماه ورود به بازار بیش از 30 هزار پوند دستمزد دریافت می‌کنند. برخی از برترین دانشگاه‌های انگلستان برای دندانپزشکی شامل کینگز کالج لندن، دانشگاه کویین مری لندن، دانشگاه بیرمنگام و دانشگاه منچستر هستند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    با تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور می‌توان فرصت‌های زیادی را باز کرد. با تحصیل در این کشورها، می‌توانید دوره‌های تخصصی را دنبال کنید و از مزایای متمایز مانند نرخ‌های درآمد بالا، آموزش دندان‌پزشکی درجه یک، بخش دندان‌پزشکی توسعه‌یافته و شهریه با قیمت مناسب بهره‌مند شوید. همچنین مطمئن شوید که بهترین دانشگاه‌های جهان را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بررسی می‌کنید تا مسیر خود را به سمت حرفه‌ای پربار در این صنعت آغاز کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت