مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای | شرایط، مدارک و بهترین کشورها
  • نویسنده: علیرضا لهفتان
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:

    با داشتن مدرک فنی حرفه‌ای می‌توانید به کشورهای مختلفی مانند کانادا، استرالیا، آمریکا، نیوزلند و آلمان مهاجرت کنید. مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای مزایای گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دسترسی به بازار بین‌المللی، افزایش شانس دریافت اقامت دائم، امکان مهاجرتی خانوادگی، داشتن دستمزد بالا و... اشاره کرد.  

     البته توجه داشته باشید که لزوما داشتن مدرک فنی حرفه‌ای باعث افزایش شانس مهاجرت نمی‌شود. شما همچنین باید ثابت کنید که از مهارت‌ها و توانایی‌های لازم در یک حوزه کاری خاص برخوردار هستید. علاوه بر این، برای اقدام از این روش ممکن است به گواهی تمکن مالی، بیمه درمانی، مدرک تحصیلی، گواهی عدم سوء پیشینه، مدرک آزمون زبان، سابقه کار مفید، جاب آفر و برخی از اسناد و مدارک دیگر نیز نیاز داشته باشید.

    سازمان فنی حرفه‌ای ایران

    هر کشوری در رابطه با مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای دارای برنامه‌ها، شرایط و قوانین مخصوص به خود است که در ادامه به صورت کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین در پایان به یک سری نکات کلیدی نیز اشاره خواهیم کرد که می‌توانند شانس شما برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای را به صورت قابل توجهی افزایش دهند.

    اما مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای چه مزایایی دارد و مدارک و شرایط مورد نیاز آن کدامند؟ بهترین مشاغل و کشورها برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای کدامند؟ این روش مهاجرتی به چه صورتی انجام می‌پذیرد؟ اگر شما هم به دنبال مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای هستید اما پاسخ این پرسش‌ها را نمی‌دانید، شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

    میزان اعتبار مدرک فنی حرفه‌ای در جهان

    بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که مدارک فنی حرفه‌ای ایران اعتبار چندانی در سایر کشورها ندارند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که تا به حال هزاران نفر تنها با استفاده از همین روش توانسته‌اند به کشورهایی مانند کانادا و استرالیا مهاجرت کنند. البته فراموش نکنید که مدارک موسسات غیرمجاز هیچ اعتباری در سطح کشوری و جهانی ندارند. اگر نمی‌دانید که دقیقا مدارک کدام موسسات معتبر هستند، با کارشناسان مجموعه ادب ویزا تماس بگیرید.

    اهمیت پذیرش مهاجران با مدرک فنی حرفه‌ای

    نرخ باروری و رشد جمعیت در کشورهای غربی مانند آمریکا، کانادا و آلمان بسیار پایین است که این امر باعث می‌شود تا چنین کشورهایی با کمبود نیروی کار ماهر، پیری جمعیتی و گاها بحران اقتصادی مواجه شوند. این کشورها سالانه با درخواست مهاجرت‌ هزاران نفر نیروی کار ماهر جدید موافقت می‌کنند، زیرا در غیر این صورت علاوه بر مشکلات جمعیتی، با بحران تولید محصولات، اختلال در بازار کار، کاهش صادرات و چالش‌های متعدد دیگر نیز مواجه خواهند شد. بنابراین افراد دارای مدرک فنی حرفه‌ای می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و اقدام به اپلای کاری کنند. 

    کسب اقامت دائم از طریق مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    بله شما حتی با یک مدرک فنی حرفه‌ای هم می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. البته اخذ اقامت دائم بستگی به قوانین مهاجرتی کشور مقصد و همچنین نوع ویزای کاری صادره دارد. به عنوان مثال شما در آمریکا با ویزای EB-1 تقریبا به آسانی می‌توانید گرین کارت و اقامت دائم دریافت کنید اما ویزای کاری O1 به صورت موقت صادر می‌شود. مثال دیگر ویزای TFWP است که تنها برای مدت کوتاهی اعتبار دارد و پس از آن معمولا باید کشور کانادا را ترک کنید.

    معمولا برای دریافت اقامت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای باید مدتی (مثلا ۲ سال) را به صورت متوالی در کشور مد نظر مشغول به کار شوید. همچنین به منظور جلوگیری از هر گونه دیپورتی و افزایش شانس اخذ اقامت دائم باید تمام شرایط مرتبط با ویزای صادره را به صورت دقیق رعایت کنید.

    بهترین کشورها برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    همانگونه که در ابتدا اشاره شد، شما با داشتن مدرک فنی حرفه‌ای می‌توانید به کشورهای مختلفی مهاجرت کنید. اما لزوما هر کشوری مناسب اقدام از این روش نیست. به عنوان مثال کشور اسپانیا دارای نرخ بیکاری نسبتا بالایی است یا میانگین درآمد در کشوری مانند یونان نسبت به بیشتر کشورهای غربی پایین‌تر است.

    علاوه بر این، برخی کشورها مانند ژاپن دارای قوانین بسیار سختگیرانه‌ای برای پذیرش مهاجران جدید هستند. ما در بررسی‌ عوامل مختلفی متوجه شدیم که کانادا، استرالیا، آمریکا، نیوزلند و آلمان بهترین کشورها برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای در سال ۲۰۲۴ هستند که به صورت کامل به جزئیات تمام آن‌ها خواهیم پرداخت.

    مزایای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    مزایای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای دارای مزایای گوناگونی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • دسترسی به بازار بین‌المللی
    • زندگی در کشورهایی با سطح رفاه بالا
    • دریافت اقامت دائم
    • تنوع فرصت‌های شغلی
    • آسانی راه‌اندازی کسب‌وکار
    • امکان مهاجرت خانوادگی
    • تنوع برنامه‌های مهاجرت کاری
    • دستمزد بالا
    • نرخ بیکاری پایین

    دسترسی به بازار بین‌المللی: افرادی که در کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزلند و... مشغول به کار هستند؛ ‌می‌توانند بدون هیچ مشکلی به بازار کار بین‌المللی دسترسی داشته باشند زیرا هیچ تحریمی در این کشورها وجود ندارد؛ بنابراین شما می‌توانید از تمام بسترها و امکانات کاری آن‌ها در سطح بین‌المللی استفاده کنید.

    رفاه بالای زندگی: سطح زندگی در اکثر کشورهای غربی بسیار بالاتر از میانگین جهانی است. به عنوان مثال کشورهای استرالیا، نیوزلند و کانادا با داشتن شاخص توسعه انسانی ۰.۹۴۶، ۰.۹۳۹ و ۰.۹۳۵ به ترتیب در رتبه ۱۰، ۱۶ و ۱۸ جهان قرار دارند. علاوه بر این، شما با زندگی در چنین کشورهایی می‌توانید از امکانات تفریحی، اجتماعی، درمانی و آموزشی بسیاری بهره‌مند شوید.

    دریافت اقامت دائم: با داشتن سابقه کاری در کشورهایی مانند کانادا، آلمان و استرالیا و همچنین رعایت قوانین مهاجرتی می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

    تنوع فرصت‌های شغلی: کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و... از بازار کار بزرگ و تنوع شغلی بسیار بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین دیگر نیاز نیست نگران پیدا کردن شغل دلخواه خود باشید. به عنوان مثال کشور کانادا دارای یک بازار کار ۲۰.۲۲ میلیون نفری است و روزانه نیز در آن هزاران فرصت شغلی جدید اضافه می‌شود.

    آسانی راه‌اندازی کسب‌وکار: راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در برخی کشورها آسان و در برخی کشورها نیز دشوار است. اگر می‌خواهید پس از گذشت مدتی فعالیت‌های کاری خود را گسترش دهید، بهتر است به کشوری مهاجرت کنید که راحت‌تر می‌توان در آن‌ها کسب‌وکار راه‌اندازی کرد. به عنوان مثال کشورهای نیوزلند، آمریکا، استرالیا، آلمان و کانادا از لحاظ آسانی راه‌اندازی کسب‌وکار به ترتیب در رتبه ۱، ۶، ۱۴، ۲۲ و ۲۳ جهان قرار دارند.

    امکان مهاجرت خانوادگی: شما می‌توانید با اقدام از طریق مدرک فنی حرفه‌ای، همراه با اعضای خانواده‌تان به کشور مقصد مهاجرت کنید. توجه داشته باشید که انجام این کار دارای شرایط مخصوص به خود است و هر کشوری نیز لزوما دارای چنین مزیتی نمی‌باشد.

    تنوع برنامه‌های مهاجرت کاری: برنامه‌های مهاجرتی با مدرک فنی‌ حرفه‌ای در برخی کشورها دارای تنوع بالایی هستند. به عنوان مثال شما در کانادا می‌توانید برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای از برنامه‌هایی مانند مهاجرت استانی، کارگر ماهر فدرال، اسکیل ورکر کبک، کارگر خارجی موقت، CEC و... استفاده کنید.

    دستمزد بالا: میانگین دستمزد در بیشتر کشورهای غربی بسیار بالاتر از میانگین جهانی است. به عنوان مثال میانگین دستمزد ماهانه یک کارگر در ۵ کشور آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان و نیوزلند در سال ۲۰۲۴ به صورت زیر می‌باشد.

    آمریکا

    ۶۴۵۵ دلار

     کانادا 

    ۵۰۸۱ دلار

    استرالیا 

    ۴۲۱۸ دلار

    آلمان 

    ۳۹۸۴ دلار

    نیوزلند

    ۲۸۶۰ دلار

     

    نرخ بیکاری پایین: اگر قصد مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای را دارید، حتما قبل از هر اقدامی در رابطه با نرخ بیکاری کشور مقصد تحقیق کنید. با این حال کشورهایی مانند آلمان، آمریکا، استرالیا و... از نرخ بیکاری پایینی برخوردار هستند.

    شرایط مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    هر کشوری در رابطه با مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای دارای شرایط مخصوص به خود است و نمی‌توان یک نسخه کلی برای آن در نظر گرفت. با این حال کشورها معمولا برای پذیرش افراد با مدرک فنی حرفه‌ای عوامل زیر را اساس قرار می‌دهند.

    • سن فرد متقاضی
    • نوع مدرک فنی حرفه‌ای
    • داشتن تمکن مالی
    • رعایت قوانین مهاجرتی
    • تسلط به زبان

    سن فرد متقاضی: برخی کشورها تنها تا یک سن مشخصی اقدام به پذیرش متقاضیان مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای می‌کنند.

    نوع مدرک فنی حرفه‌ای: لزوما کشور مورد نظر شما هر نوع مدرک فنی حرفه‌ای را قبول ندارد؛ بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی در رابطه با این موضوع تحقیق کنید و تا حد امکان به دنبال مشاغل فنی پر متقاضی بروید.

    داشتن تمکن مالی: در ماه‌های اول مهاجرت، شما ممکن است برای تامین مخارج زندگی خود مجبور شوید کمی از جیب خودتان خرج کنید. علاوه بر این، باید با ارائه گواهی تمکن مالی یا رسید حساب‌ بانکی ثابت کنید که حداقل چند هزار دلاری همراه خود دارید. 

    رعایت قوانین مهاجرتی: عدم رعایت قوانین مهاجرتی کشور مقصد می‌تواند باعث ریجکتی درخواست شما شود؛‌ بنابراین توصیه می‌شود که تمام قوانین و شرایط مرتبط با مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای را رعایت کنید.

    تسلط به زبان: شما برای زندگی در کشور مقصد و فعالیت در شغل فنی مورد نظر خود باید تا حدی به زبان مادری مردمان آن کشور مسلط باشید. با این حال کار شما معمولا با زبان انگلیسی نیز راه می‌افتد، زیرا اولا انگلیسی یک زبان بین‌المللی است و علاوه  بر این، بهترین کشورهایی که افراد با مدرک فنی حرفه‌ای را پذیرش می‌کنند، اغلب دارای زبان ملی یا رسمی انگلیسی هستند.

    نکته ۱: برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد شرایط مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای می‌توانید با کارشناسان موسسه ادب ویزا تماس بگیرید.

    نکته ۲: توجه داشته باشید که اولویت استخدام در بیشتر کشورهای جهان با افراد بومی است و نه مهاجران و این یعنی اگر در کشور مقصد هیچ فرد بومی نتواند شرایط مورد نیاز برای یک موقعیت شغلی را برآورده کند، در چنین حالتی کارفرما به سراغ استخدام مهاجران خواهد رفت.

    مدارک مورد نیاز برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    افراد برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای نیاز به ارائه مدارک مختلفی دارند که در ادامه با رایج‌ترین آن‌ها آشنا می‌شوید:

    • ویزای کاری
    • مدرک فنی حرفه‌ای معتبر
    • مدارک مرتبط با سوابق بیمه
    • مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی
    • گواهی عدم سوء پیشینه
    • پاسپورت و سایر اسناد مسافرتی معتبر
    • مدارک مرتبط با اعضای خانواده (در صورت مهاجرتی خانوادگی)
    • بیمه درمانی (در صورت درخواست)
    • مدارک تحصیلی (در صورت نیاز)
    • رسید هزینه‌های پرداختی
    • سایر مدارک درخواستی از طرف اداره مهاجرت کشور مقصد

    مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

    کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای است. این کشور با داشتن نرخ بیکاری پایین، بازار کار رو به رشد، مهاجرپذیری خوب، دستمزدهای بالا، برنامه‌های حمایتی مختلف از کارگران و کارمندان و... همیشه یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای دارندگان مدرک فنی به شمار می‌آید. البته توجه داشته باشید که لزوما هر رشته فنی در کانادا پر متقاضی نیست؛ بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است در رابطه با این موضوع مهم حتما تحقیق کنید، زیرا در غیر این صورت ممکن است برای پیدا کردن شغل مورد نظرتان دچار مشکلاتی شوید.

    اطلاعات مرتبط با بازار کار کانادا

    اطلاعات مرتبط با بازار کار کانادا

    نرخ بیکاری

    ۵.۷%

    نرخ اشتغال

    ۵۹.۱%

    تنوع برنامه‌های مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    بالا

    دستمزد سالانه

    ۴۴،۴۰۰ دلار

    میزان دشواری پیدا کردن شغل

    بسیار آسان

    نرخ مالیات

    حدود ۳۳%

    میزان دشواری مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    آسان

    راه‌اندازی کسب‌وکار

    بسیار آسان

    تورم

    ۲.۷%

    روش‌های مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

    بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

    مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای عبارتند از:

    • برنامه اکسپرس اینتری کانادا
    • برنامه مهاجرت استانی کانادا
    • برنامه کارگر ماهر فدرال کانادا
    • اسکیل ورکر کبک
    • برنامه فدرال مشاغل فنی کانادا
    • برنامه CEC کانادا
    • برنامه کارگر خارجی موقت
    • برنامه IMP
    • برنامه AIP
    • برنامه RNIP
    • برنامه PGWP

    برنامه اکسپرس اینتری کانادا: این برنامه در واقع نوعی سیستم جامع آنلاین است که دولت کانادا از آن برای مدیریت درخواست‌های کاری ارسال شده از طرف کارگران ماهر استفاده می‌کند. تمام درخواست‌های مرتبط با ۳ برنامه فدرال مشاغل فنی کانادا، کلاس تجربه کانادایی و کارگر ماهر فدرال کانادا از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry) مدیریت می‌شوند. برای مشاهده و کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد مشاغل فنی موجود در برنامه اکسپرس اینتری مراحل زیر را دنبال کنید.

    ۱. وارد وب‌سایت دولت کانادا شوید.

    ۲. معادل انگلیسی نام شغل خود را در فیلد “Filter Item” بنویسید.

    ۳. حال کد NOC و TEER Category مرتبط با شغل خود را برای انجام اقدامات بعدی یادداشت کنید.

    نکته: NOC نوعی سیستم است که دولت کانادا از آن برای دسته‌بندی مشاغل استفاده می‌کند.

    برنامه مهاجرت استانی کانادا: نوعی برنامه مهاجرتی مخصوص کارگران و کارکنانی است که می‌توانند با مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه کاری خود به اقتصاد یک استان یا منطقه خاص در کانادا کمک کنند. برنامه مهاجرت استانی (PNP) این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در استان مورد نظر خود زندگی کنید یا اقامت دائم کانادا را بگیرید.

    برنامه کارگر ماهر فدرال کانادا: این نوع برنامه مهاجرتی که به آن FSWP نیز می‌گویند، برای کارگران ماهری است که از تجربه کاری حرفه‌ای برخوردار بوده و می‌خواهند ساکن دائم کانادا شوند.

    اسکیل ورکر کبک: یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرت کاری در کانادا است که کارگران و در کل نیروی کار متخصص با استفاده از آن می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کرده و در استان کبک این کشور مشغول کار و زندگی شوند.

    برنامه فدرال مشاغل فنی کانادا: این برنامه که به اختصار به آن FSTP‌ می‌گویند، یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا است. افراد دارای مدرک فنی حرفه‌ای معتبر و سابقه کار مفید می‌توانند از طریق برنامه فدرال مشاغل فنی کانادا برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

    تجربه کار کانادایی: CEC یا تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class) نوعی برنامه مهاجرت کاری برای کارگران ماهری است که دارای سابقه کار حرفه‌ای در کانادا هستند و می‌خواهند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. CEC یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای است و معمولا دریافت اقامت از طریق آن، بین ۳ تا ۴ ماه به طول می‌انجامد.

    برنامه کارگر خارجی موقت: TFWP یا برنامه کارگر خارجی موقت (Temporary Foreign Worker Program) یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرت کاری در کانادا است که هدف از ایجاد آن، کمک به افرادی است که می‌خواهند به صورت موقت در این کشور مشغول به کار شوند. دریافت این نوع ویزا نیز بسته به شرایط فرد متقاضی بین ۶ هفته تا ۸ ماه به طول می‌انجامد.

    برنامه IMP:‌ برنامه جابجایی کانادا یا IMP (مخفف International Mobility Program)، برنامه مهاجرتی است که کارفرمایان با استفاده از آن می‌توانند اقدام به استخدام نیروی کار ماهر خارجی کنند. افراد در صورت داشتن مدرک فنی حرفه‌ای و یک کارفرمای ساکن کانادا می‌توانند به آسانی ورک پرمیت (Work Permit) این کشور را دریافت کنند. اقدام از این روش نیازی به مجوز LMIA ندارد.

    برنامه AIP: کارگران ماهر خارجی و همچنین فارغ‌التحصیلان موسسات آموزشی کانادا می‌توانند از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا یا AIP (مخفف Atlantic Immigration Program) اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. البته متقاضیان استفاده از برنامه AIP حتما باید در یکی از ۴ استان نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد یا نیوفاندلند و لابرادور کار یا زندگی کنند.

    برنامه RNIP:‌ برنامه مهاجرتی روستایی کانادا یا RNIP (مخفف Rural and Northern Immigration Pilot) مخصوص کارگران و کارکنانی است که از یکی از جوامع روستایی این کشور جاب آفر دریافت کرده‌اند. هدف از اجرای این برنامه افزایش حضور نیروی ماهر خارجی در روستاها و جوامع کوچک‌ کانادا است و افراد با استفاده از RNIP می‌توانند اقدام دائم اخذ کنند.

    برنامه PGWP: افراد پس از پایان تحصیلات خود در موسسات آموزشی کانادا می‌توانند با اخذ ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) در این کشور، در مشاغل مختلفی از جمله کارهای فنی مشغول به کار شوند.

    شرایط مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

    شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای به صورت زیر است:

    • داشتن پاسپورت و سایر مدارک شناسایی معتبر
    • اخذ جاب آفر (در صورت نیاز)
    • داشتن ویزا و ورک پرمیت معتبر
    • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
    • اثبات سلامت جسمی و روانی با ارائه مدارک پزشکی
    • عدم استفاده از ویزای تقلبی
    • رعایت تمام شرایط مرتبط با ویزا
    • انجام بیومتریک کانادا
    • رعایت اصل راستگویی در طول فرآیند اپلای
    • پرداخت تمام هزینه‌های درخواستی از طرف دولت کانادا
    • ارائه سایر مدارک درخواستی
    • اثبات تمکن مالی

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در کانادا

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در کانادا

    در جدول زیر میانگین درآمد ساعتی پرمتقاضی‌ترین مشاغل فنی کانادا در سال ۲۰۲۴ را به همراه کد NOC مشاهده می‌کنید.

     

    عنوان شغلی

    کد NOC

    میانگین درآمد ساعتی

    برقکار صنعتی

    NOC 72201

     ۳۷ دلار

    جوشکار

    NOC 72106

    ۲۶ دلار

    برقکار ساختمان

    NOC 72200

    ۳۰.۱۰ دلار

    لوله کش

    NOC 72300

    ۳۱ دلار

    نجار

    NOC 72310

    ۳۰ دلار

    آشپز

    NOC 63200

    ۱۵.۶۰ دلار

    آرایشگر

    NOC 63210

    ۱۷ دلار

    راننده کامیون حمل‌ونقل

    NOC 73300

    ۲۴ دلار

    مکانیک ماشین‌آلات صنعتی

    NOC 72400

    ۳۲ دلار

    تکنسین سرویس خودرو

    NOC 72410

    ۲۷.۵ دلار

     

    مهاجرت به آلمان با مدرک فنی حرفه‌ای

    آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای به شمار می‌آید. مهاجرت کاری به این کشور دارای مزایای گوناگونی است که از جمله آن‌ها می‌توان به نرخ بیکاری پایین، دستمزدهای بالا، آسانی پیدا کردن شغل، تورم پایین، نرخ اشتغال بالا، ساعت کاری پایین و منعطف، آسانی راه‌اندازی کسب‌وکار و پلن‌های بازنشستگی جذاب اشاره کرد.

    اطلاعات مرتبط با بازار کار آلمان

    اطلاعات مرتبط با بازار کار آلمان

    نرخ بیکاری

    ۵.۹%

    نرخ اشتغال

    ۶۸.۳%

    تنوع برنامه‌های مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    متوسط

    دستمزد سالانه

    ۴۵،۹۰۰ یورو

    میزان دشواری پیدا کردن شغل

    نسبتا آسان

    نرخ مالیات

    ۳۷.۴%

    میزان دشواری مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    نسبتا آسان

    راه‌اندازی کسب‌وکار

    بسیار آسان

    تورم

    ۲.۲%

    روش‌های مهاجرت به آلمان با مدرک فنی حرفه‌ای

    روش‌های مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای به آلمان شامل ۳ گزینه زیر می‌شوند:

    • بلو کارت آلمان
    • برنامه FEG آلمان
    • کارت شانس آلمان

    بلو کارت اتحادیه اروپا: کارت آبی اتحادیه اروپا آلمان (Blauen Karte EU) نوعی مجوز اقامت کاری است که اتباع غیر اروپایی با تحصیلات دانشگاهی می‌توانند با دریافت آن در مشاغل فنی این کشور مشغول به کار شوند.

    برنامه FEG آلمان: این برنامه در واقع قانون مهاجرتی جدیدی در آلمان است که باعث آسان‌تر شدن ورود کارگران ماهر با مدرک فنی و دانش عملی بالا به این کشور می‌شود. FEG یا قانون مهاجرت نیروی کار ماهر (The new Skilled Immigration Act) از چندین بخش مختلف تشکیل شده و مقررات آن از نوامبر سال ۲۰۲۳ لازم الاجرا هستند. برای کسب اطلاع در مورد شرایط FEG به وب‌سایت Make it in Germany مراجعه کنید.

    کارت شانس آلمان: Chancenkarte یا کارت شانس آلمان، نوعی ویزای کاری جدید در کشور آلمان است که با هدف جذب افراد با استعداد از سرتاسر جهان ایجاد شده است. شما با استفاده از Chancenkarte می‌توانید حتی بدون داشتن جاب آفر از پیش مشخص شده‌ای وارد آلمان شوید و یک سال نیز به شما فرصت داده می‌شود تا شغل مورد نظرتان را پیدا کنید. این کارت بر اساس یک سیستم امتیازبندی به متقاضیان اعطا می‌شود که بر اساس آن مدارک، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی، سن افراد و برخی عوامل دیگر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

    شرایط مهاجرت به آلمان با مدرک فنی حرفه‌ای

    شما برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای به آلمان نیاز به یک سری شرایط دارید که شامل موارد زیر می‌شوند.

    • مدرک فنی حرفه‌ای معتبر
    • داشتن جاب آفر از طرف یک کارفرمای معتبر
    • آشنایی یا تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی
    • تکمیل فرم‌های اپلای کاری
    • داشتن ۲ عدد عکس پاسپورتی
    • ارائه پاسپورت معتبر
    • داشتن بیمه درمانی
    • ارائه قرارداد کاری معتبر
    • نداشتن سوء پیشینه
    • داشتن سن ۲۵ تا ۴۳ سال

    نکته ۱: مدرک فنی حرفه‌ای شما باید مورد تایید دولت آلمان باشد یا بتوانید آن را معادل‌سازی کنید.

    نکته ۲: شما ممکن است بتوانید تحت شرایط خاصی با سن بیشتر از ۴۳ سال هم در آلمان کار کنید.

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در آلمان

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در آلمان

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی آلمان در سال ۲۰۲۴ عبارتند از:

    عنوان شغلی

    میزان درآمد سالانه

    حسابدار

    ۶۴،۵۰۰ یورو

    برقکار

    ۵۹،۰۰۵ یورو

    نجار

    ۴۲،۰۰ یورو

    طراح گرافیک

    ۴۰،۰۰۰ یورو

    راننده حرفه‌ای

    ۲۸،۴۸۳ یورو

    مکانیک کشتی

    ۸۲،۹۱۲ یورو

    آشپز

    ۱۲۰،۰۰۰ یورو

    مدیر هتل

    ۷۵،۶۰۰ یورو

    لوله‌کش

    ۵۵،۲۳۱ یورو

    مکانیک خودرو

    ۳۵،۰۰۰ یورو

    آتش‌نشان

    ۲۶،۱۸۴ یورو

    مهاجرت به استرالیا با مدرک فنی حرفه‌ای

    استرالیا کشوری انگلیسی زبان با حدود ۲۷ میلیون نفر جمعیت است که از لحاظ اقتصادی در رتبه اول قاره آسیا و اقیانوسیه قرار دارد. برنامه‌های مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای به استرالیا از تنوع خوبی برخوردار هستند و شما می‌توانید برای انجام این کار از یکی از ۷ ویزای ساب‌کلاس ۱۸۹، ۱۹۰، ۴۹۱، ۱۸۷، ۸۵۸، ۴۱۷ و ۴۶۲ استفاده کنید.

    نرخ بیکاری استرالیا در سال ۲۰۲۴ حدود ۴% است که همین موضوع پیدا کردن شغل مناسب را بسیار آسان می‌کند. در مجموع نیز استرالیا را می‌توان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری به شمار آورد و علت آن وجود مزایای متعددی است که با کار در این کشور توسعه‌یافته می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید. بالا بودن کیفیت زندگی، سیستم درمانی فوق‌العاده، جامعه چند فرهنگی، شهرهای مدرن، تعادل میان کار و زندگی، دستمزدهای بالا و تنوع فرصت‌های شغلی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت کاری به استرالیا هستند.

    اطلاعات مرتبط با بازار کار استرالیا

    اطلاعات مرتبط با بازار کار استرالیا

    نرخ بیکاری

    ۴%

    نرخ اشتغال

    ۶۶.۷%

    تنوع برنامه‌های مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    بالا

    دستمزد سالانه

    ۸۹،۱۲۲ دلار استرالیا

    میزان دشواری پیدا کردن شغل

    متوسط

    نرخ مالیات

    میانگین ۱۶%

    میزان دشواری مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    نسبتا آسان

    راه‌اندازی کسب‌وکار

    بسیار آسان

    تورم

    ۳.۶%

    روش‌های مهاجرت به استرالیا با مدرک فنی حرفه‌ای

    بهترین روش‌های مهاجرت به استرالیا با مدرک فنی حرفه‌ای

    در ادامه با مهم‌ترین برنامه‌های مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای به استرالیا آشنا می‌شوید:

    • ویزای ساب کلاس ۱۸۹
    • ویزای ساب کلاس ۱۹۰
    • ویزای ساب کلاس ۴۹۱
    • ویزای ساب کلاس ۱۸۷
    • ویزای ساب کلاس ۸۵۸
    • ویزای ساب کلاس ۴۱۷
    • ویزای ساب کلاس ۴۶۲

    ویزای ساب کلاس ۱۸۹: نوعی ویزای اقامت دائم است که افراد با مهارت‌های فنی می‌توانند با استفاده از آن وارد استرالیا شده و در این کشور مشغول به کار شوند. شما برای دریافت ویزای ساب کلاس ۱۸۹ نیازی به اسپانسر دولتی، ایالتی یا خانوادگی ندارید.

    ویزای ساب کلاس ۱۹۰: این ویزا به کارگران ماهر منتخب اجازه می‌دهد تا به عنوان مقیم دائم در استرالیا زندگی و کار کنند.‌ بر خلاف ویزای ساب کلاس ۱۸۹، شما برای دریافت این نوع ویزا نیاز به اسپانسر دارید.

    ویزای ساب کلاس ۴۹۱: ویزای مهارت منطقه‌ای (Australian skilled regional) نوعی ویزای موقت کاری در استرالیا است که با دریافت آن می‌توانید برای مدت ۴ سال در این کشور زندگی کنید. دارندگان ویزای ساب‌ کلاس ۴۹۱ می‌توانند اعضای خانواده خود را نیز به استرالیا بیاورند. افراد واجد شرایط همچنین می‌توانند ویزای ساب کلاس ۴۹۱ را به نسخه دائم آن یعنی ویزای ساب کلاس ۸۸۷ تبدیل کنند.

    ویزای ساب کلاس ۱۸۷: شما با ویزای طرح مهاجرتی با اسپانسر منطقه‌ای یا همان ساب کلاس ۱۸۷ می‌توانید به طور دائم در استرالیا کار و زندگی کنید. برای دریافت این نوع ویزا باید حداقل ۲ یا ۳ سال برای یک کارفرمای استرالیایی کار کرده باشید. همچین تنها دارندگان ویزای ساب کلاس ۴۵۷ و ۴۸۲ می‌توانند اقدام به دریافت این نوع ویزا کنند.

    ویزای ساب کلاس ۸۵۸: این نوع ویزای دائم که به آن گلوبال تلنت (Global Talent Visa) نیز گفته می‌شود، مخصوص کسانی است که دارای سوابق برجسته بین‌المللی در یک زمینه کاری، ورزشی، هنری و علمی خاص هستند.

    ویزای ساب کلاس ۴۱۷: ویزای تعطیلات کاری این امکان را به افراد با سنین ۱۸ تا ۳۰ سال می‌دهد تا برای حداکثر ۱۲ ماه در استرالیا همزمان مشغول کار و سپری کردن تعطیلات خود شوند.

    ویزای ساب کلاس ۴۶۲: مشابه ویزای ساب کلاس ۴۱۷ است اما بر خلاف آن، شما نیاز به ارائه مدرک تحصیلی و زبان دارید.

    توجه: برای مشاهده فهرست مشاغل مورد نیاز ویزاهای فوق به وب‌سایت دولت استرالیا مراجعه کنید.

    شرایط  مهاجرت به استرالیا با مدرک فنی حرفه‌ای

    شرایط مورد نیاز برای مهاجرت با مدرک فنی به استرالیا شامل موارد زیر می‌شود:

    •  دریافت ویزای کار (ساب کلاس، ۱۸۰، ۱۹۰ و...)
    •  داشتن سن زیر ۴۵ سال
    •  داشتن سلامت جسمی و روانی
    •  تسلط کافی به زبان انگلیسی و داشتن سابقه کاری مرتبط
    •  نداشتن سابقه ریجکتی ویزا
    •  داشتن پاسپورت معتبر و ۲ قطعه عکس
    •  تکمیل فرم اپلای کاری
    •  ارائه مدارک تحصیلی، رسید پرداختی‌های صورت گرفته و قرارداد کاری
    •  داشتن تمکن مالی
    •  نداشتن سوء پیشینه
    •  ارائه نام اسپانسرشیپ (در صورت نیاز)
    •  سایر شرایط و مدارک درخواستی از طرف کارفرما و دولت استرالیا

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در استرالیا

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در استرالیا

    در جدول زیر پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در استرالیا در سال ۲۰۲۴ را مشاهده می‌کنید.

    عنوان شغلی

    میزان درآمد سالانه

    نجار

    ۷۵،۰۰۰ دلار

    برقکار

    ۹۴،۸۷۴ دلار

    تعمیرکار یخچال و وسایل سرمایشی

    ۷۹،۰۰۱ دلار

    طراح فضای سبز

    ۷۰،۰۰۰ دلار

    نقاش

    ۷۷،۵۰۰ دلار

    لوله کش

    ۸۳،۰۹۹ دلار

    دیگ ساز

    ۱۲۵،۰۰۰ دلار

    جوشکار

    ۸۰،۰۰۰ دلار

    آشپز

    ۶۹،۶۶۲ دلار

    تکنسین خودرو

     ۷۷،۵۰۰ دلار

      مهاجرت به نیوزلند با مدرک فنی حرفه‌ای

    نیوزلند کشوری کوچک با جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر در قاره آسیا و اقیانوسیه است. نیوزلند یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای دنیا است که توانسته با وجود جمعیت پایین خود از لحاظ تولید ناخالص ملی در رتبه ۵۲ جهان قرار بگیرد. شما با مهاجرت به نیوزلند با مدرک فنی حرفه‌ای می‌توانید از مزایای مختلفی بهره‌مند شوید که از میان آن‌ها می‌توان مواردی مانند ساعات کاری منعطف، تنوع برنامه‌های حمایتی، فرصت‌های شغلی بی‌نظیر، نبود سیاست‌های کاری سخت‌گیرانه و امکان آموزش در حین کار را نام برد. علاوه بر این، نیوزلند آسان‌ترین کشور دنیا برای راه‌اندازی یک کسب‌کار جدید است.

    اطلاعات مرتبط با بازار کار نیوزلند

    اطلاعات مرتبط با بازار کار نیوزلند

    نرخ بیکاری

    ۴.۳%

    نرخ اشتغال

    ۶۸.۴%

    تنوع برنامه‌های مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    متوسط

    دستمزد سالانه

    ۵۳،۰۴۰ دلار نیوزلند

    میزان دشواری پیدا کردن شغل

    تقریبا آسان

    نرخ مالیات

    حدود ۲۱%

    میزان دشواری مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    حدودا دشوار

    راه‌اندازی کسب‌وکار

    بسیار آسان

    تورم

    ۴%

    روش‌های مهاجرت به نیوزلند با مدرک فنی حرفه‌ای

    دارندگان مدرک فنی حرفه‌ای می‌توانند از طریق روش‌های زیر به نیوزلند مهاجرت کنند:

    • ویزای SMC
    • ویزای Green List
    • ویزای Straight to Residence

    ویزای SMC: این نوع ویزا برای کسانی صادر می‌شود که می‌توانند با مهار‌ت‌ها و توانایی‌های خود به رشد اقتصادی نیوزلند کمک کنند. توجه داشته باشید که ویزای SMS (مخفف Skilled Migrant Category) مناسب افراد خویش‌فرما نیست. برای دریافت ویزای SMC باید سن شما کمتر ۵۵ از سال سن باشد و شرایط مرتبط با زبان انگلیسی را نیز برآورده کنید. همچنین باید از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار باشید و داشتن یک جاب آفر معتبر از کارفرمای نیوزلندی نیز الزامی است.

    ویزای Green List: گرین لیست در واقع فهرستی از مشاغل فنی در نیوزلند است که کمبود نیروی کار در آن‌ها وجود دارد. کارفرمایان نیوزلندی با وجود این لیست می‌توانند به آسانی اقدام به جذب و استخدام نیروی کار ماهر از سایر کشورها کنند. دارندگان ویزای Green List در صورت رعایت شرایط مهاجرتی می‌توانند فورا یا پس از گذشت ۲ سال کار در نیوزلند اقامت دائم دریافت کنند. برای اطلاع از جدیدترین مشاغل گرین لیست می‌توانید به وب‌سایت دولت نیوزلند مراجعه کنید.

    ویزای Straight to Residence: اگر دارای کار یا جاب آفر معتبری هستید یا موقعیت شغلی شما در Tier 1 لیست سبز (Green List) مشاغل پرمتقاضی کشور نیوزلند قرار دارد، می‌توانید برای دریافت ویزای Straight to Residence اپلای کنید. دارندگان این نوع ویزا می‌توانند پس از ۲ سال زندگی در این کشور برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

    شرایط مهاجرت به نیوزلند با مدرک فنی حرفه‌ای

    در ادامه شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به نیوزلند با مدرک فنی حرفه‌ای را مشاهده می‌کنید:

    • اثبات هویت فردی با ارائه مدارک شناسایی معتبر
    • ارائه گواهی سوء پیشینه
    • داشتن سلامت جسمی و روانی
    • رعایت قوانین و شرایط اخذ ویزا
    • داشتن جاب آفر معتبر
    • داشتن سوابق تحصیلی و کاری مرتبط
    • داشتن ۱۸ تا ۳۵ سال سن (برای اکثر ویزاهای کاری)

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در نیوزلند

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در نیوزلند

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در کشور نیوزلند عبارتند از:

    عنوان شغلی

    میزان درآمد سالانه

    برقکار

    ۷۸،۰۰۰ دلار

    لوله‌کش

    ۶۷،۴۲۱ دلار

    اپراتور ماشین‌آلات

    ۵۲،۰۰۰ دلار

    حسابدار

    ۹۲،۵۰۰ دلار

    آشپز

    ۵۴،۶۰۰ دلار

    کارگر کشاورز

    ۵۲،۲۵۵ دلار

    راننده کامیون

    ۵۴،۶۰۰ دلار

    جوشکار

    ۶۱،۴۲۵ دلار

    مهندس تاسیسات

    ۸۲،۹۰۸ دلار

    طراح گرافیست

    ۷۰،۰۰۰ دلار

    مهاجرت به آمریکا با مدرک فنی حرفه‌ای

    بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول (IMF) در سال ۲۰۲۴، آمریکا با داشتن تولید ناخالص ملی ۲۸.۷۸۱ تریلیون دلاری بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا می‌باشد. آمریکا همچنین دارای بازار کار بزرگ ۱۷۰ میلیون نفری است، با این وجود پیدا کردن کار در این کشور برای افراد مهاجر بسیار رقابتی بوده و تنها افراد شایسته و با سوابق کاری حرفه‌ای می‌توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

    امروزه با استفاده از ویزاهای مختلفی می‌توانید برای مهاجرت کاری به آمریکا اقدام کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به ۵ ویزای EB1، EB2، EB3، H-1B و O1 اشاره کرد. شما با کار کردن در آمریکا می‌توانید از مزایای متعددی بهره‌مند شوید اما به این نکته توجه کنید که این کشور دارای یکی از دشوارترین سیاست‌های مهاجرتی در جهان به خصوص برای ایرانیان است.

    اطلاعات مرتبط با بازار کار آمریکا

    اطلاعات مرتبط با بازار کار آمریکا

    نرخ بیکاری

    ۴%

    نرخ اشتغال

    ۶۰.۱%

    تنوع برنامه‌های مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    بالا

    دستمزد سالانه

    ۶۳،۷۹۵ دلار

    میزان دشواری پیدا کردن شغل

    کمی دشوار

    نرخ مالیات

    بین ۱۲ تا ۳۷ درصد

    میزان دشواری مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    دشوار

    راه‌اندازی کسب‌وکار

    بسیار آسان

    تورم

    ۳.۴%

    راه‌های مهاجرت به آمریکا با مدرک فنی حرفه‌ای

    بهترین روش‌های مهاجرت به آمریکا با مدرک فنی حرفه‌ای

    روش‌های مهاجرت به آمریکا از طریق مدرک فنی حرفه‌ای نیز متنوع بوده و در مجموع شامل ۶ گزینه می‌شود:

    • ویزای EB1
    • ویزای EB2
    • ویزای EB3
    • ویزای H-1B
    • ویزای O1

    ویزای EB1: این نوع ویزا مخصوص افراد با مهارت‌ها و سوابق کاری و تحصیلی بسیار برجسته در حوزه‌های مختلفی مانند علوم، ورزش، هنر، کسب‌وکار و... است. شما با استفاده از این نوع ویزا می‌توانید گرین کارت و اقامت دائم آمریکا را دریافت کنید.

    ویزای EB2: این ویزا مشابه ویزای EB1 است، با این تفاوت که برای دریافت آن نیاز به یک اسپانسرشیپ کاری معتبر از طرف یک کارفرمای آمریکایی دارید. با این حال شرایط عمومی اخذ ویزای EB2 آسان‌تر از ویزای EB1 است.

    ویزای EB3: این ویزا را می‌توان مناسب‌ترین ویزا برای مهاجرت به آمریکا با مدرک فنی حرفه‌ای به شمار آورد. شما برای دریافت ویزای EB3 باید حداقل دارای ۲ سال سابقه کاری مفید باشید. داشتن مدرک لیسانس مرتبط با شغل انتخابی نیز شانس شما برای اخذ ویزای EB3 را افزایش می‌دهد. دولت آمریکا به علت بالا بودن تعداد درخواست‌های دریافتی از سوی متقاضیان مهاجرت کاری، هر ساله حدود ۴۰ هزار ویزای EB3 صادر می‌کند.

    ویزای H-1B: شرکت‌ها و سایر کارفرمایان در آمریکا با استفاده از ویزای H-1B می‌توانند به صورت موقت کارگران خارجی را برای مشاغلی که نیاز به تخصص بالایی دارند، استخدام کنند. فراموش نکنید که داشتن مدرک دانشگاهی برای اخذ این ویزا اجباری است. علاوه بر این، کارفرما برای استخدام شما باید ثابت کند که هیچ فردی آمریکایی واجد شرایطی برای کار در موقعیت شغلی مورد نظر به او مراجعه نکرده است.

    ویزای O1: این نوع ویزای کاری نیز از بسیاری از جهات مشابه ویزای EB1 است، اما بر خلاف آن به صورت موقت صادر می‌شود. علاوه بر این، اخذ O1 آسان‌تر از EB1 است. اگر ویزای O1 دارید و می‌خواهید گرین کارت بگیرید، در چنین شرایطی باید برای  دریافت یکی از ۳ ویزای EB1، EB2 و EB3 اقدام کنید.

    شرایط مهاجرت به آمریکا با مدرک فنی حرفه‌ای

    دارندگان مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت به آمریکا نیاز به شرایط زیر دارند:

    • داشتن جاب آفر
    • ارائه فرم I-129 توسط کارفرما به سازمان USCIS
    • کارفرما برای استخدام شما باید یک تاییدیه از وزارت کار آمریکا بگیرد.
    • پاسپورت باید به اندازه اقامت شما به علاوه ۶ ماه در آمریکا اعتبار داشته باشد.
    • ارائه عکس پاسپورتی جدید
    • تاییدیه‌ای که نشان می‌دهد شما فرم DS-160 را تکمیل کرده‌اید.
    • پرداخت تمام هزینه‌های مرتبط با اخذ ویزا
    • ارائه مدارکی که نشان می‌دهند که شما پس از انقضای ویزای کاری به کشور خود باز می‌گردید (به استثنای برخی ویزاها مانند H-1B)

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در آمریکا

    پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در آمریکا

    بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهند که موارد زیر جزو پر متقاضی‌ترین مشاغل فنی در آمریکا هستند.

    عنوان شغلی

    میزان درآمد سالانه

    آشپز رستوران

    ۵۲،۷۰۹ دلار

    کارگر رستوران

    ۳۸،۰۴۷ دلار

    توسعه‌دهنده نرم‌افزار

    ۱۳۰،۱۳۴ دلار

    تکنسین توربین‌های بادی

    ۶۴،۸۳۰ دلار

    راننده کامیون

    ۶۲،۴۳۵ دلار

    لوله‌کش

    ۶۰،۱۳۱ دلار

    نجار

    ۴۸،۷۲۳ دلار

    مهماندار هتل

    ۳۰،۲۰۴ دلار

    برقکار

    ۶۰،۰۲۳ دلار

    مکانیک هواپیما

    ۶۴،۷۰۸ دلار

    مکانیک خودرو

    ۵۵،۳۶۹ دلار

    مراحل مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    همانگونه که اشاره شد، هر کشوری در رابطه با مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود است و نمی‌توان یک نسخه کلی برای این مسئله در نظر گرفت. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهند که افراد معمولا برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای باید مراحل زیر را طی کنند.

    ۱. ابتدا در رابطه با جدیدترین شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای به کشور مقصدتان آشنا شوید.

    ۲. موقعیت‌های کاری مختلف را مورد بررسی قرار داده و سپس گزینه‌ای که با شرایط شما سازگار است را انتخاب کنید.

    ۳. سپس مدرک فنی حرفه‌ای خود را به همراه سایر مدارک درخواستی ترجمه رسمی کنید.

    ۴. با کارفرمای خود تماس بگیرید و مدارک را در اختیار او قرار دهید.

    ۵. پس از قبولی در مصاحبه کاری، از کارفرمای خود بخواهید تا با شما یک قرارداد رسمی ببندد.

    ۶. وارد وب‌سایت دولت یا اداره مهاجرت کشور مورد نظرتان شوید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.

    ۷. تمام مدارک موجود را در حساب کاربری خود بارگذاری کنید.

    ۸. درخواستی را برای دریافت ویزای کاری ایجاد کرده و تمام هزینه‌های درخواستی را بپردازید.

    ۹. از تمام مدارک خود از جمله رسید پرداخت هزینه ویزا یک نسخه کپی تهیه کنید.

    ۱۰. حال برای انجام مصاحبه کاری باید به سفارت، کنسولگری یا یکی از دفاتر مهاجرتی کشور مقصد بروید. توجه داشته باشید که برای حضور در سفارت باید از قبل یک جلسه مصاحبه رزرو کنید.

    ۱۱. دولت کشور مقصد در صورت موافقت با درخواست شما، یک ویزای کاری برایتان صادر می‌کند.

    نکته ۱: در برخی موارد ممکن است نیازی به انجام مصاحبه حضوری در سفارت نداشته باشید.

    نکته ۲: برخی کشورها این امکان را به متقاضیان می‌دهند تا درخواست خود برای دریافت ویزای کاری را به صورت حضوری یا همان غیر آنلاین ثبت کنند.

    نکته ۳: تمام مدارک شما باید کامل و درست باشند. به منظور جلوگیری از هر گونه اشتباهی، چند بار با دقت اطلاعات موجود در مدارک و فرم‌ها را مرور کنید.

    چگونه در خارج از کشور کار فنی پیدا کنیم؟

    شما با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید شغل فنی مورد نظر خود در خارج از کشور را پیدا کنید که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

    شبکه اجتماعی LinkedIn: لینکدین با داشتن ۳۱۰ میلیون کاربر، بزرگترین شبکه اجتماعی مخصوص کاریابی در جهان است. شما با استفاده از امکانات جستجو و فیلترهای لینکدین می‌توانید به آسانی شغل مورد نظرتان را پیدا کنید. در این شبکه همچنین امکان برقراری ارتباط مستقیم با تمام کارجویان و کارفرماهای عضو وجود دارد.

    وب‌سایت‌های کاریابی:‌ وب‌سایت‌های کاریابی بین‌المللی مختلفی در اینترنت وجود دارد که روزانه هزاران موقعیت کاری جدید به فهرست مشاغل آن‌ها افزوده می‌شوند و از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی مانند Indeed،ZipRecruiter ، Glassdoor و Jobbank‌ اشاره کرد. برای استفاده از چنین وب‌سایت‌هایی نیز کافیست یک حساب کاربری در آن‌ها ایجاد کنید.

    موسسات مهاجرتی: موسسات مهاجرتی می‌توانند به شما در یافتن شغل دلخواهتان کمک فراوانی کنند. البته قبل از مراجعه به یک موسسه مهاجرتی حتما از مجاز بودن فعالیت آن اطمینان حاصل کنید.

    افزایش شانس مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای

    شما با استفاده از نکات زیر می‌توانید شانس خود برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

    • قبل از مهاجرت به کشور مورد نظرتان به خوبی در مورد بازار کار آن تحقیق کنید.
    • داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط با رشته فنی می‌تواند شانس شما را افزایش دهد.
    • از یک وکیل مهاجرتی یا کارشناس متخصص در امور ویزای کاری مشورت بگیرید.
    • به صورت منظم آخرین تغییرات صورت گرفته در قوانین مهاجرتی را مورد بررسی قرار دهید.
    • بهتر است در رابطه با شغل مورد نظرتان حداقل بین ۱ تا ۲ سال سابقه کار مفید داشته باشید.
    • برای افزایش شانس خود در یک یا تعداد بیشتری دوره بین‌المللی شرکت کنید.
    • در یک آزمون زبان انگلیسی بین‌المللی مانند آیلتس شرکت کرده و سعی کنید نمره بالایی در آن بدست آورید.
    • قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که از شرایط لازم برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای برخوردار هستید.
    • یک رزومه و CV قوی برای خود ایجاد کنید.
    • درخواست کاری خود را به چندین کارفرمای مختلف ارسال کنید.
    • تمام ضرب‌العجل‌های تعیین شده از طرف کارفرما، اداره مهاجرت یا دولت کشور مقصد را رعایت کنید.
    • تمام دستاوردهای مهم خود را در رزومه یا CV بنویسید.
    • مراقب شرکت‌ها، موسسات، وکلا و افراد کلاهبردار باشید.
    • تمام تلاش خود را برای متقاعد کردن کارفرما به کار بگیرید.
    • با جدیدترین فناوری‌ها و اطلاعات مرتبط با شغل خود آشنا شوید.
    • خود را برای مصاحبه احتمالی آماده کنید.

    سوالات متداول مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای | شرایط، مدارک و بهترین کشورها

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت