ویزای تقلبی کانادا
  • نویسنده: علیرضا لهفتان
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:

    کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت است و همین موضوع سبب شده تا بازار ویزاهای تقلبی کانادا رشد چشمگیری در سال‌های اخیر داشته باشد. متاسفانه برخی افراد و همچنین موسسات غیر مجاز با سوء استفاده از محبوبیت بالای کشور کانادا در نزد مهاجران بین‌المللی دست به کلاهبرداری و جعل ویزا زده و از این راه پول بسیار زیادی را بدست می‌آورند. خبر بد این است که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید با استفاده از ویزای فیک وارد کانادا شوید و در نتیجه اکیدا توصیه می‌شود که حتما برای انجام این کار از روش قانونی استفاده کنید.

    همچنین اقدام از طریق ویزای جعلی در مواقعی می‌تواند هزاران دلار به شما ضرر مالی برساند و باعث هدر رفتن ماه‌ها و چه بسا سالیان زحمات و زمان با ارزش شما شود. علاوه بر این تهیه و استفاده از چنین ویزاهایی جرم بوده و مجازات‌های مختلفی را به همراه دارد. با این حال اگر فکر می‌کنید که ویزای فیک برای شما صادر شده است؛ جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا با استفاده از روش‌های مورد اشاره در این مقاله می‌توانید به آسانی ویزای تقلبی و اصلی را از هم تشخیص داده و از تمام مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

    روش های شناسایی ویزای تقلبی کانادا

    اما چرا نباید از ویزای تقلبی استفاده کنیم؟ چگونه تقلبی یا اصل بودن آن را تشخیص دهیم؟ آیا امکان استعلام ویزای کانادا وجود دارد؟ پس از اخذ روادید تقلبی چکار کنیم؟ چگونه در دام شرکت‌های مهاجرتی کلاهبردار نیفتیم؟ بهترین روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری ویزا کدامند؟ آیا امکان شناسایی وب‌سایت‌های مهاجرتی جعلی وجود دارد؟ اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به دنبال پاسخ این سوالات هستید؛ در این صورت شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

    روش‌های تشخیص ویزای تقلبی کانادا

    با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید به آسانی ویزاهای تقلبی را از اصل تشخیص دهید:

    • چک کردن فونت ویزا
    • وجود اشتباه در کلمات فرانسوی
    • نام خانوادگی بدون واترمارک
    • توجه به نحوه چیدمان عناصر داخل ویزا
    • مقایسه ویزای دریافتی با ویزاهای اصلی
    • وجود اشتباهات املایی و گرامری
    • بررسی تاریخ انقضا
    • چک کردن شماره ویزا
    • چک کردن ویژگی‌های امنیتی ویزا
    • تماس با اداره مهاجرت کانادا

    چک کردن فونت

    بررسی کنید که آیا فونت استفاده شده در ویزای جعلی با ویزاهای اصلی یکی است یا خیر. البته فونت بکار رفته در ویزاهای تقلبی نیز ممکن است در ابتدا تا حد زیادی مشابه نسخه اورجینال به نظر آید اما قطعا با بررسی دقیق‌تر متوجه تفاوت‌های قابل‌توجهی خواهید شد. فراموش نکنید که حتما فرمت فونت مورد استفاده در تمام بخش‌های ویزا باید ثابت باشد. اغلب نوشته‌های موجود در ویزای‌های تقلبی کانادا دارای فونت‌هایی با اندازه‌های متفاوت هستند.

    وجود اشتباه در کلمات فرانسوی

    اطلاعات شما به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی بر روی روادید کانادایی درج می‌شود. کلاهبرداران معمولا به زبان فرانسه مسلط نیستند و در نتیجه ممکن است دچار اشتباهاتی شوند که این امر می‌تواند به شما در شناسایی ویزای فیک کمک کند. همچنین برای اطمینان از درست یا اشتباه بودن کلمات و عبارت‌های ویزا بهتر است آن را به یک مترجم رسمی زبان فرانسه نشان دهید. علاوه بر این زبان فرانسه در کانادا و سایر کشورهای فرانسه‌ زبان کمی با هم متفاوت هستند و از این رو افراد کلاهبردار ممکن است به اشتباه جزییات کوچک را نادیده بگیرند.

    نام خانوادگی بدون واترمارک

    مطمئن شوید که نام خانوادگی شما در ویزای صادره حتما دارای واترمارک باشد. در واقع بر روی برگه ویزای کانادا یک واترمارک قرار دارد که نام خانوادگی شما در قسمت بالای آن درج شده است. ممکن است افراد کلاهبردار به شکلی حرفه‌ای در ویزاهای تقلبی خود از یک واترمارک فیک استفاده کنند و بنابراین توجه به این ایراد در مواردی نیاز به دقت بالایی دارد. علاوه بر این بسیاری از ویزاهای تقلبی فاقد واترمارک هستند یا نام خانوادگی در آن‌ها در جای اشتباهی درج شده است.

    توجه به نحوه چیدمان عناصر داخل ویزا

    نحوه چیدمان عناصر ویزای دریافتی شما دقیقا باید مشابه جدیدترین نسخه اصلی موجود باشد. آیا عنوان ویزا، تصویر شما، نام و نام خانوادگی، تاریخ انقضا یا سایر موارد مشابه در جای درستی قرار دارند؟ توجه داشته باشید که بر روی ویزا‌های اصلی عبارت “Canada” ثبت شده است. کلاهبرداران اغلب به جزییات، به خصوص چیدمان ویزاهای اصلی توجه نمی‌کنند. معمولا در روادید‌های جعلی فاصله زیر عنوان بسیار باریکتر از ویزاهای اصلی است و در نتیجه حتما این موضوع را نیز با کمک یک فرد متخصص مورد بررسی قرار دهید.

    مقایسه با ویزا‌های اصلی

    شما با قرار دادن نسخه اصلی و تقلبی ویزای اصلی در کنار هم می‌توانید آن‌ها را مورد مقایسه دهید. البته انجام این کار گاهی اوقات نیاز به دقت بالایی دارد زیرا تشخیص برخی از ویزای‌های غیر اصل می‌تواند بسیار دشوار باشد. برای مشاهده نسخه‌های اصلی بهتر است حتما از وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا استفاده کرده یا از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

    وجود اشتباهات املایی و گرامری

    با دقت تمام متن موجود در ویزای دریافتی را حرف به حرف مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که در آن هیچگونه اشتباه املایی یا گرامری وجود ندارد زیرا بسیاری از افراد کلاهبردار چندان به زبان انگلیسی یا فرانسه مسلط نیستند.

    بررسی تاریخ انقضا

    تمام ویزا‌های کانادایی دارای تاریخ انقضاء هستند که در بالا گوشه سمت راست آن‌ها درج شده است. اطلاعات مرتبط با میزان اعتبار ویزا یا همان تاریخ انقضاء باید مطابق با قوانین و شرایط کشور کانادا باشد و هر گونه مورد مشکوک یا تقلبی را فورا گزارش دهید.

    چک کردن شماره ویزا

    روی مهر ویزای کانادا در سمت راست، درست زیر تاریخ صدور و تاریخ انقضا، عددی با عنوان “Document Number” وجود دارد که دقیقا همان شماره ویزا می‌باشد. شما می‌توانید با استعلام این عدد در سامانه IRCC از اصل بودن ویزای خود اطمینان حاصل کنید. اداره مهاجرت کانادا در واقع این امکان را برای تمام افراد متقاضی فراهم می‌کند تا در هر زمانی آخرین وضعیت ویزای خود را مورد بررسی قرار دهند. قطعا اطلاعات هیچ‌ یک از ویزاهای تقلبی در وب‌سایت IRCC موجود نبوده و علاوه بر این هیچ دو ویزایی دارای سریال مشابه نیستند.

    چک کردن ویژگی‌های امنیتی ویزا

    ویزای اصل کانادا شامل ویژگی‌های امنیتی مانند هولوگرام، واترمارک و تکنیک‌های خاص چاپ است که می‌توانند به شما در شناسایی ویزاهای فیک کمک بسیاری کنند.

    تماس با اداره مهاجرت کانادا

    اگر با وجود استفاده از راهکارهای فوق باز هم در رابطه با اصل یا تقلبی بودن ویزای خود تردید دارید؛ بهتر است به عنوان آخرین روش با اداره مهاجرت به شماره تلفن‌های ۴۰۰۰ ۹۴۴ ۶۱۳ ۰۰۱ (مخصوص خارج از کانادا) یا ۲۱۰۰ ۲۴۲ ۸۸۸ ۰۰۱ (مخصوص افراد ساکن در کانادا) تماس گرفته و از کارشناسان آن‌ها مشورت بگیرید. 

    تفاوت ویزای اصلی و تقلبی کانادا

    در صورت دریافت ویزای تقلبی کانادا چکار کنیم؟

    پس از اینکه متوجه تقلبی بودن ویزای خود شدید؛ این موضوع را به پلیس محلی و مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا گزارش دهید. اگر هم مشکوک به کلاهبرداری هستید؛ در چنین وضعیتی نیز بهتر است با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری کانادا تماس بگیرید و پس از ارائه گزارش در مورد مشکل بوجود آمده از آن‌ها درخواست کمک کنید. کارشناسان سفارت می‌توانند به آسانی مشخص کنند که آیا ویزای شما اصل یا تقلبی است. شما همچنین می‌توانید کلاهبرداری انجام گرفته را به آژانس خدمات مرزی کانادا یا همان CBSA (مخفف Canada Border Services Agency) گزارش کنید. علاوه بر این می‌توان فعالیت‌های مشکوک در مرز کانادا و پیام‌ها و تبلیغات مهاجرتی کلاهبرداری را به اطلاع این سازمان برسانید.

    نکته ۱: به یاد داشته باشید که اداره مهاجرت کانادا هرگز برای تایید اطلاعات فردی نوشته شده در فرم‌های اپلای به متقاضیان ایمیل نمی‌فرستد. IRCC‌ همچنین برای جمع‌آوری اطلاعات بانکی (شماره کارت اعتباری و ...) اقدام به ارسال ایمیل به افراد نمی‌کند.

    نکته ۲: هیچگاه به ایمیل‌های مشکوک مهاجرتی آن پاسخ ندهید. اگر ایمیل مورد نظر حاوی لینکی است؛ تحت هیچ شرایطی بر روی آن کلیک نکنید زیرا ممکن است مورد کلاهبرداری فیشینگ قرار بگیرید.

    استعلام وضعیت ویزای کانادا

    برای استعلام وضعیت ویزای خود مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

    مرحله 1: برای شروع وارد وب‌سایت رسمی دولت کانادا شوید.

    مرحله 2: از طریق بخش “Immigration and citizenship” وارد صفحه “Check your application status” شوید.

    مرحله 3: تمام جزییات درخواستی مانند شماره درخواست و نام و نام خانوادگی را وارد کنید.

    مرحله 4: جزئیات اپلای خود را وارد کرده و بر روی گزینه “Submit” کلیک کنید.

    مرحله ۵: پس از مدتی می‌توانید آخرین وضعیت درخواست خود برای صدور ویزا را مشاهده کنید.

    شناسایی وب‌سایت‌های مهاجرتی کلاهبردار

    امروزه وب‌سایت‌های بسیاری در سرتاسر جهان وجود دارند که خدمات مهاجرتی یا شهروندی مختلفی را به افراد ارائه می‌دهند. برخی از آن‌ها به دروغ ادعا می‌کنند که دارای نمایندگان قانونی در کشور کانادا هستند که می‌توانند با پرداخت هزینه مشخصی کارهای شما را در کمترین زمان ممکن انجام دهند. برخی دیگر نیز به منظور دریافت پول از افراد یا سرقت اطلاعات شخصی، ضمانت‌های نامعتبری را ارائه می‌کنند. با کمک موارد زیر می‌توانید یک وب‌سایت جعلی یا کلاهبردار را به آسانی شناسایی کنید:

    • برخی از آن‌ها به نظر وب‌سایت رسمی دولت کانادا هستند اما تنها از یک زبان پشتیبانی می‌کنند؛ این در حالی است که وب‌سایت اصلی به هر ۲ زبان انگلیسی و فرانسه در دسترس است.
    • شما کارهای مهاجرتی خود را تنها باید از طریق وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا که دارای پسوند .ca یا gc.ca است؛ انجام دهید.
    • تعدادی از وب‌سایت‌های کلاهبردار فورا و قبل از هر اقدامی از افراد می‌خواهند تا اطلاعات شخصی یا مالی خود را در اختیار آن‌ها قرار داده یا مبلغی را واریز کنند.
    • وب‌سایت مورد نظر شما حتما باید از پروتکل SSL پشتیبانی کند. چنین وب‌سایت‌هایی با پیشوند https شروع می‌شوند و نه http. با این حال داشتن پروتکل SSL حتما به معنای قانونی فعالیت یک وب‌سایت نیست.
    • وب‌سایت‌های مشکوک هیچ آدرس، اطلاعات تماس تلفنی یا ایمیلی ندارند.

    برای جلوگیری از کلاهبرداری وب‌سایتهای غیر قانونی موارد زیر را انجام دهید:

    • اگر تصمیم به استفاده از خدمات وب‌سایتی دارید؛ در این صورت قبل از امضای قرارداد یا پذیرش هر شرطی مطمئن شوید که در ازای پرداخت هزینه دقیقا چه سرویسی را دریافت خواهید کرد. برای نمونه آیا شرکت انتخابی تنها می‌خواهد پذیرش تحصیلی برای شما بگیرد. آیا خدمات دریافتی علاوه بر پذیرش شامل استادی پرمیت نیز می‌شود؟
    • یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید و مطمئن شوید آیا کسی مشکلی در رابطه با سایت مورد نظر شما گزارش کرده است یا خیر.
    • قبل از هر کاری از طریق تلفن یا ایمیل با مالک وب‌سایت تماس بگیرید یا در صورت نیاز حضوری با آن‌ها ملاقات کنید.
    • تا زمانی که از امن بودن وب‌‌سایت اطمینان ندارید یا نمی‌دانید با چه کسانی سروکار دارید؛ اطلاعات شخصی خود را به آن‌ها ندهید.
    • قبل از هر کاری، شرایط و ضوابط وب‌سایت و موارد مرتبط با سلب مسئولیت را بخوانید.
    • مطمئن شوید که مرورگر شما به‌روز است.
    • به هیچ عنوان بر روی لینک‌های تبلیغاتی مهاجرتی کلیک نکنید.
    • نظر سایر افراد در مورد وب‌سایت انتخابی را جویا شوید.

    نکاتی در رابطه با ویزای تقلبی کانادا

    در ادامه مقاله توجه شما را به مهم‌ترین نکات مرتبط با ویزای تقلبی کانادا جلب می‌کنیم:

    • اگر فکر می‌کنید که فرد یا شرکتی ویزای تقلبی برای شما تهیه کرده است؛ این موضوع را حتما گزارش دهید.
    • برای رسیدن به یک نتیجه جامع در مورد خدمات ویزا تنها به گرفتن مشورت از یک موسسه بسنده نکنید.
    • دولت کانادا تمام ویزاها را به منظور تایید اصالت مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد.
    • تحت هیچ شرایطی درخواست ویزای تقلبی ندهید.
    • مشاور و وکیل مهاجرتی وظایف متفاوتی دارند.
    • روش‌های کلاهبرداری در حال تغییر و پیچیده‌تر شدن هستند.
    • استفاده از اسناد جعلی مهاجرتی می‌تواند در مواردی باعث جریمه زندان شود.
    • توصیه می‌شود که مراحل اخذ ویزا را به صورت آنلاین انجام دهید.
    • استفاده از ویزای تقلبی ممکن است باعث شود تا دولت کانادا شما را برای مدت مشخصی از مهاجرت به این کشور محروم کند.

    چگونه برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنیم؟

    برای دریافت ویزای کانادا کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

    ۱. ابتدا به صورت کامل با شرایط و قوانین کلی مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

    ۲. نوع ویزای (تحصیلی، کاری و ...) مورد نظر خود را مشخص کنید.

    ۳. تمام مدارک مورد نیاز از جمله پاسپورت، گواهی تمکن مالی، عکس، بیمه، کارت شناسایی و ... را جمع‌آوری کنید.

    ۴. از طریق سامانه IRCC هزینه دریافت ویزا را پرداخت کنید.

    ۵. درخواستی را ایجاد کرده و آن را همراه مدارک، اسناد، فرم‌ها، رسید پرداخت و سایر موارد موجود به اداره مهاجرت کانادا بفرستید.

    ۶. مدت زمانی را برای دریافت نتیجه منتظر بمانید.

    ۷. اداره مهاجرت کانادا با درخواست شما موافقت یا مخالفت می‌کند.

    ۸. در صورت موافقت، ویزای خود را از حساب کاربری خود در سامانه IRCC دانلود و چاپ کنید.

    نحوه بازیابی گذرواژه درIRCC  

    اگر کارهای اخذ ویزای خود را به یک موسسه مهاجرتی معتبر بسپارید، آنها باید یک حساب کاربری برای شما در وب‌سایت دولت کانادا ایجاد کنند. کارشناسان موسسه برای ورود به حساب ایجاد شده و بررسی آخرین وضعیت ویزا نیاز به رمز عبور و نام کاربری شما دارند. اگر هم به صورت مستقل فرآیند ثبت‌نام در وب‌سایت دولت کانادا را انجام داده‌اید اما نام کاربری یا رمز عبور خود را به یاد نمی‌آورید، جای هیچ نگرانی نیست زیرا شما به راحتی می‌توانید با کلیک بر روی گزینه “Forgot your password” درخواستی را برای دریافت یک گذرواژه جدید ایجاد کنید. برای انجام این کار معمولا نیاز دارید تا به چند سوال امنیتی پاسخ دهید.

    توجه: کارشناسان مهاجرتی یا دولت کانادا نمی‌توانند رمز عبور اصلی شما را بازیابی کنند. اگر کارشناس ویزای شما خلاف چنین ادعایی را دارد، مطمئن باشید که با یک مورد کلاهبرداری مواجه هستید.

    استعلام اصالت ویزای کانادا

    شما با استفاده از استعلام وضعیت ویزای خود می‌توانید به آسانی از اصل یا جعلی بودن آن مطمئن شوید. اگر حساب کاربری به نام شما وجود نداشت، بدون شک مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اید. برای استعلام ویزای کانادا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

    ۱. ابتدا وارد وب‌سایت رسمی دولت کانادا شوید.

    ۲. در صفحه باز شده بر روی گزینه “Immigration and citizenship” کلیک کنید.

    ۳. حال وارد صفحه “My application” شوید.

    ۴. گزینه “How to check your application status”‌را انتخاب کنید.

    ۵. نوع درخواست خود را انتخاب و سپس بر روی گزینه “Continue” کلیک کنید.

    ۶. بر روی دکمه “Sign in to your account” بزنید. اگر برای ویزای توریستی اپلای کرده‌اید، در این صورت باید از یکی از دو گزینه “I applied using the IRCC portal” یا “I applied using the IRCC secure account” استفاده کنید.

    ۷. بر روی دکمه “GCKey username and password” کلیک و برای ورود به حساب کاربری خود اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

    ۸. وارد صفحه “check your application status” شده و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی بر روی دکمه “Submit” کلیک کنید.

    ۹. حال می‌توانید آخرین وضعیت ویزای خود را مشاهده کنید.

    مجازات استفاده از ویزای تقلبی

    استفاده از ویزای تقلبی می‌تواند مجازت‌های گوناگونی را به همراه داشته باشد و در نتیجه اکیدا توصیه می‌شود که از خریداری یا ارائه چنین ویزاهایی خودداری کنید. مهم‌ترین مجازات‌های در نظر گرفته شامل موارد زیر می‌شوند:

    • ریجکت شدن ویزا
    • دیپورت شدن به کشور مبدا
    • از دست رفتن وضعیت اقامت دائم یا شهروندی
    • محرومیت برای ورود دوباره به کانادا
    • ایجاد پرونده قضایی
    • ایجاد سوء پیشینه
    • زندان و جریمه نقدی چند هزار دلاری
    • مصادره اموال و دارایی‌ها

    روش‌های جلوگیری از دریافت ویزای تقلبی کانادا

    شما با کمک روش‌های زیر می‌توانید به آسانی از دریافت ویزای تقلبی کانادا جلوگیری کنید:

    • قبل از هر اقدامی به خوبی با مشخصات ویزاهای اصل و تقلبی آشنا شوید.
    • به افراد و موسساتی که پاسخ درست و فنی به پرسش‌های مهاجرتی شما نمی‌دهند؛ اعتماد نکنید.
    • از موسسات در مورد خدمات ارائه‌شده، سوابق کاری و همچنین موفقیت‌هایی که در امر صدور ویزا داشته‌اند سوالاتی را بپرسید.
    • از مراجعه به موسساتی که عباراتی مانند «تضمین ۱۰۰%» را بکار می‌برند؛ خودداری کنید.
    • موسسه‌ای که کارهای مهاجرتی خود را به آن می‌سپارید حتما باید دارای مجوز رسمی و منقضی نشده باشد.
    • برای تحقیق در مورد موسسات یا کارشناسان مهاجرتی می‌توانید از نظرات افرادی که قبلا از به آن‌ها مراجعه کرده‌اند، استفاده کنید.
    • در صورت مراجعه به موسسات مهاجرتی، به خوبی در رابطه با سوابق آن‌ها پرس‌و‌جو کنید.
    • در رابطه با وب‌سایت‌هایی که وعده‌های غیرقابل باور می‌دهند، بسیار احتیاط کنید.
    • از افراد متخصص در امور ویزای کانادا مشورت بگیرید.
    • به خوبی با قوانین مرتبط با ویزای کانادا آشنا شوید.
    • به موسسات مهاجرتی که خدمات ویزایی بسیار ارزانی را ارائه می‌دهند؛ اعتماد نکنید.
    • با مشخصات وب‌سایت‌های مهاجرتی کلاهبرداری آشنا شوید.
    • موسسه مورد نظر شما باید دارای وب‌سایت، آدرس پستی و شماره تلفن باشد.
    • برای انجام کارهای ویزای خود تنها به مراکز ارائه‌دهنده خدمات ویزایی مورد تایید دولت کانادا مراجعه کنید.
    • اگر قصد مراجعه به وکیل مهاجرتی دارید؛ مطمئن شوید که فرد مورد نظر دارای پروانه معتبر و دفتر کار است.
    • اگر می‌خواهید پرونده مهاجرتی خود را به یک وکیل یا موسسه مهاجرتی بسپارید؛ در این صورت حتما برای انجام کارهای لازم به دفتر یا شرکت مربوطه بروید.
    • مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی و تلفنی باشید و وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی مشکوک را شناسایی کنید.
    • به هیچ عنوان برای دریافت فرم‌های مهاجرتی هزینه‌ای پرداخت نکنید زیرا IRCC تنها برای بررسی درخواست صدور ویزا از افراد هزینه دریافت می‌کند.
    • یک موسسه قانونی هیچگاه درخواست اطلاعات مانند رمز بانکی، گذرواژه حساب کاربری IRCC و موارد مشابه را نمی‌کند.
    • موسسات، شرکت‌ها و افراد نمی‌توانند ویزا صادر کنند.
    • مراقب پیشنهادات وسوسه‌کننده در مورد جاب آفر، ویزای تحصیلی و سایر موارد مشابه باشید.
    • برای تایید اصالت نامه پذیرش دریافتی از یک فرد یا موسسه شخص ثالث، آن را حتما به دانشگاه مورد نظرتان نشان دهید.
    • اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی دارید؛ مطمئن شوید نام موسسه انتخابی مورد تایید وزارت علوم است.
    • فرآیند پیکاپ ویزا را باید خودتان انجام دهید.
    • وکیل مهاجرتی باید مورد تایید دولت کانادا باشد.

    مشخصات برچسب ویزای کانادا

    در ادامه با مشخصات برچسب ویزای کانادا آشنا می‌شوید. به عبارت‌های موجود در ویزا و محل قرارگیری آن‌ها دقت کنید.

    • مشخصات ویزای کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسه است.
    • عبارت “Canada” به صورت قرمز رنگ در قسمت بالای ویزا قرار دارد.
    • ویزا دارای یک هولوگرام در بالا سمت چپ است.
    • در بالا ردیف اول سمت چپ، عبارت “ISSUED AT / DÉLIVRÉ À” قرار دارد که مربوط به کشور مبدا است.
    • در قسمت وسط ردیف اول، عبارت “DATE OF ISSUE / DATE D’ÉMMISION”‌ وجود دارد که در زیر آن تاریخ صدور ویزا نوشته می‌شود.
    • در ردیف اول سمت راست نیز عبارت “EXPIRY DATE / DATE D’EXPIRATION” قابل مشاهده است که مربوط به تاریخ انقضای ویزا می‌باشد.
    • در ردیف دوم سمت چپ، عبارت “No ENTRIES / N D'ENTRÉES” را مشاهده می‌کنید. این قسمت مشخص می‌کند که شما چند بار می‌توانید وارد خاک کانادا شوید.
    • در ردیف دوم سمت راست، عبارت “DOCUMENT No. /  N° DU DOCUMENT” مشاهده می‌شود که در واقع همان شماره پرونده شماست.
    • در ردیف سوم سمت چپ، کلمه “CATEGORY / CATÉGORIE ” قرار دارد که نوع ویزای شما را مشخص می‌کند.
    • در ردیف چهارم، عبارت “SURNAME / NOM DE FAMILLE, GIVEN NAME / PRÉNOM” را می‌بینید که باید نام کامل شما در این قسمت درج شود.
    • در ردیف پنجم سمت چپ، عبارت “PASSPORT No. / N° DU PASSEPORT” مشاهده می‌شود که در آن شماره پاسپورت نوشته می‌شود.
    • در ردیف پنجم سمت راست، کلمه “PERSON(S) / PERSONNES(S) ” وجود دارد که به معنای تعداد نفراتی است که ویزا شامل آن‌ها می‌شود.
    • در ردیف بعد، عبارت “C. REC. / REC. F.” درج شده است.
    • در آخرین ردیف نیز باید دو عبارت “PROPERTY OF THE GOVERNMENT OF CANADA” و “PROPRIÉTÉ DU GOUVERNEMENT DU CANADA” را مشاهده کنید که به ترتیب در سمت چپ و راست ویزا قرار دارند.
    • در سمت راست ویزا یک کد قرمز وجود دارد که با ابتدای آن با حرف  C شروع می‌شود.
    • در پایین ویزا نیز یک سری کد، علامت، عدد و حروف درج شده است.

    سخن پایانی

    در این مقاله تلاش کردیم تا شما را به صورت کامل با‌ مهم‌ترین جنبه‌های مرتبط با ویزاهای تقلبی در کانادا آشنا کنیم. اگر هدف شما مهاجرت به کشور کانادا است؛ حتما تمام توصیه‌های موجود در این مقاله را جدی گرفته و از سپردن پرونده مهاجرتی خود به موسسات و افراد سودجو و فاقد مجوز خودداری کنید. 

    سوالات متداول ویزای تقلبی کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت