معرفی دانشگاه استنفورد آمریکا | Stanford University
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه استنفورد از بهترین مؤسسات علمی کشور آمریکا و تمام جهان است که هر ساله تعداد بسیاری از دانشجویان را به خود جذب می‌کند. این دانشگاه به دلیل داشتن یک سیستم آموزشی پویا یکی از مراکز اصلی پرورش دانشجویان برای حضور قوی در بازار کار است. فارغ التحصیلان استنفورد با درصد بالایی سریعاً جذب بازار کار می‌شوند. در هر صورت، برای شناخت این دانشگاه و شرایط تحصیل در آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    مشخصات دانشگاه استنفورد

    تاریخ تأسیس

    1885

    استان، شهر

    کالیفرنیا، آمریکا

    نوع مؤسسه

    دولتی

    تعداد کل دانشجویان (سال 2021)

    حدود 16424 نفر

    تعداد کل دانشجویان بین المللی (سال 2021)

    4278 نفر

    نرخ پذیرش

    4 درصد

    مساحت دانشگاه

    8180 هکتار

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    1 به 1 (50 درصد بانوان، 50 درصد آقایان)

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    سایت دانشگاه

    https://www.stanford.edu

    درباره دانشگاه استنفورد

    دانشگاه استنفورد

    دانشگاه استنفورد در سال 1885 توسط سناتور کالیفرنیایی للاند استنفورد و همسرش جین برای ارتقاء و سطح رفاه عمومی تأسیس شد. از زمان پیدایش، استنفورد مکانی برای یادگیری، کشف و نوآوری برای همۀ محققان بود و این دانشگاه از ابتدابرای آموزش تجربی ارزش زیادی قائل بود.

    استنفورد در زمینی به مساحت 8180 هکتار در مرکز شبه جزیره سانفرانسیسکو واقع شده است و در 35 مایلی جنوب سانفرانسیسکو و 20 مایلی شمال سان خوزه قرار دارد. دانشگاه استنفورد در قلب سیلیکون ولی کالیفرنیای شمالی قرار دارد، جایی که محفل شرکت های بزرگی مانند یاهو، گوگل، اپل و بسیاری دیگر از شرکت‌های پیشرفته‌ای است که توسط دانش آموختگان و اساتید استنفورد تاسیس شده است.

    محوطه دانشگاه استنفورد فرصت‌های گشت و گذار و فرصت‌های آموزشی زیادی را فراهم می‌کند. سبک معماری این دانشگاه از عناصر مدرن و فنآوری‌های جدید در نهایت زیبایی بی ساخته شده‌اند.

    استنفورد در حال حاضر حدود 16424 دانشجو دارد و از هفت دانشکده و 18 موسسه میان رشته‌ای تشکیل شده است. استنفورد یک موسسه بین المللی است که از هر 48 ایالت متحده و 77 کشور مختلف در جهان دانشجو ثبت نام می‌کند. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 90 رشته تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) دارد و با افتخار 7000 دانشجوی کارشناسی را در خود جای داده است که در بیش از 65 رشته اصلی تحصیل می‌کنند.

    استنفورد دارای 18 مؤسسه فرا مرزی بین رشته‌ای و 20 كتابخانه است كه بیش از 9.5 میلیون جلد و 1.6 میلیارد دلار بودجه سالانه برای تحقیقات در اختیار دارد. فارغ التحصیلان استنفورد در 158 کشور در سراسر جهان پخش شده‌اند. این دانشگاه از زمان تأسیس برنده 32 جایزه نوبل، 31 برنده جایزه مک آرتور، 4 برنده جایزه پولیتزر و بسیاری از جوایز آکادمی ملی برای علوم، فناوری، هنر، مهندسی، پزشکی شده است.

    رتبه بندی دانشگاه استنفورد در رنکینگ جهانی

    دانشگاه کوئینزلند به دلیل پیروی از استانداردهای بالای آموزشی و پژوهشی، همیشه در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد. بر حسب معیارهای رتبه بندی طبق جدول زیر است:

    نظام رتبه بندی

    رتبه در سال 2021

    رتبه بندی شانگهای

    6

    رتبه بندی QS

    2

    رتبه بندی THE

    2

    رتبه بندی US News

    3

    مقاطع تحصیلی و دانشکده‌ها در دانشگاه استنفورد

    استنفورد 98 رشته کارشناسی و بیش از 90 رشته تحصیلی را به دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) ارائه می‌دهد. دانشجویان بین المللی می‌توانند برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و طبق شرایط و ضوابط، از این دانشگاه پذیرش بگیرند. نرخ پذیرش استنفورد 4 درصد است که نشان از رقابتی بودن این دانشگاه دارد.

    دانشگاه استنفورد دارای هفت دانشکده است که عبارتند از:

    • کسب و کار (تجارت)
    • علوم محیطی
    • آموزش
    • مهندسی
    • علوم انسانی
    • حقوق
    • دارو

    استنفورد به دلیل ارائه امکانات پیشرفته پژوهشی به دانشجویان خود از سراسر جهان مشهور است. این دانشگاه با 18 مؤسسه تحقیقاتی دارای 20 کتابخانه است که بیش از 9.5 میلیون جلد اثر از جمله کتاب، مجله‌های تحقیقاتی، نسخه‌های خطی و سایر را در خود جای داده است. بودجه تحقیقاتی سالانه استنفورد 1.63 میلیارد دلار است. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 6800 پروژه را دارد كه از سازمان‌های مختلف حمایت مالی می‌شود.

    پذیرش از دانشگاه استنفورد

    دانشگاه استنفورد آمریکا

    کمیته پذیرش در استنفورد مدارک تحصیلی متقاضیان خارجی خود را براساس سیستم‌های جامع آموزشی ارزیابی می‌کند. این سیستم سطح تحصیلات، استعدادهای فردی، جوایز و غیره را مد نظر قرار می‌دهد. برای درک حداقل سطح صلاحیت‌های مورد نیاز متقاضیان بین المللی، دستورالعمل‌های زیر ارائه شده‌اند:

    مقطع کارشناسی

    استنفورد دانشجویان خود را ملزم به گذراندن تست‌های استاندارد در بخش استعداد یابی و زبان می‌کند. دانشگاه برای بررسی مهارت زبان نیازی به نمره دهی ندارد بلکه این مهم بیشتر برای اطمینان از این است که دانشجویان می‌توانند به دلیل انگلیسی بودن شیوه تدریس، به راحتی به این زبان صحبت کنند.

    از این رو، متقاضیان کشورهای غیر انگلیسی زبان نیاز به گذراندن هر یک از آزمون‌های آیلتس، تافل، Duolingo English و سایر موارد دارند. آزمون استعدادیابی، در فرم نمره آزمون ACT یا SAT پذیرفته می‌شود. هیچ حداقل نمره‌ای وجود ندارد که بتواند پذیرش را تضمین کند، از این رو دانشگاه هیچگونه توقفی نخواهد داشت.

    مقطع تحصیلات تکمیلی

    • آموزش مقدماتی: برای ثبت نام در دوره‌های تحصیلات تکمیلی استنفورد، متقاضیان باید مدرک کارشناسی داشته باشند. به عبارت دیگر، مدرک لیسانس چهار ساله برای درخواست برای هر رشته در تحصیلات تکمیلی در استنفورد اجباری است. برای متقاضیانی که دارای مدرک لیسانس سه ساله هستند، مدرک کارشناسی ارشد دو ساله ضروری است.

    • آزمون زبان انگلیسی: نمره آزمون تافل برای اثبات مهارت انگلیسی متقاضیان بین المللی کافی است. با این وجود، در صورت احساس کمیته تحصیلات تکمیلی، ممکن است در زمان ورود دانشجویان، آزمون تعیین سطح انگلیسی مورد نیاز باشد. متقاضیانی که نیاز به گذراندن آزمون استنفورد انگلیسی دارند از طریق سیستم Axess به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

    مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه استنفورد

    مدارک مورد نیاز نیز در دوره‌های مختلف تحصیلی متفاوت هستند. برای درک دقیق الزامات به موارد زیر توجه کنید:

    مدارک کارشناسی

    مدرک کارشناسی | دانشگاه استنفورد

    دانشجویان بین المللی باید نتایج تحصیلی مقطع دبیرستان را برای برنامه درسی مانند سطح A ، برنامه درسی ملی یا دیپلم IB در خارج از ایالات متحده ارائه دهند. این می‌تواند دیپلم دبیرستان یا معادل آن باشد. مدارک زیر الزامی هستند:

    • رزومه تحصیلی یا کاری
    • عکس از پاسپورت متقاضی
    • تدوین نوشته‌‌ای آکادمیک و علمی برای سنجش سطح دانش داوطلب که می‌‌تواند به صورت یک معرفی نامه کامل از برنامه تحصیلی و کاری داوطلب باشد و یا به صورت پروپوزال، نامه اداری و غیره ارائه شود.
    • نامه هدف یا انگیزشی
    • ریز نمرات دوره دبیرستان، دیپلم و پیش‌ دانشگاهی
    • پرداخت هزینه پذیرش
    • گواهی مدرک مهارت‌های زبانی
    • تکمیل فرم درخواست پذیرش متقاضی

    تاریخ و مهلت پذیرش عبارتند از:

    داوطلبان دوره کارشناسی

    • ترم پاییز: بین ماه‌ های اکتبر و نوامبر
    • تاریخ نهایی‌ ترم پاییز: بین ماه‌ های فوریه و مارس
    داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری
    • تاریخ نهایی پذیرش ترم پاییز: بین ماه‌ های ژانویه و تا مارس
    • تاریخ نهایی پذیرش ترم بهار: بین ماه‌ های جولای و سپتامبر
    توجه داشته باشید:
    • از آنجا که استنفورد برنامه‌ها را طبق سیستم آموزشی متقاضی ارزیابی می‌کند، نیازی به تبدیل نمرات شما به معدل آمریکا نیست.
    • نسخه‌های رسمی ‌رونوشت و همچنین توصیه‌های مدارس، اجباری هستند.

    توجه: عدم ارائه این اسناد در حمایت از برنامه شما ممکن است منجر به توقف بررسی‌ها شود.

    در استنفورد، هنگام ارزیابی اولیه پذیرش پرداخت هزینه درخواست وجود دارد. این هزینه قابل استرداد نیست. هزینه‌ها طبق جدول زیر هستند:

    هزینه درخواست

    دوره‌های آموزشی

    90 دلار

    دانشجوی لیسانس

    125 دلار

    دانشجویان تحصیلات تکمیلی

    275 دلار

    دانشجویان MBA

    نکته: هزینه درخواست و هزینه مدرک ممکن است با سال جدید رو تغییر کند.

    بورس تحصیلی و کمک مالی دانشگاه استنفورد

    دانشگاه استنفورد آمریکا | تحصیل در آمریکا

    استنفورد تضمین می‌کند که نیازهای مالی کلیه دانشجویان پذیرفته شده خود را صرف نظر از تابعیتشان تأمین می‌کند. این دانشگاه به هر دانشجویی که در طی مراحل درخواست کمک مالی درخواست داده باشد، تضمین می‌دهد.

    تعجب می‌کنید اگر بدانید که به حدود 80 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه استنفورد، نوعی کمک مالی ارائه می‌شود. تقریباً 64 درصد از کل دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه استنفورد، از کمک مالی مبتنی بر نیاز برخوردار هستند که متوسط بسته سالانه آن‌ها 31411 دلار است.

    کار نیمه وقت هنگام تحصیل در دانشگاه استنفورد

    دانشگاه استنفورد یک برنامه مطالعه کار فدرال (FWS) دارد که بخشی از آن توسط دولت فدرال تأمین می‌شود. دانشجویان واجد شرایط ممکن است از مزایای این برنامه بهره مند شوند. برای این کار، آن‌ها ممکن است درخواست مجوز FWS را از طریق وب سایت رسمی مطرح کنند. دانشجویان باید به تعداد محدودی از ساعت کاری که برای آن‌ها مجاز است، پایبند باشند. ساعات کاری به اندازه 20 ساعت در هفته است.

    پردیس و خوابگاه دانشگاه استنفورد

    استنفورد دارای زمینی به مساحت 8180 هکتار است. در سطح جهان به دلیل ارائه امکانات برجسته به دانشجویان خود، استنفورد دارای هفت دانشکده است که در پردیس اصلی آن واقع شده‌اند. علاوه بر این، با تسهیل همکاری چند رشته‌ای، این دانشگاه سالانه بیش از 15000 دانشجو را ثبت نام می‌کند.

    به غیر از این هفت دانشکده، استنفورد دارای مدارس منطقه‌ای در 66 کشور ایالات متحده آمریکا، کانادا، آمریکای لاتین، کشورهای جنوب صحرای آفریقا، استرالیا و اقیانوسیه، آسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی و اروپا است. این دانشگاه با 80 مؤسسه در ایالات متحده و 80 مؤسسه غیر آمریکایی همکاری می‌کند. این همکاری شامل موارد زیر است:

    • باشگاه تجارت آفریقا
    • انجمن دانشجویان بازرگانی آسیا
    • کلوپ اروپا
    • باشگاه تجارت بزرگ چین
    • انجمن دانشجویان آمریکای لاتین
    • باشگاه خاورمیانه و آفریقای شمالی

    استنفورد معتقد است که باید دانشجویان و اعضای هیئت علمی را در کنار هم قرار دهد و دانشگاه را به مکانی تبدیل کند که یادگیری و زندگی در آن ترکیب می‌شوند. از این رو، به مدت چهار سال به کلیه دانشجویان خود خوابگاه ارائه می‌دهد.

    از کل این دانشجویان، 97 درصد دانشجویان مقطع کارشناسی و 50 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در داخل دانشگاه زندگی می‌کنند. این دانشگاه بیش از 80 اقامتگاه را به دانشجویان رشته کارشناسی خود ارائه می‌دهد.

    دانشگاه استنفورد آمریکا | تحصیل در آمریکا

    کلام آخر

    دانشگاه استنفورد محلی برای دانش اندوزی و توسعه مهارت فردی است. این دانشگاه با یک سیستم جامع آموزشی و ارائه خدمات فوق‌العاده، مکانی برای پیشرفت و ساخت آینده‌ای درخشان است. پس اگر می‌خواهید در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه استنفورد و نحوه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اطلاعات خود را افزایش دهید، همین حالا با تیم مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه استنفورد آمریکا | Stanford University

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (5 پاسخ)
    2024-03-15

    سلام،من دوازدهم تجربی هستم و دارم برای کنکور میخونم،برای پزشکی امکان بورسیه شدن داره اینجا؟اگه داره شرایطش چی هست؟

    2024-03-24

    سلام. برای دریافت برای اطلاعات کامل و ارزیابی رایگان شرایطتان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-08-15

    سلام بفرمایید شرط سنی برای کارشناسی ارشد در این دانشگاه محدودیت داره یا اوپنه؟ مچکرم

    2023-08-19

    سلام. عموما آمریکا نسبت به شرایط سنی منعطفه اما از طرفی هم برای ایرانیان در همه حال سختگیری بیشتری داره و پس بهتره اگه سنتون بالاس، سابقه کار خوبی داشته باشید.

    2023-06-08

    سلام ببخشید میشه بگید چه رشته های دارن تا ۱۲ دکترا دارن

    2023-06-11

    سلام. سوالتون رو متوجه نشدم اگه امکانش هست واضح تر بیان کنین

    2023-05-31

    برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد رشته ی مهندسی زیستی دانشگاه استنفورد باید چه شرایطی داشته باشم؟ توی سایت دانشگاه نوشته که به نمره ی GRE و حداقل معدل احتیاجی ندارن . واسه زبان هم فقط مدرک تافل رو قبول میکنن ( با حداقل نمره ی 89 رشته های مهندسی ) باید چه رزومه ایی داشته باشم که شانس پذیرشم بالا باشه ؟!

    2023-06-07

    سلام. برای پاسخ به سوالاتتون و اطلاعات بیشتر و مشاوره اولیه رایگان میتونین با کارشناسان ما تماس بگیرید: 02171400111

    2022-12-13

    پسرم کلاس یازدهم ریاضی درس می خونه خواستم بدونم چه اقدامی باید انجام بدهم تا امکان اخذ پذیرش از دانشگاه استنفورد رو برای ایشان مهیا کنم!؟

    2022-12-17

    سلام. معدل بالای 18 و آیلتس حداقل 7 و مبلغ کافی برای تحصیل و زندگی در آمریکا

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ