معرفی دانشگاه MIT آمریکا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه رتبه 1 جهان، جایی نیست جزء مؤسسه فنآوری ماساچوست (MIT)که در آمریکا قرار دارد. این دانشگاه بزرگ که تحصیل در آن برای دانشجویی از سراسر جهان یک آرزو محسوب می شود، شرایط خاص خود را برای پذیرش دارد. به همین دلیل، ما در مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا می‌خواهیم در مورد شرایط تحصیل، هزینه‌ها و هر آنچه به دانشگاه دانشگاه MIT مربوط می‌شود صحبت کنیم.

    تحصیل در آمریکا

    مشخصات دانشگاه MIT آمریکا

    تاریخ تأسیس

    1861

    استان، شهر

    کمبریج، ماساچوست

    نوع مؤسسه

    خصوصی

    تعداد کل دانشجویان (سال 2021)

    11290 نفر

    تعداد کل دانشجویان بین المللی (سال 2021)

    3367 نفر

    نرخ پذیرش

    6.7 درصد

    مساحت دانشگاه

    168 هکتار

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    1 به 1 (50 درصد بانوان و 50 درصد آقایان)

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    سایت دانشگاه

    https://www.mit.edu

    درباره دانشگاه MIT آمریکا

    تحصیل در دانشگاه mit

    ویلیام بارتون راجرز، بنیانگذار و اولین رئیس دانشگاهMIT ، سال‌ها برای سازماندهی یک مؤسسه آموزش عالی که کاملاً به آموزش‌های علمی و فنی اختصاص داشت، فعالیت کرد و دانشگاه را در سال 1861 تأسیس کرد.

    وقوع جنگ داخلی آمریکا افتتاح این مدرسه را تا سال 1865 به تأخیر انداخت، زمانی که 15 دانشجو برای اولین کلاس‌های درسی در بوستون ثبت نام کردند. MIT در سال 1916 به کمبریج، ماساچوست نقل مکان کرد. محوطه دانشگاه در امتداد رودخانه چارلز واقع شده است.

    تحت مدیریت رئیس جمهور کارل تی. کامپتون (48 تا1930)، این موسسه از یک مدرسه فنی معتبر به یک مرکز شناخته شده بین المللی برای تحقیقات علمی و فنی تبدیل شد. در طول جنگ جهانی دوم، MIT آزمایشگاه تابش را اداره کرد که به عنوان مرکز اصلی تحقیق و توسعه رادار در کشور و همچنین سایر آزمایشگاه‌های نظامی بود. پس از جنگ، MIT به ارتباطات قوی خود با حامیان نظامی و شرکتی که از تحقیقات اساسی و کاربردی در علوم فیزیکی، محاسبات، هوا فضا و مهندسی پشتیبانی می‌کردند، ادامه داد.

    در حالی که MIT به دلیل برنامه‌های خود در مهندسی و علوم فیزیکی شناخته می‌شود اما در سایر زمینه‌ها به ویژه اقتصاد، علوم سیاسی، مطالعات شهری، زبان شناسی و فلسفه نیز قدرتمند هستند. امکان پذیرش در این دانشگاه بسیار رقابتی است و کل ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی در حدود 10000 نفر است.

    MIT دارای مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی متعددی است، از جمله امکانات دانشگاه می‌توان به راکتور هسته‌ای، مرکز محاسبات، رصدخانه‌های ژئوفیزیکی و اخترفیزیکی، شتاب دهنده خطی، مرکز تحقیقات فضایی، تونل‌های بادی، آزمایشگاه هوش مصنوعی، مرکز علوم شناختی و مرکز مطالعات بین المللی اشاره کرد.

    سیستم کتابخانه MIT گسترده است و شامل تعدادی از کتابخانه‌های تخصصی است. چندین موزه نیز در دانشگاه وجود دارند. با بیش از 1067 عضو هیئت علمی، MIT همچنان نقشی حیاتی در شکل گیری آینده دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان مشاور، مربی، اعضای کمیته و بسیاری دیگر دارد.

    علاوه بر این، هیئت امنای موسسه شامل 78 رهبر برجسته در علوم، مهندسی، آموزش، صنعت و سایر مشاغل هستند. علاوه بر این، اعضای هیئت علمی همچنان به پیشرفت استاندارد جهانی در رشته‌های خود نیز ادامه می‌دهند.

    دانشگاه MIT در محوطه دانشگاهی با مساحت 168 هکتار با 26 هکتار زمین بازی، بیش از 20 باغ و فضای سبز، 18 اقامتگاه دانشجویی و حدود 50 اثر هنری به‌همراه ساختمان‌های آموزشی واقع شده است.

    دانشگاه در قلب یکی از پر جنب و جوش‌ترین مراکز نوآوری و کارآفرینی کمبریج قرار گرفته است. از تحقیقات پزشکی گرفته تا فنآوری آب تمیز، انرژی پایدار، انعطاف پذیری شهری، بیماری آلزایمر، سرطان و بیماری‌های عفونی، این‌ها برخی از نوآوری‌هایی هستند که دانشمندان MIT در آن تأثیر گذاشته‌اند.

    اخذ وقت سفارت فوری آمریکا بدون معطلی

    مؤسسه فنآوری ماساچوست برترین برنده 95 جایزه صلح نوبل ، 59 مدال ملی علوم و 29 مدال ملی فنآوری و نوآوری است. این دانشگاه در درجه اول یک دانشگاه تحقیقاتی است که نیازهای آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را تأمین می‌کند.

    رتبه بندی و افتخارات مؤسسه فنآوری ماساچوست

    بر طبق معیارهای رتبه بندی، رنکینگ دانشگاهMIT طبق جدول زیر است:

    سیستم رتبه بندی جهانی (2021)

    رتبه

    سیستم رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز (THE)

    5

    سیستم رتبه بندی کیواس (QS)

    1

    نیوز اند ورلد ریپورت (U.S. News & World Report)

    2

    سیستم رتبه بندی شانگهای (2020)

    4

    مقاطع تحصیلی و رشته‌های در دانشگاه MIT آمریکا

    این دانشگاه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی را ارائه می‌دهد. دانشگاه MIT دارای پنج دانشکده آکادمیک از جمله دانشکده معماری و برنامه ریزی، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی، دانشکده مدیریت اسلون و دانشکده علوم و کالج علوم بهداشتی ویتاکر و فن آوری است.

    دانشگاه mit آمریکا

    مشهورترین بخش درMIT، مهندسی برق و علوم کامپیوتر (EECS) است که در دانشگاه با عنوان دوره 6 نامیده می‌شود. زبان شناسی و فلسفه به عنوان دوره 24 توسط دانشجویان شناخته می‌شوند. دوره‌های فردی با استفاده از ترکیبی از تعداد دوره گروه و شماره کلاس نامگذاری می‌شوند. به عنوان مثال، دوره مهندسی مکانیک و پویایی نیز با عنوان دوره 203 شناخته می‌شوند.

    MIT یک برنامه چهار ساله در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد که با گرایش‌های چند رشته‌ای در هنر و علوم متمرکز است. این دانشگاه از طریق 5 دانشکده خود، 44 دانشجوی دوره تحصیلی را برای انتخاب در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. در مقطع کارشناسی، MIT فقط لیسانس علوم (SB) را اعطا می‌کند. حدود 63 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی، رشته‌های مهندسی را دنبال می‌کنند.

    سایر رشته‌های محبوب کارشناسی شامل علوم پزشکی، علوم انسانی، مدیریت بازرگانی و معماری هستند. دو رشته محبوب این دانشگاه لیسانس مهندسی برق و علوم کامپیوتر هستند. از دیگر رشته‌های محبوب لیسانس می‌توان به مهندسی مکانیک، ریاضیات و علوم کامپیوتر و مهندسی اشاره کرد.

    بین برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی MIT همکاری قوی وجود دارد. در واقع، بسیاری از کلاس‌ها شامل دانشجویان رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد را در خود دارند. دوره دکترا در MIT در زمینه‌های STEM تمرکز دارد اما علوم اجتماعی، علوم انسانی و رشته‌های مختلف حرفه‌ای را نیز ارائه می‌دهد.

    مدارک تحصیلات تکمیلی اعطاء شده در MIT شامل کارشناسی ارشد علوم (MS) ، دکترای فلسفه (PHD) ، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) ، استاد امور مالی یا کارشناسی ارشد در امور مالی(MFIN) ، استاد معماری (MARCH) ، کارشناسی ارشد مهندسی (MENG) و کارشناسی ارشد علوم در توسعه املاک و مستغلات (MSRED)هستند.

    همچنین مقاطع بین رشته‌ای بسیاری از طریق تحصیلات تکمیلی در MIT ارائه می‌شوند. داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در یکی از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه هستند، باید مستقیماً به دپارتمان ارائه دهنده مدرک مورد علاقه خود مراجعه کنند. اکثریت قریب به اتفاق (بیش از 90 درصد) دانشجویان دوره دکترا در MIT توسط کمک‌های پژوهشی و دستیاری‌های آموزشی یا بورسیه‌ها حمایت می‌شوند. تقریبا نیمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده مهندسی ثبت نام می‌کنند.

    اخذ پذیرش از دانشگاه MIT آمریکا

    مؤسسه فنآوری ماساچوست انتظار دارد یک سوابق تحصیلی قوی در کلاس‌های 10، 11 و 12 از متقاضیان دوره کارشناسی داشته باشد. این دانشگاه در هر یک از آزمون‌های مهارت انگلیسی به حداقل نمره نیاز دارد. با این حال، توصیه می‌شود نمره بالاتری که شانس پذیرش را افزایش می‌دهد را مورد هدف قرار دهید.

    • تافل: حداقل 90، 100 توصیه می‌شود.

    • آیلتس: حداقل 7 ، 7.5 توصیه می‌شود.

    • PTE: حداقل 65، 70 توصیه می‌شود.

    • DUOLINGO (DET): حداقل 120، 125 توصیه می‌شود.

    • مهارت C1 ADVANCED / C2: حداقل 185، 190 توصیه می‌شود.

    دانشگاه هرگونه تغییر در شرایط پذیرش را در وب سایت خود اعلام خواهد کرد. معمولاً دانشگاه از دانشجویان انتظار دارد که نمرات زیر را کسب کنند:

    • SAT: بالای 1500

    • ACT: بالای 35

    علاوه بر TOEFL وIELTS ، کلیه دانشجویانی که زبان اول آن‌ها انگلیسی نیست، باید قبل از روز ثبت نام در آزمون ارزیابی انگلیسی (EET) در MIT شرکت کنند. این آزمون یک تست تشخیصی است که به دانش آموزان کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را به زبان انگلیسی نوشتاری و شفاهی شناسایی کنند.

    مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مؤسسه فنآوری ماساچوست

    کلیه اسناد و مدارکی که در طی مراحل درخواست ارسال شده‌اند، باید به عنوان پیش نویس اصلی و به انگلیسی یا ترجمه به انگلیسی باشند. دانش آموزان همچنین باید اسناد خود را توسط ارزیابی کنندگان معتبر، ارزیابی کنند.

    برای متقاضیان کارشناسی، اسناد زیر لازم است:

    • ریز نمرات دانشگاهی

    • گزارش‌های نمره IELTS / TOEFL / PTE / DET

    • نمره AP

    • گزارش‌های نمره SAT یا ACT

    • دو توصیه نامه (LOR): یکی از یک معلم ریاضی یا علوم و دیگری از یک معلم علوم انسانی، علوم اجتماعی یا زبان

    • مقاله‌های تکمیلی

    • مکمل‌های اضافی مانند ضبط صدا، فیلم یا نمونه کارها

    • اسناد مالی

    • در صورت وجود فرم معافیت از هزینه

    برای دانشجویان کارشناسی ارشد مدارک زیر مورد نیاز است:

    • ریز نمرات دانشگاهی

    • گزارش‌های آیلتس / TOEFL / PTE

    • گزارش‌های GRE / GMAT / LSAT

    • خلاصه سوابق کاری

    • مقالات یا SOP ، طبق نیاز دوره

    • دو تا سه LOR

    • مکمل‌های اضافی یا اختیاری مانند نامه، بیانیه ویدئویی، نمونه کارها و سایر

    • اسناد مالی

    • در صورت وجود فرم معافیت از هزینه

    هزینه درخواست کارشناسی و کارشناسی ارشد برای MIT 75 دلار است. هزینه درخواست دانشکده‌ مدیریت اسلون بسته به برنامه از 75 تا 250 دلار است.

    در زیر برخی از ویژگی‌های اصلی تصمیم گیری کمیته پذیرش آورده شده‌اند که در پذیرش دانشجویان مؤثر هستند:

    • همسو شدن با اهداف MIT

    • یک روحیه همکاری و تیمی

    • ابتکار عمل

    • ریسک پذیری

    • خلاقیت عملی

    • کنجکاوی و هیجان

    • توانایی اولویت بندی

    هزینه تحصیل در دانشگاه MIT آمریکا

    تحصیل در دانشگاه mit آمریکا

    هزینه تحصیل در دوره‌های مختلف متفاوت خواهد بود اما شهریه مقاطع تحصیلی چیزی بین 51250 تا 55450 دلار آمریکا متغیر است. در این هزینه باید مواردی مانند هزینه غذا و اقامت در بیرون از دانشگاه را نیز اضافه کرد.

    بورس تحصیلی در دانشگاه MIT آمریکا

    بورس تحصیلی MIT برای همه دانشجویان آزاد است اما فقط شهروندان ایالات متحده واجد شرایط کمک مالی هستند. بورسیه تحصیلی براساس شایستگی به نیاز اعطاء می‌شود و دانشگاه انتظار دارد درخواست اولیه‌ای برای بررسی بورس تحصیلی ارائه شود.

    در سال 2020، 78 درصد از دانشجویان دوره کارشناسی به دلیل بورس تحصیلی دانشگاه و کمک مالی، بدون بدهی فارغ التحصیل شدند. برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی، چندین استادیاری آموزشی، دستیاری پژوهشی و فرصت‌های بورس تحصیلی در دسترس هستند. دانشجویان مقطع دکترا معمولاً بورس تحصیلی MIT را شامل می‌شوند که به شهریه کامل، کمک هزینه تحصیلی و بیمه درمانی در طول دوره تحصیلی خود مربوط می‌شوند.

    مهلت ثبت نام

    برنامه‌های کارشناسی در MIT با مهلت‌های زیر ارائه می‌شوند:

    مهلت ثبت نام

    برنامه

    اوایل ماه نوامبر

    اقدامات اولیه

    اوایل ژانویه

    اقدام پایانی

    کار نیمه وقت هنگام تحصیل در دانشگاه MIT آمریکا

    دانشجویان می‌توانند در محوطه دانشگاه در آزمایشگاه‌ها، دفاتر گروه‌ها یا در یک مرکز اجتماعی حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. در هنگام تعطیلات، دانش آموزان مجاز به کار تا 40 ساعت در هفته هستند.

    حداقل دستمزد دانشجویی 12.75 دلار در ساعت است که بیشتر دانشجویان در ترم حدود 1700 دلار درآمد کسب می‌کنند. جدا از این، دفتر یادگیری تجربی (OEL) به دانشجویان کمک می‌کند تا دوره‌های کارآموزی در تابستان، پروژه‌های تحقیقاتی، کمک به درخواست تحصیلات تکمیلی یا فرصت‌های کار اجتماعی را پیدا کنند.

    برای فرصت‌های تحقیقاتی، دانشجویان می‌توانند از طریق برنامه فرصت‌های تحقیق در دوره کارشناسی (UROP) با دپارتمان مربوطه یا آزمایشگاه میان رشته ای تماس بگیرند. بر اساس این برنامه، یک دانشجوی UROP می‌تواند اعتبار علمی دریافت کند، داوطلبانه کار کرده یا برای کار تحقیقاتی حقوق دریافت کند.

    فرصت‌های شغلی خارج از دانشگاه نیز برای دانشجویان بین المللی آزاد است. این دانشگاه دارای درگاه شغلی برای مشاغل خارج از دانشگاه مانند مشاغل پاره وقت یا فصلی است. برای کسب جزئیات بیشتر، به وب سایت خدمات مالی دانشجویان MIT مراجعه کنید.

    خوابگاه در دانشگاه MIT آمریکا

    گزینه اسکان در دانشگاه برای متقاضیان کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است. در سال‌های اول می‌توان به راحتی اتاقی در یکی از سالن‌های خوابگاه دانشگاه پیدا کرد که این شامل یک مرکز تفریحی، اجتماعات دانشجویی و خدمات 24 ساعته و پشتیبانی است. سالن‌های اقامت فارغ التحصیلان در فاصله کمی از محوطه دانشگاه واقع شده‌اند و دانشجویان می‌توانند یک محل اقامت از نوع سوئیت یا یک آپارتمان را انتخاب کنند.

    کلام آخر

    دانشگاه MIT هر ساله در رتبه های بندی‌های مختلف جزء 5 دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد. این دانشگاه بزرگترین مرکز علمی – مهندسی در جهان است که به دلیل سیستم آموزشی منحنصر به فرد و دارا بودن تجهیزات و امکانات بالا، مقصد اصلی بسیاری از دانشجویان بین المللی است.

    پس اگر می‌خواهید در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه MIT و نحوه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اطلاعات خود را افزایش دهید، همین حالا با تیم مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه MIT آمریکا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ