حداقل نمره زبان برای مهاجرت
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مدرک زبان

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هر فرد یا زوجی که یکی از آن‌ها دارای مدرک زبان با حداقل نمره آیلتس 6.5 آکادمیک، حداقل تافل 79 تا 93 یا حداقل PTE 58 تا 63 کسب کند، به راحتی می‌توانند برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری اقدام کنند که این حداقل نمره زبان برای روش‌های دیگر به غیر از تحصیلی از جمله مهاجرت کاری تا نمره‌های 6، 5.5 و حتی 4.5 یا 5 (بسته به کشور مقصد) نیز قابل قبول بوده و همچنین برای روش‌های به غیر از تحصیلی، لزوما مدرک آیلتس، نیاز نیست که آکادمیک باشد و معمولا متقاضیان برای دیگر روش‌های مهاجرتی آیلتس جنرال (General) اخذ می‌کنند. همچنین معمولا برای اکثر مقاصد محبوب مهاجرتی نیز اینگونه بوده که با اطلاق ویزا به متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سال (و گاها تا 21 سال) نیز اجازه همراهی داشته و اگر متقاضی از طریق تحصیل رفته باشد، به همسر اجازه کار تمام وقت تعلق خواهد گرفت.

    اگر هم متقاضی از طریق کار رفته باشد نیز در اکثر مقاصد مهاجرتی به همسر هم اجازه تحصیل و هم اغلب اجازه کار هم تعلق خواهد گرفت. برای فرزندان نیز در اکثر مقاصد محبوب مهاجرتی، حق تحصیل تعلق خواهد گرفت؛ منتهی اغلب هزینه تحصیل کودکان تا وقتی که یکی از والدین شهروندی کشور مقصد را اخذ نکرده باشد، رایگان نخواهد بود. در کیس‌هایی که شخص متقاضی همراه دارد، معقوله‌ی اجبار برای مدرک زبان عموما و اغلب صرفا برای خود شخص متقاضی خواهد بود و معمولا برای همراهان (در صورت تمایل به تحصیل یا اشتغال به کار) اجبار به ارائه مدرک زبان نبوده و یا اینکه ارائه‌ی آن بعدا نیز امکان پذیر خواهد بود و تمرکز اصلی مهارت و نمره زبان برای متقاضی اصلی اقدام کننده است.

    نمره زبان مناسبت برای مهاجرت

    نمره زبان مناسبت برای مهاجرت

    برای کسانی که در دانش زبان انگلیسی سطح متوسطی دارند باید گفت که بسته به میزان تلاش فردی، شخص می‌تواند بین 3 تا 6 ماه می‌تواند به سطح زبان ایده‌آل برسند و برای آزمون، اخذ مدرک زبان و سپس مهاجرت اقدام کنند. برای شروع پرونده پذیرش تحصیلی و کاری نیازی به ارائه مدرک زبان معتبر است؛ حال همان ابتدا یا در حین پروسه پرونده مهاجرتی (اما تا قبل از اعزام به مقصد) و بنابراین اگر مدرک زبان و دیگر مدارک و الزامات لازم را برآورد نموده، می‌توانید از همین الان برای شروع پرونده مهاجرت خود اقدام کنید و بعد از شروع پرونده مهاجرتی نیز می‌توانید برای تکمیل هرچه بیشتر بهتر مهارت زبان خود همچنان آموزش ببینید. توصیه ما به شما این است که هرچه سریعتر برای شروع پرونده خود اقدام کنید و الزامات مورد نیاز مسیر مهاجرتی خود را برآورد نمایید؛ چرا که قوانین مهاجرتی بسیاری از مقاصد محبوب مهاجرتی جهان، ممکن است در سال هم چندین بار در جزئیات یا حتی کلیات تغییر کنند. برای مثال برای درخواست انواع ویزای کانادا برای مهاجرت کاری یا تحصیل در کانادا نیازمند کسب حداقل نمرات زبان، ارائه مدرک تحصیلی، انگیزه نامه و دیگر مدارک الزامی خواهید بود. که در جدول زیر می‌توانید حداقل نمرات مورد نیاز برای مهاجرت را مشاهده کنید:

    نوع ویزا

    حداقل نمره مورد نیاز در آزمون آیلتس

    ویزای دانشجویی حداقل نمره زبان 6.5 (و ترجیحا به عنوان یکی از شروط اکثر دانشگاه‌ها، نمره هیچ یک از 4 بخش آزمون نیز کمتر از 6 نباشد)

    نیروی کار ماهر فدرال

    5.5 الی 6 (حتی کمتر بسته به کشور مقصد)

    نیروی کار ماهر اسکیلد تریدز

    مهارت گفتاری و شنیداری 5، خواندن و نوشتاری 4

    مشاغل رده 0 یا A در طبقه‌بندی ملی مشاغل برای کشور کانادا

    6

    مشاغل رده B در طبقه‌بندی ملی مشاغل برای کشور کانادا

    5 در مهارت‌های گفتاری، شنیداری و نوشتاری و 4 در مهارت خواندنی

    ویزای استارت آپی

    5 در مهارت‌های گفتاری، شنیداری و نوشتاری و 4 در مهارت خواندنی

    برنامه مهاجرتی آتلانتیک

    4 در مهارت‌های گفتاری و نوشتاری، 5/4 در مهارت شنیداری و 5/3 در مهارت خواندن

    ویزای خوداشتغالی

    4 در مهارت‌های گفتاری و نوشتاری، 5/4 در مهارت شنیداری و 5/3 در مهارت خواندن

    طرح کشاورزی-غذا

    4 در مهارت‌های گفتاری و نوشتاری، 5/4 در مهارت شنیداری و 5/3 در مهارت خواندن

    شهروندی

    4 در مهارت‌های گفتاری و نوشتاری، 5/4 در مهارت شنیداری و 5/3 در مهارت خواندن


    لازم به ذکر است که کسب نمرات بالاتر در هر گروه شانس پذیرش و اخذ ویزا را افزایش می‌دهد. برخی از رشته‌های درسی و یا موقعیت‌های شغلی ممکن است به فراخور نیاز خود نمره بیشتری را طلب کنند.

    اعتبار دیگر آزمون‌های زبان و آزمون‌های زبان آنلاین

    اعتبار دیگر آزمون‌های زبان و آزمون‌های زبان آنلاین

    برای مقاصد انگلیسی زبان مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، نیوزلند، سنگاپور و... عموما 3 آزمون آیلتس، تافل و PTE مورد قبول هستند که آزمون PTE نیز به مراتب برای کشور استرالیا به نسبت دیگر کشورهای نامبرده بیشتر اعتبار دارد. اما دیگر مدارک زبان فرعی دیگری که در دوران کرونا نیز مورد قبول واقع می‌شده، اکنون متاسفانه دیگر مورد قبول نیستند؛ برای مثال آزمون زبان دولینگو که در دوران کرونا توسط چندین هزار موسسه آموزشی در سراسر جهان پذیرفته شده بود الان دیگر مقبول و دارای اعتبار نیست. همچنین آزمون‌های زبان آنلاین مانند آزمون زبان آیلتس آنلاین یا تافل آنلاین (یا همان IBT) نیز تقریبا توسط هیچ یک از مراکز آموزشی و دانشگاه‌های معتبر کشورهای نامبرده دیگر مورد قبول نیستند.

    سوالات متداول حداقل نمره زبان برای مهاجرت

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (11 پاسخ)
    2023-11-20

    سلام یه جا خوندم که نوشته بود برای صدور معافیت تحصیلی باید آیلتس 6.5 داشته باشیم، و من آیلتس 6 دارم، ولی دانشگاه باهاش مشکلی نداره و نامه پذیرش رو داده. تو همچین شرایطی معافیت تحصیلی صادر نمیشه برام؟

    2023-11-25

    سلام. ربط خاصی نداره شما تا یک سال پس از اتمام تحصیل معافیت تحصیلی داشته و میتونید اقدام کنین

    2023-09-15

    سلام وقتتون بخیر باشه من از دانشگاه بولونیا ایتالیا پذیرش گرفتم و نمره مورد قبولشون برای سفارت ایلتس ۶ هستش و من ایلتس ۶ آوردم حالا میخام برم از ایران برای تحصیل در خارج آیا ایران مخالفت میکنه؟چون نوشته ایلتس ۶.۵

    2023-09-19

    سلام. کجا دقیقا به شما ذکر شده آیلتس 6.5؟ اگه که منظورتون اینه که بخاطر نمره زبان پایین نتونین از کشور خارج بشید یا با داشتن ویزا نتونین به مقصد وارد بشید که تا حالا همچین چیزی نداشتیم...

    2023-02-19

    سلام، برای کارشناسی ارشد کشور انگلیس میشه مدرک تافل ارائه داد؟ و اینکه نمره کل اهمیت داره یا اسکیل؟ من تافل ۹۷ دارم ولی اسپیکینگ ۱۵ شدم

    2023-02-20

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-11-23

    من آیلتس اکادمیک 6.5 دارم ولی مهارت رایتینگم 5.5 شده. مشکلی پیش میاد برای اپلای؟

    2022-11-26

    سلام. در کل اگه شرایط خوبی داشته باشید ممکن است سخت نگیرن بهتون، چون اکثر دانشگاه‌ها میگن که نمره هیچ بخش آزمون زیر 6 نباشه و 5.5 تفاوت کمی هست و در کل احتمالا مشکلی پیش نیاد.

    2022-11-06

    باسلام و درود اگر با دولینگو ۱۲۰ از دانشگاه پذیرش بگیریم میشه با آیلتس ۶ واسه ویزا اقدام کرد یا حتما باید آیلتس ۶.۵ باشه؟

    2022-11-07

    برای کانادا و استرالیا باید 6.5 باشه و مگه اینکه (برای استرالیا) پذیرش مشروط براتون بگیریم

    2022-09-22

    سلام وقت بخیر از چه سنی میشه اقدام به شرکت در این آزمون کرد؟

    2022-09-26

    سلام. از 16 سالگی

    2022-09-12

    اگه نمره ایلتس ۵.۵ همراه با دولینگو ۱۱۵ داشته باشیم و کالج هم قبول کرده باشه سفارت هم قبول میکنم یا نه

    2022-09-13

    سلام. اول آنکه کالج باید رتبه بالا و خوبی داشته باشه که شانس ریجکتی نداشته باشین و دوم هم نمره زبان کم برای مهاجرت تحصیلی اون هم ریسک داره یکم اما در کل این‌ها یک احتمال هستن

    2022-07-29

    سلام با آیلتس ۶آکادمیک امکان پذیرش از دانشگاه یورک کانادا رو دارم؟

    2022-08-09

    سلام طبق اعلام خود دانشگاه، حداقل آیتلس مورد نیاز 6.5 هستش

    2022-07-24

    سلام آیا برای دریافت ویزای کار از سفارت آمریکا حداکثرشرایط سنی چقدر است؟

    2022-07-25

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-06-18

    سطح زبانم ابتدایی هستش ولی میخوام ویزای تحصیلی بگیرم و برای ارشد در کانادا درس بخونم تا بتونم اقامت اون کشور رو بگیرم آیا میتونم اونجا درس ها رو یاد بگیرم و کم کم به مهارت زبان دسترسی پیدا کنم ؟

    2022-06-19

    سلام. خیر مدرک زبان آیلتس 6.5 یا در بدترین حالت 6 را نیاز خواهید داشت.

    2021-12-17

    مشاوره و راهنمایی اقامت کار

    2021-12-18

    سلام. در حال حاضر مهاجرت کاری رو انجام نمیدیم

    مشاوره رایگان مهاجرت