درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    مهاجرت به نیوزلند | 7 روش‌ اخذ اقامت نیوزلند + شرایط و هزینه 2024

    نیوزلند یا زلاند نو (New Zealand) کشوری توسعه‌یافته در قاره اقیانوسیه و در همسایگی استرالیا با جمعیتی حدود ۵.۲ میلیون نفر و مساحت ۲۶۸ هزار کیلومتر مربع است. زندگی، کار و تحصیل در نیوزلند در کل دارای مزیت‌های مختلفی است که همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از افراد این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند. طبق آخرین آمارها در سال  ۲۰۲۴ نیوزلند دارای ۱،۴۰۰،۰۰۰ مهاجر (۲۷ درصد از کل جمعیت) است که طبق پیش‌بینی‌ها در سال‌های پیش‌رو این میزان افزایش پیدا خواهد کرد. اما مزایا و معایب مهاجرت به نیوزلند کدامند؟ مهاجرت به این کشور نیاز به چه شرایط و مدارکی دارد؟ بهترین شهرهای آن برای زندگی کدامند؟ هزینه مهاجرت و زندگی در آن چقدر است؟ روش‌های مهاجرت به نیوزلند کدامند؟ اگر شما هم مانند بسیاری از افراد پاسخ این سوالات را نمی‌دانید، پس شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

    مزایای مهاجرت به نیوزلند

    همانگونه که اشاره شد مهاجرت به نیوزلند دارای مزایای بسیاری زیادی است که در ادامه با جزییات آن‌ها آشنا می‌شوید:

    زندگی با کیفیت بالا: نیوزلند با شاخص توسعه انسانی ۰.۹۳۹ و سرانه درآمد ناخالص ملی ۴۸،۰۷۲ دلار به ترتیب در رتبه ۱۶ و ۲۲ جهان قرار دارد که همین امر نشان‌دهنده کیفیت بالای زندگی در این کشور است. این کشور همچنین از لحاظ شاخص‌هایی مانند آلودگی هوا، رضایت از زندگی، آسانی راه‌اندازی کسب‌وکار، میزان امید به زندگی و بسیاری از موارد دیگر عملکرد بسیار خوبی دارد.

    فرصت‌های شغلی متعدد: طبق آمارهای موجود در سال ۲۰۲۴، نرخ بیکاری در این کشور ۳.۹% است و در نتیجه می‌توان نیوزلند را یکی از بهترین کشورهای دنیا برای پیدا کردن شغل به شمار آورد. علاوه بر این اقتصاد این کشور با سرعت خوبی در حال رشد بوده و دولت نیوزلند مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی مختلفی را برای جذب مهاجران جدید در نظر گرفته است. در مجموع اگر فردی حرفه‌ای در حوزه کاری خود هستید، می‌توانید برای رسیدن به رویای درآمدی مد نظرتان به نیوزلند مهاجرت کنید.

    امنیت بالا: نیوزلند یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است و این کشور طبق آمار وب‌سایت NZ Herald از لحاظ امنیت در رتبه ۴ دنیا قرار دارد. بنابراین اگر مواردی مانند امنیت شغلی و اجتماعی بالا یا نرخ جرم و جنایت پایین برای شما مهم‌ است، ما نیوزلند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.‌ با این حال توجه داشته باشید که هیچ کشوری در دنیا بدون جرم و جنایت نبوده و در نتیجه بهتر است تا حد ممکن جوانب امنیتی توصیه شده را رعایت کنید.

    نظام آموزشی پیشرفته: این کشور دارای یک سیستم آموزشی پیشرو در سطح جهانی است و بنابراین اگر به دنبال تحصیل در کشوری با استانداردهای بالای آموزشی و پژوهشی هستید، در این صورت تحصیل در نیوزلند می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. همچنین به جرات می‌توان گفت که تمام مدارس، کالج‌ها، دانشگاه و موسسات آموزشی در نیوزلند دارای محیطی امن و مطمئن هستند و بنابراین دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند بدون هیچ نگرانی در این کشور مشغول به تحصیل شوند.

    سیستم بهداشتی و درمانی بی‌نظیر: نیوزلند از لحاظ نظام درمانی عملکرد بسیار خوبی دارد و شما با مهاجرت به این کشور می‌توانید به خدمات درمانی و پزشکی درجه یک، رایگان یا ارزان دسترسی داشته باشید. از میان مزیت‌های نظام درمانی نیوزلند می‌تواند به انجام بررسی‌های پیشگیرانه، داشتن تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی مدرن، ارائه مشاوره‌های تخصصی، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سطح بالا و بکارگیری روش‌های درمانی پیشرفته نام برد. نیوزلند همچنین توجه ویژه‌ای به حوزه‌های روانشناسی و روانپزشکی دارد.

    پاسپورت معتبر: نیوزلند دارای یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است و با داشتن تابعیت این کشور می‌توانید بدون نیاز به ویزا به ۱۲۳ کشور مختلف سفر کنید. در مجموع نیوزلند از لحاظ معتبر بودن پاسپورت در رتبه ۶ جهان قرار دارد.

    معایب مهاجرت به نیوزلند

    مهاجرت به نیوزلند با وجود تمام این مزایا مانند هر کشور دیگری دارای معایبی نیز می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

    دور بودن از اکثر کشورهای دنیا: نیوزلند در قاره اقیانوسیه واقع شده و در نتیجه فاصله آن از اکثر کشورهای مهم دنیا به جز استرالیا زیاد است. علاوه بر این هزینه سفر به این کشور به دلیل مسافت طولانی نسبتا زیاد است.

    بالا بودن نسبی هزینه زندگی: هزینه زندگی در نیوزلند به خصوص در شهرهای بزرگ نسبتا بالا است و علت آن این است که بسیاری از کالاها از سایر کشورها وارد می‌شوند. علاوه بر این هزینه اجاره خانه نیز در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و افراد در برخی شهر حتی ممکن است مجبور شوند تا نصف درآمد خود را صرف این امر کنند. با این وجود افراد مهاجر معمولا با داشتن یک شغل مناسب و صرفه‌جویی در مخارج خود می‌توانند به آسانی از پس هزینه‌های خود برآیند.

    تغییرات آب‌ و هوایی: آمارهای هواشناسی نشان می‌دهند که نیوزلند دارای تابستان‌هایی گرم و آفتابی و زمستان‌هایی نسبتا سرد و سخت است. علت آن این است که ضخامت لایه اوزون در آسمان این کشور نسبت به بسیاری از مکان‌های دنیا نازک‌تر است و بنابراین برای توصیه می‌شود که برای جلوگیری از مشکلات پوستی حتما در تابستان‌ها از کرم ضدآفتاب استفاده کرده و کمتر در فضاهای باز تردد کنید. در رابطه با زمستان نیز مطمئن شوید که منزل شما عایق گرمایی خوبی دارد و در هنگام خروج از خانه حتما لباس گرم بپوشید.

    روش‌های مهاجرت به نیوزلند

    روش‌های مهاجرت به نیوزلند

    شما از روش‌های مختلفی می‌توانید اقدام به مهاجرت به کشور نیوزلند کنید که در ادامه به صورت خلاصه با جزئیات آن‌ها آشنا می‌شوید:

    مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

    به جرات می‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی بهترین روش برای مهاجرت به کشور نیوزلند است زیرا مدارس و دانشگاه‌های این کشور از جنبه‌های مختلفی مانند کیفیت دروس ارائه‌شده، سطح اساتید و معلمین، تجهیزات و امکانات و میزان اعتبار مدارک تحصیلی جزو بهترین‌ها در دنیا هستند. برای مهاجرت تحصیلی به نیوزلند باید از مدرسه، دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظرتان نامه پذیرش دریافت کنید. به یاد داشته باشید که اگر تحصیل شما در این کشور بیش از ۳ ماه به طول می‌انجامد، در این صورت حتما باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

    نوع برنامه یا دوره تحصیلی که انتخاب می‌کنید نیز باید مورد تایید سازمان NZQA باشد. ارسال درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند نیز به یکی از دو صورت آنلاین یا مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری نیوزلند انجام می‌شود. دولت نیوزلند همچنین این امکان را به دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف می‌دهد تا ۲۰ ساعت در هفته و در ایام تعطیل به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. دانشجویان همچنین تحت شرایط خاصی می‌توانند اعضای خانواده‌شان (همسر و فرزندان مجرد) را همراه با خود به نیوزلند بیاورند.

    مهاجرت کاری به نیوزلند

    اگر می‌خواهید برای بیش از ۱۲ ماه در نیوزلند زندگی کنید، در این صورت نیاز به دریافت ویزای کار دارید. دولت نیوزلند بیش از ۸۰ نوع ویزای کاری صادر می‌کند که با استفاده از هر یک از آن‌ها می‌توانید در این کشور کار کنید. با این حال برای دریافت چنین ویزایی باید ثابت کنید که از مهارت‌ها و تجارب کافی برای کار در نیوزلند برخوردار هستید. برخی از ویزاهای کاری امکان دریافت فوری اقامت فوری را به شما می‌دهند و با در اختیار داشتن آن‌ها می‌توانید در نیوزلند مشغول به زندگی، تحصیل و کار شوید. برای دریافت ویزای کاری معمولا باید از طریق سامانه RealMe اقدام کنید، با این حال ممکن است در مواردی از افراد خواسته شود تا این کار را شخصا و به صورت حضوری انجام دهند.

    مهاجرت خانوادگی به نیوزلند

    اگر می‌خواهید اعضای خانواده خود را به نیوزلند بیاورید، در این صورت باید ویزای خانوادگی داشته باشید که دریافت آن از طریق ارسال درخواست روادید به اداره مهاجرت نیوزلند انجام می‌پذیرد. همسر، والدین، کودکان (بیولوژیکی یا فرزندخوانده) و پدربزرگ و مادربزرگ افرادی هستند که می‌توانند به شما در نیوزلند ملحق شوند.

    مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج

    دولت نیوزلند این اجازه را به اتباع دیگر کشورها می‌دهد تا در صورت ازدواج با یک شهروند نیوزلندی، امکان اخذ اقامت کشور نیوزلند را داشته باشند و تا سقف حداکثر 5 سال زندگی با هم ضمن اثبات واقعی بودن رابطه و تعهد ازدواج آن‌ها، به اقامت دائم و شهروندی کشور نیوزلند برسند.

    مهاجرت به نیوزلند برای بازنشستگان

    کسانی که قصد سپری کردن دوران بازنشستگی در نیوزلند را دارند باید اقدام به دریافت ویزای بازنشستگی کنند که البته انجام این کار نیاز به شرایط خاصی دارد. به عنوان مثال فرد بازنشسته نباید فرزند تحت تکفل داشته باشد. در مجموع نیز مهاجرت به نیوزلند از طریق ویزای بازنشستگی به دو صورت انجام می‌پذیرد. در حالت اول باید ویزای موقت بازنشستگی نیوزلند دریافت کنید که مخصوص کسانی است که بالای ۶۶ سال سن داشته و می‌توانند حداقل ۷۵۰ هزار دلار نیوزلند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. در حالت دوم نیز به شما ویزای بازنشستگی اقامت والدین داده می‌شود که البته برای دریافت آن باید فرزندتان شهروند یا مقیم نیوزلند باشد و بتواند معیارهای سرمایه‌گذاری این کشور را برآورده کند. 

    مهاجرت سرمایه‌گذاری به نیوزلند

    سرمایه‌گذاری در نیوزلند یکی دیگر از روش‌های رایج مهاجرت به این کشور است. هر ساله تعداد زیادی ویزای سرمایه‌گذاری از طرف دولت نیوزلند به افراد واجد شرایط اعطاء می‌شود که معمولا این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. با این حال توجه داشته باشید که ویزاهای سرمایه گذاری تنها برای افراد ثروتمند با تمکن مالی بالا صادر شده و علاوه بر این برخی از آن‌ها تنها برای مدت زمان محدودی اعتبار دارند و بنابراین قبل از هر اقدامی شرایط و قوانین ویزای انتخابی خود را با دقت مورد مطالعه قرار دهید.

    مهاجرت از طریق ویزای همراه

    اعضای خانواده (همسر و فرزندان مجرد) افراد دانشجو می‌توانند با دریافت ویزای همراه تحصیلی به آن‌ها در کشور نیوزلند ملحق شوند که البته انجام این کار نیاز به یک سری شرایط خاص دارد که برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    تابعیت از طریق تولد فرزند

    دولت نیوزلند به کودکانی که در این کشور متولد شده و یکی از والدین آن‌ها دارای شهروندی یا اقامت دائم هستند، تابعیت اعطا می‌کند. انجام این کار به صورت خودکار انجام می‌پذیرد و رویه قانونی تقریبا آسانی دارد.

    مهاجرت به نیوزلند برای هنرمندان و افراد فوق موفق

    مهاجرت به نیوزلند برای افراد مستعد که تحت عنوان ویزای تلنت یا همان TALENT VISA شناخته می‌شود، ویزای ویژه هنرمندان، افراد فرهنگی، ورزشی و... فوق موفق و برجسته در مقیاس جهانی و بین المللی می‌باشد. این افراد علاوه بر داشتن شهرت، پیشینه و موفقیت بزرگ در سطح جهانی، باید در خاک نیوزلند نیز به فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و... خود همچنان ادامه دهند. از جمله شروط اصلی اخذ این ویزا به غیر از موارد کلی ذکر شده، محدودیت سنی است که افرادی می‌توانند برای اخذ ویزای تلنت نیوزلند اقدام نمایند که سن آن‌ها زیر 55 سال باشد.

    بسیاری درباره واژه تلنت دچار اشتباه می‌شوند، برای مثال ممکن است یک قهرمان کشوری تصور داشته باشد که واجد شرایط ویزای تلنت نیوزلند خواهد بود. یا برای مثال کسی صرفا در یک کشوری مانند ترکیه، روسیه، چین و... مقام آورده باشد که ضمن کافی نبودن، باید از قضایای مربوط به روابط سیاسی بین کشورها نیز آگاه بود. برای مثال کسب مقام و موفقیت هنری، فرهنگی، ورزشی و... در کشوری مانند روسیه به دلیل مسایل جنگ بین این کشور و اوکراین و در نتیجه تحریم، ممکن است از سوی بسیاری از کشورها مورد پذیرش نباشد.

    شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به نیوزلند

    تمام کسانی که می‌خواهند به نیوزلند مهاجرت کنند، باید دارای یک سری شرایط باشند که جزئیات آن‌ها به صورت زیر است:

    • رعایت تمام قوانین و شرایط مهاجرتی
    • ارسال به موقع مدارک، فرم‌ها و اطلاعات درخواستی
    • داشتن ویزای معتبر
    • داشتن پذیرش تحصیلی (مخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان)
    • داشتن مجوز کار (مخصوص افراد جویای کار در نیوزلند)
    • انجام تست‌های بیومتریک
    • پرداخت تمام هزینه‌های مورد نیاز برای مهاجرت
    • داشتن سلامت جسمی و روانی
    • پذیرفته شدن در تست‌های شخصیتی
    • تسلط کافی به زبان انگلیسی
    • تمکن مالی کافی
    • عدم حمل وسایل ممنوعه به نیوزلند
    • نداشتن سوء پیشینه
    • کسب امتیاز مورد نیاز در سیستم امتیازدهی دولت نیوزلند
    • رعایت اصل راستگویی در طول فرایند مهاجرت
    • سایر شرایط درخواستی از طرف اداره مهاجرت نیوزلند

    توجه: موارد فوق حالت کلی داشته و ممکن است شرایط درخواستی با توجه نوع ویزایی که قصد دریافت آن را دارید، تغییر کند.

    مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به نیوزلند

    مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به نیوزلند

    افراد برای مهاجرت به نیوزلند در کل نیاز به ارائه مدارک مختلفی دارند که جزئیات آن‌ها به صورت زیر است. توجه داشته باشید که اداره مهاجرت نیوزلند ممکن است یک سری مدارک اضافه را نیز از شما درخواست کند زیرا هر فرد و همچنین هر روش مهاجرتی دارای شرایط مهاجرتی مخصوص به خود است.

    • پاسپورت معتبر، سالم و منقضی‌نشده
    • داشتن ۴ قطعه عکس پاسپورتی جدید با پس‌زمینه سفید
    • کاورلتری که نشان دهنده قصد واقعی شما برای مهاجرت به نیوزلند است.
    • ارائه بلیت هواپیما برای مهاجرت و اطلاعات سفر و محل اقامت (هتل، خانه اقوام و...)
    • گواهی موجودی حساب
    • نامه‌ پذیرش مدرسه، دانشگاه یا کالج
    • اطلاعات تماس (آدرس پستی، شماره تلفن و...)
    • مدارک تحصیلی (در صورت نیاز)
    • گواهی عدم سوء پیشینه
    • مدرک زبان انگلیسی
    • مدرک تحصیلی (بیشتر برای ویزای تحصیلی و کاری)
    • سایر مدارک درخواستی مطابق با برنامه مهاجرتی مد نظر (برای مثال انگیزه نامه برای ویزای تحصیلی، جاب آفر برای ویزای کاری و...)

    توجه: برخی مدارک ممکن است نیاز به مهر از یکی از وزارت‌خانه‌های مد نظر و ترجمه رسمی داشته باشند.

    بهترین شهرهای نیوزلند برای مهاجرت

    بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهند که موارد زیر بهترین شهرهای نیوزلند برای مهاجرت هستند:

    بهترین شهرهای نیوزلند برای مهاجرت

    نکته: هزینه زندگی در برخی شهرها ارزان و در برخی نیز به نسبت گران‌تر است. بنابراین قبل از مهاجرت مطمئن در رابطه با هزینه‌ زندگی در شهر مورد نظرتان تحقیق کنید.

    مشاغل مورد نیاز نیوزلند

    بررسی‌های انجام شده توسط موسسه ادب ویزا نشان می‌دهند که موارد زیر پر‌متقاضی‌ترین مشاغل سال ۲۰۲۴ در کشور نیوزلند هستند:

    • توسعه‌دهنده نرم‌افزار
    • معلم دبستان
    • مدیر پروژه
    • پرستار رسمی
    • مددکار اجتماعی
    • استاد دانشگاه
    • جوشکار
    • لوله‌کش
    • مکانیک خودرو
    • مهندس  HVAC
    • سرآشپز
    • مراقب کودک
    • روانشناس
    • آجرکار
    • مدیر زنجیره تامین
    • کارشناس مرکز تماس
    • فیزیوتراپ
    • مشاور حقوقی
    • حسابدار
    • مدیر منابع انسانی
    • نامه‌رسان
    • دستیار امور مشتریان
    • متخصص امنیت IT
    • طراح گرافیک
    • تحلیل‌گر سیستم
    • معاون اداری
    • مدیر ساخت

    شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم نیوزلند

    اگر قصد دریافت‌ اقامت دائم یا همان PR نیوزلند را دارید، در این صورت باید حتما شرایط زیر را برآورده کنید:

    • باید از لحاظ شخصیتی و روانی در وضعیت نرمال قرار داشته باشید.
    • باید حداقل ۲ سال دارای ویزای اقامت (Resident Visa) نیوزلند باشید.
    • تمام شرایط و قوانین مرتبط با ویزای خود را به صورت کامل رعایت کنید.
    • باید با ارائه مدرک نشان دهید که می‌خواهید به صورت دائم در نیوزلند اقامت کنید.
    • سایر شرایط درخواستی مورد نظر دولت نیوزلند را رعایت کنید.

    آشنایی با انواع ویزا در نیوزلند

    آشنایی با انواع ویزا در نیوزلند

    در نیوزلند نیز مانند هر کشور دیگری انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که هر یک برای هدف خاصی صادر شده و شامل موارد زیر می‌شود. توجه داشته باشید که موارد زیر رایج‌ترین انواع بوده و هر یک ممکن است به زیرمجموعه‌های مختلفی تقسیم شوند:

    ویزای توریستی: همانطور که از نام آن پیداست، این نوع ویزا مخصوص کسانی است که می‌خواهند به صورت توریستی یا برای مدتی کوتاه به نیوزلند سفر کنند. به عنوان مثال می‌توانید از این ویزا برای دیدار با اعضای خانواده خود که در نیوزلند ساکن هستند، ‌استفاده کنید. این نوع ویزا همچنین مناسب کسانی است که می‌خواهند برای حداکثر ۳ ماه در یکی از دوره‌های تحصیلی کشور نیوزلند شرکت کنند.

    ویزای تحصیلی: نوعی ویزا است که دانش‌آموزان و دانشجویان با استفاده از آن می‌توانند به تحصیلات خود در نیوزلند ادامه دهند. اگر طول دوره مورد نظرتان کمتر از ۳ ماه است، در چنین حالتی نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ندارید.

    ویزای اقامت: ‌این نوع ویزا مناسب کسانی است که می‌خواهند به صورت دائم در نیوزلند اقامت کنند. روش‌های مختلفی برای دریافت چنین روادید وجود دارد. به عنوان مثال دارندگان کسب‌وکار در نیوزلند یا کسانی که دارای ویزای کاری و تحصیلی هستند می‌توانند برای ویزای اقامت اقدام کنند.

    ویزای خانوادگی: ویزایی است که افراد با استفاده از آن می‌توانند به اعضای خانواده خود در نیوزلند بپیوندند و خود به انواع مختلفی مانند ویزای همراه، پارتنر و ... دسته‌بندی می‌شود.

    ویزای کار: این نوع ویزا همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، این امکان را به شما می‌دهد تا در نیوزلند مشغول به کار شوید.

    ویزای کسب‌وکار: اگر می‌خواهید در این کشور کسب‌وکاری با حداقل سرمایه ۱۰۰ هزار دلار نیوزلند راه‌اندازی کنید، در این صورت نیاز به دریافت ویزای کسب‌وکار دارید.

    ویزای بازنشستگی: این نوع ویزا همانگونه که اشاره شد مخصوص افرادی است که می‌خواهند دوران بازنشستگی خود را در نیوزلند سپری کنند.

    ویزای گاردین: اگر فرزند زیر 18 سال شما در نیوزلند مشغول به تحصیل است، در چنین شرایطی باید فردی با داشتن ویزای گاردین سرپرستی او را بر عهده بگیرد. فرد سرپرست می‌تواند یکی از والدین قانونی یا یک قیم نیوزلندی واجد شرایط باشد.

    ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی: افرادی که می‌خواهند پس از پایان تحصیلات خود در  مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های نیوزلند در این کشور مشغول به کار شوند، باید اقامت به ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی‌ (PSWV) کنند.

    هزینه زندگی در نیوزلند

    طبق آخرین آمارهای موجود در سال ۲۰۲۴ هزینه زندگی هر فرد در این کشور بین ۳ تا ۵ هزار دلار نیوزلند در ماه است که البته این میزان می‌تواند شهر به شهر متفاوت باشد. علاوه بر این نوع سبک زندگی افراد و میزان استفاده آن‌ها از تکنیک‌های مدیریت بودجه نیز می‌توانند بر هزینه‌های زندگی تاثیر بگذارند. در ادامه سایر هزینه‌های مرتبط با زندگی در نیوزلند را مشاهده می‌کنید. فراموش نکنید که این ارقام به صورت نسبی هستند و ممکن است میزان آن‌ها در محل زندگی شما کمی متفاوت باشد.

    هزینه منزل

    هزینه اجاره منزل

    ماهانه بین ۹۶۹ تا ۱۸۵۴ دلار

    هزینه خرید منزل

    هر متر مربع بین ۵،۵۳۳ تا ۶،۵۸۵ دلار

    اینترنت، تلفن و قبوض

    هزینه اینترنت

    ماهانه بین ۵۵ تا ۱۰۹ دلار

    هزینه تلفن

    میانگین ماهانه ۳۷ دلار

    آب، برق، گاز، گرمایش و سرمایش و ...

    ماهانه ۱۴۰ دلار

    رستوران و مواد غذایی

    هزینه رستوران ارزان قیمت

    میانگین ۱۵ دلار

    هزینه رستوران نیمه گران

    میانگین ۷۲ دلار

    هر بطری آب کوچک

    ۲.۰۱ دلار

    کاپوچینو

    ۳.۳۱ دلار

    بطری نوشابه کوچک

    ۲.۳۶ دلار

    شیر (۱ لیتری)

    ۱.۸۳ دلار

    برنج (۱ کیلو)

    ۱.۹۶ دلار

    پنیر (۱ کیلو)

    ۸.۵۴ دلار

    تخم‌مرغ (شانه ۱۲ عددی)

    ۶.۷۵ دلار

    هزینه تحصیل

    شهریه مهدکودک

    ماهانه ۷۵۹ دلار

    تحصیل در مدرسه ابتدایی

    سالانه حدود ۱۲ هزار دلار

    تحصیل مقطع کارشناسی

    میانگین ۲۷ هزار دلار

    تحصیل مقطع کارشناسی ارشد

    میانگین ۳۲ هزار دلار

    تحصیل مقطع دکترا

    بین ۶ تا ۱۰ هزار دلار

    سایر هزینه‌ها

    هزینه بیمه درمانی

    میانگین حدود ۲۰۰ دلار در ماه

    هزینه سفر به نیوزلند

    حدود ۵۰ میلیون تومان (سال ۱۴۰۳)

    هزینه بنزین

    میانگین لیتری ‌۱.۷ دلار

    ثبت‌نام در باشگاه فیتنس

    ماهانه ۳۸ دلار

    بلیت سینما

    حدود ۱۱ دلار

    شلوار جین

    ۷۱ دلار

    حمل‌ونقل عمومی (بلیت تک سفره)

    ۲.۱۰ دلار

    تاکسی

    شروع از ۲.۴۰ دلار

    مراحل مهاجرت به نیوزلند

    کسانی که قصد مهاجرت به نیوزلند را دارند، معمولا باید مراحل زیر را دنبال کنند. با این حال ممکن است با توجه به شرایط پرونده مهاجرتی و نوع ویزای درخواستی افراد مراحل زیر کمی تغییر کنند.

    ۱. ابتدا به خوبی در مورد کشور نیوزلند تحقیق کنید.

    ۲. با  دقت قوانین مهاجرتی نیوزلند را مورد مطالعه قرار دهید.

    ۳. مطمئن شوید از شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به نیوزلند برخوردار هستید.

    ۴. روش مهاجرتی مورد نظر خود (تحصیلی، کاری و ...) را انتخاب کنید.

    ۵. اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، در این صورت باید از مدرسه یا دانشگاه مورد نظرتان نامه پذیرش بگیرید.

    ۶. اگر قصد مهاجرت کاری دارید، در این حالت نیز باید جاب آفر داشته باشید.

    ۷. با ارسال مدارک مورد نیاز درخواستی را برای دریافت ویزا ایجاد کنید.

    ۸. ویزای دریافتی را دانلود و چاپ کنید.

    ۹. حال نوبت آن است تا برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

    ۱۰. در موعد مشخص شده به نیوزلند سفر کنید.

    مهاجرت به استرالیا یا نیوزلند؛ کدام یک بهتر است؟

    استرالیا و نیوزلند هر دو در قاره اقیانوسیه واقع شده‌اند و از جنبه‌های مختلفی به هم شباهت دارند که همین موضوع باعث می‌شود تا افراد در انتخاب خود برای مهاجرت دچار تردید شوند. اگر شما هم با چنین چالشی مواجه هستید، در این صورت می‌توانید با استفاده از جدول زیر با مهم‌ترین تفاوت‌های این دو کشور آشنا شوید:

    شاخص

    استرالیا

    نیوزلند

    میزان مهاجرت سالانه

    ۵۱۸،۰۰۰ نفر

    ۱۲۶،۰۰۰ نفر

    اقامت دائم

    برای اخذ اقامت باید حداقل ۲ سال ویزای این کشور را در اختیار داشته باشید.

    با حداقل ۲ سال زندگی در نیوزلند و داشتن ویزای معتبر می‌توانید برای اخذ ویزا دائم اقدام کنید.

    متوسط حقوق ماهانه

    3515 دلار آمریکا

    2966 دلار آمریکا

    نرخ‌ مالیات

    بسته به میزان درآمد بین ۰ تا ۴۵ درصد متغیر است.

    نرخ مالیات سالانه حداقل ۱۰.۵ و حداکثر ۳۹ درصد می‌باشد.

    فرصت‌های تحصیلی

    بسیار بیشتر، بهتر و قوی‌تر از نیوزلند با رتبه 3 جهانی در نظام دانشگاهی

    فرصت‌های تحصیلی محدودتر و با کیفیت کمتر نسبت به استرالیا

    بازار کار

    از بازار کار و تنوع شغلی بهتری برخوردار است.

    تنوع شغلی و بازار کار در آن پایین‌تر از استرالیا است.

    نرخ بیکاری

    ۳.۷ درصد

    ۴ درصد

    شاخص توسعه انسانی

    ۰.۹۴۶ (رتبه ۱۰)

    ۰.۹۳۹ (رتبه ۱۶)

    هزینه زندگی

    کمی گران‌تر از نیوزلند است.

    به نسبت پایین‌تر از استرالیا است.

    هزینه تحصیل

    بسته به نوع مقطع باید به صورت میانگین بین 12 تا 50 هزار دلار  شهریه پرداخت کنید.

    بسته به نوع مقطع بین 6 تا 37 هزار دلار متغیر است.

    شاخص جینی

    ۳۴.۳ (رتبه ۶۶)

    ۳۳.۹ (رتبه ۶۰)

    هزینه اجاره منزل

    ماهانه بین ۱۲۱۷ تا ۲۴۸۱ دلار

    ماهانه بین ۹۶۹ تا ۱۸۵۴ دلار

    هزینه خرید منزل

    هر متر مربع بین ۶،۵۵۴ تا ۸،۵۴۴ دلار

    هر متر مربع بین ۵،۵۳۳ تا ۶،۵۸۵ دلار

    سیستم بهداشت و درمان

    از سیستم درمانی بسیار خوبی برخوردار است.

    نظام درمانی بسیار خوبی دارد.

    میزان امنیت

    میزان امنیت آن کمی پایین‌تر از نیوزلند است.

    یکی از امن‌ترین کشورها در جهان است.

    آسانی راه‌اندازی کسب‌وکار

    رتبه ۱۴

    رتبه ۱

    رتبه سرعت اینترنت

    رتبه ۵۶

    رتبه ۲۴

    بررسی وضعیت پرونده مهاجرتی نیوزلند

    وقتی شما با ارسال اطلاعات، مدارک و فرم‌های مورد نیاز درخواستی را برای دریافت ویزا ایجاد می‌کنید، اداره مهاجرت پس از زمان کوتاهی شروع به بررسی شرایط شما می‌کند. ایجاد چنین درخواستی معمولا از طریق ایجاد یک حساب کاربری در وب‌سایت اداره مهاجرت نیوزلند صورت می‌پذیرد. اگر پرونده شما مشکلی داشته باشد، در چنین وضعیتی از طریق ایمیل یا حساب کاربری از شما خواسته می‌شود تا نقص‌های موجود را برطرف کنید. اگر هم دارای شرایط لازم برای مهاجرت باشید، در چنین حالتی نیز به صورت خودکار به شما اطلاع رسانی خواهد شد. با این حال برای بررسی آخرین وضعیت مهاجرتی خود کافیست از سامانه “Visa Verification Service” استفاده کنید.

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول مهاجرت به نیوزلند

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت