مقدمه مهاجرت به آلمان

کشور آلمان مقصد مناسبی برای همه افرادی است که رویای زندگی در اروپا را دارند. مهاجرت به آلمان از قرن بیستم رواج یافته و ابتدا در میان شهروندان کشورهای اروپای شرقی و سپس خاورمیانه محبوبیت پیدا کرد. آلمان به عنوان قطب صنعتی و اقتصادی اروپا و یکی از مهم‌ترین قدرت‌های جهانی از ظرفیت بی‌بدیلی برای رشد و شکوفایی برخوردار است. هزینه‌های پایین زندگی در این کشور، امنیت اجتماعی و خدمات گسترده دولتی از دلایل اصلی افراد برای مهاجرت به آلمان است. در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از افزایش موج پناهندگان به این کشور و مشکلات پدید آمده ناشی از آن، سیاست‌های سختگیرانه‌ای برای مهاجرت اعمال شده و مهاجرت به این کشور را از هر زمان دیگری دشوارتر ساخته است.

سوالات متداول

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    مهاجرت به آلمان

    کشور آلمان یکی از مهم‌ترین قدرت‌های اقتصادی و صنعتی جهان است که بخشی از اروپای مرکزی و غربی به شمار می‌آید. آلمان دومین کشور پرجمعیت اروپا پس از روسیه بوده و پایتخت آن شهر برلین است. همچنین این کشور را به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا می‌شناسند که قدرت اصلی یورو را در دست دارد. شهرهای هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت از دیگر شهرهای مهم کشور آلمان هستند.

    کشور آلمان یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت در جهان است که بخش عمده‌ای از آن‌ها متعلق به اروپای مرکزی، جنوب اروپا و خاورمیانه هستند. هزینه‌های زندگی مناسب، کیفیت بالای زندگی و امنیت شغلی از مهم‌ترین دلایل افراد برای مهاجرت به این کشور هستند. همچنین مهاجرت تحصیلی به آلمان به دلیل نظام آموزشی برجسته و هزینه تحصیل بسیار پایین در میان دانشجویان بین‌المللی به ویژه ایرانیان محبوبیت زیادی دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع روش‌های مهاجرت به آلمان آشنا شوید.

    مختصر اطلاعات کلیدی آلمان

    • نام رسمی: جمهوری فدرال آلمان
    • پایتخت: برلین
    • نوع حکومت: فدرالیسم جمهوری پارلمانی
    • واحد پول: یورو
    • زبان رسمی: آلمانی
    • مساحت کل: 357 هزار کیلومتر مربع (رتبه 63 در جهان)
    • تعداد ایالت: 26
    • جمعیت: 84.4 میلیون نفر (آمار سال 2022 و رتبه 19 در جهان)
    • شرایط اقلیمی: عموما معتدل و مایل به سرد به ویژه در شمال کشور
    • میزان تولید ناخالصی: 4 تریلیون دلار در سال جاری میلادی (رتبه 4 در جهان)
    • متوسط سرانه: 46 هزار دلار در سال
    • نرخ بیکاری: 3 درصد (آمار سال 2022)
    • رتبه جهانی در دموکراسی: 6
    • رتبه جهانی در حقوق زنان: 10
    • رتبه جهانی در آزادی مطبوعات: 11
    • رتبه جهانی در میزان شادی و رضایت مردم: 13
    • رتبه جهانی در امنیت: 16
    • بزرگ‌ترین شهر: برلین
    • محبوب‌ترین شهرها: برلین، مونیخ، هامبورگ، فرانکفورت، کلن، اشتوتگارت، لایپزیگ و...
    • تعداد دانشگاه‌های معتبر: بیش از 380 دانشگاه معتبر شناخته شده

    تاریخچه مهاجرت به آلمان

    بعد از جنگ جهانی دوم، اولین موج مهاجرت به آلمان آغاز شد. نخستین مهاجران، حدود 12 میلیون از آلمانی‌هایی بودند که به دلیل تغییرات مرزی در اروپا، مجبور به مهاجرت از شهر خود به مناطق آلمان شدند. سپس در دهه 1960، به دلیل بحران نیروی کار، کشورهای ایتالیا، یونان، ترکیه، مراکش، پرتغال، تونس و یوگسلاوی به ترتیب با آلمان غربی برای ارسال نیروی کار به این کشور، پیمان همکاری منعقد کردند. از طرف دیگر آلمان شرقی تصمیم گرفت نیروی کار مورد نیاز خود را از کشورهای سوسیالیست چون ویتنام شمالی، کره شمالی، آنگولا، موزامبیک و کوبا تامین کند. به هر طریق این دهه آغاز موج مهاجرت کاری به آلمان بود.

    در دهه 1980 و 1990، کشور آلمان مقصد پناهنده‌های مختلف از کشورهایی چون کشورهای عمدتا خاورمیانه‌ای، لبنان، یوگسلاوی، رومانی و ترکیه بود که به دلیل جنگ یا شرایط ویژه سیاسی از کشور خود گریخته بودند. با گسترش موج پناهندگی از کشورهای اروپای شرقی و آسیا به کشور آلمان، در سال 2014 تعداد مهاجران غیرقانونی در این کشور به بیش از 276 هزار نفر رسیده، تا جایی که کمپ‌های پناهندگی دیگر ظرفیت پذیرش مهاجران جدید را نداشتند. چنین شرایطی موجب ظهور بحران مهاجرت در سال 2015 و افزایش تعداد مهاجران به 1 میلیون نفر شد. با ظهور مشکلات متعدد، قوانین جدیدی در این زمینه تنظیم شد و بسیاری از پناهندگان به کشور خود بازگردانده شدند. همچنین شرایط پذیرش نیروی کار ماهر نیز با گسترش استفاده از کارت آبی اروپا، سختگیرانه‌تر شد. در حال حاضر با توجه به سیاست‌های جدید مهاجرتی، متقاضیان مهاجرت به آلمان باید از توانایی‌ها و مهارت‌های مهمی برخوردار باشند و در حال حاضر اقدام از روش تحصیل به شرط صلاحیت‌های بالای علمی متقاضی، مسیری راحت‌تری را در پیش دارد.

    در سال 2019 تعداد مهاجران ساکن در کشور آلمان بیش از 11 میلیون نفر بود، که از این میان بیشترین گروه‌های قومی به ترتیب متعلق به ترکیه، لهستان، سوریه، رومانی، ایتالیا، کرواسی، یونان، بلغارستان، افغانستان، روسیه و عراق می‌باشد. تعداد ایرانیان مهاجر در آلمان نیز حدود 122 هزار نفر است. طبق آمار کمیسیون اروپا، کشور آلمان در میان کشورهای اتحادیه اروپا بیشترین میزان مهاجر را در خود جای داده است.

    ساختار اقتصادی

    ساختار اقتصادی

    کشور آلمان اقتصادی مبتنی بر بازار آزاد و نوعی از سوسیالیسم دارد که با نیروی کار متخصص، فساد بسیار پایین و نوآوری بسیار بالا در جهان شناخته می‌شود. از منظر صادرات، این کشور در مقام سوم جهانی و از نظر تولید ناخالص ملی سرانه نیز در مقام چهارم جهان قرار گرفته است و تولید ناخالصی داخلی آن در سال جاری میلادی به 4 تریلیون دلار رسیده است. همچنین آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا به شمار آمده و نرخ بیکاری آن در سال 2022 برابر با 3% گردیده است که یکی از کمترین نرخ‌های بیکاری در کشورهای پیشرفته در جهان می‌باشد. این موضوع تقاضای مهاجرت به آلمان را در سال‌های اخیر افزایش داده است.

    صنعت اتومبیل‌سازی یکی از مهم‎‌ترین تولیدات کشور آلمان است که در سطح جهانی اعتباری برجسته دارد. علاوه بر وسایل نقلیه، ماشین‌ها، کالای شیمیایی، کالای الکترونیکی، دارویی، حمل و نقل، فلزات اولیه، صنایع غذایی، لاستیک و پلاستیک مهم‌ترین کالاهای صادراتی آلمان را تشکیل می‌دهند. همچنین 29 شرکت از مهم‌ترین شرکت‌های جهان همچون مرسدس بنز، bmw، دایملر، فولکس واگن، آلیانتس و زیمنس همگی در آلمان قرار دارند. علاوه بر آن، این کشور یکی از مراکز مهم نوآوری‌های علمی و تکنولوژیک در طول تاریخ بوده و مخترعان بزرگی چون یوهانس کپلر، آلبرت انیشتین، هاینریش هلتز و ماکس پلانک را پرورش داده است. کشور آلمان هفتمین مقصد گردشگری در جهان بوده و صنعت توریسم نیز از منابع درآمد عمده این کشور به شمار می‌آید.

    دانشگاه‌های و سیستم آموزشی

    موضوع آموزش در آلمان جزئی از اختیارات دولت‌های فدرال هر ایالت است، با این حال به طور عمومی تحصیل به مدت حداقل 9 سال در آلمان اجباری است. پس از پایان تحصیلات ابتدایی، دانش‌آموزان می‌توانند انتخاب کنند تا در مسیر نظری و یا فنی و حرفه‌ای به ادامه تحصیل بپردازند. از طریق مسیر فنی و حرفه‌‌ای، دانش‌آموزان در زمینه مورد نظر دوره کارآموزی گذرانده و پس از پایان آن مدرکی را دریافت می‌کنند که تقریبا برابر با مدرک آکادمیک است.

    بیشتر دانشگاه‌های آلمانی دولتی بوده و شامل شهریه تحصیل برای دانشجویان نمی‌شوند. دانشجویان بین‌المللی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، می‌توانند با شهریه‌ای رایگان یا بسیار پایین (به طور متوسط 250 تا نهایت 750 یورو برای هر ترم) در این دانشگاه‌ها (البته صرفا به زبان به تحصیل بپردازند. شهر برلین، پنجمین شهر دوستدار دانشجو در جهان است که حدود 205 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند که بیش از 15 درصد از این تعداد، دانشجویان بین‌المللی هستند. همچنین برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان همچون دانشگاه هایدلبرگ و یا هامبولت در کشور آلمان قرار گرفته که این موضوع اشاره به سابقه آموزش عالی در این کشور دارد. آلمان بارها به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب شده و به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی نیز شناخته می‌شود.

    خدمات درمانی و رفاهی

    خدمات درمانی و رفاهی

    کشور آلمان قدیمی‌ترین سیستم پوشش سراسری خدمات درمانی را در جهان دارد که از زمان بیسمارک در دهه 1880 آغاز شد. تمامی شهروندان آلمانی به طور قانونی موظف به داشتن نوعی بیمه هستند. حدود 88% از کل جمعیت تحت پوشش درمانی دولتی بوده و مابقی بیمه خصوصی دارند. متوسط سن امید به زندگی در آلمان 81 سال بوده که از این نظر رتبه 25 م در جهان را داراست. پس از مهاجرت به آلمان، افرادی که به عنوان نیروی کار در این کشور زندگی می‌کنند، از طرف کارفرمای خود بیمه شده و تنها نیمی از هزینه بیمه را خود پرداخت می‌کنند. دانشجویان نیز می‌توانند بیمه دانشجویی را تهیه کرده که هزینه‌های خدمات درمانی آن‌ها را پوشش می‌دهد. البته برای این سیستم بهداشت درمانی، مالیات و هزینه‌ای از حقوق ماهانه افراد کسر شده و همچنان با گستردگی بزرگ این نظام بهداشتی، بسیاری از منظر وقت گرفتن پزشک متخصص، از این سیستم گلایه دارند اما پزشکان عمومی بسیار بیشتر و سریع‌تر در دسترس هستند.

    وضعیت سیاسی و اجتماعی

    کشور آلمان یک جمهوری فدرال و دموکراتیک بوده که از 16 ایالت تشکیل شده است. مجلس فدرال، در راس قوه مقننه اصلی این کشور است که در کنار آن دو مجلس بوندستاگ و بوندسرات قرار گرفته‌اند که به ترتیب به عنوان نمایندگان ملت و نمایندگان ایالات عمل می‌کنند. رئیس جمهور عالی‌ترین مقام حکومتی است که توسط اجلاس فدرال (متشکل از نمایندگان بوندستاگ و ایالت‌ها) انتخاب می‌شود. پس از او، رئیس مجلس بوندستاگ دومین مقام ارشد حکومتی آلمان به شمار می‌آید. صدراعظم به عنوان سومین مقام حکومتی (اما در عمل قدرتمندترین) نیز از طریق کسب حداکثر آراء در بوندستاگ برگزیده می‌شود. این مقام طول مشخصی نداشته و تا زمانی که مجلس رای عدم اعتماد به آن فرد ندهد، پابرجاست. همچنین دادگاه فدرال قانون اساسی در راس قوه قضائیه محسوب می‌شود که خود به دو مجلس سنا با وظایف متفاوت، تقسیم می‌شود.

    کشور آلمان یکی از مهم‌ترین کشورهای توسعه‌یافته با مقام چهارم جهانی از نظر شاخص توسعه انسانی است. امنیت اجتماعی، بیمه درمانی گسترده، سیاست‌های حامی محیط‌زیستی و آموزش رایگان از مهم‌ترین دلایلی است که مهاجرت به آلمان را ایده‌آل می‌سازد.

    آب و هوای آلمان

    آب و هوای آلمان

    بخش بیشتر کشور آلمان آب و هوایی معتدل داشته، بخش شمالی آن تحت تاثیر اقلیم اقیانوسی و بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی تحت تاثیر اقلیم قاره‌ای قرار دارند. زمستان‌ها و تابستان‌ها در آلمان در مناطق مختلف کشور بسیار متفاوتند، زمستان‌های سرد در آلپ و تابستان‌های گرم و خشک در مناطق داخلی. به عبارت بهتر بادهای سرد شمالی و آب و هوای گرم شرقی در کنار یکدیگر اقلیمی معتدل را برای این کشور فراهم ساخته‌اند. به نحوی که متوسط دمای هوا در طول سال 3 تا 19 درجه است. از آنجایی که شرایط آب و هوایی این کشور بسیار مناسب است، بسیاری از افراد پس از مهاجرت به آلمان، به سادگی به آب و هوای آن عادت می‌کنند.

    مزیت‌های مهاجرت به آلمان

    • زندگی در کشوری با استانداردهای بالای زندگی

    • آب و هوای معتدل

    • بیمه درمانی گسترده دولتی

    • آموزش رایگان

    • امنیت شغلی

    • تکنولوژی بالا

    • امنیت و رفاه اجتماعی

    • دسترسی به ویزای شینگن و کشورهای این حوزه

    روش‌های مهاجرت به آلمان

    روش‌های مهاجرت به آلمان

    • مهاجرت تحصیلی

    • مهاجرت کاری

    • مهاجرت از طریق دوره‌های زبان، دوره‌های آموزش فنی حرفه‌ای مانند آوسبیلدونگ

    • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

    • مهاجرت از طریق ازدواج

    • مهاجرت از طریق تولد

    • پناهندگی

    مهاجرت تحصیلی به آلمان

    کشور آلمان یکی از به صرفه‌ترین و بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است. از آنجایی که اکثریت دانشگاه‌های این کشور دولتی هستند، تحصیل در آن‌ها تقریبا رایگان بوده و تنها هزینه ناچیزی در حدود 250 یورو را برای فرآیند ثبت‌نام دریافت می‌کنند. مهاجرت به آلمان برای تحصیل به علت هزینه پایین آن در میان دانشجویان ایرانی نیز محبوبیت زیادی دارد. رشته‌های مهندسی، حقوق، علوم پایه و اقتصاد و دانشگاه‌های دانشگاه فریه برلین، هامبولت برلین، دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه هایدلبرگ از مشهورترین گزینه‌های تحصیل در میان دانشجویان بین‌المللی هستند.

    از آنجایی که کشور آلمان در زمینه آموزش عالی سابقه‌ای بسیار طولانی دارد، استانداردهای آموزشی در این کشور بسیار بالاست و دانشجویان برای اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید از رزومه قوی برخوردار باشند. با اینکه اغلب رشته‌های ارائه شده در این کشور به زبان آلمانی هستند، برخی از رشته‌ها به زبان انگلیسی نیز ارائه شده و دانشجویان برای اخذ پذیرش در آن به مدرک زبان آلمانی احتیاجی ندارند. با این‌حال سیاست‌های سفارت آلمان به نحوی است که ممکن است از متقاضیان ویزای تحصیلی مدرک B1 آلمانی را درخواست کند. به طور کلی نیز دانش زبان آلمانی برای زندگی در آلمان امری ضروری محسوب شده و متقاضیان تحصیل در این کشور بهتر است در سطح متوسطی آن را فرا بگیرند.

    یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در آلمان، پیوندهای دانشگاه با محیط شغلی است، به نحوی که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی با سهولت بیشتری می‌توانند از فرصت‌های استخدامی بهره‌مند شوند. همچنین آن‌ها در طول دوران تحصیلشان نیز می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کرده و علاوه بر پرداخت هزینه‌های زندگی خود، مهارت‌های شغلی مفیدی کسب کنند.

    برای کسب اطلاعات در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان بیشتر بخوانید.

    مهاجرت کاری به آلمان

    مهاجرت کاری به آلمان

    یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آلمان، دریافت مجوز کاری برای استخدام در این کشور است. بازار کار و اقتصاد آلمان از ثبات بسیار خوبی برخوردار بوده، همچنین نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. برای دریافت ویزای کاری آلمان رقابت شدیدی جریان دارد، زیرا سیاست‌های جدید مهاجرتی این کشور تنها به نیروی کار متخصص و ماهر مجوز کار اعطا کرده و متقاضیان باید توانایی‌ها و مهارت‌های شغلی قابل توجهی در رشته خود داشته باشند. با افزایش مهاجرت شهروندان کشورهای جهان سوم به آلمان، این کشور به عنوان سرزمین فرصت‌ها برای آن‌ها لقب گرفته است.

    علاقه‌مندان به کار در آلمان می‌توانند از طریق روش‌های مختلفی چون ویزای جستجوی کار، ویزای کار و ویزای خوداشتغالی اقدام کنند. مدت زمان ویزای جستجوی کار 6 ماه بوده و متقاضیان در صورت پیدا کردن شغل مناسب در این بازه زمانی، می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند. روش دیگر مهاجرت کاری به آلمان از طریق دریافت جاب آفر است، افرادی که توانسته‌ باشند از طریق کارفرمایی معتبر داخل آلمان پیشنهادی شغلی دریافت کنند، می‌توانند برای ویزای کاری دو ساله این کشور اقدام کنند. افرادی که قرارداد کاری بیشتر از یکسال داشته و حقوق ماهیانه آن‌ها نیز بیشتر از 4200 یورو باشد، می‌توانند برای دریافت کارت آبی که بهترین نوع ویزای کاری در کشورهای اروپایی است، اقدام کنند. این نوع ویزا اعتباری 4 ساله داشته و قابل تمدید نیز می‌باشد. برای درخواست اقامت دائم آلمان، داشتن حداقل 5 سال سابقه کاری و برای درخواست تابعیت، حداقل 8 سال زندگی در این کشور الزامی است.

    برای کسب اطلاعات در زمینه مهاجرت کاری به آلمان بیشتر بخوانید.

    مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی

    کشور آلمان از کارآفرینان مستعد با ایده‌های نوآورانه برای پیشرفت اقتصادی این کشور استقبال می‌کند. مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی مختص کسانی است که می‌خواهند تجارتی جدید را در این کشور ایجاد کنند. متقاضیان باید سرمایه‌ای اولیه به مبلغ 25000 یورو به همراه یک بیزنس پلن دقیق در اختیار داشته باشند تا بتوانند برای ایجاد کسب و کار خود در آلمان اقدام کنند. این ویزا که اعتباری سه ساله دارد، می‌تواند پس از گذشت چند سال و اداره موفق شرکت تجاری منجر به دریافت اقامت دائم و تابعیت آلمان بشود. برخورداری از سابقه کار موفق در حوزه مدیریتی، دانش تخصصی مربوطه و امکان سودآوری تجارت پیشنهادی از شرایط لازم برای دریافت این ویزا هستند.

    مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

    مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

    افرادی که قصد ازدواج با شهروندی آلمانی و یا فرد دارنده اقامت دائم این کشور را دارند، می‌توانند از طریق اخذ ویزای ازدواج آلمان وارد این کشور شوند و به طور قانونی ازدواج کنند. متقاضیان باید هر دو بیش از 18 سال سن داشته، از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود در آلمان برخوردار باشند و دانش زبان آلمانی آن‌ها در سطح حداقل A1 باشد. توجه داشته باشید که تمامی درخواست‌های ازدواج برای جلوگیری از صوری بودن بررسی شده و بهتر است که افراد تنها در صورت داشتن علاقه واقعی دست به ازدواج بزنند. پس از ازدواج امکان دریافت اقامت دائم برای همسر وجود داشته، با گذشت دو سال از زندگی مشترک و سه سال اقامت در آلمان، می‌توان برای اخذ تابعیت درخواست داد.

    مهاجرت به آلمان از طریق تولد

    آلمان از جمله کشورهایی است که از قاعده خون در زمینه تولد پیروی می‌کند، یعنی برای آنکه فرزند متولد شده در خاک این کشور تابعیت آلمان را دریافت کند باید حداقل یکی از والدین او آلمانی باشد. اگرچه در شرایطی خاص امکان دریافت تابعیت صرف نظر از تابعیت والدین وجود دارد. به طور مثال اگر والدین فرزند متولد شده نامعلوم بوده و یا دارای هیچ تابعیتی نباشند، و یا اگر والدین او اقامت دائم آلمان را داشته و حداقل هشت سال در این کشور زندگی کرده باشند. در حالت دوم فرزند متولد شده تا قبل از 21 سالگی می‌تواند برای اخذ تابعیت آلمان در صورت برخوردار بودن از یکی از شرایط زیر درخواست دهد:

    • حداقل 8 سال از زندگی خود را در این کشور گذرانده،

    • 6 سال در یکی از مدارس آلمانی تحصیل کرده،

    • از دانشگاهی آلمانی فارغ‌التحصیل شده،

    • آموزشی فنی و حرفه‌ای را در این کشور به پایان رسانده باشد.

    مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

    پناهندگی یکی از نامناسب‌ترین روش‌های مهاجرت در جهان است، زیرا پناهندگان به صورت غیرقانونی وارد کشور مقصد شده و باید شرایط خاصی همچون اقامت در کمپ‌های پناهندگی را از سر بگذرانند. پناهندگان افرادی هستند که به دلیل شرایط سیاسی، اجتماعی و یا اعتقادی نامناسب در کشور خود، مجبور به ترک آن شده و امکان بازگشت به آن را ندارند. تمامی پناهندگان به کشور آلمان باید ابتدا دلیل قانع‌کننده‌ای ارائه دهند که در صورت کافی نبودن دلیل و یا رد آن، دیپورت می‌شوند. کشور آلمان در حال حاضر با بحران پناهندگی روبه‌رو بوده به همین دلیل سخت‌گیری‌های زیادی در این زمینه نشان می‌دهد. سالیانه پناهندگان بسیاری به کشور خود بازگردانده شده و افراد مورد تایید نیز باید مدت زمان نسبتا قابل توجهی را در کمپ مستقر شوند.

    گروه مهاجرتی ادب به دلیل غیرقانونی بودن روش پناهندگی هیچگونه اقدام و حتی مشاوره‌ای در این زمینه انجام نمی‌دهد.

    بهترین مقاصد جایگزین برای آلمان کدامند؟

    ما در این مقاله درباره مهاجرت به آلمان و شرایط بسیار عالی و مزایای بی‌شمار زندگی در این کشور، نظیر امکان داشتن آینده‌ی درخشان و کیفیت زندگی بسیار بالا در کلیه شاخص‌های اصلی زندگی، داشتن چهارمین اقتصاد بزرگ جهان، کیفیت بالای سطح فرهنگ مردم و رفتار خوب با مهاجران، موقعیت‌های شغلی بی‌نظیر و... صحبت کرده‌ایم. در واقع کشور آلمان به دلیل یک سری مسائل از جمله مهم‌ترین فاکتورهای اشاره شده، اغلب در 10 کشور برتر جهان قرار دارد؛ اما این را هم همیشه باید در نظر داشت که هیچ کشور بی عیب و نقصی وجود ندارد و همچنین جا دارد ابتدا به طور مختصر چندی از معایب مهاجرت به آلمان را ذکر نماییم:

    • زبان آلمانی بسیار سخت بوده و یکی از معضل‌های اصلی مهاجران در این کشور است. در حالی که بسیاری برای بازار گرمی، تبلیغاتی نظیر یادگیری آلمانی در 6 ماه و امثال آن را کرده، باید گفت بسیاری با سالیان سال مطالعه و حتی حضور در جامعه آلمان هنوز دغدغه زبان را دارند.
    • از نظر فرهنگی نیز همینطور است و اگرچه که آلمان عموما کشوری نژادپرست نبوده اما از طرف دیگر ورود و صمیمیت مورد نظر شخص با جوامع مردم این کشور، برای مهاجران بسیار سخت است؛ مخصوصا آن دسته از مهاجرانی که با طرز فکر کاملا جهان سومی رفته، احساساتی برخورد کرده و بنابراین از این قضیه کاملا نا امید می‌شوند و اسم آن را نژادپرستی می‌گذارند!
    • برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی، به دلیل برتری نظام آموزشی آلمان در جهان و همچنین امکان تحصیل رایگان یا تحصیل با شهریه‌های بسیار کم در این نظام قوی، باید گفت که اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی و به اتمام رساندن تحصیل در این کشور بسیار سخت است.
    • اگرچه که آلمان کشوری صنعتی بوده و جزء 5 اقتصاد برتر جهان و یکی از کشورهای با کمترین میزان نرخ بیکاری بوده، اما در کل هزینه‌های زندگی به خصوص در شهرهای بزرگ آن با درآمدها به ویژه برای مهاجران تازه وارد تا چندین و چند سال ابتدایی اصلا توازن ندارد و در کنار آن مخارج سنگین مالیات و سیستم بهداشت و درمان سراسری را هم باید در نظر گرفت.
    • پیروی مورد فوق، باید گفت که در آلمان هزینه‌های بسیاری دیگر از مردم گرفته می‌شود، یعنی در کنار مالیات‌های بالا، هزینه‌های بهداشت و درمان و... شما حتی باید هزینه ماهانه تلویزیون ملی کشور را پرداخت نمایید؛ حتی اگر یک تلویزیون هم در خانه نداشته باشید.
    • آلمان در سیستم خود و به ویژه سیستم اداری، به عنوان یکی از 5 کشور پیشرفته و صنعتی اول در جهان، بسیار همچنان از سیستم‌های کلاسیک، کاغذی و زمانبر و کم کارآمد استفاده می‌نماید. یا مثال دیگر، امکان استفاده کمتر از پرداخت با کارت بانکی و اصرار اکثر اماکن به پرداخت وجه نقد و... همچنین سیستم بهداشت و درمان آن اگرچه سراسری بوده اما در بسیاری از موارد به ویژه برای گرفتن وقت دکتر متخصص و درمانهای حتی برای موارد واجب، اصلا راضی کننده نیست.

    حال افرادی که به هر دلیل ذکر شده‌ی عمومی یا بنا به دلایل شخصی خود به دنبال مقاصدی مشابه و با کیفیت تحصیل و زندگی بالا هستند، پیشنهاد صد در صد گروه مهاجرتی ادب ویزا با داشتن بیش از 10 سال سابقه در مسیر مهاجرت تحصیلی و بررسی همه موارد از سوی متقاضیان و پرونده‌های به ثمر رسیده و با در نظر گرفتن کلیه شاخص‌های اصلی کیفیت زندگی، 2 مقصد و گزینه مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا را به متقاضیان پیشنهاد می‌نماید. چرا که فارغ از شرح یا حتی اشاره به موارد تکراری برای شاخص‌های کیفی زندگی، اقتصادی، تحصیلی، اشتغال و... دو کشوری که همانند آلمان در این معیارهای اصلی به بهترین شکل عمل کرده در کنار آن در امر مهمی دیگر یعنی در زمینه مهاجرت و راحتی مسیر چه برای رسیدن به مقصد و چه برای دوام آوردن و احساس رضایت، در چندین سال اخیر بهتر از آلمان به ویژه برای دانشجویان عمل کرده است و برای آن‌ها سرنوشت مسیر مهاجرتی شخص و به ویژه برای ایرانیان که روز به روز گزینه‌ها برایشان از سمت جوامع بین‌المللی کمتر شده، با انتخاب مسیر مهاجرت به استرالیا یا کانادا بسیار این مسیر هموارتر و موفقیت آمیزتر بوده و آینده درخشانی در انتظار آن‌ها خواهد بود. گروه مهاجرتی ادب به طور تخصصی در زمینه اقدام برای پرونده‌های تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا با داشتن بیش از 10 سال سابقه بسیار درخشان و پرونده‌های بی‌شمار موفق، برای متقاضیان با داشتن کادری مجرب و متخصص و تشکیل پرونده‌ای قوی، این مسیر و رویا را تبدیل به واقعیت می‌نماید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان تخصصی ما در تماس باشید: 02171400111

    مهاجرت به آلمان و هزینه‌های زندگی

    مهاجرت به آلمان و هزینه‌های زندگی

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهاجرت، آگاهی از هزینه‌های ضروری زندگی در کشور مورد نظر است. کشور آلمان یکی از مناسب‌ترین کشورهای اروپایی از نظر هزینه‌های زندگی است و مهاجران می‌توانند با حقوقی متوسط از رفاهی نسبی در این کشور برخوردار شوند. متوسط درآمد ماهیانه افراد در این کشور برابر با 2350 یورو است. در جدول زیر شرح برخی از هزینه‌های اولیه زندگی در آلمان را مشاهده می‌کنید:

    شرح هزینه

    قیمت به یورو

    2 وعده غذا برای دو نفر در رستورانی متوسط

    50

    یک لیتر شیر

    0.97

    یک قرص نان

    1.71

    یک کیلو برنج

    1.97

    12 عدد تخم مرغ

    2.56

    یک کیلو سیب زمینی

    1.56

    بطری 1.5 لیتری آب معدنی

    0.56

    رفت و آمد ماهیانه با وسایل نقلیه عمومی

    70

    یک لیتر بنزین

    2.17

    قبوض ماهیانه آب، برق، و..

    242

    اجاره ماهیانه آپارتمانی یک خوابه در مرکز شهر

    873

    اجاره ماهیانه آپارتمانی سه خوابه در مرکز شهر

    1600

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (107 پاسخ)
    2024-07-09

    سلام وقت بخیر برای مهاجرت از طریق اوسبیلدونگ میشه لطفا راهنمایی کنید.اینکه کجا باید ثبت نام کنم و درخواست بدم.شرایط سنی و مدرک زبان رو هم دارم.برای لایبزیگ میخوام اقدام کنم.ممنون

    2024-07-10

    سلام. ما فقط برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و استرالیا اقدام می کنیم.

    2024-03-07

    من میخوام برم آلمان نه پاسپورت دارم ونه کسیو دارم در آلما وفامیل مون هم سه نفر هست .ومن شهروند افغانستان هستم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    2024-03-24

    سلام. برای اتباع افغان و همچنین مهاجرت های غیرقانونی اقدامی نداریم!

    2024-01-24

    میخوام بدونم با۴۰۰میلیون به کجامیتونم مهاجرت کنم

    2024-01-28

    سلام. میتونیم برای تحصیل در قبرس براتون اقدام کنیم که اینطوری اقامت دائم هم میگیرید؛ با حداقل معدل و بدون نیاز به مدرک زبان، برای اطلاعات بیشتر و ارزیابی رایگان شرایطتون با مشاوران ما در تماس باشید: 02171400111

    2024-01-20

    سلام خدمت شما ،ما تمام فامیلامون در آلمان سکونت دارند 1ماه پیش اومده بودند ایران وگفتند که اونجا ما کاری راه بندازیم یا یک شرکت یا یک رستوران بزنیم میتوانیم از ایران درخواست کارگر کنیم که بیایند آلمان برای کار در اونجا ،ممنون میشم راهنمایی کنید ما یک خانواده 5نفری هستیم و مدارک و پاسپورت مون تکمیله ،از این راه میشه رفت لطفاً جواب بدهید ممنون

    2024-01-21

    سلام. تا جایی که میدونم فرقی نداره فامیل حتی درجه یک باشه، کارفرما ابتدا سه ماه در آلمان آگهی میده و اگه شخصی برای اون شغل نبود، در مرحله بعد دوباره سه ماه در اتحادیه اروپا آگهی میده و باز هم اگه شخصی برای اون شغل پیدا نشد اونوقت اون کارگر/کارمند میتونه استخدام شه...

    2023-11-07

    ببخشید ‌میتوانم‌من‌‌مهاجرت‌خارجی‌نم‌.اتباع‌هستم

    2023-11-11

    سلام. موسسه متاسفانه برای اتباع اقدام نداره...

    2023-11-03

    سلام اگه عموی من سرپرستی من رو به عهده بگیره زیر سن قانونی هستم امکان مهاجرت هست؟

    2023-11-11

    سلام. تنها شرطش اینه که تو ایران والدینی نداشته باشید و در این صورت بله؛ هر شخصی میتونه تحت یکسری شرایط برای فرزندخوندگی شما اقدام کنه از جمله عمویتان. اما فرزندخوندگی آلمان در صورت داشتن حتی یک سرپرست در ایران و دلایلی مانند بدسرپرستی و... تقریبا نشدنیه...

    2023-10-10

    من ۳۳سال سن دارم و تابه حال چندبار در ایران به زندان افتاده ام آیا برای مهاجرت بنده مشکلی درست می‌کنه درضمن بنده تحصیلات عالی ندارم ولی یک آدم حرفه ای هستم و چندین سال است در رشته جوشکاری های مختلف مشغول به کار هستم

    2023-10-18

    سلام. فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا بوده و در کل داشتن سوء سابقه برای هر نوع برنامه مهاجرتی براتون مشکل ساز خواهد شد.

    2023-10-04

    سلام من یک دختر افغانی هستم که تو ایران زندگی میکنم خانوادم توی فرودگاه افغانستان از دست دادم الان با برادرم باهم زندگی میکنیم شرایط خوبی نداریم نمیتونم درس بخونیم حتی خونه هم نداریم من 18سالمه و برادرم 21سالش اون هر چقدره کار میکنه که تا خونه بگیریم اما نمیتونیم از دولت آلمان خواهش میکنیم کمکون کنید

    2023-10-08

    سلام. فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا بوده و متاسفانه برای اتباع اقدامی نداریم.

    2023-10-02

    سلام بنده 31 سالمه فوق دیپلم رشته عکاسی و فیلم سازی هستم ضمنا دیپلم دارم اما مدرک پیش دانشگاهی ندارم ایا برای ادامه تحصیل میتوانم برای کشور کانادا اقدام کنم ضمنا 3 سال سابقه بیمه دارم و ملک هم دارم

    2023-10-08

    سلام. داشتن مدرک دیپلم 12 ساله + مدرک زبان که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-09-15

    سلام وقت تان بخیر من میخواستم در زمینه تحصل بپرسم من 19 ساله هستم و بلدیت با زبان انگلیسی را هم دارم آیا امکان تحصیلی وجود دارد

    2023-09-19

    سلام. فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش و در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-09-12

    سلام علیکم من اجمل امیری استم از ولایت کابل مهاجر شدم ایران از خاطر طالبان بابایم دولت بود زیاد ماره انجه ازیت میکدین

    2023-09-13

    سلام. متاسفانه برای اتباع اقدام نداریم و فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش

    2023-09-11

    من اهل افغانستان هستم در ایران میخایم در آلمان مهاجرت کنم

    2023-09-13

    سلام. متاسفانه برای اتباع اقدام نداریم و فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش

    2023-09-09

    سلام من ۱۷ساله فعلا هنوز درحال درس خودنم رشتم انسانی تربیت معلم سال یازدهمم زبان یکمی بلدم میخواستم ببینم میشه کاری برام انجام بدین کشموری قابل رفتن هستم یا امیدی نیست

    2023-09-13

    سلام. بله مدرک زبانتون رو اخذ نمایید (آیلتس حداقل 6.5) و ما میتونیم براتون به راحتی برای کانادا یا استرالیا اقدام کنیم. در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-05-30

    سلام، ۳۵ سالمه، فوق لیسانس الکترونیک دارم معدل بالای ۱۸، ۸ سال سابقه کار با بیمه در زمینه IT, ۸ تا مدرک فنی و حرفه ای قابل ترجمه، اما زبان عالی نیستم، می خواستم برای آلمان اقدام کنم

    2023-06-07

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است اما برای آلمان قطعا به مدرک زبان با نمره کافی نیاز خواهید داشت.

    2023-05-26

    سلام خسته نباشید من سال اول دبیرستان هستم رشته هوانوردی میخونم برای مهندسی هواپیما همراه خانواده ام چه کشوری میتونم مهاجرت کنم و هزینه آن چقدره ؟؟؟؟؟

    2023-05-29

    سلام. برای کانادا و استرالیا میتونیم براتون اقدام کنیم که هزینه و شرایط بسته به مقصد، دانشگاه و... داره؛ اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان: 02171400111

    2023-05-16

    سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه در مدرسه در قسمت المپیاد درس میخونم دو تا مقام استانی دارم ۳ مدرک پیپیر آمریکا دارم که در کل کشور بالا ۳۰۰ شدم سطح زبانم متوسطه در حوزه های برنامه نویسی و فوتوشاپ هم متوسط هستم آیا شانسی دارم برام محاجرت ؟ ؟

    2023-05-22

    سلام. برای تحصیل در کانادا و استرالیا میتونیم به راحتی براتون اقدام کنیم.

    2023-04-03

    سلام خانوم من ۳۳ سالشه و لیسانس روانشناسی داره یه فرزند ۹ ساله هم داریم قصد مهاجرت داریم آیا شدنیه ؟؟

    2023-04-09

    سلام. بله به راحتی میتونیم برای تحصیلی اقدام کرده، شما و فرزند هم امکان همراهی داشته و به شما هم به عنوان همراه محصل، اجازه کار تمام وقت را خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-01-18

    سلام سوالم اینه من 15 سالمه و میخواستم از کنکور برم و تا اون موقع b1میتونم بگیرم ایا شدنیه؟

    2023-01-21

    سلام. آلمان که اقدام نداریم اما حداقل نمره زبان مد نظرشون سطح B2 هستش

    2023-01-10

    باسلام. ببخشید دوست پسر من از دانشگاه هانوفر المان پذیرش گرفتن و اومدن برای تحصیل . الان بخوان منو همراه با خودشون ببرن پیش خودشون باید برگردن ایران و ازدواج کنیم باهم برگردیم ؟یا راه دیگه ای وجود داره شما امکانش هست مارو راهنمایی کنین؟

    2023-01-14

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-01-09

    باسلام. ببخشید من لیسانس شیمی کاربردی دارم بخوام برای مهاجرت تحصیلی به المان برم . این رشته تو دانشگاه ها هانوفر مورد قبول هست؟ مدرک زبان باید تافل بگیرم یا ایتلس؟

    2023-01-10

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-12-30

    سلام امیرحسین هستم ۳۲ ساله تخصص خاصی ندارم دیپلم تصویر سازی کامپیوتر دارم میخوام مهاجرت کنم چون زندگیم خیلی سخته اگه میشه کمکم کنید ممنون از موسسه خوبتون

    2023-01-01

    سلام. تماس بگیرید تا کارشناسان ما شرایطتون رو بررسی کنن که آیا امکان ادامه تحصیل براتون مقدور هست یا خیر

    2022-12-20

    باسلام 59 سالم است . مدک دکترای پرستاری و بازنشسته هستم برای مهاجرت و اقامه در آلمان چه کاری می توانم بکنم. یک دختر 7 ساله هم دارم خانمم دبیر بازنشسته است. ممنون

    2022-12-20

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-12-12

    با سلام و احترام من 24 سالمه و میخوام به آلمان مهاجرت کنم و به IT و رشته های مرتبط با هوش مصنوعی یا کامپیوتر علاقه مندم. یه خلاصه از شرایطم میگم: لیسانس مهندسی شهرسازی از دانشگاه سراسری با معدل 17 دو ساله سابقه کار به عنوان گرافیست مدرک زبان آلمانی B2 گواهی معتبر بین المللی UI/UX (طراحی تجربه کاربر در کامپیوتر) با توجه به سابقه گرافیکی و گواهی ها و نمونه های UI/UX میتونم در مقطع ارشد دانشگاه های رایگان آلمان در رشته های علوم کامپیوتری پذیرش بگیرم؟ یا فقط درصورتی که رشته شهرسازی رو ادامه بدم از تحصیل رایگان بهره مند میشم؟ به نظر شما برای من آوسبیلدونگ برای رشته های کامپیوتری مناسب تره یا تحصیل در دانشگاه؟

    2022-12-13

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-11-10

    با سلام من۳۷ سالمه و لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات دارم متاهل و دارای۲ فرزند.برای مهاجرت کاری یا تحصیلی میتوانم اقدام کنم و کدام کشورها راحت‌تر و بهتر هست؟در ضمن مدرک زبان ندارم

    2022-11-12

    سلام. کانادا و استرالیا بهترین گزینه برای شماست. در صورت تمایل تماس بگیرید کارشناسان کامل راهنماییتون کنن: 02171400111

    2022-11-08

    سلام من ۲۰ سالمه و دانشجوی روانشناسی هستم می خوام برای کارشناسی ارشد مهاجرت کنم . آلمان چه ازمون هایی برای ارشد می گیره؟

    2022-11-09

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-09-25

    سلام من 14سالمه میخوام در آینده مهاجرت کنم و میخوام رشته ی تجربی شاخه ی دندانپزشکی را انتخاب کنم خواستم بدونم که کدوم کشور میتونم برم و وچه زبانی باید بلد باشد . الان هم دارم زبان انگلیسی میخونم . ممنون

    2022-09-26

    سلام. زمینه فعالیت ما مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است و پیشنهاد اکید ما کانادا و استرالیا می‌باشد.

    2022-09-01

    سلام و خسته نباشید .من میخواستم بدونم آیا در کدام کشور میتوان به عنوان معلم رقص اقامت گرفت؟

    2022-09-03

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-07-16

    با سلام و خسته نباشید من دیپلم رشته کامپیوتر دارم کدام کشور میتوانم اقدام کنم ممنون میشم جوابم رو بدید

    2022-07-17

    سلام. پیشنهاد ما کانادا و استرالیا هست.

    2022-07-09

    سلام وقت بخیر من دیپلم دارم ولی امادگی جسمانی بالایی دارم میتونم برای اتش نشانی اوسبیلدینگ اقدام کنم اگه بی 1 داشته باشم کافیه؟ اموزشش چقدر طول میکشه؟ در ززمان اموزش حقوق دارم؟ سپاس

    2022-07-11

    سلام. بله و البته باید زیر 25 سال باشید. در حین آموزش هم بله حقوق دارید منتهی حقوق بالایی نیست.

    2022-07-05

    سلام مدرک من دیپلمه و 5 سال سابقه کار دارم دستگاه میسازم ماشین الات نرم افزار هم بلدم طراحی میتونم اقدام کنم؟ سپاس

    2022-07-06

    سلام. در صورت سابقه کار با بیمه و داشتن مدرک زبان، پیشنهاد ما برای شما اقدام برای کانادا و یا استرالیا می‌باشد.

    2022-07-03

    سلام من ۷ ساله زبان انگلیسی درس میخونم و دیپلم رشته انسانی دارم از چه روشی میتونم برم المان و چه مدرکی زبانی انگلیسی باید بگیرم تا بتوانم برم المان و چه مدارکی میخواد تا اجازه بدن برم المان ممنون میشم راهنماییم کنید

    2022-07-04

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-06-29

    سلام من ۲۷ سالمه لیسانس مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی دارم. برادرم آلمان زندگی میکنم و پدرم فوت شده. میخواستم بدونم از طریق برادرم راهی برای مهاجرت نیست؟ و اینکه مهاجرت تحصیلی رشته من مورد قبولشون هست؟

    2022-07-02

    سلام. میتونین تحصیلی اقدام کنین

    2022-06-19

    سلام ایا میشود از طریق هلال احمر در کشور های دیگه اقامت گرفت.از طریق کارهای هنری .مثل بازیگری.فرمو پرفومنس.و.غیره

    2022-06-20

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-06-11

    من آبجیم قراره از طریق ازدواج بره آلمان و منم ۱۳سالمه و سرپرستی جز خواهرم ندارم میتونم با خواهرم برم آلمان

    2022-06-12

    سلام. خواهرتون و همسرش باید شما رو به عنوان سرپرست رسمی معرفی کنن

    2022-06-10

    من‌خواهرم قراره بره از طریق ازدواج آلمان و بعدش من که زیر سنم میتونه با خودش ببره

    2022-06-11

    سلام. خیر و فقط میتونه برای ویزای توریستی دعوتنامه بفرسته

    2022-06-05

    سلام من وخواهر کوچیکم دیپلم تجربی داریم و دو تا خواهر بزرگ ترم لیسانس مامایی دارند و یکیشون در درمانگاه کار میکنن و یکیشون مدرک ماما همراهی هم دارند ک تقریبا ۲ سال هست ک دارن فعالیت میکنن در بیمارستان ها و ما پدر نداریم و سر پرستی ما ب عهده مادر خانواده است و من و خواهر کوچک و یکی از خواهرای بزرگم در حال آموزش زبان المانی B2 هستیم آیا امکان مهارجت وجود داره از طریق بی سرپرستی یا هر چی ؟ممنون لطف میکنید

    2022-06-06

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-05-18

    سلام خسته نباشید من دیپلم گرافیک دارم و میخاستم بدونم کار مدلینگ امکان پذیر هست؟؟

    2022-05-21

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-05-14

    با سلام .بنده مدرک دوره های فوریت پزشکی دارم زیر نظر دانشگاه علومپزشکی پزشکی دارم و هلال احمر ….تجربه کار داشتم ایا دورههای حلال احمر بدرد میخوره لازم به ذکر تعمیرات موبایل سطح درجه3 دارم

    2022-05-15

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-05-13

    می خوام درس بخونم تو آلمان چی کار کنم

    2022-05-14

    سلام. ما هم صرفا برای ویزای تحصیلی کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند اقدام داریم.

    2022-05-12

    سلام خسته نباشید.ببخشید من 14 سالمه کلاس هشتم هستم.از کلاس هفتم توی مدرسه فرزانگان(تیزهوشان)تحصیل میکنم و همه نمره هام 20 هست. و چند ماه دیگه مدرک B2 آلمانی رو میگیرم و میخواستم برای تحصیل رایگان توی مدارس دولتی اقدام کنم.چندتا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید 1_برای گرفتن ویزا تمکن مالی حدودا چقدر باید باشه؟ 2_پدر و مادر هم میتونن بیان؟اگه نمیتونن چیکار باید کرد؟میشه درباره قیم قانونی هم یکم توضیح بدید؟ 3_چطور میتونم از مدرسه مورد نظر پذیرش بگیرم؟از کجا میتونم درباره گرفتن نامه پذیرش از مدرسه ای توی المان اطلاعات بدست بیارم؟ 4_اگه بخوام کلاس دهم یا یازدهم برای رفتن اقدام کنم،میتونم وارد مدرسه تیزهوشان المان بشم؟اصلا هیچ امکانی نداره بتونم توی تیزهوشان اونجا تحصیل کنم؟ ممنونم

    2022-05-14

    سلام. بهتره که با کارشناسان ما در تماس باشید تا بهتر درباره کلیه سوالاتتون راهنمایی بشین: 02171400111

    2022-05-09

    سلام من از طریق کارآفرینی میخوام اقدام کنم. شرایطش رو توضیح میدین لطفا؟

    2022-05-10

    سلام. ما صرفا در زمینه تحصیلی و کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند اقدام داریم.

    2022-05-06

    سلام من شقایق ۳۰ ساله دارای مدرک لیسانس طراحی صنعتی هستم اما سابقه کار مرتبط ندارم .همسرم هم متاسفانه بیماری سرطان روده دچار شدند. و یه پسر ۱ ساله هم دارم میخواستم بپرسم شرایط مهاجرت خانوادگی ما برای کدام کشور ها جور هست ؟هم برا درمان هم کار

    2022-05-07

    سلام. شما میتونید تحصیلی اقدام کنید و همسرتون هم ویزای کار بهش تعلق بگیره و خانوادگی همراه با فرزند برید. البته با این سناریو بهتره پس از درمان همسر در ایران مهاجرت کنین چرا که 1:بیماری‌های با درمان پر خرج ریسک ریجکتی ویزا رو به دلیل مخارج برای دولت داره و 2 اینکه اصلا ویزای کار شاید بهشون تعلق نگیره و اگرم بگیره که نمیتونن کار کنن تا وقتی بهبود پیدا نکنن...

    2022-04-22

    سلام من ۲۶سالمه و دیپلم تجربی دارم و درحال یادگیری زبان آلمانی هستم بهترین روش مهاجرت برای من چیه؟؟میشه تحصیلی اقدام کنم یا خیر؟؟

    2022-04-24

    سلام. اتفاقا تحصیلی بهترین و چه بسا تنها گزینه برای شما خواهد بود.

    2022-04-04

    سلام من حميد هستم 16 سال سن دارم من علاقه و استعداد زیادی ب خوانندگی دارم از چ طریقی میتونم ب آلمان مهاجرت کنم؟؟

    2022-04-05

    سلام. مهاجرت کاری به آلمان رو کار نمی کنیم و صرفا در زمینه تحصیلی کشورهای کانادا، استرالیا، قبرس و... فعالیت داریم.

    2022-03-30

    سلام من ۱۴ سال دارم و دوستم آلمان هست و پدر مادرشاه اقامت دارد برای من دعوت نامه فرستاده من می تونم از چه راهی برم در آنجا ادامه تحصیل می دم و مدرک زبان انگلیسی هم دارم

    2022-03-30

    سلام. شما با نمره زبان و همچنین معدل و ریزنمرات بالا و مورد قبول می‌توانید به راحتی از دانشگاه‌های آلمان پذیرش بگیرید. توجه داشته باشید که اگر بخواهید با همین مدرک انگلیسی که دارید در آلمان تحصیل کنید اونوقت دیگه تحصیلتون رایگان نخواهد بود.

    2022-03-08

    سلام وقت بخیر 21 سالمه،در حوزه امنیت شبکه و شبکه و برنامه نویسی در حال یادگیری و فعالیت هستم و سررشته ای از ادیت ویدیو هم دارم، دانشجوی انصرافی دانشگاه دولتی رشته کامپیوتر هستم و در حال تحصیل در رشته هنر دانشگاه علمی کاربردی‌ام و زبان انگلیسیم تا یکی دو سال دیگه تموم میشه و اماده میشم برای ایلتس.. میخواستم بپرسم که با توجه به اینکه از رشته کامپیوتر انصراف دادم ولی حوزه فعالیت و یادگیریم مرتبط با کامپیوتر هستش،برای آلمان میتونم مهاجرت تحصیلی/کاری کنم؟ محدودیتی ندارن در این زمینه که حتما رشته تحصیلی با مهارت باید یکی باشه؟

    2022-03-09

    سلام. برای مهاجرت تحصیلی آلمان اقدام نمی کنیم

    2022-02-25

    من پزشک عمومی هستم 54 سال دارم .28 سال سابقه ی ما. دارم .می‌خوام ببین شرایط کار برای من چطوره

    2022-02-26

    سلام. در حال حاضر مهاجرت کاری به آلمان رو انجام نمیدیم و بنابراین نمیتونم دقیق راهنماییتون کنم...

    2022-02-25

    سلام . من ۱۸ سالمه میخواستم بدون اگر از طرف مربی تیم ملی و یکی از مربی های اسبق تیم ه ملی یکی از کشور های خارجی معرفی نامه داشته باشم میتونم مهاجرت کنم و ادامه تحصیل بدم ؟

    2022-02-26

    سلام. اگه شخص مورد نظر عضو کارکنان آکادمیک دانشگاه باشد که خیلی کارتون راحت خواهد بود اما اگر هم نباشد، صد در صد باز تاثیر خواهد داشت.

    2022-02-20

    سلام .من ۲۸ سالمه و ۲ سال سابقه کاری در زمینه تولیدی ارایشی بهداشتی دارم و رشتم شیمی آلی هست ...امکانش هست بدون مدرک زبان ویزا بگیرم برای کار؟ برا کدوم کسور امکانش هست؟

    2022-02-21

    سلام. خیر، داشتن دانش زبان جزء شروط اصلی برای مهاجرت کاری هست.

    2022-02-12

    سلام قبلا پرسیده بودم که برای قسمت فنی شرکت بی ام و استخدام می خوام بشم مدارک چی نیازه کارم برق خودرو هستش والان سربازم ۱سال ۹ دیگه خدمتم تمومه اگه میشه راهنمایی کنید مثلا مدرک تحصیلی چی باید باشع مدرک فنی حرفه ای بین الملی برق خودرو هم میخوام تو سربازی بگیرم اگه میشه راهنمایی کنید لطفا

    2022-02-12

    مثلا مهندس مکانیک، طراحی صنعتی، گرافیک، مهندس برق و...یچی که به شرکت خودروسازی بخوره. البته شما که دیپلم هستید و سنتون هم هنوز کمه، آلمان یک برنامه بسیار عالی برای افراد دیپلم زیر 25 سال در نظر گرفته که در حین کار، تدریس هم بهتون هم میشه و حتی حقوق هم دریافت می کنین و به راحتی جذب بازار کار میشید! به این دوره‌ها میگن "اوسبیلدونگ"، اگه تو گوگل سرچش کنین اطلاعات خوبی میتونین از این دوره بدست بیارین و به راحتی ویزا تحت این برنامه اعطاء میشه؛ مخصوصا برای شما که از همین حالا تخصص‌هایی لازم پیرامون شغل مورد نظر رو نیز دارید...

    2022-02-12

    ببخشید باید مدارک تحصیلی من از حدی باشع بتونم استخدام بشم

    2022-02-12

    سلام. سوالتون رو متوجه نشدم...

    2022-02-11

    سلام من شش ساله در زمینه ی ملیله کاری فعالیت میکنم و 22 سال سن دارم چه کشور هایی در این زمینه مناسب تر هستند؟

    2022-02-12

    اطلاعات دقیق در این خصوص ندارم اما یه کشوری که میدونم در این راستا گزینه خوبی هستش، ایتالیاست

    2022-02-09

    من سارا لیسانس روانشناسی بالینی هستم همسرم هم کمک بهیار بیمارستان البته هردو مدرک کاردرمانگر ی و فیزیوتراپی داریم و یه دختر ۵ساله دارم به کدوم کشور میتونم مهاجرت کنم؟

    2022-02-12

    سلام. کانادا، آمریکا، استرالیا، انگلیس، فرانسه، نروژ، سوئد، هلند و دانمارک بسیار برای مهاجرت کاری روانشناسان خوب هستند و برای تخصص همسر هم تقریبا همین کشورها (به ویژه 4 کشور اول) بسیار خوب هست.

    2022-02-09

    سلام خسته نباشید من تا یازدهم درس خوندم و متولد ۸۱ هستم و الان هم سرباز ارتش هستم . کار من هم باطری سازی برق خودرو هستش از ۹ سالگی دارم کار میکنم .میخوام کارت فنی حرفه ای بین الملی رو بگیرم میخواستم بدونم در آلمان تو شرکت های مثلBMWاستخدام بشم میتونم یا تلاش نکنم بیهوده ست. ممنون میشم راهنمایی کنید جناب

    2022-02-12

    سلام. مهاجرت کاری به آلمان رو کار نمی کنیم اما تا جایی که اطلاع دارم تو سیستم مهاجرت کاری آلمان نشان دادن مدرک تحصیلی خیلی براشون مهمه در این زمینه‌ها، حتی اگه شخص هم خیلی ماهر و متخصص هم باشه باز این یجور اولویت داره براشون، مخصوصا کیسی که شما دنبالش هستید.

    2022-02-08

    سلام وقت بخیر برای مهاجرت کاری با مدرک ماساژ میتونم اقدام کنم؟

    2022-02-09

    سلام. مهاجرت کاری به آلمان حوزه کاریمون نیست و در نتیجه اطلاعات دقیقی ندارم در این راستا

    2022-02-08

    من دیپلم رشته الکترونیک دارم برای تحصیل کدوم کشور برام بهتره میشه راهنمایی کنید

    2022-02-09

    سلام. برای همه کشورهای صنعتی این رشته خوب هست اما توصیه ما کانادا یا استرالیا هستش، آمریکا و آلمان هم در ارائه این رشته نیز بسیار خوب هستند

    2022-02-07

    سلام من وپسرعموم قصدمهاجرت به المان را داریم وهردورشته انسانی وپایه دهم هستیم وبعدازکنکور ایا می توان درالمان به نیروی پلیس ملحق شویم وبعدازچندسال خانواده را باخو به المان بیاوریم

    2022-02-08

    سلام. حوزه کاریمون آلمان نیست و برای دیگر کشورها هم صرفا تحصیلی اقدام می‌کنیم و بنابراین در این راستا اطلاعات دقیقی ندارم.

    2022-02-02

    سلام، خسته نباشید، همسرم‌ لیسانس مدریت بازرگانی داره، شغلش هم آزاده، ۳۱ سالشه، یک فرزند۳ ساله داریم، به چه روشی میتوانیم به آلمان مهاجرت کنیم؟ به غیر از آلمان چه کشورهایی مناسب هست؟ راهنمایی کنین ممنون میشم

    2022-02-05

    سلام. اگه شما تحصیلی برای کانادا اقدام کنید راحت تر از آلمان و بسیاری دیگر از کشورها هست و در حین تحصیل همسر شما مجوز کار خواهد گرفت و طبیعتا هم فرزند هم میتونید با خودتون ببرید.

    2022-02-01

    من 18 سالمه و دیپلم رشته الکترونیک دارم برای ادامه تحصیل در آلمان باید چیکار کنم

    2022-02-01

    سلام. مهاجرت تحصیلی به آلمان رو در حال حاضر انجام نمیدیم.

    2022-01-31

    با سلام بنده 32 سالمه و مدرک مهندسی مکانیک و متاهل و دارای 1فرزند 2ساله 8سال سابقه کاری و مهارت در چندین شاخه فنی . آیا امکان اقدام برای ویزای کار هست؟

    2022-02-01

    سلام. بله البته به مدرک زبان آلمانی نیاز خواهید داشت.

    2022-01-26

    سلام من ۱۷ سال دارم و دانش آموز رشته ریاضی هستم و خانواده هم از نوع مالی توانایی متوسطی دارند برای مهاجرت خواستم بدانم میتوانم بعد از کنکور و قبولی در دانشگاه خوب از کشور با خانواده به آلمان برویم و اقامت دائم بگیریم اگر خیر خودم چگونه میتوانم تنها این کار را انجام بدهم ؟

    2022-01-29

    سلام. خودتون میتونین کنکور بدین و تحصیلی اقدام کنین و بعد قبولی از دانشگاه و سن بالای 18 سال دیگه نمیتونین پدر و مادر رو به عنوان همراه ببرید....

    2022-01-25

    سلام من ۱۴ سالمه و میخوام برم آامان مدرک زبانم رو هم گرفتم پسر عموم هم آلمانه و اقامت اونجا رو داره آیا من میتونم بدون مشکلی برم ؟

    2022-01-29

    سلام. از چه طریقی میخواید برید؟

    2022-01-23

    درود. من ۱۵ سالمه و نهم هستم و میخوام رشته تجربی و بعد از اون پزشکی یا پرستاری (هر کدوم بهتر میشد مهاجرت کرد)رو بخونم تا سه چهار سال اینده هم میتونم مدرک ایلتسم رو بگیرم تمکن مالی مورد نیاز کشور آلمان رو نمیتونم داشته باشم ایا میتونم بعد دادن کنکور و قبولی یک دانشگاه دولتی به آلمان مهاجرت کنم؟( اگه نمیشه کشوری که پیشنهاد میکنید کجاست؟)

    2022-01-24

    سلام.. اگر که سوالتون در رابطه با موضوع تمکن هست که خب بدون تمکن نمیشه و از طرفی اگه تمکن آلمان (که تحصیل در آن به زبان آلمانی ارزان و حتی رایگان هم هست) رو نتونین برآورد کنین، پس طبیعتا تمکن مالی کشورهایی مثل کانادا، استرالیا و... را هم نخواهید توانست و به دلیل عدم تمکن مالی ویزا نمیشید.

    2022-01-16

    سلام خسته نباشید! ببخشید سوالم در این مورده که یک خانمی الان توی آلمان هست و اقامه خود رانیز گرفته و دو تا نواسه دختر در ایران داره دخترا تو رده سنی هفده و سیزده هستند ، پدر این دخترا تو یه حادثه ترافیکی جونش رو از دست داده، الان میخام بدونم که آیا این خانم میتونه از اونجا برای این دخترا کاری انجام بده برای مهاجرت یا نه؟ ممنون!

    2022-01-17

    سلام. با ارائه نمونه آثار میتونین از کشورهایی مثل کانادا، آلمان، انگلیس و حتی آمریکا با اینکه سخت تره جاب آفر بگیرید؛ این کشورها جزء 10 کشور برتر در صنعت موسیقی هستند. اتریش و فنلاند هم نه از نظر صنعتیش اما از منظر بها دادن زیاد به موسیقی نیز گزینه‌های خوبی هستند؛ مخصوصا اتریش که تا جایی که می دونم نیازی به داشتن شهرت و کار منتشر شده قبل از مهاجرت نداره...

    2022-01-13

    امید هستم ۳۳ ساله دارای مدرک مهندسی صنایع،۱۴ سال سابقه کار در صنعت نساجی (قسمت تاری و پودی).آیا برای مهاجرت با شرایط من محیا هست؟

    2022-01-15

    سلام. بله و میتوانید هم از طریق تحصیل و هم از طریق کاری مهاجرت نمایید و البته به مدرک زبان با نمره خوب حتما نیاز خواهید داشت.

    2022-01-09

    سلام و خسته نباشید { سوال درباره مهاجرت تحصیلی به آلمان} من 17 سالم و دارم برای کنکور مطالعه میکنم میخواستم بدونم برای اقدام به مهاجرت اگر اول در ایران وارد دانشگاه بشم بعدش اقدام کنم راحتتر یا قبل از اینکه برم دانشگاه برای مهاجرت اقدام کنم راحتتر ؟

    2022-01-09

    سلام. از اونجا که مهاجرت تحصیلی به المان رو کار نمیکنیم در این باره نمیتونم اطلاعات دقیقی بدم.

    2022-01-05

    4 سالمه و کارشناس شنوایی سنجی شاخه توانبخشی می توانم برای ویزای کاری اقدام کنم دارای دو فرزند 12 و 7 ساله

    2022-01-05

    سنتون رو اشتباه تایپ کردید انگار اما اگر سابقه کار حداقل 3 سال داشته باشید و زیر 40 سال باشید و مسلط به زبان آلمانی هم باشید بله امکانش برای شما، همسر و فرزندان خردسال خواهد بود.

    2022-01-04

    سلام بنده ۲۴سالم هست و ۴سال سابقه ارایشگری دارم میخاستم‌ بدونم شرایط مهاجرت به المان و دارم و اینکه شرایطش چجوریه ممنون

    2022-01-04

    سلام. در حال حاضر مهاجرت کاری به آلمان رو انجام نمیدیم.

    2021-12-28

    سلام بنده ۱۷ ساله هستم رشته انسانی میخونم و قصد دارم از طریق تحصیل به آلمان مهاجرت کنم و بین این که تربیت معلم بخونم یا حقوق شک دارم و نمیدونم که کدوم بهتره میشه لطف کنید توضیحی در این باره بدید؟

    2021-12-29

    سلام. کشور آلمان برای پذیرش رشته‌های حقوقی برخی کشورها از جمله ایران سخت گیره، مگه اینکه منظورتون شروع تحصیل دانشگاهی در رشته حقوق در آلمان باشه که در اون صورت رشته حقوق بیشتر پیشنهاد میشه

    2021-12-28

    سلام بنده 39 سال دارم و با مدرک کارشناسی ارشد حسابداری و 12 سال سابقه بانکی و قصد مهاجرات دارم خواستم راهنمایی کنید جهت مهاجرت به آلمان. در ضمن مدرک زبان ندارم

    2021-12-28

    سلام. در حال حاضر مهاجرت کاری به آلمان رو انجام نمیدیم.

    2021-12-17

    سلاه بنده 50ساله بازنشسته با ماهی 13میلیون تومان حقوق وحدود 7میلیار پول دو دختر دبیرستانی وراهنمایی دارم که هردو ممتاز درمدرسه ودارای مدرک زبان انگلیسی میباشند برای مهاجرت وادامه احصیل فرزندانم به نظر شما کدام کشور مناسب و پذیرای ما میتواند باشد

    2021-12-18

    سلام. شما کمی تا میزان سرمایه 250 هزار دلار فاصله دارید (با نرخ فعلی دلار سرمایه شما 234 هزار دلار است) که با تهیه این میزان سرمایه از طریق خرید ملک در چندی کشور اروپایی و اروسیایی مثل ترکیه، یونان و ... می‌توانید بصورت خانوادگی مهاجرت کنین. البته قوانین کشورهای مختلف فرق داره و در این راستا بهتر است تا قبل اینکه فرزندانتان به سن قانونی برسن اقدام کنین

    2021-12-17

    با سلام و عرض ادب بنده 43 ساله با مدرک لیسانس برق و حدود 18 سال سابقه به عنوان متخصص طراح و اجرا عملیاتی در صنعت احداث نیروگاه، پست های برق و خطوط انتقال قدرت هستم و همسر بنده نیز دارای مدرک phd فیزیک هستند. با علم اینکه دفتر شما امور مهاجرت کاری را پشتیبانی نمیکند ایا میشه راهنمایی کنید که چه مرکزی در ایران میتونه اقدامات job offer برای بنده انجام بده. متشکرم

    2021-12-18

    سلام. برای این مورد در گوگل جست و جو نمایید.

    2021-12-13

    یاد باد آنکه مرا یاد داد سلام عزیزان بنده دارای شغل دبیری و مهارت فنی و حرفه ای جوشکاری، زنبورداری، کشاورزی و باغبانی و مدرک، دکترای مدیریت کاآفرینی هستم. خانمم 49 ساله دارای مهارت آموزش خیاطی ، دوزندگی کاردانی طراحی و دوخت و فرزند اولم جوشکاری و تعمیر لوازم گرمایشی و سرمایشی دارای لیسانس تایخ بین الملل است . پسر دومم مهارت جوشکاری و نصب و تعمیر آسانسور و کلاس دوم دبیرستان است و پسر سومم چهارم ابتدایی است با رزومه ی خانوادگی فوق و 5میلیارد تومان سرمایه چگونه میتوانم خانوادگی به آلمان مهاجرت کنم

    2021-12-13

    سلام. با توجه به سنتون گزینه تحصیلی و همچنین کاری چندان جواب نیست برای آلمان و از طرفی 5 میلیارد تومن هم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور هم کافی نیست؛ بنابراین راه حل خوب اینه که با توجه به بودجه و تجربه شخصیتون از طریق کارآفرینی اقدام نمایید که در اون حالت هم فقط همسر و فرزند زیر 18 سال رو میتونین همراه ببرید و دو فرزند دیگه باید جداگانه اقدام کنن و از روش های دیگر مثل ادامه تحصیل و...

    2021-12-11

    من الان ۱۷ سالمه و یازدهم تجربیم خیلی دوس دارم اینده ی روشنی داشته باشم شراطش تو ایران نیست می خوام برم المان کدوم راه برای رسیدن به هدفم باتره ؟؟

    2021-12-12

    سلام. مسلما تحصیلی بسیار بهتره برای شما چون مهاجرت کاری سابقه کار میخواد و برای سن شما اخذ ویزای کاری با تجربه کم سخت هستش و عملا فایده نداره و حتی اگه هم بشه برای خودتون ورود ناگهانی به بازار کار در کشوری تازه سخت خواهد بود.

    2021-12-09

    سلام من 38سالمه مدرک. مهماندار قطار بودم و دیپلم تجربی وفعلا کشاورزی میکنم آیا برام کار توو آلمان. پیدا میشه.

    2021-12-12

    سلام. در حال حاضر مهاجرت کاری به آلمان رو کار نمی کنیم...

    2021-12-09

    برای ویزای تحصیلی داشتن یکی از مدارک زبان مثل آیلتس کافیه ؟یا حتمن زبان آلمانی هم باید یکی سطوحش رو داشته باشیم ممنونم

    2021-12-12

    سلام. برای دانشگاه هایی که دروس رو به انگلیسی ارائه میدن همان انگلیسی کافیست. اما دوره های انگلیسی نسبت به آلمانی دارای هزینه بیشتر است.

    2021-12-08

    سلام عرض شد من 17 سالمه دانش آموز رشته ریاضی هستم زبانم ( انگلیسی) در حد خوب هست و قسط دارم بعد کنکورم آزمون آیلتس بدم از لحاظ مالی هم شرایط تقریبا متوسطی دارم یه سئوال داشتم ازتون نتیجه کنکور (رتبه) در کل تو مهاجرت تاثیری میزاری مثلا اگه یکی تو شریف قبول شه و همون سال برای مهاجرت اقدام کنه شانسی داره؟ و سئوال دوم بهترین رشته ای که مربوط میشه به رشته ی من و شانس بالایی برای پذیرش داره چیه؟

    2021-12-12

    سلام. برای آلمان علاوه بر اجبار به دادن کنکور، نتیجه کنکور و نوع دانشگاه (سراسری، آزاد و...) و نتیجه کنکور تاثیر داره. برای رشته ریاضی تنوع رشته‌ای زیادی برای ادامه تحصیل است اما مناسب ترین که آینده شغلی بهتر هم داشته باشه رشته های مهندسی هست.

    2021-12-07

    سلام من ۳۰ سالمه و ۹ ساله در کارخانه فرش ماشینی کار میکنم ک اکثر دستگاه ها آلمانی هستن و همشونو بلدم.دیپلم ریاضی و لیسانس مدیریت اجرایی دارم ممنون میشم اگ راهنماییم کنین برا مهاجرت کاری به المان

    2021-12-08

    سلام. در حال حاضر مهاجرت کاری به آلمان رو کار نمی کنیم...

    2021-12-05

    سلام وقتتون بخیر.بنده ۱۲سال هست ک امدادگر هلال احمر هستم و تقریبا تمام دوره هاشو گذراندم و مدارکشان رو دارم، با این وجود میتوانم ویزای کاری دریافت کنم? و متاهل هستم.

    2021-12-06

    سلام. با داشتن مدرک تصحیلی و مدرک زبان آلمانی بله می‌تونید اقدام کنین و برای آلمان ترجیحا سن زیر 40 سال باشه

    2021-11-30

    سلام خسته نباشید.مثلا اگر من برای بورسیه کامل کامل تحصیلی(کلا همه هزینه های زندگی و دانشگاه) در یکی از کشور های آمریکا.کانادا یا انگلیس پذیرش گرفته باشم آیا لازمه تمکن مالی داشته باشم؟ و اگر لازمه مقدارش چقدره‌؟

    2021-12-01

    سلام. به مقدار مورد نیاز برای هزینه‌های شخصی زندگی باز تمکن لازمتان خواهد بود؛ حتی اگر هم ازتون نخوان! میزان این تمکن هم خیلی نیست، مثلا برای کانادا 10 الی 13 هزار دلار هست حدودا و...

    2021-11-29

    سلام خسته نباشید.من مدرک زبان آلمانی دارم و ۱۹ سالمه و معدلم در سه سال دبیرستان همش ۱۸.۵ بوده.ولی فقط تمکن مالی جالبی ندارم و میخوام در آلمان تحصیل رایگان داشته باشم.خواستم بپرسم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان چقدر پول لازمه که به سفارت نشون بدم؟

    2021-11-29

    سلام. برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در آلمان در هر صورت نیاز است و مقدار دقیق آن 10332 یورو در سال می‌باشد.

    2021-11-28

    سلام.برای مهاجرت دائم کاری به کشور آلمان راهنمایی میخواستم.ممنون و متشکر

    2021-11-29

    سلام. در حال حاضر متاسفانه مهاجرت کاری آلمان رو کار نمی کنیم

    2021-11-25

    سلام خسته نباشید من ۱۳ ساله میخواستم مهاجرت تحصیلی بکنم معدلم بالای ۱۹ هست درسم هم خوب هست سطح زبانم A2 ولی هنوز در حال یادگیری هستم کمی ترکی هم بلدم اگر لازم باشه زبان دیگه هم یاد بگیرم میتونم اگر میشه برای کدوم کشور شرایطم بهتره میخوام هزینه ها هم خیلی بالا نباشن و شرایط بورسیه چیه؟

    2021-11-27

    سلام. بهتر است که مدرک دیپلمتان را اخذ نمایید و سپس اقدام کنید، برای ادامه تحصیل از وسط مقطع دبیرستان کمی شرایط سخت تر است برای اکثر کشورهای خوب برای تحصیل

    2021-11-25

    سلام.من 28 سال سنمه لیسانس معماری دارم و 3 سال سابقه کار و متاهلم.میخواستم ببینم شرایط مهاجرت من چطوره و به نظرتون میتونم کاری برم ؟ البته زبان آلمانی رو بلد نیستم و تازه میخوام شروع کنم

    2021-11-27

    سلام. از اونجا که مهاجرت کاری به آلمان رو انجام نمیدیم نمیتونم دقیق راهنماییتون کنم اما بطور کلی با سن پایین و داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کار + مدرک زبان آلمانی بله می‌توانید. ابتدا برای خود اقدام می‌نمایید و سپس همسر و فرزندان را هم با خود خواهید برد.

    2021-11-25

    با عرض سلام وقت بخیر رشته من نصب و سرویس آسانسور و پله برقی هستش و مدرک هم لیسانس هست آیا من میتوانم برم به آلمان و در آنجا کار کنم نظر شما در این مورد چیه هست لطفاً راهنمایی کنید

    2021-11-27

    سلام. از اونجا که مهاجرت کاری به آلمان رو انجام نمیدیم نمیتونم دقیق راهنماییتون کنم...

    2021-11-23

    سلام وقتتون بخیر خواستم بدونم با فوق لیسانس مکانیک و ۳۴ سال سن و ۵ سال سابقه نیروگاهی که کلا با دستگاههای آلمانی بوده، میشه امیدوار بود که برای ویزای کار اقدام کرد یا نه؟؟ اگه راهی است لطفا اعلام کنید . تشکر

    2021-11-24

    سلام. با داشتن مدرک زبان آلمانی بله، فقط زودتر اقدام کنید که سن 40 سال تقریبا دیگه مرز برای قبولی پرونده‌ها مهاجرت کاری المان هستش

    2021-11-21

    سلام وقت بخیر من 23سالمه تا دیپلم خوندم وبعد ک مشغول به کار شدم بعنوان دستیار جراح دندانپزشک دیگه تحصیل ادامه ندادم الان برای زندگی در آلمان و پناهندگی چقد احتمال داره موفق بشم تحصیلم ادامه بدم مدرک باید باشه! یا کار خودمو میتونم ادامه بدم؟ چون مدرک دستیاری رو هم گرفتم.. لطفا لطفا لطفا پاسخ بدین چون مصمم هستم فقد راه و روششو میخوام

    2021-11-22

    سلام. متاسفانه برای پناهندگی نمیتونم راهنماییتون کنم و اکیدا توصیه میشه که روشی به غیر از روش پناهندگی رو پیگیر باشید؛ بخصوص که وضعیت پناهندگی در آلمان بدلیل کیس‌های خیلی زیاد واقعا نابسامان است...

    2021-11-21

    سلام من راننده بیل مکانیکی هستم وویژه هم دارم حرفه هی هستم سنم ۳۳ ساله هستم میخواستم بدونم چه جورمیتونم برم اونجاکارکنم وحقوق رانتده چنده اونجا

    2021-11-22

    سلام. ازونجا که مهاجرت کاری به آلمان رو انجام نمیدیم نمیتونم دقیق راهنماییتون کنم...

    2021-10-28

    با سلام و عرض ادب من۵۰سالمه متاهلم دوتا پسر زیر ۱۸سال دارم پتروشیمی کار میکردم ۸سالی هست بازنشسته شدم ولی همچنان تو پروژه های نفت و گاز مشغول به کارم و درآمدم خوبه دیپلم صنایع شیمیایی و لیسانس حقوق دارم آلمانی هم بلد نیستم ولی انگلیسی رو تا حدی... به چه صورت میتونم برای مهاجرت اقدام کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    2021-11-01

    سلام. برای ویزای کاری آلمان اقدام نمیکنیم اما ضمن ارجحیت زبان آلمانی برای کار، شرایط سنیتون شانستون رو خیلی زیاد پایین میاره...

    2021-10-25

    سلام ببخشید من ۱۷ سالمه از طریق ویزای زبان میخوام مهاجرت کنم امکانش هست دوسال یادگیری زبان هست و رشتم کامپیوتر میخوام اونجا دانشگاه برم و ویزای دانشجویی بگریم

    2021-10-26

    سلام. واقعیت کمی گنگ بود سوالتون اما دانشگاه‌های آلمان سختگیری بالایی دارن و به نمرات بالا و مدرک زبان با نمره خوب نیاز دارید

    2021-10-17

    سلام وقت بخیر من فوق لیسانس حقوق خصوصی هستم چند سوال داشتم آیا من می توانم با خواندن فوق لیسانس حقوق در آلمان وکیل شوم یا باید حتما کارشناسی در آنجا بخوانم؟ آیا می توانم با اینکه رشتم حقوق است کارشناسی ارشد علوم سیاسی بگیرم یا باید حتما کارشناسی در آنجا بخوانم؟در صورت خواندن علوم سیاسی آیا در آلمان می توانم کاری مرتبط با این رشته برای خود پیدا کنم؟ ممنون میشم پاسخ من را بدهید

    2021-10-26

    سلام. آلمان بسیار به نسبت دیگر کشورها به رشته حقوق ایران حساسه و شانستون برای پذیرش در مقطع ارشد کم هست

    2021-10-17

    سلام‌من و همسرم‌۳۸ ساله هستیم من‌پی اچ دی شاخه مامایی و همسرم پی اپ اچ د ی زمین شناسی دارد .‌هر دو سابقه کار مرتبط داریم من حدود ۱۴ سال و همسرم‌ ۶ سال . دو فرزند زیر ۵ سال هم داریم ... مدرک دکتری من بخاطر تعهد به ایران آزاد نشده اما مدرک‌لبسانس و ارشدم‌را دارم ..برای مهاجرت شغلی به المان شانس ما چقدر است. در ضمن بنده در حال گرفتن بی دو و همسرم در حالگرفتن آ دو هستیم متشکرم

    2021-10-26

    شانستون خوبه اما در صورتی که میخواهید قید مدرکی که آزاد نشده رو بزندی، پس بهتره همسرتون با PHD شون اقدام کنن و بعد هم برای شما و فرزندان، اینطوری شانس بالاتری خواهید داشت

    2021-10-10

    سلام وقت بخیر من ۲۱ سالمه ، در رشته آموزش شیمی رشته فرهنگیان درس میخونم و مجرد هستم آیا میتونم برای مهاجرت از طریق تحصیل اقدام کنم ؟ دوسال از تحصیلم مونده

    2021-10-12

    سلام. بله امکانش هست و منتهی ما در حال حاضر فقط برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، استرالیا، نیوزلند، قبرس و آمریکا اقدام می کنیم

    2021-10-09

    سلام و عرض ادب من و شوهرم هر دو شاغل هستیم . یک فرزند دختر 5 ساله داریم . خانواده همسرم همه آلمان زندگی می کنند . آیا می توانیم برای تحصیل دخترم در مقطع دبستان به کشور آلمان مهاجرت کنیم ؟

    2021-10-12

    سلام. با توجه به چیزی که فرمودید مهاجرت کاری پیشنهاد میشه که در صورت داشتن شرایط، شما یا همسرتان اقدام کرده و سپس برای همسر و فرزند اقدام گردد

    2021-10-09

    سلام من کارشناس اتاق عمل با ۷ سال سابقه کار هستم میخواستم بدونم بهترین شیوه و کشور برای مهاجرت من چی میتونه باشه ؟

    2021-10-12

    سلام. با توجه به اینکه گپ تحصیلیتون با سابقه کار بوده، مهاجرت تحصیلی به نسبت کاری براتون راحت تر خواهد بود.

    2021-10-07

    سلام.من ۲۴سالمه و خیاط هستم .چطور میتونم مهاجرت کنم .از طریق جستجوی کار؟؟؟

    2021-10-12

    سلام. برای آلمان مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با آن بسیار ملاکه و شانس کمتری برای مهاجرت کاری دارید...

    2021-09-30

    سلام من در رشته برق صنعتی از فنی حرفه ای تحصیلمیکنم و دانش اموز پایه ۱۱ هستم میخواستم بدونم مدرک لیسانس برق در المان هم مدرک خوبی برای پیدا کردن شغل هست

    2021-10-04

    سلام. داشتن مدرک دانشگاهی و سابقه کار مرتبط با مدرک 2 ملاک اصلی مهاجرت کاری هستن!

    2021-09-26

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم من قصدمهاجرت دارم خودمم توهتل کارمیکنم و سابقه کاری دارم و میخواستم بپرسم که از توهمین کاری که دارم میتونم شغل پیداکنم یعنی بازار کارش خوب هست یا نه؟اگه نه چه کاری اونجا بازار کارخوب داره و برای اون کار من باید مدرکشوداشته باشم یا سابقه کاری باشه کافیه؟خیلی ممنون از کمکتون

    2021-09-29

    سلام. پیشنهاد کار داشته باشید مشکلی در رابطه با مدرک تحصیلی نیست اما خب برای دادن جاب آفر اولویت هایی مثل مدرک تحصیلی، سن، زبان، سابقه کاری و ... رو مد نظر دارن بیشتر

    2021-09-15

    سلام من ۱۸ سال سن دارم و میخوام از طریق تحصیل به المان و رشته پزشکی برم بجز مدرک زبان چه چیزی لازم داره و چه قدر و در چه بازه زمانی میتونم برم اونجا و شرایطش چیه؟

    2021-09-18

    سلام. مدارک اصلی مانند تمکن مالی، ترجمه مدارک هویتی، تحصیلی، نیاز به مدرک زبان، هزینه هم برای اکصر دانشگاه‌های دولتی رایگان هستش یا نهایت بین 1500 تا 3000 یورو در هر ترم شهریه بگیرن، برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

    2021-09-11

    میشه با ویزای توریستی برم آلمان و درخواست پناهندگی بدم؟؟

    2021-09-11

    لازم هست که به اطلاعتون برسونم که گروه مهاجرتی ادب هیچگونه خدمات یا مشاوره در زمینه پناهندگی انجام نمیده، ولی بهتره که اینکار رو نکنین چرا که درخواست پناهندگی با ویزای توریستی یجور سوء استفاده از نظر آفیسر بررسی‌کننده پروندتون حساب میشه.

    2021-09-08

    سلام خسته نباشید بنده ۵ سال سابقه کار در رشته کابینت سازی دارم ولی امسال مدرک فنی ام را گرفتم ، آیا اون ۵ سال جزو سابقه کاری بنده حساب میشه یا سابقه کاری از زمانی که مدرک می‌گیرم به بعد حساب میشه؟

    2021-09-11

    سلام. 5 سال سابقه کارتون تحت هر شرایط سر جای خود باقیست.

    2021-09-07

    سلام . وقت بخیر . دخترم دانش آموز سال آخر هست و در حال حاضر برای کنکور هنر رشته ی موسیقی خود را آماده میکند میخواستم بپرسم برای ورود به دانشگاه های کشور آلمان و رشته ی موسیقی طی چه مراحلی لازم و ضروری هست ؟ ( ایشان حدودا ۱۰ سال در زمینه ی موسیقی فعالیت دارند)

    2021-09-08

    سلام و وقت بخیر. در حال حاضر برای ویزای تحصیلی آلمان اقدام نمی کنیم اما روند کلی اینه که شما مدارک ذکر شده در همین مطلب رو تهیه نمایید و بعد اگر فرزندتون خودشون مسلط به انگلیسی و جست و جوی اینترنتی هستند خودشون برای گرفتن پذیرش از دانشگاه و بعد اخذ ویزای تحصیلی و انجام مراحل در سفارت آلمان تو ایران اقدام کنند و در غیر این صورت کلیه این مراحل رو به یکی از موسسات معتبر اعزام دانشجو بسپارند.

    2021-08-30

    سلام وقت بخیر من دانش اموز هستم امسال میرم پایه دهم تا امسال نمراتم خوب بوده زبانم خوبه و تا دو یا سه سال اینده ایلتس رو میگیرم رشته انسانی میرم و در واقع میخواستم بپرسم ازتون که چه رشته‌ای بخونم که مورد قبول کشور المان باشه؟ چون شنیده‌م که حقوق ایران به علت اینکه حقوق اسلامی هست مورد قبول این کشور نیست خواستم بپرسم چه رشته‌ای بخونم بهتر هست برای مهاجرت؟ (از طریق تحصیل میخوام مهاجرت کنم)

    2021-09-08

    سلام. بهتره که حقوق بین الملل (بهترین پیشنهاد) یا سایر رشته ها مرتبط با علوم انسانی رو بخونین اما حقوق ایران به همان دلیلی که فرمودید شما رو برای ادامه تحصیل در خارج و بخصوص آلمان با مشکل مواجه خواهد نمود؛ درصورت تمایل به تحصیل در رشته حقوق بین الملل کشور فرانسه پیشنهاد می شود

    2021-08-28

    جهت مهاجرت کاری به آلمان

    2021-09-11

    در حال حاضر برای مهاجرت کاری اقدام نمی کنیم

    2021-08-04

    سلام و عرض ادب. با پروانه وکالت ایران (کانون وکلا یا مرکزوکلای قوه قضاییه) میتونم با وکالت آلمان تطبیق بدم؟ چه جوره؟و یا کلا حوزه وکالت آلمان چه جور هستش؟ ممنونم

    2021-09-14

    سلام. کشور آلمان بسیار نسبت به رشته های حقوقی حساس هستش و با توجه به اینکه در ایران در چارچوب حقوق اسلامی تدریس میشه، اخذ پذیرش براتون سخت میشه و در صورت پذیرش صرفا واحدهای معتبر از نظر آن ها تطبیق داده میشه

    2021-07-30

    سلام، من 46ساله هستم، میخوام ویزای جستجوی کار بگیرم. در آلمان پسر خاله من رستوران زنجیره دارد، و مشکل کار ندارم، لطفا راهنمایی بفرمایید.

    2021-09-21

    سلام. اگر کارفرماتون پسرخاله شما نباشه و بخواید از طریق ویزای جست و جوی کار اقدام کنین معمولا برای آلمان پرونده های افراد بالا 40 سال بررسی نمیشه و شانس کمی خواهید داشت اما از طریق فامیل مذکور و دعوتنامه کاری اقدام کنین بهتره

    2021-07-17

    سلام و خسته نباشید بعد از تحصیل باید حتما شغلی که پیدا میکنیم مرتبط با رشته ای که در اون کشور تحصیل کردیم باشه تا به اقامت کاری تبدیل بکنیم اقامتمون رو یا هر کاری باشه مشکلی نداره؟

    2021-09-21

    سلام. هر کاری باشه اگه شما مجوز کار بگیرید هیچ مشکلی نیست اما طبیعتا برای جست و جوی کار و استخدام توسط کارفرما، همخوانی تحصیلات با حرفه معیار مهمی است و در غیر این صورت شانس کار پیدا کردنتون کم میشه.

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت