نحوه دریافت پاسپورت | مدارک، شرایط و هزینه ها
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ضروری ترین مدرکی که هنگام سفر به کشورهای خارجی درخواست می‌شود، پاسپورت است. در واقع پاسپورت به عنوان یکی از اسناد هویتی در فرآیندهای مهاجرت و یا انواع سفر از جمله سفرهای تفریحی و توریستی به شمار آمده و داشتن آن از ارزش بالایی برخوردار و همراه داشتن آن، الزامی است. به زبان ساده، پاسپورت شناسنامه و اعتبار شما در خارج از خاک کشور خود به حساب می‌آید و بدون آن شما یک فرد بی هویت به شمار خواهید آمد. تبعه و شهروند هر کشور می‌تواند برای دریافت پاسپورت یا گذرنامه ملی خود اقدام نماید و همچنین افراد چند تابعیتی نیز می‌توانند چندین پاسپورت از ملیت‌های مختلف را دریافت کنند. استفاده از کلمه پاس به عنوان مخفف پاسپورت نیز رایج است.

    برای شهروندان ایران در جهت سفر به بسیاری از کشورهای جهان، ارائه پاسپورت به تنهایی کافی نیست و بلکه لیبل ویزای آن کشور را نیز می‌بایست از طریق درخواست ویزای آن کشور دریافت کرده باشید که پاسپورت با لیبل ویزای کشور مقصد بیانگر مجوز ورود شما به آن کشور و حضور به مدت زمان معین می‌باشد. در صورتی هم که سفر به کشور مقصد نیاز به ویزا نداشته باشد، داشتن تنها پاسپورت ایرانی کافیست. حال بدون توضیح بیشتر، به موضوع اصلی مقاله بپردازیم.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    نحوه اخذ پاسپورت و یا تمدید آن

    نحوه اخذ پاسپورت و یا تمدید آن

    شما به عنوان یک شهروند ایرانی برای درخواست پاسپورت ملی خود و یا تمدید آن تنها کافیست که به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. پس از تکمیل فرم مورد نیاز و ارائه مدارک ضروری که کمی جلوتر لیست این مدارک ذکر شده‌اند، درخواست خود را ثبت می‌کنید. در حال حاضر برای کلیه شهروندان ایرانی وبدون هیچ‌ گونه محدودیت سنی، پاسپورت مستقل صادر خواهد شد. پس از گذشت 10 روز پاسپورت شما صادر شده و برایتان پست می‌شود. لازم به ذکر است که حضور فرد متقاضی با مدارک ضروری هنگام درخواست پاسپورت ضروری است.

    مدت اعتبار پاسپورت ایران

    پاسپورت در ایران به مدت اعتبار 5 ساله صادر می‌شود. یکی از مسائلی که ممکن است مردم کمتر به آن توجه کنند، مدت زمان اعتبار پاسپورت آن‌هاست. اغلب برای خروج از کشور و در کل هرگونه درخواست مهاجرتی یا مسافرتی به سفارت هر کشور، پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. برای مهاجرت هم توصیه می‌شود که پاسپورت شما حداقل 2 سال اعتبار داشته باشد و اگر هم که تازه باشد (5 سال اعتبار) که چه بهتر.

    پس فرقی نمی‌کند که کشوری که قصد سفر به آن را دارید، نیازمند ویزا است یا خیر، اولین قدم شما بازبینی مدت زمان اعتبار پاسپورت‌تان می‌باشد. در صورتی که کمتر از 6 ماه از اعتبار پاسپورت شما باقی مانده، باید برای تمدید آن اقدام کنید. اعتبار 5 ساله پاسپورت ایران ممکن است در برخی موارد مشکل ایجاد کند. به عنوان مثال ویزای مولتی کانادا که نوعی از ویزای توریستی این کشور است، 10 ساله است اما چون پاسپورت ایرانی 5 ساله بوده، پس ویزای مولتی کانادا نیز 5 ساله صادر خواهد شد و دیگر موارد مشابه.

    مدت زمان لازم برای صدور پاسپورت

    همانطور که اشاره شد، پس از درخواست، پس از گذشت 10 روز پاسپورت شما صادر شده و برایتان پست می‌شود. اما موردهای بسیاری هستند که در آن ظرف 2 الی 3 روز کاری پاسپورت فرد صادر می‌شود. برعکس آن هم ممکن است اتفاق بی‌افتد و صدور پاسپورت تا 20 روز هم ممکن است طول بکشد. بنابراین معمولا می‌توان بازه زمانی بین یک هفته تا نهایت 20 روز کاری را برای صدور پاسپورت در نظر گرفت. شما می‌توانید متوسط زمان 10 روز را در نظر بگیرید و چه بسا صدور در کمتر از 5 روز هم بسیار اتفاق می‌افتد.

    مفقود شدن پاسپورت

    در صورتی که پاسپورت خود را به هر دلیلی گم کنید، باید به اداره گذرنامه واقع در غرب تهران مراجعه کرده و برای پاسپورت خود اعلام مفقودی نمایید و سپس از ابتدا باید روند دریافت پاسپورت جدید خود را طی نمایید. البته لازم به ذکر است که اگر اعتبار پاسپورت مفقود شده‌ی شما به اتمام رسیده باشد، نیازی به ارائه گزارش مفقودی نیست و می‌توانید مستقیما برای دریافت پاسپورت جدید خود اقدام نمایید.

    مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت

    مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت

    • حضور فیزیکی شخص متقاضی در دفتر پلیس +10
    • ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی (عکس دار برای 15 سال به بالا)
    • در صورت عدم وجود شناسنامه و کارت ملی، تاییدیه ثبت احوال
    • ارائه اصل آخرین پاسپورت (در صورت وجود)
    • اجازه نامه کتبی محضری پدر یا قیم قانونی ویژه شخص زیر 18 سال
    • اجازه نامه کتبی محضری همسر بانوان متاهل
    • ارائه گواهی فوت و اصل شناسنامه باطل شده همسر متوفی
    • ارائه اصل طلاق‌ نامه ویژه بانوانی که از همسر خود جدا شده‌اند
    • ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت ویژه آقایان
    • ارائه مجوز کتبی از سمت محل تحصیل به سازمان نظام وظیفه ویژه دانشجویان
    • آقایانی که سن آن‌ها بیشتر از 50 سال باشد، نیازی به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت ندارند. 
    • گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه و یا گذرنامه ویژه افراد زیر 15 سال
    • ارائه مدارک و یک قطعه عکس از کودک زیر 6 سال (اما عدم الزام به حضور)
    • ارائه نامه از یگان حفاظت ویژه بازنشستگان نظامی (کمتر از 5 سال بازنشسته شده)
    • اصل و کپی کارت کانون بازنشستگان ویژه بازنشستگان نظامی (بیش از 5 سال بازنشسته شده)
    • ارائه نامه موافقت یگان حفاظت ویژه نظامیان شاغل (ابتدا ارائه به دبیرخانه اداره گذرنامه و سپس ارائه به پلیس +10)

    هزینه درخواست پاسپورت

    هزینه درخواست پاسپورت

    هزینه صدور پاسپورت در سال 1402، شامل مواردی نظیر پرداخت هزینه کارمزد سازمان نیروی انتظامی و همچنین هزینه‌ی فرم‌های مربوطه در پلیس +10 و پرداخت هزینه کارمزد به اداره شهرداری می‌گردد که به قیمت سال 1402 شمسی، جمع کل هزینه‌های مربوط به پاسپورت جمعا در حدود 470 هزار تومان خواهد شد. این مبلغ برای درخواست اول پاسپورت، درخواست مجدد به علت تمدید، مفقودی، تعویض به دلیل مخدوش شدن و... فرقی نداشته و همین مبلغ می‌باشد. پرداخت کلیه مبالغ ذکر شده از طریق دستگاه کارتخوان موجود در مراکز پلیس +10 امکان‌پذیر است.

    انواع پاسپورت در ایران

    انواع پاسپورت در ایران

    در حال حاضر 3 نوع پاسپورت در ایران برای متقاضیان بسته به شرایط خاص متقاضی صادر می‌گردد:

    پاسپورت گردشگری

    این پاسپورت عمومی‌ترین نوع پاسپورت در ایران برای متقاضیان سفر به خارج از کشور می‌باشد که برای مقاصد توریستی، تجاری، زیارتی، تحصیلی و در کل مهاجرتی به کار می‌رود. به عبارت دیگر تمامی افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی و در کل خروج از مرز کشور به هر دلیل حتی برای 1 لحظه را دارند، باید ابتدا این پاسپورت را دریافت کنند.

    پاسپورت دیپلماتیک

    این نوع پاسپورت به مسئولین سیاسی و دیپلمات‌های کشور اختصاص داشته و از قوانین و رویه‌های خاصی برخوردار است.

    پاسپورت خدمت

    تمامی کارمندان دولتی که برای انجام ماموریت‌های کاری خود لازم است که از کشور خارج شوند، می‌توانند این پاسپورت را دریافت کنند. پاسپورت خدمت مانند پاسپورت دیپلماتیک نیز از رویه‌های بخصوص خود پیروی می‌نماید. البته همانطور که ذکر شد این پاسپورت برای کارمندان دولتی برای انجام ماموریت‌های کاری خود است و اشتباه نشود که هر کس شغل دولتی داشته باشد، این نوع پاسپورت به آن تعلق نخواهد گرفت.

    موارد منع صدور پاسپورت

    موارد منع صدور پاسپورت

    هرگز اینطور به اشتباه تصور نشود که کلیه شهروندان با ارائه مدارک و رعایت شروط ذکر شده می‌توانند پاسپورت دریافت نمایند و به عبارتی تمامی افراد امکان دریافت پاسپورت را ندارند؛ البته عمدتا به طور موقت. در واقع دارا بودن برخی شرایط، می‌تواند شخص را از دریافت پاسپورت منع نماید. این شرایط عبارتند از:

    • ممانعت خدمت سربازی آقایان
    • ممانعت مهریه به اجرا گذاشته و پرداخت نشده برای آقایان
    • عدم اجازه برای بانوان از سمت شوهر، پدر یا قیم قانونی
    • عدم اجازه خروج افراد زیر 18 سال از سوی پدر یا قیم قانونی
    • دستور کتبی مسئولین قضایی مبنی بر منع خروج از کشور (موقت یا حتی دائمی)
    • دستور مراجع قضایی دال بر اتهام جرم به فرد تا اثبات (یا رد) آن
    • دستور مراجع قضایی دال بر مجرم بودن شخص بسته به نوع ارتکاب و مدت کیفر
    • دستور مراجع قضایی دال بر عدم اجازه خروج افرادی از کشور که خلاف مصلحت کشور باشد
    • دستور مراجع قضایی برای بدهکاران مالیاتی، بدهکاران به اداره ثبت اسناد و یا دادگستری، بدهی به بانک، چک نقد نشده، سفته و...
    • حالتی که فرد از نظر قانونی هیچ منعی نداشته اما به دستور نهادهای امنیتی، خروج فرد از کشور برای وی ممکن است خطر داشته باشد

    دریافت پاسپورت برای مشمولین وظیفه عمومی

    دریافت پاسپورت برای مشمولین وظیفه عمومی

    اگر هنوز دوران سربازی خود را نگذرانده و یا شامل معافیت نیز نمی‌شوید، برای دریافت پاسپورت باید از رویه‌های خاصی پیروی کنید. یکی از مهم‌ترین این شرایط ارائه وثیقه بانکی متناسب با نوع سفر است که مبلغ وثیقه‌ی مورد بحث بسته به نوع سفر فرد مشمول خدمت به شرح زیر می‌تواند متفاوت باشد:

    • مبلغ وثیقه ویژه سفرهای سیاحتی یا همان توریستی: مبلغ 30 میلیون تومان وجه نقد
    • مبلغ وثیقه ویژه سفرهای علمی: مبلغ 15 میلیون تومان وجه نقد
    • مبلغ وثیقه ویژه ویژه سفرهای زيارتی: مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد
    • مبلغ وثیقه ویژه سفرهای ورزشی: مبلغ 30 میلیون تومان وجه نقد
    • مبلغ وثیقه ویژه سفرهای مطالعاتی : مبلغ 8 میلیون تومان وجه نقد
    • مبلغ وثیقه ویژه سفرهای دوره‌های مشترک مطالعاتی: مبلغ 15 میلیون تومان وجه نقد
    • مبلغ وثیقه ویژه سفر برای ادامه تحصیل (به شرط داشتن معافیت تحصیلی): 40 میلیون تومان وجه نقد

    اعتبار پاسپورت ایران

    اعتبار پاسپورت ایران

    منابع داده، آماری و سنجش مختلفی در دنیا در زمینه اعتبار پاسپورت هر کشور وجود دارد که می‌توان گفت معروف ترین آن "شاخص پاسپورت هنلی" (The Henley Passport Index) است که همه ساله و حتی در طول سال نیز پاسپورت کشورهای دنیا را رتبه بندی می‌نماید. مطابق با رتبه بندی شاخص پاسپورت هنلی در سال جاری میلادی، پاسپورت ایران رتبه 93 را از 104 رتبه موجود کسب کرده که متاسفانه رتبه بسیار بدی است. البته با وجود بیش از 200 کشور در جهان، علت رتبه بندی 104 تایی آن است که بسیاری از کشورها دارای رتبه یکسان هستند. (برای مثال 7 کشور در این لیست دارای رتبه 5 به طور همزمان هستند) و بنابراین 104 رتبه از کل کشورهای رسمی جهان در سال جاری میلادی در شاخص پاسپورت هنلی وجود دارد.

    سوالات متداول نحوه دریافت پاسپورت | مدارک، شرایط و هزینه ها

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (40 پاسخ)
    2024-02-22

    سلام من در حال تحصیلم و میخوام برای زیارت ب عراق سفر کنم . میزان وثیقه این نوع سفر ها چقدره؟

    2024-02-28

    میزان وثیقه مورد نیاز برای سفرهای زیارتی برابر با 3 میلیون تومان می‌باشد.

    2024-01-07

    سلام خسته نباشید من فقط برا ثبت حساب پی پال نیاز به پاسپورت دارم و نمیخام برم خارج..ایا برا گرفتن پاسپورت باید وثیقه بزاریم و پول تو حساب باشه؟

    2024-01-13

    سلام. این مورد رو از پلیس + 10 پیگیری نمایید اونا کامل تر و دقیق تر میتونن در این راستا راهنمایی و کمکتون کنن

    2023-12-12

    سلام من 30سالمه خدمت نرفتم و قصد دارم برم چنتا کشور واسه تفریح ایا بدون پایان خدمت بهم پاسپورت میدن

    2023-12-18

    سلام. در این حالت شما یا میتونید از معافیت تحصیلیتون استفاده کنین (و اینطور که به نظر میرسه فرصتش گذشته با توجه به سنتون) و یا اینکه صرفا برای سفرهای زیارتی اقدام نمایید.

    2023-12-04

    سلام ببخشید خواستم بگم کارت سربازیم گمشدە ایا راهی هست پاسپورت بگیرم

    2023-12-05

    سلام. این مورد رو از پلیس+10 پیگیری نمایید. مسلما اگه از طریق استعلام پایان خدمت شما از طریق سامانه نتونن براتون صادر کنن، در نهایت با صدور مجدد کارت پایان خدمت میتونین اقدام کنین

    2023-12-01

    سلام من دو هفتست خدمتم تموم شده و به کارت موقت پایان خدمت بهم دادن وهنوز کارت اصلی نیومده آیا با همون موقت میتونم اقدام کنم برای پاسورت؟یا حتما باید اصل کارت باشه؟

    2023-12-03

    سلام. بله برای سفرهای علمی (تحصیل در خارج)، نیمه علمی و سفرهای زیارتی با گواهی موقت پایان خدمت هم مشکلی نخواهید داشت.

    2023-12-01

    سلام وقتتون بخیر من ۱۹ سالمه و میخام برا سفر برم خارج از کشور و سربازی هم نرفتم اگه وثیقه بزارم و برنگردم آیا وثیقه مصادره خواهد شد و دیگه چه اتفاقی میفته ؟!

    2023-12-03

    سلام. اگه که برنگردید و مشمول خدمت باشید، تا برنگردید به وثیقه هیچ جوره دیگه دسترسی نخواهید داشت و عموما اتفاق خاص دیگه نخواهد افتاد.

    2023-11-07

    سلام پسری هستم ۱۹ سال دارم امسال تازه وارد دانشگاه شدم اگه بخوام میتونم پاسپورت بگیرم یا نه چون من برای سربازی معاف نیستم وفقط گواهی اشتغال به تحصیل دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

    2023-11-11

    سلام. در حین تحصیل و همچنین تا یک سال پس از فارغ التحصیلی مشکلی نیست، میتونید بگیرید.

    2023-11-06

    سلام من چطوري بايد براي پاسپورت گردشگري وثيقه تهيه كنم ؟ حتما بايد ٣٠ ميليون تومن نقد رو در حساب داشته باشم ؟

    2023-11-11

    سلام. برای اطلاعات دقیق و همه قوانین پیرامون این موضوع بهتره از طریق پلیس + 10 موضوع رو پیگیری کنین

    2023-09-22

    با سلام و وقت بخیر ببخشید یک سوالی داشتم اگر کسی به صورت غیرقانونی از ایران خارج شده باش چه لیستی رو باید برای گرفتن پاسپورت باید پر کرد اسم این لیست رو لطف کنید ممنون میشم

    2023-09-25

    سلام. متاسفانه در این زمینه اطلاعاتی نداریم.

    2023-09-17

    سلام و درود وقتتون بخیر بنده دختر خانومی هستم ۲۳ ساله امسال برای کربلا پاسپورت زیارتی گرفتم و با توجه به اینکه خانواده اطلاع داشتند و بنده رفتم اقدام کنم و برای مراحل بعد پدرم حضور پیدا کنند نیاز نشد و پاسپورت زیارتی گرفتم الان که از سفر بازگشتم می‌خوام اقدام کنم برای گرفتن پاسپورت بین المللی آیا برای گرفتن این پاسپورت نیاز به اذن پدر دارم یا خیر چون سر یه موضوع می‌خوام بگیرم اما جای قرار نیست برم اما پدرم کمی نسبت به این پاسپورت گارد دارد

    2023-09-19

    سلام. در صورتی که بالای 18 سال هستید و مجرد، نیاز به رضایت نامه ندارید و میتونین اقدام کنین

    2023-09-17

    سلام اگر کسی بخواد پاسپورت کانادا بگیره و قصد سفر نداشته باشه . حتما باید قبلش ویزا بگیره یا نیاز نیست ؟؟؟

    2023-09-19

    سلام. شما با زندگی در کانادا به مدت 5 سال از طریق روش هایی مثل تحصیل، کار، سرمایه گذاری و... میتونین برای پاسپورت کانادا درخواست بدید

    2023-09-08

    سلام. من با کارت قرمز بیماری اسکیزوئید معاف شدم. میتونم پاسپورت بگیرم؟ ممنون میشوم راهنمایی کنید

    2023-09-09

    سلام. میشه اما باید پروسه‌ی خودش رو از اداره گذرنامه پیگیری نمایید، مثلا با ارائه یکسری مدارک مانند مدارک دال بر بهبود بیماری، کارت بخشودگی پزشکی و...

    2023-08-24

    سلام وقتتون بخیر ی سوال داشتم در رابطه با گرفتن پاسپورت اینکه کن کردن و صورتم رو تتو کردم میخواستم ببینم در رابطه با گرفتن پاسپورت مشکلی ب وجود نمیاد ؟! مث گرفتن گواهی نامه؟!

    2023-08-27

    سلام. از اداره گذرنامه جویا بشید اما در کل بالاخره نمیشه که از حق گرفتن پاسپورت محروم بشید و حتما راه حلی براش هست.

    2023-08-20

    سلام من ۴۳ سالم هست سرباز هم نرفتم و ازدواج کردم بچه دو ساله دارم چطور میتونم پاسپورت بگیرم

    2023-08-27

    سلام. اگه 50 سال بودید میتونستید معافیت و پاسپورت بگیرید اما شما الان مشمول خدمت و سرباز فراری محسوب میشید که به دلیل متاهل بودن و فرزند داشتن احتمالا بهتون در این راستا کمتر سخت بگیرن

    2023-08-20

    نوع کارت معافیت مهمه برای پاسپورت گرفتن

    2023-08-27

    سلام. اگه کارت قرمز باشه مشکل خواهد بود صد در صد.

    2023-08-19

    سلام خسته نباشید من یک ماه که پاسپورت درخواست دادم ولی هنوز نیومده اداره هم جوابی نمیده کجاباید پیگیری کنم؟

    2023-08-19

    سلام. از خود همون پلیس+10 که اقدام کردید، پیگیری کنین

    2023-08-13

    میگم من که ۱۸ سالمه تقریبا مگه راهش این نیست برم اداره پلیس و درخواست پاسپورت بدم و بعد ۱۰ روز واسم ارسال بشه البته میدونم با کل عکس و‌.... ولی باید ۴۸۰ هزار بدم؟؟؟؟ الان چهارمحال زندگي میکنم ینی اینقدر بدم میاد و اونم اینه ک باید برم سفارت؟؟؟

    2023-08-19

    سلام. بله هزینه همینقدر هست به طور حدودی و شما باید به پلیس+10 مراجعه کنین و نیازی به مراجعه به سفارت نخواهید داشت.

    2023-07-23

    سلام وقتتون بخیر من برای پاسپورت گرفتن برای سفر پیاده روی اربعین حسینی کربلا میخوام برم قسمت کشور مقصد کدوم کشور رو باید بزنم

    2023-07-23

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا است.

    2023-06-21

    سلام و درود من یک سال پیش به صورت indefinitely قبولی گرفته ام.ایا می توانم به منظور اخذ پاسپورت انگلیسی از طریق شما به صورت قانونی اقدام کنم؟ یا خیر؟. با احترام

    2023-06-27

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-06-08

    سلام من۱۷ سالمه و پاسپورت برای سفر زیارتی میخوام آیا وثیقه نیاز دارد؟ ممنون

    2023-06-11

    سلام. در این زمینه خدمات نداریم

    2023-05-28

    سوال

    2023-05-29

    سلام. بله میتونید

    2023-04-28

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من ۱۹ سالمه میخام برای تفریح برم خارج برای اقدام پاسپورت نیاز به اجازه پدر است؟و اینکه چه مدارکی برای اقدام لازم است

    2023-05-09

    سلام. خیر نیازی نیست. مدارک رو پلیس+10 بهتون خواهد گفت.

    2023-04-25

    سلام من ۲۰ سالمه و دانشجو هستم گفتن برای گرفتن پاسپورت باید ۶ میلیون پول بدم برای وثیقه . خواستم بدونم بعد گرفتن پاسپورت وثیقه رو برمیگردونن ؟ بعد برای اربعین می‌خوام الان نمی‌خوام از کشور خارج بشم

    2023-05-09

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-04-22

    سوالم

    2023-04-24

    بفرمایید

    2023-04-19

    سلام من شاگرد کامیون هستم و احتمالا پاسپورت برام لازم بشه...اما در حال حاضر قصد خروج از کشور ندارم میخواستم بدونم همین طور دل بخواهی و بخاطر اطمینان بیشتر میتونم پاسپورت بگیرم یا نه مرسی

    2023-04-24

    سلام. اتباع هستید؟ اگه که ایرانی باشید و مشکل از بابت سربازی نداشته باشید میتونید برای پاسپورتتون اقدام کنین

    2023-04-18

    سلام من اتباع هستم و مدت یک سال می‌شود در ایران زندگی میکنم میتوانم پاسپورت ایرانی بگیرم چون من پرستار بچه هستم صاحب کارم میخواستن من رو با خود شون ببرند سفر و باید من پاسپورت ایرانی داشته باشم امکان این است که پاسپورت اخذ نمایم. ممنون شما.

    2023-04-24

    سلام. متاسفانه برا اتباع اقدام نداریم و در این مورد اطلاعات دقیقی ندارم

    2023-04-09

    سلام من مدرک ليسانس نرم افزار دارم و معافیت اعصاب و روان گرفتم الان میخوام بدونم برای مهاجرت به کانادا به مشکل میخورم یا نه??

    2023-04-16

    سلام. امکان ریجکتی براتون وجود داره

    2023-03-05

    سلام من دانشجو هستم و معافیت تحصیلی دارم میخوام پاسپورت بگیرم اما قصد سفر به جایی رو ندارم یعنی مجوز خروج یا وثیفه ندارم میخواستم بدون بدون قصد سفر بازم میتونم پاسپورت بگیرم؟ ممنونم از توجهتون

    2023-03-13

    سلام. شما تا وقتی که معافیت تحصیلی دارید امکان سفر یا اقدام برای تحصیل را خواهید داشت

    2023-03-02

    سلام من فارغ التحصیل شدم ولی در زمان یکسال فراغت از تحصیل هستم یعنی هنوز مشمول نشدم میتونم پاسپورت بگیرم؟ چی باید ببرم چون معافیت تحصیلی ندارم

    2023-03-04

    سلام. تا قبل اتمام 1 سال از اتمام تحصیل می تونید اقدام کنین

    2023-02-14

    سلام وقت بخیر من با همسرم برای صدور پاسپورت اقدام کردیم به ما گفتن :۴۸ روز دیگه به دستتون میرسه ! خواستم بپرسم احتمالا اشتباه نگفتن؟ چون اینجوری برنامه ی سفرمون کلا کنسل میشه !

    2023-02-20

    پاسپورت معمولا زودتر صادر میشه اما خب این مورد رو بهتره از خودشون پیگیری کنین ما نمیتونیم جواب قطعی بدیم

    2023-02-04

    با سلام من فرهنگی هستم و متعهد خدمت به آموزش و پرورش هنوز دوسال از تعهدم مونده برای گرفتن پاسپورت باید تعهدم را بخرم حتما هیچ راه دیگه ای نداره؟ چون تا تعهدم تموم نشه بهم پایان خدمت نمیدن اداره هم میگه باید بخری ومابقیش رو بری سربازی

    2023-02-06

    سلام. اگه که اینطوری بهتون گفتن که خب راهی نیست متاسفانه و یا باید تعهد خدمت رو به پایان رسونده و یا بخرید.

    2023-01-26

    سلام خسته نباشید.من 19 سالمه به دلایلی نیاز به پاسپورت دارم اما قصد خروج از کشور رو ندارم کارت پایان خدمت هم ندارم آیا امکان اخذ پاسپورت رو دارا هستم و اگر شرایط خاصی برای کیس من وجود داره، ممنون میشم اونارو بگید.

    2023-01-29

    سلام. در صورت داشتن معافیت تحصیلی (یعنی در حین تحصیل بوده یا هنوز 1 سال از اتمام تحصیل نگذشته باشه) مشکلی نخواهید داشت

    2023-01-20

    سلام من 22 سالمه و دانشجو هستم و خدمت هم نرفتم خواستم بدونم میشه الان پاسپورت بگیرم شاید بعد ها به عنوان کاری و گردشگری رفتم خارج از کشور چیزی هم ندارم به عنوان وثیقه بزارم امکانش هست برا کسی با شرایط من؟

    2023-01-25

    سلام. بله میتونید پاسپورت بگیرید و در حین تحصیل و حتی 1 سال پس از اتمام تحصیل، معاف بوده و برای انواع ویزای تحصیلی، توریستی و... میتونین اقدام کنین

    2022-12-28

    سلام من ۱۷سالمه شناسنامه هم عکس دار کردم ولی کارت ملی ندارم آیا بدون کارت ملی میتونم پاسپورت بگیرم؟ واینکه من سربازی ندارم ومیخوام پاسپورت بگیرم آیا این امر امکان پذیره؟؟

    2023-01-01

    سلام. شما تا 1 سال پس از اتمام آخرین مقطع تحصیلی فرصت دارید. کارت ملی هم از جمله مدارک لازم هست اما این مورد رو از پلیس +10 پیگیر بشید و احتمالا با ارائه برگه درخواست کارت ملی هوشمند هم اوکی باشن

    2022-08-29

    سلام وقتتون بخیر من 16 ساله ام هستش و امروز کارهای گرفتن شناسنامه عکس دار رو کردم (الان شناسنامه ندارم) می خواستم بدونم میتونم از پیشخوان ثبت احوال (اونجایی که برای شناسنامه جدید اقدام کردم) یه نامه یا رسید ازشون بگیرم و گواهی اشتغال به تحصیل هم بگیرم، با مادر پلیس +10 برم برای تمدید گذرنامه، تمدید میکنن؟ ببخشید طولانی شد.

    2022-08-30

    سلام. تمدید و صدور گذرنامه برای هر سنی امکانپذیر هست و برای سن زیر 18 سال به اجازه‌ی ولی نیاز دارد. اما برای پاسپورت عکس دار این مورد رو از خود پلیس+10 بپرسید.

    2022-08-24

    سلام بنده ۱۷ سالمه و شناسنامه ام عکس دار نیس برای اینکه پاسپورت تهیه کنم مشکلی وجود دارد؟

    2022-08-27

    سلام. خیر با اجازه‌ی ولی مشکلی نخواهید داشت.

    2022-08-21

    ب سلام کسی که واکسن سینو فارم زده باشه میتونه از گشور خارج بشه،۷

    2022-08-24

    بسته به کشور مقصد داره اما اکثر کشورها این واکسن رو مورد تایید قرار داده‌اند.

    2022-08-07

    سلام یه موضوع خیلی مهم رو نه دیدم شما و سایت های دیگه فراموش کردند اینه که خود من باش برخورد کردم اگر عمل زیبایی مثل خود من که بینی دلشتم باید از جراح نامه گرفت

    2022-08-09

    این کیس برای وقتی هست که شما عمل میکنین اما از پاسپورت قدیم استفاده میکنین که خب بله مسلما باید گواهی پزشکی ارائه داد.

    2021-11-20

    پسر من ۳۰ سالش هست و سربازی نرفته میتونه پاسپورت بگیره و ضمانت بگداره و بره سفر تفریحی ؟

    2021-11-21

    سلام. برای سفرهای توریستی و یا زیارتی با گذاشتن وثیقه مانعی وجود نداره

    2021-09-21

    خب الان دانشگاه kiel آلمان برای گرفتن پذیرش دانشگاه عکس از پاس رو میخواد:( بدون نامه پذیرش از دانشگاه هم کاری نمیشه کرد دقیقا مثله .... در گل گیر کردیم.:(((((((((

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ