‌دروغ های مهاجرتی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت یک سفر عمیقا شخصی و اغلب پیچیده و دائمی محسوب می‌شود که با آرزوهایی برای زندگی بهتر و فرصت‌ها در سرزمینی جدید همراه است؛ اما افراد و خانواده‌ها اغلب طعمه وعده‌های فریبنده و گمراه کننده برخی از شرکت‌های مهاجرتی قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها که گاهی به صورت قانونی نیز فعالیت می‌کنند، مجموعه‌ای از ‌دروغ های مهاجرتی را با متقاضیان می‌گویند به این هدف که از پول بیشتری دریافت کنند. مهم است که متقاضیان نگاهی واقعی به مهاجرت داشته باشند و تصمیم گیری آگاهانه در مورد سفر مهاجرتی خود بگیرند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به ‌دروغ های مهاجرتی اشاره می‌کنیم که بعضی از شرکت‌ها مطرح می‌کنند.

    100 درصد ویزا می‌گیرید و مهاجرت می‌کنید

    قول گرفتن ویزا با ضمانت 100 درصدی یکی از فراگیرترین و مخرب‌ترین دروغ‌هایی است که توسط برخی شرکت‌های مهاجرتی تبلیغ می‌شود. واقعیت این است که هیچ شرکت خدمات مهاجرتی قانونی نمی‌تواند تایید ویزا را با قطعیت مطلق تضمین کند. فرآیندهای مهاجرتی توسط قوانین، مقررات و عوامل پیچیده‌ای کنترل می‌شوند که بسته به کشور، نوع ویزای مورد نظر و شرایط فردی بسیار متفاوت است. حتی با تجربه‌ترین مشاوران مهاجرت نمی‌توانند نتیجه درخواست را با قطعیت پیش بینی کنند، زیرا در نهایت در دست مقامات مهاجرت کشور مقصد است که هر مورد را بر اساس شایستگی آن ارزیابی می‌کنند؛ بنابراین، هر شرکتی که ادعای تاییدیه ویزای تضمینی دارد، احتمالا درگیر اقدامات دروغین برای فریب مشتریان ناآگاه است. حال شاید یک موسسه بگویید تضمین 100 درصدی ویزا دارد اما تضمین آن این باشد که اگر شما ویزا نشدید، 100 درصد مبلغ قرارداد عودت داده می‌شود که یک مورد این چنینی مشکلی ندارد و صرفا بازی با کلمات برای مارکتینگ بهتر است.

    تعهد به اخذ ویزا می‌تواند عواقب بدی فراتر از ضرر مالی داشته باشد. افرادی که به چنین ادعاهایی اعتماد می‌کنند ممکن است از ارزیابی کامل صلاحیت خود غفلت کنند و اطلاعات نادرست ارائه دهند. در نتیجه، درخواست ویزای آن‌ها نه تنها رد می‌شود، بلکه عواقب قانونی احتمالی از جمله ممنوعیت در ارائه درخواست‌های جدید در آینده را به تن می‌خرند. برای افرادی که فرآیند مهاجرت را دنبال می‌کنند بسیار مهم است که احتیاط کنند و به دنبال راهنمایی صادقانه از شرکت‌های معتبر باشند. شما باید بدانید که شرکت‌های مهاجرتی مسیر شما را برای مهاجرت هموار می‌کنند و هیچکس نمی‌تواند موفقیت را تضمین کند.

    در کوتاه‌ترین زمان برایتان اقامت می‌گیریم

    در کوتاه‌ترین زمان برایتان اقامت می‌گیریم

    ادعای دریافت اقامت در کوتاه‌ترین زمان ممکن یکی دیگر از دروغ های مهاجرتی است که افراد زیاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حالی که تمایل به حل سریع فرآیند مهاجرت برای همه افراد طبیعی است، واقعیت این خواهد بود که اخذ اقامت مستلزم بررسی بسیاری از الزامات قانونی، رویه‌های بوروکراتیک و زمان‌های مربوط به رسیدگی به درخواست‌هاست. قوانین مهاجرت برای اطمینان از بررسی کامل متقاضیان برای حفظ امنیت ملی، حفاظت از یکپارچگی سیستم مهاجرت و اولویت بندی نیازهای کشور میزبان و ساکنان آن طراحی شده‌اند. به این ترتیب، هر شرکتی که قول یک مسیر سریع برای اقامت را بدهد، احتمالا ادعاهای نادرستی دارد و انتظارات غیرواقعی برای شما ایجاد می‌کند.

    به دست آوردن اقامت در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند افراد را در مسیری پر از خطرات و دام‌های فریبنده سوق دهد. برخی از شرکت‌های مهاجرتی ممکن است برای تسریع روند پرونده مهاجرتی یک سری اطلاعات نادرست را به منظور تشویق افراد برای دریافت هزینه هنگفت بیان کنند. برای مثال، شرکتی ممکن است بگوید: «شما ... میلیون تومان پرداخت کنید تا پرونده مهاجرتی شما را نزد سفارت مقصد سریع‌تر از بقیه پیش ببریم.» با این حال، چنین اقدامی نه تنها کلاهبرداری محسوب می‌شود، بلکه اعتماد و اعتبار متقاضی را نیز تضعیف می‌کند و منجر به رد درخواست اقامت، عواقب قانونی و حتی ممنوعیت دائمی ورود به کشور می‌شود؛ بنابراین ضروری است که به جای تسلیم شدن در برابر وعده‌های دروغین با صبر، پشتکار و تعهد به رعایت الزامات قانونی به دنبال مهاجرت باشند.

    بدون مدرک زبان یا بدون پول مهاجرت می‌کنید

    ادعای امکان مهاجرت بدون مدرک زبان یا بدون منابع مالی یکی از دروغ های مهاجرتی دیگر است که انتظارات غیر واقعی را نشان می‌دهد و می‌تواند عواقب زیانباری برای مهاجران مشتاق داشته باشد. تسلط به زبان اغلب یک نیاز اساسی برای اکثر روش‌های مهاجرتی است، زیرا ادغام در جامعه کشور میزبان را تسهیل می‌کند، ارتباطات را در زندگی روزمره امکان پذیر می‌کند و چشم انداز اشتغال را افزایش می‌دهد. در حالی که برخی از برنامه‌های مهاجرت ممکن است معافیت‌های زبانی را ارائه دهند یا آموزش زبان را در بدو ورود ارائه دهند، توانایی برقراری ارتباط موثر به زبان محلی معمولا یک عامل کلیدی برای اخذ ویزا است. برای مثال، مهاجرت به کانادا شامل ارائه مدرک زبان معتبر (آیلتس یا تافل) بر اساس مسیر مهاجرتی تحصیلی، کاری، اکسپرس اینتری و... است.

    همچنین ارائه گواهی تمکن مالی برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل در مراحل اولیه مهاجرت ضروری است. مهاجران بدون تمکن مالی کافی نمی‌توانند مهاجرت کنند، زیرا بار مالی زیادی برای کشور مقصد دارد. تصور اینکه مهاجرت بدون مدرک زبان یا منابع مالی امکان پذیر است شاید افراد را به دنبال راه‌هایی براند که در دراز مدت قابل دوام یا پایدار نیستند. برخی از شرکت‌های مهاجرتی ممکن است از این تصور غلط سوء استفاده کنند که در نهایت شانس موفقیت مهاجرت را کاهش می‌دهند و هزینه‌های زیادی را به گردن آن‌ها می‌اندازند. پس بسیار مهم است که یادگیری زبان و برنامه ریزی مالی را به عنوان مؤلفه‌های ضروری برای مهاجرت در نظر بگیرید و به دنبال راحت‌ترین راه نباشید، زیرا فرآیند مهاجرت سخت و پیچیده است.

    100 درصد بورسیه تحصیلی می‌گیرید

    100 درصد بورسیه تحصیلی می‌گیرید

    قول تضمین 100 درصدی برای دریافت بورسیه تحصیلی یکی دیگر از دروغ های مهاجرتی بزرگ است. در حالی که بورسیه واقعا می‌تواند فرصت ارزشمندی برای افرادی باشد که به دنبال ادامه تحصیلات عالی در خارج از کشور هستند، اخذ آن یک فرآیند بسیار رقابتی و مبتنی بر شایستگی است. هیچ سازمان یا شرکت قانونی نمی‌تواند اعطای بورسیه تحصیلی را با قطعیت مطلق تضمین کند، زیرا تصمیمات مربوط به ارائه بورسیه معمولا بر اساس معیارهای مختلفی مانند پیشرفت تحصیلی، دستاوردهای شخصی و گاهی اوقات نیازمندی‌های مالی است؛ بنابراین، هر شرکتی که مدعی بورسیه تحصیلی تضمین شده باشد، احتمالا از تاکتیک‌های فریبنده برای جذب مشتریان استفاده می‌کند و از آرزوها و نگرانی‌های مالی دانشجویان آینده و خانواده‌های آن‌ها سوء استفاده می‌کند. البته برخی کشورها ورسیه‌هایی تضمینی برای دانشجویان بین المللی در نظر می‌گیرند؛ مانند تحصیل در قبرس که در حالت پیش فرض 50 درصد بورسیه به دانشجو تعلق خواهد گرفت.

    اخذ بورسیه به ویژه از دانشگاه‌های معتبر بسیار دشوار است و حتی برای دانشگاه‌های متوسط یا کالج‌ها نیز تابع یکسری قوانین خاص خواهد بود. تکیه بر اخذ بورسیه 100 درصدی ممکن است منجر به غفلت افراد از گزینه‌های جایگزین مانند کمک‌های مالی یا کار پاره وقت شود که این موارد می‌توانند بار مالی تحصیلی در خارج از کشور را کاهش دهند. علاوه بر این، سپردن آرزوهای تحصیلی خود به شرکت‌هایی که وعده‌های غیرواقعی می‌دهند به طور بالقوه منجر به ناامیدی، ضرر مالی و از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود؛ بنابراین، برای دانشجویان مشتاق و خانواده‌هایشان ضروری است که به فرآیند درخواست بورسیه تحصیلی با ذهنیت باز نزدیک شوند. این موضوع بدان معناست که گرفتن بورسیه به ارائه مدارک متعدد نیاز دارد تا ثابت شود متقاضی شایسته دریافت بورسیه است.

    جاب آفر می‌گیریم و ما ارتباط با کارفرمایان داریم

    گرفتن پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر و داشتن ارتباط مستقیم با کارفرما یکی دیگر از دروغ های مهاجرتی است. در حالی که فرصت‌های شغلی می‌توانند عامل مهمی در تصمیم‌گیری‌های مهاجرت باشد، تضمین یک پیشنهاد شغلی در یک کشور خارجی معمولا شامل یک فرآیند رقابتی و سخت گیرانه است. کارفرمایان معمولا ملزم به رعایت قوانین کار و مقررات مهاجرتی هستند. علاوه بر این، کارفرمایان اغلب به دنبال کاندیداهایی با مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تجربه کاری خاص هستند که با نیازهای تجاری آن‌ها مطابقت داشته باشد. این موضوع تضمین اشتغال برای همه متقاضیان را چالش برانگیز می‌کند؛ بنابراین، هر شرکت مهاجرتی که ادعا می‌کند پیشنهاد شغلی را به عنوان بخشی از خدمات خود تضمین می‌کند، احتمالا وعده دروغین می‌دهد و از امیدها و آرزوهای شما سوء استفاده می‌کند.

    در حالی که تعامل مستقیم با کارفرمایان بالقوه می‌تواند فرآیند جستجوی شغل را بهبود بخشد و تبادل اطلاعات را تسهیل کند، مهم است که بدانید اکثر کارفرمایان از روش‌های استخدامی خاص مانند مصاحبه، ارزیابی و بررسی تجارت شغلی استفاده می‌کنند. هر ترتیبی که این شیوه‌های استاندارد را دور می‌زند و ارتباط فوری با کارفرما را ارائه می‌دهد باید با شک و تردید مواجه شود، زیرا ممکن است نشان دهنده عدم شفافیت باشد. گرفتن جاب آفر و ارتباط با کارفرما باید توسط خود متقاضی انجام شود. شرکت مهاجرتی می‌تواند فقط کارفرمایان بالقوه در یک کشور را معرفی کند، اما داشتن ارتباط با کارفرما امکان پذیر نیست. پس مهم است با دید باز وارد فرآیند دریافت جاب آفر شوید و به اصطلاحاتی مانند «جاب آفر رایگان»، «جاب آفر تضمینی» و غیره شک کنید.

    این کار را فقط موسسه ما بلد است

    این کار را فقط موسسه ما بلد است

    بیان اینکه: «فقط موسسه ما این کار را بلد» در زمینه خدمات مهاجرت یکی از دروغ‌های مهاجرتی است. این ادعا اغلب آسیب پذیری و ناامیدی کسانی را که به دنبال مهاجرت هستند در پی دارد و باعث ایجاد حس کاذب اعتماد و اتکا به تخصص‌های دروغین یک موسسه در ارائه خدمات مهاجرتی می‌شود. در نقطه مقابل بالعکس؛ بهتر انجام دادن یک پروسه مهاجرتی و نزدیک کردن شانس متقاضیان به 100 درصد برای ویزا شدن نه تنها دروغ مهاجرتی نیست، بلکه کاملا بستگی به قوت و تخصص آن موسسه مهاجرتی و تیم اجرایی آن دارد. با این حال، مهم است که به چنین ادعاهایی با تردید و موشکافی برخورد کنید، زیرا خدمات مهاجرتی معمولا تابع مقررات و استانداردهای تعیین شده توسط کشور مقصد هستند. هر م.سسه‌ای که ادعا می‌کند که تنها او می‌تواند ویزا را در سریع‌ترین زمان بگیرد یا با کمترین هزینه به شما در مهاجرت کمک کند، باید بسیار مورد رسد و بررسی‌های دقیق از سمت شما قرار گیرد.

    خدمات مهاجرت قانونی معمولا با شفافیت، پاسخگویی و تعهد به ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد به مشتریان مشخص می‌شود. هر موسسه‌ای که به ادعاهای بزرگ و غیر منطقی متوسل می‌شود، ممکن است درگیر اقدامات فریبنده با هدف سوء استفاده از آسیب پذیری‌های افرادی باشد که به دنبال کمک‌های مهاجرت هستند؛ بنابراین، افرادی که قصد مهاجرت دارند باید احتیاط کنند و تحقیقات کاملی انجام دهند. بزرگنمایی یا اقرار کردن در یک موضوع مهاجرتی خاص را با دید تردید نگاه کنید. مهاجرت روندی پیچیده دارد و امکان موفقیت و احتمال ریجکتی درخواست به یک اندازه هستند و اگر شرکتی به شما تضمین موفقیت داد، دروغ گفته است.

    ما روابط قوی در سفارتخانه داریم

    ادعای داشتن روابط یا نفوذ ویژه در داخل سفارت کشور مقصد یکی دیگر از دروغ های مهاجرتی است. سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها تحت پروتکل‌های سخت گیرانه عمل کرده و از قوانین و مقررات مهاجرتی تبعیت می‌کنند؛ بنابراین بعید است شرکت‌های مهاجرتی به ویژه شرکت‌های ایرانی ارتباطات انحصاری با سفارتخانه‌ها داشته باشد که این قضیه بخواهد بر فرآیندهای تصمیم گیری آن‌ها تاثیر بگذارد. با این حال، افراد باید مراقب چنین اظهاراتی باشند و آن‌ها را به عنوان اعمال فریبکارانه تشخیص دهند.

    تکیه بر وعده‌های ارتباط با سفارت می‌تواند افراد را در مسیر کاذب و ناامیدی سوق دهد. سپردن سفر مهاجرتی خود به شرکت‌هایی که چنین ادعاهایی دارند ممکن است منجر به اتلاف وقت، ضرر مالی و حتی عوارض قانونی در صورت عدم تحقق وعده‌ها شود. فرآیندهای قانونی مهاجرت معمولا توسط رویه‌های شفاف اداره می‌شوند و تصمیم گیری‌ها بر اساس شایستگی‌های هر متقاضی و نه از طریق نفوذ یا ارتباطات اتخاذ می‌شوند. درحقیقت، چیزی به عنوان «پارتی بازی» وجود ندارد و برخی شرکت‌های مهاجرتی از این ترفند برای فریب شما استفاده می‌کنند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    دروغ های مهاجرتی امیدهای کاذب ایجاد می‌کنند و آرزوهای افرادی که به دنبال ایجاد زندگی بهتر در کشورهای جدید هستند را به باد می‌دهند. این تاکتیک‌های فریبنده خواه وعده ویزاهای تضمین شده، اقامت سریع یا ارتباطات انحصاری در داخل سفارتخانه‌ها باشد، منجر به عواقب مخربی برای متقاضیان ناآگاه خواهد شد. مهم است افراد با شک و تردید به این دروغ‌ها نگاه کنند تا خود را از خطرات دور نگه دارند و مسیرهای قانونی را برای تحقق رویاهای مهاجرت دنبال کنند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول ‌دروغ های مهاجرتی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت