ارزان ترین کشورها برای مهاجرت
  • نویسنده: کیوان کاری
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت به خارج از کشور برای بسیاری از افراد چشم اندازی جذاب و در عین حال سخت است. فکر زندگی در کشوری دیگر قطعا هیجان انگیز است، اما مسائلی مانند یافتن شغل، گرفتن ویزا و تامین هزینه‌های ضروری زندگی روزمره معمولا فرآیند مهاجرت را دشوار می‌کنند. یکی از عوامل مهم که فکر مهاجرت را از سر افراد دور می‌کند، هزینه‌ها است. هزینه تحصیل، کار و مخارج زندگی در برخی از کشورها مانند آمریکا، انگلیس و غیره بسیار بالاست و به خصوص هزینه‌های مهاجرت تحصیلی که همین موضوع توجه مهاجران را به کشورهای ارزان‌تر جلب می‌کند. به همین خاطر در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد ارزان ترین کشورها برای مهاجرت صحبت می‌کنیم.

    1- اکوادور

    • میانگین حقوق ماهانه: 472 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 392 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه آپارتمان مشترک در مرکز شهر: 227 دلار
    • هزینه غذا در رستوران ارزان قیمت: 3 دلار

    آمریکای جنوبی پر از کشورهایی است که هزینه‌های زندگی پایین دارد که اکوادور یکی از آنهاست. اکوادور از نظر جغرافیایی متنوع میزبان جزایر گالاپاگوس، کوه‌های آند و بخشی از جنگل‌های بارانی آمازون است. در حالی که بسیاری برای افراد برای اهداف گردشگری به اکوادور می‌روند، اما برای کسانی که امیدوار به مهاجرت و کار در خارج از کشور هستند، انتخاب خوبی است.

    آپارتمان‌های یک خوابه در کیتو که پایتخت اکوادور است را می‌توان با حداقل 300 دلار در ماه اجاره کرد. اجاره کم را هزینه‌های پایین غذا و حمل و نقل جمع بزنید تا متوجه شوید که این کشور چرا یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت است. شهرهایی مانند گوایاکیل، ویلکابامبا و لوخا نیز در میان مهاجران طرفداران زیادی دارند. در نهایت باید بگوییم که شما می‌توانید با کمتر از هزار دلار در ماه در اکوادور زندگی کنید.

    2- کره جنوبی

    • میانگین حقوق ماهیانه: 2390 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 585 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه آپارتمان مشترک در مرکز شهر: 504 دلار
    • هزینه غذا در رستوران ارزان: 6 دلار

    کره جنوبی حتی با در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی در سئول نیز در لیست کشورهای ارزان قیمت قرار دارد. کره جنوبی همچنین یک مقصد محبوب برای کسانی است که می‌خواهند به عنوان معلم به تدریس زبان انگلیسی مشغول شوند. معلمان انگلیسی در این کشور از حقوق بالا و مزایای شغلی عالی برخوردار هستند که معمولاً شامل هزینه اقامت و هزینه بلیط هواپیما می‌شود. با دستمزد معلمی می‌توانید در شهرهای بزرگ به راحتی زندگی کنید.

    مشاغل پر تقضا را می‌توان در سئول و همچنین در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی پیدا کرد. در خارج از سئول، شهرهای محبوب برای مهاجرت کاری شامل بوسان، اینچئون و دائگو هستند. هزینه اجاره و غذا در کره جنوبی بسیار مقرون به صرفه است. درحقیقت، کره جنوب یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت محسوب می‌شود، زیرا شما می‌توانید با کمتر از 1400 دلار در ماه در این کشور زندگی کنید.

    3- چین

    3- چین

    • میانگین حقوق ماهیانه: 1035 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 496 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه آپارتمان مشترک در مرکز شهر: 359 دلار
    • هزینه غذا در رستوران ارزان قیمت: 3 دلار

    چه یک شهر شلوغ و چه کوچک را انتخاب کنید، هزینه زندگی در چین قابل کنترل است. تخمین زده می‌شود که در پکن خرید غذا برای یک فرد مجرد حدود 140 دلار در ماه است. برعکس، هزینه غذا در شهر کوچکتری مانند ‌هاربین طور متوسط حدود 119 دلار ماه خواهد بود. معلمان زبان انگلیسی در چین نیز مانند کره جنوبی فرصت شغلی خوب با درآمد بالا خواهند داشت.

    گرفتن ویزا کاری چین ساده است، زیرا کارفرمایان فرآیند دریافت ویزا را مدیریت می‌کنند. اگر زندگی در پکن یا شانگهای برای شما جذاب نیست، شهرهایی مانند گوانگژو، تیانجین و چنگدو از هیچ امکانات رفاهی دریغ نمی‌کنند. شما می‌توانید با کمتر از هزار دلار در ماه در چین زندگی کنید؛ اما یادگیری زبان چینی می‌تواند‌ سخت‌ترین مرحله برای شما باشد، زیرا فقط دانستن زبان انگلیسی کفایت نمی‌کند.

    4- پرتغال

    • میانگین حقوق ماهیانه: 1011 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 705 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه آپارتمان مشترک در مرکز شهر: 400 دلار
    • هزینه غذا در رستوران ارزان: 9 دلار

    پرتغال که در شبه جزیره ایبری قرار دارد، اغلب تحت الشعاع همسایه خود اسپانیا قرار دارد؛ اما فقط به این دلیل که کشور خیلی شناخته شده‌ای نیست، به این معنی هم نخواهد بود که چیزهای زیادی برای ارائه ندارد. پرتغال علاوه برای اینکه کشور توسعه یافته با آب و هوای عالی است، یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت محسوب می‌شود. شما می‌توانید با کمتر از هزار دلار در ماه در پرتغال زندگی کنید.

    با توجه به اینکه کل بخش غربی کشور در ساحل قرار دارد، کمبود ماهی و غذاهای دریایی وجود ندارد. محصولات غذایی ارزان هستند و اغلب به صورت محلی کشت می‌شود. پایتخت کشور یعنی «لیسبون» نسبت به شهرهایی مانند پاریس، لندن و مادرید بسیار ارزان قیمت‌تر است؛ اما شهرهای دیگر این کشور از جمله پورتو و فارو نیز امکان زندگی با کمتر از هزار دلار در ماه را فراهم می‌کنند ویزای D7 پرتغال در بین عشایر دیجیتال و فریلنسرها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. زمان انتظار برای این ویزا ممکن است در حال حاضر طولانی باشد اما قطعاً ارزشش را دارد.

    5- گرجستان

    • میانگین حقوق ماهیانه: 297 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه یک خوابه در مرکز شهر: 263 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه آپارتمان مشترک در مرکز شهر: 181 دلار
    • هزینه غذا در رستوران ارزان قیمت: 5 دلار

    گرجستان به دلیل ارائه شرایط راحت برای ویزا یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا محسوب می‌شود. این کشور اروپای شرقی اغلب با ایالتی به همین نام در شهری (جردن) در ایالت مینه‌سوتا اشتباه گرفته می‌شود؛ اما گرجستان به عنوان یک کشور مقرون به صرفه و دوستانه شناخته می‌شود. شما می‌توانید با کمتر از 900 دلار در ماه در گرجستان زندگی کنید.

    غذای گرجی در جهان دست کم گرفته شده است، اما فرهنگی غذایی در این کشور بسیار غنی است. از ظرفی، قیمت محصولات غذایی و صرف غذا در این کشور با هزینه‌های کمی همراه است. هزینه‌های مربوط به اجاره، حمل و نقل و زندگی روزمره بسیار کم هستند. زندگی در تفلیس (پایتخت گرجستان) می‌تواند‌ نه تنها ارزان باشد بلکه نسبت به شهرهای دیگر جاذبه‌های و جنب و جوش بیشتری دارند. افرادی که به دنبال مهاجرت به گرجستان هستند، این امکان را دارند در شهرهای ارزان‌تر مانند کوتایسی و باتومی نیز زندگی کنند.

    6- اسپانیا

    6- اسپانیا

    • میانگین حقوق ماهانه: 1582 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 776 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه آپارتمان مشترک در مرکز شهر: 412 دلار
    • هزینه غذا در رستوران ارزان: 13 دلار

    اسپانیا یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت است، در حالی است که استاندارد بالایی را برای زندگی ارائه می‌دهد. عضویت در اتحادیه اروپا گرفتن مجوز کار را تا حدودی دشوارتر می‌کند، اما بسیاری از افراد با مهاجرت تحصیلی از طریق ویزای تحصیلی au pair در اسپانیا زندگی و کار می‌کنند. دستمزد و درآمد در اسپانیا حتی در مادرید مناسب است. شما می‌توانید با کمتر از 1200 دلار در ماه در اسپانیا زندگی کنید.

    هزینه‌های غذا در این کشور ارزان هستند و اسپانیا همچنین فرهنگ قوی برای غذا خوردن در بیرون دارد. یک ناهار ویژه روزانه در بیشتر رستوران‌های مادرید حدود 10 تا 12 یورو (12 تا 14 دلار) هزینه دارد. خارج از مادرید، شهرهای مقرون به صرفه و مهاجرپذیر شامل والنسیا، آلیکانته، سویا، مورسیا، لوگرونیو و تولدو هستند. بسیاری از مهاجران تنها 750 یورو در ماه شامل آب و برق برای یک آپارتمان استودیویی بزرگ در مرکز شهر مادرید پرداخته می‌کنند.

    7- کامبوج

    • میانگین حقوق ماهیانه: 214 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 384 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه آپارتمان مشترک در مرکز شهر: 317 دلار
    • هزینه غذا در رستوران ارزان قیمت: 3 دلار

    وبسایت International Living تخمین می‌زند که حدود 100 هزار مهاجر ه طور دائم در کامبوج زندگی می‌کنند. خارجیانی که در این کشور زندگی می‌کنند گفته‌اند که رفتار مردم محلی بسیار دوستانه است. از طرفی، کامبوج برای کارآفرینانی که مایل به راه اندازی کسب و کار هستند کشوری دوستانه است. این فقط مهمان نوازی و کارآفرینی نیست که کامبوج را متمایز می‌کند. مهاجران می‌توانند از یک زندگی راحت و بدون هزینه بالا لذت ببرند. شما می‌توانید با کمتر از 800 دلار در ماه در کامبوج زندگی کنید.

    کسی که می‌خواهد به تنهایی در پایتخت کامبوج یعنی «پنوم پن» زندگی کند باید چیزی حدود بین 200 تا 650 دلار با متوسط قیمت اجاره بها 430 دلار بپردازد. قیمت اجاره در مرکز شهر کمپوت به طور متوسط حدود 300 دلار است. مهاجران تمایل دارند در شهرهای پنوم پن، سیهانوکویل و سیم ریپ زندگی کنند، اما شهرهای کوچک‌تری مانند باتم‌بنگ، کمپوت و کپ نیز می‌توانند به دلیلی هزینه‌های کمتر از حد میانگین مقصد مناسبی برای زندگی و کار باشد.

    8- کاستاریکا

    8- کاستاریکا

    • میانگین حقوق ماهانه: 787 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 501 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه آپارتمان مشترک در مرکز شهر: 280 دلار
    • هزینه غذا در رستوران ارزان قیمت: 7 دلار

    از دیدن تعداد زیاد مهاجر در کاستاریکا شگفت زده خواهید شد، زیرا از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت محسوب می‌شود. سبک زندگی معمولی و آرام کاستاریکا با سواحل و جنگل‌هاش زیبایش می‌تواند‌ برای بسیاری از مهاجران ایده آل باشد. خواه به پیاده روی، کایاک سواری در دریا یا موج سواری علاقه مند باشید، اکوتوریسم (طبیعت گردی) کاستاریکا رونق بسیاری دارد.

    اگر زندگی شهری همان چیزی است که شما دنبال آن هستید، شهرهایی مانند سن خوزه، پونتارناس، پورتو لیمون، اردیا و لیبریا را انتخاب کنید. یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر پلایا جاکو بین 400 تا 530 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. به طور کلی، شما می‌توانید با کمتر از 1300 دلار در ماه در اکوادور زندگی کنید.

    9- مراکش

    • میانگین حقوق ماهانه: 458 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 341 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه آپارتمان مشترک در مرکز شهر: 195 دلار
    • هزینه غذا در رستوران ارزان قیمت: 3 دلار

    این کشور شمال آفریقا به مهمان نوازی نسبت به خارجی‌ها معروف است. مراکشی‌ها بسیار دوستانه رفتار می‌کنند و همین امر زمینه لازم برای مهاجرت به این کشور را باز کرده است. از طرفی، مراکش یکی از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت است. قیمت اجاره در سراسر مراکش پایین است و داشتن زندگی راحت با تنها 5 دلار یا کمتر در روز یک واقعیت است!

    کازابلانکا، فس و طنجه چند شهر عالی برای زندگی در خارج از پایتخت یعنی «رباط» هستند. یک آپارتمان یک خوابه در شهر رباط به طور متوسط حدود 462 دلار در مقابل 379 دلار در شهر طنجه هزینه دارد. شما می‌توانید با کمتر از 800 دلار در ماه در اکوادور زندگی کنید.

    10- مکزیک

    • میانگین حقوق ماهانه: 475 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 337 دلار
    • میانگین اجاره ماهانه آپارتمان مشترک در مرکز شهر: 222 دلار
    • هزینه غذا در رستوران ارزان قیمت: 5 دلار

    مکزیک مدت‌هاست یک مقصد گردشگری محبوب برای همه مهاجران به خصوص آمریکایی‌ها است. هزینه پایین زندگی در مکزیک احتمالاً مهاجران زیادی را به سمت خود می‌کشاند و این کشور در لیست ارزان ترین کشورها برای مهاجرت قرار می‌دهد. خارجی‌هایی که به مکزیک نقل مکان می‌کنند از زندگی در طبیعت بکر این کشور لذت بسیار خواهند برد.

    مکزیکو سیتی محبوب‌ترین شهر برای مهاجرت به مکزیک است، اما شهرهایی پرطرفدار دیگر شامل سن میگل دآلنده، پورتو والارتا، پلایا دل کارمن، پوئبلا و مریدا هستند. در نهایت، شما می‌توانید با کمتر از هزار دلار در ماه در اکوادور زندگی کنید.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    ارزان ترین کشورها برای مهاجرت را معرفی کردیم و اکنون می‌توانید مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید. زندگی در این کشورها می‌تواند مقرون به صرفه باشد و پس انداز زیادی را برای شما حفظ کند. با این حال، درست است که هزینه‌های زندگی مهم هستند، اما برخی از کشورها در این لیست از نظر تقاضای برای کار و کیفیت دانشگاه‌ها برای بیشتر مهاجران ایرانی انتخاب خوبی نیستند. برای مثال، کشورهایی مانند مکزیک، کاستاریکا و اکوادور از ارزان‌ترین‌ها محسوب می‌شوند، اما بازار کار خوبی ندارند و فاصله آنها نسبت به ایران بسیار زیاد است؛ بنابراین مهم است که مقصد مهاجرتی خود را آگاهانه انتخاب کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت