کالج فن شاو کانادا | Fanshawe College
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کالج دولتی مهارت‌های کاربردی و فناوری فن شاو که بیشتر آن را با نام اختصاری کالج فن شاو (Fanshawe College) می‌شناسند، در جنوب غربی استان انتاریو کانادا و در شهر بسیار زیبا و پر طرفدار لندن که شهری بسیار عالی برای زندگی، کار، تحصیل و... بوده، واقع شده است. کالج فن شاو از جمله گزینه‌های برتر برای تحصیل در کانادا می‌باشد که پردیس‌های اصلی این کالج در شهرهای لندن، سیمکو، سنت توماس، ووداستاک و هارون قرار دارند که در مجموع 43 هزار دانشجو و 200 رشته تحصیلی را در مقاطع دیپلم دو ساله کالج (college Diploma)، دیپلم سه ساله کالج (College Advanced Diploma)، کارشناسی (Bachelor) و تحصیلات تکمیلی (Graduate Diploma and Graduate Certificate) در بر می‌گیرد.

    مشخصات کالج فن شاو

    مشخصات کالج فن شاو

    سال تاسیس کالج

    1967 میلادی

    شهر و استان

    لندن، استان انتاریو

    نوع کالج

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 43 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    نزدیک به 11 هزار نفر (25 درصد از جمعیت)

    نرخ پذیرش

    60 درصد

    تعداد پردیس 

    7 پردیس

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    47 به 53 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    دیپلم و سرتیفیکیت‌های مختلف، فوق دیپلم، کارشناسی

     تعداد دانشجویان تمام وقت و نیمه وقت

     75 درصد، حدود 15 هزار نفر

    مدیر کالج

    پیتر دلوین

    آدرس کالج

    London, Ontario, Canada

    سایت کالج

    fanshawec.ca

    تاریخچه کالج فن شاو

    تاریخچه کالج فن شاو

    کلمه فن شاو از دو واژه‌ Fane و Shaw تشکیل شده که به معنای معبدی در جنگل است. این کالج در سال 1967 تاسیس شد و جیمز کلوین (James Colvin) نخستین کسی بود که ریاست آن را بر عهده داشت. شعار کالج فن شاو "شکوفا کردن استعدادها" است که می‌کوشد از طریق آموزش‌های عملی به دانشجویان و فراهم آوردن فضای تعاملی به آن جامه عمل بپوشاند و دانشجویان بتوانند از حداکثر پتانسیل خود استفاده کنند. این کالج، یکی از بزرگ‌ترین کالج‌‌های کشور کانادا و همچنین از برترین‌های این کشور است. در سال 1962، مرکز حرفه ای انتاریو (OVC) در لندن، انتاریو تأسیس شد و اولین کلاس‌های خود را در 28 سپتامبر 1964 برگزار نمود تا اینکه در سال 1967، کالج فن شاو، بخشی از یک سیستم استانی کالج‌های هنرهای کاربردی و فناوری شد. فن شاو متعاقباً پردیس‌هایی را در وود استاک، سنت توماس و سایمکو نیز احداث نمود. پردیس لندن در ابتدا از سه ساختمان تشکیل شده بود اما از آن زمان تحت یک سری عملیات توسعه قرار گرفت. نام کالج هم همانطور که اشاره شد ریشه انگلیسی قدیمی دارد و از ترکیب کلمات fane (به معنی معبد یا ساختمان) و shaw یا shawe (به معنی جنگل) به معنای "معبد در جنگل" است. در سال 2018، کالج فن شاو پنجمین پردیس خود را به نام مدرسه هنرهای دیجیتال و نمایشی تأسیس کرد که برنامه‌های خلاقانه‌ای را که قبلاً توسط دانشکده رسانه‌های معاصر و مدرسه طراحی ارائه شده بود را ارائه می‌کرد. همچنین پردیس دیگری در خیابان 130 دونداس در ماه سپتامبر 2018 افتتاح گردید. این ساختمان جدید، میزبان 1600 دانشجو از دانشکده فناوری اطلاعات، دانشکده گردشگری، مهمان نوازی و دانشکده هنرهای آشپزی می‌باشد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های کالج فن شاو

    پردیس‌ها و دانشکده‌های کالج فن شاو

    کالج فن شاو در مجموع از هفت پردیس اصلی تشکیل شده که هرکدام دانشکده‌ها و رشته‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند:

    پردیس لندن

    پردیس اصلی کالج فن شاو که بخش عمده دانشکده‌های آن را شامل می‌شود، با وسعتی به اندازه 40 هکتار در شهر لندن واقع شده و 23 ساختمان را در برگرفته است. گستردگی این پردیس به حدی بوده که به شهری درون شهری دیگر شهرت یافته است. از مهم‌ترین دانشکده‌های این پردیس می‌توان به دانشکده فناوری ساخت و ساز، دانشکده مطالعات اجتماعی، دانشکده پرستاری، دانشکده بازرگانی و دانشکده رسانه‌های جدید اشاره کرد. 

    پردیس مرکزی لندن

    این پردیس در سال 2018 تاسیس شده و شامل 13 ساختمان می‌شود. دانشکده‌های گردشگری و هتلداری، هنرهای اجرایی و دیجیتال، مطالعات دسترسی و فناوری اطلاعات در این پردیس قرار دارند.

    پردیس جنوب لندن

    جدیدترین پردیس کالج فن شاو در سپتامبر 2019 تاسیس شده که پنج رشته مدیریت بازرگانی، معماری سیستم‌های اطلاعاتی و بازرگانی، مدیریت کشاورزی-بازرگانی، مدیریت بهداشت و درمان و مدیریت سکونت بازنشستگان در حال حاضر در آن ارائه می‌شود.

     پردیس سنت توماس- ناحیه الگین 

    این پردیس در جنوب شرقی شهر سنت توماس انتاریو واقع شده که 350 هزار دانشجوی تمام وقت و 2000 دانشجوی پاره‌وقت در آن تحصیل می‌کنند. در این پردیس مقاطع مختلفی چون دیپلم کالج، کارآموزی، آموزش‌های مشارکتی و مهارت‌های شغلی برای طیف گسترده‌ای از رشته‌‌ها همچون خدمات اجتماعی، علوم بهداشتی، مکانیک، ساخت ابزار، مهندسی برق و تکنسین انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد.

     پردیس سیمکو-ناحیه نورفولک

     شهر سیمکو در انتاریو برای جذابیت‌های روستایی و اقتصاد کشاورزی محور خود شهرت دارد و این پردیس نیز برای نخستین بار در کالج فن شاو رشته مدیریت بازرگانی-کشاورزی را عرضه کرد. در پردیس سیمکو حدود 200 دانشجوی تمام وقت و تعدادی دانشجوی پاره‌وقت به تحصیل می‌پردازند.

     پردیس ووداستاک- ناحیه آکسفورد 

    450 هزار دانشجوی تمام وقت و 2000 دانشجوی پاره‌ وقت در رشته‌هایی چون کارآفرینی و مدیریت، آرایشگری، تکنسین تهویه هوا، پرستاری و مدیریت اداری در پردیس ووداستاک تحصیل می‌کنند.

     پردیس هارون-ناحیه بروس

     این پردیس که در شمال شهر لندن واقع شده، در سال 2007 تاسیس شد. آموزش به کودکان خردسال، آشپزی، نجاری و مراقبت‌های بهداشتی از رشته‌های ارائه شده پردیس هارون است. کالج فن شاو یکی از بهترین کالج‌های کانادا بوده که با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، دانشجویان را برای ورود هرچه سریعتر به بازار کار آماده می‌سازد.

    برنامه‌های درسی کالج فن شاو

    برنامه‌های درسی کالج فن شاو

    کالج فن شاو در هر سال تحصیلی بیش از 200 برنامه و رشته تحصیلی و مدرک، دیپلم، گواهینامه و کارآموزی را به بیش از 43000 دانشجو ارائه می‌دهد. این کالج در جمع دارای 15 مدرسه علمی است: دانشکده فناوری ساختمان دونالد جی اسمیت. دانشکده بازرگانی لارنس کینلین؛ دانشکده هوانوردی و فناوری هوافضا نورتون ولف؛ دانشکده علم و صنعت کاربردی; دانشکده مطالعات جامعه؛ مدرسه رسانه های معاصر; مدرسه طراحی; دانشکده هنرهای نمایشی و دیجیتال; دانشکده علوم بهداشت; دانشکده فناوری اطلاعات; دانشکده زبان و مطالعات لیبرال؛ دانشکده پرستاری; دانشکده ایمنی عمومی; دانشکده گردشگری، مهمان نوازی و هنرهای آشپزی؛ و دانشکده فناوری حمل و نقل و کارآموزی.

    خوابگاه و محل اقامت در کالج فن شاو

    خوابگاه و محل اقامت در کالج فن شاو

    محل اقامت در کالج فن شاو در واقع خانه جدید شما به دور از خانه می‌تواند باشد. هر دانشجو می‌تواند بنا به خواست و سلیقه‌ی خود از بین اقامتگاه‌های سنتی به سبک آپارتمان یا خانه‌های شهری با اتاق خواب خصوصی و با تنوع در اتاق‌ها و خدمات از جمله اتاق‌های با تخت دو نفره بزرگ، خدمات خانه‌داری، فعالیت‌های اجتماعی و دیگر گزینه‌ها، موردی را انتخاب نماید. گزینه‌های مسکن دانشجویی کالج فن شاو شامل 1200 اتاق مسکونی سنتی به سبک آپارتمان و همچنین تقریبا 400 اتاق در بخش "خانه شهری" یا همان Townhouse می‌باشد که این محل اقامت Townhouse در پردیس شهر لندن این کالج واقع شده و مابقی گزینه‌های اقامتی و مسکن دانشجویی خارج از دانشگاه است. خدمات اقامتی در کالج فن شاو عموما در دو ساختمان و محوطه در نظر گرفته شده ارائه می‌گردد: محل اقامت سنتی و خانه‌ی شهری (Townhouse). هزینه اقامت در خوابگاه و اماکن اقامتی در نظر گرفته شده‌ی کالج فن شاو سالانه 9500 دلار کانادا می‌باشد که مبلغ 1200 دلار کانادا برای وعده‌های غذایی نیز می‌بایست به صورت اجباری پرداخت گردد.

    شرایط پذیرش در کالج فن شاو

    شرایط پذیرش در کالج فن شاو

    برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در کالج فن شاو، به حداقل شرایط زیر نیاز خواهید داشت:

    • حداقل سن 18 سال
    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر به همراه ریزنمرات / ترجمه و معادل سازی شده
    • داشتن حداقل معدل 14 برای اخذ پذیرش و ترجیحا معدل 15 به بالا
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس با نمره‌ی حداقل 6 (و ترجیحا حداقل 6.5 برای شانس و قوت بیشتر پرونده)
    •  ارائه انگیزه‌نامه، رزومه تحصیلی و دیگر مدارک تحصیلی اجباری و اختیاری

    شهریه و هزینه‌های زندگی با تحصیل در کالج فن شاو

    شهریه و هزینه‌های زندگی با تحصیل در کالج فن شاو

    شهریه هر ترم برای دانشجویان بین‌المللی در این کالج حدود 22 هزار دلار کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است که این شهریه با توجه به نوع رشته و دوره‌ی انتخابی متفاوت خواهد بود (حال کمتر یا بیشتر). البته به این مبلغ باید حدود 1500 دلار بابت هزینه‌های جانبی تحصیل (همچون عضویت باشگاه یا خرید کتاب و...) در هر ترم نیز اضافه نمود. همچنین متوسط هزینه زندگی برای هر فرد در شهر لندن انتاریو ماهیانه برای دانشجویان بین 800 تا 1100 دلار (بدون احتساب هزینه مسکن) است. اگر هم که برای مسکن، گزینه اسکان در خوابگاه‌های اقامت دانشجویی این کالج را انتخاب کرده، همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، هزینه اقامت در کالج فن شاو 9500 دلار + 1200 دلار برای وعده غذایی به صورت سالانه خواهد بود. البته کالج فن شاو سالانه بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان از جمله دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته و ارائه می‌دهد.

    سوالات متداول کالج فن شاو کانادا | Fanshawe College

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ