بهترین رشته های دانشگاه کلگری کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کلگری یک موسسه آموزش عالی معروف در شهر کلگری در استان آلبرتای کانادا است. این دانشگاه یکی از موسسات تحقیقاتی پیشرو است که به دانشجویان آموزش در بالاترین سطح را ارائه می‌دهد. دانشگاه کلگری در سال 1945 به عنوان بخش از دانشگاه آلبرتا تاسیس شد. سپس در سال 1966 به یک موسسه کاملا خودمختار تبدیل شد و از آن زمان تا به امروز یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های کانادا می‌باشد. این موسسه در اکثر رشته‌های تحصیلی بسیار قوی عمل کرده است. رشته‌های تحصیلی مهندسی، پزشکی، حقوق، بازرگانی، هنر و علوم دانشگاه کلگری در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. با این حال در این بررسی از وب‌سایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه کلگری برای تحصیل در کانادا می‌پردازیم.

    معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه کلگری کانادا

    دانشگاه کلگری طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را در دانشکده‌های خود ارائه می‌دهد. دانشکده علوم یکی از دانشکده‌های پیشرو در دانشگاه کلگری است که در رشته‌های علوم زیستی، شیمی، علوم کامپیوتر، ریاضیات و آمار و فیزیک و نجوم را ارائه می‌دهد. دانشکده مهندسی شولیچ (Schulich) یکی دیگر از دانشکده‌های محبوب دانشگاه کلگری است که رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی علم مواد، مهندسی نرم افزار و غیره را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. سپس دانشکده حقوق است که برنامه‌های متنوعی مانند دکتری حقوق، کارشناسی ارشد حقوق و دکتری علوم حقوقی را ارائه می‌دهد. دوره‌های تحصیلی دانشگاه کلگری از استانداردهای علمی بالایی برخوردار هستند. در ادامه وارد جزئیات می‌شویم و بهترین رشته‌های دانشگاه کلگری کانادا را معرفی می‌کنیم:

    رشته حقوق

    دانشکده حقوق دانشگاه کلگری با 31 هیئت علمی و 300 دانشجو توانسته خود را به عنوان یکی بهترین دانشکده‌های حقوق کانادا و دنیا معرفی کند. نرخ پذیرش این دانشکده 10 درصد است، به این معنی که دانشگاه تنها دانشجویان بسیار مستعد را پذیرش می‌کند. دانشکده حقوق دانشگاه کلگری در سال 1976 با یک کلاس متشکل از 60 دانشجو و 9 عضو هیئت علمی افتتاح شد.

    چندین دوره تحصیلی مرتبط به رشته حقوق در این دانشکده برگزار می‌شود. برای مثال، برنامه دکتری حقوقی (JD) برای آماده سازی دانشجویان برای موقعیت‌های شغلی مختلف در سیستم حقوقی کانادا طراحی شده است. برنامه JD اغلب در سه سال تحصیل تمام وقت یا شش سال تحصیل پاره وقت تکمیل خواهد شد. این برنامه الزامات انجمن‌های حقوقی کامن لا (Common Law) کانادا را برای پذیرش در حرفه وکالت برآورده می‌کند.

     دانشکده حقوق دانشگاه کلگری یک دوره تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق (LL.M) مبتنی بر پایان نامه ارائه می‌دهد. این دوره بر موضوعات مرتبط در حوزه‌‌های از جمله قانون انرژی‌های تجدیدپذیر، قانون آب، قانون اداری، تئوری نظارتی، مالیات، حقوق شرکت‌ها، اقتصاد، قانون قرارداد، تجارت بین المللی، قانون سرمایه گذاری، قانون بومی، قانون جرم، اخلاق زیست محیطی، قانون اثرات زیست محیطی، مالکیت معنوی، قانون حقوق بشر، نظریه حقوقی و سایر موارد تمرکز دارد.

    رشته پزشکی

    دانشکده پزشکی دانشگاه کلگری در سال 1967 تاسیس شد و در سال 2014 به دانشکده پزشکی کامین (Cumming) تغییر نام داد. این دانشکده یکی از دو دانشکده پزشکی در آلبرتا و یکی از 17 دانشکده پزشکی در کاناداست. دانشکده پزشکی با بیمارستان‌های مانند مرکز پزشکی فوت هیلز، بیمارستان کودکان آلبرتا، بیمارستان عمومی راکی ویو و بیمارستان منطقه‌ای چینوک ارتباط دارد. دانشجویان پزشکی در این بیمارستان‌ها دوره‌های بالینی و تجربی را می‌گذرانند. دپارتمان‌های دانشکده پزشکی شامل موارد زیر هستند:

    • بیهوشی
    • بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی
    • علوم قلب
    • زیست شناسی سلولی و آناتومی
    • علوم اعصاب بالینی
    • علوم بهداشت جامعه
    • پزشکی مراقبت‌های ویژه
    • پزشکی خانواده
    • دارو
    • ژنتیک پزشکی
    • میکروبیولوژی، ایمونولوژی و بیماری‌های عفونی
    • زنان و زایمان
    • انکولوژی
    • اطفال
    • آسیب شناسی و پزشکی آزمایشگاهی
    • فیزیولوژی و فارماکولوژی
    • روانپزشکی
    • رادیولوژی
    • عمل جراحی

    برنامه دکتری پزشکی برای اولین بار در سال 1970 ارائه شد. این برنامه برخلاف دانشگاه‌های دیگر که چهار ساله هستند به مدت سه ساله تکمیل می‌شود. دانشجویان تنها باید لیسانس زیست شناسی یا علوم مرتبط داشته باشد. برنامه دکتری پزشکی منجر به پزشک عمومی می‌شود. نرخ پذیرش برای رشته پزشکی سه ساله 17 درصد است که نشان از رقابتی بودن این رشته دارد. توجه داشته باشید فقط شهروندان کانادایی و مقیم دائمی در دانشکده پزشکی کامین پذیرفته می‌شوند. دانشجویان بین المللی از جمله متقاضیان ایرانی داخل کشور واجد شرایط این برنامه نیستند.

    رشته‌های مهندسی

    رشته‌های مهندسی

    دانشکده مهندسی شولیچ (Schulich) با بیش از 170 عضو هیئت علمی و طیف گسترده‌ای از رشته‌های مهندسی توانسته به یکی از دانشکده‌های برتر کانادا در حوزه مهندسی تبدیل شود. این دانشکده در ابتدا در 28 سپتامبر 1964 در اولین جلسه شورای مهندسی به عنوان دانشکده مهندسی شکل گرفت. در طول بیش از 50 سالی که دانشکده فعالیت می‌کند، چندین ساختمان جدید به همت سیمور شولیچ (نیکوکار) و دولت استانی آلبرتا ساخته شدند. در این مرحله، نام دانشکده به افتخار حامی مالی آن به دانشکده مهندسی شولیچ تغییر یافت.

    دانشکده مهندسی شولیچ در دانشگاه کلگری پیشرو در آموزش مهندسی و نوآوری تحقیقاتی است. این دانشکده از نقاط قوت خود در تدریس و تحقیق استفاده می‌کند تا تجربیات یادگیری غنی و متنوعی را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه دهد و یک محیط تحقیقاتی پویا ایجاد کند. در دانشکده مهندسی شولیچ طیف گسترده‌ای از رشته‌های مهندسی از جمله مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی ژئوماتیک، مهندسی مکانیک، مهندسی نفت و گاز، مهندسی نرم افزار و سایر موارد ارائه می‌شوند.

    رشته زمین شناسی

    دپارتمان زمین، انرژی و محیط زیست مسئول برگزاری دوره‌های تحصیلی در رشته زمین شناسی است. این دپارتمان تیمی متشکل از متفکران و اعضای علمی هستند که از زمینه‌های مختلف در حوزه علوم زمین شناسی در حال تدریس و تحقیق هستند. دوره زمین شناسی از دو جریان مختلف از جمله Hydrogeology/Environmental و Solid Earth Geoscience تشکیل شده است. هر جریان مجموعه‌ای از دوره‌های پیشنهادی را ارائه می‌دهند که دانشجویان می‌توانند یکی را انتخاب کنند؛ اما توجه داشته باشید که دو سال اول هر دو جریان از واحدهای درسی مشابه تشکیل شده‌اند. در نهایت، دانشجویان هر دو جریان مدرک زمین شناسی می‌گیرند.

    بسیاری از واحدهای درسی در طول دوره تحصیلی در کلاس هستند، اما واحدهایی نیز به عنوان کار آزمایشگاهی در نظر گرفته می‌شوند. همچنین دانشجویان ممکن است تجربه عملی در انجام تحقیقات میدانی در کانادا و ایالات متحده کسب کنید. زمین شناسان فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌هایی مانند صنعت نفت و گاز، شرکت‌های مهندسی، بخش تحقیقات و موارد دیگر دارند. مدرک زمین شناسی دانشگاه کلگری می‌تواند به عنوان پله‌ای برای تحصیلات تکمیلی یا مدرک حرفه‌ای دیگر مانند حقوق، پزشکی، دامپزشکی یا آموزش در این دانشگاه استفاده شود.

    رشته روانشناسی

    گروه روانشناسی دانشگاه کلگری بخشی از دانشکده هنر است. این گروه دو برنامه کارشناسی از جمله لیسانس هنر (BA) و لیسانس علوم (BSc) روانشناسی را ارائه می‌دهد. برنامه تحصیلات تکمیلی شامل روانشناسی بالینی و روانشناسی هستند. هر دو حوزه هم مدرک کارشناسی ارشد و هم دکتری را ارائه می‌دهند. دپارتمان علاوه بر فعالیت‌های آکادمیک، یک محیط تحقیقاتی بسیار فعال است و اعضای گروه روانشناسی در بیش از 30 آزمایشگاه داخل دپارتمان در حال فعالیت هستند.

    دوره‌های تحصیلات تکمیلی گروه روانشناسی دانشگاه کلگری تخصص‌هایی را در زمینه علوم مغز و شناختی، روانشناسی صنعتی و سازمانی و روانشناسی اجتماعی و نظری ارائه می‌دهد. این دپارتمان یک برنامه روانشناسی بالینی دارد که توسط انجمن روانشناسی کانادا تایید شده است و صلاحیت لازم را به فارغ التحصیلان این دوره برای ورود به بازار کار می‌دهد. فعالیت‌های تحقیقاتی گروه روانشناسی بسیار متنوع است و شامل برنامه‌های تحقیقاتی در مورد زبان و شناخت کودکان، اعتیاد، افسردگی و اضطراب، ضربه مغزی کودکان، درد دوران کودکی، ارزیابی شخصیت، رفتارهای غذایی، روابط عاشقانه، رهبری و کار تیمی است. بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا به دلیل کیفیت بالای آموزش در دانشگاه‌ها از جمله در همین دانشگاه کلگری و همچنین به علت بازار کار عالی روانشناسی در کانادا، این تخصص را برای زندگی و آینده کاری و تحصیلی خود انتخاب می‌نمایند. 

    رشته شیمی

    رشته شیمی

    دپارتمان شیمی در دانشکده علوم دانشگاه کلگری قرار دارد. این دپارتمان جامعه‌ای متشکل از محققان، مدرسان، دانشجویان و کارکنان ممتاز است. دپارتمان شیمی به دستاوردها و موفقیت‌های اعضای هیئت علمی خود افتخار می‌کند. این دپارتمان به دانشجویان بین ‌المللی خود طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد. از دوره‌های مرتبط به شیمی می‌توان شیمی بیولوژیکی و دارویی، سنتز و کاتالیز شیمیایی، شیمی محاسباتی و مدلسازی مولکولی، انرژی و محیط زیست و نانوتکنولوژی و شیمی مواد اشاره کرد.

    دوره‌های تحصیلی شیمی دانشگاه کلگری ارتباط نزدیکی با رشته‌های زیست شناسی، ریاضیات و فیزیک دارد. دانشجویان در طول دوره تحصیلی علاوه برای واحدهای درسی تئوری به انجام آزمایش‌ها و تحقیق نیز می‌پردازند. آنها مهارت‌های تجربی قوی به دست می‌آورند تا بتوانند در آینده به عنوان یک شیمیدان موفق عمل کنند. فارغ التحصیلان شیمی دانشگاه کلگری فرصت‌های شغلی مختلفی را در زمینه‌هایی مانند توسعه سوخت، پلاستیک، دارو، باتری، مواد جدید و سایر محصولات مصرفی خواهند داشت. مدرک شیمی همچنین می‌تواند راهی برای تحصیل در رشته‌های حقوق، پزشکی، دامپزشکی یا دندانپزشکی باشد.

    رشته کسب و کار

    مدرسه کسب و کار هاسکاین (Haskayne) مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی این حوزه در دانشگاه کلگری است. نام این مدرسه برگرفته از «ریچارد اف. هاسکاین» است که یکی از بزرگترین موقوفات را به یک مدرسه کسب و کار در کانادا بخشید اقتباس شده است. این مدرسه دوره‌های خود را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. هاسکاین به عنوان یکی از مدارس برتر کسب و کار در کانادا و یکی از 100 مدرسه برتر در جهان رتبه بندی شده است. از مراکز تحقیقاتی معتبر این مدرسه می‌توان به مرکز اقتصاد دیجیتال (CDE)، مرکز حسابداری منافع عمومی (CPIA)، مرکز تحقیقات انفورماتیک (iRC) و مرکز مطالعات ریسک (RSC) اشاره کرد.

    مدرسه کسب و کار هاسکاین مدارک چهار ساله لیسانس بازرگانی را در 18 گرایش و همچنین مدرک مدیریت هتل و استراحتگاه (BHRM) ارائه می‌دهد. از گرایش‌های مختلف این حوزه می‌توان به حسابداری، مدیریت فرآیند کسب و کار، مدیریت انرژی، کارآفرینی و نوآوری، امور مالی، بازرگانی عمومی، منابع انسانی و پویایی سازمانی، تجارت بین الملل، سیستم‌های اطلاعات مدیریت، بازاریابی، مدیریت عملیات، مدیریت نفت و زمین، مدیریت ریسک و بیمه، مدیریت زنجیره تامین و مدیریت گردشگری اشاره کرد. همچنین مدرسه بازرگانی هاسکاین دوره‌های تحصیلی MBA تمام وقت و نیمه وقت ارائه می‌دهد.

    مهاجرت به کانادا با ادب ویزا

    دانشگاه کلگری مجموعه متنوعی از رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد که هر کدام برای پاسخگویی به نیازهای علمی و حرفه‌ای دانشجویان طراحی شده‌اند. انتخاب رشته مناسب در واقع به علایق فردی، آرزوهای شغلی و نقاط قوت شما بستگی دارد. خواه به دنیای پویای فناوری، چشم انداز نوآورانه مهندسی یا حوزه حیاتی انرژی جذب شده باشید، دانشگاه کلگری محیطی غنی را فراهم می‌کند که در آن دانشجویان می‌توانند شکوفا شوند. این دانشگاه از طریق برنامه‌های علمی دقیق، امکانات پیشرفته و اساتید مجرب، دانشجویان را قادر می‌سازد تا به رشد و موفقیت برسند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه کلگری کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت