بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته زیست شناسی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    زیست شناسی مطالعه زندگی همه موجودات زنده روی کره زمین است. این رشته تحصیلی همه چیز را از کوچکترین میکروارگانیسم‌ها گرفته تا مهم‌ترین گیاهان و جانوران را پوشش می‌دهد. زیست شناسی یک علم حیاتی است که به ما کمک می‌کند تا درک کنیم که موجودات چگونه با محیط خود در تعامل هستند. انواع مختلف از زیست شناسی از جمله پزشکی، دریایی، گیاهی و جانورشناسی وجود دارند؛ اما برای ورود به این حوزه مستلزم کسب دانش از دانشگاه‌های برتر است. تحصیل در کانادا امکانات و فرصت بسیار خوبی را برای آموزشی و تحقیق فراهم می‌کنند تا دانشجو علاوه بر کسب مدرک معتبر برای ورود قوی به بازار کار آماده شوند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته زیست شناسی می‌پردازیم.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته زیست شناسی

    زیست شناسی یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی است که در دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌شود. این رشته در مقاطع تحصیلی مختلف و در گرایش گوناگون موجود است و نحوه تدریس دانشگاه‌ها مبتنی برای تجربه خواهد بود. شما با مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌توانید علاوه بر کسب مباحث تئوری، واحدهای درسی عملی را نیز پاس کنید که به شما در موفقیت در بازار کار کمک می‌کند. همچنین فهرست بلندبالایی از گزینه‌های شغلی برای فارغ التحصیلان زیست شناسی وجود دارد.

    با شروع فرآیند انتخاب دانشگاه‌های برتر کانادا برای زیست شناسی، یک قدم به تبدیل شدن به متخصص زیست شناسی نزدیک‌تر خواهید شد. سیستم آموزشی در کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است و برخی از بهترین موسسات علمی جهان را در اختیار دارد. آزمایشگاه‌ها در دانشگاه‌های کانادا به جدیدترین فناوری برای تحقیقات بیوتکنولوژی و توسعه آموزشی مجهز هستند. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته زیست شناسی می‌پردازیم:

    دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو یکی از دانشگاه‌های برتر زیست شناسی در کانادا است. این موسسه طیف گسترده‌ای از دوره‌ها و برنامه‌ها را ارائه می‌دهد که در سطح بین المللی اعتبار بالایی دارد. دانشگاه تورنتو خانه برخی از زیست شناسان معروف جهان مانند «آرچیبالد مکالوم» است. همچنین یکی از مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه‌های کانادا است. دپارتمان زیست شناسی دانشگاه تورنتو دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و فوق دکترا را ارائه می‌دهد. این دپارتمان بیش از 40 عضو هیئت علمی و بیش از 1200 دانشجو دارد.

    دوره‌های مختلفی از جمله مولکولی، سلولی، رشد، اکولوژی و زیست شناسی تکاملی در دانشگاه تورنتو در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود. این دپارتمان همچنین چندین مرکز تحقیقاتی مشهور جهانی از جمله مرکز مطالعات زیست شناسی تکاملی، موسسه زیست شناسی مولکولی و موسسه علوم زیست پزشکی دارد. در نتیجه، دانشگاه تورنتو یک انتخاب عالی برای دانشجویان علاقه مند به دنبال کردن شغلی در زیست شناسی است.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته زیست شناسی است. این موسسه طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و دوره‌ها را ارائه می‌دهد که دانشجویان را برای مشاغل زیست شناسی آماده می‌کند. دانشکده علوم میزبان گروه زیست شناسی است که یکی از بزرگترین و قوی‌ترین دانشکده‌های زیست شناسی در آمریکای شمالی است. این دانشکده متشکل از محققان و معلمان مشهوری است که در زمینه‌های مربوطه خود متخصص هستند.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا به عنوان مکانی برای رشد ایده‌های شخصی شناخته می‌شود. دانشکده علوم جنبه‌های اکولوژی و تکامل گیاهی و میکروبی، ژنتیک مولکولی و همچنین بیوشیمی را بررسی می‌کند. دوره زیست شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا یک برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی است که تحت نظر گروه گیاه شناسی و جانورشناسی قرار می‌گیرد. همچنین دانشگاه محیط آموزشی و پژوهشی عالی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. علاوه بر این، دانشگاه بریتیش کلمبیا تعهد قوی به خدمات اجتماعی و رفاهی از جمله خوابگاه و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی دارد.

    دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل یک انتخاب برتر برای دانشجویان علاقه مند به رشته زیست شناسی است. این دانشگاه باهوش‌ترین دانشجویان را نه تنها از کانادا بلکه از سراسر دنیا جذب می‌کند. علاوه بر این، دانشجویان مک گیل بالاترین میانگین نمرات ورودی برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا را دارند و این همان چیزی است که مک گیل را به یک دانشگاه برجسته تبدیل می‌کند. دانشگاه مک گیل امکانات عالی ارائه می‌دهد و اساتید مجرب شناخته شده‌ای دارد.

    برای تحصیل در رشته زیست شناسی باید از دانشکده علوم و سپس دپارتمان زیست شناسی پذیرش بگیرید. این دپارتمان به سوالات اساسی در مورد منشاء، تکامل و توسعه موجودات زنده و همچنین توضیحی در مورد ساختار و عملکرد مولکول‌ها و سلول‌های موجودات می‌پردازد. دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دپارتمان زیست شناسی به انجام تحقیقات عالی در تمام مقیاس جهان زیستی اختصاص دارد. دانشجویان زیست شناسی در مک گیل می‌توانند در آزمایشگاه‌های این موسسه مشغول به تحقیق شوند و در تجربیات یادگیری عملی شرکت کنند. دانشگاه مک گیل از جمله بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به شمار میرود.

    دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته زیست شناسی است. این دانشگاه چندین دانشکده و امکانات تحقیقاتی معتبر دارد تا بتواند به دانشجویان برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ کمک کند. برای همه دانشجویانی که علاقه مند به عملکرد موجودات زنده هستند، دپارتمان علوم زیستی تعدادی برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. دو مورد از برنامه‌های کارشناسی مهم این دپارتمان شامل لیسانس علوم زیستی و لیسانس میکروبیولوژی و ایمونولوژی هستند.

    دانشجویان می‌توانند در رشته‌های علوم زیستی در قالب مدارک دوگانه تحصیل کنند. مدارک دوگانه به این صورت که شما علاوه بر رشته اصلی خود که همان زیست شناسی است، یک رشته مرتبط دیگر مانند علوم تغذیه، ژنتیک، ژنومیک و غیره را نیز مطالعه می‌کنید. از سوی دیگر، برنامه کارشناسی ارشد در علوم زیستی بر تحقیق تمرکز دارد و جدیدترین تجهیزات و تکنیک‌ها را در آزمایشگاه به دانشجویان ارائه می‌دهد. پس اگر به دنبال تحصیلات درجه یک در رشته زیست شناسی هستید، دانشگاه مونترال باید در بالای لیست شما باشد.

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا یکی از بهترین موسسات علمی زیست شناسی در کانادا است. این دانشکده طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را ارائه می‌دهد که دانشجویان را برای ورود به بازار کار قوی زیست شناسی آماده می‌کند. دانشکده علوم دانشگاه آلبرتا شهرت جهانی دارد و امکانات آن بسیار باکیفیت و درجه یک است. دپارتمان علوم زیستی زیر نظر این دانشکده است. تحقیقات در دپارتمان علوم زیستی طیف وسیعی از موضوعات زیست شناسی از جمله حشره شناسی، ژنومیکس، زیست شناسی دریایی، میکروبیولوژی و دیرینه شناسی را شامل می‌شود.

    بیش از 130 گرایش در حوزه علوم زیستی در مقطع کارشناسی به دانشجویان ارائه می‌شود. دانشجویان علاقه مند می‌توانند دوره‌های معمولی سه ساله، Honours یا تخصصی را در این دپارتمان علوم زیستی دنبال کنند. دانشجویان در یک محیط آموزشی پر جنب و جوش و حمایتی درس می‌خوانند تا بتوانند آموزش عمیق و اصولی را دریافت کنند. در نتیجه، دانشجویانی که در دانشگاه آلبرتا تحصیل می‌کنند از آموزش در سطح جهانی برخوردار خواهند شد.

    دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته زیست شناسی است. این دانشگاه در سطح بین المللی به خاطر انتشار مقالات علمی قوی، دانشکده‌های معتبر و خدمات دانشجویی گسترده‌اش شناخته می‌شود. مک مستر به طور مداوم به عنوان یکی از دانشگاه‌های پژوهشی معروف جهان شناخته می‌شود. دانشگاه مک مستر با تمرکز قوی بر تحقیق و تدریس، بالاترین سطح آموزشی را در زیست شناسی به دانشجویان ارائه می‌دهد.

    دانشجویان باید دانشکده علوم و دپارتمان زیست شناسی پذیرش بگیرند که در آن دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. زیست شناسی یک بخش تحقیقاتی فشرده است. یکی از نقاط قوت این دپارتمان، اساتیدی است که هم در زمینه تدریس و هم در پژوهش از پایه محکمی برخوردارند. حدود 30 آزمایشگاه تحقیقاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دسترس است که به آنها امکان می‌دهد در حوزه‌های مختلفی تحقیق کنند.

    دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری یکی از بهترین دانشکده‌های زیست شناسی کانادا را دارد. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در زیست شناسی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این دانشگاه دارای یک برنامه تحقیقاتی قوی است و زیست ‌شناسان مشهور را به عنوان استاد در اختیار دارد. به دانشجویان بین المللی طیف وسیعی از برنامه‌های با کیفیت بالا و تجربه کاری استثنایی از طریق دوره‌های کوآپ (co-op) و کارآموزی ارائه می‌شود.

    دپارتمان علوم زیستی دانشگاه کلگری فرصت‌های مطالعاتی قابل توجهی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. دپارتمان علوم زیستی با بیش از 25 حوزه تحقیقاتی مختلف، مجموعه متنوع و پرباری از موضوعات پژوهشی را ارائه می‌دهد. بسیاری از دوره‌های مختلف در مقطع کارشناسی مانند بیوشیمی، زیست شناسی سلولی، مولکولی و میکروبی و همچنین مطالعات بیولوژیکی، اکولوژی، زیست شناسی گیاهی و جانورشناسی در دپارتمان علوم زیستی ارائه می‌شود.

    دانشگاه دالهاوزی

    دانشگاه دالهاوزی یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته زیست شناسی است. این دانشگاه به دلیل برخورداری از امکانات تحقیقاتی در سطح جهانی در بین همتایان خود متمایز است و فرصتی منحصر به فرد برای ادامه تحصیل در رشته زیست شناسی به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. برنامه درسی چشمگیر آنها شامل دوره‌های توسعه حرفه‌ای و تجربه آزمایشگاهی عملی است که یک محیط یادگیری ایده آل را برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد فراهم می‌کند.

    اعضای هیأت علمی دانشگاه دالهاوزی پژوهشگران مبتکری هستند که در زمینه‌های مختلف بیولوژیکی تحقیقات گسترده انجام داده‌اند. از سویی دیگر، دپارتمان زیست شناسی این دانشگاه در رشته زیست شناسی و زیرشاخه‌های مرتبط با آن مهارت دارد. دانشجویان در دانشگاه دالهاوزی به آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای در زمینه ژنتیک مولکولی، زیست ‌شناسی سلولی، نوروبیولوژی، فیزیولوژی گیاهی، زیست شناسی دریایی و بسیاری از زمینه‌های مرتبط با علوم زیستی دسترسی دارند.

    دانشگاه لاوال

    دانشگاه لاوال

    دانشگاه لاوال یک موسسه تحقیقاتی دولتی در شهر کبک است، یکی از بهترین دانشکده‌های زیست شناسی در کانادا را دارد. این دانشگاه با بیش از 45 هزار دانشجو، بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان خارج از فرانسه است. لاوال یک سنت طولانی در زمینه تحقیق و تدریس دارد و از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در کانادا محسوب می‌شود که مقالات زیادی را تاکنون در ژورنال‌های مختلف منتشر کرده است.

    دانشکده علوم و مهندسی دانشگاه لاوال میزبان دپارتمان زیست شناسی است که در آن دانشجویان می‌توانند در رشته زیست شناسی پذیرش بگیرند. دانشجویان بین المللی امکان تحصیل در زیست شناسی، علوم زیست محیطی، اقیانوس شناسی و چیزی حدود 30 گرایش مختلف دیگر را دارند. دانشجویان زیست شناسی از شانس انجام تحقیقات در زمینه وسیع علوم زیستی برخوردارند. دوره‌های تحصیلی این دپارتمان بر کار آزمایشگاهی و تحقیقات میدانی متمرکز است و به دانشجویان اجازه می‌دهد تا تجربه کار عملی دریافت کنند. این تجربه در بازار کار برای دانشجویان بسیار مفید خواهد بود.

    دانشگاه اتاوا

    دانشگاه اتاوا همواره به عنوان یکی از بهترین موسسات زیست شناسی در کانادا رتبه بندی می‌شود. دانشگاه اتاوا ترکیبی منحصر به فرد از فرصت‌های تحقیقاتی و تجربیات یادگیری عملی ارائه می‌دهد که با هیچ دانشگاه دیگری در کانادا قابل مقایسه نیست. دانشجویان می‌توانند تحت آموزش محققان برجسته جهان و استفاده از امکانات پیشرفته قرار گیرند و در کار میدانی و سایر فرصت‌های یادگیری عملی شرکت کنند.

    دپارتمان زیست شناسی دانشگاه اتاوا میزبان گروهی فعال از محققان است که در مورد بیوانفورماتیک، فیزیولوژی تطبیقی، اکوتوکسیکولوژی و ماکرو اکولوژی تحقیق می‌کنند. علاوه بر مدرک کارشناسی در زیست شناسی، این دپارتمان یک برنامه بین رشته‌ای در علوم زیست پزشکی، علوم زیست محیطی و علوم بیودارویی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش بگیرند. دانشگاه اتاوا خدمات مختلف پشتیبانی از دانشجویان از جمله مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، کمک مالی و غیره را ارائه می‌دهد.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته زیست شناسی را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر موسسه شرایط و امکانات مخصوص به خود را دارد، پس مهم است دانشجویان بین المللی تحقیقات کاملی را انجام دهند. تحصیل در کانادا می‌تواند‌ علاوه بر کسب مدرک معتبر، شما را با محیط زندگی و شغلی در این کشور آشنا کند. پیوستن به بازار کار کانادا می‌تواند‌ به معنای دریافت اقامت دائم و زندگی در این کشور مهاجرپذیر باشد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته زیست شناسی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت