بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تقریبا 7 دانشگاه کانادایی در بین 500 دانشگاه برتر اقتصاد در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS) سال 2023 قرار دارند. این موضوع نشان می‌دهد که کانادا می‌تواند‌ در بالای لیست بهترین کشورها برای تحصیل اقتصاد قرار گیرد؛ اما انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل در رشته اقتصاد خیلی راحت نیست. شما باید عوامل مختلفی مانند اعتبار موسسه، دوره‌های ارائه شده، شهریه، کمک‌های مالی، فرصت‌های کار حین تحصیل و سایر موارد را بررسی کنید. برای اینکه کار شما را راحت‌تر کنیم، در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کانادا در رشته اقتصاد می‌پردازیم.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد

    تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه‌های برتر کانادا یک تجربه هیجان انگیز ارزشمند است. گذراندن دوره‌های آموزشی پیشرفته در کشوری مانند کانادا که اقتصاد قوی و با ثباتی دارد، محیطی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند تا اصول اقتصاد را درک کرده و در عمل پیاده کنند. ارتباط بین دانشگاه و صنعت در کانادا به قدری قوی است که مباحث آموزشی در این رشته ارتباط تنگاتنگی با دنیای واقعی دارد.

    دوره‌های تحصیلی در رشته اقتصاد طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله اقتصاد خرد تا اقتصاد کلان را شامل می‌شود. حوزه‌های تخصصی مانند اقتصاد مالی، اقتصاد محیط زیست و تجزیه و تحلیل سیاست‌های عمومی نیز پوشش داده می‌شوند. علاوه بر این، موسسات کانادایی به دلیل ارائه مدارک تحصیلی معتبر شهرت بالایی در جهان دارد. فارغ التحصیلان رشته اقتصاد نه تنها در کانادا بلکه در جهان تقاضای زیادی دارند. با این حال در ادامه به بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد اشاره می‌کنیم:

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو را باید بهترین دانشگاه‌ کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد دانست. دپارتمان اقتصاد سیاسی دانشگاه تورنتو در بین 20 دپارتمان برتر در سراسر جهان قرار دارد و رتبه اول را در کانادا به خصوص اختصاص داده است. این دپارتمان در دانشکده علوم و هنر قرار دارد. دپارتمان اقتصاد سیاسی در سال 1888 تاسیس شد. از سال 1892 تا 1924 به آن دپارتمان علوم سیاسی می‌گفتند؛ اما در سال 1924 رسما به دپارتمان اقتصاد سیاسی تغییر نام داد. این دپارتمان در سال 1982 به دو بخش اقتصاد و علوم سیاسی تقسیم شد.

    نزدیک به هفتاد درصد از کل دانشجویان در مقطع کارشناسی اقتصاد تحصیل می‌کنند. دانشجویان دوره‌های کارشناسی اقتصاد 12 تا 16 ماه کارآموزی با حقوق خواهند داشت که تحت برنامه کارآموزی هنر و علوم (ASIP) مدیریت می‌شود. از طرفی، در مجموع حدود 50 دانشجوی کارشناسی ارشد و 15 دانشجوی دکتری هر سال از دانشگاه تورنتو پذیرش می‌گیرند. تحقیقات در مقاطع بالاتر از طریق آزمایشگاه اقتصاد تجربی تورنتو (TEEL) و آزمایشگاه جامعه پیشرو (FOS) انجام می‌شوند که امکانات بالایی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه بریتیش کلمبیا

    سیستم آموزشی دانشگاه بریتیش کلمبیا برای کمک به دانشجویان برای موفقیت در بازار کار طراحی شده است تا ضمن بررسی ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی تصمیم گیری اقتصادی، درک عمیق‌تری از اقتصاد کسب کنند. دوره‌های آموزشی دانشگاه بریتیش کلمبیا در مدرسه اقتصاد ونکوور برگزار می‌شوند. لیسانس اقتصاد بین الملل (BIE) مهمترین دوره تحصیلی مدرسه اقتصاد ونکوور است که برخی از بهترین دانشجویان مقطع کارشناسی جهان را پذیرش می‌کند.

    لیسانس اقتصاد بین الملل یک برنامه چهار ساله مبتنی بر تجربه است که دانشجویان را مستقیما از دبیرستان پذیرش می‌کند. دانشجویان با درک عمیق از عملکرد اقتصاد جهانی و آموزش‌های تئوری وارد مشاغل تجاری، دولتی و دانشگاهی می‌شوند. همچنین لیسانس هنر در اقتصاد برنامه اصلی مقطع کارشناسی دانشکده اقتصاد ونکوور است که دانشجویان را از طریق ترکیبی از دوره‌های نظری و تجربی، آزمایشگاه‌ها و فرصت‌های یادگیری تجربی آشنا می‌کند. سپس دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارند که به دانشجویان دید وسیع‌تری از گرایش‌های مختلف اقتصاد می‌دهد.

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه مک گیل

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد است. دپارتمان اقتصاد در دانشگاه مک گیل به دانشجویان در مورد مسائلی که برای رفاه جامعه اهمیت دارد آموزش تخصصی ارائه می‌دهد. این دانشگاه که توسط دانش پژوهان و اساتید معتبر بین المللی تدریس می‌شود، دوره‌های تحصیلی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را پوشش خواهد داد. دانشگاه مک گیل فراتر از دانش تئوری اقتصادی، مهارت‌های ریاضی و آماری و مهارت‌های تحلیلی و استدلالی کلی‌تر را نیز آموزش می‌دهد. 

    دپارتمان اقتصاد در سطح کارشناسی بر تکامل و پیش بینی نوسانات در بازارهای مالی تمرکز دارد. طراحی بهینه سیاست‌ها و مکانیسم‌ها از جمله سیاست‌هایی برای مشکلات دنیای امروز مانند استفاده از منابع طبیعی یا کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز در دوره‌های تحصیلی پوشش داده می‌شوند. فرآیندهای حاکم درآمد ملی، تورم و بیکاری و موضوعات متعدد دیگر در علم اقتصاد به دانشجویان کمک می‌کند تا درک بهتری از تاثیر اقتصادی بر جامعه و افراد داشته باشند. دانشگاه مک گیل که در شهر مونترال قرار دارد، محیطی عالی برای تحصیل در رشته اقتصاد است که دانشجویان را مجذوب زیبایی‌های طبیعی این شهر می‌کند. دانشگاه مک گیل از جمله بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به کانادا برای تحصیل می‌باشد.

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد است. هدف دپارتمان اقتصاد آلبرتا، ایجاد و انتشار دانش در حوزه اقتصاد به نفع جامعه و تبدیل شدن به یک مرکز معتبر بین المللی برای تحقیقات، آموزش و خدمات عمومی با کیفیت است. دپارتمان اقتصاد در سال 1964 تاسیس شد و هم اکنون تقریباً 30 هیئت علمی تمام وقت را در خود جای داده است. فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی این دپارتمان طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله اقتصاد منابع و محیط زیست، مالی عمومی، اقتصاد توسعه، اقتصاد بین الملل، حقوق و اقتصاد، اقتصاد مالی، اقتصاد کار و سایر موارد است.

    هر ساله تقریباً 8 هزار دانشجو در کلاس‌های اقتصاد دانشگاه آلبرتا ثبت نام می‌کنند. این دپارتمان بیش از هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد را پذیرش می‌کند. دوره‌های ترکیبی مانند اقتصاد و ریاضی، اقتصاد و علوم سیاسی، اقتصاد و زبان خارجی و غیره نیز موجود هستند. این رشته‌ها مدارک دوگانه ارائه می‌دهند که برای بسیاری از فرصت‌های شغلی عالی است. همچنین دانشگاه آلبرتا تعدادی بورسیه و جوایز را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال یکی از مشهورترین دانشگاه‌های فرانسوی زبان جهان است که دوره‌های مرتبط به رشته اقتصاد را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از طریق دانشکده هنر و علوم ارائه می‌دهد. همچنین دپارتمان اقتصاد برنامه‌های بین رشته‌ای در اقتصاد با علوم سیاسی و ریاضیات را به طور جداگانه برای دانشجویان بومی و بین المللی در نظر گرفته است. اعضای هیئت علمی این دانشگاه شهرت بالایی به ویژه در اقتصاد سنجی، نظریه اقتصادی، اقتصاد کلان، انتخاب‌های اجتماعی و اقتصاد عمومی دارند.

    به دانشجویانی که دوره‌های تخصصی را می‌گذرانند، آموزش داده می‌شود که بتوانند واقعیت‌های دنیای اقتصاد را تجزیه و تحلیل کنند و دانش خود را برای حل مشکلات به کار بگیرند. با حدود 9 برنامه مختلف در تمام مقاطع، دانشگاه مونترال توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین موسسات علمی کانادا در اقتصاد معرفی کند؛ به ویژه دوره کارشناسی ارشد اقتصاد این دانشگاه به دلیل اعتبار آموزشی بالا و اساتید برجسته محبوبیت بیشتری دارد. فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاه مونترال شامل تحلیلگر اقتصادی، تحلیلگر بازار و فروش، مدیر مالی، مسئول تحقیقات و مشاور مالی است.

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه کوئینز

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه کوئینز

    فناوری‌های جدید، مهارت‌ها، بازارهای نوظهور، تغییر رقبا، انتظارات در حال تحول و موارد دیگر نشان می‌دهند که جهان امروز دائماً در حال تغییر است. دانشجویان برای موفقیت به ترکیبی قوی از دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های شخصی نیاز دارند. دانشگاه کوئینز می‌تواند‌ یکی از بهترین موسساتی باشد که دانشجویان را به مهارت‌های ضروری مجهز می‌کند. تعهد دانشگاه به موفقیت دانشجویان فراتر از تجربه آموزشی در کلاس درس است. دپارتمان اقتصاد دانشگاه کوئینز میزبان دوره‌های تحصیلی در رشته اقتصاد است.

    دانشجویان در مورد تئوری اقتصادی پیشرفته، تحلیل‌های آماری و اقتصادسنجی، کاربرد تحلیل‌های اقتصادی معاصر در حوزه‌های تحلیل و طراحی سیاست و ارتباطات و تحقیقات اقتصادی آموزش تخصصی می‌بینند. دوره‌های ارائه شده در رشته اقتصاد در دانشگاه کوئینز با کارآموزی، خدمات مربیگری و فرصت‌های تجربی ترکیب شده‌اند. برخی از فارغ التحصیلان کارشناسی اقتصاد به مطالعات پیشرفتهتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند، در حالی که برخی دیگر برنامه‌های حرفه‌ای مانند امور مالی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، حقوق، فناوری اطلاعات و مدیریت منابع را انتخاب می‌کنند.

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه وسترن

    دانشگاه وسترن یکی دیگر از یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد است. «وسترن اکونومیکس» دپارتمان اقتصاد دانشگاه وسترن است که از اواخر دهه 1930 شروع به کار کرد. امروزه تقریباً 30 عضو هیئت علمی تمام وقت و برنده جایزه در این دپارتمان مشغول به فعالیت هستند. وسترن اکونومیکس انواع دوره‌های تحصیلی کارشناسی را ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند مدرک Honors Specialization را در سه حوزه مختلف از جمله اقتصاد، اقتصاد جهانی و اقتصاد، سیاست و فلسفه بگذرانند.

    دانشجویانی علاقه مند به مدارک دوگانه می‌توانند هم لیسانس مدیریت بازرگانی و هم لیسانس اقتصاد (Honors) را در پنج سال تکمیل کنند. از طرفی، سنگ بنای تمرکز آموزشی وسترن اکونومیکس، دوره‌های تحصیلات تکمیلی است. کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد دانشجویان را از سراسر جهان جذب می‌کند. در سال 2013، یک دوره کارشناسی ارشد بین رشته‌ای جدید را در اقتصاد مالی معرفی کرد. این برنامه هیجان انگیز یک ابتکار مشترک با مدرسه بازرگانی Ivey، دانشکده حقوق و گروه علوم آماری و آماری است.

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه سایمون فریزر

    دپارتمان اقتصاد دانشگاه سایمون فریزر یکی از بهترین بخش‌های آموزشی کاناداست که دوره‌های تحصیلی متنوعی را در سه مقطع تحصیلی ارائه می‌دهد. این دپارتمان رفتار انسان را در طیف وسیعی از زمینه‌ها از نحوه تصمیم‌ گیری افراد و کسب و کارها گرفته تا چالش‌های اجتماعی در مقیاس بزرگ مانند فقر و بیکاری را مورد بحث قرار می‌دهد. مطالعه اقتصاد در دانشگاه سایمون فریزر چارچوبی را برای تفکر باز در مورد مسائل روز دنیای اقتصاد فراهم می‌کند.

    محیط آموزشی و یادگیری پویا در دپارتمان اقتصاد دانشگاه سایمون فریزر تشویق می‌شود. اقتصاددانان و اساتید این دانشگاه ابزارهایی آموزشی موثر را برای یادگیری هرچه بهتر دانشجویان به کار می‌گیرند. هدف این است که دانشجویان بتوانند زمینه لازم برای پیشبرد اهداف اقتصادی آینده را داشته باشند و راهکارهای جدیدی را ارائه دهند. این دانشگاه نیز خدمات مختلفی از جمله خوابگاه، بورسیه تحصیلی و فرصت های کار آموزشی و ارتباط با صنعت را فراهم می‌کند.

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه واترلو

    اگر به دنبال یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد هستید، دانشگاه واترلو را انتخاب کنید. دوره‌های تحصیلی در رشته اقتصاد در دپارتمان اقتصاد این دانشگاه برگزار می‌شوند. این دپارتمان 35 عضو هیئت علمی دارد که بسیاری از آنها مقالات تحقیقاتی زیادی را منتشر کرده‌اند. زمینه‌های آموزشی دانشگاه واترلو شامل اقتصاد سنجی، تئوری اقتصادی، محیط زیست و منابع طبیعی، بهداشت، تجارت بین الملل، اقتصاد کار، حقوق و اقتصاد، اقتصاد کلان و پولی و اقتصاد عمومی هستند.

    دوره‌هایی که برای دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شده‌اند بر سه ویژگی از جمله آموزش، تجربه، اشتغال تمرکز دارند دانشجویان رشته اقتصاد در مورد موضوعات تئوری دانش خود را افزایش می‌دهد و از طریق کارآموزی تجربه عملی کسب می‌کنند. هر سال حدود 25 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 5 دانشجو در مقطع دکتری ثبت نام می‌کنند. دانشجویان مقاطع بالاتر به مهارت‌های تحلیلی و تحقیقاتی مجهز می‌شوند و امکان به دست آوردن فرصت‌های شغلی بهتر را دارند. دانشگاه واترلو از جمله بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌باشد.

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه یورک

    تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه یورک

    دانشگاه یورک یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین دوره‌های تحصیلی را در رشته اقتصاد ارائه می‌دهد. دپارتمان اقتصاد یورک شامل بیش از 40 عضو هیئت علمی تمام وقت است که در زمینه‌های تجارت بین ‌الملل، تأمین مالی خرد، اقتصاد کار و پیش بینی بازار و همچنین اقتصاد محیط زیست و توسعه متخصص هستند. هدف آنها ارائه یک برنامه آموزشی قوی و اثربخش برای آماده سازی بهتر دانشجویان برای ورود به بازار کار است. دانشجویان ارزیابی هوشمندانه‌ای در مورد مشکلات اقتصادی معاصر و درک عناصر اقتصادی جهان پیرامونشان خواهند داشت.

    دانشجویان زیربنای نظری مدل سازی اقتصادی و هم تحلیل اقتصاد سنجی مورد نیاز برای مطالعه داده‌های اقتصادی را بررسی خواهند کرد. مدرک اقتصاد در دوره کارشناسی در سه حوزه اقتصاد، اقتصاد کسب و کار و اقتصاد مالی و بازرگانی تمرکز دارد. کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد دانشگاه یورک یک برنامه تجربه محور هستند که آموزش‌های پیشرفته در تئوری اقتصادی و روش‌های کمی را ارائه می‌دهند. فارغ التحصیلان دانشگاه یورک هر دو بخش دولتی و خصوصی نرخ اشتغال بالایی دارند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید دانشگاه رویایی خود را انتخاب کنید. دانشگاه‌های برتر کانادا نه تنها از نظر آموزشی بلکه ارائه مدارک معتبر به دانشجویان برای اشتغال سریع در بازار کار کمک می‌کنند. اخذ مدارک تحصیلی از موسسات علمی کانادا به شما فرصت‌های خوبی را برای موفقیت در آینده ارائه می‌دهد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت