بهترین رشته‌های دانشگاه واترلو کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه واترلو یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1957 با تنها 74 دانشجوی مهندسی شروع به کار کرد. این دانشگاه بیش از 40 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد. دانشگاه واترلو یکی از بهترین دانشگاه‌های کاناداست و رتبه 112 جهان در نظام رتبه بندی کیو اس (QS) سال 2024 را کسب کرده است. از مهندسی و علوم کامپیوتر گرفته تا هنر و علوم انسانی، رشته‌های تحصیلی متنوع و بسیار با کیفیتی را ارائه می‌دهد. آنچه واترلو را واقعا منحصر به فرد می‌کند، تعهد آن به ارائه دوره‌های آموزشی قوی برای آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار است. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه واترلو برای تحصیل در کانادا اشاره می‌کنیم.

    معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه واترلو کانادا

    با وجود اعضای هیئت علمی مشهور جهان، امکانات پیشرفته و حس اجتماعی قوی، جای تعجب نیست که واترلو به طور مداوم به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کشور رتبه بندی شود. این موسسه علمی رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهد، اما در برخی از رشته رتبه بالایی دارد. در این ادامه به معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه واترلو کانادا می‌پردازیم:

    تحصیل رشته‌های مهندسی در دانشگاه واترلو

    نمی‌توان در مورد دانشگاه واترلو صحبت کرد، اما در مورد دوره‌های تحصیلی مهندسی آن حرفی به میان نیاورد. واترلو بزرگترین دانشکده مهندسی کاناداست که تقریباً 11 هزار دانشجو را هر سال پذیرش می‌کند. حدود 14 رشته مهندسی ارائه شده توسط دانشگاه واترلو عبارتند از:

    • مهندسی معماری
    • مهندسی زیست پزشکی
    • مهندسی شیمی
    • مهندسی عمران
    • مهندسی کامپیوتر
    • مهندسی برق
    • مهندسی محیط زیست
    • مهندسی زمین شناسی
    • مهندسی مدیریت
    • مهندسی مکانیک
    • مهندسی مکاترونیک
    • مهندسی نانوتکنولوژی
    • مهندسی نرم افزار
    • مهندسی طراحی سیستم‌ها

    در حالی که همه دوره‌های مهندسی در واترلو نسبتاً رقابتی هستند، مهندسی نرم افزار و مهندسی زیست پزشکی قوی‌ترین دوره‌های تحصیلی دانشکده مهندسی محسوب می‌شوند. دانشگاه واترلو به دلیل ارائه فرصت‌های یادگیری تجربی، فناوری پیشرفته و روحیه کارآفرینی بسیار معروف است. فارغ التحصیلان مهندسی واترلو نرخ اشتغال بالایی دارند و 86 درصد از فارغ التحصیلان در عرض 6 ماه پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار می‌شوند. دانشگاه واترلو قطعاً دانشجویان خود را تا حد بالایی به چالش می‌کشد، پس باید خودتان را برای تحصیل در رشته‌های مهندسی آماده کنید.

    تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه واترلو

    تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه واترلو

    رشته علوم کامپیوتر که در دانشکده ریاضیات دانشگاه واترلو ارائه می‌شود، یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه واترلو کانادا است. مدرسه علوم کامپیوتر «دیوید آر. چریتون» که در پردیس اصلی دانشگاه واترلو قرار دارد، بیش از 100 استاد و مدرس هیئت علمی، 60 کارمند اداری، آموزشی و فنی و بیش از 4 هزار دانشجوی کارشناسی و 400 دانشجوی تحصیلات تکمیلی را گرد هم می‌آورد. دانشکده علوم کامپیوتر چریتون منشأ در سال 1967 به عنوان دپارتمان تحلیل کاربردی و علوم کامپیوتر تاسیس کرد و از آن زمان به بزرگترین مرکز تحقیقاتی علوم کامپیوتر دانشگاهی در کانادا تبدیل شده است.

    دانشجویان سال اول رشته علوم کامپیوتر با دروسی مانند حساب دیفرانسیل و انتگرال، جبر و برنامه ‌نویسی آشنا می‌شوند، سپس می‌توانند گرایش مورد نظر خود را از بین هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، الگوریتم‌ها و بسیاری موارد دیگر در سال‌های بالاتر انتخاب کنند. فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر واترلو بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار دارند. این دوره بر مهارت‌های عملی و تجربه دنیای واقعی تاکید دارد تا دانشجویان برای ورود به بازار کار آماده شوند.

    تحصیل رشته معماری در دانشگاه واترلو

    اگرچه رشته معماری واترلو بخشی از دانشکده مهندسی است، اما دنیای خودش را دارد. دانشجویان معماری می‌توانند در پردیس دانشگاه واترلو کنار رودخانه کمبریج انتاریو تحصیل کنند و از محیط زیبای این منطقه لذت ببرند. هزاران متقاضی هر ساله برای این دوره درخواست می‌دهند، اما دانشگاه واترلو هر سال تنها حدود 80 دانشجو را می‌پذیرد. همچنین رشته معماری واترلو یکی از رقابتی‌ترین دوره‌های معماری در کل کشور است. دانشجویان در دوره تحصیلی خود در مورد طراحی، رسانه‌های تصویری و دیجیتال، تاریخ و تئوری فرهنگی، فناوری و محیط و شهرسازی و منظر را تحصیل می‌کنند. رشته تحصیلی معماری تعادل خوبی بین طراحی مفهومی و دانش فنی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، واحدهای درسی دیگری در حوزه پایداری محیط زیست و نحوه واکنش معماری به بحران آب و هوا نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

    دانشجویان میز استودیوی مخصوص به خود را برای کل ترم خواهند داشت که در آن قادر خواهند بود طرح‌های مختلف را امتحان کنند. دانشجویان بعد از سال دوم وارد دوره‌های کوآپ (co-op) می‌شوند تا تجربه عملی در محیط‌های واقعی با حقوق به دست آورند. یکی از بزرگترین جذابیت‌های معماری واترلو، توانایی تحصیل در شهر رم در سال آخر است. دانشکده معماری واترلو با یک مرکز علمی در رم ایتالیا ارتباط دارد تا دانشجویان خود را به دیدن یکی از مهمترین شهرهای معماری جهان بفرستد. در نهایت، دانشجویان با مهاجرت به کانادا برای تحصیل رشته معماری، این فرصت را دارند که با برخی از معتبرترین معماران جهان به عنوان استاد کار کنند و بروزترین دانش را کسب کنند.

    تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه واترلو

    آنچه مدرسه داروسازی دانشگاه واترلو را از سایرین متمایز می‌کند، آموزش مبتنی بر بازار کار آن است. دانشکده داروسازی دانشگاه واترلو تنها دانشکده داروسازی در کاناداست که برنامه دوره‌های کوآپ (co-op) را ارائه می‌دهد که در قالب واحدهای درسی بالینی تدوین شده‌اند. دانشکده داروسازی در پردیس کیچنر در مرکز شهر قرار دارد و مکانی برای نوآوری‌های علمی و تحقیقات است. از آنجایی که این دوره یک برنامه تحصیلات تکمیلی است، برای ثبت نام نیازی به مدرک کارشناسی ندارید؛ در حالی که امکان پذیرفته شدن در دانشکده داروسازی پس از دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته‌هایی مانند زیست شناسی وجود دارد.

    شما می‌توانید مستقیماً از دوره کارشناسی با استفاده از برنامه پذیرش مشروط واترلو در داروسازی (CAP) یک میانبر برای خود ایجاد کنید.  CAPبرنامه‌ای است که به تقریباً 25 دانشجو در هر سال اجازه می‌دهد تا پس از دو سال آموزش علوم در مقطع کارشناسی به طور خاص در دوره داروسازی دانشگاه واترلو پذیرش شوند. پذیرفته شدن در CAP به شما تضمینی برای جایگاهی در دانشکده داروسازی نمی‌دهد، اما در صورتی که شرایط پیشنهاد را برآورده کنید، جایی برای شما رزرو خواهد شد. اگر موفق شوید، تحصیلات داروسازی خود را از سال سوم تحصیلی خود بعد از کارشناسی آغاز خواهید کرد و مانند بسیاری از دانشجویان دیگر مجبور به گذراندن مراحل درخواست نخواهید بود.

    تحصیل رشته آناتومی و فیزیولوژی در دانشگاه واترلو

    رشته آناتومی و فیزیولوژی یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه واترلو کانادا است. رشته آناتومی و فیزیولوژی در دانشکده آناتومی دانشگاه واترلو ارائه می‌شود. این دانشکده به دستور شورای دولت انتاریو در سال 1978 تأسیس شد تا دانشجویان بتوانند دانش عمیق‌تری از ساختار بدن انسان به دست آورند. سطح تدریس با دانشکده پزشکی هم تراز است و فارغ التحصیلان رشته آناتومی و فیزیولوژی می‌توانند نقش مفیدی در نظام سلامت ایفا کنند. این دانشکده با تلاش دکتر دان رانی (Don Ranney) یک جراح ارتوپد تاسیس شد که تحقیقات گسترده‌ای را روی بیومکانیک دست و آسیب‌های فشاری در اندام فوقانی انجام داده بود.

    دوره‌های تحصیلی در آناتومی انسان برای دانشجویان حرکت شناسی و علوم بهداشتی در این دانشکده آناتومی در دسترس هستند که عبارتند از:

    • آناتومی انسان و سیستم عصبی مرکزی
    • اندام‌ها و تنه
    • بافت‌ شناسی، جنین ‌شناسی، جانورشناسی مهره داران
    • آسیب شناسی انسانی

    دانشکده آناتومی نقشی کلیدی در آماده‌ سازی دانشجویان برای دوره‌های پزشکی، کایروپراکتیک، فیزیوتراپی، توانبخشی و دیگر رشته‌های مرتبط با سلامت و همچنین بیومکانیک و آناتومی ایفا می‌کند. از سویی دیگر، آزمایشگاه تشریح آناتومی انسان دانشگاه واترلو این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا جسد انسان را کالبد شکافی کنند تا درک بهتری از آناتومی داشته باشند. کاربران اولیه آزمایشگاه دانشجویان حرکت شناسی در مقطع لیسانس هستند، اما این فضا توسط دانشجویان بینایی سنجی، دانشجویان هنرهای زیبا و سایر دانشجویان مراقبت بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    تحصیل رشته ریاضیات در دانشگاه واترلو

    تحصیل رشته ریاضیات در دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو به عنوان تنها دانشکده ریاضی آمریکای شمالی در سطح ملی و بین المللی به عنوان یکی از مدارس برتر ریاضیات شناخته می‌شود. با نزدیک به 30 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی و شبکه فارغ التحصیلان با بیش از 45 هزار نفر در بیش از 100 کشور، دانشجویان، اساتید و فارغ التحصیلان واترلو همچنان مرزهای تحقیقات را برای کشف راه‌های جدید از طریق ریاضیات به پیش می‌برند. دانشکده ریاضیات بیش از 500 واحد درسی در زمینه ریاضیات، آمار و علوم کامپیوتر ارائه می‌دهد. همچنین دوره‌های دو رشته‌ای از جمله مدیریت بازرگانی و ریاضیات، ریاضیات و حسابداری، ریاضیات و تحلیل مالی و سایر موارد در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند.

    دانشکده ریاضیات مدرک BMath (لیسانس ریاضیات) را برای اکثر برنامه‌های کارشناسی خود اعطا می‌کند. دانشجویان کارشناسی علوم کامپیوتر به طور کلی می‌توانند بین فارغ التحصیلی با مدرک BMath یا BCS (لیسانس علوم کامپیوتر) یکی را انتخاب کنند. اولی واحدهای درسی بیشتری در ریاضیات دارد. به دانشجویان کارشناسی ارشد به طور کلی مدرک MMath (کارشناس ارشد ریاضیات) یا دکتری اعطا می‌شود. تنوع گسترده‌ای در دوره‌های لیسانس ریاضی دانشگاه واترلو وجود دارند. از این دوره‌ها می‌توان به علم اکچوئری، ریاضیات کاربردی، آمار زیستی، ریاضیات محاسباتی، علم داده، اقتصاد ریاضی، ریاضیات محض، آمار و غیره اشاره کرد.

    تحصیل رشته علوم زیست محیطی در دانشگاه واترلو

    رشته علوم زیست محیطی یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه واترلو کانادا است. این رشته دانش زمین شناسی را برای رسیدگی و حل مشکلات مربوط به بیش از هفت میلیارد سکونت انسان روی زمین به کار می‌گیرد. موضوعاتی که یاد خواهید گرفت شامل تغییرات آب و هوا، جریان آب زیرزمینی و آلودگی، اثرات زیست محیطی آلودگی، استخراج مسئولانه از منابع زمین، دفع زباله و مهندسی انسانی فرآیندهای زمین است. شما با اساتید مجرب و جدیدترین فناوری‌ها آموزش ببینید تا مستقیماً به چالش‌های پیش روی بشریت امروز و نسل‌های آینده بپردازید. رشته علوم زیست محیطی در دانشکده علوم دانشگاه واترلو ارائه می‌شود.

    دانشجویان در سال اول ترکیبی از دوره‌های زیست شناسی، علوم زمین، شیمی و ریاضیات را می‌گذرانند تا پایه‌ای قوی برای کلاس‌های سال بالای خود ایجاد کنند. به طور کلی، علوم زیست محیطی در دانشگاه واترلو در سه گرایش از جمله بوم شناسی، زمین شناسی و علم آب ارائه می‌شود. بوم شناسی به پایداری زیست‌ محیطی و تنوع زیستی می‌پردازد. زمین شناسی بر تعاملات بین ژئوسفر، هیدروسفر، اتمسفر و بیوسفر و همچنین فعالیت‌های انسانی تمرکز دارد و سیستم پیچیده و پویا زمین را در بر می‌گیرد. علم آب نیز به بررسی خواص منحصر به فرد آب، توزیع و حرکت آب شیرین و شور در بالا، روی و درون زمین و کیفیت و کمیت آبی می‌پردازد که انسان برای بقا و رشد در این سیاره به آن وابسته است.

    مهاجرت تحصیلی به کانادا با ادب ویزا

    دانشگاه واترلو به دلیل استانداردهای علمی بالای خود شناخته می‌شود و در بین دانشگاه‌های برتر کانادا رتبه بندی شده است. اعضای هیات علمی واترلو هم محققان با تجربه و متخصص هستند. تعامل با اساتید می‌تواند فرصت‌های تحقیقاتی ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد. این دانشگاه دارای امکانات مدرن و آزمایشگاه‌های مجهزی است که می‌توانند تجربه یادگیری شما را افزایش دهند. با این حال باید بهترین رشته‌های دانشگاه واترلو کانادا را بشناسید تا بتوانید مدرک معتبر بگیرید. تحصیل در یک رشته معتبر می‌تواند مزیت رقابتی به شما در بازار کار بدهد و آینده شغلی شما تضمین کند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته‌های دانشگاه واترلو کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت