بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته‌های علوم انسانی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    فضای آکادمیک قوی و چند فرهنگی کانادا، این کشور را به یک مرکز آموزشی برتر در جهان تبدیل کرده است. دانشگاه‌های کانادا طیف مختلفی از برنامه‌های تحصیلی را در مقاطع تحصیلی مختلف در رشته علوم انسانی ارائه می‌دهند. علوم انسانی رشته وسیعی است که موضوعات متنوعی از جمله تاریخ، فلسفه، حقوق، ادبیات انگلیسی و هنرهای زیبا را پوشش می‌دهد. دوره‌های تحصیلی در رشته علوم انسانی عموما بیشتر مبتنی بر مقاله و ارزیابی هستند و به دانشجویان کمک می‌کنند تا مهارت‌های ارتباطی، تفکر انتقادی، مهارت‌های بین فردی و غیره را توسعه دهند. با این حال در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کانادا برای رشته‌های علوم انسانی می‌پردازیم.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته‌های علوم انسانی

    دانشگاه‌های کانادا نهادهای مستقلی هستند و معیارهای پذیرش خود را به طور مستقل تعیین می‌کنند. به طور معمول، دانشجویانی که می‌خواهند رشته علوم انسانی تحصیل کنند باید آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی و گواهی تمکن مالی ارائه دهند. شرایط و مدارک دیگر نیز بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت خواهند بود که به طور کامل در وبسایت هر دانشگاه ارائه شده‌اند.

    بعد از تهیه مدارک و دریافت نامه پذیرش از سوی دانشگاه باید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. مهاجرت به کانادا و تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور می‌تواند‌ پلی به سوی موفقیت در بازار کار باشد؛ زیرا موسسات علمی این کشور در لیست بهترین جهان قرار دارند. پس اگر می‌خواهید مدرک تحصیلی معتبر بگیرید به سراغ بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته‌های علوم انسانی بروید که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

    تحصیل رشته علوم انسانی در دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو در سال 1827 تاسیس شد و هم اکنون بهترین موسسه آموزشی در کل کانادا محسوب می‌شود. این موسسه که به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی شناخته می‌شود، تعهد بر آموزش اصولی و نوآوری دارد. دانشجویان از تعامل با اساتید برجسته در شبکه گسترده آموزشی و پژوهشی سود می‌برند تا بتوانند سهمی بزرگی در جامعه آینده داشته باشند. به طور کلی، دانشگاه تورنتو یک جامعه فکری پویا دارد و از دانشجویان دعوت می‌کند تا در قلمروهای عمیق اندیشه انسانی کاوش کنند تا به متخصصانی تاثیرگذار تبدیل شوند.

    دانشکده هنر و علوم در دانشگاه تورنتو یکی از بزرگترین دانشکده‌های کاناداست. این دانشکده در رشته علوم انسانی 80 رشته تحصیلی مختلف را از جمله هنرهای زیبا، معماری، فرهنگ، مذهب، نمایش، موسیقی، تاریخ، فلسفه، زبان و ادبیات آموزش و سایر موارد ارائه می‌دهد. این دانشکده همچنین 43 مرکز، مدرسه و موسسه آموزشی و تحقیقاتی وابسته دارد که معروف‌ترین آن‌ها موسسه علوم انسانی جکمن، مرکز ترودو برای صلح، درگیری و عدالت و مرکز مطالعات قرون وسطی هستند. این دانشکده همچنین برای همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و کارآموزی با سازمان‌ها، دولت‌ها و شرکت‌ها همکاری دوجانبه دارد.

    تحصیل رشته علوم انسانی در دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل که در شهر فرانسوی زبان مونترال قرار دارد به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته‌های علوم انسانی شناخته می‌شود. این موسسه علمی تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را از بیش از 150 کشور جذب می‌کند و بالاترین درصد دانشجویان دکتری را در بین همه دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا دارد. شهرت بالای دانشگاه مک گیل ریشه به دلیل وجود 50 مرکز تحقیقاتی، بیش از 400 رشته تحصیلی، تاریخچه غنی و اساتید برجسته است. فارغ التحصیلان این دانشگاه تقاضای بالایی از سوی کارفرمایان دارند و نرخ اشتغال فارغ التحصیلان رشته علوم انسانی 81 درصد است.

    رشته علوم انسانی و اجتماعی روح دانشگاه مک گیل محسوب می‌شود و این موسسه در رشته‌های این دو حوزه سرآمد کاناداست. با بیش از 9 هزار دانشجو و بیش از 300 استاد، دانشکده هنر یکی از بزرگترین دانشکده‌های دانشگاه مک گیل است. این دانشکده 13 بخش دارد که مهمترین آن‌ها شامل انسان شناسی، ادبیات انگلیسی، تاریخ و مطالعات کلاسیک، فلسفه و علوم سیاسی هستند. این بخش‌ها هم دوره‌های کارشناسی و هم دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهند. استادان دانشکده هنر مک گیل به دلیل موفقیت در تدریس و تحقیق خود معروف هستند و توانسته‌اند تاکنون جوایز بیشماری را دریافت کنند.

    تحصیل رشته علوم انسانی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

    تحصیل رشته علوم انسانی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) از زمان تأسیس در سال 1915 به دلیل تعهد خود به تعالی در آموزش، تحقیق و اثرگذاری جهانی توانسته شهرت بین المللی کسب کند. این دانشگاه بیش از 68 هزار دانشجو از 140 کشور را به خود جذب کرده است. فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه بریتیش کلمبیا تاکنون شامل هشت برنده جایزه نوبل و 71 محقق رودز و سه نخست وزیر کانادا بودند. این موسسه اولین دانشگاه در آمریکای شمالی است که به اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردمان بومی متعهد شد. همین موضوع تعهد دانشگاه بریتیش کلمبیا به پذیرش همه افراد از سراسر جهان را نشان می‌دهد. دانشگاه بریتیش کلمبیا از جمله بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به کانادا برای تحصیل می‌باشد.

    دانشکده هنر دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال حاضر 76 عضو انجمن سلطنتی کانادا و 26 کرسی تحقیقاتی فعال کانادا را در داخل دانشکده دارد. شش مدرک کارشناسی متفاوت از جمله لیسانس هنر، لیسانس هنرهای زیبا، لیسانس اقتصاد بین المللی، لیسانس مطالعات رسانه، لیسانس موسیقی و لیسانس مددکاری اجتماعی توسط این دانشگاه ارائه می‌شوند. همچنین 9 مدرک دوگانه وجود دارند که امکان تحصیل در دو رشته مختلف را امکان پذیر می‌کند. رشته‌های محبوب این دانشگاه شامل مردم شناسی، تاریخ هنر، کلاسیک، نویسندگی خلاق، جغرافیا و علوم سیاسی هستند.

    تحصیل رشته علوم انسانی در دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته‌های علوم انسانی است. این دانشگاه دو مدرسه وابسته به خود دارد که شامل پلی تکنیک مونترال (رشته‌های مهندسی) و HEC مونترال (رشته‌های کسب و کار) هستند. این موسسه آزمایشگاه‌های مشهوری از جمله مراکز پیشرو در یادگیری ماشین (MILA)، موسسه تحقیقات ایمونولوژی و سرطان (IRIC) و مرکز تحقیقات حقوق عمومی (CRDP) را دارد. مرکز تحقیقات این دانشگاه همچنین 13 دانشکده، 67 هزار دانشجو و 2300 استاد دارد که برخی از اساتید برنده جایزه نوبل شده‌اند.

    دانشکده هنر و علوم دانشگاه مونترال به 25 بخش، مدرسه و موسسه تقسیم می‌شود. دپارتمان فلسفه بزرگترین بخش در کل کاناداست که طیفی از دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد. رشته فلسفه حوزه‌هایی مانند تاریخ فلسفه باستان، فلسفه غرب، فلسفه قرون وسطی، فلسفه مدرن و چینی، فلسفه اخلاقی و سیاسی و فلسفه زبان و علم را پوشش می‌دهد. دپارتمان مردم شناسی تنها مدرسه در کل آمریکای شمالی است که هر چهار زیرشاخه انسان شناسی از جمله باستان شناسی، انسان شناسی زیستی، زبان شناسی قومی و قوم شناسی را دارد. به طور کلی، بیش از 150 رشته در علوم انسانی در دانشکده هنر و علوم دانشگاه مونترال ارائه می‌شوند.

    تحصیل رشته علوم انسانی در دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا در زمینه‌های مختلف مانند علوم انسانی، هنرهای خلاق، تجارت، مهندسی و علوم بهداشتی در جهان مشهور است. این دانشگاه به خاطر امکانات پیشرفته تحقیقاتی خود نیز شناخته می‌شود؛ برای مثال، موسسه ملی نانوتکنولوژی کانادا و موسسه ویروس شناسی "لی کا شینگ" دانشگاه آلبرتا از موسسات مشهور تحقیقاتی این دانشگاه هستند. پردیس اصلی دانشگاه که در شهر ادمونتون قرار دارد، تنها چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. دانشگاه آلبرتا نزدیک به 40 هزار دانشجو از جمله بیش از 7 هزار دانشجوی بین المللی از 150 کشور را هر ساله پذیرش می‌کند.

    دپارتمان علوم انسانی زیر مجموعه دانشکده هنر دانشگاه آلبرتا است. این دپارتمان رشته‌هایی مانند مطالعات آسیای شرقی، زبان انگلیسی، مطالعات فیلم، تاریخ و دین و زبان‌های مدرن و مطالعات فرهنگی، فلسفه و مطالعات رسانه و فناوری را ارائه می‌دهد. دپارتمان علوم انسانی رویکردی مبتنی بر تحقیق دارد تا مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار به دانشجویان ارائه شوند. دپارتمان علوم انسانی دانشگاه آلبرتا از اساتید برجسته بهره می‌برد تا جدیدترین دانش را در این حوزه به دانشجویان منتقل کند.

    تحصیل رشته علوم انسانی در دانشگاه یورک

    تحصیل رشته علوم انسانی در دانشگاه یورک

    دانشگاه یورک یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته‌های علوم انسانی است. این دانشگاه با ارائه رشته‌های مختلف در همه زمینه‌های علوم انسانی به عنوان یک موسسه بهتر آموزشی و پژوهشی شناخته می‌شود. دانشگاه یورک با چشم انداز جهانی و جامعه‌ای چند فرهنگی از دانشجویان بین المللی توانسته محیطی پویا را برای ارائه تحصیلات قوی ارائه دهد. این دانشگاه همچنین فرصت‌های آموزشی تجربی از جمله دوره‌های کارآموزی و کوآپ (co-op) را برای آماده سازی هر چه بیشتر دانشجویان جهت ورود به بازار کار در نظر گرفته است.

    دپارتمان علوم انسانی دانشگاه یورک تنها دپارتمان در کانادا است که برنامه‌ها و دوره‌های بین رشته‌ای را ارائه می‌دهد. این دپارتمان توجه ویژه‌ای به شیوه‌هایی دارد که مردم از زمان‌ها و مکان‌های مختلف ارزش‌ها، اعمال و ایده‌های فرهنگی با ماهیت فلسفی، مذهبی، اخلاقی، سیاسی و زیبایی‌ شناختی را بیان کرده‌اند. دوره‌های علوم انسانی رویکردی انتقادی به موضوعات این حوزه دارد تا دانشجویان بتوانند راهکارهایی برای مسائل دنیای امروز پیدا کنند. همچنین فارغ التحصیلان علوم انسانی دانشگاه یورک در زمینه تدریس، روزنامه نگاری، نویسندگی خلاق، ویرایش، انتشارات، رسانه‌های دیجیتال و موارد دیگر در بازار کار موفق‌تر عمل می‌کنند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    در کانادا چندین دانشگاه به دلیل برنامه‌ها و امکانات خود در علوم انسانی متمایز از دیگران هستند. در این میان، دانشگاه تورنتو مرتباً رتبه اول را دارد و به دلیل وسعت رشته ‌ای علوم انسانی و اساتید خود یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته‌های علوم انسانی شناخته می‌شود. دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز به دلیل برنامه آکادمیک قوی و دوره‌های متنوع در بین موسسات برتر در این رشته قرار دارند. انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته علوم انسانی در کانادا می‌تواند‌ آینده درخشانی را به شما هدیه دهد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت به کانادا، دریافت ویزای تحصیلی کانادا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته‌های علوم انسانی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت