دوره های کوآپ در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دوره‌های کوآپ به دانشجویان بین‌المللی این فرصت را می‌دهد که در حین تحصیل در کانادا تجربه کاری نیز داشته باشند. این دوره‌ها تجربه شما را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند بعد از فارغ التحصیلی، یک رزومه شغلی عالی داشته باشید. در حالی که دوره‌های معمول تحصیل در دانشگاه می‌تواند دانش شما را در مورد این موضوع ایجاد و افزایش دهد، دوره‌های کوآپ ترکیبی از تئوری و تجربه کاری را ارائه می‌دهند. از تحصیل در دانشگاه‌های معتبر گرفته تا کار در شرکت‌های بزرگ، دوره‌های کوآپ یک انتخاب عالی برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در کانادا را دارند. برای شناخت بیشتر دوره‌ها با ما همراه باشید.

    دوره‌های کوآپ در کانادا چیست؟

    دوره‌های کوآپ در کانادا چیست؟

    اصطلاح «Co-Op» مخفف «Cooperative Education Canada» است. هدف از این دوره کمک به دانشجویان برای داشتن کسب تحصیلات دانشگاهی و شغلی به طور همزمان است. دوره‌های کوآپ در کانادا رو به افزایش هستند زیرا این کشور دارای طیف وسیعی از دانشگاه‌های شناخته شده است که فرصت‌های تحصیلی و شغلی زیادی را ارائه می‌دهند. هدف هر دانشجوی بین‌المللی این است که رشته تحصیلی خود را در کنار کار در شرکت‌های بزرگ ادامه دهد. بنابراین به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، باید واجد شرایط یک برنامه کوآپ باشید. پس مطمئن شوید که شرایط زیر را دارید:

    • داشتن مجوز تحصیلی معتبر
    • تجربه کاری مرتبط با رشته
    • ارسال نامه از دانشگاه مبنی بر سابقه کار برای دریافت مدرک
    • برنامه کوآپی که انتخاب کرده‌اید، کمتر از 50 درصد دوره تحصیلی شما را شامل می‌شود.

    با برنامه‌های کوآپ، دانشجویان در زمینه‌ای که می‌خواهند در آن تخصص داشته باشند، تجربه خوبی کسب خواهند کرد.

    تفاوت دوره‌های کوآپ با دوره‌های تحصیلی معمولی

    تفاوت دوره‌های کوآپ با دوره‌های تحصیلی معمولی

    دوره کوآپ در کانادا

    دور آموزشی معمول در کانادا

    ترکیبی از تحصیلات و تجربه کاری در طول دوره تحصیلی است.

    فقط کمک‌های تخصصی را در طول دوره برنامه تحصیلی ارائه می‌دهد.

    یک سال اضافی برای فارغ التحصیلی طول خواهند کشید.

    پس از اتمام دوره تحصیلی دانشجویان فارغ التحصیل می‌شوند.

    به تجربه کاری دانشجویان اضافه می‌کند و دانشجویان را پس از فارغ التحصیلی به فرد ماهر تبدیل می‌کند.

    دانشجویان تجربه کاری ندارند مگر اینکه در تعطیلات ترم تجربه‌ای داوطلبانه‌ای داشته باشند.

    شانس گرفتن شغل در آینده بیشتر است زیرا شرکت‌ها به خوبی از مهارت‌های دانشجویان آگاه هستند.

    فرصت‌های شغلی محدود خواهند بود و این ممکن است در هنگام یافتن شغل مناسبی که برای رشته انتخابیتان مناسب است، کند پیش برود.

     

    این دوره از آموزش در بین دانشجویان بین‌المللی انتخاب خوب است زیرا در کنار دانش تئوری، دانشجویان تجربیات دنیای واقعی را نیز دریافت می‌کنند که این مهم می‌تواند بر تصمیمات شغلیشان آنها در آینده تاثیر بسزایی بگذارد.

    مزایای دوره‌های کوآپ در کانادا

    مزایای دوره‌های کوآپ در کانادا

    یکی از بهترین راه‌ها برای تمدید اقامت در کانادا با ویزای دانشجویی و در حین مهاجرت تحصیلی، انجام یک برنامه کوآپ است. که کار در کانادا از طریق یک برنامه کوآپ به شما این امکان را می‌دهد تا نحوه عملکرد بازار کار کانادا را کشف کنید و بخشی از آن باشید. به این ترتیب، با انتخاب یک دوره کوآپ می‌توانید هم در کانادا و هم در کشور خود تجربه شغلی مرتبط به دست آورید.

    به طور کلی، دوره‌های کوآپ می‌توانند فواید زیر را به همراه داشته باشند:

    1- دریافت اقامت دائم کانادا

    یک برنامه کوآپ این امکان را برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند که بتوانند اقامت خود را در کانادا تمدید کنند. علاوه بر این، کار کردن در دوره تحصیل می‌تواند به این معنا باشد که همان شرکت‌ها می‌توانند پس از پایان تحصیلات با شما تماس بگیرند تا به عنوان بخشی از تیم خود در آنجا به کار ادامه دهید. دوره‌های کوآپ به شما این امکان را می‌دهند که با شرکت‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه کاری خود روابط کاری برقرار کنید که این مهم مزیتی عالی برای دریافت اقامت دائم کانادا خواهد بود.

    2- کسب تجربه کاری خوب

    دانشجویانی که در دوره کوآپ پذیرفته می‌شود، این فرصت را دارند که تجربه کاری خوب کسب کنند. به عنوان مثال، دانشجویانی که برای یک برنامه دو ساله تحصیل می‌کنند، این امکان را دارند تا 2 سال تجربه کاری به رزومه خود اضافه کنند. شما با متخصصان رشته تحصیلی خود ملاقات خواهید کرد و آنها به شما مشاوره، راهنمایی و توصیه‌هایی می‌کنند تا به رشد حرفه‌ای شما کمک زیادی می‌کند. بنابراین، یک برنامه کوآپ به شما اجازه می‌دهد تا در آینده جذب موقعیت‌های شغلی بهتری شوید.

    3- کسب درآمد و حقوق

    بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دلیل امکان آموزش در کلاس جهانی و کار پاره وقت، کانادا را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب می‌کنند. اما باید توجه کرد که هزینه زندگی در کانادا بسته به منطقه و سبک زندگی شما می‌تواند گران باشد. کار در حین تحصیل می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد کافی برای پوشش تمام هزینه‌های تحصیلی و شخصی خود کسب کنید. این مهم همچنین به شما این فرصت را می‌دهد که در این کشور به فردی مستقل تبدیل شوید.

    4- توسعه مهارت‌های کاری

    همانطور که در زمینه مورد علاقه خود کار می‌کنید، تمایل به توسعه مهارت‌هایی دارید که با معیارهای شغلی مطابقت دارند. مهارت هایی که کسب می‌کنید شامل مهارت‌های توسعه فردی و شغلی هستند. شما درک می‌کنید که در محیط کار چطور باید رفتار کنید و چگونه از آنچه در دانشگاه می‌خوانید، در عمل استفاده کنید.

    پس شکی نیست که بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان دوست دارند مهارت‌های کاری خود را افزایش دهند زیرا تعداد زیادی از شرکت‌ها به دنبال استخدام متقاضیان با تجربه هستند و اگر کسی آنها را به دلیل بی‌تجربه بودن استخدام نکند، چگونه می‌توانند رزومه کاری خوبی داشته باشند؟ به لطف روش دوره‌های کوآپ کانادا، شما آماده رویارویی با چالش‌های بازار کار خواهید بود.

    5- جذب پوزیشن‌های شغلی خوب

    داشتن تجربه کاری می‌تواند مسیر شغلی شما را تعیین کند. به عنوان مثال، اگر در یک شرکت بازاریابی کار می‌کنید، پوزیشن‌های مختلفی وجود دارند که با آن مواجه می‌شوید. این امکان را دارید تا همه موقعیت‌های شغلی را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدام پوزیشن برای شما مناسب‌تر است. این کار باعث می‌شود بفهمید دقیقاً به چه چیزی علاقه دارید.

    پس انتخاب شغل همیشه کار آسانی نیست، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند. اگرچه انتخاب چیزی که دوست دارید، همیشه ایده خوبی است اما تصمیم گیری برای آن بسیار سخت است. اما دوره‌های کوآپ به شما این امکان را می‌دهند تا تصمیمات بیشتری در بازار کار فعلی خود بگیرید. به این ترتیب، شما نه تنها قادر خواهید بود آنچه که دوست دارید را مطالعه کنید بلکه می‌توانید رشته‌ای را بخوانید که در آینده تبدیل به شغل اصلی شما خواهد شد.

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای دوره‌های کوآپ

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای دوره‌های کوآپ

    اکنون اطلاعات کاملی در مورد دوره‌های کوآپ در کانادا پیدا کردید. حالا به دانشگاه‌های برتری که برنامه‌های کوآپ را در کانادا ارائه می‌دهند و متقاضی پس از گذراندن این دوره‌ها در دانشگاه‌های مذکور، آینده درخشانی را در راستای مهاجرت به کانادا تجربه خواهد نمود، اشاره می‌کنیم:

    1- دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو یکی از اعضای آموزش تعاونی و یادگیری حین کار در کانادا است. این دانشگاه دو ترم را ارائه می‌دهد که ترکیبی از تحصیل و کار است که در آن دانشجویان می‌توانند یک تجربه کاری دو ساله با دریافت حقوق داشته باشند.

    رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS

    149

    برنامه‌های محبوب

    هنر، مهندسی، محیط زیست، بهداشت، ریاضی، علوم

    دوره‌های آموزشی

    لیسانس، فوق لیسانس

     

    2- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا، بزرگ‌ترین دوره کوآپ را در غرب کانادا ارائه می‌دهد. این دانشگاه بیش از 40 سال است که آموزش تحصیلی – شغلی را به دانشجویان سراسر جهان ارائه می‌دهد.

    رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS)

    46

    برنامه‌های محبوب

    هنر و علوم انسانی، مدیریت بازرگانی، مهندسی، جنگل داری، علم، زمین و سیستم‌های غذایی، حرکت شناسی و سینتیک انسانی

    دوره‌های آموزشی

    لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا (بر اساس انتخاب رشته متفاوت است)

     

    3- دانشگاه ویکتوریا

    برنامه کوآپ در کانادا از دانشگاه ویکتوریا چیست؟ این دانشگاه طیف وسیعی از دوره‌های اختصاص داده شده به دانشجویان کوآپ را به تنهایی ارائه می‌دهد. آن‌ها دوره‌هایی را در مورد برنامه‌های محبوب ارائه داده که نیازهای دانشجویان امروز را برآورده می‌کنند.

    رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS)

    334

    رشته‌های محبوب

    تحصیلات تکمیلی، حقوق، مدیریت دولتی، علوم بهداشتی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنرهای زیبا، علوم ورزشی، تربیت بدنی و سلامت

    دوره‌های آموزشی

    لیسانس و فوق لیسانس

     

    4- دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا یکی از محبوب ترین موسسات آموزشی کوآپ در کانادا است. برنامه مهندسی کوآپ، یکی از بزرگ ترین و پرطرفدارترین دوره‌های تحصیلی می‌باشد. آن‌ها همچنین دوره‌های Co-Op را در تجارت نیز ارائه می‌دهند.

    رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS)

    126

    رشته‌های محبوب

    مهندسی، بازرگانی

    دوره‌های آموزشی

    لیسانس و فوق لیسانس

     

    5- دانشگاه اتاوا

    دانشگاه اتاوا یکی دیگر از مؤسسات آموزشی عالی در کانادا است که طیف متنوعی از برنامه‌های کوآپ را ارائه می‌دهد. برای درخواست هر دوره، دانشجویان باید مدرک لیسانس اجباری داشته باشند.

    رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS)

    230

    رشته‌های محبوب

    هنر، حقوق، مهندسی و مدیریت

    دوره‌های آموزشی

    کارشناسی ارشد

     

    نحوه درخواست دوره‌های کوآپ در کانادا

    نحوه درخواست دوره‌های کوآپ در کانادا

    اگر علاقه مند به ثبت نام در یک برنامه کوآپ در کانادا هستید، این فرآیند بسیار ساده خواهد بود. اکنون فقط باید انتخاب کنید که کدام رشته کوآپ بیشتر مورد علاقه شماست و کدام دانشگاه‌ها این نوع رشته‌ها را ارائه می‌دهند. همچنین، مواردی مانند شرایط پذیرش، سطح انگلیسی، شهریه، مکان و سایر را نیز باید بررسی کنید. سپس با دریافت نامه پذیرش دانشگاه می‌توانید برای ویزای کانادا اقدام کنید.

    انتخاب برای تحصیل در یک دوره کوآپ در کانادا، درهای بازار کار را به روشی باز می‌کند که در کشورهای دیگر اتفاق نمی‌افتد! این دوره با ارائه آموزش‌های دانشگاهی، فرصتی برای یادگیری و تجربه را نیز فراهم می‌کند. به طور کلی، کار به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا یک هدف قابل دستیابی از طریق دوره‌های کوآپ است که مسیر شما برای اقامت دائم کانادا را آسان‌تر می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه کوآپ و طرح هرگونه پرسش با تیم پشتیبانی گروه مهاجرتی ادب همراه باشید.

    سوالات متداول دوره های کوآپ در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-10-06

    سلام وقت بخیر من و یکی از دوستان صمیمیم میخوایم بعد از کنکور برای دانشگاه های کانادا اپلای کنیم سطح زبانمون خوب هست خانواده هامون هم حمایت میکنن . من برای مهندسی و دوستم برای پزشکی میخوان اقدام کنن . میخواستم بدونم که با کوآپ میتونیم خودمون هزینه هامون رو بدیم و مستقل بشیم و نیاز به کمک خانواده نباشه؟(میخوایم مستقل باشیم..) . و اینکه میسه هر دومون توی یک دانشگاه و خوابگاه باشیم؟ و کلا پول شهریه رو با کوآپ بدیم؟

    2023-10-08

    سلام. نه متاسفانه اونطور که فکر می کنید کل هزینه پوشش داده نمیشه و پیشنهاد میشه اگه شرایط خوبی دارین برای بورسیه اقدام کنین و ضمن اینکه تو کانادا اجازه کار تمام وقت در حین تحصیل رو هم خواهید داشت. بقیه موارد مثل انتخاب دانشگاه و خوابگاه یکسان و... بستگی به شانس داره و مورد داشتیم برای دو برادر در یک دانشگاه اقدام کنیم. در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت