معرفی دانشگاه ویندزور کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه ویندزور که با نام‌های اختصاری U of W یا Uwindsor هم شناخته می‌گردد، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی معتبر در استان انتاریو و شهر ویندزور کانادا می‌باشد. این دانشگاه جنوبی‌ترین دانشگاه کانادا است که تقریبا دارای 12000 دانشجوی تمام وقت و پاره وقت در مقطع لیسانس و 4000 دانشجو در مقاطع تحصیلی بالاتر می‌باشد. دانشگاه ویندزور تا سال 1956 با نام کالج ایسامپشن شناخته می‌شد و تا به امروز بیش از 135000 دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. "خوبی، انضباط و دانش" شعار دانشگاه ویندزور می‌باشد. این دانشگاه با ارائه دوره‌های مختلف تحصیلی، داشتن اساتید و متخصصان برجسته، تجهیزات و امکانات به روز و پیشرفته و بسیاری مزایای دیگر، جزء یکی از بهترین موسسات آموزشی و تحقیقاتی در کانادا و جهان قرار دارد که گزینه‌ی بسیار عالی برای ادامه تحصیل در کانادا می‌باشد. برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه ویندزور با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه ویندزور

    سال تاسیس دانشگاه

    1857

    شهر و استان

    ویندزور، انتاریو

    نوع دانشگاه

    دولتی (تحقیقاتی)

    تعداد کل دانشجویان

    16491 نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 4000 نفر

    نرخ پذیرش

    65 درصد

    مساحت

    51 هکتار

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    1 به 1.08

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    نسبت مقطع کارشناسی به مقاطع بالاتر

    1 به 0.37

    مدیر دانشگاه

    رابرت گوردن

    آدرس دانشگاه

    401 Sunset Avenue,Windsor, Ontario N9B 3P4

    سایت دانشگاه

    uwindsor.ca

    مشخصات دانشگاه ویندزور

    تاریخچه دانشگاه ویندزور

    دانشگاه ویندزور در سال 1857 میلادی تاسیس شد و در آن زمان با هدف تاسیس کالج کاتولیک رومی ویندزور، با نام کالج ایسامپشن توسط انجمن یسوعیان بنیان‌گذاری و شناخته‌ می‌شد و در فاصله بین 1956 تا 1963 عنوان دانشگاه ایسامپشن ویندزور را داشت که از 1963 به بعد با نام خلاصه شده دانشگاه ویندزور فعالیت دارد. اولین دانشجوی خانم در سال 1950 در این دانشگاه پذیرفته شد و از سال 1953 پس از تغییرات قانون‌گذاری در انتاریو، به عنوان یک دانشگاه مستقل قدرت خود را بدست آورد و وابستگی خود را به دانشگاه وسترن انتاریو قطع نمود. دانشگاه ویندزور از دهه 70 میلادی شروع به اوج گرفتن نمود و تنها از سال 1967 تا 1977، تعداد دانشجویان خود را از 1500 نفر به 8000 نفر افزایش داد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه ویندزور

    دانشگاه ویندزور برنامه‌های تحصیلی برای بیش از 190 رشته تحصیلی را برای مقطع کاردانی و کارشناسی و همچنین 70 رشته برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را در 9 دانشکده به شرح زیر ارائه می‌دهد:

    • دانشکده هنر، علوم انسانی و اجتماعی: در این دانشکده مطالعات استدلالی و آنتروپولوژی، هنرهای آزاد و مطالعات حرفه‌ایی، ارتباطات، فیلم و سایر موارد چند رسانه‌ایی، هنرهای خلاق، هنرهای نمایشی، زبان و ادبیات انگلیسی، نگارشات خلاقانه، تاریخ، زبان‌های زنده دیگر دنیا، ادبیات و هنر بین‌المللی، فلسفه، علوم سیاسی، روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی، جرم شناسی، خدمات اجتماعی و علوم جنسیت و بانوان از جمله محوری‌ترین موضوعات و رشته‌ها در این دانشکده می‌باشند.

    • دانشکده مهندسی: در این دانشکده رشته‌های محبوب مهندسی از جمله مهندسی عمران، برق، کامپیوتر، مهندسی محیط زیست، مهندسی صنعت و تولید و سیستم‌های صنعتی، مکانیک و خودرو، هوافضا و مهندسی مواد تدریس می‌گردند.

    • دانشکده تجارت اودت: که در آن تدریس رشته‌های حسابداری، بازاریابی، مدیریت، منابع انسانی، امور مالی، استراتژی مالی و... تدریس می‌گردد.

    • دانشکده تحصیلات تکمیلی

    • دانشکده سینتیک (جنبش شناسی) انسان: در این دانشکده رشته‌های مربوط با ورزش مانند مطالعات ورزشی، علوم حرکتی و مدیریت ورزشی و... تدریس می‌گردد.

    • دانشکده حقوق: دانشکده حقوق این دانشگاه، یکی از 6 دانشکده حقوق بسیار قوی و با سطح علمی بالا بویژه در علوم عدالت اجتماعی و حقوق بشر در کل کانادا می‌باشد. همچنین دارای 2 کیلنیک قانونی برای مطالعات و تجربیات آکادمیک و عملی در زمینه علوم پیرامون قوانین جرایم و جنایی می‌باشد.

    • دانشکده پرستاری

    • دانشکده آموزش و پرورش

    • دانشکده علوم: در این دانشکده رشته‌های علوم بیولوژیک، شیمی و بیوشیمی، علوم کامپیوتر، علوم زمین و محیط زیست، اقتصاد، ریاضیات، آمار، فیزیک و سایر علوم عمومی دیگر تدریس می‌گردد.

    دانشگاه ویندزور همچنین برنامه‌های بین دانشکده‌ای را ارائه می‌دهد که رشته‌های میان بخشی مانند پزشکی قانونی ، مطالعات محیط زیست و هنر و علوم متمرکز را ارائه می‌دهد. در حال حاضر در دانشگاه ویندزور 9 برنامه آموزشی تعاونی برای 1100 دانشجو در جریان می‌باشد.

    فاصله پردیس دانشگاه ویندزور از مرکز شهر حدود 10 دقیقه رانندگی با خودرو می‌باشد. این دانشگاه به عنوان جنوبی‌ترین دانشگاه کانادا، با شهر دیترویت مرز دارد به طوری که پردیس‌های این دانشگاه از مرز شهر دیترویت قابل مشاهده است. پردیس دانشگاه شامل 51 هکتار مساحت می‌گردد که توسط محلات و دیگر ساختمان‌های مسکونی این شهر محصور شده است. همچنین در این محوطه، برنامه‌ی درختکاری هم در جریان است که گونه‌های مختلف از گیاهان جنگل کارولین در آن قابل مشاهده است. به علت قدمت این دانشگاه، شما در پردیس دانشگاه ویندزور معماری‌های کلاسیک مسیحی در کنار معماری‌های نوین و ساختمان‌های پیشرفته ساخته شده با بودجه‌های بسیار بالایی را خواهید دید. از بخش‌های قابل توجه در پردیس دانشگاه ویندزور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • مرکز کارآفرینی "جویس"

    • سالن یادبود دوران جنگ جهانی اول و دوم

    • مرکز کارآفرینی، نوآوری و تجربه EPI و اتحاد وی‌تک

    • مرکز نوشتاری آکادمیک و علوم عمومی: که شامل سالن‌های غذایی اختصاصی و کتابخانه‌های درون خود می‌گردد.

    • مرکز سنت دنیس: که شامل سالن‌های ورزشی، استخر، زمین‌های بازی و سایر امکانات مدرن ورزشی با 17 تیم ورزشی مختلف می‌گردد. ورزش‌های این دانشگاه بیشتر شامل فوتبال آمریکایی، فوتبال معمولی، دو و میدانی در فضای باز، بسکتبال، والیبال، هاکی، هندبال اروپایی، تنیس روی میز، کورلینگ، راگبی داخل سالن و... می‌گردد. همچنین تیم هاکی "لنسرهای ویندزور" تیم مشهور رقابتی این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ها می‌باشد.

    • کتابخانه لدی: که به "یاد جان فرانسیس لدی" رئیس سابق این دانشگاه نام‌گذاری شده، به عنوان کتابخانه اصلی دانشگاه تلقی می‌گردد که شامل بیش از سه میلیون کتاب، مقاله، فایل‌های الکترونیک آموزشی و... می‌گردد.

    دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی در دانشگاه ویندزور

    دانشگاه ویندزور دارای بیش از 12000 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 4000 دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری می‌باشد که شهرت این دانشگاه بیشتر در رشته‌های حقوق، مهندسی، تجارت، پرستاری، سینتیک انسانی، خدمات اجتماعی و رشته‌های هنری می‌باشد. همچنین بیش از 23 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی از بیش از 100 کشور جهان تشکیل می‌دهد.

    دانشگاه ویندزور بیش از 260 برنامه دانشگاهی را از مقطع کارشناسی تا دکترا ارائه می‌دهد و تقریباً هر رشته یا حرفه‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. برنامه‌های بسیاری در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره‌های دکترا همراه در کنار دوره گواهینامه‌ای در کانادا یا همان Certificate Programs و مدرک کاردانی در دانشگاه ویندزور نیز ارائه می‌گردد.

    دانشگاه ویندزور با متوسط نرخ بالای 80 الی 85 درصد اشتغال دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، در این زمینه پیشگام است اما از طرفی بسیاری هم هستند که این دانشگاه را نسبت به سایر دانشگاه‌های دولتی و عمومی کانادا از نظر شهریه گرانتر می‌دانند.

    رتبه و اعتبار دانشگاه ویندزور در کانادا و جهان

    معیار رتبه بندی

    رتبه

    رتبه در کانادا

    26 (آمار 5 آگوست 2021)

    رتبه جهانی

    1049 (آمار 2021)

    سیستم رتبه بندی کیو اس (QS)

    751 تا 800

    سیستم رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز (THE)

    601 تا 800

    • دیگر امتیازبندی‌ها (از 100 امتیاز)

    معیار امتیازدهی

    امتیاز

    استناد منابع کشوری به تعالیم این دانشگاه

    35

    درآمد صنعتی

    39.2

    تحقیقات

    37.4

    چشم انداز بین‌المللی

    82.6

    رشته‌های مهندسی و تکنولوژی، روانشناسی و آموزش و پرورش بالاترین رتبه‌های جهانی را نسبت به دیگر رشته‌های در این دانشگاه دارند.

    شرایط اسکان در دانشگاه ویندزور

    شرایط اسکان هم درون و هم خارج از دانشگاه برای دانشجویان مهیا می‌باشد. خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ویندزور در پردیس اصلی دانشگاه و داخل محوطه دارای 4 ساختمان تحت عنوان ALUMNI و CARTIER و LAURIER و ساختمان بخش غربی پردیس می‌گردد (ساختمان بخش غربی برای پاییز و زمستان 2021-2022 در دسترس نمی‌باشد). دو مورد اول دارای اتاق‌های سوئیت یا شبیه سوئیت هستند در حالی که دو مورد دیگر بیشتر دارای اتاق‌های تک نفره یا دو نفره با حمام‌ها و سالن‌های استراحت و مطالعه مشترک هستند که بسته به نوع اتاق و امکانات و... ، هزینه حدودی اسکان برای هر سال تحصیلی بین 5 تا 8 هزار دلار می‌گردد.

    همچنین دانشجویان علاقه مند به اقامت در خارج از دانشگاه می‌توانند به دفاتر املاک خارج از دانشگاه و داخل شهر مراجعه نموده و بر حسب نیاز و بودجه‌ی خود، واحدهای آپارتمانی با قیمت مناسب را که در نزدیکی دانشگاه قرار دارند اجاره نمایند. در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ کانادا، اجاره خانه‌ها در شهر ویندزور مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. شما می‌توانید بسته به موقعیت مکانی خانه، با پرداخت ماهیانه 730 الی 1350 دلار آپارتمان تک خوابه یا با پرداخت ماهیانه بین 1350 تا 1500 دلار آپارتمانی دو خوابه را اجاره نمایید.

    پذیرش در دانشگاه ویندزور

    برای مقطع کارشناسی:

    • حداقل معدل نمره 11 یا 12 (بطور متوسط، نیازمند به میانگین GPA 3 به بالا) که این نمرات بسته به رشته مورد نظر می‌تواند متغیر باشد. همچنین دانشگاه متقاضیان را به گذراندن تست آزمون SAT و ACT نیز تشویق می‌نماید.

    • همچنین ورودی مقطع کارشناسی این دانشگاه، حداقل نمره آیلتس ندارد یا نمره آزمون DET حداقل باید 120 باشد و همچنین نمره آزمون تافل بستگی به رشته مورد نظر دارد که دارای حداقل نمره متغیر می‌باشد.

    • هزینه تحصیل در هر سال برای یک دانشجوی بین‌المللی مقطع کارشناسی 22000 دلار می‌باشد.

    • مدارک مورد نیاز هم عبارتند از: فرم درخواست، ارائه نمرات یکی از آزمون‌های TOEFL/IELTS/DET، ریزنمرات رسمی دو سال آخر تحصیلات متوسطه، گزارش آزمون‌های SAT یا ACTدر صورت نیاز، توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه در صورت نیاز، مدارک تمکن مالی یا مدارک معافیت از پرداخت هزینه در صورت وجود، مدارک هویتی مانند کپی پاسپورت و...

    برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری:

    • حداقل معدل دوره کارشناسی از بین 70 تا 77 به بالا بسته به رشته مورد نظر و گذراندن تست GRE برای رشته مورد نظر

    • هزینه تحصیل در هر سال برای یک دانشجوی بین‌المللی کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 15000 تا 20000 دلار می‌باشد.

    • همچنین ورودی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه، حداقل نمره تافل ندارد یا نمره آزمون DET حداقل 120 و یا نمره آزمون آیلتس بالاتر از 6.5 یا 7 بستگی به رشته مورد نظر را نیازمند می‌باشد.

    • مدارک مورد نیاز هم عبارتند از: فرم درخواست، ارائه نمرات یکی از آزمون‌های TOEFL/IELTS/DET، ریزنمرات دوره کارشناسی، گزارش آزمون‌های GRE یا GMAT یا LSAT در صورت لزوم، انگیزه‌نامه + 2 یا 3 توصیه‌نامه از اساتید در صورت نیاز، مدارک تمکن مالی یا مدارک معافیت از پرداخت هزینه در صورت وجود، مدارک هویتی مانند کپی پاسپورت، شناسنامه و...

    مهلت ثبت نام

    • متقاضیان برای ترم بهار و تابستان باید تا ۱ ماه ژانویه تمامی مدارک خود را به طول کامل به دانشگاه تحویل دهند. این تاریخ برای ترم پاییز و ترم زمستان به ترتیب تا 1 ماه می و تا 1 ماه سپتامبر مهلت دارد.

    بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه ویندزور

    دانشگاه ویندزور هر ساله بیش از 10 میلیون دلار را به بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی اختصاص می‌دهد. این مبالغ از سمت برخی سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین دکترهایی خیرخواه در جهت کمک به هزینه‌های تحصیل و افزایش فارغ‌التحصیلان دریافت می‌گردد. همچنین این دانشگاه به "پروژه‌ی قهرمان" ملحق شده که توسط ژنرال ریک هیلیر برای خانواده‌های نیروهای جنگی کانادایی کشته شده آغاز شده است و در جهت تامین مبالغ مربوط به بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا کمک می‌کند.

    همچنین الن ای-براون پروفسور اقتصاد دانشگاه ویندزور و عضو کمیته سنای این دانشگاه اعلام کرد که: برای دانشجویان رشته‌های هنر و علوم اجتماعی با بیش از 2 سال سابقه تحصیل در این دانشگاه، بورسیه تحصیلی رقابتی در نظر گرفته شده که برای دریافت آن باید نمرات خوبی داشته باشید و یک انگیزه‌نامه با شرح دقیق و کاملی حاوی 1500 الی 2000 کلمه ارائه دهید.

    برای کسب اطلاع کامل از اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا به این مطلب مراجعه نمایید:

    بورسیه تحصیلی کانادا

    کلام آخر

    دانشگاه ویندزور یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا بوده و متقاضیانی که این دانشگاه را برای آینده تحصیلی خود انتخاب نموده، از محیطی علمی – تحقیقاتی با استانداردهای بالای جهانی می‌توانند بهره‌مند گردند. تحصیل در این دانشگاه می‌تواند به معنای تضمین برای یک آینده شغلی بسیار مطلوب و مناسب باشد. شما اگر می‌خواهید در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه ویندزور و نحوه اخذ ویزای تحصیلی کانادا اطلاعات خود را افزایش دهید، همین حالا با تیم مجرب گروه مهاجرتی ادب ویزا تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه ویندزور کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2022-09-20

    سلام،در مورد تحصيل در اين دانشگاه ميخواستم بدونم كه من تافل ١٠٠دارم و ارشد سلولي مولولي ميخوام ارشد مجدد تو رشته بيوتكنولوژي پزشكي بگيرم ٢تا مقاله هم دارم ٣٧سال سن دارم و ١٣سال سابقه كار در وزارت بهداشت .ايا ميتونم اين رشته رو با اين مدرك زيان كه يك از اسكيلهام ٢٠وبقيه ٢٨ انتخاب كنم وعلاوه بر اون شهريه اين رشته براي يك سال چقدر مبشه؟وچند سال طول ميكشه؟

    2022-09-26

    سلام. تماس بگیرید تا کارشناسان کامل راهنماییتون کنن: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ