معرفی استان انتاریو کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا از 10 استان و 3 قلمرو کانادا تشکیل شده است. هر استان و قلمرو در کانادا منحصر به فرد است و ویژگی های مختص به خود را به ساکنان و مهاجران ارائه می‌دهند. اما زندگی در استان انتاریو می‌تواند متفاوت از سایر نقاط کانادا باشد. بدین دلیل که این استان به عنوان قلب کانادا در همه موارد محسوب می‌شود که حیات کشور به آن وابسته است. انتاریو پرجمعیت‌ترین استان کاناداست و بزرگترین و متنوع‌ترین اقتصاد را دارد. پایتخت کانادا یعنی اتاوا در این استان قرار دارد که بیشترین نهادهای دولتی فدرال را در خود جای داده است. اگر قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این استان را دارید، ما در این بررسی به طور کامل در مورد استان انتاریو کانادا صحبت خواهیم کرد.

    انتاریو در جنوب کانادا قرار دارد و با ایالات مینه سوتا، میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا و نیویورک در آمریکا هم مرز است. این استان در غرب با استان منیتوبا و در شرق با استان کبک همسایه است. این استان در سمت شمال نیز با سواحل خلیج هادسون امتداد دارد. قبل از ورود اروپایی‌ها به انتایور، حدود 90 درصد از جنوب انتاریو پوشیده از جنگل بود. جنگل‌ها امروزه تنها حدود شش درصد از استان را تشکیل می‌دهند.

    انتاریو دارای پارلمان منتخب دموکراتیک مخصوص به خود است. مجلس قانون گذاری انتاریو در مرکز شهر تورنتو قرار دارد. در حالی که اتاوا پایتخت ملی است، پایتخت انتاریو محسوب نمی‌شود. دولت کنونی انتاریو توسط حزب لیبرال انتاریو رهبری می‌شود و نخست وزیر «کاتلین وین» در راس آن قرار دارد. مانند هر استان کانادا، انتاریو کنترل گسترده‌ای بر مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و سایر خدمات خود دارد.

    جغرافیای استان انتاریو

    جغرافیای استان انتاریو

    انتاریو از نظر مساحت چهارمین استان بزرگ کانادا است. مساحت کل انتاریو کمی بیش از یک میلیون کیلومتر مربع است. برای در نظر گرفتن این موضوع، مساحت انتاریو در اندازه بریتانیا، آلمان، کاستاریکا، فیلیپین، دانمارک و بلژیک است. مردم کانادا را شمالی‌ترین کشور جهان می‌دانند، اما شمالی‌ترین مرز انتاریو در عرض جغرافیایی موازی با لندن در انگلستان است و جنوبی‌ترین نقطه این استان تقریبا موازی با شهر رم در ایتالیاست.

    هیچ کوهی در انتاریو وجود ندارد! بلندترین نقطه استان خط الراس ایشپاتینا با ارتفاع 693 متر از سطح دریا در شمال شرقی انتاریو است. با این حال، آنچه انتاریو از نظر بلندی فاقدش است، آب این فقدان را جبران کرده است. بیش از 250 هزار دریاچه در استان وجود دارد که تقریبا یک پنجم آب شیرین جهان را شامل می‌شود. به استثنای دریاچه میشیگان، انتاریو شامل بخشی از تمام دریاچه‌های بزرگ مانند دریاچه‌های سوپریور، هورون، ایری و انتاریو است.

    آب و هوای استان انتاریو

    آب و هوای استان انتاریو

    آب و هوا با توجه به وسعت زیاد استان به طور قابل توجهی در سراسر انتاریو متفاوت است، اما در هر کجا که هستید، زندگی در انتاریو می‌تواند از نظر آب و هوا کمی ماجراجویانه باشد. جنوب انتاریو جایی که اکثریت قریب به اتفاق مردم در آن زندگی می‌کنند، دارای تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و برفی است. هوای سرد کم کم از ماه نوامبر، شروع می‌شود. زمستان در جنوب انتاریو می‌تواند تا مارس و آوریل ادامه داشته باشد. هوای گرم تقریبا از اوایل ماه مه شروع می‌شود، به طوری که تابستان از ژوئن تا آگوست ادامه پیدا می‌کند.

    سپتامبر تا اکتبر می‌تواند آب و هوای دلپذیری را با روزهای گرم به ویژه در ماه سپتامبر به مردم ارائه دهد. در شمال انتاریو و در دریاچه سوپریور، میانگین دما در ژانویه 15- درجه سانتیگراد و در جولای 18 درجه سانتیگراد است. بارندگی سالانه در این استان حدود 700 میلی‌متر است و میزان بارش برف نیز سالانه 2160 میلی‌متر خواهد بود. نواحی اطراف دریاچه‌های بزرگ دارای بارندگی و بارش برف کمتر و کمی معتدل‌تر از قسمت‌های شرقی هستند. در این مناطق مردم مشغول برپایی پیک نیک و پیاده روی در فضای دل انگیز طبیعت می‌شوند.

    جمعیت و فرهنگ استان انتاریو

    جمعیت و فرهنگ استان انتاریو

    جمعیت انتاریو بر اساس آمار کانادا، حدود 14.7 میلیون نفر تخمین زده شده بود. این استان پرجمعیت‌ترین استان یا قلمرو کانادا است که حدود 38 درصد از کل جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهد. بیش از 85 درصد از جمعیت استان در شهرها، شهرک‌ها و حومه‌ها به‌ ویژه در سواحل دریاچه‌های بزرگ زندگی می‌کنند.

    بیشترین جمعیت در مجموعه شهری معروف به نعل اسب طلایی (Golden Horseshoe) در امتداد ساحل غربی دریاچه انتاریو، از جمله منطقه تورنتو بزرگ، همیلتون، سنت کاترینز و آبشار نیاگارا زندگی می‌کنند. خارج از این منطقه، سایر مراکز جمعیتی شامل لندن، کین کاردین و ویندزور و سارنیا در جنوب غربی انتاریو هستند. در شرق انتاریو بزرگترین شهرها شامل اتاوا (پایتخت کشور) و کینگستون هستند. با این حال، زندگی در انتاریو در خارج از شهرها می‌تواند کمی منزوی باشد، اما آرامش بیشتری را ارائه می‌دهد.

    انتاریو یک جامعه چند فرهنگی است. در حالی که ریشه تاریخی استان به اهالی بریتانیا می‌رسد، مردمان سرزمین انگلیس بزرگترین گروه قومیتی در انتاریو را تشکیل می‌دهند. حدود 30 درصد از ساکنان انتاریو در سرشماری سال 2016 به عنوان اقلیت‌ها شناخته شدند. زندگی در شهرهای انتاریو از نظر قومیتی متنوع است. در تورنتو حدود 50 تا 55 درصد از جمعیت خارج از کانادا متولد شده‌اند.

    تنها شهر جهان بعد از تورنتو که درصدی بالایی از مهاجران را دارد، میامی در آمریکاست. بیش از 250 قومیت و 170 زبان در شهر تورنتو زندگی می‌کنند. اما نه تنها چند فرهنگی بودن در تورنتو موضوعی رایج است، بلکه در اتاوا حدود یک چهارم مردم از اقلیت‌های دیگری هستند. در همیلتون، کیچنر-واترلو و لندن حدود یک پنجم از مردم را مهاجران تشکیل می‌دهند.

    انگلیسی زبان رسمی انتاریو است و حدود 68 درصد از مردم این زبان را به عنوان زبان مادری خود می‌دانند. با این حال، حدود 200 زبان در انتاریو صحبت می‌شود. 4.7 درصد از جمعیت انتاریو به یکی از زبان‌های چینی و 4 درصد فرانسوی صحبت می‌کنند. ایتالیایی و پنجابی چهارمین و پنجمین زبان‌های پرگفتار در کل استان هستند.

    هزینه زندگی در انتاریو

    هزینه زندگی در انتاریو

    هزینه زندگی در انتاریو به طور چشمگیری بین هزینه زندگی در شهرهای بزرگی مانند تورنتو تا زندگی جوامع روستایی متفاوت است. بین سال‌های 2016 تا 2022، هزینه مسکن در انتاریو به‌طور چشمگیری افزایش یافته است، به طوری که 77.8 درصد به ارزش ملک اضافه شده است. با این حال، هزینه خرید خانه در انتاریو تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفته شود. شما همچنین باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید که در هزینه کلی زندگی در انتاریو نقش دارند. این عوامل عبارتند از:

    • مواد غذایی
    • حمل و نقل
    • نرخ بیمه
    • بهداشت و مراقبت شخصی
    • تفریح و سرگرمی

    متوسط هزینه زندگی ماهانه بدون اجاره خانه در انتاریو برای یک فرد مجرد 2014 دلار کانادا است. با احتساب اجاره، هزینه حدود 1700 دلار کانادا اضافه خواهد شد که مجموعا 3714 دلار کانادا خواهد شد. البته این عدد صرفاً یک میانگین است. اگر نزدیک به شهر بزرگی مانند تورنتو زندگی می‌کنید، هزینه‌های زندگی شما بسیار بیشتر از زمانی است که در جایی دورتر مانند Thunder Bay زندگی خواهید کرد. طبق آخرین داده‌های اقتصادی Numbeo، متوسط هزینه زندگی در تورنتو برای یک فرد مجرد 3588 دلار کانادا است (با احتساب هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر).

    اقتصاد در استان انتاریو

    اقتصاد در استان انتاریو

    اقتصاد انتاریو مولدترین اقتصاد کانادا است و 37 درصد از تولید ناخالص داخلی ملی را به خود اختصاص داده است. عمده مشاغل در انتاریو حول صنایع خدماتی و تولیدی است که با تعداد قابل توجهی مشاغل با مهارت بالا در خدمات مالی و فناوری پیشرفته متمرکز است. بخش خدمات بزرگترین بخش اقتصادی انتاریو است و حدود 5.3 میلیون نفر در آن مشغول به کار هستند.

    تورنتو مرکز اصلی خدمات مالی کانادا است. اتاوا به عنوان پایتخت کشور دارای بسیاری از مؤسسات فدرال است، در نتیجه بسیاری از مشاغل بخش دولتی در این شهر قرار دارند. نرخ بیکاری به طور کلی در انتاریو کمتر از میانگین کانادا به طور و در حدود 5 درصد است.

    نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که هزینه متوسط زندگی نیز باید در مقابل متوسط درآمد متعادل باشد. به عنوان مثال، زندگی در تورنتو می‌تواند گران باشد، اما ساکنان شهر برای یافتن شغلی مناسب مشکلی ندارند و می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند. متوسط درآمد خانوار در انتاریو در حال حاضر بیش از 80 هزار دلار کانادا در ماه است.

    سیستم آموزشی انتاریو

    سیستم آموزشی انتاریو

    اگر در انتاریو زندگی می‌کنید و یکی از والدین شهروندی کانادا را داشته، برای تحصیلات ابتدایی و متوسطه نیازی نیست که شهریه‌ای پرداخت کنید. چهار سیستم مدرسه با بودجه دولتی در استان وجود دارند که شامل مدارس سکولار زبان انگلیسی، مدارس کاتولیک زبان انگلیسی، مدارس سکولار فرانسوی زبان و مدارس کاتولیک فرانسوی زبان هستند.

    طبق گفته موسسه فریزر، انتاریو حدود 14 هزار دلار کانادا برای هر دانشجو در سال هزینه می‌کند. برنامه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) برای ارزیابی دانشجویان بین‌المللی(PISA)  نشان می‌دهد که دانشجویان کانادایی در میان کشورهای برتر در بالاترین رتبه‌ها در جهان قرار دارند. (پس از سنگاپور در رده دوم قرار دارند). انتاریو طبق معیار  PISAبرترین سیستم آموزش عمومی در کانادا را دارد و دانشجویانی که برای تحصیل در کانادا به این استان آمده نیز از این استان به عنوان یکی از بهترین فرصت‌ برای تجربه یک دوره فوق‌العاده دانشجویی یاد می‌کنند.

    دانشگاه‌های انتاریو

    20 دانشگاه دولتی در انتاریو وجود دارند که برجسته‌ترین آنها دانشگاه تورنتو است. دانشگاه تورنتو بر اساس رتبه بندی آموزش عالی کیواس (QS) به عنوان بهترین دانشگاه در کانادا و در جهان رتبه 34 را دارد. سایر دانشگاه‌های برتر انتاریو طبق جدول زیر هستند:

    دانشگاه

    شهر

    دانشگاه مک مستر

    همیلتون

    دانشگاه اتاوا

    اتاوا

    دانشگاه واترلو

    واترلو

    دانشگاه وستر

    لندن

    دانشگاه کوئینز

    کینگستون

    دانشگاه یورک

    تورنتو

    دانشگاه کارلتون

    اتاوا

    دانشگاه گوئلف

    گوئلف

    دانشگاه لیکهد تاندر

    تاندر بی و اوریلیا

    دانشگاه رایرسون

    تورنتو

    دانشگاه ویندزور

    ویندزور

    در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان، شهریه دانشگاه‌های کانادا پایین است. هر یک شهروند یا مقیم دائم کانادا به طور متوسط حدود 6500 دلار کانادا در سال در مقطع کارشناسی برای شهریه پرداخت می‌کند. شهریه برای دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی بیشتر در حدود 25 الی 30 هزار دلار کانادا در سال است.

    سیستم مراقبت بهداشتی انتاریو

    سیستم مراقبت بهداشتی انتاریو

    همه استان‌ها طبق قانون کانادا باید مراقبت‌های بهداشتی همگانی و با بودجه عمومی را برای همه شهروندان و ساکنان قانونی کانادا فراهم کنند. به عبارت دیگر، اکثر خدمات بهداشتی اولیه در کانادا بدون هزینه مستقیم برای بیمار ارائه می‌شوند. برخی از شرایط پزشکی مانند جراحی زیبایی و تعدادی از روش‌های مراقبت از دندان عموماً تحت پوشش نیستند. با این حال، فهرست خدماتی که برای عموم پرداخت می‌شود از استانی به استان دیگر متفاوت است.

    مراقبت‌های بهداشتی در انتاریو برای همه ساکنان بدون هیچ هزینه‌ای در دسترس هستند. طرح بیمه درمانی انتاریو (OHIP) هزینه کامل کلیه خدمات پزشکی لازم را برای همه شهروندان و اکثر ساکنان دائمی انتاریو پوشش می‌دهد. این پوشش شامل معاینات پزشک، آزمایش‌های پزشکی، مراقبت‌های اورژانسی، مراقبت‌های بیمارستانی و مراقبت‌های اورژانسی دندانپزشکی است. در حال حاضر 145 بیمارستانی دولتی در سراسر استان در 224 مکان فعالیت می‌کنند. انتاریو همچنین دارای شش بیمارستان خصوصی و چهار بیمارستان روانپزشکی تخصصی در 8 مکان مختلف است.

    شهرهای بزرگ انتاریو

    شهرهای بزرگ انتاریو

    در ادامه به شهرهای بزرگ و معروف استان انتاریو اشاره می‌کنیم:

    شهر تورنتو

    تورنتو شباهت‌های زیادی با نیویورک دارد، زیرا پایتخت اقتصادی کانادا و میزبان دفاتر مرکزی بسیاری از بزرگترین شرکت‌های کانادایی است. عواملی که به تورنتو کمک می‌کنند تا به طور مداوم در بین بهترین شهرها برای زندگی رتبه بندی شود، تمیز بودن آن است. تورنتو همچنین شهری پر جنب و جوش با جوامع فرهنگی متنوع و رویدادهای مهم اقتصادی و اجتماعی است. از بسیاری جهات، تورنتو در نوع خود بسیار منحصر به فرد است.

    تورنتو که اغلب به عنوان یک شهر جهانی از آن یاد می‌شود، خانه یکی از متنوع‌ترین جمعیت‌ها در جهان است. بیش از نیمی از جمعیت شهر اقلیت‌های قابل مشاهده در نظر گرفته می‌شوند. در سرتاسر شهر می‌توان محله‌هایی را یافت که دارای مهاجرانی از هر گوشه‌ای از جهان هستند، از ایتالیای کوچک گرفته تا محله چینی‌ها تا پرتغال کوچک!

    یکی از جذابیت‌های اصلی تورنتو برای مهاجران، فرصت‌های اقتصادی برای کار در کانادا است. تورنتو به عنوان بزرگترین شهر کانادا، اقتصاد پیشرفته‌ای دارد که تقریباً در هر صنعت و زمینه‌ای فرصت‌های شغلی فراوانی را ارائه می‌دهد. تورنتو هر ساله بیشترین تعداد مهاجر را در بین شهرهای دیگر کانادا را به خود می‌بیند، در نتیجه بالاترین درصد ساکنان خارجی متولد شده در جهان را دارد. این تنوع فرهنگی، همراه با استانداردهای بالای زندگی، به شهر کمک کرده است تا در سطح جهانی مورد تحسین و شهرت قرار گیرد و همچنین تورنتو از دید اکثریت به عنوان برترین شهر این کشور برای مهاجرت تحصیلی تلقی می‌شود.

    شهر اتاوا

    پایتخت کانادا یعنی اتاوا در شرق انتاریو در مرز کبک قرار دارد. این شهر به منطقه گاتینو در طرف دیگر مرز استان متصل است و شهر اغلب به عنوان اتاوا-گاتینو نامیده می‌شود. پایتخت کانادا تقریباً 1.3 میلیون نفر ساکن دارد. به عنوان مقر دولت فدرال، بخش دولتی سهم زیادی از اشتغال را در اتاوا به خود اختصاص داده است. بسیاری از شرکت‌های ملی و چند ملیتی که با دولت یا بخش عمومی همکاری نزدیک دارند، دفاتر اصلی خود را در اتاوا دایر کرده‌اند.

    اتاوا همچنین خانه دو دانشگاه بزرگ از جمله دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون است. اتاوا مقصد مهمی برای مهاجران به کانادا است. نزدیک به 20 درصد از جمعیت این شهر خارجی هستند. مهاجران با داشتن فرصت‌های اقتصادی، استاندارد بالای زندگی و وجود یک جامعه دوستانه و مهاجرپذیر، به سرعت با شهر خو می‌گیرند به طور کلی، اتاوا مکانی عالی برای تشکیل خانواده است.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    کیفیت زندگی در انتاریو براساس اطلاعات مربوط به قدرت خرید، آلودگی، نسبت قیمت خانه به درآمد، هزینه زندگی، ایمنی، مراقبت‌های بهداشتی، زمان رفت و آمد ترافیک و آب و هوا بسیار بالاست. شما با مهاجرت به کانادا می‌توانید از یکی شهرهای مهم استان مانند تورنتو، اتاوا و سایر مناطق زندگی کنید. فرصت‌های اقتصادی و آموزشی بسیار خوبی در استان وجود دارند. با اینکه هزینه زندگی در استان بالاست، اما درآمد زیادی نیز خواهید داشت. در هر صورت، برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با شماره 02171400111 تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول معرفی استان انتاریو کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ